Pitää hyväksyä että on köyhä

Anonyymi

Köyhän ei kannata haaveille mistään karibian lomasta eikä uuden auton ostosta. Pitää hyväksyä että köyhällä ei ole kaikkea mitä rikkailla. Herkkuruokia ei voi ostaa kuin harvoin ja joskus ei ole varaa muuhun kuin makarooniin. Kauheasti ei ole iloja elämässä köyhällä mutta voi silti nauttia elämästä vapaana ilman töitä. Ei sitten ainakaan ole stressiä eikä väsytä koko ajan eikä ole sairas.

21

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole oikeen elämänhallinta kohdillaan jos mukamas pelkkään makaroniin varaa. Toimeentulotuki on yksinasuvalle 50eur kk niin kyllä tuolla rahalla jo ostaa. Ruokia jaetaan vaikka kuinka paljon ni sieltä hakeen.

• Anonyymi

Juu kyllä sillä ostaa monta pussia makaroonia. JOskus saa 1 e 7 pussia, joskus taas pussillinenmaksaa 1 e. JOten tarkkaan katsottava koska ostaa.

Makarooni on hyvää, sitä voi käyttää monee, naksuina, rakkana, keittoon, velleihin, laatikoihin ja pusseihin kun laittaa tulee hyvä kuntolaite.

• Anonyymi

Juu yli 500 eur

• Anonyymi

Minä taas olen hyväksynyt sen että olen rikas. Ensin en tahtonut millään sanoa itestäni että olen rikas, mutta oli vaan hyväksyttävä että olen. KOksaan ei raha lopu, aina tulee lisää. Se on rikkauden merkki, ett raha tulee rahan luo, aina sitä vaan on. Olen sen jo hyväksynyt.

• Täällä suomessa on kesä jo niin kuuma ja vedet lämpimiä etten karibialle ainakaan ilmaston vuoksi kaipaa. Hyvähän se olis maailmaa nähdä ei siinä mitään.

Herkkuruokia voi tehdä halvalla kun itse tekee. Ainoastaan lohi ja naudanliha on sen verran tyyristä että harvinaista herkkua nykyääh. Mutta vähemmälläkin pärjää. Harmi että sillinkin kilohinta on niin korkea että sitäkin voi sanoa tyyriksi herkuksi.

Jauhelihassa on puolet nestettä joten sijoitan täyslihaan.

• Anonyymi

Minä en koskaan hyväksy mitään. aina valitan, pistän hanttiin ja väittelen. Kaupassakin viis veisaan, vaan väännän ja käännän aina perinpohjin ja epäilen ja kyseenalaistan. Koskaan en myönny, niin kauan jankkaan, kunnes kaikki on samaa mieltä kuin mä.

• Anonyymi

Jos toimeentulotuki 500 eur kk ni mitä menoja teillä sitten vielä tuosta on että paljonko todellisuudessa jää. Marisee ettei rahat riitä mutta onkin esim, peliriippuvainen tai ostaa kaljaa viimestä centtiä myöten. Kyllähän lihamakaronilaatikko ihan hyvää on ei siinä mitään.

• Anonyymi

Joo, minä ostan aina 3 koria kaljaa, sitten viisi skumppapulloa, ja lihiksiä nakkarilta, voi vitsi, läskiä pöytään, ja juopotelemaan. Mitä sitä rahaa säästämään, senkun kaljaan minä ainakin tuhlaan ja läskiin. Voi jeee.. kaljaläski bileet joka päivä. Joo... Ei mitään makaroonilaatikkoo, , läskiä ja kaljaa vaan... näin meillä eletään.

Ou jeee.... kännissä on kiva olla kun ei tarvi mennä duunaa... kelasta tulee rhaa voi jeee.... eikä tarvi kun kaljaa ostaa. Jeeee...

• Anonyymi

Minä ainakin syön joka päivä hyvää ruokaa. Kanaa, kalaa, vihanneksia, silliä, vesimelonia, banaaneja, piirakoita, juustoa., lihaa, salaattia ja kaikenlaista syön.
      Hyväksyn sen että syön hyvin ja se maksaa. Makarooneja en ole syönyt tänä vuonna ollenkaan.

• Anonyymi

Kyllähän ruokaan kannattaa panostaa ja aina sillon tällön teen, kanansuikaleita,riisiä ja sitten herne-maissi,paprikaa sekaan melko köykästä syömistä eikä mahdottomia maksa. Eihän se mitään elämää ole jos ei kunnon ruokaa. Komee tilanne jos jatkuvasti ryyppää rahansa tai laittaa peleihin.

• Anonyymi

Haaveilla voi köyhä koko ajan. Stressi voi myös olla ja voi väsyttää ja olla kipeä.

• Anonyymi

Karibian loma tai uuden auton osto eivät ole mitään suurituloisten juttuja.
      Ne ovat vain merkki siitä, että ko. henkilö on jättänyt jotain kuluttamatta.
      Olemme kaksi pieneläkeläistä. Olemme tehneet Karibian täysihoitoristeilyn jonka yhteydessä oli viikko täysihoidossa lomakylässä Dominikaanisessa Tasavallassa.
      6 vuotta sitten ostin uuden VW Polo värkin. Edellistä, uutena ostettua Xaraa pidin 19 vuotta.
      En käy kuppiloissa. En ole tupakoinut kymmeniin vuosiin. Vähät viinani tilaan saksalaisesta nettikaupasta.
      Teen sapuskat halvoista perusraaka-aineista.
      Jne.

• Anonyymi

Jotkut ostavat uuden auton käytännön syistä ku ei jaksa enään räplätä vanhojen autojen kanssa,joillaki toki kuluttava elämäntapa kun kaikkea täytyy saada vaikka ei oikeen edes tarvis.juu velaks ulkomaanmatkalle ja uus auto rahotuksella itte en ainakaan haaveile jostain matkasta tai uudesta autosta toki syksyllä ois retee olla espanjassa.

• Anonyymi

Ostin ensimmäisen autoni 1964 Ruotsissa. Käytetty kupla.
        Pidin vanhoja raiskoja joiden tekniikan hallitsin. Kahdesti vuodessa näpit rasvassa mutta ennakoiden.
        Kun tekniikka eteni taitojani nopeammin siirryin ostamaan tehdasuuden. Ajoin loppuun kuten tuon mainitsemani Xaran ja sen jälkeen uusi jolla ilman haaveria ajelen hautani partaalle. Täytän ensi vuonna 80v.
        Minulla ei ole koskaan ollut muuta velkaa kuin asunnon hankkimisen vaatima.

Oli reteetä olla Espanjassa 3kk:n jaksoja työttömänä työn hakijana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostin ensimmäisen autoni 1964 Ruotsissa. Käytetty kupla.
        Pidin vanhoja raiskoja joiden tekniikan hallitsin. Kahdesti vuodessa näpit rasvassa mutta ennakoiden.
        Kun tekniikka eteni taitojani nopeammin siirryin ostamaan tehdasuuden. Ajoin loppuun kuten tuon mainitsemani Xaran ja sen jälkeen uusi jolla ilman haaveria ajelen hautani partaalle. Täytän ensi vuonna 80v.
        Minulla ei ole koskaan ollut muuta velkaa kuin asunnon hankkimisen vaatima.

Oli reteetä olla Espanjassa 3kk:n jaksoja työttömänä työn hakijana.

Edullisia hankintoja voi miettiä toteutettavaksi monella eri tavalla.
        Minä annoin muiden maksaa ensin 70 % autostani ja itse maksoin vain
        vain enää 30 % sen uusarvosta. Ajoin kuitenkin sillä 14 vuotta.
        Edellisestä, vakuutusyhtiön lunastamasta maksoin kohtuusumman ja korjaukset
        ja ajelin sillä kuitenkin 12 vuotta . Molemmat olivat vahvoja kaukoidän autoja.
        Arvon alenemaksi tulee selkeästi alle tonni vuodessa , joten rahaa jää
        myös polttoaineiden ostoon.
        Nykyinen 5t€ maksanut auto on ollut liikenteessä jo sen 5 vuotta, joten
        senkin arvon alenema menee jo alle sen tonni/vuosi tason.

• Anonyymi

Aikas paljon varm suomalaisia espanjassa enkä kylläkään ihmettele kun syksyt suomessa aneemisia. Autoista sen verran jos vanha auto mikäs siinä jos itseltä onnistuu jotkut korjaamiset.Nykypäivän autot sellasia että onnistuuko niiden korjaaminen kohta itse. Tutulla oli joskus daihatsu ja ollu vartiointiliikkeen käytössä ja kilometriä kertyny,18 vuotta ajo tolla ja ei ollut lohkolämmitintä ja silti lähti käyntiin pakkasilla.

• Anonyymi

Perustele, miksei kannata? Sosiaalitoimistosta saa kaikkimitä tarvii, joten omat rhat jää käyttööön. Naapuri on saanu sossusta hellan, mikron, jääkaappipakastimen, polkupyörän, vaatteita kierrätyskeksuksista, ja astioita ym, mitään ei ole itse ostanut varmaan. Kaikki on saatuja koko huusholli. Käy vuosiittain ulkomailla pariin kertaan, ja ajelee suhtkoht uudella autolla, niitä saa tosi halvalla nyysin.
      Jos olisi ollut töissä olisi tosi käyhä. Palkalla et juurikaan mitään ostele.

• Anonyymi

Ei sitä uusia autoja ostella millään sosiaalitoimen rahoilla ni jostain muualta saanu rahat uuteen autoon.

• Anonyymi

Missä luit viestistä että auto olisi ostettu sossun rahoilla? Luin kahteen kertaan, mutten lytäny, onko taas niin settä olet se joka arvailee ja kirjoittelee omiaan ja puuta heinää toisten viestien vastauksiin??? hehee... aika säälittävää.

Tiedätkö, että ei ihminen aina ole ollut köyhä, siihen ajaudutaan, sinulla voi olla omakotitalo ja auto ym omaisuutta jo ennen kun käyhdyt!!! Se sulta unohtuu aina kun valitat täällä ja arvostelet.
        Nytkin tämän kevään jälkeen eduskunta on käyhdyttänyt lisää ihmisiä, ja siinä on ihmisiä jotka eivät alkuvuodesta vielä olleet köyhiä! Ovat eläneet hyvä elämää ja ostelleet asioita, mutta eduskunta taas julmasti käyhditti heidät ja varmasti moni heistä elää NYT käyhää elämää. Nyt on kaikki maksut ja asiat kallistuneet, joten se ei ole kansalaisen vika vaan eduskunnan. Joten kirjoittelehan faktoja älä keksi.

En tajua miksi ihmiset sanoittavat toisten elämää arvailemalla????

• Anonyymi

Minulla on kaikkea mitä tarviin. Hyvää ruokaa on aina ollut. Tv, pleikkari, vene, polkypyörä, hieno läppäri, kännykkä, vaatteita, sänky, kalastusvälineitä. Muuta en tarvii ja pärjään hyvin.

• Anonyymi

Ihmisen pitääkin olla tyytyväinen siihen, mikä hänellä on eikä koko ajan
        kurkoitella jotakin parempaa sillä se on loputon suo ja kärsimys.
        Parempi on elellä onnellisena niillä tavaroilla, mitkä on jo hankittu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      66
      4087
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      82
      3721
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3215
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2568
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2427
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2216
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2055
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1778
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36