Miksi uuden auton matka Hangosta jälleenmyyjälle voi kestää pitkään?

Anonyymi

Miten paljon aikaa menee tarkistuksissa, kuljetusvaurioiden korjauksissa ja lisävarusteiden asennuksissa?
Voiko auto "unohtua" joskus pidemmäksi aikaa jonnekin alueen nurkaan?
Ovatko kesällä kaikki lomalla niin että kesällä kestäisi pidempään?

Kannattaisiko lisävarusteet, kuten vetokoukku, asennuttaa vasta auton saamisen jälkeen, jotta niiden asennusta ei joutuisi jonottamaan Hangossa?

Odotetaanko talvirenkaita? Vai voidaanko auto toimittaa ainakin kesällä niin, että talvirenkaat saisi hakea myöhemmin syksyllä?

Olisi hyvä olla joku seurantajärjestelmä. Tieto jälleenmyyjälle ja asiakkaalle siitä, että auto saapunut Hankoon, on tarkistuksissa, asennuksissa, jos odottaa jotain tai jonottaa, kuljetuspäivä tiedossa, kuljetuksessa jne.

17

6546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö näitä asioita nyt kannattaisi kysellä myyjältä.
      Täällä ei asiaa kukaan tosiaan tiedä!

    • Anonyymi

      Hangosta lähtee autoja kokoajan valtakuntaan ja ne pitää saada kuljetusrekkaan pakattua järkevästi, eikä niitä saada joka paikkaan heti kun saapuvat satamaan.¨
      Lisävarusteet taidetaan asentaa vasta myyjän liikkeessä. Talvirenkaat tulee liikkeen sopimus rengasmyymälästä ja usein ne jää sinne säilytykseen ja voi vaihdattaa ne alle kun asiakas haluaa.

    • Anonyymi

      Se olisikin mielenkiintoinen seurantaohjelmisto joka kertoo ajantasaista tietoa tehtaan- sieltä satamaan- laivaan- satamaan- sieltä välivarastoon- sieltä rekkaan ja liikkeeseen. Ja kaikki tämä auton ostajalle, kannattaisi hieman miettiä mitä haluaa.

      • Anonyymi

        Niin kuin pakettien seuranta postissa tai matkahuollolla. Autossa voisi olla toimituksen aikana viivakoodilappu, kuten paketeissa, joka luetaan aina kun edetään käsittelyssä. Seurantasivulta voisi tilaaja käydä kurkkaamassa, mikä vaiheessa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin pakettien seuranta postissa tai matkahuollolla. Autossa voisi olla toimituksen aikana viivakoodilappu, kuten paketeissa, joka luetaan aina kun edetään käsittelyssä. Seurantasivulta voisi tilaaja käydä kurkkaamassa, mikä vaiheessa on.

        Ja minkä firman ohjelma tuon pitäisi sinun mielestäsi olla? Tuossa ketjussa on nimittäin useampi firma ja tekijä ja silloin asia on hieman mutkikkaampi kuin kokematon nuori voisi ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minkä firman ohjelma tuon pitäisi sinun mielestäsi olla? Tuossa ketjussa on nimittäin useampi firma ja tekijä ja silloin asia on hieman mutkikkaampi kuin kokematon nuori voisi ymmärtää.

        Onko Hangon Tulliniemessä tapahtuvan toimituksen ja käsittelyn seurannan idea huono sen takia, kun ei voi päättää sitä, että minkä firman ohjelmaa käytettäisiin seurannassa? Miksi ei voisi olla yhtä yhteistä ohjelmaa, vaikka siellä olisi useita firmoja?


      • Anonyymi

        Näin tuoreeltaan muutamaa vuotta myöhemmin on hieman huvittuneena naurettava tälle "kannattaisi hieman miettiä mitä haluaa" heitolle, kun parasta aikaa uutta Toyotaa odotellessani olen juuri näitä mainitsemiasi vaiheita seurannut autonvalmistajan omasta MyT-sovelluksesta kuin Postin pakettia konsanaan.

        Lievätkö lukeneet juuri tätä keskustelupalstaa ja pistäneet koodaten, vai mitä kautta tällaista on lähdetty toteuttamaan, mutta eittämättä ihan hyvään suuntaan ollaan menossa.

        Vaikka tilauksen seuranta nyt onkin tänä päivänä olemassa, on kuitenkin todettava, että melko piru henkilöksi on se joka tätä ideaa on lähtenyt toteuttamaan. Itsehän seuraan Postin/Matkahuollon paketteja kuumeisen pakkomielteisesti n. tunnin välein siitä hetkestä, kun lähetys kirjataan seurantajärjestelmään. Uutta autoa seuratessa täytyi jo pakottaa itsensä hieman etäämmälle sovelluksesta, kun tätä saapumista on nyt odoteltu kaiken kaikkiaan yli neljä kuukautta.


      • Anonyymi

        Toyotalla on tämä palvelu😊


    • Anonyymi

      Mietin sitä, että miksi Hangossa Tulliniemessä on useita tuhansia autoja ulkona odottelemassa. Miksi autojen pitää olla siellä viikkoja ostajien niitä odottaessa?
      Ks. Google mapsin satelliittikuva Hanko Tulliniemi.

      Montako autoa Tulliniemeen tulee keskimäärin päivässä?

      Viime vuoden myydyimmät autot:
      https://www.netwheels.fi/tuotteet/mittaristo/myydyimmat-automallit-2021/

      Tuosta näkee, että esim. Toyota Corollaa myydään 5320 viime vuonna, joten niitä olisi tullut keskimäärin 14,6 kpl päivässä. Toyota Yaris 3704 eli 10,1 autoa päivässä. Scoda Octavia 3676 eli 10 kpl päivässä, jne.

      Kymmentä myydyintä autoa oli tullut yhteensä 28411 kpl, eli 77,8 kpl päivässä. Listan seuraavista useista kymmenistä autoista ei tule tuotakaan määrää lisää kuin top-10:stä tulee.

      Voisiko niitä autoja tarkastaa, käsitellä, varustella ja laittaa eteenpäin sellaista tahtia niin, että siellä olisi kerrallaan korkeintaan vain muutaman päivän autot? Silloin sinne ei tarvittaisi tilaa kuin muutamalle sadalle autolla.

      Entä jos joistain autosta puuttuu vaikka Suomen varusteluja varten tilattu tavaratilan verkko tai vetokoukku, ja valmistajalla on yllättäen maanjäristyksen takia yli kuukauden tauko tuotannossa ja toimituksissa, niin jääkö auto pelkästään tuon takia sinne ulos odottamaan kuukaudeksi? Moni kuitenkin ottaisi auton vastaan ilman niitäkin ja voisi hakea ja asennuttaa ne myöhemminkin sitten kun ne aikanaan vaikka maahantuojan huoltoon saapuvat.

      Ehkä eivät lähde kuljettamaan pienemmille paikkakunnille uusia autoja ennen kuin samaan suuntaan tai samaan autokauppaan on menossa isompi määrä kerralla...
      Mutta luulisin, että isommille paikkakunnille, kuten pääkaupunkiseudulle, pitäisi olla menossa autokuormia viikoittain.

      • Anonyymi

        Kyllä kuljetusautot kulkee vajaanakin jos ei ole täyttä kuormaa tarjolla kokoajan.


      • Anonyymi

        Itse odotan hermo pinnassa uutta Toyotaani joka on nyt Hangossa viidettä päivää. Myyjä ei tiedä milloin tulee liikkeeseen. Hangossa toimii itsevaltiaan ottein kaksi huolitsijaa: Assistor Uuttera sekä SE Mäkinen. Toyotat menevät Mäkisen kautta. Hangossa on noiden kahden isot huoltotilat jossa maalaavat kuljetusvaurioita ja asentelevat lisävarusteita. Logistiikka on aiempien kiirehtimiskokemusteni mukaan nii-in armottoman joustamaton että sitä ei hetkauta edes 500 eur setelin lupaaminen kirjekuoressa tai myyjän anelut. Pahimmillaan yksi autoni seisoi Hangossa 3 viikkoa ja väittivät ettei ollut vaurioita. Jossain oli uutinen Assistorista Hangossa ja kertoivat että 50% uusista autoista on vaurioita matkalla jotka kunnostetaan Hangon Tulliniemessä.


    • Anonyymi

      Ajelevat ja rallaavat sillä. Mitä kalliimpi ja erikoisempi auto sitä pitempään.
      Tehtaan moodissa niin ei kerrytä kilsoja mittariin.
      Tän takia olen kavereiden kanssa hakenut autot aina tehtaalta luovutettuna ettei siihen mitkään Hangon siirtäjät ym ”varustelijat” koske.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus. Ja sitten kun vielä nämä koko kansan sankarit _AHTAAJAT_ päättää mennä lakkoon, niin sitten odetellaan vielä kauemmin kun satamissa mikään ei liiku....


    • Anonyymi

      "Olisi hyvä olla joku seurantajärjestelmä. Tieto jälleenmyyjälle ja asiakkaalle siitä, että auto saapunut Hankoon, on tarkistuksissa, asennuksissa, jos odottaa jotain tai jonottaa, kuljetuspäivä tiedossa, kuljetuksessa jne."
      Sellainen on kun valitsee automerkkinsä oikein.

      • Anonyymi

        Mikä se merkki on?


    • Anonyymi

      Siellä on paska lafka Assistor Uuttera joka jumittaa mielivaltaisesti autoja, ilmankos kestää niiden matka liikkeeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      23
      5088
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      62
      3012
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      12
      2900
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      143
      2821
    5. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      18
      1597
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      86
      1570
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

      Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1506
    8. Kaikki ovat syntisiä!!!

      Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      409
      1221
    9. Haluaisitko sinä

      Että välimme selkeäisivät vai tämäkö riittää sinulle?
      Ikävä
      68
      1110
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

      avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      213
      976
    Aihe