Ahdistus aamuisin

Anonyymi

Mistä johtuu että mua nykyään ahdistaa aamuisin ihan kamalasti? Miten tätä sais lievitettyä? ei oo mitään lääkkeitä käytössä

6

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heti aamulla ulos juoksulenkille tai kävelemään ulos. Auttaa heti!

    • Hei,

      Et kertonut, että oletko keskustellut ahdistuksesta ammattailaisen kanssa. On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi saada vinkkejä miten ahdistusta voi yrittää lievittää. Myös vertaistuesta voi olla hyötyä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ysätävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Sama. Ei voi olla ahdistamatta. Lukuisia eri syitä jotka ei lääkkeillä poistuisi.
      Päällimmäisenä raha-asiat painaa mieltä kun tili tyhjenemässä.
      Itsestäni olisi turhaa lamata itseään millään aineella tämmöisen vuoksi.
      Hanttihommilla ei tilanne parane joten paremmasta ei tietoa. En jaksas sitä aikaa taas kun rahat loppuu ennen aikojaan.

    • Anonyymi

      Hirveintä mitä tiedän.. oli mulle suuri ongelma lapsuudessa mutta jotenkin pääsin asian yli. Oletko onnellinen ja tyytyväinen elämään? Koska jos joku tietty asia ei ahdista tai ei ole oikeaa syytä ahdistukseen, niin tässä on pari asiaa jotka auttaa. Kirjota itsellesi viesti puhelimeen jonka luet heti kun heräät, muistuta siinä että kaikki on hyvin ja hauska päivä edessä, kirjota myös asioita jotka saisi sun mielen pois ahdistuksesta esim jotain mitä ootat paljon. Tsemppaa ittees. Iltasin kannattaa suunnitella seuraavalle päivälle jotain hauskaa ja sit aamulla miettiä sitä. Tai miettiä hyvää muistoa, tai jotsin ketä rakastaa. Myös aamulla liikunta voi auttaa mutta ite en oo aamuihmisii joten toi ei oo mun juttu. Sit kans ahdistus lääkkeitä saa, ei toiminu mulle.

    • Anonyymi

      Masennus ilmeisesti taka alalla , jos ei mene ohitse niin ota yhteyttä hoitoalallle

    • Anonyymi

      Sama minulla, en jaksa nousta tähän maailman.Haluun vain nukkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe