E pillerit lääkärin puhelinvastaanotolta apteekkiin

Anonyymi

Hei, tarvisin nyt joltain järkevältä apua kenellä kokemusta tämmöisistä. Minulla oli terveystalon kautta lääkärin kanssa puhelinvastaanottoaika eilen, hain siis e pillereitä ja sovittiin yasminet testiin jotka hän lupasi lähettää lähimmälle apteekille. En siis ole koskaan aiemmin tuolla tavoin hakenut mitään apteekista, kouluterkkarilta sain aikoinaan suoraan pienen kuulustelun jälkeen pillerit.

1. Miten saan tietää milloin pillerit saapuu apteekkiin ja kuinka kauan tämä yleensä kestää? Tuleeko esim normi textviesti/sposti vai pitäiskö mulla olla joku sovellus?

2. Voiko työkaverini hakea ne minun puolesta kun asuu lähempänä apteekkia, jos voi niin mitä hänellä pitää olla mukana että saa ne minun puolesta? (Esim. minun oma kelakortti tai omansa)

3. Lisäkyssärinä jos joku haluaisi vastata, jos jollain yasminet tai oikeastaan mitkä tahansa e pillerit (ei mini) mitä sivuvaikutuksia sait kun aloit käyttämään pillereitä ja kauan ne kestivät?

Auttakaa tyhmää 😂🙈

5

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen verran osaan vastata apteekissa käynnistä toisen puolesta, eli jos et itse pääse apteekkiin, voi tuttavasi tms. hakea sinulle lääkkeet, mutta hänellä täytyy olla sinun kelakorttisi mukanaan.

      Terveystalosta en tiedä, mikä on käytäntö, mutta julkiselta puolelta kun saa reseptin, tulee yleensä tekstiviesti, ei välttämättä välittömästi.
      Useimmiten lääkärit tekevät reseptin samantien, kun siitä on puhuttu.
      Apteekista voi myös kysyä, onko siellä reseptiä.

      Myös, jos asuu paikkakunnalla, jossa on käytössä Omakanta, Maisa, tms. , reseptien pitäisi näkyä sielläkin tiedoissa.

      • Anonyymi

        Kanta.fi palvelussa oleva omakanta on valtakunnallinen ja sinne voi kirjautua esimerkiksi pankkitunnuksilla missä tahansa.


    • Anonyymi

      Ei se lääkäri varmaan lähettele mitään pillereitä, vaan kirjoittaa normaalin e-reseptin esimerkiksi yhdelle pakkaukselle kokeeksi. Sitten voit käydä ostamassa pillerit mistä tahansa apteekista, tai joku muu kelakorttisi esittämällä.

      • Anonyymi

        NÄIN on
        Resepti tulee heti apteekkiin
        jos joku muu hakee, hän tarvitsee sinun Kela korttisi ja JOS TARKKOJA OLLAAN HAKIJAN PITÄÄ TIETÄÄ MYÖS mitä lääkettä sinulle hakee, siis nimi tai muuta.


    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe