Onko 10 käskyä voimassa?

Anonyymi

Roomalaiskirje 13
9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi

Paavalin mukaan ON.

42

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kymmenenkäskyä on voimassa, Jumalan omalla sormella kirjoitettuna kivitauluihin.

1234567---

• Anonyymi

Ei ole voimassa. Ethän sinäkään niitä noudata, vaikka kuinka vouhkaat. Ethän sinä kunnioita minuakaan, vaikka olen sinua vanhempi.

• Anonyymi

12345erehdyt meillä uuden liiton kristityillä on sydän missä lukee rakkaus. Kivitaulut israelilaiset rikkoi jo siinailla teki tilalle kultaisen vasikan et sitten olekaan lukenut Mooseksen kirjaa oikeasti.

• Anonyymi

Näiden henkilöiden mielestä 10 käskyä on voimassa.

John Wesley Aikoinaan Eglannin huomattavimpia herätys-saarnaajia

Billy Graham Aikoinaan aikamme tunnetuin sananjulistaja kävi Helsingin stadionilla tulkaajana Kalevi Lehtinen monet varmaan muistavat nuo tilaisuudet.

David Wilkerson monet tietävät kuka on.

Dwight L. Moody Jota pidettiin kristikunnan kaikkien aikojen suurimman herätyksen aikaansaajana.

Charles Haddon Spurgeon, saarnaajaruhtinas, nimen saanut voimakas englantilainen sananjulistaja.

Aapeli Saarisalo tunnettu suomalainen Raamatun ja Raamatun maiden arkeologian tutkija.

Ole Hallesby aikoinaan Norjan luterilaisen herätyskristillisyyden johtomies.

Erkki Kaila Suomen arkkipiispa 1935-1944

Jean Calvin, Sveitsin uskonpuhdistaja.

Osmo Tiililä aikoinaan tunnettu herätysjulistaja.
      Nämä kaikki uskoivat että 10 käskyä on edelleen voimassa.

Minä uskon.

• Anonyymi

Mitäs siitä, vaikka itse saatana sanoisi kymmenen käskyä olevan voimassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs siitä, vaikka itse saatana sanoisi kymmenen käskyä olevan voimassa?

Niin saatana sanookin ja niin on. Eikä vain kymmenen käskyä vaan jokainen piirto kuten Jeesus sanoo. Paavalihan opettaa näin aivan selvästi. Juuri niiden lakien mukaan tuomitaan jumalattomat sekä ne, jotka lakiin turvautuvat. Ja se tuomio on aina syyllistävät, siitä ei kukaan pääse vapaaksi eikä edes ehdonalaiseen. Joten kyllä lakiin kovin kannattaa turvautua. Jos haluaa helvettiin.

Joskin Paavalin tärkein opetus on siinä että laki on olemssa vain väärintekijöille, mutta ei Jumalan lapsille. He ovat Hengen kautta vapautettu laista niin kauan kuin vaeltavat Jumalan lapseudessa. Eihän muutoin kukaan pelastuisi. Jumala on kuitenkin rakkaus ja haluaa että ihmiset pelastuvat ja siten lahjoitaa armosta Henkensä ihmisille, jos he vain uskovat siihen eikä omaan ukonnollisuuteensa ja kykyynsä pitää lait.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin saatana sanookin ja niin on. Eikä vain kymmenen käskyä vaan jokainen piirto kuten Jeesus sanoo. Paavalihan opettaa näin aivan selvästi. Juuri niiden lakien mukaan tuomitaan jumalattomat sekä ne, jotka lakiin turvautuvat. Ja se tuomio on aina syyllistävät, siitä ei kukaan pääse vapaaksi eikä edes ehdonalaiseen. Joten kyllä lakiin kovin kannattaa turvautua. Jos haluaa helvettiin.

Joskin Paavalin tärkein opetus on siinä että laki on olemssa vain väärintekijöille, mutta ei Jumalan lapsille. He ovat Hengen kautta vapautettu laista niin kauan kuin vaeltavat Jumalan lapseudessa. Eihän muutoin kukaan pelastuisi. Jumala on kuitenkin rakkaus ja haluaa että ihmiset pelastuvat ja siten lahjoitaa armosta Henkensä ihmisille, jos he vain uskovat siihen eikä omaan ukonnollisuuteensa ja kykyynsä pitää lait.

Nämä yllä mainitut miehet eivät opeta 10 käkyistä niin kuin sinä ! voitko kertoa syyn ?

• Anonyymi

Omavanhurskaat ei pelastu edes fariseus. Älä himoitse...

• Anonyymi

Luuk. 13:
      ..... fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat Jeesusta.
      15. Hän sanoi heille: "Juuri te tekeydytte vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä ihmisten mielestä on arvokasta, on Jumalan edessä kauhistus.
      16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne sisälle.
      17. Mutta ennemmin katoaa taivas ja maa kuin häviää yksikään lain piirto.
      ..........

• Anonyymi

Jeesus täytti lain. Jeesus on meidän Vapahtajamme.
      Vain Jeesukseen turvautumalla ja hyväksymällä Hänet meidän elämäämme me voimme pelastua.

Jeesus ja laki . Jeesus sanoo..
      .......
      Matt.5:
      17."Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään.
      18. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.
      20. Minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Tie, totuus ja elämä
      Joh.14: Jeesus sanoo omilleen.
      1. "Älköön teidän sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan, uskokaa myös minuun.
      2. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Ellei niin olisi, sanoisinko teille, että menen valmistamaan teille sijaa?
      3. Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa, tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
      4. Ja minne minä menen, tien sinne te tiedätte."
      5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, minne sinä menet. Kuinka sitten voisimme tietää tien?"
      6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
      7. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet."

• Anonyymi

Koska kristikunta uppiniskaisesti haluaa eroon sapatista, niin selitetään koko kymmenen käskyn laki kumotuksi sillä seurauksella, että Vapahtaja joutuu monien kohdalla sanomaan taivaan portilla viimeisenä päivänä " 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt-7:23

• Anonyymi

Hyvin joutavat pois porteilta.

• Anonyymi

Opettajathan siinä on kovemman tuomion alla, kuin lampaat.

• Anonyymi

Miten idiootit eivät tajua ettei lakeja ole kumouttu eivätkä osaa lukea sitä Raamatusta. Juuri lain mukaan jumalattomat tuomitaan. Niin sapatti kuin muidenkin lakien mukaan. Ja ne, jotka lain mukaan tuomitaan eivät koskaan pääse taivaan porteille. Sinne ei käskyjä pitämällä pääse.

Kun Jeesus täytti lain, niin Jumalan lapsille, jotka vaeltavat Hengessä ei lakia jueta ja juuri siksi he pelastuvat. Eivät millään harhaoppisella tekopyhyydellä ja itsekehuskelulla tai muiden syyllistämisellä, vaan sillä että he ovat Krituksen kautta pääseet Hengessä Jumalan lapsiksi.

• Anonyymi

Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

1234567---

1234567 nyt kannattaa sinunkin irtisanoutua myös joulusta. Sekin on samaa pakanuutta, kuin sunnuntai.
        Vieläpä jouluna saastaisen sian syöminen. Kuinkahan se ensijouluna on siankinkku kallista, kun sähkö väittämän mukaan kolminkertaistuu ja pörssisähköllä pakanasian kinkkua käristetään, että lihalla saa suun makiaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567 nyt kannattaa sinunkin irtisanoutua myös joulusta. Sekin on samaa pakanuutta, kuin sunnuntai.
        Vieläpä jouluna saastaisen sian syöminen. Kuinkahan se ensijouluna on siankinkku kallista, kun sähkö väittämän mukaan kolminkertaistuu ja pörssisähköllä pakanasian kinkkua käristetään, että lihalla saa suun makiaksi

En ole joulussa mitenkään erikoisemmin kiinni. On kuitenkin hyvä että on useampia vapaapäiviä työläisillä, nykyisenä kiireisenä aikana. Turha on sen joulun kanssa kimmppuuni hyökätä. Suon työläisille kaikki vapaapäivät.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset myy sikoja ja puujauhoja ruuaksi ilkeyttään. Itse syövät lampaita. Pelastuksen kannalta on ihan sama mitä paskaa sun suolissa on kun kuolet. Ja joulu taas on yhteinen Jeesuksen Messiaan syntymä juhla joten ne jotka ei tunnusta Jeesusta Jumalan poikana viettää hanukkaa synagogilla. Sika ei liity miten äkään Jeesuksen Messiaan syntymään Betlehemissä sitä syödään joka päivä pekonia menee. Jouluna ihmiset syö hyvin paljon laatikkoruokia salaatteja kalaa silliä karkkia hedelmiä viinejä joten sika ei mitenkään vaikuta elämään.

• Anonyymi

Kristinuskoisilla? Ei. Ensimmäinen käsky rikkoutuu päivittäin.

Jos kristinuskoinen rupeaa selittämään syntistä elämäntapaansa niin paukkuu viimeistään toisen käskyn rikkominen.

• Anonyymi

Katekismuksesta on poistettu toinen käsky, joka kieltää kuvien kumartamisen ja jotta kymmenluku säilyisi, niin kymmenes käsky on jaettu kahtia. Myös sapattikäsky on muutettu, aivan niinkuin Daniel ennusti tapahtuvan antikristillisen vallan toimesta" Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain" Dan.7:25

• Anonyymi

Parhamin mukaan homostelu on ok.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen opit ja henkikasteen Suomeen tuonut Gerhard Olsen-Smidt ei piitannut Jumalan 10 käskystä yhtään mitään.
      Lapsi ja nuorisotyö vaihtui nopeasti "vankilatyöhön"

• Anonyymi

Ei ainakaan arkadian möellä. Siellä toteutetaan kaikki kuolemansyntejäkin minkä keritään.

• Anonyymi

Paavalin teksteistä meidän pitäisi ymmärtää se, että laki on voimassa pahantekijöille, jumalattomille että heidät yleensä tuomittaisiin. Etteivät he voi itseään millään puolustaa. Laki on tuomiota varten. Ei pelastusta. Ei laki pelasta ketään, vaan siihen turvautuja joutuu aina helvettiin.

Iloksemme Paavali kirjoittaa myös siitä että Hengessä pääsee osalliseksi taivaallisista ilosta ja voimme tuntea Jumalan Hengen huutaen ABBA, Isä. Siinä meille tarjotaan niin suuri pelastusta ja vapautus tuomiosta. Emme sitä itse voi ottaa millään selityksillä, tietämyksillä tai opilla, vaan armosta uskon kautta se suoraan meille kun olemme nöyriä mieltämme sen ottamaan vastaan ja hylkäämme tekopyhyyden ja omavanhurskauden, joka yrittää nojautua lakiin.

• Anonyymi

Näihin teksteihin voi myös adventisti yhtyä kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näihin teksteihin voi myös adventisti yhtyä kiitos.

Tuulta näkyy olevan purjeissa

• Anonyymi

Room.13:8-10 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse, ja mikä muu kästy tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttymys. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi niin te hyvin teette

• Anonyymi

Job.7:20-21 Jos olenkin syntiä tehnyt, niin mitä olen sinulle tehnyt, sinä ihmisten vartiotsija? Minkätähden asetit minut maalitauluksesi, ja minkätähden tulin itselleni taakaksi? Minkätähden et anna rikoksiani anteeksi etkä poista pahaa tekojani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole.

• Anonyymi

Parham korvasi käskyt rakastelemalla kaikkia mahdollisia kohteita.

• Anonyymi

Parhamissa "hyväpä esimerkki" kristinuskon evankeliumiin, vaan se "Parhamin evankeliumi on suoraan "PERSEESTÄ tullut , - kirjaimellisesti,

• Anonyymi

Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Eli?`Oletko itse synnitön?
        Entäpä, jos panettelemasi parhami on tehnyt parannuksen, mutta sinun suusi ei?
        Silloin sinä naisekentelet perkeleelle ja mielesi häpy panettaa kokoajan ja saat tyydytyksen haureudellisessa panettelu- orgasmissasi. Aina kun naita parhamijuttuasi, saat siemensyöksysi kun perkele tyydyttää sinun mielesi häpyä pääsi sisässä.

Oletko onnellinen. perkeleen runkaama panomies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamissa "hyväpä esimerkki" kristinuskon evankeliumiin, vaan se "Parhamin evankeliumi on suoraan "PERSEESTÄ tullut , - kirjaimellisesti,

Saitko nyt omaan pesuuksiisi Luciferin hepin kun noin huudat onnestasi.
        Suusi tunnustus näyttää onnesi puna kasvoissai - kun synnin haureuden onni - onnellistuttaa sinua.
        Ilmestyskirja juuri kertoo synnin- haureuden ja perkeleen yhtälön, joka ei kuulu uskovaisuuteen.
        Tekeekö haureutesi sinut onnelliseksi. Lucifer- istuu olkapäälläsi ja tyydyttää näin sinun mieltäsi. Eli olet haureellinen huoripukki

• Anonyymi

Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi ei riitä täyttämään 10 käskyä.
      Sodassa taistelijatoveri on lähimmäinen, jota siis pitää rakastaa kuin itseään. Mutta on muka oikein tuhota muiden kuin lähimmäisen elämää.

Se ei käy. Käsky: Älä tapa on laajempi ja koskee lähimmäisen lisäksi kaikkia muita ihmisiä myös.
      Intiassa ja Tuomaan evankeliumissa tuo viides käsky ulotetaan koskemaan koko luomakuntaa eli myös eläimiä.

Älä tapa ja sillä siisti. Joka lisää tai poistaa käskyistä jotakin rikkoo Mooseksen kehotusta vastaan välttää sellaista.

• Anonyymi

.... ja osoittaen armoni tuhansiin sukupolviin niille , jotka minua rakastavat ja pitävät käskyni.

Miten hän osoittaa armonsa? Siihen on useita vastauksia, joista yksi on jopa Islam.
      Kuka pitää hänen käskynsä?
      Ainakin profeettojen joukossa luulisi heitä olleen. Ennen muuta tavoitelkaa profetoimisen lahjaa. Myös alkukirkon marttyyrit pitivät?
      Sekä inkvisition ajan marttyyrit?

Ainakin he olivat vapaaehtoisesti valmiit kuolemaan eli rakastivat KAIKESTA SIELUSTA, VOIMASTA, SYDÄMESTÄ JA YMMÄRRYKSESTÄ.

On ollut siis niitä jotka ovat olleet valmiit jopa kuolemaan ennen kuin ovat rikkoneet muita tuhoamalla Jumalan lakia. He ymmärsivät lain omalla tavallaan ehkä, mutta ymmärryksensä puitteissa rakastivat.

• Anonyymi

helluntailaiset ei rakasta edes lähimmäisiään,
        vaan ainoastaan niitä, jotka ovat "samankaltaisia kuin he itse ovat",
        siinä niitten "lähimmäisten rakkaus" !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset ei rakasta edes lähimmäisiään,
        vaan ainoastaan niitä, jotka ovat "samankaltaisia kuin he itse ovat",
        siinä niitten "lähimmäisten rakkaus" !!!

Rahaa ja huumeita hellarien Jumalat

• Anonyymi

Helluntalaiset sitä ja tätä, mutta olennaisinta on mitä Raamattu meille kertoo mistäkin asiasta. Miten sen kautta saamme Pyhä Hengen ja voiman olla Jeesuksen todistajia kuten hän itse lupaa. Ja tietysti lupaus on totta. Ei sen todellisuus ole vain se, että saamme voiman olla älyttömiä herjaajia, vaan sana antaa paljon enemmän.

• Anonyymi

Itseläni on monia hyviä uskon veljiä ja sisaria helluntalaisten keskuudessa.
        Me siunaame toisiamme ja ylistämme Jeesusta joka on tulossa takaisin.

Siunausta kaikille ! yks, advari veli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseläni on monia hyviä uskon veljiä ja sisaria helluntalaisten keskuudessa.
        Me siunaame toisiamme ja ylistämme Jeesusta joka on tulossa takaisin.

Siunausta kaikille ! yks, advari veli.

Mihin se mahtaa tulla teidän asuntoon vai kai sekin on varastettu joltain mutta sinnekö tulee.

• Anonyymi

No mitä sitten huoraat ja varastat?

• Anonyymi

Tuliko tässä taas ohitettua sana rakastaa ? Jos sä rakastat jotain sä et varasta siltä mitään. Et autoa et asuntoa et housuja. Et lautasta et lusikkaa.

• Anonyymi

Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla" (Room.6:14). jos luulisi tästä, että laki on kumottu, koska ollaan armon alla, niin Paavali jatkaa: "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se (jae 15)! Ja mikäs se määritteli synnin? Laki (Room. 3:20; 7:7, 1.Joh.3:4), joten armonkaan alla oleva ei saata sitä rikkoa.

Jos laki on kumottu, niin mikä on sen jälkeen syntiä?

lopun aikana ilmaantuu väärien opettajien kautta laittomuuden opetusta.
      Mitä on laittomuus Raamatun mukaan? "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista" (1.Joh.3:4).

Laittomuus on siis lain, eli kymmenen käskyn rikkomista. Jos minä opetan, että laki on kumottu kokonaan, vaikka se ei sitä ole, niin enkö minä silloin syyllisty laittomuuden opetukseen? Tällöin minä en vain väheksy jotakin lain käskyistä, vaan koko lakia.
      Jos pääministerimme alkaa eduskunnassa opettaa, että Suomen laki on kumottu, ettei se enää velvoita, niin silloin hän syyllistyy laittomuuden opetukseen, ja ei mene pitkä aika, kun hänet poistetaan virasta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2290
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2283
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2044
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1628
    5. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      33
      1538
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      922
    9. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      16
      911
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      894
    Aihe