Poliisin kuulustelut jatkossa videoitaisiin

Anonyymi

Hei!

Ehdotan Suomeen uutta lakia lainvalmisteluun ryhtymisestä joka mahdollistaisi sen että Suomessa jatkossa Poliisin tekemät kuulustelut videoitaisiin jotta kukaan ei pääsisi jossain kohtaan väittämään että asiat ovat toisin kuin ne ovat.

Itsellä esimerkiksi kokemusta tämmöisestä että Poliisi joku tutkija järjestää kuulustelun jossa itse sanot paljon merkittävää tietoa jostain asiasta joka sinun itsesi kannalta on tärkeää jotta asia menisi eteenpäin ja saisit oikeutta asiassa jossa tunnet että sinua / minua on kohdeltu väärin.

Mutta tässä nykyisessä maailmassa, näillä lainsäädännöillä sekä Poliisin asenteella asiat yleensä menevät niin että kuulustelu tilanteessa Poliisi kirjaa jotain sinun sanomaasi tekstiä ja saattaa jopa käydä niin että puolet sanomastasi jää tekstistä pois ja jos huonautat tästä niin heti alkaa joku selitys että ei me ruveta tänne mitään romaania kirjoittamaan tai vastaavaa.

Jaa siinä vaiheessa kun jokin asia jostain asiasta menee eteenpäin syyttäjälle syyteharkintaan niin sillä on aika paljon merkitystä mitä siellä kuulustelussa on jostain asiasta kirjattu ylös.

Mutta yleisesti tuntuu että Poliisilla ei ole aikaa taikka kiinnostusta hoitaa kuulustelua / kirjoittaa asioita ylös niin kuin ne ovat ja mitä joku ihminen on kuulustelussa kertonut.

Ja uskon että Suomesta löytyy vastaavanlaisia tilanteita / ihmisiä jotka minun lisäksi ajattelee täysin samoin ja ovat olleet vastaavanlaisessa tilanteessa ja ovat joutuneet kokemaan että asiat eivät ole menneet niinkuin niiden olisi pitänyt / kuulunut mennä.

Mutta sitten jos meillä Suomessa olisi tämmöinen kuulustelujen videointi käytössä kuten joissakin maissa se jo käytössä on niin jatkossa tätä kuulustelun videota voisi käyttää asian ratkaisemisessa hyväksi muun muassa syyttäjälle tai vaikkapa oikeus istunnossa.

Niin jos esimerkiksi huomataan että kuulustelu videoinnissa ja Poliisin tekemässä kirjallisessa kuulustelu kertomuksessa on merkittäviä eroja niin se johtuu vain siitä että nämä nykyelämän Poliisin tutkijat eivät jaksa näitä meidän tavallisten ihmisten selostamia asioita kirjoittaa helpoittaakseen omaa työtä vaikka he eivät tunnu tajuan että sillä mitä siellä lukee on merkitys meille jota kuulustellaan eikä heille itselleen.

Suomen laissakin yleensä sanotaan miten asioiden kuuluisi mennä mutta tosi elämässä näin ei asiat mene, eikä oikeus tapahdu jokaisen kohdalla tai sitten asiat menee helpoimman kautta kun ei jakseta vähän aikaa käyttää jonkin asian tekemiseen jotra se saataisiin hyvin tehtyä ja asiat kirjattu niinkuin ne ovat.

Mutta itse ehdotan Suomeen siis tämmöistä uutta lakia joka mahdollistaisi sen että jatkossa Poliisin tekemät kuulustelut videoitaisiin ja näin ollen kukaan ei pääse väittämään missään kohtaan että asiat ovat menneet toisin kuin sinä tai minä olemme sen sanoneet ja oikeus toteutuu meille Suomalaisille ihan tavallisille ihmisillekin.

Ja uskon että vastaavanlaisia minä ja sinä kohtalo tovereita löytyy niin olkaa ystävällisiä ja allekirjoittakaa tämä minun tekemä kansalaisaloite jotta saadaan asiaan muutos ja me saadaan tänne Suomeen sitä oikeutta meille joka meille kuuluu mutta sitä me ei kuitenkaan saada taikka olla saatu.

Terveisin Janne Rantala

Tarvitsen vastuuhenkilöitä 5 kappaletta että asia menee eteenpäin niin mulle saa laittaa
viestiä:

[email protected]

Niin saisin lisättyä vastuuhenkilöitä ja saadaan homma menee eteenpäin

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

        Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
        Maailman menoa
        417
        1762
      2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        176
        1390
      3. Minua itkettää tämä tilanne

        Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
        Ikävä
        105
        1378
      4. Miksi koulut pakottavat

        Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
        Maailman menoa
        125
        1304
      5. Mitkä oli suurimmat

        Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
        Ikävä
        45
        1046
      6. Minulla oli tunteita

        Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
        Ikävä
        63
        946
      7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

        Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
        Suomi24 Blogi ★
        0
        922
      8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

        Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
        Maailman menoa
        92
        891
      9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        116
        885
      10. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        32
        866
      Aihe