Äidin kuolema

Anonyymi

Olen yli kolmekymppinen mies ja äitini kuolemasta tulee neljä kuukautta aikaa. Joka ikinen päivä olen itkenyt jossain vaiheessa päivää joko kerran tai useita kertoja. Onko tälläinen ihan normaalia ja jos on niin kauanko tälläinen voi kestää?

9

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokainen meistä suree eri tavalla. Siksi se on ilman muuta normaalia.
      Suru kestää koko elämän, mutta se helpottuu ajan myötä.
      Onko sinulla oma perhe, puoliso ja/tai lapsia? Jos on, ole läsnä heidän kanssaan. Keskustelkaa auki tätä asiaa, surua, vaikka joka päivä. Tarvitset asian käsittelyä.
      Jos sinulla ei ole omaa perhettä, suru on vaikeampi kohdata. Ota yhteys vaikka ev.lut. seurakunnan tukipalveluihin. Niistä saa apua, vaikka itse ei uskoisi mihinkään uskonnolliseen asiaan tai uskoisi johonkinmuuhun. Surun asioista ne puhuu ilman viittauksia uskonnollisiin asioihin. Se on maksutonta, etkä saa "merkintää" terveystietoihisi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen myös yli kolmekymppinen mies ja isän kuolemasta on nyt pian 2 vuotta eikä olotila ole kauheasti helpottanut vieläkään. En toki enää ole kovin usein itkenyt mutta sen sijaan olen todella masentunut ja usein pahalla päällä. Saattaa johtua tuo itkemättömyys ja masennus/kiukkuisuus siitäkin kun olen käyttänyt aika paljon alkoholia ja rauhoittavia lääkkeitä niin ne tunteet on ehkä jäänyt osittain käsittelemättä.

Se ei ole niin hyvä juttu jos kännipäissään/rauhoittavien vaikutuksen alaisena alkaa jotain riehumaan ja hajottamaan paikkoja. Onneksi en kuitenkaan ole kenenkään kimppuun käynyt tai vahingoittanut itseäni ainakaan vielä.

P.S. Mulla ei ole edes sisaruksia ja äidinkin kanssa tuppaa välillä tulemaan riitoja kun mulla on nää omat mielenterveysdiagnoositkin jo ennestään. Kaikki on mennyt viimeisen reilun 2 vuoden sisällä entistä pahemmaksi kun en ole ollut minkään avun piirissä enää vuosiin. Niin ja ei tosiaan ole naisystävää eikä omaa perhettäkään. No tuskin kukaan tällaista luuseria kauaa viitsis katsellakkaan.

• Anonyymi

Et ole luuseri. Monella on ongelmia, myös mielenterveysongelmia, eivätkä kaikkien ongelmat näy päällepäin. Olisiko mahdollista, että voisit jutella jonkun luotettavan ihmisen, vaikka ammattiauttajan kanssa. Puhuminenkin joskus jo auttaa selkiyttämään ajatuksia.

• Anonyymi

Yritä saada päihteiden käyttöä vähemmälle. Vaikkapa urheilua tilalle? Ja kuten joku jo ehdotti, keskusteluapu voisi olla hyödyksi. (Diakoniatyöntekijä tai psykologi, ehkä myös kriisikeskus.)
        Elä jää yksin.
        Alottajalle. Jokainen suree tavallaan, elä ole huolissasi. Kun aikaa on kulunut, tuska helpottuu.
        Seurakunta järjestää sururyhmiä joista saa vertaistukea.

• Anonyymi

Otan osaa. Ihan normaalia on. Itse olen menettänyt isäni 13 vuotta sitten. 4 kuukautta on lyhyt aika surutyössä. Työnantajalta ei kuitenkaan tullut ynmärrystä. Oli kulunut 4 kuukautta isån kuolemasta Oli työssä viimeiset viikot ennen kesälomaa . Olin niin väsynyt henkisesti,että myöhästyin eräänä aamuna töistä. Tuli hirveä saarna pomolta.

• Anonyymi

Ap.Ole onnellinen,kun osaat itkeä.Mieheni kuoli keväällä..Aikuinen poikani ei ole vielä itkenyt kertaakaan.Jokainen suree tavallaan.Voimia sinulle.Itsekin olen itkupilli.

• Anonyymi

Normaalia on kun lähimmäistään kaipaa ja se on Rakkautta !
      Älä murehdi,heidän kehonsa on vain mennyt,ei olemus eli sielu.
      He tai hän elää !
      Olen kokenut saman molimmalla vanhemillani ja tiedän ja tunnen,että kaikki on hyvin.
      Olen erittäinen eläin rakas ja Rakkaita eläimiä on myös mennyt mutta ....tunnen heidän olevat/käyvän luonani.
      Kaikki on hyvin ystäväni !

• Anonyymi

Jumalan siunasta,Kristuksen nimeen äidillesi !
      On se normaalia kaivata rakkaitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe