https://www.iltalehti.fi/talous/a/b800aa41-9178-4f10-8b67-ca0be3730177
Jos katsoo raakaöljyn hintaa vuoden tai kolmen vuoden periodilta, niin nykyiset bensan, dieselin ja lämmitysöljyn hinnat meillä ylihintaisia. Muualla Euroopassa bensa esim maksaa n. 1,70 €/l ja lämmitysöljy 1,40 €/l. Meillä bensa n. 2,25 ja lämmitysöljy 1,78.
Suomessa lämmityskausi on pitkä ja välimatkat pitkiä, eikä kaikkialla ole julkista liikennettä.
Nesteellä hinnoittelu Brent laadun mukaan vaikka paikat täynnä venäläistä Ural laatua vielä.
Valtiovallan tulee puuttua asiaan heti. Polttoaineen hintaa oltava kaikille samaa tasoa, eikä vain työmatkailua tuettava.
Polttoaineiden ja lämmitysöljyn hinnoissa ilmaa
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Suomessa ryödtöhinat kaikessa muka venäjän takia. Kyllä se on kaikkien kauppiaiden ja yritysten ahneus joka nosti hinnat pilviin. Jopa koivuhalkojen hinta nousi puolella. Sekin seuraa näköjään öljyn hintaa.
- Anonyymi
Kysynnän ja tarjonnan laki. Miksi polttopuun myyjän pitäisi myydä puuta halvemmalla, jos kerta puusta on kova kysyntä ja sitä ei ole nyt tarjolla niin hyvin. Niinhän sinäkin tekisit. Jos ostaja tarjoisi sinulle 100 euroa jostain tuotteesta, niin alkaisitko väitellä vastaan, että et ota satasta, vaan 50 euroa?
- Anonyymi
Onneksi se menee niin, että ahneimpien tavara ei lopulta mene kaupakai. Kysynän ja tarjonnan laki siis toimii toisinkin päin.
Älkööt sitten huudelko syksyllä kun konkurssia pukkaa. Ahniulla on aina paskainen loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244