Kristillinen kaste - kuolemasta elämään !

Anonyymi

Kristillinen kaste on Jeesuksen kuoleman ja ikuisen elämän osallisuus meissä.

Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!

Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

311

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta ihmisen täytyy ensin kuolla hengellisesti, ennenkuin hänet voidaan herättää uuteen elämään. Kuoleminen tapahtuu silloin, kun hän alkaa tekemään syntiä.
      "Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."
      Vauva ei ole tehnyt syntiä, joten hän on elävänä Jumalan huomassa.
      Ps 22
      "Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
      sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
      sinun huomaasi minä olen jätetty
      syntymästäni saakka,
      sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

      • Anonyymi

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Kaikkia ihmisiä koskeva hengellinen kuolema tapahtui perisynnissä eli syntiinlankeemuksessa. Ihminen ei syönyt ikuisen elämän antavasta puusta, kun tuli karkotus ja kirous pois paratiisista.

        Jumala herättää ihmisen henkiin kasteessa, pesemällä kaikenlaiset syntiriippuvuudet pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen kasteessa Poikansa uskon Hengen, mikä on uusi elämä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ikuinen elämä saadaan lahjaksi kasteessa Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Kaikkia ihmisiä koskeva hengellinen kuolema tapahtui perisynnissä eli syntiinlankeemuksessa. Ihminen ei syönyt ikuisen elämän antavasta puusta, kun tuli karkotus ja kirous pois paratiisista.

        Jumala herättää ihmisen henkiin kasteessa, pesemällä kaikenlaiset syntiriippuvuudet pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen kasteessa Poikansa uskon Hengen, mikä on uusi elämä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ikuinen elämä saadaan lahjaksi kasteessa Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Ei missään kohtaa raamatussa sanota kasteesta, että siinä saataisiin ikuinen elämä.

        Apt. 8:
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
        ....
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
        23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapa


      • Anonyymi

        Mutta ihmisen täytyy ensin kuolla hengellisesti, ennenkuin hänet voidaan herättää uuteen elämään. Kuoleminen tapahtuu silloin, kun hän alkaa tekemään syntiä.
        "Joka syntiä TEKEE, on synnin orja."
        Vauva ei ole tehnyt syntiä, joten hän on elävänä Jumalan huomassa.

        Tähän kohtaan takerruin..
        Eli uudestisyntymisestä krjoitat?
        Kaikki tekee syntiä ja kuoleman määrää evoluutio,koska kehomme ei kestä.
        Vauva ei ole tehnyt syntiä,ei niin mutta kehollisesti ei voi olla Jumalan luona vaan henkisesti,onko mielestäsi se vauva entinen tai aikasemmin elänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Kaikkia ihmisiä koskeva hengellinen kuolema tapahtui perisynnissä eli syntiinlankeemuksessa. Ihminen ei syönyt ikuisen elämän antavasta puusta, kun tuli karkotus ja kirous pois paratiisista.

        Jumala herättää ihmisen henkiin kasteessa, pesemällä kaikenlaiset syntiriippuvuudet pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen kasteessa Poikansa uskon Hengen, mikä on uusi elämä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ikuinen elämä saadaan lahjaksi kasteessa Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Ikuinen elämä saadaan lahjaksi kasteessa Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        (kyllä meillä kaikkilla luoduilla on ikuinen elämä,eikö?,En usko että lusifer sai kasteen ja ,ei Jumala surmannut häntä.)

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        En tiedä kastettu mutta LUOTU yhdeksi kehoksi(ei ruumiiksi,se on kuollut).


    • Anonyymi

      Syntiinlankeemus=perisynti

      " Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
      [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

      "Synnin palkka on kuolema. " Kaikki ja kaikenikäiset ihmiset kuolee, koska kaikki ovat syntisiä (vaikka saisivat synnit anteeksi).

      Jos ihminen ei olisi perisynnin saastuttama heti syntyissään, niin kukaan lapsi ei kuolisi. Eikä Jeesuksen olisi tarvinnut tulla tänne synnittömäksi veriuhriksi, koska niitä synnittömiä veriuhreja olisi löytynyt täältä maan päältä vaikka kuinka paljon.

      " sillä yhden ihmisen teon seurauksena oli kadotustuomio" kaikki kuolee yhden ihmisen teon seurauksena

      " Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion"

      "Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin" =perisynti

      • Anonyymi

        Hes 18:
        19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
        21. Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
        22. Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut.
        23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra? Eikö ennemmin se, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?"


    • Anonyymi

      Hellari kopioivat Psalmeista valikoituja kohtia Daavidin lauluista, mutta ei heille kelpaa se kohta, jossa Israelin kuningas Daavid sanoo olevansa syntinen perisynnin takia jo sikiämisestään alkaen ja tähän maailmaan syntyissään. Miten paljon enemmän syntinen on pakanamaan kuten Suomen ihminen heti sikiämisestään alkaen.

      5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

      1. Joh. 1:8

      Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.

      3 (58:4) Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

      3 (58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

      3 Jumalattomat ovat kääntyneet pois jo äitinsä kohdusta, valhetteliat ovat eksyneet hamasta äitinsä kohdusta.

      • Anonyymi

        Aika selvää tekstiä kieltämättä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika selvää tekstiä kieltämättä

        Selvät tekstit ei vaan helluntailaisille ja muille Jenkkilahkoille kelpaa, koska harhaopit tekee sellaisista ihmisistä kieroutuneita.

        Tit. 3:10-11

        "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä."

        Saarn. 7:29

        " Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvät tekstit ei vaan helluntailaisille ja muille Jenkkilahkoille kelpaa, koska harhaopit tekee sellaisista ihmisistä kieroutuneita.

        Tit. 3:10-11

        "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä."

        Saarn. 7:29

        " Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia. "

        milloin alat siis karttaa kun vuosia olet jauhanut noita samoja tarinoitasi !


      • Anonyymi

        "Anonyymi 30.07.2022 11:52" Irroitat osan Raamatun kohdasta irti asiasta ja vääristät sen. Lue omasta Raamatusta mistä asiasta puhutaan.

        1.Joh.1:
        5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole mitään pimeyttä.
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valehtelemme emmekä toimi totuuden mukaan.
        7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.


    • Anonyymi

      Perisynti elää ja voi hyvin edelleenkin.

      1. Kor. 15:22

      "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa"

      • Anonyymi

        " Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Luterilainen julma oppi tekee vauvoista syntisiä, vaikka Raamattu osoittaa, että olemme Jumalan luomia, ihmeellisesti tehtyjä. Ei Jumala tee syntisiä.
        Ps 139
        "Minä kiitän sinua siitä,
        että olen tehty ylen ihmeellisesti;
        ihmeelliset ovat sinun tekosi,
        sen minun sieluni kyllä tietää."

        "Lapset ovat Herran lahja"
        Ei Jumala anna syntiä lahjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen julma oppi tekee vauvoista syntisiä, vaikka Raamattu osoittaa, että olemme Jumalan luomia, ihmeellisesti tehtyjä. Ei Jumala tee syntisiä.
        Ps 139
        "Minä kiitän sinua siitä,
        että olen tehty ylen ihmeellisesti;
        ihmeelliset ovat sinun tekosi,
        sen minun sieluni kyllä tietää."

        "Lapset ovat Herran lahja"
        Ei Jumala anna syntiä lahjaksi.

        kirkkoon päinkä'än ei ole tarpeen katsoa jos mieleii Jumalaln taivaaseen!

        lutterin kirkolla ei ole mitään annettavaa siihen asiaan.

        vaikka kuinka veivaavat mantrojaan ja rukousmyllyjään, yksikään sielu ei sillä pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        ulkoa olet oppinut noita jakeita vaikka et ymmärrä niistä yhtään mitään, jauhat silti aamusta iltaan.

        eikö yhtään hävetä jo moinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen julma oppi tekee vauvoista syntisiä, vaikka Raamattu osoittaa, että olemme Jumalan luomia, ihmeellisesti tehtyjä. Ei Jumala tee syntisiä.
        Ps 139
        "Minä kiitän sinua siitä,
        että olen tehty ylen ihmeellisesti;
        ihmeelliset ovat sinun tekosi,
        sen minun sieluni kyllä tietää."

        "Lapset ovat Herran lahja"
        Ei Jumala anna syntiä lahjaksi.

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Ihmeellisiä mutta syntisiä. Ja siksi Jeesus tuli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ulkoa olet oppinut noita jakeita vaikka et ymmärrä niistä yhtään mitään, jauhat silti aamusta iltaan.

        eikö yhtään hävetä jo moinen.

        eikö sinua hävetä tuo jatkuva marmatus Raamatun jakeista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkkoon päinkä'än ei ole tarpeen katsoa jos mieleii Jumalaln taivaaseen!

        lutterin kirkolla ei ole mitään annettavaa siihen asiaan.

        vaikka kuinka veivaavat mantrojaan ja rukousmyllyjään, yksikään sielu ei sillä pelastu.

        Juutalainen peite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Ihmeellisiä mutta syntisiä. Ja siksi Jeesus tuli

        Kysymyksiä uskovaisille:
        Miksi uskotte kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen sovittaneen syntinne kun olette kristittyjen Paavalilais-Luterilaisuuden uskovaisia?
        Eikö kristillisten Kaikkivaltiaan antama Laki ja opit kelpaa uskovaisille?
        Eikö ole väärin käyttää Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeä kun Lait ja opit eivät kelpaa?

        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Pakanoille eksytykseksi:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Antikristuksen ja Amerikkalaisen sodomiahen yhteinen projekti, jonka he aloittivat 1900-luvun alussa. Suomeen sen markkinointi alkoi 1910-luvun loppupuolella, kun Gerhard Olsen-Smidt niminen miehen puolikas perusti tänne 40 ens. helluntaiseurakuntaa. Mies tuomittiin 6 kk vankeuteen homoseksuaalisen hurjastelun vuoksi ja karkotettiin Norjaa, josta karkasi pian takaisin levittämään samaa ilosanomaa.

      Helluntailaisuus on Antikristillinen kristinuskon piraattiversio. Paha eksytys ja heresia.

      • Anonyymi

        Tuo on tullut selväksi kyllä


    • Anonyymi

      Pilkkaaja ei pelastukaan

      • Anonyymi

        Kristillinen kaste - kuolemasta elämään

        Luterilainen kaste: Elämästä kuolemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kaste - kuolemasta elämään

        Luterilainen kaste: Elämästä kuolemaan!

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        "me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

        Kristitylle Kristuksen kuolema on ikuinen elämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

        Kristitylle Kristuksen kuolema on ikuinen elämä

        Kastaminen Kristukseen merkitsee liittämistä Kristukseen. Kaste on ainutkertainen Jumalan teko.

        Kaste on yhteen liittämistä Kristuksen kanssa, Kristukseen ruumiiseen tullaan kasteen kautta.
        Kristuksen kuolemalla ja verellä hankkimaan pelastukseen eli ikuiseen elämään yhteenliittämistä.

        Kasteessa ihminen pääsee pois kadotustuomion alta, sen että elämä päättyisi kokonaan kaikkia kohtaavaan kuolemaan, minkä perisynti aiheutt kaikille ihmisille.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastaminen Kristukseen merkitsee liittämistä Kristukseen. Kaste on ainutkertainen Jumalan teko.

        Kaste on yhteen liittämistä Kristuksen kanssa, Kristukseen ruumiiseen tullaan kasteen kautta.
        Kristuksen kuolemalla ja verellä hankkimaan pelastukseen eli ikuiseen elämään yhteenliittämistä.

        Kasteessa ihminen pääsee pois kadotustuomion alta, sen että elämä päättyisi kokonaan kaikkia kohtaavaan kuolemaan, minkä perisynti aiheutt kaikille ihmisille.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        antaisko ääoo periksi miettiä kenelle kirjoitettiin " kaikki me...jne.." !?

        etkö pöllö tajua että siinä kirjoitetaan korinton uskovien seurakunnalle paimennuksen sanoja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antaisko ääoo periksi miettiä kenelle kirjoitettiin " kaikki me...jne.." !?

        etkö pöllö tajua että siinä kirjoitetaan korinton uskovien seurakunnalle paimennuksen sanoja !

        Kysele tuota samaa jatkuvasi. Et taida itse tietää kelle tuo kirjoitettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antaisko ääoo periksi miettiä kenelle kirjoitettiin " kaikki me...jne.." !?

        etkö pöllö tajua että siinä kirjoitetaan korinton uskovien seurakunnalle paimennuksen sanoja !

        kaste on käsky : "KAIKKI KANSAT Mt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste on käsky : "KAIKKI KANSAT Mt: 28: 19

        niin saapi sitä kastaa kun on ensin tehty opetuslapsiksi julistamalla evankeliumia, ne kastettiin apostolien toimesta.

        mene heitä opettamaan mekko kainalossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste on käsky : "KAIKKI KANSAT Mt: 28: 19

        eikö ääoo anna myöten tajuta että kukaan apostoli EI kasta ketään ennekuin omakohtainen usko on syntynyt, tajuatko, vai eikö isieltä peritty heikko ymmärrys taida käsittää noin mutkikasta asiaa häh !!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin saapi sitä kastaa kun on ensin tehty opetuslapsiksi julistamalla evankeliumia, ne kastettiin apostolien toimesta.

        mene heitä opettamaan mekko kainalossa!

        Ei vaan opetuslapseksi tehdään kastamalla ja opettmalla

        Lue tarkemmin


    • Anonyymi

      Kristittyjen Kasteessa lapsi tulee osalliseksi Kristuksen kuoleman ja veren pelastusteosta eli sovituksesta. Jeesus kun kuoli kaikkien ihmisten puolesta, koska kaikki ovat syntisiä, ei ole yhtään vanhurskasta sellaisenaan.

      Room.6:3 "Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa."

      Kristukseen kastettu lapsi on Kristuksen veren suojassa.

      Jenkkilahkot kuten helluntailaiset ovat Diaboloksen Advokaatteja ja yrittävät estää kaikella valheen voimalla ja uhkauksilla ja herjauksillaan lapsien kastamisen Kristityiksi.

      • Anonyymi

        vauvana kastettu ei ol emissään suojassa sen enempää kuin kastamaton poppamiehen poika viidakon perällä !

        Justiin yhtä rakkaita kumpikin on Jumalalle.


      • Anonyymi

        Kyllä, kastettu on Kristuksessa jos uskoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vauvana kastettu ei ol emissään suojassa sen enempää kuin kastamaton poppamiehen poika viidakon perällä !

        Justiin yhtä rakkaita kumpikin on Jumalalle.

        Kaikki ovat Jumalalle yhtä rakkaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kastettu on Kristuksessa jos uskoo

        Tarkoitat siis että uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat siis että uskomattoman vauvan kastaminen on turhaa.

        En tarkoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoita

        No miksi sitten sanot, että kaste hyödyttää vain jos uskoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitten sanot, että kaste hyödyttää vain jos uskoo?

        Koska lapsi uskoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska lapsi uskoo

        Eihän lapsi usko automaattisesti, vaan: "Usko tulee kuulemisesta".
        "Kuinka kukaan voi uskoa ellei julisteta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän lapsi usko automaattisesti, vaan: "Usko tulee kuulemisesta".
        "Kuinka kukaan voi uskoa ellei julisteta."

        Ei kukaan usko automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan usko automaattisesti.

        Ja siksi vauvat eivät usko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siksi vauvat eivät usko!

        Siksi he uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi he uskovat.

        Oletko vähän tyhmä. Ei vauvoilla ole mitään syntymäuskoa. Siksi heitä on turha kastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vähän tyhmä. Ei vauvoilla ole mitään syntymäuskoa. Siksi heitä on turha kastaa.

        Ei kellään ole mitään syntymäuskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kellään ole mitään syntymäuskoa.

        Jumala synnyttää uskon, kasteessa annetaan Pyhä Henki , lahjaksi,

        "kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte
        Pyhän Hengen LAHJAN" , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"
        Apt: 2: 38-39

        kukapa ei tahtoisi lapsilleen koko elämän ajaksi annettavaa Pyhän Hengen lahjaa.

        "Sillä kolme on jotka todistavat: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala synnyttää uskon, kasteessa annetaan Pyhä Henki , lahjaksi,

        "kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte
        Pyhän Hengen LAHJAN" , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"
        Apt: 2: 38-39

        kukapa ei tahtoisi lapsilleen koko elämän ajaksi annettavaa Pyhän Hengen lahjaa.

        "Sillä kolme on jotka todistavat: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5:

        Taas tuota kasteenpalvojien keksimää puppua: "Jumala synnyttää uskon, kasteessa annetaan Pyhä Henki , lahjaksi,"

        Tuo pelle on saanut kasteessan vain ilmaisen hautapaikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala synnyttää uskon, kasteessa annetaan Pyhä Henki , lahjaksi,

        "kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte
        Pyhän Hengen LAHJAN" , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"
        Apt: 2: 38-39

        kukapa ei tahtoisi lapsilleen koko elämän ajaksi annettavaa Pyhän Hengen lahjaa.

        "Sillä kolme on jotka todistavat: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5:

        Kyllä, Jumala synnyttää uskon

        Uudestikastajien kasteessa saa sen hautapaikan, mistä he itsekin todistivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala synnyttää uskon, kasteessa annetaan Pyhä Henki , lahjaksi,

        "kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte
        Pyhän Hengen LAHJAN" , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"
        Apt: 2: 38-39

        kukapa ei tahtoisi lapsilleen koko elämän ajaksi annettavaa Pyhän Hengen lahjaa.

        "Sillä kolme on jotka todistavat: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5:

        Useimmat suomaliset eivät halua edes puhua Pyhästä Hengestä vaikka istuvat ikänsä kirkon penkissä.

        mitä luulet tajuavasi tuosta hokemastasi loppukanetista, et yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat suomaliset eivät halua edes puhua Pyhästä Hengestä vaikka istuvat ikänsä kirkon penkissä.

        mitä luulet tajuavasi tuosta hokemastasi loppukanetista, et yhtään mitään.

        Jumala synnyttää uskon kun jumalaton pappi liruttaa desin päijännettä vauvan otsaan.... kyllä pitää olla yksinkertaista kansaa joka tuollaista soopaa uskoo ja siihen perustaa jotain elämässään !

        ei yhtään mikään ole muuttunut pohjan akan päivistä, sammon takomisessa oli sentään jotain lokiikkaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat suomaliset eivät halua edes puhua Pyhästä Hengestä vaikka istuvat ikänsä kirkon penkissä.

        mitä luulet tajuavasi tuosta hokemastasi loppukanetista, et yhtään mitään.

        Keitä ova suomaliset? Ovatko teikäläisiä?


      • Anonyymi

        Niin kaste on vain vesidesiä, mutta ei sanaakan Kristuken työstä

        Aika hyvä esimerkki tuo mitä kaste on uudestikastajille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kaste on vain vesidesiä, mutta ei sanaakan Kristuken työstä

        Aika hyvä esimerkki tuo mitä kaste on uudestikastajille

        Etpä sinäkään osaa kirjoittaa sanaakaan Kristuksen työstä.
        Veden tehosta osaat kyllä kirjoittaa, mutta et raamatullisesta kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä sinäkään osaa kirjoittaa sanaakaan Kristuksen työstä.
        Veden tehosta osaat kyllä kirjoittaa, mutta et raamatullisesta kasteesta.

        Sinähän se kirjoitat veden tahosta mutta et Kristuksen työstä.

        Se on teille tyypillistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se kirjoitat veden tahosta mutta et Kristuksen työstä.

        Se on teille tyypillistä.

        Ei tuossakaan puhuta mitään Kristuksen työstä. Siinä vain haukutaan. Se on teille tyypillistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossakaan puhuta mitään Kristuksen työstä. Siinä vain haukutaan. Se on teille tyypillistä.

        Haukkuminen on sinulle tyypillistä kun kaste ei liity teillä Kristuksen työhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossakaan puhuta mitään Kristuksen työstä. Siinä vain haukutaan. Se on teille tyypillistä.

        Siinähän juuri mainittiin Kristuksen työ... kai lukea osaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän juuri mainittiin Kristuksen työ... kai lukea osaat?

        "Tämän esikuvan mukaan, vesi, nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan saastan
        poistamista, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21

        "teidätkin" , samoin kuin Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkaus,
        "ja niin minun LIITTONI on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän esikuvan mukaan, vesi, nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan saastan
        poistamista, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21

        "teidätkin" , samoin kuin Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkaus,
        "ja niin minun LIITTONI on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13

        Siinä hyviä Raamatun kohtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä hyviä Raamatun kohtia.

        on on mutta kuka saisi teidät ymmärtämään niitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on on mutta kuka saisi teidät ymmärtämään niitä !

        Me ymmärrämme ne paremmin kuin sinä


    • Anonyymi

      Pakanallisuuden oppia kaste on. Ketään ei kristillisten Kaikkivaltias Jeesus käskenyt kastaa kristittyjen laittomuuden jäseniksi, ei edes lapsia; lapsiakin tappaneen ja tapattaneen rikollisuuteen.

    • Anonyymi

      Kasteessa pestään synti pois. Juutalaisille piti selvittää, että kasteessa ei ole kysymys lihan saastan rituaalipesusta, kuten kuukautisten vuoksi tehdyssä pesussa tapahtuu. Juutalaisilla kun oli entuudestaan käytössä monenlaisia eri kasteita eri tarkoitukseen. Rituaalipesuja ja tautien leviämisen estäimiseksi tarkoitettuja puhdistautumispesuja.

      Pelastus tarkoittaa aina syntien pesua pois. Koska kasteessa pestään synnit pois, niin siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.

      "Tämän esikuvan mukaan, vesi, nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan saastan
      poistamista, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21

      "teidätkin" , samoin kuin Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkaus,
      "ja niin minun LIITTONI on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13

      Jumalan liitot on ikuisiä Jumalan tekemiä ykispuoleisia armolupauksia, jotka on varmoja.

    • Anonyymi

      Kristukseen kastamaton ei kuulu uuden liiton jäseneksi, eikä sellaisella on Pyhän Hengen lahjaa.

      • Anonyymi

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi

        evankeliumi / Jeesuksen syntymä on ILO-uutinen,

        "sillä katso, minä tuon teille suuren ilon, joka on tuleva KAIKELLE KANSALLE"
        Luuk: 2; 10,

        ILOSANOMASTA on jotkut tehneet ÄLÄ-sanoman, Raamatussa toistuu jatkuvasti
        sana , > KAIKKI / KAIKILLE / KAIKKIEN,

        "kastamalla KAIKKI kansat" Mt: 28: 19
        "KAIKKIEN ihmisten vapahtaja ja VARSINKIN uskovien " 1 Tim: 4:10
        ("varsinkin", ei siis ainoastaan )
        "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille" Tiit: 2: 11

        "Sillä hän on meidän syntiemme sovitus, eikä ainoastaan meidän, vaan KOKO MAAILMAN
        syntien" 1 Joh: 2: 2

        siinä olis "purtavaa" näille jatkuvaa omaa uskoansa / uskon määrää korostaville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Tuo viimeinen lause todistaa, että tuossa ei puhuta mitään vesikasteesta: "Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

        Vesi ei yhdistä ketään, vaan Pyhä hengen yhdysside:
        Ef 4
        "Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen lause todistaa, että tuossa ei puhuta mitään vesikasteesta: "Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

        Vesi ei yhdistä ketään, vaan Pyhä hengen yhdysside:
        Ef 4
        "Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte"

        Paavalihan puhuu SEURAKUNNILLE, ja seurakuntaan kuuluivat kasteen saaneet ihmiset, eikä kastamattomat, ihan niinkuin nykyäänkin, seurakunnan jäsenet oli / on edelleenkin kasteen saaneita / kasteen ottaneita.

        missään kristillisten seurakuntien jäseniin ei kuulu kastamattomat "sielut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen lause todistaa, että tuossa ei puhuta mitään vesikasteesta: "Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

        Vesi ei yhdistä ketään, vaan Pyhä hengen yhdysside:
        Ef 4
        "Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte"

        Nimenomaan kasteesta Paavali puhui ja kasteeseen kuuluu Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalihan puhuu SEURAKUNNILLE, ja seurakuntaan kuuluivat kasteen saaneet ihmiset, eikä kastamattomat, ihan niinkuin nykyäänkin, seurakunnan jäsenet oli / on edelleenkin kasteen saaneita / kasteen ottaneita.

        missään kristillisten seurakuntien jäseniin ei kuulu kastamattomat "sielut".

        Paavalin seurakuntiin ei tultu temppujen kautta, vaan omakohtainen uskoontuleminen ja kaste itse haluttuna oli pääsyvaatimus, ja on edelleen kaikissa raamatullisissa seurakunnissa.

        isojen kirkkojen rituaalit ei merkitse mitään tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kasteesta Paavali puhui ja kasteeseen kuuluu Pyhä Henki.

        joo mutta VAIN uudestisyntyneen kasteeseen !

        vauvakasteella ei ole pennin merkitystä mihinkään asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin seurakuntiin ei tultu temppujen kautta, vaan omakohtainen uskoontuleminen ja kaste itse haluttuna oli pääsyvaatimus, ja on edelleen kaikissa raamatullisissa seurakunnissa.

        isojen kirkkojen rituaalit ei merkitse mitään tässä asiassa.

        Paavalilla ei ollut mitään omia seurakuntia. Seurakuntaan liityttiin kasteen kautta kuten helluntailasietkin sivuillaan opettaa.

        Niin, isoen kirkkojen eli helluntaikirkon ja adventtikirkon rituaalit ei merkkaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mutta VAIN uudestisyntyneen kasteeseen !

        vauvakasteella ei ole pennin merkitystä mihinkään asiaan.

        Ei vaan uudestisyntymisen pesoon eli kasteeseen.

        Vauvoille ei ole mitään omaa kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan uudestisyntymisen pesoon eli kasteeseen.

        Vauvoille ei ole mitään omaa kastetta.

        Totta: "Vauvoille ei ole mitään omaa kastetta".

        Siksi, koska vauvat eivät tarvitse kastetta. Jeesuskin sanoi heistä: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Vauvoille ei ole mitään omaa kastetta".

        Siksi, koska vauvat eivät tarvitse kastetta. Jeesuskin sanoi heistä: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!

        Kaikki tarvisevat kasteen ja uskon Kristukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Vauvoille ei ole mitään omaa kastetta".

        Siksi, koska vauvat eivät tarvitse kastetta. Jeesuskin sanoi heistä: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!

        "Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä"

        kuinka ykisnkertaisia te oikein olette...sallikaa lasten.... !

        eikös nyt ole jo vuosi 2022 ja vieläkään ei ole lukutaitoa sakastissa.

        pohjanakan maa ja sen huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka ykisnkertaisia te oikein olette...sallikaa lasten.... !

        eikös nyt ole jo vuosi 2022 ja vieläkään ei ole lukutaitoa sakastissa.

        pohjanakan maa ja sen huomaa.

        kuinka yksinkertainen tuo riehuva vaari oikein on?

        ei osaa lukea eikä tajua miustään mitään

        pohjanakan ukko selvästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka yksinkertainen tuo riehuva vaari oikein on?

        ei osaa lukea eikä tajua miustään mitään

        pohjanakan ukko selvästi

        kas siellähän te olitte, pelkäsin jo hetken että joko on työ pilannut hyvät vauvakasteuunoilijat !

        ei sentään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka yksinkertainen tuo riehuva vaari oikein on?

        ei osaa lukea eikä tajua miustään mitään

        pohjanakan ukko selvästi

        Se kutsuu itseään puuäijäksi

        kertoo aika paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä"

        Totta: ""Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä"

        Lapset saavat tulla vapaasti Jeesuksen luo ja Jeesus siunaa heitä. Mutta kun lut kirkko vaatii heitä kastettavaksi ennenkuin kelpaavat Jeesukselle.
        Miksi kirkko ei usko Jeesuksen opetusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: ""Sallikaa LASTEN tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä"

        Lapset saavat tulla vapaasti Jeesuksen luo ja Jeesus siunaa heitä. Mutta kun lut kirkko vaatii heitä kastettavaksi ennenkuin kelpaavat Jeesukselle.
        Miksi kirkko ei usko Jeesuksen opetusta?

        Koska kaste on portti Kristuksen luo ja hänen ruumiinsa jäseneksi.

        Hel kirkko estää lapsia pääsemästä kasteelle ja väittää että nämä kelpaavat Jumalalle ilman Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kaste on portti Kristuksen luo ja hänen ruumiinsa jäseneksi.

        Hel kirkko estää lapsia pääsemästä kasteelle ja väittää että nämä kelpaavat Jumalalle ilman Jeesusta

        Taas väärin.
        Lapsikin voi päästä kasteelle jos on uskossa ja haluaa tulla kastetuksi.
        Mutta mitään lut kirkon tapaista pakkokastetta ei meillä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärin.
        Lapsikin voi päästä kasteelle jos on uskossa ja haluaa tulla kastetuksi.
        Mutta mitään lut kirkon tapaista pakkokastetta ei meillä ole.

        Raamattu ei anna tuollaisia ehtoja. Te ete päästä pieniä lapsia Kristuksen ruumiin jäseniksi

        Mitään Raamatun tapaista kastetta teillä ei tosiaan ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei anna tuollaisia ehtoja. Te ete päästä pieniä lapsia Kristuksen ruumiin jäseniksi

        Mitään Raamatun tapaista kastetta teillä ei tosiaan ole

        Missä välissä te olette repineet pienet lapset pois Jeesuksen yhteydestä?
        Tekikö se vesitippa sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä välissä te olette repineet pienet lapset pois Jeesuksen yhteydestä?
        Tekikö se vesitippa sen?

        Syntiinlankeemuksen jälkeen ihminen repäistiin pois Jumaalan yhteydestä. Siksi Jeesuksen piti tulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä välissä te olette repineet pienet lapset pois Jeesuksen yhteydestä?
        Tekikö se vesitippa sen?

        Taas vesitipat mielessä tuolla pellellä

        no kun ei Raamattuun usko niin tuollaista se on


    • Anonyymi

      mikä on se sokeuden laji joka saa aikuisen suomalaisen kumartamaan lutteria ja oppejaan, ja barrikoimaan sen puolesta ei sitä käsitä ei.

      tämäkin sakastiporukka olisi varmana innolla hakemassa risuja Hussin tolpan juureen tänäänkin.

      • Anonyymi

        En ymmärrä mikä tuolla vaarilla on kun se kiivailee koko ajan oppiensa puolesta eikä välitä Raamatusta tuon taivaallista. Se ei tunnu kunnioittavan uskovia ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mikä tuolla vaarilla on kun se kiivailee koko ajan oppiensa puolesta eikä välitä Raamatusta tuon taivaallista. Se ei tunnu kunnioittavan uskovia ollenkaan.

        ruokatunnilla otaksun !
        kristitty puree ruokansa kunnolla.

        tietoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mikä tuolla vaarilla on kun se kiivailee koko ajan oppiensa puolesta eikä välitä Raamatusta tuon taivaallista. Se ei tunnu kunnioittavan uskovia ollenkaan.

        jospa vaarinne tajuaa millaisen sokeuden vallassa jumalaton suomi elää,ja suurin osa on niitä teidän kristittyjänne joilla ei ol e mitään tietoa Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mikä tuolla vaarilla on kun se kiivailee koko ajan oppiensa puolesta eikä välitä Raamatusta tuon taivaallista. Se ei tunnu kunnioittavan uskovia ollenkaan.

        missä ovat lutterin kirkon uskovaiset voisitko kertoa?

        ovatko ne niitä jotka hilluu pitkin kesää kaikissa retumestoissa ja hilluporukoissa joista luemme joka tuutista joka päivä vai missä he ovat, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ruokatunnilla otaksun !
        kristitty puree ruokansa kunnolla.

        tietoksi

        mutta sinä et ole kristitty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jospa vaarinne tajuaa millaisen sokeuden vallassa jumalaton suomi elää,ja suurin osa on niitä teidän kristittyjänne joilla ei ol e mitään tietoa Jumalasta.

        Sen tajuamiseen ei paljon tajua mutta turhaan itket sitä niille jotka eivät tuohon porukkaan kuulu. Mutta hyvä että myönnät "teidän kristittyjänne", sinä siis et ole kristitty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä ovat lutterin kirkon uskovaiset voisitko kertoa?

        ovatko ne niitä jotka hilluu pitkin kesää kaikissa retumestoissa ja hilluporukoissa joista luemme joka tuutista joka päivä vai missä he ovat, kerro?

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa

        Missä ovat parhamin kirkon uskovaiset kun näkyy vai luterilaisia uskovia seurakunnassa

        ehkä parhamit on sitten rellestämässä kapakoissa joissa itse en välitä käydä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa

        Missä ovat parhamin kirkon uskovaiset kun näkyy vai luterilaisia uskovia seurakunnassa

        ehkä parhamit on sitten rellestämässä kapakoissa joissa itse en välitä käydä

        heheh no jo lapsellisia lausuntoja... kyllöä lutterilla on harhalaitos korkeaksi rakennettuja rakennelmia joissa pakkoveroilla hankittuja miljoonaurkuja poljetaan nykyisin jo sähkön voimalla ja kansa istuu eikä tajua mitään koko asetelmasta.

        parhami on ikiomaa keksintöänne jolla ei ole mitään reaalipohjaa missään.

        lutterin kirkko ei ole tervettä Raamatusllista seurakuntaa ikinä nähnytkään.

        mutta ettehän te tajua asiasta niin mitäpä tuohon vaiva näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta sinä et ole kristitty

        meinaatko että se sinulta kysytään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaatko että se sinulta kysytään?

        Ei kun vastasin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa

        Missä ovat parhamin kirkon uskovaiset kun näkyy vai luterilaisia uskovia seurakunnassa

        ehkä parhamit on sitten rellestämässä kapakoissa joissa itse en välitä käydä

        siellä ne taitaa olla

        ellei sitten vainoamssa uskovia kuten vaari tekee


      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että samalla tavalla kuin Luther?
        Henki pois tai keihäällä rintaan, jos kieltäytyi kasteen armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että samalla tavalla kuin Luther?
        Henki pois tai keihäällä rintaan, jos kieltäytyi kasteen armosta.

        Tarkoitatko että haluat tappaa krisittyjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heheh no jo lapsellisia lausuntoja... kyllöä lutterilla on harhalaitos korkeaksi rakennettuja rakennelmia joissa pakkoveroilla hankittuja miljoonaurkuja poljetaan nykyisin jo sähkön voimalla ja kansa istuu eikä tajua mitään koko asetelmasta.

        parhami on ikiomaa keksintöänne jolla ei ole mitään reaalipohjaa missään.

        lutterin kirkko ei ole tervettä Raamatusllista seurakuntaa ikinä nähnytkään.

        mutta ettehän te tajua asiasta niin mitäpä tuohon vaiva näkee.

        kristinuskon kirkot on kristinuskon kirkot.
        sitä tuo helluntai-lahkolainen ei tajua.
        ja edelleenkään Lutherilla ei ole mitään omaa kirkkoa > on kristinusko, niinkuin kaikki kristinusko.

        kristinusko ja ihmisopit on erikseen > "ihmisopit = erinäiset lahkot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristinuskon kirkot on kristinuskon kirkot.
        sitä tuo helluntai-lahkolainen ei tajua.
        ja edelleenkään Lutherilla ei ole mitään omaa kirkkoa > on kristinusko, niinkuin kaikki kristinusko.

        kristinusko ja ihmisopit on erikseen > "ihmisopit = erinäiset lahkot.

        Eivät tuo tappohaluiset uudestikastajat mitään tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tuo tappohaluiset uudestikastajat mitään tajua.

        Miksihän palstan luterilaiset puhuu mieluummin Raamatusta ja Jeesuksesta kuin tappamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän palstan luterilaiset puhuu mieluummin Raamatusta ja Jeesuksesta kuin tappamisesta?

        Varmaan siksi että tappaminen ei kiinnosta meitä niin kun se teitä kiinnostaa.
        Meitä kiinnostaa Raamattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän palstan luterilaiset puhuu mieluummin Raamatusta ja Jeesuksesta kuin tappamisesta?

        Hyvä kysymys, mutta luterilaisuuden perustaja, Luther, oli kyllä tappamisen kannalla!
        Hänhän toteutti sitä myös käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mutta luterilaisuuden perustaja, Luther, oli kyllä tappamisen kannalla!
        Hänhän toteutti sitä myös käytännössä.

        Jälleen näemme miten uudestikastajat puhuvat tappamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen näemme miten uudestikastajat puhuvat tappamisesta.

        Sitä ne tekevät


    • Anonyymi

      Ef.4:5 yksi kaste.

      Uuden liiton kaste on yksi kaste.

      Yhdessä ja samassa uuden liiton kasteessa on vesi ja Henki ja Kristuksen sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa, kasteessa synti pestään pois ja saadaan Pyhä Henki. Jeesuksen ei tarvitse kuolla kahta kertaa.Yksi kerta riittää.

      1. Joh. 5:8

      "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. "

      • Anonyymi

        Helluntailaisissa on paholaisen henki. Kannattaa kiertää kaukaa, ettei se sarvipää pääse puskemaan sinua nurin selälleen. Ensin kaadetaan ja sitten käännetään.


      • Anonyymi

        Miksihän lut kirkon kannattajat siteeraavat täällä Raamattua eivätkä Mormonin kirjaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän lut kirkon kannattajat siteeraavat täällä Raamattua eivätkä Mormonin kirjaa?

        Niin tai Kalevalaa? Se taitaisi olla lähempänä heidän oppiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai Kalevalaa? Se taitaisi olla lähempänä heidän oppiaan.

        Jaa, uudestikastajille Kalevela on siis Raamattuun verrattava.

        Ukastajat voivat sitten siteerata sitä Kalevalaa kun ei heitä Raamattu kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, uudestikastajille Kalevela on siis Raamattuun verrattava.

        Ukastajat voivat sitten siteerata sitä Kalevalaa kun ei heitä Raamattu kiinnosta.

        Siinä vedenpalvoja taas siteerasi Raamattua???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vedenpalvoja taas siteerasi Raamattua???

        Siinä saatananpalvoja lyttää Raamatun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, uudestikastajille Kalevela on siis Raamattuun verrattava.

        Ukastajat voivat sitten siteerata sitä Kalevalaa kun ei heitä Raamattu kiinnosta.

        Siitähän ne täällä puhuvatkin. Pohjan akasta ja Kalevalasta

        Me uskovat taas pidämme Raamattua esilä sillä

        "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus"


      • Anonyymi

        Ahaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamstua tuli täne saatanansa kanssa.

        No, vain saatanan oma käyttäytyy noin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamstua tuli täne saatanansa kanssa.

        No, vain saatanan oma käyttäytyy noin

        Mitä tuo "raamstua" on? Liittyykö se myös sinun saatanapalvontaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuo "raamstua" on? Liittyykö se myös sinun saatanapalvontaan?

        Rohkeä tunnustus, se liittyy saatananpalvontaasi!


    • Anonyymi

      Helluntailiikkeen perustaja, sen opillinen ja hengellinen isä Charles Fox Parham tavattiin harjoittamasta sodomiaa ja vietiin vankilaan.

      Suomen ensimmäin helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smidt, samat teot ja 6 kk vankeutta ja karkotus Norjaan.

      Keksi siitä nyt sitten lapsille iltasatuja !

      • Anonyymi

        Tarkoitatko tuota Parham juttua?
        Tuo vedenpalvojahan kopioi sitä lähes päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tuota Parham juttua?
        Tuo vedenpalvojahan kopioi sitä lähes päivittäin.

        Sinä vedenpalvoja kopioit tuota tappojuttuasi joka päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vedenpalvoja kopioit tuota tappojuttuasi joka päivä

        Niinhän sinä tunnut tekevän. Parhami taitaa olla sinulle niin rakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä tunnut tekevän. Parhami taitaa olla sinulle niin rakas.

        Niin sinä teet. Tappaminen on sinulle rakasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinä teet. Tappaminen on sinulle rakasta

        Olipa taas ihana kuva vauvakasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas ihana kuva vauvakasteesta.

        Oi, nytkö tuli vauvat mukaan tuolle tumputtajalle


      • Anonyymi

        Siinä ihana kuva uudestikasteesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ihana kuva uudestikasteesta!

        Sekö sinua itkettää?


      • Anonyymi

        Ai itket ja märiset yhtä aikaa. Olet sinä taitava ja siinä sivussa poisteta viestejä.
        Täytyy nostaa hattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai itket ja märiset yhtä aikaa. Olet sinä taitava ja siinä sivussa poisteta viestejä.
        Täytyy nostaa hattua.

        Huvittavaa tuo kitinäsi ja itkemisesti
        Katkeruus paisttaa sinusta


      • Anonyymi

        Rohkea tunnustus! Katkeruutesi kai tuottaa sellaisia viestejä että ylläpito niitä poistaa.

        Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Antikristilliset Amerikasta tänne tuodut lahkolaiset juuri sen takia yrittävät estää lapsen kastamisen kristityksi, jotta lapsi ei saisi oikeata Pyhää Henkeä, vaan lahkon oman hengen, mikä on pelkkä villitsevä henki ja lapsi siksi jäisi sen lahkon vaikutuspiiriin.

      Mormonien kirja, Moroni, luku-8.
      Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

      1. Tim. 4:1

      Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

      Jehovantodistajat, Helluntaintodistajat,Mormonintodistajat,Adventintodistajat.
      Kaikki on lähtenny liikkeelle samasta eksytyksen hengestä hieman eri paketissa tarjoiltuna.

      • Anonyymi

        Miten hyvin tuo toteutuu nykyisin lut kirkon piirissä, kun vain 25 % sen jäsenistä edes uskoo kirkon oppiin ja valtavasti väkeä eroaa kirkosta.
        Ihmiset luopuvat tuosta luopiokirkosta:
        "
        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvin tuo toteutuu nykyisin lut kirkon piirissä, kun vain 25 % sen jäsenistä edes uskoo kirkon oppiin ja valtavasti väkeä eroaa kirkosta.
        Ihmiset luopuvat tuosta luopiokirkosta:
        "
        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Monet luopuvat uskosta ja se näkyy myös hel kirkon piirissä kun sen jäsenet eivät pidä Raamattua auktoriteettinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet luopuvat uskosta ja se näkyy myös hel kirkon piirissä kun sen jäsenet eivät pidä Raamattua auktoriteettinaan.

        Noinhan sitä luulisi kun katselee asioita vauvakastelasien läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan sitä luulisi kun katselee asioita vauvakastelasien läpi.

        Sinulla taitaa olla sellaiset kun ei mistään puhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet luopuvat uskosta ja se näkyy myös hel kirkon piirissä kun sen jäsenet eivät pidä Raamattua auktoriteettinaan.

        Valitettavaa se on ettei ukastajilal Raamattu ole tärkeä


    • Anonyymi

      Vauva on esikuva siitä, ketkä pääsevät taivaaseen.

      Matt. 18:
      1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
      2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.

      • Anonyymi

        Tuossahan puhutaan siitä että lapsenomainen usko vie taivaaseen, ei mikään ikä


    • Anonyymi

      Matt.18:
      2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.
      6. Mutta joka viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
      ….
      10. "Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä pienistä. Sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa katselevat aina minun taivaallisen Isäni kasvoja.

    • Anonyymi

      Matt. 21:
      14. Jeesuksen luo temppeliin tuli sokeita ja rampoja, ja hän paransi heidät.
      15. Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ihmeet, joita Jeesus teki, ja lapset, jotka huusivat temppelissä: "Hoosianna Daavidin Pojalle!", he suuttuivat
      16. ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Jeesus vastasi heille: "Kuulen. Ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

    • Anonyymi

      Joh. 15 :
      5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään.
      6. Jos joku ei pysy minussa, hänet heitetään pois kuin oksa - ja se kuivettuu. Kuivat oksat kootaan yhteen, heitetään tuleen ja poltetaan.
      7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille.
      8. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee ilmi, että te kannatte paljon hedelmää ja niin osoitatte olevanne minun opetuslapsiani.
      9. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin minäkin olen rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
      10. Jos pidätte minun käskyni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      11. Olen puhunut teille näistä asioista, jotta minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
      12. Tämä on minun käskyni: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.

    • Anonyymi

      Parhmin paljussa ei pesty syntiä, vaan tehtiin sitä.

      • Anonyymi

        Pesiköhän ne sitä koskaan?


    • Anonyymi

      Kaste on rituaali kuulua Kristilliseen yhteyteen mutta..kukaan ei muista siitä mitään lapsena kastettu tai edes jotkut höpelöt aikuisena kastaa.(rituaali,kuin muissa uskonnoissa).

      SANON TÄMÄN TEILLE,IHAN MITEN LUETTE RAAMATTUA MUTTA ETTE NÄYTÄ YMMÄRTÄVÄN SITÄ.
      Aina on kopioita siitä kirjotuksineen ja kukaan ei sitä vahvista.
      Te,elätte outoa elämää ILMAN OIKEAA KOKEMUSTA !
      Te tuomitsette(kuten minäkin näköjään).,mutta se toisen tuomitseminen on tai en halua tuomita vaan kertoa,että löytäisitte mitä tällä kaikella tarkoitetaan.
      Kun jokainen uskonto maailamassa/lahkot yms.
      MITÄ ON RAKKAUS ?

    • Anonyymi

      on nämä kirkolliset ihmeporukkaa, kun heitä ei haittaa yhtään vaikka tuodaan esiin historian faktaa lutterinsa hirveistä asioista, ei heille se on yhdentekevää, mutta voi kauheaa kun yks amerikkalainen parhami saa heiltä palstatilaa, sitä he kauhistelevat yhdestä suusta aamust ailtaan !

      onko tuo tyhmyyttä vai pitkän aivopesn tulosta vai molempia, sitä saa ihmetellä yhä uudestaan !?

      • Anonyymi

        laita nyt se koneesi kiinni ja mene makuulle!

        ehkä jääpussi otsalla samaan kohtaan mihin se vesitippa vaavina osui, auttaa asiaasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laita nyt se koneesi kiinni ja mene makuulle!

        ehkä jääpussi otsalla samaan kohtaan mihin se vesitippa vaavina osui, auttaa asiaasi!

        aita ite kone kiinni ja jätä rippilapet ja vaavit rauhaan sama mite monta saat kiinnni, ei auta asiaasi yhtään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aita ite kone kiinni ja jätä rippilapet ja vaavit rauhaan sama mite monta saat kiinnni, ei auta asiaasi yhtään

        "yks amerikkalainen parhami saa heiltä palstatilaa, sitä he kauhistelevat yhdestä suusta aamust ailtaan ".

        Se johtuu taas siitä, että luterilaiset ovat sen verran kovapäistä porukkaa, että heille on täytynyt kertoa monta kertaa noista parhamin töistä, ennenkuin he alkavat noudattaa hänen esimerkkiään. Mutta hyvin on oppi mennyt perille, ja nyt kirkossa homous on aivan muotiasia niin piispojen tai pappien puheissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yks amerikkalainen parhami saa heiltä palstatilaa, sitä he kauhistelevat yhdestä suusta aamust ailtaan ".

        Se johtuu taas siitä, että luterilaiset ovat sen verran kovapäistä porukkaa, että heille on täytynyt kertoa monta kertaa noista parhamin töistä, ennenkuin he alkavat noudattaa hänen esimerkkiään. Mutta hyvin on oppi mennyt perille, ja nyt kirkossa homous on aivan muotiasia niin piispojen tai pappien puheissa.

        tuskin papinvirkaa enää lutterissa saa ilman ellei ole sateenkaarihousut päällä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuskin papinvirkaa enää lutterissa saa ilman ellei ole sateenkaarihousut päällä !

        Parhamissa voi olla noin

        Sairasta sakkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamissa voi olla noin

        Sairasta sakkia

        Totta. Lut kirkossa ei saa edes papinvirkaa, jos vastustaa homoliittoja tai kertoo uudestisyntymisestään. Piispa ottaa puhutteluun sellaisen.


      • Anonyymi

        Höh: "Parham ei liity mitenkään luterilaisiin "???

        Mutta luterilaisethan ne täällä vaahtoavat jostain parhamista aamusta iltaan. Oliko parhami luterilaisten oppi-isä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh: "Parham ei liity mitenkään luterilaisiin "???

        Mutta luterilaisethan ne täällä vaahtoavat jostain parhamista aamusta iltaan. Oliko parhami luterilaisten oppi-isä?

        Mutta parhami ole hellari ja hellarien oppi-isä. Valitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta parhami ole hellari ja hellarien oppi-isä. Valitan.

        Ja taas tuo tyyppi puhuu parhamista, lut kirkon oppi-isästä homoasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tuo tyyppi puhuu parhamista, lut kirkon oppi-isästä homoasioissa.

        Hävettääkö sinua parhami? Hän ei ole lut. kirkon oppi isä vaan hell. kirkon oppi-isä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettääkö sinua parhami? Hän ei ole lut. kirkon oppi isä vaan hell. kirkon oppi-isä!

        Ja taas tuo pelle puhui parhamista. On se rakas noille kasteenpalvojille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas tuo pelle puhui parhamista. On se rakas noille kasteenpalvojille.

        Hävettääkö tuota saatananpalvojaa parhami?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta parhami ole hellari ja hellarien oppi-isä. Valitan.

        kyllä se nyt vaan on helluntailaisten oppi-isä Suomessa.
        helluntailaiset kun ei tiedä edes oman lahkonsa juuria .


    • Anonyymi

      ka nämä sakastilaiset on jotain väliinputojia ei nuo holmöt juttunsa muuten selity.

      jospa joku ottaisi ne johonkin töihinsä talven tullen, toivossa eletään.

      • Anonyymi

        kas käkätys mäkättää tas typerine juttuineen

        töihin sitä ei kukaan ota, vaikka sitä moni toivoo


    • Anonyymi

      onkohan piispalla sateenkaarihousut päällä kun puhuttelee uskoontullutta pappia ja nuhtelee todella värikkäästi !

      uskoontullut pappi menee jordanille ja kastattaa itsensä, sitten onkin papintyö kirkossa tullut maalisuoralle.

      sateenkaarishousista saa pientä plussaa jopa palkanlisää.

      • Anonyymi

        taitaa sedillä olla sateenkaarihousut, jos pitää muistaa oppi-isäänsä!

        Uskoontullut menee syvälel veteen ja siihen se uskonelämä jääkin ja sitten vainoamaan Jeesuken omia

        Jos tekee sitä foorumilla kuten vaari, saa monta plussaa.


      • Anonyymi

        Parhamihan sen perusti , "sateenkaariousut . . .

        äläkkä ny helluntailaiset perustajaanne noin kovin pilkatko .
        "seuraatte vaan johtajaa -leikkiä, kyllä se siitä :)


    • >>Ikuinen elämä saadaan lahjaksi kasteessa Kristuksen ruumiin jäsenenä.>>

      Kuuluu myös Putinille.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        upeeta, että joku edes käsittää , ja uskoo Raamatun lupauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        upeeta, että joku edes käsittää , ja uskoo Raamatun lupauksiin.

        Myös Stalin kuului näihin jotka uskovat Raamatun lupauksiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Stalin kuului näihin jotka uskovat Raamatun lupauksiin!

        Jeesus ei käskenyt katsoa IHMISIIN, vaan:
        "Mitä se sinuun koskee ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt katsoa IHMISIIN, vaan:
        "Mitä se sinuun koskee ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21:22

        Mutta kun vauvakin hädissään katsoo pappiin, joka tiputtaa vettä otsalle.


      • Anonyymi

        Siitä puhe mistä puute


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun vauvakin hädissään katsoo pappiin, joka tiputtaa vettä otsalle.

        Mutta miksi vauva katsoo hädissään setää joka siunaa hänet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi vauva katsoo hädissään setää joka siunaa hänet?

        jos ne upotettais helluntai-kastealtaaseen, oletettavasti eivät katsoisi sen jälkeen
        enää mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi vauva katsoo hädissään setää joka siunaa hänet?

        Niinkö sinulle kävi? Olit varmaan nälissäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö sinulle kävi? Olit varmaan nälissäsi.

        Sinulleko kävi niin?


    • Kaste ei pelasta ketään, jos ei ole aidosti uskossa.

      Hebr. 11: 6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

      Ef. 1:
      13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
      14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

      • Anonyymi

        Paavali puhui siis efesolaisille, eiköhän ne efesolaiset olleet saaneet jo kasteen, ei Paavali kastamattomia opeta, eikä seurakuntaan kastamattomat kuuluneet, niinkuin ei nykyäänkään.

        kasteessa annetaan Pyhän Hengen sinetti,

        "kukin teistä kasteen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te SAATTE
        Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhui siis efesolaisille, eiköhän ne efesolaiset olleet saaneet jo kasteen, ei Paavali kastamattomia opeta, eikä seurakuntaan kastamattomat kuuluneet, niinkuin ei nykyäänkään.

        kasteessa annetaan Pyhän Hengen sinetti,

        "kukin teistä kasteen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te SAATTE
        Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        Kyllä Jeesus opettaa kastamattomia.
        Eihän kukaan ole kastetta ottava Jumalan tahdon mukaisesti, ellei hän olisi kuullut Evankeliumia. Kyllä ennen kastetta voi saada Pyhän Hengen.

        Apt.3:
        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
        20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.

        Pakanat saavat Pyhän Hengen ENNEN KASTETTA
        Apt 10: 44.
        Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
        45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
        47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


    • Ainoa oikea vesikaste on upotuskaste.

      βάπτισμα

      Translitteraatio: baptisma (n.)
      Käännös: upottaminen, kaste

    • Matk.1:
      14. Sen jälkeen kun Johannes oli vangittu, Jeesus tuli Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
      15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."

      Apt.3:
      16. Uskomalla Jeesuksen nimeen on tämä mies, jonka te näette ja tunnette, vahvistunut hänen nimensä kautta. Usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on antanut hänelle täyden terveyden kaikkien teidän nähtenne.
      17. Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette toimineet tietämättömyyttänne, samoin kuin teidän hallitusmiehennekin.
      18. Mutta näin Jumala toteutti sen, minkä hän oli ennalta ilmoittanut kaikkien profeettojen suulla: hänen Voideltunsa piti kärsiä.
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
      20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
      21. Taivaan oli määrä ottaa hänet luokseen niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan kohdalleen. Tästä Jumala on puhunut ikiajoista asti pyhien profeettojensa suulla.

    • Mitenkä voisi olla mahdollista, että ihmisen tekemä kaste liittäsi Jeesukseen. Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, ellei Isä vedä häntä .
      Me ihmiset emme voi määrätä Jumalaa vetämään ketään Jeesuksen luokse. Pyytää voimme . Mutta emme käskeä, emme millään sakramentillakaan voi Jumalaa määräillä.

      Jeesus itse sanoo:
      Joh. 6:
      43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
      44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
      45. Profeetoissa on kirjoitettu: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut häneltä, tulee minun luokseni.
      46. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt. Ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.
      47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

      • Anonyymi

        Siten että Raamattu niin sanoo. Ei kukaan määrää Jumalaa vaan Jumala toimii kuten on luvannut


      • Anonyymi

        kaste on USKON kaste.


      • Anonyymi

        Jeesus antoi kastekäskyn vasta Ylösnousemuksensa jälkeen, siis Jeesuksen ollessa
        ei "kastetta JEESUKSEEN vielä ollutkaan"

        "Johannes kastoi parannuksen kasteella, mutta minä jälkeeni tulee Hän, jonka kengänpauloja
        en ole arvollinen sitomaan"

        kaste Jeesukseen > kasteessa "sidotaan",
        "se minkä te sidotte maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste on USKON kaste.

        Nimenomaan uskon on oltava ennen kastetta.


    • Lupaus Pyhästä Hengestä
      Joh. 14:
      15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
      16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
      18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
      19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
      21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."

      • Huom . Jeesus sanoi ehdollisen lauseen, aloittamalla sanalla " JOS"
        15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni......


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Huom . Jeesus sanoi ehdollisen lauseen, aloittamalla sanalla " JOS"
        15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni......

        Jeesus antoi kaste-KÄSKYN ,
        Ylösnousemuksensa JÄLKEEN.

        yksi ja ainoa käsky , sen jälkeen kun Jeesus on Ylösnoussut ja ilmestyy opetuslapsilleen.


    • Anonyymi

      Koko moraalilta puuttuu perusta, ja niin se on puhdistuvaa tekopyhyyttä. Tätä ei totuuden hylännyt aika halua kuulla.

      • Anonyymi

        ei se Paavalinkaan seurakunta niin täydellinen ollut,
        "eräskin pitää isänsä vaimoa",

        ka seurakuntaan kuului ainoastaan KASTETUT, eikä kastamattomat, eihän Paavali "ulkopuolisia opettanut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se Paavalinkaan seurakunta niin täydellinen ollut,
        "eräskin pitää isänsä vaimoa",

        ka seurakuntaan kuului ainoastaan KASTETUT, eikä kastamattomat, eihän Paavali "ulkopuolisia opettanut"

        Vasta kastettuja alettiin kutsua kristityiksi eli kreikaksi "pistos" uskovainen.

        Kasteelle menijöitä kuvataan Jumalaa pelkääviksi ja synnin tuntoon tulleiksi, ei vielä Kristityiksi ja uskoviksi "pistos". Helluntailaisuus on eksytys, jossa kaikki väännetään tahallaan kieroon.

        Lyydiaakin kutsuttiin uskovaksi vasta kasteen jälkeen, koska Raamatun mukaan ihminen saa uskon Hegen asuvaiseksi vasta kasteessa synneistä pestyyn sydämeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta kastettuja alettiin kutsua kristityiksi eli kreikaksi "pistos" uskovainen.

        Kasteelle menijöitä kuvataan Jumalaa pelkääviksi ja synnin tuntoon tulleiksi, ei vielä Kristityiksi ja uskoviksi "pistos". Helluntailaisuus on eksytys, jossa kaikki väännetään tahallaan kieroon.

        Lyydiaakin kutsuttiin uskovaksi vasta kasteen jälkeen, koska Raamatun mukaan ihminen saa uskon Hegen asuvaiseksi vasta kasteessa synneistä pestyyn sydämeen.

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19

        "minkä minä teen, kuka sen peruuttaa ?" Jes: 43: 13

        - ei edes helluntailainen peruuta JUMALAN tekoa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19

        "minkä minä teen, kuka sen peruuttaa ?" Jes: 43: 13

        - ei edes helluntailainen peruuta JUMALAN tekoa !

        Totta: ""minkä minä teen, kuka sen peruuttaa ".

        Mutta luterilaiset yrittävät peruuttaa Jesuksen uhrikuoleman maailman synnin edestä ja väittävät, että se ei koskenut vauvoja. Siksi he yrittävät veden avulla paikata Jeesuksen työtä.
        Tuollainen oppi on ihmisoikeusrikos ja rikos Jumalan pelastussuunnitelmaa kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: ""minkä minä teen, kuka sen peruuttaa ".

        Mutta luterilaiset yrittävät peruuttaa Jesuksen uhrikuoleman maailman synnin edestä ja väittävät, että se ei koskenut vauvoja. Siksi he yrittävät veden avulla paikata Jeesuksen työtä.
        Tuollainen oppi on ihmisoikeusrikos ja rikos Jumalan pelastussuunnitelmaa kohtaan.

        Taas tuo typerä pelle puhuu omiaan. Luterilaiset eivät peruuta mitään sovitusta vaan uskovat sen ja se koskee myös lapsia. Siksi lapsetkin kastetaan vaikka ukastajat inise rikoksista.
        Uudestikastajat opettavat ettei Jeesus sovittanut ollenkaan lasten syntejä eikä lapset tarvitse Jeesusta ollenkaan. Tuollainen on ihmisoikeusrikos ja Jumalan Sanan hylkäämista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo typerä pelle puhuu omiaan. Luterilaiset eivät peruuta mitään sovitusta vaan uskovat sen ja se koskee myös lapsia. Siksi lapsetkin kastetaan vaikka ukastajat inise rikoksista.
        Uudestikastajat opettavat ettei Jeesus sovittanut ollenkaan lasten syntejä eikä lapset tarvitse Jeesusta ollenkaan. Tuollainen on ihmisoikeusrikos ja Jumalan Sanan hylkäämista

        Olipa taas typerä kommentti: " Siksi lapsetkin kastetaan vaikka ukastajat inise rikoksista."??

        Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????
        Kasteko sen sovituksen tekee?

        Miksi taas valehtelet: "Uudestikastajat opettavat ettei Jeesus sovittanut ollenkaan lasten syntejä"???

        Juuri edellähän vakuutettiin, että Jeesus sovitti maailman synnin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: ""minkä minä teen, kuka sen peruuttaa ".

        Mutta luterilaiset yrittävät peruuttaa Jesuksen uhrikuoleman maailman synnin edestä ja väittävät, että se ei koskenut vauvoja. Siksi he yrittävät veden avulla paikata Jeesuksen työtä.
        Tuollainen oppi on ihmisoikeusrikos ja rikos Jumalan pelastussuunnitelmaa kohtaan.

        helluntailaisten usko on IHMISTODISTUS, > todistavat OMAA kokemustaan,


        "jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan"
        "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte kunniaa toinen toisiltanne, ettekä etsi sitä
        kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala"
        Joh. : 5: 43-44

        "omassa nimessään" > MINUN kokemukseni,
        helluntailaiset kelpuuttaa vain ne , jotka todistavat OMAA kokemustaan.

        Raamattu : "Pyhitä heidät totuudessa; sinun SANASI on totuus" Joh: 17: 17


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas typerä kommentti: " Siksi lapsetkin kastetaan vaikka ukastajat inise rikoksista."??

        Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????
        Kasteko sen sovituksen tekee?

        Miksi taas valehtelet: "Uudestikastajat opettavat ettei Jeesus sovittanut ollenkaan lasten syntejä"???

        Juuri edellähän vakuutettiin, että Jeesus sovitti maailman synnin!

        Taas nähdään miten ulalla uudestikastajat ovat asioista:

        "Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????"

        He eiväöt tiedä miten kaste liittää Kristuksen kuolemaan. He eivät tiedä miksi kastetaan ja miten kaste liittyy sovitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas nähdään miten ulalla uudestikastajat ovat asioista:

        "Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????"

        He eiväöt tiedä miten kaste liittää Kristuksen kuolemaan. He eivät tiedä miksi kastetaan ja miten kaste liittyy sovitukseen.

        helluntailaiset ei usko ilman OMAA kokemustaan,

        "Sinun SANASI on totuus" Joh: 17: 17


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas nähdään miten ulalla uudestikastajat ovat asioista:

        "Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????"

        He eiväöt tiedä miten kaste liittää Kristuksen kuolemaan. He eivät tiedä miksi kastetaan ja miten kaste liittyy sovitukseen.

        Kumma kun eivät kysele: "miksi pitää uskoa Jeesukseen jos synnnit on jo sovitettu"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas nähdään miten ulalla uudestikastajat ovat asioista:

        "Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????"

        He eiväöt tiedä miten kaste liittää Kristuksen kuolemaan. He eivät tiedä miksi kastetaan ja miten kaste liittyy sovitukseen.

        Tuossa taas nähdään, miten julmasti kasteenpalvojat repivät vauvat pois Jeesuksen sylistä, ikäänkuin veden avulla vauva vietäisiin sinne takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas nähdään miten ulalla uudestikastajat ovat asioista:

        "Miksi vauvoja pitää kastaa, jos luterilaiset uskovat, että Jeesus sovitti maailman synnin????"

        He eiväöt tiedä miten kaste liittää Kristuksen kuolemaan. He eivät tiedä miksi kastetaan ja miten kaste liittyy sovitukseen.

        Onko ne niitä liitettyjä jotka joka paikassa hokee veetä ja peetä kuten tänäänkin kuulin kouluporukasta, onko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisten usko on IHMISTODISTUS, > todistavat OMAA kokemustaan,


        "jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan"
        "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte kunniaa toinen toisiltanne, ettekä etsi sitä
        kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala"
        Joh. : 5: 43-44

        "omassa nimessään" > MINUN kokemukseni,
        helluntailaiset kelpuuttaa vain ne , jotka todistavat OMAA kokemustaan.

        Raamattu : "Pyhitä heidät totuudessa; sinun SANASI on totuus" Joh: 17: 17

        Siinä sitä on taas raamatunjaarpakonetta veivattu ja löydetty monenlaista jolla ei ol emitään tekoa aiheen kanssa !

        onko luterilainen kirkkokansa antanut pyhittää itsensä häh?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa taas nähdään, miten julmasti kasteenpalvojat repivät vauvat pois Jeesuksen sylistä, ikäänkuin veden avulla vauva vietäisiin sinne takaisin.

        Tuossa nähdään mite tuo uudestikasteenpalvoja kyslee typeriä. Lisäksi nämä symbolinpalvojat luulevat että vesi sovittaa! He eivät usko että Jeesus sovittaa eivätkä he ymmärrä miten kaste liittyy sovitukseen ja Jeesuksen kuolemaan. Siksi he kyselevät miksi kastettaan.

        Kasteen yhteydessä he puhuvt vedestä, eivät Jeesuksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun eivät kysele: "miksi pitää uskoa Jeesukseen jos synnnit on jo sovitettu"!

        Olipa taas tyhmä vastaus: "Kumma kun eivät kysele: "miksi pitää uskoa Jeesukseen jos synnnit on jo sovitettu"!????

        Ihmisen, joka on tehnyt syntiä, pitää uskoa Jeesukseen saadakseen syntinsä anteeksi:
        AP 10
        " Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Siihen ei tarvita vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne niitä liitettyjä jotka joka paikassa hokee veetä ja peetä kuten tänäänkin kuulin kouluporukasta, onko ?

        Taisivat olla uudestikastaja, ne puhuvat täälläkin aina veest ja peestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on taas raamatunjaarpakonetta veivattu ja löydetty monenlaista jolla ei ol emitään tekoa aiheen kanssa !

        onko luterilainen kirkkokansa antanut pyhittää itsensä häh?!

        Onko helluntaikirkkokansa anta pyhitää itsensä, häh? ei toldellakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisten usko on IHMISTODISTUS, > todistavat OMAA kokemustaan,


        "jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan"
        "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte kunniaa toinen toisiltanne, ettekä etsi sitä
        kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala"
        Joh. : 5: 43-44

        "omassa nimessään" > MINUN kokemukseni,
        helluntailaiset kelpuuttaa vain ne , jotka todistavat OMAA kokemustaan.

        Raamattu : "Pyhitä heidät totuudessa; sinun SANASI on totuus" Joh: 17: 17

        Mitä Apostolit teki vät muuta kuin todostivat omaa todistustaan siitä mitä Jeesus on heille!!

        kuinka pököjöä te oikein olette noiden kommenttienne perusteella siis ei mitään tolkkua ole kommenteissanne, ei järkeä eikä hengellistä näkökykyä !

        no miten fariseuksilla olisi kun mitään elämää ei ole pelkkiä kirjaimia hoetaan omaan tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Apostolit teki vät muuta kuin todostivat omaa todistustaan siitä mitä Jeesus on heille!!

        kuinka pököjöä te oikein olette noiden kommenttienne perusteella siis ei mitään tolkkua ole kommenteissanne, ei järkeä eikä hengellistä näkökykyä !

        no miten fariseuksilla olisi kun mitään elämää ei ole pelkkiä kirjaimia hoetaan omaan tahtiin.

        Niin, apostolit tekivät tuota, sinä' taas teet kaikkea muuta. typerää pänaikoimsita ja muiden hengellisyyden lyttäämistä

        varsinainen fariseus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko helluntaikirkkokansa anta pyhitää itsensä, häh? ei toldellakaan

        Usko Herraan Jeesukseen myös pyhittää! Pari tippaa vettä ei siihen kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Herraan Jeesukseen myös pyhittää! Pari tippaa vettä ei siihen kykene.

        Uudestikastajille kuulemma vesi riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajille kuulemma vesi riittää

        Mutta meidät uskovat pyhittää itse Jumala Sanansa kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajille kuulemma vesi riittää

        Häh: "Uudestikastajille kuulemma vesi riittää"???

        Oletko noin tyhmä vai etkö tajua mitä edellä kirjoitettiin?

        Kasteenpalvojille riittää vesi. "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Uudestikastajille kuulemma vesi riittää"???

        Oletko noin tyhmä vai etkö tajua mitä edellä kirjoitettiin?

        Kasteenpalvojille riittää vesi. "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Nimenomaan, uudestikasteenpalvojlle eli symbolinpalvojilla riittää vesi. Vedestä ne täällä koko ajan puhuu

        Meille kristityille pyhistus on Jumalan työ Sanansa kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Uudestikastajille kuulemma vesi riittää"???

        Oletko noin tyhmä vai etkö tajua mitä edellä kirjoitettiin?

        Kasteenpalvojille riittää vesi. "Kun vesitippa otsalle tipahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."

        Huomuoitavaa että tuo satanisti puhuu aina vesitipoista. Mutta ei Jeesuksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomuoitavaa että tuo satanisti puhuu aina vesitipoista. Mutta ei Jeesuksesta

        On tosi "huomouitavaa" että jonglööri ilmestyi saatanansa kanssa vasta näin myöhään palstalle.
        Onko se päivystäminen ollut noin rankkaa?


      • Anonyymi

        Niinhän tuolla "huomoivalla" on. Aiotko päivystää taas koko päivän?


      • Anonyymi

        Sillä on hyvin vaikeaa, siksi se päivystää täällä kaiket illat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on hyvin vaikeaa, siksi se päivystää täällä kaiket illat

        Nyt meni yhdeksän minuuttia,ennenkun jonglööri vastasi. Kyllä pitäisi nopeammin pystyä vastaamaan, kun päivystää koko ajan. Onko päivystämien ollut noin rankkaa?


      • Anonyymi

        Tuohon meni 16 minuuttia! Hidasta toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon meni 16 minuuttia! Hidasta toimintaa.

        Lopetahan tuo itkeminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetahan tuo itkeminen

        Edistystä. Nyt riitti kaksi minuuttia .
        Olikohan saatana apuna?


      • Anonyymi

        No nyt kului kolme minuuttia. Onkohan saatanakin jo laiskistunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt kului kolme minuuttia. Onkohan saatanakin jo laiskistunut?

        Sinähän isäntäsi tiedät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän isäntäsi tiedät

        Laittaakohan se tuon pellen laskemaan minuutteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän isäntäsi tiedät

        Nyt meni jo neljä minuuttia. Aina vaan laiskemmaksi jonglööri käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaakohan se tuon pellen laskemaan minuutteja?

        Luulen niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on tunnettu juuri tuosta suhteestaan. Se laittaa hänet laskemaan minuutteja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on tunnettu juuri tuosta suhteestaan. Se laittaa hänet laskemaan minuutteja

        Taas meni neljä minuuttia. Omituista, vaikka jonglööri päivystää palstalla koko ajan.
        Mutta nyt ei tullut kahta viestiä peräkkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni neljä minuuttia. Omituista, vaikka jonglööri päivystää palstalla koko ajan.
        Mutta nyt ei tullut kahta viestiä peräkkäin.

        Nyt meni tunuteja kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuli tänne kitisemään.
        Ei varmaan mene kauaa kun hän tulee taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni tunuteja kun uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuli tänne kitisemään.
        Ei varmaan mene kauaa kun hän tulee taas

        Nyt keski vain kolme minuuttia, ennenkuin jonglööri tuli saatanansa kanssa palstalle.
        Edistystä. Unohtuikohan toinen peräkkäinen viesti?
        Kokeileppas pääsetkö alle minuuttiin.


      • Anonyymi

        Oh hoh. Nyt meni jo tunti, ennenkuin jonglööri sai saatanansa liikkeelle, mutta uskollisesti hän taas laittoi kaksi viestiä peräkkäin, kun yksi valhe ei tehoa.


      • Anonyymi

        Nyt jonglööriltä meni vain kolme minuuttia. Kyllä siitä saatanasta on ollut hänelle paljon apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt jonglööriltä meni vain kolme minuuttia. Kyllä siitä saatanasta on ollut hänelle paljon apua.

        Mutta uudestikastastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla kesti pitkään, tosin hänen aamuinen viestinsä on poistettu täältä. Ei se saatana häntä auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta uudestikastastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla kesti pitkään, tosin hänen aamuinen viestinsä on poistettu täältä. Ei se saatana häntä auttanut.

        Häntä se ehkä auttaa mutta Jeesus auttaa meitä häneen turvaavia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häntä se ehkä auttaa mutta Jeesus auttaa meitä häneen turvaavia

        Jonglööri on vaihtanut taktiikkaa. Nyt hän keskittyy viestien poistamiseen, ilmeisesti saatanan neuvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonglööri on vaihtanut taktiikkaa. Nyt hän keskittyy viestien poistamiseen, ilmeisesti saatanan neuvosta.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kitisee kun hänen viestejään poisteaan. Sitä ei tee kukaan muu kuin ylläpito. Ei hänen saatanansakaan voi sille mitään.


    • Anonyymi

      Vain vegaani on puhdas.Vedellä puhdistetaan ulkoa ja empaattisella älyllä sielu verisyydestä kuoleman nautittavuudesta.

    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan selvästi, että uskoon tulleet kastetaan.
      Yhtään uskomatonta ei ole Raamatussa käsketty kastamaan.

      • Anonyymi

        Totta.
        Eikä yhtään uskovaakaan ole käsketty kastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Eikä yhtään uskovaakaan ole käsketty kastamaan.

        Raamatun Jeesuksen käsky:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Eikä yhtään uskovaakaan ole käsketty kastamaan.

        et tajua näköjään yhtään mitään, eli olet normaali lutterin veronmaksaja jolle riittää kerran vuodessa istua varoen toisella kankull a peräpenkissä ja haltioitua kauneimmista joululauluista ja kirkkotekstiileistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et tajua näköjään yhtään mitään, eli olet normaali lutterin veronmaksaja jolle riittää kerran vuodessa istua varoen toisella kankull a peräpenkissä ja haltioitua kauneimmista joululauluista ja kirkkotekstiileistä.

        helluntailaisethan "katsookin ihmisiin",
        Raamattu sanoo: "Katse luotuina uskon ALKAJAAN , Jeesukseen"

        Jeesus sanoo:
        "Jos MINÄ tahdon, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen , mitä se SINUUN
        KOSKEE ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Jeesuksen käsky:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        Käännösvirhe juontaa katolieen vaatimukseen ja heidän oppilaasees Lutheriin.

        Todellisen teksti alkutekstien mukaisesti, puolueeton alkuteksteistä Suomenettu :
        Raamattu kansalle
        Matt. 28:
        19. . Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Huom. Piste erottaa jakeen eri lauseiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisethan "katsookin ihmisiin",
        Raamattu sanoo: "Katse luotuina uskon ALKAJAAN , Jeesukseen"

        Jeesus sanoo:
        "Jos MINÄ tahdon, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen , mitä se SINUUN
        KOSKEE ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22

        " Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22"

        Mitekähän ne vauvat seuraavat Jeesusta. Hyppäävätkö pois lastenvaunuista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käännösvirhe juontaa katolieen vaatimukseen ja heidän oppilaasees Lutheriin.

        Todellisen teksti alkutekstien mukaisesti, puolueeton alkuteksteistä Suomenettu :
        Raamattu kansalle
        Matt. 28:
        19. . Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Huom. Piste erottaa jakeen eri lauseiksi.

        Kukaan ihminen tai kummi tai kukaan muukaan ei voi määrätä Jumalaa.

        Joh. 6:
        43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä....
        ......

        Uskoon tulo on jokaisen vapaaehtoinen hyväksyminen Jumalan tahtoon, kun Hän vetää.

        Kaste otetaan vastaan vapaaehtoisesti uudestisyntymisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22"

        Mitekähän ne vauvat seuraavat Jeesusta. Hyppäävätkö pois lastenvaunuista?

        Jeesus myös synnittömä syntynyt , YMPÄRILEIKATTIIN lapsen ollessa 8 päivän ikäinen, - ympäärileikkaus on Raamatussa Uuden liiton kasteen esikuva, > Jeesus syntyi IHMISEKSI.

        Jeesus otti kasteen, ennen ristinkuolemaansa, > synnittömänä.

        "Kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta vedestä, ja katso taivaat aukenivat ja hän
        näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"

        "Ja taivaasta kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
        mielistynyt" Matt: 3: 16-17

        samalla tavalla Jumala "mielistyy" jotka ovat Kristukseen KASTETUT, ja samalla tavalla Jumala tunnustaa jokaisen Kristuksessa:

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette KRISTUKSEN päällenne
        pukeneet" Gal: 3:

        jotka eivät tunnusta kastetta Kristukseen, aikovat ilmeisesti tarjota OMAT tekonsa.

        ""Teidän parhaimmatkin tekonne on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännösvirhe juontaa katolieen vaatimukseen ja heidän oppilaasees Lutheriin.

        Todellisen teksti alkutekstien mukaisesti, puolueeton alkuteksteistä Suomenettu :
        Raamattu kansalle
        Matt. 28:
        19. . Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Huom. Piste erottaa jakeen eri lauseiksi.

        Tuo käännös ei ole alkutekstin mukainen. Siinä ei ole käännetty partisiippeja ollenkaan.

        Alkutekstissä ei ole pistettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo käännös ei ole alkutekstin mukainen. Siinä ei ole käännetty partisiippeja ollenkaan.

        Alkutekstissä ei ole pistettä

        Höpö höpö.
        Alkuteksti on kirjoitettu arameaksi, jota kieltä Jeesus ja apostolit puhuivat. Siinä on sinulle niitä partasiippejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Alkuteksti on kirjoitettu arameaksi, jota kieltä Jeesus ja apostolit puhuivat. Siinä on sinulle niitä partasiippejä.

        Kaikki käännökset on tehty kreikasta ja partisiippeja ei yo käännös käännä ollenkaan.

        Jokainen voi asiat todeta itse tutkimalla kreikan tekstiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki käännökset on tehty kreikasta ja partisiippeja ei yo käännös käännä ollenkaan.

        Jokainen voi asiat todeta itse tutkimalla kreikan tekstiä

        Käännkset ovat käännöksiä ja UT:n alkukieli oli aramea, ja siinä ei ole tuollaisia partasiippejä. Parrakkaat papit ovat vain muokanneet Jeesuksen opetusta omien harhaoppiensa mukaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännkset ovat käännöksiä ja UT:n alkukieli oli aramea, ja siinä ei ole tuollaisia partasiippejä. Parrakkaat papit ovat vain muokanneet Jeesuksen opetusta omien harhaoppiensa mukaisiksi.

        Kaikki nykyiset käännökset on tehty kreikasta joka on alkukieli ja joka on kaikkien tutkittavissa. Aramean kielessä on partisiippeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisethan "katsookin ihmisiin",
        Raamattu sanoo: "Katse luotuina uskon ALKAJAAN , Jeesukseen"

        Jeesus sanoo:
        "Jos MINÄ tahdon, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen , mitä se SINUUN
        KOSKEE ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22

        selvästi huomaa kun avaa sama minkä median, kuinka suomalaiset seuraa Jeesusta, eikö olekkin niin !!?

        heille suurin hartain toive on joka aamu katsoa uskon alkajaan, koko kesäkin sitä on harrastettu pitkin suomenniemeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus myös synnittömä syntynyt , YMPÄRILEIKATTIIN lapsen ollessa 8 päivän ikäinen, - ympäärileikkaus on Raamatussa Uuden liiton kasteen esikuva, > Jeesus syntyi IHMISEKSI.

        Jeesus otti kasteen, ennen ristinkuolemaansa, > synnittömänä.

        "Kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta vedestä, ja katso taivaat aukenivat ja hän
        näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"

        "Ja taivaasta kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
        mielistynyt" Matt: 3: 16-17

        samalla tavalla Jumala "mielistyy" jotka ovat Kristukseen KASTETUT, ja samalla tavalla Jumala tunnustaa jokaisen Kristuksessa:

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette KRISTUKSEN päällenne
        pukeneet" Gal: 3:

        jotka eivät tunnusta kastetta Kristukseen, aikovat ilmeisesti tarjota OMAT tekonsa.

        ""Teidän parhaimmatkin tekonne on kuin saastainen vaate Jumalan edessä"

        siinä on nyt peräkkäin kaikki mitä raamatusta olet muistanut !

        kumarrukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        selvästi huomaa kun avaa sama minkä median, kuinka suomalaiset seuraa Jeesusta, eikö olekkin niin !!?

        heille suurin hartain toive on joka aamu katsoa uskon alkajaan, koko kesäkin sitä on harrastettu pitkin suomenniemeä!

        Sinä et seuraa Jeesusta, sen huomaa tyhmempikin.

        Suomen kansasta puhumalla se yritää sivuttaa Raamatun, typerää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22"

        Mitekähän ne vauvat seuraavat Jeesusta. Hyppäävätkö pois lastenvaunuista?

        onpa lapsellinen toi hellari, joka ei erota hengellisiä asioita maallisista !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onpa lapsellinen toi hellari, joka ei erota hengellisiä asioita maallisista !!

        Mikähän on tuo "mitekähän"??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nykyiset käännökset on tehty kreikasta joka on alkukieli ja joka on kaikkien tutkittavissa. Aramean kielessä on partisiippeja.

        Taas väärin.
        UT:n alkukieli oli aramea. Ei se muutu kreikaksi inttämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärin.
        UT:n alkukieli oli aramea. Ei se muutu kreikaksi inttämällä.

        UT:n alkukieli oli kreikka ja VT:n heprea.

        Kreikan kielestä on tehty kaikki käännökset ja siihen voi jokainen perehtyä. Asia ei inttämällä muutu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:n alkukieli oli kreikka ja VT:n heprea.

        Kreikan kielestä on tehty kaikki käännökset ja siihen voi jokainen perehtyä. Asia ei inttämällä muutu

        Vieläkin väärin.
        Plinius Nuorempi kirjoitti n 100 jKr, että evankeliumit ja Paavali kirjoittivat arameaksi.
        Eivät kalastajat osanneet kreikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkin väärin.
        Plinius Nuorempi kirjoitti n 100 jKr, että evankeliumit ja Paavali kirjoittivat arameaksi.
        Eivät kalastajat osanneet kreikkaa.

        Kreikaksi on kirjoitetu UT ja nämä tekstit ovat vieläkin olemassa ja niistä on käännökset tehty.

        Mitään aramenkielisiä alkutekstejä ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikaksi on kirjoitetu UT ja nämä tekstit ovat vieläkin olemassa ja niistä on käännökset tehty.

        Mitään aramenkielisiä alkutekstejä ei ole

        Eikä kreikankielisiä, koska ne tuhottiin vainoissa. Vain kopioita on tallessa.
        Nuo kopiot ovat kreikankielisiä, mutta eivät alkuperäisiä, vaikka intät maailman tappiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kreikankielisiä, koska ne tuhottiin vainoissa. Vain kopioita on tallessa.
        Nuo kopiot ovat kreikankielisiä, mutta eivät alkuperäisiä, vaikka intät maailman tappiin asti.

        Tuurhaan intät. Kreikka on alkukieli josta eri kielten käännökset on tehty.

        Niihin voi jokainen itse perehtyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuurhaan intät. Kreikka on alkukieli josta eri kielten käännökset on tehty.

        Niihin voi jokainen itse perehtyä

        Vieläkö intät?
        UT kirjoitettiin arameaksi ja siitä on eri käännökset tehty. Ei kai Jeesus olisi puhunut juutalaisille kreikkaa! Ymmärrys hoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö intät?
        UT kirjoitettiin arameaksi ja siitä on eri käännökset tehty. Ei kai Jeesus olisi puhunut juutalaisille kreikkaa! Ymmärrys hoi!

        Miksi intät?
        UT: alkukieli oli kreikka ja kreikasta on tehty käänökset. Mitään aramen kielisiä alkutekstejä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi intät?
        UT: alkukieli oli kreikka ja kreikasta on tehty käänökset. Mitään aramen kielisiä alkutekstejä ei ole.

        Oletpas sinä sitkeä!
        Käväiseppäs kysymässä joltain asiantuntijalta, puhuttiinko Israelissa Jeesuksen aikaan kreikkaa vai arameaa.
        Tulet yllättymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas sinä sitkeä!
        Käväiseppäs kysymässä joltain asiantuntijalta, puhuttiinko Israelissa Jeesuksen aikaan kreikkaa vai arameaa.
        Tulet yllättymään.

        Nyt ei ollut kyksymys siitä mitä kletä puhuttiin vaan siitä, mikä oli alkuteksti, ts. mistä kielestä nykykäännökset on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyksymys siitä mitä kletä puhuttiin vaan siitä, mikä oli alkuteksti, ts. mistä kielestä nykykäännökset on tehty.

        Rauhoitu jo. Ei tämä asia muutu miksikään inttämällä.
        Nuo kirjeet kirjoitettiin ALKUSEURAKUNNULLE, ja siksi ne kirjoittiin sillä kielellä, mitä seurakuntalaiset ymmärsivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu jo. Ei tämä asia muutu miksikään inttämällä.
        Nuo kirjeet kirjoitettiin ALKUSEURAKUNNULLE, ja siksi ne kirjoittiin sillä kielellä, mitä seurakuntalaiset ymmärsivät.

        Valetta, mitään "alkuserurakunnulle" ei ole olemassakaan.

        Allukieli mistä käännetään on kreikka eikä asia muuksi muutu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valetta, mitään "alkuserurakunnulle" ei ole olemassakaan.

        Allukieli mistä käännetään on kreikka eikä asia muuksi muutu

        Kreikka saattaa olla "allukieli", jota Allu puhuu, mutta UT:n alkukieli oli aramea. Se on läheistä sukua heprealle, joka on jumalanpalveluskieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikka saattaa olla "allukieli", jota Allu puhuu, mutta UT:n alkukieli oli aramea. Se on läheistä sukua heprealle, joka on jumalanpalveluskieli.

        Eikös se hellareiden alkukieli ole romanikieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se hellareiden alkukieli ole romanikieli.

        En tiedä mutta mitään "alkuseurakunnulle" ei ole olemassakaan.

        Kreikan kielin teksti on kaikkien saatavilla


    • Anonyymi

      Kirjeet on kirjoitettu Israelin kansan ymmärtämälle kielelle, eli arameiksi, amharaksi ja hepreaksi.

      Paavali toi vasta niitä kreikan kielisiä ilmaisuja ja monta muuta asiaa, joita alkuperäiset "kirjoitukset" ei tunne ollenkaan:

      -ihmisestä irtaantuvan erillisen sielu-käsitteen
      -eriarvoiset armolahjat
      -molotuskielet eli hurmoskielet
      -valheelisuuden kirjoituksiin mukaan

      • Anonyymi

        Markuksen loppu on tuntemattoman henkilön kirjoittamaa lisäystä, mikä on lisätty sinne kirkolliskokouksessa.
        Tekstit viittaavat siihen, että ne on sinne kirjoittanut vasta Paavalin matkojen jälkeen joku kulkumies, koska niissä puhutaan käärmeiden pistämisestä, mikä tapahtui Paavalin matkoilla.
        Jeesus eikä Markus niitä tekstejä ei ole kirjoittanut, sen tietään jokainen Raamatun tutkija.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jeesus ei kolemansa jälkeen kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja antamaan käärmeiden pistoa, koska kun vaan uskotaan ja kastetaan niiin silloin niihin ihmisellä on immuniteetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen loppu on tuntemattoman henkilön kirjoittamaa lisäystä, mikä on lisätty sinne kirkolliskokouksessa.
        Tekstit viittaavat siihen, että ne on sinne kirjoittanut vasta Paavalin matkojen jälkeen joku kulkumies, koska niissä puhutaan käärmeiden pistämisestä, mikä tapahtui Paavalin matkoilla.
        Jeesus eikä Markus niitä tekstejä ei ole kirjoittanut, sen tietään jokainen Raamatun tutkija.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jeesus ei kolemansa jälkeen kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja antamaan käärmeiden pistoa, koska kun vaan uskotaan ja kastetaan niiin silloin niihin ihmisellä on immuniteetti.

        Nuorisoa pitäisi varoittaa siitä mihin hurmoslahkot eli kaatolahkot kehittyvät ajastaan eli uskonkulteiksi, jossa aletaan tekemään tosiuskovan testejä antamalla käärmeiden pistää ja juodaan myrkkyä (Mansonin lahko, David Korasinin lahko jne.)

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Hurmoslahkoissa ei muusta puhutakaan kuin pedonmerkistä, mikrosiruista, rokotuksista, tempauspäivistä, vaivainajoista, ylöstempuksista, helvetistä jne.

        Niitä kun lahkolapset ja nuoret joutuu joka päivä kuulemaan, niin ei se voi olla vaikuttamatta lapsen tai nuoren mieleen ja käyttäytymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen loppu on tuntemattoman henkilön kirjoittamaa lisäystä, mikä on lisätty sinne kirkolliskokouksessa.
        Tekstit viittaavat siihen, että ne on sinne kirjoittanut vasta Paavalin matkojen jälkeen joku kulkumies, koska niissä puhutaan käärmeiden pistämisestä, mikä tapahtui Paavalin matkoilla.
        Jeesus eikä Markus niitä tekstejä ei ole kirjoittanut, sen tietään jokainen Raamatun tutkija.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jeesus ei kolemansa jälkeen kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja antamaan käärmeiden pistoa, koska kun vaan uskotaan ja kastetaan niiin silloin niihin ihmisellä on immuniteetti.

        "Markuksen loppu on tuntemattoman henkilön kirjoittamaa lisäystä,".

        Ja tuo tuntematon henkilö oli hyvin perillä siitä, mitä Jeesus sanoi. Ei kirkollisokous olisi kovin hepposin perustein hyväksynyt hänen kirjoitustaan:
        "Mark 16
        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Apostolit lähtivät SAARNAAMAAN evankeliumia eikä vesittämään sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Markuksen loppu on tuntemattoman henkilön kirjoittamaa lisäystä,".

        Ja tuo tuntematon henkilö oli hyvin perillä siitä, mitä Jeesus sanoi. Ei kirkollisokous olisi kovin hepposin perustein hyväksynyt hänen kirjoitustaan:
        "Mark 16
        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Apostolit lähtivät SAARNAAMAAN evankeliumia eikä vesittämään sitä.

        Mar 17 pitää paikkansa. Jeesus käski saarnata evanekeliumia sekä kastaa ja opettaa.


    • Anonyymi

      Joko lienee pappilat myyty ja rippikeskukset samaan syssyyn, mitäpä niillä on virkaa kun ei kukaan ei kirkossa ole kiinnostunut niitä edes ylläpitämään.

      horsma kasvaa ikkunanpieliin ja maalit tippuu seinistä.

      • Anonyymi

        tai fifteenleirikeskukset!

        Ei tarvis tiloja vuokrata


    • Anonyymi

      Henkimaailman sotiin osallistuminen on pirullinen oppi, jota lahkoissa suositellaan kaikille menemään henkimaailmaan taistelemaan jotain demoneja vastaan hokemalla Jeesuksen nimeä.

      Kyllä ne henkimaailman sodat kuuluu Jumalalle ja Jumalan enkeleille, eikä ihmisille.

    • Anonyymi

      Ps. 115:16

      Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

      1. Moos. 8:22

      Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

    • Anonyymi

      Seurakunta tarkoitti koko Israelin kansaa vauvasta vaariin asti. Lapset liitettiin seurakuntaan pojat ympärileikkauksessa 8 pv. ikäisenä ja tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta ja sen jälkeen he olivat seurakunnan jäseniä.

      Uudessa liitossa Jumala ottaa lapsen, sekä tytön että pojan seurakunnan eli Kristuksen ruumiin jäseneksi ja uuden liiton jäseneksi KASTEESSA.
      Kasteessa kaikki Adamin synnin siteet katkaistaan ja lapsi liitetään ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin eli seurakunna jäseneksi.

      Joel 2:16

      Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

      • Anonyymi

        Tuossa on taas kaunis esimerkki siitä, miten imeväiset viedään seurakuntaan siunattavaksi,
        huom EI KASTETTAVAKSI, ja ylkä ja morsian lähtevät kammiostaan kasteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on taas kaunis esimerkki siitä, miten imeväiset viedään seurakuntaan siunattavaksi,
        huom EI KASTETTAVAKSI, ja ylkä ja morsian lähtevät kammiostaan kasteelle.

        Niin, vanhassa liitossa ei ollut kastetta.


    • Anonyymi

      Uuden liiton seurakunta ei tarkoita mitään samalla tavalla uskovien yhteisöä eli uskonnollista yhteisöä ja yhdistystä, kuten esim. Parhamilaisuus.

      Uuden liiton seurakunta on Kristuksen ruumis, johon liitytään vain kristillisessä kasteessa, ei muutoin.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        Tuo pitää paikkansa: " johon liitytäänkasteessa."

        Siksi tuollainen tapa, että vauva pakkoliitetään johonkin järjestöön, ei ole kristillistä. Se on väkivaltaa ja ihmisoikeuksien rikkomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa: " johon liitytäänkasteessa."

        Siksi tuollainen tapa, että vauva pakkoliitetään johonkin järjestöön, ei ole kristillistä. Se on väkivaltaa ja ihmisoikeuksien rikkomista.

        Tottakai Jeesus on sinulle väkivalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa: " johon liitytäänkasteessa."

        Siksi tuollainen tapa, että vauva pakkoliitetään johonkin järjestöön, ei ole kristillistä. Se on väkivaltaa ja ihmisoikeuksien rikkomista.

        ei kukaan Pyhässä Hengessä sano, että Jeesuksen käsky on väkivaltaa !

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kukaan Pyhässä Hengessä sano, että Jeesuksen käsky on väkivaltaa !

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        Korjataampa

        Mark 16
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Ei mitään pakkokastetta eikä väkivaltaa, vaan vain ne, jotka uskoivat, kastettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataampa

        Mark 16
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Ei mitään pakkokastetta eikä väkivaltaa, vaan vain ne, jotka uskoivat, kastettiin.

        Miksi yksi Raamatun kohta pitää korjata toisella???

        Jeesus on sinulle pakkoa ja väkivaltaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yksi Raamatun kohta pitää korjata toisella???

        Jeesus on sinulle pakkoa ja väkivaltaa

        helluntailaiset ei erota edes sitä, milloin Paavali puhuu , kasteen SAANEILLE, eihän ne enää kastamattomia olleet, ketä Paavali opettaa,
        seurakunnissa oli ja opetettiin kasteen saaneita, eihän seurakuntaan Raamatun aikoinakaan kastamattomat kuuluneet, niinkuin ei nykyäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei erota edes sitä, milloin Paavali puhuu , kasteen SAANEILLE, eihän ne enää kastamattomia olleet, ketä Paavali opettaa,
        seurakunnissa oli ja opetettiin kasteen saaneita, eihän seurakuntaan Raamatun aikoinakaan kastamattomat kuuluneet, niinkuin ei nykyäänkään.

        Miten ne vauvat ottivat tuon opetuksen vastaan?
        Heiluttivatko tuttipulloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne vauvat ottivat tuon opetuksen vastaan?
        Heiluttivatko tuttipulloa?

        Mitenkähän uudestikastajat ottavat tuon opetuksen vastaan?
        Heiluttavatko he jotakin muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän uudestikastajat ottavat tuon opetuksen vastaan?
        Heiluttavatko he jotakin muuta?

        Miksi et vastaa selvään kysmykseen, eli kuinka vauvat ottaa vastaan, kerro nyt miten se taoahtuu jos olet aikuinen täysjärkinen ilman holhoojaa liikkuva henkilö nii n pitäisi kyetä vastaamaan häh !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne vauvat ottivat tuon opetuksen vastaan?
        Heiluttivatko tuttipulloa?

        >>>"heiluttavatko tuttipulloa"<<<

        siinä kans vauvan-asteelle jäänyt, ei siis tajua , että vauvat myös kasvaa,

        Raamatussa kasteesta> "Miksi VIIVYTTELET?",
        kasteessa annetaan Pyhä Henki, kukapa ei tahtoisi pienelle koko elämänturvaksi antaa
        kristillisen kasteen,

        >"silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" ,
        sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 38-39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vastaa selvään kysmykseen, eli kuinka vauvat ottaa vastaan, kerro nyt miten se taoahtuu jos olet aikuinen täysjärkinen ilman holhoojaa liikkuva henkilö nii n pitäisi kyetä vastaamaan häh !?

        "kuinka"

        FARISEUKSET kysyyJeesukselta, Jeesus sanoo:
        "Sillä ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 20

        nää nykyisetkin fariseukset hakee näkyviä asioita, eivät usko Jeesuksen sanaa,
        vaan heidän täytyy NÄHDÄ ! ei se ole enää mitään usko, kun hakee pelkästään
        näkyvää . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vastaa selvään kysmykseen, eli kuinka vauvat ottaa vastaan, kerro nyt miten se taoahtuu jos olet aikuinen täysjärkinen ilman holhoojaa liikkuva henkilö nii n pitäisi kyetä vastaamaan häh !?

        käkätykselläkin tuntuu olevan vauvakuume

        ei ihan täysjärkinen ole tuo riehuja

        " taoahtuu"?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"heiluttavatko tuttipulloa"<<<

        siinä kans vauvan-asteelle jäänyt, ei siis tajua , että vauvat myös kasvaa,

        Raamatussa kasteesta> "Miksi VIIVYTTELET?",
        kasteessa annetaan Pyhä Henki, kukapa ei tahtoisi pienelle koko elämänturvaksi antaa
        kristillisen kasteen,

        >"silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" ,
        sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 38-39

        Siinä on tarjolla koko luterilaisen opin järjettömyys muutamalla rivillä!

        mitä ihmeen tekemistä sillä on vastaanottamisen ja vauvan kasvamisen kanssa hohoijaa ei ihme että olette aina foorumilla kun ei ole töihinkään koskaan kiire !

        vauvalleko se sanottiin miksi viivyttelet....ei hyvänen aika miten hävettää katsoakkin noita kommenttejaan joissa ei ole pienintäkään hengellistä tajuntaa ei lookisuutta eikä mitään tolkkua.

        ja kaiken huipuksi ..kukapa ei tahtoisi pienelle....hehehehee voi jumankauta tätä höperyyden määrää !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käkätykselläkin tuntuu olevan vauvakuume

        ei ihan täysjärkinen ole tuo riehuja

        " taoahtuu"?????

        Sitä voisi pitää vähäjärkisenä joka kertoo että vauva ottaa vastaan jotain Hengellistä antia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voisi pitää vähäjärkisenä joka kertoo että vauva ottaa vastaan jotain Hengellistä antia !

        luuletko, ettei JUMALA VOI !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on tarjolla koko luterilaisen opin järjettömyys muutamalla rivillä!

        mitä ihmeen tekemistä sillä on vastaanottamisen ja vauvan kasvamisen kanssa hohoijaa ei ihme että olette aina foorumilla kun ei ole töihinkään koskaan kiire !

        vauvalleko se sanottiin miksi viivyttelet....ei hyvänen aika miten hävettää katsoakkin noita kommenttejaan joissa ei ole pienintäkään hengellistä tajuntaa ei lookisuutta eikä mitään tolkkua.

        ja kaiken huipuksi ..kukapa ei tahtoisi pienelle....hehehehee voi jumankauta tätä höperyyden määrää !!!

        siinä on koko uudestikastajien opin järjettömyys tuon saastaisen käkätyksen viestissä

        Ei ole vaarilla töihin kiire vaan kitisee täällä vaaveista, asuu foorumiulla koko ajan.

        Hän ei edes tiedä kelle sanottiiin miksi viivyttelet, oliko kentien suomen helluntailainen, eihei ollu tiedoksi käkätykselle

        ja sitten se vielä naureskelee Jumalalle suoraan, hehehehe voi jumankauta tuta höperlä vanhusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voisi pitää vähäjärkisenä joka kertoo että vauva ottaa vastaan jotain Hengellistä antia !

        Sinä voisi pitää vähäjärksiena jos Jumalan työlle laitetaan ehtoja ihmsien toimesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voisi pitää vähäjärksiena jos Jumalan työlle laitetaan ehtoja ihmsien toimesta

        ei vaan ateistina, sitä tuo päänaukojavanhus on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"heiluttavatko tuttipulloa"<<<

        siinä kans vauvan-asteelle jäänyt, ei siis tajua , että vauvat myös kasvaa,

        Raamatussa kasteesta> "Miksi VIIVYTTELET?",
        kasteessa annetaan Pyhä Henki, kukapa ei tahtoisi pienelle koko elämänturvaksi antaa
        kristillisen kasteen,

        >"silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" ,
        sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 38-39

        Noin vastaa vauva-asteelle jäänyt vedenpalvoja, joka ei kehtaa tunnustaa sitä. että ei tajua Raamatusra yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on tarjolla koko luterilaisen opin järjettömyys muutamalla rivillä!

        mitä ihmeen tekemistä sillä on vastaanottamisen ja vauvan kasvamisen kanssa hohoijaa ei ihme että olette aina foorumilla kun ei ole töihinkään koskaan kiire !

        vauvalleko se sanottiin miksi viivyttelet....ei hyvänen aika miten hävettää katsoakkin noita kommenttejaan joissa ei ole pienintäkään hengellistä tajuntaa ei lookisuutta eikä mitään tolkkua.

        ja kaiken huipuksi ..kukapa ei tahtoisi pienelle....hehehehee voi jumankauta tätä höperyyden määrää !!!

        vauvalle ei sanottu "mitä viivyttelet", vaan vauvan / lapsien VANHEMMILLE,
        on lapsen vanhempien asia huolehtia perhekunnastaan ,

        "joka ei huolehdi perhekunnastaan, on uskomatonta pahempi"


        toisekseen nää kasteesta ymmärtämättömät helluntailaiset, eihän ne tunnusta olevansa edes Adamin jälkeläisiä, ovat opetuksensa mukaan yhtä synnittömiä, kuin
        Jeesus Kristus,
        "tekevät itsensä Jumalan veroisiksi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin vastaa vauva-asteelle jäänyt vedenpalvoja, joka ei kehtaa tunnustaa sitä. että ei tajua Raamatusra yhtään mitään.

        Tuollaisen kommentin voi antaa vain vettä palvova lastenraiskaaja joka ei tajua mitään Raamatusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisen kommentin voi antaa vain vettä palvova lastenraiskaaja joka ei tajua mitään Raamatusta

        Haa, eli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Mikähän tuo "Raamatusra" on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haa, eli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa! Mikähän tuo "Raamatusra" on?

        Tulihan se jonglööri taas palstalle typerillä kommenteillaan. Nyt vain kaksi kommenttia peräkkäin. Hänen tavaramerkkinsä on tuo hänen sairas taipumuksensa pikkulasten suhteen, eikä hän vieläkään ole mennyt hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan se jonglööri taas palstalle typerillä kommenteillaan. Nyt vain kaksi kommenttia peräkkäin. Hänen tavaramerkkinsä on tuo hänen sairas taipumuksensa pikkulasten suhteen, eikä hän vieläkään ole mennyt hoitoon.

        Kylläpäs uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa hermostui taas. Hänen tavaranemiinsä on vedenpaljonnasta ja pikkulapsista puhuminen. Pedolle tyypillistä


    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe