EU-komissiso

EUROOPAN unionin komissio ehdottaa maakaasun käytön vähentämistä jo nyt, jotta kaasua riittäisi talveksi.

Komissio ehdottaa jokaiselle jäsenmaalle 15 prosentin leikkausta kaasun käyttöön heti elokuun alusta lähtien, jotta kaasuvarastoja saataisiin täytettyä ennen talvea. Vähennystavoite on vapaaehtoinen, ja se kestää ensi maaliskuun loppuun asti.

Hätätilanteessa komissio voisi jäsenmaiden kanssa neuvoteltuaan tehdä tavoitteesta pakollisen esimerkiksi tilanteessa, jossa kaasun tulo loppuisi täysin. Samoin se voisi koskea tilanteita, joissa kaasun kulutus kasvaa voimakkaasti esimerkiksi kylmän talven takia.

Vähennystavoite lasketaan viiden viime vuoden kaasun kulutuksen perusteella.

MAAKAASUKRIISI johtuu Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan. Venäjä käyttää kaasua EU-maihin suunnattuna painostuskeinona, joka tehoaa siksi, että hyvin monet maat ovat Venäjän kaasun varassa energiahuollossaan.

”Nyt on meneillään päivä 147. Mutta jo kuukautta ennen sotaa Venäjä piti kaasuntoimitukset tavallista pienempinä nostaakseen hintaa”, komission puheenjohtaja Ursula von der Leyen sanoi.

”Venäjä kiristää meitä. Se käyttää kaasua aseena”, von der Leyen sanoi. ”Euroopan on oltava valmiina.”

Von der Leyen korosti solidaarisuutta jäsenmaiden välillä. Osa käyttää kaasua enemmän kuin toiset, mutta jos tuloksena on talouskriisi, sen seuraukset osuvat yhtä lailla kaikkiin.

Venäjän kaasuntoimitukset EU-alueelle olivat kesäkuussa alle kolmanneksen verrattuna viime vuosien keskimääräiseen tasoon.

Odotuksena on, että Venäjältä Saksaan tulevan kaasuputken Nord Stream 1:n kaasuvirta ei palaa ennalleen torstaina päättyvän vuosihuollon jälkeen.

6

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Idioottien virsi , tuo esille minkätason typerykset euroopan uunoissa lausuntoja sorvailee .

      • Anonyymi

        EU-komissio on jäsenmaiden nimeämä instituutio,joka hoitaa käytännön hallintoa.

        Venäjän hyökkäys Ukrainaan on niitannut EU:n yksimielisemmäksi kuin koskaan ennen.
        Venäjälle se on harmillista ja myös EU-vihaajille yleensäkin.
        EU:n selviytyminen on heille katkera pettymys.
        Samoin Venäjän hyökkäyksen epäonnistuminen.
        Vähempikin harmittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU-komissio on jäsenmaiden nimeämä instituutio,joka hoitaa käytännön hallintoa.

        Venäjän hyökkäys Ukrainaan on niitannut EU:n yksimielisemmäksi kuin koskaan ennen.
        Venäjälle se on harmillista ja myös EU-vihaajille yleensäkin.
        EU:n selviytyminen on heille katkera pettymys.
        Samoin Venäjän hyökkäyksen epäonnistuminen.
        Vähempikin harmittaisi.

        Kaasuttaa ihmisiä myös Amerikassa muistakaa se. Vetyperoksidia ei kannata laittaa hiuksiin.


    • Anonyymi

      Punatähti kaasutukset loppuu no sehän hienoa. Siirtyvät luomuun ja normaaliin eikö venäjän kaasulla ole murhattu jo tarpeeksi ?

    • Anonyymi

      Sähköistys on kai tarkoitettu kristityille.

    • Anonyymi

      Ei juurikaan johdu venäjästä.
      Sinisilmäisestä uskosta uusiutuviin (tuuli aurinko) enimmäkseen johtuu.
      Energiaa ei voida suuria määriä varastoida, tuotanto on oltava likiman kulutus.
      Silloinkin kun ei paista eikä tuule.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe