Pop vakuutus ei suostunut korvaamaan varastettua autoa.

Anonyymi

Kyllä tämä mene yli oikeustajun kun ei edes vakuutusyhtiö itse pystynyt artikkelissa osoittamaan jotenkin omistajan huolimattomuutta vaan päätti silti olla korvaamatta varkautta. Jos tälläinen menee läpi niin tähän yhtyy myös muut vakuutusyhtiöt. Boikotoi siis pop vakuutusta.

"Ei korvausta

Lopulta torstaina 28. heinäkuuta tuli päätös, jossa kerrottiin, ettei vakuutus korvaa tapaukseen liittyen mitään.

– Heidän mukaansa autossa oli ajonestolaite, jollaisia pystyy ohittamaan vain ammattilaisvarkaat, jotka eivät kiinnostu näin vanhoista autoista.

Auto oli hyväkuntoinen vuoden 2008 Fiat Punto, jota oli huollettu ja remontoitu.

Halla teki asiasta Facebook-päivityksen. Kommenteissa moni kertoi, että autovarkaat kiinnostuvat usein juuri vanhemmista autoista, koska niihin on helpompi päästä sisään.

Vakuutusyhtiö perusteli päätöstään myös sillä, että kummatkin avaimet olivat tallessa, jolloin todistusvastuu auton varastamisesta siirtyi Hallalle itselleen.

– Jos minulla ei olisi avaimia, niin vastaus olisi ollut, että oma vika. Nyt kun oli molemmat avaimet ja auto oli lukossa, niin yhtiön mukaan ainoa vaihtoehto on, että sinne on päästy avaimilla, jotka olivat minulla.

– Toisin sanoen vakuutusyhtiö syyttää minua epäsuorasti vakuutuspetoksesta.

Halla pitää perusteluja erikoisina.

– Minkä takia me maksamme vakuutuksia, jos ne eivät korvaa vahinkoja? Mielestäni se, että auto häviää pihasta, on aika suuri vahinko. Ymmärrän, että heidän pitää olla tarkkoja, mutta miten ihmeessä minun oletetaan todistavan tämä varkaus.

Halla on ottanut tapauksen pohjalta yhteyttä Vakuutus- ja rahoitusneuvonta Fineen."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aff76ef6-b2a1-431c-87b9-e857b37f9883

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuollainen vakuutusyhtiö pitää laittaa täydelliseen boikottiin ja viranomaisten liiketoimintakieltoon.

    • Anonyymi

      Miksi valitsit huonoimman vakuutusyhtiön ?

    • Anonyymi

      Minulla oli nuoruudessa autoissa "tappokytkin", joka lamautti bensiinimoottorin sytytysjärjestelmän (ei kipinää), koska silloin ei ollut mitään ajonestolaitteita ja autovarkaudet oli aika yleisiä. Startti pyöri mutta ei käynnistynyt. Joudutaanko nyt nykyautoihin tekemään myös vastaavat omat piilokytkimet kuljettajan paikalle salaten sen kaikilta tutuilta, joka lamauttaa joko sähköisen polttoainepumpun, sytytyksen tai startin toiminnan? Ei autovarkaat jaksa alkaa etsimään mahdollista piilotettua kytkintä perusautoissa jos ei minuutissa löydy vaan poistuvat sitten paikalta.

    • Anonyymi

      Kaikkein tyhmintä on Pop Vakuutuksen osalta että muutaman tonnin auton oikeusmurha saattaa nyt mediakohun takia maksaa satoina irtisanottuina vakuutuksina, jolloin vuositulojen menetys voi olla satoja tuhansia. Ahneilla on jaskainen loppu.

    • Anonyymi

      Hinausautolla viety pois? Tarvitsee vaihtaa vakuutus jotta ei itselle käy samalla tavalla. Boikottiin menee POP vakuutus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe