Neljän makkaran tähden

Anonyymi

Kesän loppumisen yksi suurinvestointi oli makumakkara (2.99€/n.380g)
Ostin makkaraa, chili juustomakkaraa yhden paketin, jossa oli neljä erillistä makkaraa. Kuitenkaan näläntunne ei lähtenyt, vakka kaikki makkarat tuli syötyä, Nälkä poistui vasta monien tuntien jälkeen, muttei koskaan kokonaan. Mistä asiassa oikein oli kysymys? Miksi nälkä jäi?
Juomina oli maito ja cola juoma (mutta eivät jäätävän kylminä), olisiko sekin vaikuttanut asiaan, että juomat olivat jääkaappilämpimiä?
Yhteensä ruokailottelu oli n. 5€ pieti (liike, valmistus ja olemiskustannukset juomapuoli).
Yhtenä vaihtoehtona tulevaisuuteen on mietitty makkaran käyttämistä makulihaliemitettyyn keittoon, koska harha-askeleet maksetaan aina tulevalla nälällä.

21

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Makkara on köyhän peruselintarvike joka sopii kaikkiin ruokiin.

    • Anonyymi

      Makkara huono paskanjatke , siinä ei oo muuta kun jauhoa ja sisäelin teurasjätettä sekä myrkky nitriittiä .

      • Anonyymi

        Köyhällä ei ole varaa Encorteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhällä ei ole varaa Encorteen.

        Köyhällä on varaa broilerin koipireisiin, on paljon halvempaa, kuin makkarat ja on terveellisempää! Korvienvälissä köyhyys, jos makkaroita syö!


    • Anonyymi

      Kokonaisen paketillisen makkaraa syö kerralla? Luulisi nälän lähtevän jos vielä limpparit vetää juomana.

      • Anonyymi

        Ei lähtenyt nälkä kokonaisesta paletista. Yleensä lähtee muutamasta tai yhdestä makkarasta.


    • Anonyymi

      Hyvät makkarat ovat kalliita
      Pahat makkarat ovat halpoja
      Rumat ovat mustia makkaroita

      • Anonyymi

        Musta makkara onkin makunsa puolesta vaan mustin makkaraa.
        Minä suosinkin Takaladon napalminakkia, sillä siinä on ytyä ja nälkä lähtee.


      • Anonyymi

        Mustasta makkarasta lähtee hyvin nälkä koska se on ryynimakkara ja siis sisältää kunnon hiilihydraatteja ja myös paljon rasvaa. Musta makkara on minun suosikki, en muita makkaroita syö kun vahingossa.

        Tuore mustamakkara Tammelantorin grilliltä ostettuna on yksi elämän parhaista paloista.

        Itae olen asunut Tsmpereella suuren osan elämästäni ja mustamakkara kuului siihen.

        Mustanmakkaran kanssa kuuluu syödä puolukkahilloa, muuten jää juttu puolitiehen suurta Totuutta;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasta makkarasta lähtee hyvin nälkä koska se on ryynimakkara ja siis sisältää kunnon hiilihydraatteja ja myös paljon rasvaa. Musta makkara on minun suosikki, en muita makkaroita syö kun vahingossa.

        Tuore mustamakkara Tammelantorin grilliltä ostettuna on yksi elämän parhaista paloista.

        Itae olen asunut Tsmpereella suuren osan elämästäni ja mustamakkara kuului siihen.

        Mustanmakkaran kanssa kuuluu syödä puolukkahilloa, muuten jää juttu puolitiehen suurta Totuutta;))

        Jos on asunut suuren osan elämästään Tampereella, niin on selvää ettei edes tunne muita makkaroita kuin sen mustan kyrsän. Ei ole siis tietoa edes siitä paremmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on asunut suuren osan elämästään Tampereella, niin on selvää ettei edes tunne muita makkaroita kuin sen mustan kyrsän. Ei ole siis tietoa edes siitä paremmasta.

        Et sinä minun makkaratietoudestani mitää tiedä.

        Jyrsi sinä vaan niitä "hienoja" sekasotkujasi joiden maussa ei ole päätä eikä häntää😃

        Tajusitko Tapola-vitsin? Kyllä kunnon tamperelainen tajuaa..


    • Anonyymi

      Voisko olla syy, että makkarassa oli suurempi lihapitoisuus kun halvoissa makkaroissa mitä yleensä syöt?

      Eli jäit ilmat hiilihydraatteja kun söit pelkkää proteiinia.

      Proteiini on lihasten ruoka, mutta varsinaista energiaa saa hiilihydraateista kuten peruna ja pasta.

      Seuraavalla kerralla osta rasia perunasalaattia siihen kylkeen.

      • Anonyymi

        Siinäpä hyvä neuvo. Epäterveellisen makkarapaketin lisäksi pitää syödä vielä epäterveellistä perunasalaattiakin.

        Ei ihme ettei teidän aivot toimi, kun ette ymmärrä syödä terveellistä ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä hyvä neuvo. Epäterveellisen makkarapaketin lisäksi pitää syödä vielä epäterveellistä perunasalaattiakin.

        Ei ihme ettei teidän aivot toimi, kun ette ymmärrä syödä terveellistä ruokaa.

        Kyllä minun aivot toimii kiitos oikein hyvin ja olen fyydisesti hyvässä kunnossa.

        Kotiruoan terveellisyys ja edullisuus on pelkkä myytti.

        Kun tuli hintojen nousu, niin koitin tehdä ns terveellistä kotiruokaa ja nälkä vaivasi jatkuvasti ja ruoka haisikin kuvottavalta, ihan vanhankodilta eikä maistunut miltään. Kokoajan olisi jotain pöperöä pitänyt mättää parin tunnin välein.

        Atrian pikkupizza maistui sen jakson jälkeen taivaalliselta ja nälkä pysyy niillä poissa pikkuhintaan ja on ekologisempaa kun kokoajan jotain lautasmallia työntää kitusiin neljä kertaa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä hyvä neuvo. Epäterveellisen makkarapaketin lisäksi pitää syödä vielä epäterveellistä perunasalaattiakin.

        Ei ihme ettei teidän aivot toimi, kun ette ymmärrä syödä terveellistä ruokaa.

        Lihamakkaran kanssa myös Lidlin ohuet ranskalaiset ovat ihania, kilon pussista syö kolme kertaa.

        Makkaran voi paistaa siivutettuna sipulin kanssa pannulla rasvassa ja sitten tarjoilla ranskalaisten, suolalla ja mustapippurilla maustettujen, päälle.

        Klassinen makkaraperunat. Ketsuppi maun mukaan joko perunoiden alle tai päälle. Sinappi makkaroiden päälle ja kurkkusalaatti sivuun. Sitä taidankin ostaa huomenna kun tulee takuueläke.

        Ai nam!!! Mummoruoka on Helvetistä, ei siihen kannata vähiä rahojaan kuluttaa!


    • Makkarassa pitää olla purupintaa, ryynejä,verta,rasvaa. Eli ryynimakkarat on parasta. Ja jos vertakin niin saa rautaa kunhan ei vetäse sitä maitotuotteiden tai teen kahvin kera ainakaan muutamaan tuntiin sen jälkeenkään. Ei nÄÄSS rauta imeydy.

    • Anonyymi

      Tuolla pelkällä makkarapaketin hinnalla olisit ostanut ison rasian broilerin koipireisiä ja olisi jäänyt rahaa vielä vaikka uusiin perunoihin taikka riisiin.
      Niistä broilerin koipireisistä olisit syönyt hyvin ja monta kertaa.
      Makkaraa en kovin paljoa ostele ja harvoin tulee syötyä. Broileri on edullisempaa ja terveellisempää!

    • Anonyymi

      Makkara on teurasjätteitä ja nitriittiä! Köyhälle löytyy parempaa ja edullisempaa ruokaa muutakin.

    • Anonyymi

      Onneksi tuli jo työeläke tilille , niin ei huolen häivää.
      Voi ostella makkaran ja makaroonin sijasta vaikka broilerin fileitä , curryllä maustettua kermakastiketta ja tuoreita vihanneksia. Herkullista.

      • Anonyymi

        Broileri on makkaraa halvempaa kilohinnaltaan, jos et ole huomannut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe