Kyllä tämä mene yli oikeustajun kun ei edes vakuutusyhtiö itse pystynyt artikkelissa osoittamaan jotenkin omistajan huolimattomuutta vaan päätti silti olla korvaamatta varkautta. Jos tälläinen menee läpi niin tähän yhtyy myös muut vakuutusyhtiöt. Boikotoi siis pop vakuutusta.
"Ei korvausta
Lopulta torstaina 28. heinäkuuta tuli päätös, jossa kerrottiin, ettei vakuutus korvaa tapaukseen liittyen mitään.
– Heidän mukaansa autossa oli ajonestolaite, jollaisia pystyy ohittamaan vain ammattilaisvarkaat, jotka eivät kiinnostu näin vanhoista autoista.
Auto oli hyväkuntoinen vuoden 2008 Fiat Punto, jota oli huollettu ja remontoitu.
Halla teki asiasta Facebook-päivityksen. Kommenteissa moni kertoi, että autovarkaat kiinnostuvat usein juuri vanhemmista autoista, koska niihin on helpompi päästä sisään.
Vakuutusyhtiö perusteli päätöstään myös sillä, että kummatkin avaimet olivat tallessa, jolloin todistusvastuu auton varastamisesta siirtyi Hallalle itselleen.
– Jos minulla ei olisi avaimia, niin vastaus olisi ollut, että oma vika. Nyt kun oli molemmat avaimet ja auto oli lukossa, niin yhtiön mukaan ainoa vaihtoehto on, että sinne on päästy avaimilla, jotka olivat minulla.
– Toisin sanoen vakuutusyhtiö syyttää minua epäsuorasti vakuutuspetoksesta.
Halla pitää perusteluja erikoisina.
– Minkä takia me maksamme vakuutuksia, jos ne eivät korvaa vahinkoja? Mielestäni se, että auto häviää pihasta, on aika suuri vahinko. Ymmärrän, että heidän pitää olla tarkkoja, mutta miten ihmeessä minun oletetaan todistavan tämä varkaus.
Halla on ottanut tapauksen pohjalta yhteyttä Vakuutus- ja rahoitusneuvonta Fineen."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aff76ef6-b2a1-431c-87b9-e857b37f9883
Pop vakuutus ei suostunut korvaamaan varastettua autoa.
5
102
Vastaukset
- Anonyymi
Tuollainen vakuutusyhtiö pitää laittaa täydelliseen boikottiin ja viranomaisten liiketoimintakieltoon.
- Anonyymi
Miksi valitsit huonoimman vakuutusyhtiön ?
- Anonyymi
Minulla oli nuoruudessa autoissa "tappokytkin", joka lamautti bensiinimoottorin sytytysjärjestelmän (ei kipinää), koska silloin ei ollut mitään ajonestolaitteita ja autovarkaudet oli aika yleisiä. Startti pyöri mutta ei käynnistynyt. Joudutaanko nyt nykyautoihin tekemään myös vastaavat omat piilokytkimet kuljettajan paikalle salaten sen kaikilta tutuilta, joka lamauttaa joko sähköisen polttoainepumpun, sytytyksen tai startin toiminnan? Ei autovarkaat jaksa alkaa etsimään mahdollista piilotettua kytkintä perusautoissa jos ei minuutissa löydy vaan poistuvat sitten paikalta.
- Anonyymi
Kaikkein tyhmintä on Pop Vakuutuksen osalta että muutaman tonnin auton oikeusmurha saattaa nyt mediakohun takia maksaa satoina irtisanottuina vakuutuksina, jolloin vuositulojen menetys voi olla satoja tuhansia. Ahneilla on jaskainen loppu.
- Anonyymi
Hinausautolla viety pois? Tarvitsee vaihtaa vakuutus jotta ei itselle käy samalla tavalla. Boikottiin menee POP vakuutus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812326- 1831944
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1711784Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1141603Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311545- 1131345
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771093Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1601078Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591035