Kalaa merestä

Anonyymi

Kävin tänään taas kalassa Oli tuossa parin viikon tauko koska oli huonoja ilmojakin. Kävin kyllä eilenkin ja sain ahvenia mutta tänään tuli paljon ahvenia. Sellaiset 9 kg otin mukaani, niistä tuli ahven filettä reilut 2.5 kiloo.
Niin että ruokaa saa merestä kunhan viitsii kalastaa.

9

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo kalaa pitäs syödä ja kaupan kala kallista. jos on huono syönti potuttaan ja ei ookkaan muuta kuin kesäpotttuja ja kermaa ja voita. katiskaa krehiin mutta on nekin törkyhintasia 40euroo?

      • Anonyymi

        Halvimmillaan itsekoottavia saa kympillä.
        Puuilosta on ainakin saanut sekä kyllä joistain muistakin kaupoista samaan hintaan niitä myydään ainakin ajoittain. Biltema on yksi paikka mistä löytyy halvalla.
        Ja tälläkin hetkellä Puuilossa on katiskoita myytävänä hintaan 19,90€/kpl.
        Kalastavat vielä ihan hyvin, joten ei sen puolesta ainakaan ole pakko ostaa noita 100-200 euron katiskoita, mitä näkyvät kalleimmat maksavan.
        Ja kyllä halpiskatiskakin kestää hyvin pari vuotta aktiivista käyttöä ainakin, joten varmasti maksaa hintansa ja tienaa seuraavan katiskan hinnan tuona aikana takaisin.


    • Anonyymi

      Minulla on kalaverkkoja 300 metriä. Laitan niitä sit tässä viikon päästä. Hyvä saalis on 20 kg ahventa.

    • Anonyymi

      Syö ny herran jestas jotain muuta kun ahventa.Kunttouttavaantyötoimintaan tuollainen kuulus.

    • Anonyymi

      Meri täynnä ruokaa. Työttömät pitäisi käskeä kalaan.

    • Anonyymi

      Kalassa olin tänää. Sain hyvin ahvenia ja perkasin ne. Pitää vissiin verkkoja viedä jo mereen kun oon katsonut tässä parina päivänä nii muut kalastajat vieneet paljon verkkoja mereen. Joka puolella oli verkkoja pitkin rantoja. Ahvenet tosiaan tullut rantaan päin ja ne parveutuu niin voi saada verkolla hyvän saaliin.

    • Anonyymi

      Olen itse kalastellut isolla järvellä, kuhaa tulee aikas hyvin.
      Osa on vielä ollut helkkarin isoja, niistä leikkaamani fileetkin painaa 600-840 grammaa.
      Mikäs tässä on ollessa, kuhaa ja muutakin kalaa on jo pakkasessakin aika hyvä määrä, ja olen tässä jo muutamana päivänä syönyt paistettua kuhafilettä perunamuussin kanssa. Hyvää on.

    • Anonyymi

      <<Niin että ruokaa saa merestä kunhan viitsii kalastaa.>>

      Ei kannata kalastaa itse, kannattaa jättää ammattilaisille tuollaiset kalastelujutut. Jos lähtee kalastamaan, eihän sitä voi tiedä mitä myrkkyjä siellä meressä on ja mistä niitä kaloja pitää kalastaa, että ne ei ole täynnä myrkkyjä, saastetta ja elohopeaa. Kaupungissa on paljon saasteita, joten varmaan meri on aika saasteinen kans.

    • Anonyymi

      Kala on lähes ilmaista kun itse kalastaa. Kaupas 30 euroa kilo.
      Vähän kun viitsii itse panostaa niin säästää jo paljon rahaa kun ei tarvii ostaa kaupasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe