Äidin kuolema

Anonyymi

Olen yli kolmekymppinen mies ja äitini kuolemasta tulee neljä kuukautta aikaa. Joka ikinen päivä olen itkenyt jossain vaiheessa päivää joko kerran tai useita kertoja. Onko tälläinen ihan normaalia ja jos on niin kauanko tälläinen voi kestää?

9

127

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen meistä suree eri tavalla. Siksi se on ilman muuta normaalia.
      Suru kestää koko elämän, mutta se helpottuu ajan myötä.
      Onko sinulla oma perhe, puoliso ja/tai lapsia? Jos on, ole läsnä heidän kanssaan. Keskustelkaa auki tätä asiaa, surua, vaikka joka päivä. Tarvitset asian käsittelyä.
      Jos sinulla ei ole omaa perhettä, suru on vaikeampi kohdata. Ota yhteys vaikka ev.lut. seurakunnan tukipalveluihin. Niistä saa apua, vaikka itse ei uskoisi mihinkään uskonnolliseen asiaan tai uskoisi johonkinmuuhun. Surun asioista ne puhuu ilman viittauksia uskonnollisiin asioihin. Se on maksutonta, etkä saa "merkintää" terveystietoihisi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen myös yli kolmekymppinen mies ja isän kuolemasta on nyt pian 2 vuotta eikä olotila ole kauheasti helpottanut vieläkään. En toki enää ole kovin usein itkenyt mutta sen sijaan olen todella masentunut ja usein pahalla päällä. Saattaa johtua tuo itkemättömyys ja masennus/kiukkuisuus siitäkin kun olen käyttänyt aika paljon alkoholia ja rauhoittavia lääkkeitä niin ne tunteet on ehkä jäänyt osittain käsittelemättä.

      Se ei ole niin hyvä juttu jos kännipäissään/rauhoittavien vaikutuksen alaisena alkaa jotain riehumaan ja hajottamaan paikkoja. Onneksi en kuitenkaan ole kenenkään kimppuun käynyt tai vahingoittanut itseäni ainakaan vielä.

      P.S. Mulla ei ole edes sisaruksia ja äidinkin kanssa tuppaa välillä tulemaan riitoja kun mulla on nää omat mielenterveysdiagnoositkin jo ennestään. Kaikki on mennyt viimeisen reilun 2 vuoden sisällä entistä pahemmaksi kun en ole ollut minkään avun piirissä enää vuosiin. Niin ja ei tosiaan ole naisystävää eikä omaa perhettäkään. No tuskin kukaan tällaista luuseria kauaa viitsis katsellakkaan.

      • Anonyymi

        Et ole luuseri. Monella on ongelmia, myös mielenterveysongelmia, eivätkä kaikkien ongelmat näy päällepäin. Olisiko mahdollista, että voisit jutella jonkun luotettavan ihmisen, vaikka ammattiauttajan kanssa. Puhuminenkin joskus jo auttaa selkiyttämään ajatuksia.


      • Anonyymi

        Yritä saada päihteiden käyttöä vähemmälle. Vaikkapa urheilua tilalle? Ja kuten joku jo ehdotti, keskusteluapu voisi olla hyödyksi. (Diakoniatyöntekijä tai psykologi, ehkä myös kriisikeskus.)
        Elä jää yksin.
        Alottajalle. Jokainen suree tavallaan, elä ole huolissasi. Kun aikaa on kulunut, tuska helpottuu.
        Seurakunta järjestää sururyhmiä joista saa vertaistukea.


    • Anonyymi

      Otan osaa. Ihan normaalia on. Itse olen menettänyt isäni 13 vuotta sitten. 4 kuukautta on lyhyt aika surutyössä. Työnantajalta ei kuitenkaan tullut ynmärrystä. Oli kulunut 4 kuukautta isån kuolemasta Oli työssä viimeiset viikot ennen kesälomaa . Olin niin väsynyt henkisesti,että myöhästyin eräänä aamuna töistä. Tuli hirveä saarna pomolta.

    • Anonyymi

      Ap.Ole onnellinen,kun osaat itkeä.Mieheni kuoli keväällä..Aikuinen poikani ei ole vielä itkenyt kertaakaan.Jokainen suree tavallaan.Voimia sinulle.Itsekin olen itkupilli.

    • Anonyymi

      Normaalia on kun lähimmäistään kaipaa ja se on Rakkautta !
      Älä murehdi,heidän kehonsa on vain mennyt,ei olemus eli sielu.
      He tai hän elää !
      Olen kokenut saman molimmalla vanhemillani ja tiedän ja tunnen,että kaikki on hyvin.
      Olen erittäinen eläin rakas ja Rakkaita eläimiä on myös mennyt mutta ....tunnen heidän olevat/käyvän luonani.
      Kaikki on hyvin ystäväni !

    • Anonyymi

      Jumalan siunasta,Kristuksen nimeen äidillesi !
      On se normaalia kaivata rakkaitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      306
      3608
    2. 205
      2996
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2554
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      241
      2027
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1455
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1334
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe