Kallion kirkko antaa tilansa katolisten käytöön

Anonyymi

65

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katolilaisuutta ja muut konservatiiviset kristilliset kirkot kasvavat ja liberaalit surkastuvat.

• Anonyymi

Katolisuus ei ole kristillinen uskonsuunta.
        He eivät palvele Kristusta, vaan Mariaa ja Marian kuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolisuus ei ole kristillinen uskonsuunta.
        He eivät palvele Kristusta, vaan Mariaa ja Marian kuvia.

Katolisilla on kyllä ihan Jeesus Nasaretilainen.

• Anonyymi

Tämä on positiiivinen uutinen. Toivottavasti myös luterilaiset hyödyntävät nämä jumalanpalvelukset ja saavat tuntumaa minkälaista kristillinen messu on.

• Näinköhän Jumala on päättänyt palauttaa oman sanansa evlut kirkkoon? 🤔

• Anonyymi

Luterilaiset käyttää ihan katolisen kirkon alkukirkon ohjeita ja edelleen Jeesus on Messias.

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Näinköhän Jumala on päättänyt palauttaa oman sanansa evlut kirkkoon? 🤔

Aitolainen pysyy siellä synagogalla. Tai muuttaa Israeliin.

• Anonyymi kirjoitti:

Aitolainen pysyy siellä synagogalla. Tai muuttaa Israeliin.

Miten pysyä jos en siellä ole ollutkaan kuin käymässä Jerusalemin ja Kapernaumin synagoogan raunioilla? 😧

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Näinköhän Jumala on päättänyt palauttaa oman sanansa evlut kirkkoon? 🤔

Ei!!!

• Anonyymi

"Vaikka kirkoilla ei ole keskinäistä ehtoollisyhteyttä, se ei estä tutustumista ja keskinäistä yhteisen uskon jakamista."

"− Aina, kun kohdataan, ennakkoluulot vähenevät ja löytyy henkilökohtainen yhteys."

Katoliset päästetään kirkkosaliin järjestämään messujumalanpalveluksia mutta kirkon omilta luterilaisilta konservatiiveilta evätään tilojen käyttö eri puolilla Suomea!

Luther ja muut uskonpuhdistuksen pioneerit kääntyvät haudassaan. Kohta järjestetään messuja muslimien kanssa.

Terv.serious

• Niinpä, katoliset ilmeisesti koetaan ” turvallisiksi ” koska he ovat vuokralaisia eivätkä velvoita evlut kirkolta luterilaisuuteen sitoutumista.

• Anonyymi

Lähetyshiippakunnan ei anneta vuokrata ev.lut. kirkon tiloja, mutta muille kirkkokunnille voidaan vuokrata. Syynä joku viittasi että jotkut voivat saada käsityksen, että Lähetyshiippakunnan tilaisuudet edustavat ev.lut. kirkkoa..
        Onkohan katolisen kirkon tilaisuuksien suhteen mitään rajoituksia miten ja mistä asioista siellä saa saarnata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähetyshiippakunnan ei anneta vuokrata ev.lut. kirkon tiloja, mutta muille kirkkokunnille voidaan vuokrata. Syynä joku viittasi että jotkut voivat saada käsityksen, että Lähetyshiippakunnan tilaisuudet edustavat ev.lut. kirkkoa..
        Onkohan katolisen kirkon tilaisuuksien suhteen mitään rajoituksia miten ja mistä asioista siellä saa saarnata.

"Heille (katolisille) myös sopivat seurakuntamme suvaitsevaisuutta korostavat pelisäännöt, Reina sanoo."

Tuntuu, että kirkkoherran haastallelussa on aimo annos toiveajattelua. Tuskinpa naispapeilla tai sateenkaariväellä on asiaa afrikkalaiskatolisten messuun töihin.

Terv.serious

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lähetyshiippakunnan ei anneta vuokrata ev.lut. kirkon tiloja, mutta muille kirkkokunnille voidaan vuokrata"

Voidaan vuokrata tai ei sitten ei. Tilojen vuokraamisesta taitaa päättää seurakuntien seurakuntaneuvostot. Aika usein on jo käynyt, että konservatiivisilta ryhmiltä evätään tilat.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/joutjarven-seurakuntaneuvosto-linjasi-kohtaamispaikka-saa-lahtea-seurakunnasta/

Katolisten päästäminen liberaalien hallitsemiin tiloihin on mielestäni oudon epäjohdonmukaista. Näinköhän fem/transväki näissä seurakunnissa älähtää?

Terv.serious

• Anonyymi

Helluntailaiset ei kuulu kirkkoon heillä on omat tilat saalem.fi

• Aito_lainen kirjoitti:

Niinpä, katoliset ilmeisesti koetaan ” turvallisiksi ” koska he ovat vuokralaisia eivätkä velvoita evlut kirkolta luterilaisuuteen sitoutumista.

Heiltä tosiaan saa myös vuokraa. Eivätkä ole muutenkaan kirkon rahojen perään tai varassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lähetyshiippakunnan ei anneta vuokrata ev.lut. kirkon tiloja, mutta muille kirkkokunnille voidaan vuokrata"

Voidaan vuokrata tai ei sitten ei. Tilojen vuokraamisesta taitaa päättää seurakuntien seurakuntaneuvostot. Aika usein on jo käynyt, että konservatiivisilta ryhmiltä evätään tilat.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/joutjarven-seurakuntaneuvosto-linjasi-kohtaamispaikka-saa-lahtea-seurakunnasta/

Katolisten päästäminen liberaalien hallitsemiin tiloihin on mielestäni oudon epäjohdonmukaista. Näinköhän fem/transväki näissä seurakunnissa älähtää?

Terv.serious

Helluntailainen riehuu taas.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Heiltä tosiaan saa myös vuokraa. Eivätkä ole muutenkaan kirkon rahojen perään tai varassa.

Voitko esittää todisteen vuokrasta?

• Anonyymi kirjoitti:

Älä riehu!

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Voitko esittää todisteen vuokrasta?

Toiminta alkaa vasta syksyllä, joten tuskin mitään vuokratodisteita on vielä saatavilla.

• Anonyymi

Voitko esittää todisteen vuokrasopimuksesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos luit tuon uutisen Joutjärven seurakunnan tilojen eväämisestä, niin evätty ryhmä oli luterilaisia, jotka kutsuivat kansanlähetyksen puhujia. Ei siis helluntailaisia.

Terv.serious

• Anonyymi kirjoitti:

Voitko esittää todisteen vuokrasopimuksesta?

En, vaan pyysin sitä Tolkulta tai sinulta koska Tolkku puhui vuokrasta.
        Oliko sinulla vielä jotain mitä et ymmärrä? 😸

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

En, vaan pyysin sitä Tolkulta tai sinulta koska Tolkku puhui vuokrasta.
        Oliko sinulla vielä jotain mitä et ymmärrä? 😸

Sinä väität, että vuokrasopimus on tehty, en minä tai tolkku.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä väität, että vuokrasopimus on tehty, en minä tai tolkku.

Mutta sinä ja Tolkku puhuitte vuokrasta.

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Mutta sinä ja Tolkku puhuitte vuokrasta.

Tolkku puhui oletuksena että vuokraa tulevat todennäköisesti saamaan. Minä taas mainitsin, että tuskin mitään vuokratodisteita on vielä olemassa. Sinä taas väitit, että vuokrasopimus on jo tehty. Joten laita todisteet tehdystä vuokrasopimuksesta tiskiin tai pidä turp•si kiinni.

• Anonyymi kirjoitti:

Tolkku puhui oletuksena että vuokraa tulevat todennäköisesti saamaan. Minä taas mainitsin, että tuskin mitään vuokratodisteita on vielä olemassa. Sinä taas väitit, että vuokrasopimus on jo tehty. Joten laita todisteet tehdystä vuokrasopimuksesta tiskiin tai pidä turp•si kiinni.

Mitä jos pitäisit sen oman 🙊 kiinni, etkä sotkeutuisi muiden keskusteluihin.

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Mitä jos pitäisit sen oman 🙊 kiinni, etkä sotkeutuisi muiden keskusteluihin.

Jos et kestä sitä, että keskusteluuhisi kommentoidaan, niin kannattaa pysyä poissa keskustelupalstoilta.

• Anonyymi

Taisit olla sinä, jolle tarjottiin omaa lääkettäsi.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kallion(kin) seurakunnan päätöksenteko on julkista, eli eri toimielinten kokouspöytäkirjat löytyvät netistä. Ehkä asia ratkeaa sitä kautta. Ehkä ei.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kallion(kin) seurakunnan päätöksenteko on julkista, eli eri toimielinten kokouspöytäkirjat löytyvät netistä. Ehkä asia ratkeaa sitä kautta. Ehkä ei.

-a-teisti-

Tämä on Aito_laiselle tärkeä tieto. Nyt hän voi lähteä etsimään tehtyä vuokrasopimusta kyseiseltä taholta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on Aito_laiselle tärkeä tieto. Nyt hän voi lähteä etsimään tehtyä vuokrasopimusta kyseiseltä taholta.

Ei sitä oikeasti mikään vuokrasopimus kiinnosta kunhan vääntää tikkua turhasta.

• Anonyymi

Ympyrä kirkkolaitoksissa on sulkeutumassa, luterilainen kirkko palaamassa katolisen kirkon syliin takaisin. Rahat kai on loppumassa.

• Anonyymi

Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "

Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun — ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun — ja minä olen kirkastettu heissä. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä — minä heissä, ja sinä minussa — että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
        Johannes 17:1‭-‬26 FB38

https://bible.com/bible/365/jhn.17.1-26.FB38

• Anonyymi

Päätös edustaa kristillistä katsomusta. Autetaan katolilaisia kaikessa ystävyydessä. Näin pitääkin elää rauhanomaista rinnakkaiselämää.

• Anonyymi

Joopa joo, kohta varmaankin jo itse paavi tulee pönöttämään Kallion kirkon saarnastoolissa? T. Entinen kirkollisveron maksaja.

• Anonyymi

Rakentava keskustelu eri kirkkokuntien kanssa on suotavaa. Silti voidaan vahvasti tukeutua vain omaan uskontoon. Kaikkien meidän ihmisten tulee kunnioittaa myös muiden uskontoja. Sen määrää jo uskonnonvapauslakikin.

• Anonyymi

Myöntääkin siis evlut kirkko, että katolinen oppi on oikea vai päästääkö eksytyksen näinkin sisään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myöntääkin siis evlut kirkko, että katolinen oppi on oikea vai päästääkö eksytyksen näinkin sisään?

Luterilaisessa kirkossa on tosiaan henkilöitä, jotka ajattelevat ettei protestanttien ja katolisten välillä ole enää opillisia esteitä. Uskonpuhdistuksen aikaiset ristiriidat olisi siis jo selvitetty. Simo Peura kirjoitti luterilais-katolisesta dialogista 2019:

"... perimmäisenä tavoitteena on näkyvä kirkollinen ykseys, joka ilmenee kirkon viran vastavuoroisena tunnustamisena ja ehtoollisyhteytenä. ... Näkyvä ykseys ei ole vain henkistä tai hengellistä ykseyttä, vaan sen on toteuduttava konkretiana (kuten Porvoon sopimuksessa)."

ttps://www.lapuanpiispa.fi/puheet/kasvavaa-yhteytta-asiakirjan-tausta-ja-tavoitteet-osana-kansainvalista-luterilais-katolista-teologista-dialogia/

Käytännössä tämä tapahtuu niin, että luterilaiset antavat periksi kaikessa, mutta katolilaiset eivät missään.

"Artikkelissa ”Lutherin perilliset Vatikaanin ovella”, kardinaali Kurt Koch totesi muun muassa: ”Katolinen näkemys on, että opilliset eroavaisuudet täytyy sovittaa. Joidenkin luterilaisten mukaan ne on jo sovitettu, mutta meillä on tästä toinen näkemys.”

Terv.serious

• Anonyymi

Hyvä !

• Anonyymi

Kohta varmaan lut kirkossa aletaan palvomaan Neitsyt Mariaakin, koska se edistää sitä tasa-arvoa.

• Ihan hyvin varmaan . Tuollahan on 1100 paikkaa.

• Anonyymi

Katolinen kirkko ja luterilainen kirkko ovat taistelleet toisiaan vastaan nyt ainakin 500 vuotta ja katolinen kirkko voitti.

• Melko vähäistä tuo taistelu nykyään ainakaan on. Jopa itse Paavi on sanonut, että homoseksuaalit pitää hyväksyä ja on melko paljon pyydellyt anteeksi erinäisiltä ryhmiltä katolisen kirkon toimia.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Melko vähäistä tuo taistelu nykyään ainakaan on. Jopa itse Paavi on sanonut, että homoseksuaalit pitää hyväksyä ja on melko paljon pyydellyt anteeksi erinäisiltä ryhmiltä katolisen kirkon toimia.

Erikoista jos luterilainen kirkko antaa tilansa katolisen kirkon käyttöön, sillä meidän lomapaikkakunnalle katolinen kirkko ei antanut tiloja luterilaisten käyttöön.
        Tasapuolistako?

• Anonyymi kirjoitti:

Erikoista jos luterilainen kirkko antaa tilansa katolisen kirkon käyttöön, sillä meidän lomapaikkakunnalle katolinen kirkko ei antanut tiloja luterilaisten käyttöön.
        Tasapuolistako?

Ei kait tuohon mitään sääntöä ole. Käsittääkseni kyseessä on asia jonka jokainen seurakunta voi itsenäisesti päättää.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Ei kait tuohon mitään sääntöä ole. Käsittääkseni kyseessä on asia jonka jokainen seurakunta voi itsenäisesti päättää.

Pitääkö aina olla sääntö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö aina olla sääntö?

Luterilaiset eivät uskalla toimia itsenäisesti, vaan ovat tottuneet siihen, että aina ylhäältäpäin annetaan ohjeet, miten pitää toimia.
        Näinhän se on tuossa tasa-arvoisessa avioliittohömpötyksessäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset eivät uskalla toimia itsenäisesti, vaan ovat tottuneet siihen, että aina ylhäältäpäin annetaan ohjeet, miten pitää toimia.

Luterilaisille ei kelpaa Jumalan ohjeet.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se nyt noin ole :d luterilainen kirkko on kehittynyt aina yhteiskunnassa, toki vähän jälkijunassa mutta kuitenkin. Toisekseen kenenkään uskovaisuus tai elämä ei voi olla kiinni siitä, että pitäjässä on pari homoa jotka vihitään. Jos tuollaisia kelailee päivät pitkät niin kannattaa varata aika seksuaaliterapeutille , vähintään.

Tervettä ei ole se, että heteromies/nainen miettii kaiken aikaa homojen hommia.

• Jos vielä päästäisivät Emil Antonin puhumaan, niin voisi opetuksen taso nousta liian korkealle.

• Anonyymi

Kaikki uskonnot ovat tahoillaan tarpeellisia. Olisi hyvä että kaikki maailman uskontojen edustajat tapaisivat aika ajoin keskustelemaan. Se loisi maailmaan paremman sovun ja estäisi sotia. Kenenkään ei silloin silti pitäisi luopua omasta uskostaan. Sellainen olisi ihannemaailma.

• Anonyymi

Toivotonta haihattelua.
        Esim. Koraanin mukaisesti kristityt ovat sikoj🐖🐖a, juutalaiset apinoita. 🐒🐒
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivotonta haihattelua.
        😁

Talmudin mukaan kristityt 🐮🐮

• Anonyymi kirjoitti:

Toivotonta haihattelua.
        😁

Mikä kohta Koraanissa????
        😁

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Mikä kohta Koraanissa????
        😁

Pitääkö etsiä?
        En tallenna kaikkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö etsiä?
        En tallenna kaikkea.

Etsi koska sinulla on aikaa.

• Anonyymi

Olet itse tuhottoman kiireinen.

• Anonyymi

Hyvä jos luterilaistenkin menisivät sinne!

• Anonyymi

Epäpyhä allianssi. Jossa kumpikin osapuoli on epäpyhä.

• Anonyymi

Parempaa käyttöä se on kuin liberaalien länkytykset.

• Anonyymi

Poikavauvoja ei saa jättää yksin!

• Anonyymi

Kallion seurakunta luterilaisena näyttää esimerkkiä. Kaikkien maailman uskontojen pitäisi keskustella kaikessa ystävyydessä. Silloin ei syntyisi sotia ja olisi rauha maan päällä. Myös kaikkien uskontojen pitäisi kunnioittaa muita uskontoja kuin omaansa. Tähän pitäisi pyrkiä. Silti jokainen uskonto pitäisi tiukasti kiinni omista opeistaan, mutta ei halventaisi muitakaan. Suomessa asiat ovat aika hyvin koska meillä on uskonnonvapauslaki, joka pitää kaikkia uskontoja tasavertaisena. Vielä näillä keskustelupalstoilla on havaittavissa kuitenkin henkilöitä jotka eivät siihen pysty.

• Anonyymi

Totta, uskonnot ovat keppihevosia aggressioiden oikeuttamiseksi.
        Uskonnottomassa maailmassa ei voitais valehdella syistä.
        😁

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1796
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe