käyteety sähköauto ja korjaaminen

Anonyymi

mitä korjauksia voi tai saa edes itse tehdä käytetylle sähköautolla..??
kohtahan näitä käytettyjä myydään köyhille..

48

783

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saahan niitä yrittää myydä köyhillekin, mutta nämä ovat niin viisaita, että eivät pitkällä tikullakaan käytettyn sähköautoon kajoa.

• Anonyymi

Se tulee muuttumaan kunhan ennakkoluulot ja kohta löytyy pärnäsiä ja muita pajoja jotka niitä korjaavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tulee muuttumaan kunhan ennakkoluulot ja kohta löytyy pärnäsiä ja muita pajoja jotka niitä korjaavat.

Ei niille anneta lupaa korjata, huolto ohjelma on niin kallis etteivät pysty edes ostamaan sitä... Sinne vaan marmotiskille itkemään huollon kalleutta..

• Anonyymi

Sähköleluautot on kertakäyttöautoja, joiden käyttöikä on tuollaiset 6-8 vuotta. Kun takuu loppuu ja akku tekee sen jälkeen tenän lähimmän 2 kuukauden sisällä, on sähköromun seuraava osoite Kuusakosken autonkierrätys eli romutus.
      Laitetaan tuohon vielä linkki patteriteroille valmiiksi, siitähän tietävät mihin sen patteriromuauton voi työntää kun veto loppuu.

https://www.kuusakoski.com/fi/finland/

• Anonyymi

Akkutakuut on 8 vuotta ja jopa enemmän. Ei kuusivuotiasta mennä romuttamaan.
        Aikanaan katalysaattoritkin oli niin kalliita ja kestivät 2-3 vuotta, eikä juurikaan kannattanut sellaista autoa ostaa. No todellisuus oli ihan toinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akkutakuut on 8 vuotta ja jopa enemmän. Ei kuusivuotiasta mennä romuttamaan.
        Aikanaan katalysaattoritkin oli niin kalliita ja kestivät 2-3 vuotta, eikä juurikaan kannattanut sellaista autoa ostaa. No todellisuus oli ihan toinen.

"Sähköleluautot on kertakäyttöautoja, joiden käyttöikä on tuollaiset 6-8 vuotta. Kun takuu loppuu ja akku tekee sen jälkeen tenän lähimmän 2 kuukauden sisällä, on sähköromun seuraava osoite Kuusakosken autonkierrätys eli romutus."
        Oliko tuossa jälleen kerran joku tietty kohta, jota yksinkertaistakin yksinkertaisempi patteritero ei oikein käsittänyt?

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/01681a37-670e-4a8f-be44-07643f93d35b

• Anonyymi

Itse saa korjata mitä vaan, mutta elinkeinoharjoittajaa sitoo lakipykälät.

Sitten, kun se itse korjattu sähköauto palaa ja polttaa siinä samalla koko rivarin, niin ei kannata soitella vakuutusyhtiöön...

• Anonyymi

Miks ei kannata soittaa jos rivari palaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks ei kannata soittaa jos rivari palaa ?

Nii'i
        Sitä kannattaa hetki miettiä.

• Anonyymi

Monta uutta auto ostaneena, sanon että en osta sähköautoa.
      Itse olen aina auton huoltanut ja niin teen tulevaisuudessakin.
      Kyllä normaalilla obd lukijalla pitää pärjätä.

• Anonyymi

Mitään muitako työkaluja ja välineitä ei tartte polttomoottoriauton korjaamiseen kuin obd-lukijan? Tiesitkö että OBD on myös sähköautoissa.

• Anonyymi

Välillä asiaa...
      - Ensiksikin saat tehdä mitä haluat omalle autollesi, mutta jos teet väärin, mahdollinen takuu raukeaa tai saattaa jopa henki lähteä.
      Mutta noin autoja yleisesti tuntevana voit sähköautosta huoltaa kaikkea muuta, mutta et korkeajänniteosia, kuten akkua, moottoreita, moottorinohjauselektroniikkaa. Toki täytyy tietää missä nämä osat sijaitsevat. Muu auto ei juurikaan eroa polttomoottoriautoista.

• Anonyymi

Lisäksi sähköeristetyt työkalut ja sähkömiehen käsineet ovat hyvä suoja jos on epävarma mihin voi koskea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi sähköeristetyt työkalut ja sähkömiehen käsineet ovat hyvä suoja jos on epävarma mihin voi koskea.

Viisas ihminen taas ei koske sähköautoon pitkällä kepilläkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on epävarma, niin yleensä silloin ei pidä koskea mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on epävarma, niin yleensä silloin ei pidä koskea mihinkään.

Henkilö joka ei halua koskea sähköautoon, ei suinkaan ole epävarma vaan erittäin varma omasta kannastaan, ja täytyy myöntää että arvostan kyseistä ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisas ihminen taas ei koske sähköautoon pitkällä kepilläkään.

Juu, ei kannata itse korjailla, mutta ajella kannattaa.
        Olet nolon kateellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Abiko liittimiä ja abiko pihit ja paksua johtoa vaan kyllä toimii. Kädet kumihanskoihin ja sixpäkki viereen ja eiku remppaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Abiko liittimiä ja abiko pihit ja paksua johtoa vaan kyllä toimii. Kädet kumihanskoihin ja sixpäkki viereen ja eiku remppaamaan.

Ottaa vielä Rapen (nimi muutettu) kaveriksi, kun Rape kävi nuorena pari vuotta amiksen sähkölinjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaa vielä Rapen (nimi muutettu) kaveriksi, kun Rape kävi nuorena pari vuotta amiksen sähkölinjaa.

Rape (nimi ei muutettu) tykkää tehdä johtopäätöksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy Rapelta neuvoa se on tehny sähkötöitä ja töpseleitä asennellu, kyllä se osaa.

• Anonyymi

Uusien asioiden pelko on ikiaikainen eläinten suojamekanismi.

On ymmärrettävää kun ei ole koulutuksen suomaa ymmärrystä teknologioista niin sähköauto tuntuu pelottavalta. sama jutuhan on kännyköiden ja television kanssa. harvempi oikeasti tietää miten ne toimii ja siksi pelkää niitä silmittömästi :-)

Olisko sähköauton pelkokin ,ihan turhaa...

• Anonyymi

Asiahan selviää kun kysyy myyjältä ja ottaa mustaa valkoselle...

• Anonyymi

Kannattee gooklettaa englanniksi merkki ja problem

• Anonyymi

Trollitehtaan avaus ja kommenteista n 90% samasasta trollitehtaasta ihan ite postattu..Näin trollataan. . Älä ruoki trollitehdasta ! ! Älä kommentoi ! !

• Anonyymi

Gookleta sinäkin vaan oma autosi viat.... Englanniksi.

• Anonyymi

Sähköautossa on kovin vähän korjattavaa muutenkaan ja siihen tarvitaan koulutuksen ja luvat omaava korjaaja.

• Anonyymi

Jarrut ja pyörän laakerit, ohjausnivelet jne. Kyllä niissä löytyy korjattavaa vanhana.... Onhan uusillakin huolenpito sopimus ja tarkistukset... Ottaapa sitten selvää jos ostaa köytetyn kuka niitä korjailee ja mihin hintaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jarrut ja pyörän laakerit, ohjausnivelet jne. Kyllä niissä löytyy korjattavaa vanhana.... Onhan uusillakin huolenpito sopimus ja tarkistukset... Ottaapa sitten selvää jos ostaa köytetyn kuka niitä korjailee ja mihin hintaan...

....Iskunvaimentimet ja jouset, ovenkahvat, ovien sähköjohdot, lukkolaitteet,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....Iskunvaimentimet ja jouset, ovenkahvat, ovien sähköjohdot, lukkolaitteet,

Ohjaus maksaa tuhansia... On nimittäin sähköohjaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohjaus maksaa tuhansia... On nimittäin sähköohjaus.

Ja lämmitys.... Soro noo...

• Anonyymi

Eli toisin sanoen: vaikka korjattavaa on sähköautossa vähemmän, on se sitäkin kalliimpaa korjattavaa kun sitä ei useinkaan pysty korjaamaan itse.
        Nettiautossa on jo pitkään ollut myynnissä Think City sähköauto, jossa on joku vika mitä myyjä ei osaa korjata. Auto kiinnostaisi muuten, mutta kun ei voi tietää osaako kukaan sitä korjata ja maksaako korjaus neljä kertaa auton hinnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhojen polttisten ollessa kyseessä ne on korjattu pääsääntöisesti itse omassa autotallissa. 90-luvun alussa käyty amiksen autoasentajapuoli riittää hyvin pitkälle vielä vähän uudemmissakin autoissa, toki läppäri, OBD-kaapeli ja asianmukaiset softat tarvitaan myös. Netistä löytyy paljon tietoa. Mutta sähköautot, niihin ei minun osaamisellani enää mennäkään ja luulen, ettei niiden OBD:stäkään maallikko saa juuri mitään irti. Vanha sähköauto voi tulla ostajalle todella kalliiksi, jos korjaukset täytyy teettää merkkikorjaamossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhojen polttisten ollessa kyseessä ne on korjattu pääsääntöisesti itse omassa autotallissa. 90-luvun alussa käyty amiksen autoasentajapuoli riittää hyvin pitkälle vielä vähän uudemmissakin autoissa, toki läppäri, OBD-kaapeli ja asianmukaiset softat tarvitaan myös. Netistä löytyy paljon tietoa. Mutta sähköautot, niihin ei minun osaamisellani enää mennäkään ja luulen, ettei niiden OBD:stäkään maallikko saa juuri mitään irti. Vanha sähköauto voi tulla ostajalle todella kalliiksi, jos korjaukset täytyy teettää merkkikorjaamossa.

Voihan sähköautossakin voimalinjan korkeajännitepalikoita lukuun ottamatta korjaukset tehdä itse. Paljon yksinkertaisempi se voimalinja on kuin polttomoottoriautoissa, mutta voi sinnekin joutua jotain vesipumppua tai lämpöanturia vaihtamaan. Ellei sitten omista jotain ilmajäähdytteisellä akustolla varustettua keksintöä.

• Anonyymi

Ihan mitä tahansa saa tehdä itse.

• Anonyymi

Höpäti höps... Niille on omat ohjelmat ja päivitykset.... Voep mennä sekasin ku ite räplää.... Ja kynnet mustaksi.... Ei onnistu korjailla..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpäti höps... Niille on omat ohjelmat ja päivitykset.... Voep mennä sekasin ku ite räplää.... Ja kynnet mustaksi.... Ei onnistu korjailla..

Omalle autolle saa tehdä mitä itse haluaa.
        Jos se ei toimi korjauksen jälkeen, niin mitä sitten?

Onko se joltain toiselta pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omalle autolle saa tehdä mitä itse haluaa.
        Jos se ei toimi korjauksen jälkeen, niin mitä sitten?

Onko se joltain toiselta pois.

Kun auto palaa ja polttaa siinä samalla autokatoksen ja naapurien autot, tee-itse säätäjä pääsee maksajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun auto palaa ja polttaa siinä samalla autokatoksen ja naapurien autot, tee-itse säätäjä pääsee maksajaksi.

Niinhän tuolla on jo aiemmin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei se silti kiellä sähköauton omatoimista tuunaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän tuolla on jo aiemmin sanottu.

Edelliseen sähköautooni vaihdoin takajarrulevyt, raidetangonpään ja ovenkahvoja. Millä perusteella vakuutusyhtiö voisi mielestäsi evätä palovahingon korvaukset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelliseen sähköautooni vaihdoin takajarrulevyt, raidetangonpään ja ovenkahvoja. Millä perusteella vakuutusyhtiö voisi mielestäsi evätä palovahingon korvaukset?

Tuskin sähköautopalon aiheuttaja on takajarrulevyt...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä mistään citun ohjelmoinneksta puhutu vaan korjaamisesta vesipää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ettäkö polttomoottoriautoa et voi polttaa itse korjauksellako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin sähköautopalon aiheuttaja on takajarrulevyt...

No eipä ollu sulla pitkään eka sähköauto... Paljonko tuli takkiin... Näinhän se menee ajetaan takuu aika ja vaihdetaan.... Joku köyhä sitten itkee kun joutuu viemään sen paaliin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ollu sulla pitkään eka sähköauto... Paljonko tuli takkiin... Näinhän se menee ajetaan takuu aika ja vaihdetaan.... Joku köyhä sitten itkee kun joutuu viemään sen paaliin..

Niinhän moni tekee noin, mutta käytetyillä sähköautoilla on kova kysyntä tällä hetkellä ja hyvitykset ihan kivaa luokkaa.
        Ei se tarkoita, että jokainen käytetty sähköauto on pommi jos iltapäivälehdissä on joku yksittäinen kammotarina. Sähköauto on kuitenkin yksinkertainen ja vähän kuluvia osia verrattuna polttomoottoriautoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku viisi ja puoli vuotta se ehti minulla olla, käytettynä ostettu joten kolme ja puoli vuotta oli jo "pohjia". Muuten en olisi vieläkään vaihtanut mutta otin työsuhde(sähkö)auton tilalle.

Mitenkäs kauan sillä sitten olisi pitänyt ajaa?

• Anonyymi

Wetterin kaverin mukaan nykyään riittää akun roplaamiseen se sfs verkkokurssi sähköautolle 150e.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5223
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4094
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1750
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe