Kävin tänään taas kalassa Oli tuossa parin viikon tauko koska oli huonoja ilmojakin. Kävin kyllä eilenkin ja sain ahvenia mutta tänään tuli paljon ahvenia. Sellaiset 9 kg otin mukaani, niistä tuli ahven filettä reilut 2.5 kiloo.
Niin että ruokaa saa merestä kunhan viitsii kalastaa.
Kalaa merestä
9
<50
Vastaukset
joo kalaa pitäs syödä ja kaupan kala kallista. jos on huono syönti potuttaan ja ei ookkaan muuta kuin kesäpotttuja ja kermaa ja voita. katiskaa krehiin mutta on nekin törkyhintasia 40euroo?
- Anonyymi
Halvimmillaan itsekoottavia saa kympillä.
Puuilosta on ainakin saanut sekä kyllä joistain muistakin kaupoista samaan hintaan niitä myydään ainakin ajoittain. Biltema on yksi paikka mistä löytyy halvalla.
Ja tälläkin hetkellä Puuilossa on katiskoita myytävänä hintaan 19,90€/kpl.
Kalastavat vielä ihan hyvin, joten ei sen puolesta ainakaan ole pakko ostaa noita 100-200 euron katiskoita, mitä näkyvät kalleimmat maksavan.
Ja kyllä halpiskatiskakin kestää hyvin pari vuotta aktiivista käyttöä ainakin, joten varmasti maksaa hintansa ja tienaa seuraavan katiskan hinnan tuona aikana takaisin.
- Anonyymi
Minulla on kalaverkkoja 300 metriä. Laitan niitä sit tässä viikon päästä. Hyvä saalis on 20 kg ahventa.
- Anonyymi
Syö ny herran jestas jotain muuta kun ahventa.Kunttouttavaantyötoimintaan tuollainen kuulus.
- Anonyymi
Meri täynnä ruokaa. Työttömät pitäisi käskeä kalaan.
- Anonyymi
Kalassa olin tänää. Sain hyvin ahvenia ja perkasin ne. Pitää vissiin verkkoja viedä jo mereen kun oon katsonut tässä parina päivänä nii muut kalastajat vieneet paljon verkkoja mereen. Joka puolella oli verkkoja pitkin rantoja. Ahvenet tosiaan tullut rantaan päin ja ne parveutuu niin voi saada verkolla hyvän saaliin.
- Anonyymi
Olen itse kalastellut isolla järvellä, kuhaa tulee aikas hyvin.
Osa on vielä ollut helkkarin isoja, niistä leikkaamani fileetkin painaa 600-840 grammaa.
Mikäs tässä on ollessa, kuhaa ja muutakin kalaa on jo pakkasessakin aika hyvä määrä, ja olen tässä jo muutamana päivänä syönyt paistettua kuhafilettä perunamuussin kanssa. Hyvää on. - Anonyymi
<<Niin että ruokaa saa merestä kunhan viitsii kalastaa.>>
Ei kannata kalastaa itse, kannattaa jättää ammattilaisille tuollaiset kalastelujutut. Jos lähtee kalastamaan, eihän sitä voi tiedä mitä myrkkyjä siellä meressä on ja mistä niitä kaloja pitää kalastaa, että ne ei ole täynnä myrkkyjä, saastetta ja elohopeaa. Kaupungissa on paljon saasteita, joten varmaan meri on aika saasteinen kans. - Anonyymi
Kala on lähes ilmaista kun itse kalastaa. Kaupas 30 euroa kilo.
Vähän kun viitsii itse panostaa niin säästää jo paljon rahaa kun ei tarvii ostaa kaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623995Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783628- 413130
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192528Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222377Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa442075- 471957
- 471748
- 291601
- 301546