Iteroitu resepti

Anonyymi

Olisiko täältä asiantuntemusta kun mielestäni apteekissa kohdeltiin väärin, vai sittenkö oikein. Minulla siis resepti jossa lukee iter bis 120 pv. 4*56 kpl. Kuitenkin Kela korvaa vaan 3 pakettia kerralla eli siinä mielessä lääkäri on kyllä kirjoittanut väärin. Eli olen 3 pakettua ottanut apteekista 9.5.2022 ja nyt kun eilen kävin apteekissa niin väittivät että ei ole mahdollista saada kun vaan yhden paketin kun itse olin sitä mieltä että minun pitäisi saada 3. Kumpi on oikeassa ja mihin tämä perustuu?

4

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toi iter tarkoittaa jotakin, että lääkkeen määrää on säännöstelty, eli ei voi ostaa paljon kerralla.
      Apteekilla on muutenkin sääntönsä Kelan suhteen, eivät voi myydä kun jonkin tietyn määrän, että tulee kela-korvaus. Kelan rajoituksia.

Apteekissa varmasti tiedetään nää lääkeasiat paremmin kuin täällä palstalla.

• Anonyymi

Iter bis tarkoittaa, että lääkkeesi on valmiiksi uusittu kahdesti (kaksi kertaa). Mutta, sinulle tietenkin annetaaan ensiksi vain se ensimmäinen annos, koska Kelan korvausmääräykset menevät niin.

Hieman harvinainen määritys tuo on, mutta tarkoittanee omasta mielestäni, että saat 120 päivän annoksen ensimmäisen kerran jälkeen vielä kadesti, kunhan ole edelliset syönyt loppuun.

• Anonyymi

Tuo riippuu myös siitä, montako tablettia on määrätty otettavaksi päivässä. Nimittäin Kela korvaa vain 3 kuukauden hoidon. Siis, jos 4 * 56 ylittää 3 kuukauden hoidon, Kela ei sitä korvaa.

Siis tuosta yhtälöstä puuttuu tärkeä tekijä, eli montako pilleriä on määrätty otettavaksi päivässä.

• Anonyymi

2 tablettia päivässä on määräys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe