Neljän makkaran tähden

Anonyymi

Kesän loppumisen yksi suurinvestointi oli makumakkara (2.99€/n.380g)
Ostin makkaraa, chili juustomakkaraa yhden paketin, jossa oli neljä erillistä makkaraa. Kuitenkaan näläntunne ei lähtenyt, vakka kaikki makkarat tuli syötyä, Nälkä poistui vasta monien tuntien jälkeen, muttei koskaan kokonaan. Mistä asiassa oikein oli kysymys? Miksi nälkä jäi?
Juomina oli maito ja cola juoma (mutta eivät jäätävän kylminä), olisiko sekin vaikuttanut asiaan, että juomat olivat jääkaappilämpimiä?
Yhteensä ruokailottelu oli n. 5€ pieti (liike, valmistus ja olemiskustannukset juomapuoli).
Yhtenä vaihtoehtona tulevaisuuteen on mietitty makkaran käyttämistä makulihaliemitettyyn keittoon, koska harha-askeleet maksetaan aina tulevalla nälällä.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Makkara on köyhän peruselintarvike joka sopii kaikkiin ruokiin.

    • Anonyymi

      Makkara huono paskanjatke , siinä ei oo muuta kun jauhoa ja sisäelin teurasjätettä sekä myrkky nitriittiä .

      • Anonyymi

        Köyhällä ei ole varaa Encorteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhällä ei ole varaa Encorteen.

        Köyhällä on varaa broilerin koipireisiin, on paljon halvempaa, kuin makkarat ja on terveellisempää! Korvienvälissä köyhyys, jos makkaroita syö!


    • Anonyymi

      Kokonaisen paketillisen makkaraa syö kerralla? Luulisi nälän lähtevän jos vielä limpparit vetää juomana.

      • Anonyymi

        Ei lähtenyt nälkä kokonaisesta paletista. Yleensä lähtee muutamasta tai yhdestä makkarasta.


    • Anonyymi

      Hyvät makkarat ovat kalliita
      Pahat makkarat ovat halpoja
      Rumat ovat mustia makkaroita

      • Anonyymi

        Musta makkara onkin makunsa puolesta vaan mustin makkaraa.
        Minä suosinkin Takaladon napalminakkia, sillä siinä on ytyä ja nälkä lähtee.


      • Anonyymi

        Mustasta makkarasta lähtee hyvin nälkä koska se on ryynimakkara ja siis sisältää kunnon hiilihydraatteja ja myös paljon rasvaa. Musta makkara on minun suosikki, en muita makkaroita syö kun vahingossa.

        Tuore mustamakkara Tammelantorin grilliltä ostettuna on yksi elämän parhaista paloista.

        Itae olen asunut Tsmpereella suuren osan elämästäni ja mustamakkara kuului siihen.

        Mustanmakkaran kanssa kuuluu syödä puolukkahilloa, muuten jää juttu puolitiehen suurta Totuutta;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustasta makkarasta lähtee hyvin nälkä koska se on ryynimakkara ja siis sisältää kunnon hiilihydraatteja ja myös paljon rasvaa. Musta makkara on minun suosikki, en muita makkaroita syö kun vahingossa.

        Tuore mustamakkara Tammelantorin grilliltä ostettuna on yksi elämän parhaista paloista.

        Itae olen asunut Tsmpereella suuren osan elämästäni ja mustamakkara kuului siihen.

        Mustanmakkaran kanssa kuuluu syödä puolukkahilloa, muuten jää juttu puolitiehen suurta Totuutta;))

        Jos on asunut suuren osan elämästään Tampereella, niin on selvää ettei edes tunne muita makkaroita kuin sen mustan kyrsän. Ei ole siis tietoa edes siitä paremmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on asunut suuren osan elämästään Tampereella, niin on selvää ettei edes tunne muita makkaroita kuin sen mustan kyrsän. Ei ole siis tietoa edes siitä paremmasta.

        Et sinä minun makkaratietoudestani mitää tiedä.

        Jyrsi sinä vaan niitä "hienoja" sekasotkujasi joiden maussa ei ole päätä eikä häntää😃

        Tajusitko Tapola-vitsin? Kyllä kunnon tamperelainen tajuaa..


    • Anonyymi

      Voisko olla syy, että makkarassa oli suurempi lihapitoisuus kun halvoissa makkaroissa mitä yleensä syöt?

      Eli jäit ilmat hiilihydraatteja kun söit pelkkää proteiinia.

      Proteiini on lihasten ruoka, mutta varsinaista energiaa saa hiilihydraateista kuten peruna ja pasta.

      Seuraavalla kerralla osta rasia perunasalaattia siihen kylkeen.

      • Anonyymi

        Siinäpä hyvä neuvo. Epäterveellisen makkarapaketin lisäksi pitää syödä vielä epäterveellistä perunasalaattiakin.

        Ei ihme ettei teidän aivot toimi, kun ette ymmärrä syödä terveellistä ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä hyvä neuvo. Epäterveellisen makkarapaketin lisäksi pitää syödä vielä epäterveellistä perunasalaattiakin.

        Ei ihme ettei teidän aivot toimi, kun ette ymmärrä syödä terveellistä ruokaa.

        Kyllä minun aivot toimii kiitos oikein hyvin ja olen fyydisesti hyvässä kunnossa.

        Kotiruoan terveellisyys ja edullisuus on pelkkä myytti.

        Kun tuli hintojen nousu, niin koitin tehdä ns terveellistä kotiruokaa ja nälkä vaivasi jatkuvasti ja ruoka haisikin kuvottavalta, ihan vanhankodilta eikä maistunut miltään. Kokoajan olisi jotain pöperöä pitänyt mättää parin tunnin välein.

        Atrian pikkupizza maistui sen jakson jälkeen taivaalliselta ja nälkä pysyy niillä poissa pikkuhintaan ja on ekologisempaa kun kokoajan jotain lautasmallia työntää kitusiin neljä kertaa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä hyvä neuvo. Epäterveellisen makkarapaketin lisäksi pitää syödä vielä epäterveellistä perunasalaattiakin.

        Ei ihme ettei teidän aivot toimi, kun ette ymmärrä syödä terveellistä ruokaa.

        Lihamakkaran kanssa myös Lidlin ohuet ranskalaiset ovat ihania, kilon pussista syö kolme kertaa.

        Makkaran voi paistaa siivutettuna sipulin kanssa pannulla rasvassa ja sitten tarjoilla ranskalaisten, suolalla ja mustapippurilla maustettujen, päälle.

        Klassinen makkaraperunat. Ketsuppi maun mukaan joko perunoiden alle tai päälle. Sinappi makkaroiden päälle ja kurkkusalaatti sivuun. Sitä taidankin ostaa huomenna kun tulee takuueläke.

        Ai nam!!! Mummoruoka on Helvetistä, ei siihen kannata vähiä rahojaan kuluttaa!


    • Makkarassa pitää olla purupintaa, ryynejä,verta,rasvaa. Eli ryynimakkarat on parasta. Ja jos vertakin niin saa rautaa kunhan ei vetäse sitä maitotuotteiden tai teen kahvin kera ainakaan muutamaan tuntiin sen jälkeenkään. Ei nÄÄSS rauta imeydy.

    • Anonyymi

      Tuolla pelkällä makkarapaketin hinnalla olisit ostanut ison rasian broilerin koipireisiä ja olisi jäänyt rahaa vielä vaikka uusiin perunoihin taikka riisiin.
      Niistä broilerin koipireisistä olisit syönyt hyvin ja monta kertaa.
      Makkaraa en kovin paljoa ostele ja harvoin tulee syötyä. Broileri on edullisempaa ja terveellisempää!

    • Anonyymi

      Makkara on teurasjätteitä ja nitriittiä! Köyhälle löytyy parempaa ja edullisempaa ruokaa muutakin.

    • Anonyymi

      Onneksi tuli jo työeläke tilille , niin ei huolen häivää.
      Voi ostella makkaran ja makaroonin sijasta vaikka broilerin fileitä , curryllä maustettua kermakastiketta ja tuoreita vihanneksia. Herkullista.

      • Anonyymi

        Broileri on makkaraa halvempaa kilohinnaltaan, jos et ole huomannut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe