IS: Vanha 2000 euron polttomoottoriauto on edullisempi kuin käytetty 9000 euron sähköauto.

Anonyymi

https://www.is.fi/autot/art-2000008967450.html


Vanha Ford Mondeo paljastui hyväksi ja tunnokkaaksi autoksi. Se oli kokonaiskuluiltaan vertailun edullisin.

Volkswagenista hajosi vaihdelaatikko mikä toi mojovan laskun.

Nissan Leaf pieniakkuisena ei sovellu pitkille matkoille ja on kokonaiskustannuksiltaan kalliimpi kuin Mondeo. Ja ajettavuudeltaan ei pärjää ollenkaan Mondeolle.

54

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keksitkö itse tuo edullisempi? Onhan 2100€ vähemmän kuin 9000€.

      Miten huomioit jälleenmyyntiarvon ja lainakulut?

      Et taida pitää sähköautoista.

      Minulla on Tesla.

      • Anonyymi

        Onko sulla Tesla, mielenkiintoista ja tärkeää ja melkein liittyy asiaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        2100 euron auton hinta tuskin voi pudota enempää kuin 9000 euron auton.

        Halvat autot yleensä säilyttävät arvonsa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2100 euron auton hinta tuskin voi pudota enempää kuin 9000 euron auton.

        Halvat autot yleensä säilyttävät arvonsa hyvin.

        toyota on varmin ratlkaisu-viaton


      • Anonyymi

        Mitäs sitten jos Tesla ottaakin ohjakset käsiinsä? Uusimmassa ei ole edes rattia, jolla voisit korjata automatiikan virheet.


    • Anonyymi

      No ihan taatusti ei mitään epäselvää , jos noita menopelejä katsotaan millä maakunnassa ajetaan onko edes 5000 euroa keskihinta, ja taatusti sellaisella 3000 eurolla saa vaikka millaisen auton jolla pääsee mutta laitappa vaikka n 7700 € veneeseen marineriin ja bellaan tain tai suzuki ja mvmarin niin sillä ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Purjeillakin pääsee perille.


      • Anonyymi

        Vene onkin varmin tapa päästä rahoistaan. Jos haluat veneillä viikon mukavasti kesällä, hanki vuokravene. Vaikka meksaa muutaman tonnin, on se silti halvempi, kuin oma vene, jolla ajetaan silloin tällöin, ja loput ajat seisoo laiturissa. Ei tarvitse huolehtia talvisäilytyksestä, pohjan puhdistuksrsta ja moottorin huolloista.
        Soutuvene tai jolla vielä menee omana mökillä.


    • Anonyymi

      Kulut vuotta kohti muuttuu ihan sen mukaan miten kauan pitää ja mitä korjauksia joutuu tekemään, sähköautoissa akkujen vaihto maksaa järjettömästi, vanhat Mondeot ruostui todella pahasti, tuo näyttää kuvassa vielä siistiltä.

      • Anonyymi

        Tietysti kannattaa ostaa ruostesuojattu käytetty. Saa samalla hinnalla.


    • Anonyymi

      Onko vanhaan Mondeoon otettu Täyskasko 271 päivää kestäneen testin aikana maksaa vakuutuksia 1226,41 euroa renkaatkin uudet hyper kalliit 705e itse ostin uudet 16 t renkaat 300e

      • Anonyymi

        Osuit ytimeen. Talvella 16 " kitkat 215/60-16 maksoi 500 € töineen.
        Olen jo 20 vuotta pitänyt vanhassa autossa vaan palo- varkaus- ja
        hirvivahinkovakuutusta, sillä se on tavattoman halpa.
        Jos ja kun vanhaa autoa pitää useita vuosia, niin pelkkä arvonalennus jää
        alle 1000 € vuodessa. Oikein halvassa autossa vaan satasia.
        Uudessa autossa arvo suorastaan romahtaa . Kun E-mersu maksoi uutena
        60.000 € niin se maksoi 6-vuotiaana liikkeessä enää 24.000 € eli sellainen
        36.000 € oli kadonnut savuna ilmaan vauhtina n. 500 €/kuukausi .
        Sitä ei ehkä tavallisen pulliaisen lompakko kestäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuit ytimeen. Talvella 16 " kitkat 215/60-16 maksoi 500 € töineen.
        Olen jo 20 vuotta pitänyt vanhassa autossa vaan palo- varkaus- ja
        hirvivahinkovakuutusta, sillä se on tavattoman halpa.
        Jos ja kun vanhaa autoa pitää useita vuosia, niin pelkkä arvonalennus jää
        alle 1000 € vuodessa. Oikein halvassa autossa vaan satasia.
        Uudessa autossa arvo suorastaan romahtaa . Kun E-mersu maksoi uutena
        60.000 € niin se maksoi 6-vuotiaana liikkeessä enää 24.000 € eli sellainen
        36.000 € oli kadonnut savuna ilmaan vauhtina n. 500 €/kuukausi .
        Sitä ei ehkä tavallisen pulliaisen lompakko kestäisi.

        Viimeisinä vuosina ei arvo laske enää ollenkaan, omassa laski n. 20v aikana alle 400€/vuosi. Muutaman satasen autolla voi saada jopa voittoa, jotkut tekee aina kun jaksavat etsiä vähän ajettua ja vaihtavat riittävän usein. Tarpeeksi kauan jos pitää niin voi arvo alkaa nousta vanhanakin.

        Jos sähköautot muutaman vuoden sisällä maksaa vähemmän kuin polttomoottorilla ja köäyttökin tulee halvemmaksi, kuten eilen TV:ssä väittivät, niin hullua nyt antaa tukea sähköauton ostoon ja muiden romuttamiseen, pitäisi antaa vaihtua luonnollisesti. Ei ole mitään järkeä rikkaita tukea.


    • Anonyymi

      Oli halpaa. Ajoin bensa-autolla 150thk-270tht. Jotku jarupalat ja öljyn vaihdot ja renkaita .Sit ostin uuden auton. Pari ekaa huoltoa maksoi enemmän,kuin tolla vanhalla koko aikana.

    • Anonyymi

      Trollitehtaalta ! ! Älä kommentoi ! ! Trolli elää kommenteista ! !

    • Anonyymi

      Mitään järkeä maksaa kaskovakuutusta vanhaan autoon korvaustilanteessa auton ikä huomioidaan ja korvaus mitätön joten pistää taskuun ne kaskorahat niillä ostaa muutamassa vuodessa vastaavan auton ja tuskin monikaan ostaa ns kalliita merkkirenkaitakaan ja huollot eli suodattimet ja öljynvaihdot itse Uusiin joutuu ottamaan kaskot ja käytettävä marmoritiskin palveluita

    • Anonyymi

      Js toyota tuo vetypolttomoottorin markkinoille
      Hei hei E

      • Anonyymi

        Kuinka pikaiseen espoolainen autoilija käy vetytankilla? Sähkis latautuu omalla parkkipaikallaan, kun ei ole ajossa.


    • Anonyymi

      Ostin emännälle n. 5 v sitten japaninraudan 3000€. Kilsoja oli silloin 130 tkm ja nyt 170 tkm. Näkyy olevan nettiautossa edelleen n. 3000€ tietämissä noilla kissoilla. Aika edullista.

      • Anonyymi

        Käytettyjen hinnat ovat nousseet. Eli maksat seuraavassa vaihdossa siitä tuoreemmasta ennemmän kuin viimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytettyjen hinnat ovat nousseet. Eli maksat seuraavassa vaihdossa siitä tuoreemmasta ennemmän kuin viimeksi.

        Vaihtaahan tuo tarttis, eli myydä suoraan ja ostaa n. 10 v tuoreempi tilalle. Kävin koeistumassa n. 6 vuotiaan Nissan Pulsarin 140 tkm ajetun. Seiskalla olis lähtenyt heti mukaan. Kait se 5 v sitten vähän enempi maksoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtaahan tuo tarttis, eli myydä suoraan ja ostaa n. 10 v tuoreempi tilalle. Kävin koeistumassa n. 6 vuotiaan Nissan Pulsarin 140 tkm ajetun. Seiskalla olis lähtenyt heti mukaan. Kait se 5 v sitten vähän enempi maksoi?

        "Seiskalla olis lähtenyt heti mukaan. Kait se 5 v sitten vähän enempi maksoi?"

        Vuosi sitten sen olisi saanut vitosella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seiskalla olis lähtenyt heti mukaan. Kait se 5 v sitten vähän enempi maksoi?"

        Vuosi sitten sen olisi saanut vitosella.

        Toki joissain autoissa on hinnat noussutkin viimeisen vuoden aikana, ainakin joppareiden tilastoissa. Etenkin vähän vanhemmat, hyväkuntoiset, vähän ajetut, vähäpäästöiset pikkuautot kuulemma viedään käsistä ja huomaahan sen vaikka nettiauto selailemalla. 15 vuotias pikku toivotaan maksaa saman kuin vs. 300 tai 500 sarjan bemari ja kauppa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki joissain autoissa on hinnat noussutkin viimeisen vuoden aikana, ainakin joppareiden tilastoissa. Etenkin vähän vanhemmat, hyväkuntoiset, vähän ajetut, vähäpäästöiset pikkuautot kuulemma viedään käsistä ja huomaahan sen vaikka nettiauto selailemalla. 15 vuotias pikku toivotaan maksaa saman kuin vs. 300 tai 500 sarjan bemari ja kauppa käy.

        toivotaan=toijota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtaahan tuo tarttis, eli myydä suoraan ja ostaa n. 10 v tuoreempi tilalle. Kävin koeistumassa n. 6 vuotiaan Nissan Pulsarin 140 tkm ajetun. Seiskalla olis lähtenyt heti mukaan. Kait se 5 v sitten vähän enempi maksoi?

        Pulsareita sai mustaakseni mallin loppuvaiheessa uuutena vähän yli 17 kEUR hinnalla (tosin oli perusvarustetaso).


    • Anonyymi

      Artikkelista:

      "Tavallisimman eli 95E10-bensiinin 2,545 euron keskilitrahinnalla Mondeon 100 km:n polttoainekustannuksiksi tuli lehden mukaan huimat 21,40 euroa, eli ajokustannuksia kasaantui liki kuusi kertaa enemmän kuin Leafilla.

      ”Esimerkiksi 15 000 vuodessa ajava säästää (Leafilla) käyttövoimakustannuksissa jo yhdessä vuodessa 2 655 euroa, eli jos sähköauton ostaisi osamaksulla, olisi autojen välinen hintaero kuitattu alle kolmessa vuodessa”, lehti summaa laskelmat."

      Sitten vielä vanhaan polttomoottoriin pitää lisätä huoltokulut esim. jakohihnan vaihto, niin tulee eroa entisestään kun verrataan vanhojen autojen kuluja vaikkapa 5 vuoden ajalta.

      • Anonyymi

        Edellyttäen että se vanha sähköauto toimii. Ja 2.50 keskihitainen 95 e ollut enään aikoihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellyttäen että se vanha sähköauto toimii. Ja 2.50 keskihitainen 95 e ollut enään aikoihin .

        Noiden tulevaa kehitystähän ei kukaan voi tietää tai ennustaa varmaksi. Jutun pointti kuitenkin tuli hyvin esiin, eli pelkkä auton hankintahinta ei vielä kerro kokonaiskustannuksista mitään. Ostohinnaltaan kalliimpi auto voi kuitenkin tulla kokonaiskustannuksiltaan edullisemmaksi.


    • Anonyymi

      Entä jos ei halua ostaa vanhaa alle 30.000e kippoa vaan uuden 40-60ke auton?

    • Anonyymi

      Onneksi autoilussa on muitakin asioita ja arvoja kuin se millä on edullisinta liikkua.
      Nuokin asiat voidaan laskea niin monella tapaa ja kuitenkin sinne jää se sattuman vara, eli viat, käyttövoiman hintojen muutokset, verotuksen muutoksen jne....
      Itse painotan mukavuutta kaikissa osa-alueissa ja osittain luotettavuutta ja olen valmis maksamaan siitä ilosta ja nautinnosta hieman enemmän sillä "kerran täällä vain eletään".

    • Anonyymi

      Sähköautoissa akkuston uusiminen maksaa tällä hetkellä juuri sen verran, että vähän vanhempaan autoon sitä ei kannata uusia. Toivoa sopii, että hinnat halpenee mutta jos käy kuten akkutyökaluissa, ei hyvältä näytä.

      • Anonyymi

        Miksi se akusto pitäisi uusia kokonaan?

        Vaihdetaanko polttiksen koko moottori jos vaikkapa yhdestä männästä menee männän rengas?

        Entä rakennatko uuden talon jos yksi ikkuna rikkoutuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se akusto pitäisi uusia kokonaan?

        Vaihdetaanko polttiksen koko moottori jos vaikkapa yhdestä männästä menee männän rengas?

        Entä rakennatko uuden talon jos yksi ikkuna rikkoutuu?

        nykyisin se koko moottori vaihdetaan, ihan sen männänrenkaan vaihtamisen työmäärän vuoksi

        sama pätee akustoon, montako pajaa tiedät jotka niitä korjailee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nykyisin se koko moottori vaihdetaan, ihan sen männänrenkaan vaihtamisen työmäärän vuoksi

        sama pätee akustoon, montako pajaa tiedät jotka niitä korjailee?

        Veikkaan, että akut on tehty niin, että niitä ei ihan tuosta vaan korjailla ja toiseksi kyse on siitä, että akku tulee yksinkertaisesti tiensä päähän. Tuskin ne kennotkaan on ihan hyllytavaraa. Ehkä jatkossa jossain halpatuontimaassa valmistetaan lyhytikäisiä tarvikeakkuja yleisimpiin merkkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että akut on tehty niin, että niitä ei ihan tuosta vaan korjailla ja toiseksi kyse on siitä, että akku tulee yksinkertaisesti tiensä päähän. Tuskin ne kennotkaan on ihan hyllytavaraa. Ehkä jatkossa jossain halpatuontimaassa valmistetaan lyhytikäisiä tarvikeakkuja yleisimpiin merkkeihin.

        " akku tulee yksinkertaisesti tiensä päähän. Tuskin ne kennotkaan on ihan hyllytavaraa."

        Akku ei tule yksin- eikä kaksinkertaisesti tiensä päähän, mutta jos akusto toimii huonosti niin oletettavasti plussapään kennot ovat lopettamassa toimimisen. Ne vaihtamalla akku toiminee jälleen.

        Pitkään käytettiin esim. teslassa 18650 kennoja, jotka todellakin on ihan hyllytavaraa. Sellaisia kennoja löydät mm. läppärisi akkupaketin sisältä, useimmiten 3 tai 6 kappaletta. Teslassa niitä oli muistaakseni noin 7000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " akku tulee yksinkertaisesti tiensä päähän. Tuskin ne kennotkaan on ihan hyllytavaraa."

        Akku ei tule yksin- eikä kaksinkertaisesti tiensä päähän, mutta jos akusto toimii huonosti niin oletettavasti plussapään kennot ovat lopettamassa toimimisen. Ne vaihtamalla akku toiminee jälleen.

        Pitkään käytettiin esim. teslassa 18650 kennoja, jotka todellakin on ihan hyllytavaraa. Sellaisia kennoja löydät mm. läppärisi akkupaketin sisältä, useimmiten 3 tai 6 kappaletta. Teslassa niitä oli muistaakseni noin 7000.

        Tässä tee-se-itse-kaverin ratkaisu Teslan akkuongelmien vuoksi:

        https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/331ea6d9-b949-4d26-af54-aef1adece548

        Kannattaa lukaista miksi päätyi moiseen remonttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tee-se-itse-kaverin ratkaisu Teslan akkuongelmien vuoksi:

        https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/331ea6d9-b949-4d26-af54-aef1adece548

        Kannattaa lukaista miksi päätyi moiseen remonttiin.

        Ei vaan kannata uskoa aina kaikkea mitä on kirjoitettu, tuo oli loppupelissä pelkkä mainostemppu.

        Tuo tapaus on taustoitettu moneen kertaan täälläkin. Kyseinen auto oli harsittu kasaan yhteensopimattomilla osilla ja auton vika tuli kuntoon jollain pienemmällä pajalla. Mutta kun oli jo luvattu räjäyttää auto niin siitä ei voinut enää perääntyä... Voimalinja otettiin autosta talteen ennen räjäytystä ja ainakin tarkoitus oli istuttaa se myöhemmin johonkin muuhun autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se akusto pitäisi uusia kokonaan?

        Vaihdetaanko polttiksen koko moottori jos vaikkapa yhdestä männästä menee männän rengas?

        Entä rakennatko uuden talon jos yksi ikkuna rikkoutuu?

        Kyllä se näin nykyään on että moottoriin ei saa varaosia vaan koko moottori pitää vaihtaa. :D Varaosille ei ole edes koodia olemassa vaan vain kokonaiselle moottorille.

        Kyllä piraattiosia kuitenkin voi löytyä maailmalta, mutta virallisia korjausohjeita ei.


    • Anonyymi

      Vanhaan sähköautoon uusi akku maksaa vähintään 15000euroa. Vanhaan bensa-autoon uusi akku 50euroa. Ei sähköautoilla pysty ajamaan muut kuin rikkaat.

      • Anonyymi

        Kyllä niillä pystyy ajamaan myös tee-se-itse miehet, jotka korjaa itse sen akkupaketin.


    • Anonyymi

      ja tuohon E autoon saattaa akku maksaa 36000e kertoo iltalehti

      melkoinen riski suomalaiselle jolla on yleensä säästöjä 3000e

    • Anonyymi

      Bensiini 1,70 €/l vs sähkö siirtoineen on ollut jopa 80 snt/kWh.

      • Anonyymi

        Tälläkin hetkellä pörssisähkö noin 3 snt/kWh ( marginaali & siirto). Vieläkö tuntuu bensa halvalta?


    • Anonyymi

      Nissan Leaf on hirveä ajettava ja valmistaja on joutunut kustannussyiden takia tekemään aikamoisia leikkauksia ominaisuuksiin. Esim. ratin etäisyyden säätöä ei ole, kun taas Mondeossa se oli jo 90-luvulla.

      Itse pöristelen polttiksella niin kauan kuin hintaerolla saa valtavat määrät bensaa.

      • Anonyymi

        " Esim. ratin etäisyyden säätöä ei ole, kun taas Mondeossa se oli jo 90-luvulla."

        Yhdessäkään autossani ei ole tuota ollut, enkä ole kokenut minkäänlaista ongelmaa. Onko tämä ominaisuus raskaasti ylipainoisille vai mihin tuota tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Esim. ratin etäisyyden säätöä ei ole, kun taas Mondeossa se oli jo 90-luvulla."

        Yhdessäkään autossani ei ole tuota ollut, enkä ole kokenut minkäänlaista ongelmaa. Onko tämä ominaisuus raskaasti ylipainoisille vai mihin tuota tarvitaan.

        Uudessa Corollassa vuonna 2004 ei ollut ratin etäisyyden säätöä. Onhan se ikävä ajaa, kun on tottunut siihen, että autossa saa täydellisen ajoasennon. Siksi jäi uusi Corolla ostamatta silloin. Aasialaismerkit tulivat tässäkin asiassa paljon muita merkkejä perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Esim. ratin etäisyyden säätöä ei ole, kun taas Mondeossa se oli jo 90-luvulla."

        Yhdessäkään autossani ei ole tuota ollut, enkä ole kokenut minkäänlaista ongelmaa. Onko tämä ominaisuus raskaasti ylipainoisille vai mihin tuota tarvitaan.

        Jos etäisyyden säätöä ei ole niin pääsääntöisesti ongelma on se että ratti jää liian kauas, kuten esimerkiksi tuossa 2000 -alun Corollassa. Näissä tapauksissa ajoasento siis sopii paremmin apinalle kuin ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos etäisyyden säätöä ei ole niin pääsääntöisesti ongelma on se että ratti jää liian kauas, kuten esimerkiksi tuossa 2000 -alun Corollassa. Näissä tapauksissa ajoasento siis sopii paremmin apinalle kuin ihmiselle.

        Olisko se ongelma siinä, että sulla on lyhyet kädet. Itse en ole nimittäin koskaan törmännyt tuohon ongelmaan, enkä ole kuullut kenenkään muun mainitsevan asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko se ongelma siinä, että sulla on lyhyet kädet. Itse en ole nimittäin koskaan törmännyt tuohon ongelmaan, enkä ole kuullut kenenkään muun mainitsevan asiasta.

        En usko että on käsien pituudesta kyse. Oikea ajoasentohan pitäisi hakea siten, että hartioiden ollessa selkänojassa kiinni, ranteet ovat ratin yläkehän kohdalla. Osa tosin ajaa selvästi "taaempaa" eli kädet suorina yltävät juuri ja juuri ratin yläkehälle.

        Tilannetta voi toki korjata ottamalla penkkiä eteenpäin, mutta sitten vastaavasti jalat jäävät liian koukkuun. Jos lukee esim. TM:n koeajoja, niin ei nyt kovin harvinaista ole että ajoasennon todetaan olevan muuten hyvä mutta ohjauspyörä jää hieman liian kauaksi, varsinkin jos autosssa ei ole ratin etäisyyden säätöä. Esimerkiksi tuon em. mainitun Corollan koeajossa vuodelta 2002 ajoasento sai moitteita nimenomaan tuosta asiasta.


    • Anonyymi

      No ainahan se on tiedetty, että pitää valita säästääkö ympäristöä vai säästääkö rahaa. Luonto on useimmille suomalaisille tärkeä, mutta nyky-Suomessa on käytännön pakko säästää rahaa. Siksi vanha ruosteinen polttis.

    • Anonyymi

      Leafin kuluihin hotelliyöpymiset ruokailuineen, jos käy vähänkään pidemmällä. Tai sitten sijaisauto. Polttomoottorisellainen.

    • Anonyymi

      Kyllä, juuri näin

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe