Jeesuksen veriuhri ja sen merkitys

Anonyymi

Ilmaisu "Kristuksen veri" esiintyy monesti Uudessa testamentissa ja sillä tarkoitetaan Jeesuksen uhrikuolemaa ja sovitustyötä meidän edestämme. Viittaus Pelastajan vereen merkitsee sitä tosiasiaa, että hän kuoli kirjaimellisesti ristillä, mutta myös se, että hän kuoli syntisten edestä.

Kristuksen veren sovitus syntien edestä on alkuisin Mooseksen laista. Kerran vuodessa pappi uhrasi eläinmen verta temppelin alttarilla sovituksena ihmisten synneistä. "Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein" (Hepr. 9:22). Mutta tämä veriuhri oli vaikutukseltaan rajallinen ja siksi se täytyi uhrata kerta toisensa jälkeen. Siinä oli kyse esikuva myöhemmin tulevasta "kertakaikkisesta" uhrista, jonka Jeesus antoi ristillä (Hepr. 7:27). Kun tuo uhri oli toimitettu, enää ei ollut tarvetta härkien ja lampaiden toistuville veriuhreille.

Kristuksen veri on Uuden liiton perusta. Ristinkuolemaansa edeltäneenä yönä Jeesus tarjosi viiniä opetuslapsilleen sanoen, "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne" (Luuk. 22:20). Viini kuvasti Kristuksen verta, joka vuodatettaisiin kaikkien häneen koskaan uskovien puolesta. Kun Jeesuksen veri virtasi ristillä, Vanhan liiton toistuvat eläinuhrit tulivat tiensä päähän. Niiden veri kykeni peittämään ihmisten synnit ainoastaan tilapäisesti, koska synti pyhää ja ääretöntä Jumalaa vastaan vaatii pyhän ja äärettömän uhrin. "Mutta uhrit päinvastoin muistuttavat synneistä joka vuosi. Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri poistaisi synnit" (Hepr. 10:3-4). Härkien ja pukkien veri muistutti synnistä, mutta Kristuksen, "virheettömän ja tahrattoman karitsan kalliilla verellä" (1. Piet. 1:19) maksettiin syntien velka Jumalalle ja siksi muuta uhria ei tarvita. Jeesus sanoi kuollessaan, "Se on täytetty", ja hän tarkoitti juuri sitä sanoillaan. Lunastushinta synnistä oli maksettu kokonaisuudessaan. Näin hän oli "hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen" (Hepr. 9:12).

Kristuksen veri ei ainoastaan lunasta uskovia synnistä ja iankaikkisesta rangaistuksesta. Näiden lisäksi se "puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa" (Hep. 9:12). Tämän vuoksi emme ole ainoastaan vapaat eläinten uhraamisesta, joka ovat "kuoleman teko" pelastuksen kannalta, vaan olemme niin ikään vapaat arvottomista ja hyödyttömistä lihallisista teoista Jumalan miellyttämiseksi. Koska Kristuksen veri on lunastanut meidät, olemme uusia luomuksia Kristuksessa (2. Kor. 5:17) ja hänen verensä kautta olemme vapautuneet synnistä palvellaksemme elävää Jumalaa, ylistääksemme häntä ja nauttiaksemme hänestä iankaikkisesti.

-gq-

154

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siinä jahvettajille luettavaa!

• Anonyymi

Niin, tuo veriuhri ja uusi liitto on juuri Jahven kanssa Jeesuksen kiroamisella ristiin puhumanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana.

• Anonyymi

Siinä oli asiaa oikein huhti annos.

• Anonyymi

<<Kristuksen veri on Uuden liiton perusta. Ristinkuolemaansa edeltäneenä yönä Jeesus tarjosi viiniä opetuslapsilleen sanoen, "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne" <<

Jeesus ei sanonut, vaan Paavali kertoi sanoneen, ja Paavalin kirjeestä tämä on lisätty jokaiseen evankeliumiin Jeesuksen sanomaksi. Jää uskonasiaksi tämäkin, että käskikö Jeesus todella näin brutaalisti syödä kannibalistisella ihmissyöntiriitillä ruumistaan ja juoda vertaan ja julistaa kuolemaansa?

Ja olisiko hän todella käskenyt tehdä verellään liiton Jahven kanssa, jota sanoo Johanneksen evankeliumin 8. luvussa perkeleeksi ja kaiken valheen isäksi ja hänet itsensä tuomittiin Jahven, Mooseksen lain, temppelin ja Jahven rituaalien vastustamisesta jumalanpilkkana kuolemaan.

Ja taho, joka väittää Raamatussa Jeesuksen näin sanoneen, on sama henkilö, joka johti niin Jeesuksen kuin Jeesuksen oppilaiden surmaamista. En näe minkäänlaista syytä uskoa tähän tarinaan itse Jeesuksen murhaajan kertomana.

Paavali:

1.Korinttolaiskirje:

<<11:23 OLEN TEILLE TIEDOKSI ANTANUT, että Herra JEESUS sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA<<

Paavalin kirjeet on vuodesta 50 alkaen ja evankeliumit näihin on kirjoitettu noin vuosien 70-100 aikoihin, joihin tämä Paavalin tarina on sitten siirretty.

• Anonyymi

Hellarilestat myymässä taas rahasta verta.

• Anonyymi

<<(2. Kor. 5:17) ja hänen verensä kautta olemme vapautuneet synnistä palvellaksemme elävää Jumalaa<<

Olette vapautuneet vain ihmeidentekijän seuraamisen synnistä, joka houkutteli toisen Jumalan luo - taivasten valtakunnan Isän Jumalan, jonka Jahve määrää surmattavaksi 5.Moos.13 ja koston käden nostettavaksi seuraajien ylle, kun te teette uuden liiton Jahven kanssa Jeesuksen verellä palvoen hänen uhraamistaanJeesuksen opettamana tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus).

Muuten te muututte läpikotaisin syntisiksi, kun vaihdatte Raamatun mukaan tällä opilla Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan - Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumissa taivasten valtakunnan olevan happaman taikinan kaltainen:

1.Korinttolaiskirje:

<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Ja näin te pelastutte palvelemaan lihalla synnin lakia, tämä on Paavalin tärkeimmässä opetuskirjeessä, kirje Roomalaisille:

<<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

• Anonyymi

Synti josta vapautuu uhraamalla Jeesus Kristuksena - tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana - on vain Jeesuksen, ihmeidentekijän seuraaminen, joiden ylle Jahve määrää koston käden ja ihmeidentekijän surmattavaksi. Ja kulkemalla tässä lahkossa, Paavali juuri Raamatussa kertoo palvelleensa isiensä Jumalaa ja kertoo itse tehneensä tämän opin evankeliumina:

2.Korinttolaiskirje:

<<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

1.Korinttolaiskirje:

<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synti josta vapautuu uhraamalla Jeesus Kristuksena - tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana - on vain Jeesuksen, ihmeidentekijän seuraaminen, joiden ylle Jahve määrää koston käden ja ihmeidentekijän surmattavaksi. Ja kulkemalla tässä lahkossa, Paavali juuri Raamatussa kertoo palvelleensa isiensä Jumalaa ja kertoo itse tehneensä tämän opin evankeliumina:

2.Korinttolaiskirje:

<<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

1.Korinttolaiskirje:

<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

Jeesuksen opetus on taivasten valtakunnasta, jonka Jumala on tässä juuri uhrina - hänen puhumansa Isä Jumala hänen Kristus-hahmossa. Paavalin oppi on syntien valtakunnasta, ja Jumalana on Jahve, jota Jeesus sanoo Raamatun mukaan perkeleeksi. Niinpä Paavali käyttääkin runsaasti tekstissään myös 'kirota' -ilmaisuja, kuten hän kiroaa Jeesuksen hahmossa Kristus tämän puhuman taivasten valtakunnan Isän sekä taivasten valtakunnan evankeliumin, jota Jeesus käski julistamaan taivaan enkelin muodossa:

Galatalaiskirje:

<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Taivasten valtakunnan evankeliumin kiroaminen:

Galatalaiskirje:

<<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka ENKELI TAIVAASTA julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetus on taivasten valtakunnasta, jonka Jumala on tässä juuri uhrina - hänen puhumansa Isä Jumala hänen Kristus-hahmossa. Paavalin oppi on syntien valtakunnasta, ja Jumalana on Jahve, jota Jeesus sanoo Raamatun mukaan perkeleeksi. Niinpä Paavali käyttääkin runsaasti tekstissään myös 'kirota' -ilmaisuja, kuten hän kiroaa Jeesuksen hahmossa Kristus tämän puhuman taivasten valtakunnan Isän sekä taivasten valtakunnan evankeliumin, jota Jeesus käski julistamaan taivaan enkelin muodossa:

Galatalaiskirje:

<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Taivasten valtakunnan evankeliumin kiroaminen:

Galatalaiskirje:

<<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka ENKELI TAIVAASTA julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.<<

Paavali vain toisti sen mikä Luukkaan evankeliumin 22 luvussa oli kirjoitettu. Ei se mikään Paavalin oma sepustus ole.
        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/LUK.22/Luukas-22

• Anonyymi

Perkaa pois vanha kokonaan Juudas astu uuteen sinäkin tollo.

• Anonyymi

Kristuksen veri uhri, koko pyhä ehtoollinen on kopioitu Egyptistä tuhansia vuosia vanhempi rituaali.
      Silloin ne söivät Jumalia. (Monikossa)
      Kristityt syövät yhtä jumalaa. Jeesusta.
      Valitettavasti kopiosuojausta ei tunnettu oletetun Jeesuksen aikana.
      😁

• Anonyymi

Höpöhöpö!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö!
        😁

Tarkista itse, vanhus.
        😁

• Anonyymi

Ei nyt kukaan syö ketään ihmistä eikä jumalaa . Voi helvetti.

• Anonyymi

<<Kristuksen veren sovitus syntien edestä on alkuisin Mooseksen laista. Kerran vuodessa pappi uhrasi eläinmen verta temppelin alttarilla sovituksena ihmisten synneistä. "Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein" (Hepr. 9:22). Mutta tämä veriuhri oli vaikutukseltaan rajallinen ja siksi se täytyi uhrata kerta toisensa jälkeen. Siinä oli kyse esikuva myöhemmin tulevasta "kertakaikkisesta" uhrista, jonka Jeesus antoi ristillä (Hepr. 7:27). Kun tuo uhri oli toimitettu, enää ei ollut tarvetta härkien ja lampaiden toistuville veriuhreille.<<

Kristinusko perustuu Jahven uhrikulttiin Vanhasta Testamentista ja juutalaisuudesta, kuten hyvin selität.

Laitatko tietoa nyt juutalaisten tämän päivän uhrausrituaaleista, koska heillä ei ole Jeesusta Kristuksena korvaamaan tätä eläinten teurasuhrikäytäntöä. Kiitän!

• Anonyymi

Egyptistä kopioitu ja Mithra kultissa ennen Jeesus kilttiä.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Egyptistä kopioitu ja Mithra kultissa ennen Jeesus kilttiä.
        😁

Lopeta, et ole nyt kärryillä ollenkaan! Tässä ei ole siitä kyse. Tässä on kyse kirjan nimeltä Raamattu juonesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta, et ole nyt kärryillä ollenkaan! Tässä ei ole siitä kyse. Tässä on kyse kirjan nimeltä Raamattu juonesta!

Kyllä.
        Pyhillä ehtoollisilla matkitaan Egyptin tuhatvuotista historiaa uskontomenoissa.
        Kristuksen veriuhri on matkimista!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä.
        Pyhillä ehtoollisilla matkitaan Egyptin tuhatvuotista historiaa uskontomenoissa.
        Kristuksen veriuhri on matkimista!
        😁

Tuhansia vuosia vanhaa.

• Anonyymi

Ne uhraa kyyhkysiä ja syö ne oinaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhansia vuosia vanhaa.

Jeesus oli Egyptissä kuin myös Abraham oli.

• Anonyymi

Jeesus kulttia

• Anonyymi

Ei todellakaan ole, vaan KRISTUS kultti.

• Anonyymi

Pakko ottaa uudelleen, kun nämä yhdet huutelevat typeryyksiä:

<<Kristuksen veren sovitus syntien edestä on alkuisin Mooseksen laista. Kerran vuodessa pappi uhrasi eläinmen verta temppelin alttarilla sovituksena ihmisten synneistä. "Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein" (Hepr. 9:22). Mutta tämä veriuhri oli vaikutukseltaan rajallinen ja siksi se täytyi uhrata kerta toisensa jälkeen. Siinä oli kyse esikuva myöhemmin tulevasta "kertakaikkisesta" uhrista, jonka Jeesus antoi ristillä (Hepr. 7:27). Kun tuo uhri oli toimitettu, enää ei ollut tarvetta härkien ja lampaiden toistuville veriuhreille.<<

Kristinusko perustuu Jahven uhrikulttiin Vanhasta Testamentista ja juutalaisuudesta, kuten hyvin selität.

Laitatko tietoa nyt juutalaisten tämän päivän uhrausrituaaleista, koska heillä ei ole Jeesusta Kristuksena korvaamaan tätä eläinten teurasuhrikäytäntöä. Kiitän!

Jos tähän ei löydy vastausta, koittakaa nyt huutelijat ymmärtää, koko aloitusviestin selitetty syy kristinuskoon, potkaisee koko kristinuskon taivaan tuuliin. Ja antaaka nyt aloittajalle aikaa vastata kysymykseen.

MITÄ JUUTALAISET UHRAAVAT, KOSKA, MITEN JA MISSÄ?

• Anonyymi

Juutalaiset eivät uhraa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, näin aloitusviesti sitten kristinuskon uhriselityksenä lensi taivaan tuuliin, niin taidokkaasti kuin se oli väsättykin, ihan ammatti-ihmisen käsialaa.

Mistä tällainen käsitys on saanut alkunsa, ja kenen älli ei ole riittänyt edes siihen, kun laaditaan näin perusteellisen hienoja selityksiä, että eiväthän juutalaiset itsekään uhraa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, näin aloitusviesti sitten kristinuskon uhriselityksenä lensi taivaan tuuliin, niin taidokkaasti kuin se oli väsättykin, ihan ammatti-ihmisen käsialaa.

Mistä tällainen käsitys on saanut alkunsa, ja kenen älli ei ole riittänyt edes siihen, kun laaditaan näin perusteellisen hienoja selityksiä, että eiväthän juutalaiset itsekään uhraa?!

Miksi kristityt uhraavat Jumalansa ja juutalaiset eivät uhraa mitään, kun molemmat uskonnot perustuvat samaan Vanhaan Testamenttiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kristityt uhraavat Jumalansa ja juutalaiset eivät uhraa mitään, kun molemmat uskonnot perustuvat samaan Vanhaan Testamenttiin?

Se on valetta, etteivät juutalaiset uhraisi. Kyllä he uhraavat - he uhraavat kaikki kristityt itsensä puolesta uhreina Jahvelle. Juutalaisten uhri on pääsiäispöydässä piilossa liinan alla. Sitä vartenhan juutalainen/juutalaiset teki kristinuskon. Jokainen kristitty, joka palvoo oman Jumalansa uhrausta, menee uhrilahjana Jahven luo tulenliekkeihin (1.Kor.3;13).

Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut MEIDÄT lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi MEIDÄN edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on valetta, etteivät juutalaiset uhraisi. Kyllä he uhraavat - he uhraavat kaikki kristityt itsensä puolesta uhreina Jahvelle. Juutalaisten uhri on pääsiäispöydässä piilossa liinan alla. Sitä vartenhan juutalainen/juutalaiset teki kristinuskon. Jokainen kristitty, joka palvoo oman Jumalansa uhrausta, menee uhrilahjana Jahven luo tulenliekkeihin (1.Kor.3;13).

Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut MEIDÄT lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi MEIDÄN edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

Paavalin puheessa ME on juutalaiset, TE on kristityt, joille hän opin teki. Tässä Paavalia ja miten hän tämä uhrikulttiopin kaikista kristityistä teki:

2.Korinttolaiskirje:

<<11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

1.Korinttolaiskirje:

<<4:15 Sillä vaikka TEILLÄ olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei TEILLÄ kuitenkaan ole monta isää; sillä minä TEIDÄT synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin puheessa ME on juutalaiset, TE on kristityt, joille hän opin teki. Tässä Paavalia ja miten hän tämä uhrikulttiopin kaikista kristityistä teki:

2.Korinttolaiskirje:

<<11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<

1.Korinttolaiskirje:

<<4:15 Sillä vaikka TEILLÄ olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei TEILLÄ kuitenkaan ole monta isää; sillä minä TEIDÄT synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

Ei mikään, eikä kukaan ole niin älykäs kuin juutalainen - kehui Luther jo mainitessaan ensimmäisen juutalaisen, Mordokain, joka esiintyy Esterin kirjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esinahat uhrataan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset uhraa elukoita.

• Anonyymi

> Kristuksen veri on Uuden liiton perusta.

Ja ehtoollisviini on Jeesuksen veri ja sen liiton veri.

"Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
      Luuk. 22:19-20

Siellä ei juotu Jeesuksen ruumiin verta, joten olisi paras luopua sellaisista ajatuksista ja pitäytyä siinä mitä Jeesus opetti.

• Anonyymi

Egyptissä söivät Jumalia tuhansia vuosia ennen Jeesusta.
        Jeesus olisi nostanut tällä rituaalilla itsensä jumalaksi!
        😁

• Anonyymi

Jeesus opetti taivasten valtakunnasta, siihen asti ei olla vielä edes päästy, kun pitäisi ensin keksiä, että miten tuo uhrikultti Jahvelle, jota Jeesus sanoo Raamatussa Perkeleeksi nyt peruttaisiin. Ja tuo ehtoolliriitti on Paavalin antama ja se on Paavalin sanoin HERRAN KUOLEMAN JULISTAMISEKSI Raamatun mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Egyptissä söivät Jumalia tuhansia vuosia ennen Jeesusta.
        Jeesus olisi nostanut tällä rituaalilla itsensä jumalaksi!
        😁

Egyptissä on eläin jumalia ja uhreja myös orjia.

• Anonyymi

Jeesus tuli taivaasta ja toteutti Jumalan antamat lupaukset mitä Raamattuun on kirjattu. Jumala sovitti maailman itsensä kanssa.
      Johanneksen evankeliumi:
      1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Jeesus kantoi kaikki synnit. Synti ei kadota, mutta epäusko kadottaa.
      Armahdettu syntinen pääsee uskolla Jumalan valtakuntaan, kun ottaa sen uskolla vastaan, syntyy uudesti ylhäältä.

• Anonyymi

Tämän sukupolven ei olisi pitänyt ehtiä kadota julistaessaan sanomaansa aikalaisillensa.
        Myöhemmät lisäykset lisättiin valheellisesti koskien paluuta maan pinnalle.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän sukupolven ei olisi pitänyt ehtiä kadota julistaessaan sanomaansa aikalaisillensa.
        Myöhemmät lisäykset lisättiin valheellisesti koskien paluuta maan pinnalle.
        😁

Minkälaisesta 'paluusta' arvelit olevan kyse?

• Anonyymi

Se juna meni jo.

• Anonyymi

<<Jeesus kantoi kaikki synnit. Synti ei kadota, mutta epäusko kadottaa.
        Armahdettu syntinen pääsee uskolla Jumalan valtakuntaan<<

Juu, ja suoraan Raamatusta:

<<3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy.<<

Huonompi puoli tietysti on, että siellä palaa tuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Jeesus kantoi kaikki synnit. Synti ei kadota, mutta epäusko kadottaa.
        Armahdettu syntinen pääsee uskolla Jumalan valtakuntaan<<

Juu, ja suoraan Raamatusta:

<<3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy.<<

Huonompi puoli tietysti on, että siellä palaa tuli.

On Raamatun mukaan kaksi vaihtoehtoa: 1) ollaan Jeesuksen opetuksella ja evankeliumilla taivasten valtakunnassa, julistetaan sen tulemista maanpäälle, eikä puhuta sanaakaan mistään synneistä ja Jumalana on taivasten valtakunnan Isä, ja päämääränä paluu paratiisiin. Ja osataan ulkoa Matteuksen evankeliumin 7. luku niin, että pystytään se lausumaan vaikka unissamme. Ja revitään raamatusta irti Roomalaiskirjeen 7. luku ja poltetaan se.

2) Tai perataan taivasten valtakunta pois Paavalin opilla ja vaihdetaan se synnin valtakunnaksi ja ryhdytään hokemaan synneistä, syntisyyksistä, armoista ja epätoivoista, tuomioista ja pahojen tekojen sekä anteeksi saamisista myös mahdollsimman viattomista uhrilampaista ristille kirottuna, ja sitten mennään tulenliekkeihin (helvettiin), ja revitään Raamatusta irti Matteuksen evankeliumin 7. luku, ja rypistetty sivu huudellaan vessanpöntöstä alas. Tämä on Paavalin evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On Raamatun mukaan kaksi vaihtoehtoa: 1) ollaan Jeesuksen opetuksella ja evankeliumilla taivasten valtakunnassa, julistetaan sen tulemista maanpäälle, eikä puhuta sanaakaan mistään synneistä ja Jumalana on taivasten valtakunnan Isä, ja päämääränä paluu paratiisiin. Ja osataan ulkoa Matteuksen evankeliumin 7. luku niin, että pystytään se lausumaan vaikka unissamme. Ja revitään raamatusta irti Roomalaiskirjeen 7. luku ja poltetaan se.

2) Tai perataan taivasten valtakunta pois Paavalin opilla ja vaihdetaan se synnin valtakunnaksi ja ryhdytään hokemaan synneistä, syntisyyksistä, armoista ja epätoivoista, tuomioista ja pahojen tekojen sekä anteeksi saamisista myös mahdollsimman viattomista uhrilampaista ristille kirottuna, ja sitten mennään tulenliekkeihin (helvettiin), ja revitään Raamatusta irti Matteuksen evankeliumin 7. luku, ja rypistetty sivu huudellaan vessanpöntöstä alas. Tämä on Paavalin evankeliumi.

Ja molempia et voi palvella/toteuttaa yhtä aikaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1) Jeesuksen evankeliumi perustuu hyvään tietoon.
        2) Paavalin evankeliumi perustuu pahaan tietoon.

Luojajumalan sanat luomiskertomuksesta:

<<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<

Ja PAM ihminen oli sidottu aikaan ja materiaan opettelemaan ensin hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista, ennen kuin voi syödä ikuisen elämän puusta. Vaihtoehdossa 2. se puu on palanut poroksi jo ajat sitten, jos sitä siellä on edes koskaan ollut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaistit ei ota Jeesuksen sovittamaa armoa vastaan uskossa.
        Epäusko kadotta kos askossa saa synnit anteeksi uskon kautta.

Evankeliumi on Jumalan muuttava voima, rakkautena toimiva usko ja uusi luomus on syntynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1) Jeesuksen evankeliumi perustuu hyvään tietoon.
        2) Paavalin evankeliumi perustuu pahaan tietoon.

Luojajumalan sanat luomiskertomuksesta:

<<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<

Ja PAM ihminen oli sidottu aikaan ja materiaan opettelemaan ensin hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista, ennen kuin voi syödä ikuisen elämän puusta. Vaihtoehdossa 2. se puu on palanut poroksi jo ajat sitten, jos sitä siellä on edes koskaan ollut!

Siinä edellä on nyt Raamatusta, että mihin päädytään vaihtoehdolla kaksi - siellä ei ole ikuisen elämän puuta, ei todellakaan, mutta jos vaihtoehto 1. kiinnostaisi, niin se löytyisi sieltä Jeesuksen sanoin - Ilmestyskirjanhan nyt väitetään olevan se ainoa 'aito' Jeesuksen puhe, evankeliumit on Paavalin saarnajien tekemiä.

Ilmestyskirja:

<<2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'<<

Tänne sitä pitäisi olla matkalla Raamatun mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaistit ei ota Jeesuksen sovittamaa armoa vastaan uskossa.
        Epäusko kadotta kos askossa saa synnit anteeksi uskon kautta.

Evankeliumi on Jumalan muuttava voima, rakkautena toimiva usko ja uusi luomus on syntynyt.

Juu, on sinullekin tilaa siellä 2. evankeliumin tulisessa Paavalin lupaamassa paikassa, sitten vaan kiskomaan pois se Matteuksen evankeliumin sivu, jossa on se luku 7. Oikein hyvää matkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaisesta 'paluusta' arvelit olevan kyse?

Taivaalliset sotajoukot pasuunatorvien melussa.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaalliset sotajoukot pasuunatorvien melussa.
        😁

Juu, näin on näreet, mutta kun yksin on lapioitava elon viljaa, niin on töräyteltävä vähän vauhdilla, kun ei ole näkynyt muita työmiehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä edellä on nyt Raamatusta, että mihin päädytään vaihtoehdolla kaksi - siellä ei ole ikuisen elämän puuta, ei todellakaan, mutta jos vaihtoehto 1. kiinnostaisi, niin se löytyisi sieltä Jeesuksen sanoin - Ilmestyskirjanhan nyt väitetään olevan se ainoa 'aito' Jeesuksen puhe, evankeliumit on Paavalin saarnajien tekemiä.

Ilmestyskirja:

<<2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'<<

Tänne sitä pitäisi olla matkalla Raamatun mukaan.

Paratiisissa ei raiskata ketään.

• Anonyymi

uhraaminen, väkivalta, silvonta, kauhu on vanhempaa parua,, jota aina nostellaan esiin.....
      Kirjoitetut tarinat ovat siis vanhojen raakalais tapojen toisintoja ja elvytystä...

Ihme että väkivalta niin paljon kiinnostaakin.

• Anonyymi

No niinpä juuri ja vielä uskontona, jonka pitäisi olla leppeä ja hyvä asia!

• Anonyymi

Joka ottaa Kristuksen sovitustyön vastaa ha ymmärtää sen voiman ei halua tehdä enää syntiä ja tekee parannuksen. Jopa kielen käytössä. Ei puhu raakuuksia, ei kaivele niitä.
      1.Johanneksen kirje:
      3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Perkele asuu uskovassa loppuun saakka, mutta ei saa valtaa kun eletään ja vaelletaan hengessä.

• Anonyymi

No, ymmärretty on, otit vaihtoehdon kaksi, joten menet ja revit vaan nyt rohkeasti Raamatustasi sen Matteuksen evankeliumin luvun 7. Rypistä sivu nyrkissäsi ja vedä se vessanpöntöstä alas. Varmasti saat hyvän paikan sieltä tulenliekeistä.

• Anonyymi

VT:n mukaan vapahtaja oli tulossa vain Israelin kadonneiden lampaiden tähden.
        Viimeisissä kohtauksissa Evankeliumeissa on selkeästi väärennetty että hän olisi tullut kaikille maailman kansoille.
        Ihan selvää juonikuviossa on että hän tuli kaikille maailman juutalaisille kansoille tuomaan pelastusta. (Rooman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeisissä kohtauksissa Evankeliumeissa on selkeästi väärennetty että hän olisi tullut kaikille maailman kansoille.
        Ihan selvää juonikuviossa on että hän tuli kaikille maailman juutalaisille kansoille tuomaan pelastusta. (Rooman

Vallan alaisuudessa.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mistä se vapahtaja Jeesus lupasi vapauttaa ja miten? Voit lukea vaikka Johanneksen evankeliumin 8.luvun... Siellä on sinne päin.

• Anonyymi

Ellei olisi sovitus Jumalan luomistyö olisi susi,. Jonkun täytyy sovittaa synti että Jumalan täydellisyys toteutuisi.

Saarnaaja: 3:18 Minä sanoin sydämessäni: Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään että he omassa olossaan ovat eläimiä.

• Anonyymi

Totta: "2. Kor. 5:17) ja hänen verensä kautta olemme vapautuneet synnistä palvellaksemme elävää Jumalaa".

Mutta kun eräät kasteenpalvojat väittävät, että kaste on välttämätön vapautuakseen synneistä. Lähinnä Sley:n opetus on sellaista, vaikka tuossa sanotaan selvästi että vain Jeesuksen sovintoveri puhdistaa synnistä.

• Anonyymi

Olen pahoillani, mutta tästä eteenpäin sudet ovat vain susia, eivätkä ne enää syö kivoja isoäitejä , eivätkä edes kivoja pikku karitsoja. Saat lapun sinne 2. paikkaan, tulen liekkeihin liekkeihin, eikä tarvitse vaivautua edes repimään Matteuksen evankeliumin 7. luvun sivua. Voit antaa koko Raamatun naapurille.

• Anonyymi

Ne on huoruuden henkiä

• Anonyymi

>>Evankeliumeissa on selkeästi väärennetty että hän olisi tullut kaikille maailman kansoille.<<
      Kyllä kaikille kansoille, ellei näin olisi Jumala ei olisi oikeudenmukainen, vanhurskas. Vaan liitossa kiroilun kanssa, yhtä saatanan kanssa.
      Miten kävisi Jumalan kirkkauden ja Pyhyyden? Joutuisi naurun alle.

• Anonyymi

<<Miten kävisi Jumalan kirkkauden ja Pyhyyden?<<

Pyhyydestä en tiedä, mielipide asia, mutta kirkkaus löytyy kyllä sieltä Paavalin lupaamista tulenliekeistä, mutta - Lutherinkaan mukaan - armoa ei siellä ole. Ja siksipä viisaana miehenä tekikin luterilaisuuden opin ja uskonnon sloganilla 'yksin armosta' - jos se teurastettu ja ristille kirottu Jumala, jota te pidätte uhrilampaana sattuisi tulemaan apuun sinne tuliseen paikkaan. Aika häviävän pieni mahdollisuus - suorastaan olematon, kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Miten kävisi Jumalan kirkkauden ja Pyhyyden?<<

Pyhyydestä en tiedä, mielipide asia, mutta kirkkaus löytyy kyllä sieltä Paavalin lupaamista tulenliekeistä, mutta - Lutherinkaan mukaan - armoa ei siellä ole. Ja siksipä viisaana miehenä tekikin luterilaisuuden opin ja uskonnon sloganilla 'yksin armosta' - jos se teurastettu ja ristille kirottu Jumala, jota te pidätte uhrilampaana sattuisi tulemaan apuun sinne tuliseen paikkaan. Aika häviävän pieni mahdollisuus - suorastaan olematon, kyllä.

Joh: 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Taitaa mennä yli hilseen.

Joka ymmärtää, on ottanut Jeesuksen sovituksen sisäisesti vastaan, muille Jumalan Rakkaus on käsittämätön, näin on Jumala viisaudessaan nähnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh: 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Taitaa mennä yli hilseen.

Joka ymmärtää, on ottanut Jeesuksen sovituksen sisäisesti vastaan, muille Jumalan Rakkaus on käsittämätön, näin on Jumala viisaudessaan nähnyt.

Mukava tulen lieskan loimotus sinullekin tiedossa, mutta ennenkuin vedät vessanpöntostä sen Matteuksen evankeliumin seiska sivun, niin lukasepa se ensin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukava tulen lieskan loimotus sinullekin tiedossa, mutta ennenkuin vedät vessanpöntostä sen Matteuksen evankeliumin seiska sivun, niin lukasepa se ensin.

Matt: 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        Näin just. Ette usko evankeliumia vaan luotatte omaan voimaanne.
        Emmekö me, emmekö me tehneet, emmekö me tehneet ihmetekoja, meille kunnia,
        eivät he tarvinneet Jeesusta.

Mitä vanhurskaat pelastetut, jota luottivat Karitsan veren voimaan.

Ilm. 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
        15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

Tässä on oikea meininki ja kunnia on korkeuksissa Isän Pojan ja Pyhän Hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt: 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        Näin just. Ette usko evankeliumia vaan luotatte omaan voimaanne.
        Emmekö me, emmekö me tehneet, emmekö me tehneet ihmetekoja, meille kunnia,
        eivät he tarvinneet Jeesusta.

Ilm. 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
        15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

Tässä on oikea meininki ja kunnia on korkeuksissa Isän Pojan ja Pyhän Hengen.

Huom!
        Mitä vanhurskaat pelastetut, jota luottivat Karitsan veren ihmeelliseen voimaan.

Sillä sinä yksin olet Pyhä;
        Aamen!

• Anonyymi

Kaikki kirosanat on Mooseksen laissa kuten perkele.

• Anonyymi

Ajatelkaa! Eikä yhtään Paratiisiin matkaajaa ole tullut vastaan, ei taivu selkä ja niska niin ahtaaseen porttiin, kun voi käyttää sijaissyyllistä. Niin on ahne ihminen, että monet ovat ne jotka valitsevat sen tien, joka vie kadotukseen ja harvat löytävät tien Paratiisiin.

Minä käväsen kuitenkin polttamassa sen Roomalaiskirjeen 7. luvun, ja siinä liekkien loimotuksessa voitte tekin lukea mitä siinä on.

• Anonyymi

Room. <<Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

Jumala on parhaaksi nähnyt, että kun käristetään kunnolla tulen liekeissä, niin eiköhän tokene ne pahan tekemiset ja ala lihan himotkin hellittämään. Toiset tarvitsevat kunnon hehkutuksen, ja ehkä jotkut sitten pystyvät päätään painamaan niin, että mahtuvat siitä ahtaastakin portista sisään.

Sääli raukkoja, mutta Jeesus ei vaan pysty auttamaan, apu olisi löydettävä psyykkeen hoitopuolelta, jos tekee sitä pahaa mitä ei tahdo ja mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä - vahingoittaa siis itseä tai muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room. <<Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

Jumala on parhaaksi nähnyt, että kun käristetään kunnolla tulen liekeissä, niin eiköhän tokene ne pahan tekemiset ja ala lihan himotkin hellittämään. Toiset tarvitsevat kunnon hehkutuksen, ja ehkä jotkut sitten pystyvät päätään painamaan niin, että mahtuvat siitä ahtaastakin portista sisään.

Sääli raukkoja, mutta Jeesus ei vaan pysty auttamaan, apu olisi löydettävä psyykkeen hoitopuolelta, jos tekee sitä pahaa mitä ei tahdo ja mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä - vahingoittaa siis itseä tai muita.

Tämä ei ole uskontoa,vaan tämä on sairaan mielen sadismin ja masokismin vaihtelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on oikeudenmukainen - pahat ihmiset tekevät pahaa ja menevät helvettiin ja hyvät ihmiset tekevät hyvää ja pääsevät paratiisiin ja saavat syödä ikuisen elämän puusta.

• Anonyymi

Room: 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Tätä ristiriitaa ei voi ihminen sovittaa.
        Ratkaisu ei ole ihmisen käsissä vaan yksin Jumalan. Ottakaa Jumalan pelastus nöyrästi vastaa ja antakaa armon evankeliumin Jeesuksen ristintyön sovitus uskossa vastaan ja pelastaa teidät.

Room: 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Jeesus maahan vuotaneen verensä sovitus voimalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on oikeudenmukainen - pahat ihmiset tekevät pahaa ja menevät helvettiin ja hyvät ihmiset tekevät hyvää ja pääsevät paratiisiin ja saavat syödä ikuisen elämän puusta.

Kaikki ihmisen omat teot on likainen vaate Jumalan edessä.
        Siksi me saamme armosta Jeesuksen puhtaan ja täydellisen elämän omista Jumalan edessä uskossa. Se on evankeliumi. Valmistettu 200v sitten Jumalan toimesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room: 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Tätä ristiriitaa ei voi ihminen sovittaa.
        Ratkaisu ei ole ihmisen käsissä vaan yksin Jumalan. Ottakaa Jumalan pelastus nöyrästi vastaa ja antakaa armon evankeliumin Jeesuksen ristintyön sovitus uskossa vastaan ja pelastaa teidät.

Room: 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Jeesus maahan vuotaneen verensä sovitus voimalla.

Jumal auta! Kukaan ei pakota ketään tekemään pahaa, jota vihaa, kyllä jokaisella on oma tahto ja saa valita tekeekö pahaa vai eikö tee pahaa. Mene hoitoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ihmisen omat teot on likainen vaate Jumalan edessä.
        Siksi me saamme armosta Jeesuksen puhtaan ja täydellisen elämän omista Jumalan edessä uskossa. Se on evankeliumi. Valmistettu 200v sitten Jumalan toimesta.

Etkö sinä ihminen osaa lukea Raamatta, vaikka lyön sen suoraan nenäsi eteesi. SINÄ MENET HELVETTIIN PAHOINE TEKOINESI. Piste.

• Anonyymi

<<hyvät ihmiset tekevät hyvää ja pääsevät paratiisiin ja saavat syödä ikuisen elämän puusta.<<
      Vertauskohta on itse Jumala. Toi on jo Jumalan pilkaa.
      Kaikki on Jumalan kirkkautta vailla, tuntekaa jo Jumalan Pyhyys. osaatte pistää asiat suhteellisuuteen, narsistiset hyvät isottelee Jumalan edessä. Sarvet vaan vilahtelee silloin tällöin!

• Anonyymi

Paskiainen ja saatanan kaltainen ihminen, se vain luulee, että muut ovat samanlaisia. Jo vanha kansa tiesi, että vain varas varasta pelkää. Joka ainoalla uskontokomentilla sinä kerrot vain itsestäsi, et uskonnosta, et Jumalasta etkä varsinkaan Jeesuksesta. No, kohta teille tulee lähtö.

• Anonyymi

Synnissä olemme kaikki siinneet kuten Raamatussa lukee.
      Tulkitsen sen naisissa tapshtuneeksi.
      Aivan selvää!😁

• Anonyymi

Nuku yösi!
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuku yösi!
        😁

Perisynti, perisynti.
        Vauvoille hätäkaste tarvittaessa.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti, perisynti.
        Vauvoille hätäkaste tarvittaessa.
        😁

Niin, edelleen perisynti perustuu Paavalin yhden kirjeen, yhteen jakeeseen - missään muualla sitä ei ole.

• Veri tarkoittanee henkeä. Jeesus antoi henkensä.

• Anonyymi

"yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä VERTA ja VETTÄ"
        Joh: 19: 34

• Anonyymi

Kyllä se on verta.
        Katolilaisilla viini muuttuu taikahetkellä vereksi ottajien suussa ja ilmeisesti myös luterilaisilla.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on verta.
        Katolilaisilla viini muuttuu taikahetkellä vereksi ottajien suussa ja ilmeisesti myös luterilaisilla.
        😁

"Ja heidän syödessään, Jeesus otti leivän, SIUNASI, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja
        sanoi:
        "Ottakaa ja syökää, sillä TÄMÄ ON minun ruumiini"
        Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        sillä TÄMÄ ON minun vereni, LIITON VERI, joka monen edestä vuodatetaan syntien
        anteeksiantamiseksi"

"Ja minä sanon teille; tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä,
        jona JUON sitä UUTENA TEIDÄN KANSSANNE ISÄNI VALTAKUNNASSA"
        Matt: 26: 26-29

rukouksella ja uskolla moni Raamatun sana avautuu .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja heidän syödessään, Jeesus otti leivän, SIUNASI, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja
        sanoi:
        anteeksiantamiseksi"

"Ja minä sanon teille; tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä,

Katolisessa kirkossa viini muuttuu taikamenon aikana kluk kluk Jeesuksen vereksi.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolisessa kirkossa viini muuttuu taikamenon aikana kluk kluk Jeesuksen vereksi.
        😁

Miten niin katolisessa kirkossa?! Luterulaisuuden tärkeimmässä tunnustuksessa, Augsburgin tunnusruksessa, sanotaan nimennomaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat TODELLISESTI läsnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sanoi:
        anteeksiantamiseksi"

Ehtoollisen asetussanat on antanut Paavali, ne tarkoittavat Herran kuoleman julistamista. Löytyy 1.Kor.11:23.

• Anonyymi

Jeesus tapettiin. Hän ei 'antanut henkeään'. Hullut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin katolisessa kirkossa?! Luterulaisuuden tärkeimmässä tunnustuksessa, Augsburgin tunnusruksessa, sanotaan nimennomaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat TODELLISESTI läsnä.

Myös katolisessa.
        😁

• Anonyymi

No toki noin on mutta mitä lie lahkoa edustat kun sitä pitää noin fiilistellä ....

• Anonyymi

No onko sairaampaa kuin uskonto, joka fiilistelee mahdollisimman viattoman ihmisen, jopa Jumalaksi julistetun, kidutusmurhalla?! Kaiken koulukiusaamisen äiti. Täytyy olla päässä vikaa jos tätä ei tajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onko sairaampaa kuin uskonto, joka fiilistelee mahdollisimman viattoman ihmisen, jopa Jumalaksi julistetun, kidutusmurhalla?! Kaiken koulukiusaamisen äiti. Täytyy olla päässä vikaa jos tätä ei tajua.

Puhe rististä. Miten häpeällinen kuolema ristillä voi merkitä pelastusta koko maailmalle? Kaikkivaltias Jumala Pojassaan suostuu pilkattavaksi ja ristiinnaulittavaksi sovittaakseen maailman synnin, antaakseen mahdollisuuden iankaikkiseen elämään myös sinulle ja minulle. Miten ihminen voi käsittää näin suuren ristiriitaisuuksien määrän?

Ei kukaan itse voikaan. Paavali viittaa profeetta Jesajan kirjaan (29:14) todetessaan, että onhan kirjoitettu: Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. Kun maailma viisaudessaan ei oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat (1. Kor 1: 19, 21).

Järki ei saa todistusta
        Uskon kautta vanha Simeon katseli Vapahtajaansa pienessä temppeliin tuodussa lapsessa: Tämä lapsi on pantu koetukseksi: monet israelilaiset kompastuvat ja monet nousevat. Hänet on pantu merkiksi, jota ei tunnusteta. (Luuk. 2:34)

Jeesuksen aikalaiset vaativat häneltä merkkiä (Mark. 8:11). Eräässä tilanteessa Jeesus totesikin, että te ette usko, ellette näe tunnustekoja ja ihmeitä (Joh. 4:48). Ihmisen järjelle kelpaavaa merkkiä ei annettu. Ei myöskään aukotonta filosofista päättelyketjua (Ap.t. 17:18–32). Julistus ristiinnaulitusta Kristuksesta oli osalle herjausta, Jumalan pilkkaa ja osalle hulluutta (1. Kor 1:23).

Ylistys viisailta salaamisesta
        Vain uskon kautta voimme ymmärtää, että ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi (1. Kor. 1:30). Paavali muistuttaakin: Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi (1. Kor. 1:24).

Matteus on tallentanut (11:25–26) Jeesuksen sanat: Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta, mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.

Evankelista Markus (10:13-16) kertoo Jeesuksen havainnollisen opetuksen, miten Jumalan valtakunta tulee ottaa vastaan niin kuin lapsi. Luottavaisesti.

Usko pitää kiinni, vaikka järki ei käsitä
        Raamatun äärellä on pakko kysyä myös itseltä: Onko puhe rististä hulluutta vai onko se Jumalan voima?

Toisinaan on vaikea tyytyä siihen, että usko pitää kiinni Jumalan lupauksista ilman omaa päättelyä. Onhan yksi Jumalan lahjoista ajattelemisen, pohtimisen ja kyselemisen taito. Sitä tarvitaan niissä tehtävissä, joita meille itse kullekin annetaan.

Jumalan huolenpitoa on se, että lahjaksi saatu usko pitää kiinni Jumalan lupauksista, vaikka järki ei kaikkea käsitä. Rukouksessa voi pyytää tästä nousevaa levollisuutta.

Palaan vielä otsikon sanoihin ja pohdintaan siitä, voiko niin sanoa. Paavali muistuttaa, että puhe rististä on hulluutta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta Jumalan voima niille, jotka pelastuvat (1. Kor. 1:18).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhe rististä. Miten häpeällinen kuolema ristillä voi merkitä pelastusta koko maailmalle? Kaikkivaltias Jumala Pojassaan suostuu pilkattavaksi ja ristiinnaulittavaksi sovittaakseen maailman synnin, antaakseen mahdollisuuden iankaikkiseen elämään myös sinulle ja minulle. Miten ihminen voi käsittää näin suuren ristiriitaisuuksien määrän?

Ei kukaan itse voikaan. Paavali viittaa profeetta Jesajan kirjaan (29:14) todetessaan, että onhan kirjoitettu: Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. Kun maailma viisaudessaan ei oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat (1. Kor 1: 19, 21).

Järki ei saa todistusta
        Uskon kautta vanha Simeon katseli Vapahtajaansa pienessä temppeliin tuodussa lapsessa: Tämä lapsi on pantu koetukseksi: monet israelilaiset kompastuvat ja monet nousevat. Hänet on pantu merkiksi, jota ei tunnusteta. (Luuk. 2:34)

Jeesuksen aikalaiset vaativat häneltä merkkiä (Mark. 8:11). Eräässä tilanteessa Jeesus totesikin, että te ette usko, ellette näe tunnustekoja ja ihmeitä (Joh. 4:48). Ihmisen järjelle kelpaavaa merkkiä ei annettu. Ei myöskään aukotonta filosofista päättelyketjua (Ap.t. 17:18–32). Julistus ristiinnaulitusta Kristuksesta oli osalle herjausta, Jumalan pilkkaa ja osalle hulluutta (1. Kor 1:23).

Ylistys viisailta salaamisesta
        Vain uskon kautta voimme ymmärtää, että ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi (1. Kor. 1:30). Paavali muistuttaakin: Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi (1. Kor. 1:24).

Matteus on tallentanut (11:25–26) Jeesuksen sanat: Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta, mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.

Evankelista Markus (10:13-16) kertoo Jeesuksen havainnollisen opetuksen, miten Jumalan valtakunta tulee ottaa vastaan niin kuin lapsi. Luottavaisesti.

Usko pitää kiinni, vaikka järki ei käsitä
        Raamatun äärellä on pakko kysyä myös itseltä: Onko puhe rististä hulluutta vai onko se Jumalan voima?

Toisinaan on vaikea tyytyä siihen, että usko pitää kiinni Jumalan lupauksista ilman omaa päättelyä. Onhan yksi Jumalan lahjoista ajattelemisen, pohtimisen ja kyselemisen taito. Sitä tarvitaan niissä tehtävissä, joita meille itse kullekin annetaan.

Jumalan huolenpitoa on se, että lahjaksi saatu usko pitää kiinni Jumalan lupauksista, vaikka järki ei kaikkea käsitä. Rukouksessa voi pyytää tästä nousevaa levollisuutta.

Palaan vielä otsikon sanoihin ja pohdintaan siitä, voiko niin sanoa. Paavali muistuttaa, että puhe rististä on hulluutta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta Jumalan voima niille, jotka pelastuvat (1. Kor. 1:18).

Sinulla ei ole kykyä erottaa hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan, vaan sotket koko ajan taivasten valtakunnan ja synnin valtakunnan keskenään omaksi mieleiseksesi hiekkakakuksi, jonka leivot omin pikku kätösin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei ole kykyä erottaa hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan, vaan sotket koko ajan taivasten valtakunnan ja synnin valtakunnan keskenään omaksi mieleiseksesi hiekkakakuksi, jonka leivot omin pikku kätösin.

Vai että Jeesus ylisti taivasten valtakunnan isä Jumalaa salaisuudesta, jonka sinä kerrot hulluudeksi, joka onkin viisautta, kun käyttää Jeesusta itseään teurastettuna lampaana ja ristille kirottuna uhrina sanomalleen perkeleelle, joka onkin se lasten kaltaisten mieli. Voi tikku, en muuta sano.

• Anonyymi

Hyvä, terve mieli luo hyviä uskonnon mielikuvia, kun taas paha, ruma mieli luo pahoja ja rumia uskontomielikuvia.

Molempiin löytyy ainekset uskonnosta ja Raamatusta.

Paavali, joka kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä ja jonka sisällä hänen sanoin rusikoi saatanan enkeli, ja joka väittää Jeesuksen käskeneen syödä bruutaalisti itseään ja juoda vertaan hänen muistamiseksi, vaikka ei koskaan edes tavannut Jeesusta, luo pahoja uskonnon mielikuvia ja pahuutta

• Anonyymi

Ja se mikä luo pahuutta, on myös uskonto, mutta sitä kutsutaan saatananpalvonnaksi, huolimatta siitä, että käytetäänkö siinä myös kyseisestä voimasta nimitystä Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se mikä luo pahuutta, on myös uskonto, mutta sitä kutsutaan saatananpalvonnaksi, huolimatta siitä, että käytetäänkö siinä myös kyseisestä voimasta nimitystä Jumala.

Ja näin hyvä puu tuottaa hyviä hedelmiä, mutta paha puu tuottaa huonoja hedelmiä, eikä hyvä puu saata tuottaa pahoja hedelmiä, eikä paha puu hyviä hedelmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin hyvä puu tuottaa hyviä hedelmiä, mutta paha puu tuottaa huonoja hedelmiä, eikä hyvä puu saata tuottaa pahoja hedelmiä, eikä paha puu hyviä hedelmiä.

Ja jos ihminen kertoo saatanan enkelin olevan sisällään, ja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä, silliin hänen luomansa uskonto on sen pahuuden puun hedelmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos ihminen kertoo saatanan enkelin olevan sisällään, ja kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä, silliin hänen luomansa uskonto on sen pahuuden puun hedelmä.

Ja kuten Luther referaatissaan Sidottu ratkaisuvalta toteaa, niin Paavali tahtookin meitä olemaan ja tekemään kaiken vain niin, että se iäon ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa. Eikä Paavalin opissa olekaan mitään armoa, vaan se on kuten Jeesus sanoo Raamatussa: paha puu hedelmineen hakataan irti ja heitetään tuleen. Löytyy 1Kor.3:11-13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuten Luther referaatissaan Sidottu ratkaisuvalta toteaa, niin Paavali tahtookin meitä olemaan ja tekemään kaiken vain niin, että se iäon ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa. Eikä Paavalin opissa olekaan mitään armoa, vaan se on kuten Jeesus sanoo Raamatussa: paha puu hedelmineen hakataan irti ja heitetään tuleen. Löytyy 1Kor.3:11-13.

Terve ja hyvä mieli, joka lukee Paavalin tekstiä Raamatusta, tajuaa kyllä nopeasti, että siinä on jotakin vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terve ja hyvä mieli, joka lukee Paavalin tekstiä Raamatusta, tajuaa kyllä nopeasti, että siinä on jotakin vikaa.

Mutta ne joiden mieli on Paavalin pahuuden mielen kaltainen, luonnollisesti peilaavat Paavalin tekstiin itseään ja kuvittelevat sen olevan jopa kaikki totuus ihmisestä ja uskonnosta. Juuri tästä syystä Jeesus sanoi, että vain lasten mielisten on taivasten valtakunta, joka siis hänen sanoin on meissä ja meidän ympärillämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ne joiden mieli on Paavalin pahuuden mielen kaltainen, luonnollisesti peilaavat Paavalin tekstiin itseään ja kuvittelevat sen olevan jopa kaikki totuus ihmisestä ja uskonnosta. Juuri tästä syystä Jeesus sanoi, että vain lasten mielisten on taivasten valtakunta, joka siis hänen sanoin on meissä ja meidän ympärillämme.

Ja kun te täällä suuresti ylistätte Paavalia, kuten eräskin rakkaaksi veljekseen, niin te sillä julistatte vain oman luonteenne laatua, ette Raamatun totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun te täällä suuresti ylistätte Paavalia, kuten eräskin rakkaaksi veljekseen, niin te sillä julistatte vain oman luonteenne laatua, ette Raamatun totuutta.

Ja tämä on nyt syytä muistaa jokaisen, jolla on hyvä mieli ja haluaakin mielensä pitää hyvänä ja tuottaa hyvää mieltä ja tehdä hyviä tekoja. Älä lue edes Paavalin tekstiä, äläkä anna tämän myrkyttää omaa mieltäsi. Äläkä myöskään kuvittele, että kyseessä on mikään totuus uskonnosta.

• Niin tuohan on kovassa käytössä lestadiolaisilla kun piilottelet lasten hyväksikäyttöjä .
      Kaikki sovitaan Kristuksen veressä ja anteeksiantamattomuus on synti ja synnin palkka on kuolema. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä jotta ymmärtää, että harva 10 v ryhtyy vastahankaan jos nyt edes ovat kymmentä.

• Anonyymi

Kaikki kristityt harrastavat sitä.
        Synnit saadaan anteeksi uskossa.
        😁

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki kristityt harrastavat sitä.
        Synnit saadaan anteeksi uskossa.
        😁

Ei kuitenkaan ihan noin.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Ei kuitenkaan ihan noin.

Yksikin on liikaa uskonnon nimissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Yksikin on liikaa uskonnon nimissä.

Juuri niin. Itse olen ihan valmis jos talkootyönä mokomat päätettäisiin "hoitaa"
        Lapualaisella kappalehintakin varsin huokea ja ei taatusti uusi tekoaan.

Pahin rikollistyyppi mitä tiedän.

• Tarkoitatko, että sinä joka väität olevasi luterilaien et edes usko luterilaiseen opin syntien sovitukseen?

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Tarkoitatko, että sinä joka väität olevasi luterilaien et edes usko luterilaiseen opin syntien sovitukseen?

Jestas. Osuitpa naulakantaan nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jestas. Osuitpa naulakantaan nyt.

Haukkokaa hetki henkeänne kaikki, siinä se totuus uskonnosta tuli.

• Aito_lainen kirjoitti:

Tarkoitatko, että sinä joka väität olevasi luterilaien et edes usko luterilaiseen opin syntien sovitukseen?

Jumalan kanssa tehtävä rauha on erikseen. Jokainen pedofiili voi tehdä vaikka minkälaiset rauhat ja anteeksiannot mutta vähintään kannattaa itsensä teilata , ettei koskaan tee mitään vastaavaa.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Jumalan kanssa tehtävä rauha on erikseen. Jokainen pedofiili voi tehdä vaikka minkälaiset rauhat ja anteeksiannot mutta vähintään kannattaa itsensä teilata , ettei koskaan tee mitään vastaavaa.

Minä puhuin syntien sovituksesta. Eikö Jeesus sovittanut kaikki synnit ristillä, sinunkin syntisi?

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Minä puhuin syntien sovituksesta. Eikö Jeesus sovittanut kaikki synnit ristillä, sinunkin syntisi?

Juuri näin
        Uskossa kaikki synnit saatte anteeksi.
        Miksi muut valehtelevat?
        😁

• Aito_lainen kirjoitti:

Totta mutta ei se sitä meinaa, etteikö henkilökohtaista vastuuta pidä tuntea vaikka toki tiedän, ettei lahkoissa kovin "muodikasta"

Totta mutta ei se sitä meinaa, etteikö henkilökohtaista vastuuta pidä tuntea vaikka toki tiedän, ettei lahkoissa kovin "muodikasta"

Eikös siellä evlut lahkossa koko synti-sana ole asetettu pannaan koska ihmiset pahoittavat mielensä jos heitä sanotaan syntisiksi?

• Eikös Räsänenkin joutunut käräjille kun sanoi ihmisten olevan syntisiä?

• Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

Eikös siellä evlut lahkossa koko synti-sana ole asetettu pannaan koska ihmiset pahoittavat mielensä jos heitä sanotaan syntisiksi?

Täällä yksi helluntailainen itkee koko ajan sitä miten luterilaisen opin mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä yksi helluntailainen itkee koko ajan sitä miten luterilaisen opin mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä

No, tee sille siellä sitten jotain, ettei itkisi. 😸

• Aito_lainen kirjoitti:

Eikös Räsänenkin joutunut käräjille kun sanoi ihmisten olevan syntisiä?

Muistaakseni joutui happamista puheista vähemmistöä kohtaan.
        No tuomiota ei tullut mikä oli aika odotettavaa mutta onhan se noloa, että käräjäoikeus antoi lausunnon, että "puheita voisi hiukan siistiä"
        Oikeasti siis hemmetin noloa, että vuosikymmenet kansanedustajan olleelle vanhemmalla naiselle joudutaan sanomaan.

No tuomiota ei tullut mikä oli aika odotettavaa mutta onhan se noloa, että käräjäoikeus antoi lausunnon, että "puheita voisi hiukan siistiä"
        Oikeasti siis hemmetin noloa, että vuosikymmenet kansanedustajan olleelle vanhemmalla naiselle joudutaan sanomaan.

Eikös se Mantila nimeomaan syyttänyt Räsästä väärästä syntikäsityksestä?

Katsos kun happamiksi , kitkeröiksi, tms tulkitut puheet eivät ole rikos kuten käräjäoikeus jo totesikin. Pitäisi olla hieman resilienssiä jos teikäläiset aiotte edelleen elää moniäänisessä yhteiskunnassamme.

• Aito_lainen kirjoitti:

Eikös se Mantila nimeomaan syyttänyt Räsästä väärästä syntikäsityksestä?

Katsos kun happamiksi , kitkeröiksi, tms tulkitut puheet eivät ole rikos kuten käräjäoikeus jo totesikin. Pitäisi olla hieman resilienssiä jos teikäläiset aiotte edelleen elää moniäänisessä yhteiskunnassamme.

Kyllä ajattelin elellä ja niin vissiin sinäkin . No samoilla säännöillä mennään. Vähemmistöjä ei edelleenkään pääse syrjimään ja sortamaan. Siinähän otatte kaikki psykologiset kykynne ja yritätte toipua , elää ja antaa muidenkin elää ;)

Kyllä ajattelin elellä ja niin vissiin sinäkin . No samoilla säännöillä mennään. Vähemmistöjä ei edelleenkään pääse syrjimään ja sortamaan. Siinähän otatte kaikki psykologiset kykynne ja yritätte toipua , elää ja antaa muidenkin elää ;)

Onneksi me krisittyt emme syrji emmekä sorra vähemmistöjä kuten käräjäoikeudet mukaan ei Räsänenkään.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Sotalakien perusteella viharikoksesta. Löytyy ilmestyskirjan 12. luvusta tuo sota. Ei tarvitse kauan aprikoida kumman joukoissa Räsänen ja uskovaiset taistelevat.

• Anonyymi

On se vaikea asia tuo synti ja pahanteko. Luterilaisuudessa se on YKSIN ARMOSTA teoilla ei ole mitään mrrkitystä - ei hyvillä ei pahoilla - joka iikka teistä menee joka tapauksessa Raamatun mukaan helvettiin.

• Anonyymi

Ja tämä johtuu siitä, että teidän jumalanne syntien valtakunnassa on Saatana tosi Jumalan uhrilla ja ristiin kiroamisella ja teidän taivaanne onkin Raamatun mukaan helvetti.

• Anonyymi

Me uskonnottomat raukeamme hyvällä mielellä olemattomiksi.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä johtuu siitä, että teidän jumalanne syntien valtakunnassa on Saatana tosi Jumalan uhrilla ja ristiin kiroamisella ja teidän taivaanne onkin Raamatun mukaan helvetti.

Tästä syystä te muututte läpikotaisin syntisiksi, mutta saatte pahat tekonne anteeksi ja jopa Paavalin sanoin (Room7) pelastutte palvelemaan lihalla synnin lakia - eihän Saatana näitä tietenkään karsaasti katso. Vähän sitä peräänkuulutettua logiikkaa peliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä syystä te muututte läpikotaisin syntisiksi, mutta saatte pahat tekonne anteeksi ja jopa Paavalin sanoin (Room7) pelastutte palvelemaan lihalla synnin lakia - eihän Saatana näitä tietenkään karsaasti katso. Vähän sitä peräänkuulutettua logiikkaa peliin.

Tämä on se Jeesuksen veriuhrin merkitys Raamatun mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on se Jeesuksen veriuhrin merkitys Raamatun mukaan.

Kuolla kidutettuna ja kirottuna Jumalana, teurastettuna uhrilampaana, että.pelastutte palvelemaan synnin lakia, eikä Lutherin sanoin teidän pahantekoanne tietenkään merkitä tilille. Oli tarkoitus, että tämän logiikan ihan itse ymmärtäisi: Jumalana on silloin Saatana tosi Jumalan uhrilahjalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolla kidutettuna ja kirottuna Jumalana, teurastettuna uhrilampaana, että.pelastutte palvelemaan synnin lakia, eikä Lutherin sanoin teidän pahantekoanne tietenkään merkitä tilille. Oli tarkoitus, että tämän logiikan ihan itse ymmärtäisi: Jumalana on silloin Saatana tosi Jumalan uhrilahjalla.

Ihan koko ajan on Raamatussa ollut totuus - operaation tarkoitus oli kerätä lusteet ja pahat sielut pelikentältä, että elo kypsyy, jotka tähän syöttiin tarttuivat ja polttaa tulessa. Löytyy 1.Kor.3:13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan koko ajan on Raamatussa ollut totuus - operaation tarkoitus oli kerätä lusteet ja pahat sielut pelikentältä, että elo kypsyy, jotka tähän syöttiin tarttuivat ja polttaa tulessa. Löytyy 1.Kor.3:13.

Ja kun päästään tähän vaiheeseen syttyy taivaassa sota. Uskovaiset häviävät Jeesuksen joukoille ja heidät heitetään saatanansa kanssa pihalle taivaasta. Meillä, meidän sukupolvella on kyseenalainen ilo elää nyt jopa tämä Raamatun vaihe läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun päästään tähän vaiheeseen syttyy taivaassa sota. Uskovaiset häviävät Jeesuksen joukoille ja heidät heitetään saatanansa kanssa pihalle taivaasta. Meillä, meidän sukupolvella on kyseenalainen ilo elää nyt jopa tämä Raamatun vaihe läpi.

Olisi aika istua alas, ja todella hetki oikeasti miettiä tätä Raamatun tarinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi aika istua alas, ja todella hetki oikeasti miettiä tätä Raamatun tarinaa.

Mutta syntien valtakunnan ja taivasten valtakunnan välille on nyt rakennettu aita. Se on sähköistetty ja koirat vartioi sitä. Teillä ei ole enää mahdollisuutta vaihtaa puolta. Teillä oli niin monta tilaisuutta tehdä se, ettekä te tehneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta syntien valtakunnan ja taivasten valtakunnan välille on nyt rakennettu aita. Se on sähköistetty ja koirat vartioi sitä. Teillä ei ole enää mahdollisuutta vaihtaa puolta. Teillä oli niin monta tilaisuutta tehdä se, ettekä te tehneet.

Taivaassa on näemmä seurattu teknistä kehitystä.
        Sähköaidatkin.
        😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaassa on näemmä seurattu teknistä kehitystä.
        Sähköaidatkin.
        😁

Unohtuiko, että Jeesuksen opetuksin se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä? Mitään muuta taivasta ei ole Raamatussa olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohtuiko, että Jeesuksen opetuksin se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä? Mitään muuta taivasta ei ole Raamatussa olemassakaan.

Paavalin opilla tämä sitten perataan tässä ja nyt konkreettisesti pois ja ryhdytään hokemaan synnistä ja ajattelemaan vain syntiä ja pahan tekemisen välttämistä,

Psykologinen totuus on, että se mitä pyrkii välttämään, se ryhtyykin vetämään puoleensa (motivaatioristiriita).

Ja mitä enemmän pyrkii välttämään, sitä enemmän vetää puoleensa jne jne.

Lopulta ihminen on psyykkisesti luonut itselleen sen Paavalin lupaaman helvetin, josta lopulta ei ole mitään ulospääsyä.

Sinun on vain pakko tehdä pahaa joka vetää puoleesi ja lisätä uskoa ristille kirottuun Jumalaan ja pelastukseen, jota siis Raamatun mukaan ei ole, koska tämän opin Jumala on Saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin opilla tämä sitten perataan tässä ja nyt konkreettisesti pois ja ryhdytään hokemaan synnistä ja ajattelemaan vain syntiä ja pahan tekemisen välttämistä,

Psykologinen totuus on, että se mitä pyrkii välttämään, se ryhtyykin vetämään puoleensa (motivaatioristiriita).

Ja mitä enemmän pyrkii välttämään, sitä enemmän vetää puoleensa jne jne.

Lopulta ihminen on psyykkisesti luonut itselleen sen Paavalin lupaaman helvetin, josta lopulta ei ole mitään ulospääsyä.

Sinun on vain pakko tehdä pahaa joka vetää puoleesi ja lisätä uskoa ristille kirottuun Jumalaan ja pelastukseen, jota siis Raamatun mukaan ei ole, koska tämän opin Jumala on Saatana.

Tämän mekanismin Paavali selittää Roomalaiskirjeen 7. luvussa kertoen tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä, ja luo saman koukun seuraajilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän mekanismin Paavali selittää Roomalaiskirjeen 7. luvussa kertoen tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä, ja luo saman koukun seuraajilleen.

Paavali opillaan luo pakkoajatuksia ja pakkotekoja ja pakkotoimintoja, jotka voivat johtaa äärimmäisiin, konkreettisiin tekoihin, joista olemme lukeneet.

Ja on uskomatonta, että koko jumalakäsitys on luotu tähän pespektiiviin, että Jumalalla olisi jopa helvettikin.

Paavalin opin Jumala ei ole todellisuudessa Jumala vaan Saatana. Jumala on Jeesuksen opettama hyvä taivasten valtakunnan isä, jolla ei todellakaan ole avaimia Saatanan helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali opillaan luo pakkoajatuksia ja pakkotekoja ja pakkotoimintoja, jotka voivat johtaa äärimmäisiin, konkreettisiin tekoihin, joista olemme lukeneet.

Ja on uskomatonta, että koko jumalakäsitys on luotu tähän pespektiiviin, että Jumalalla olisi jopa helvettikin.

Paavalin opin Jumala ei ole todellisuudessa Jumala vaan Saatana. Jumala on Jeesuksen opettama hyvä taivasten valtakunnan isä, jolla ei todellakaan ole avaimia Saatanan helvettiin.

Ja Jeesuksen opetuksen idea perustuu juuri hyvällä Isä Jumalalla psykologisesti tähän, että hän koittaa vapauttaa ihmiset tästä syntikäsitteen luomasta pahuuden kierteestä, ja hänen opetuksiinsa ei todellakaan kuulu yhtä ainoaakaan synti-sanaa.

Tämä tulee esille juuri Johanneksen evankeliumin 8. luvussa, kun hän kertoo pystyvänsä vapauttamaan juutalaiset synnin orjuudesta taivasten valtakunnan Isällä, kun näiden Jumala on Jahve, jota tuossa luvussa Jeesus sanoo perkeleeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja Jehovatkin vielä tänne huuhaa juttuineen.
        onneks ne kyllä suurinpiirtein jokainen erottaa, kuka on Jehova, ja mikä on edes kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jeesuksen opetuksen idea perustuu juuri hyvällä Isä Jumalalla psykologisesti tähän, että hän koittaa vapauttaa ihmiset tästä syntikäsitteen luomasta pahuuden kierteestä, ja hänen opetuksiinsa ei todellakaan kuulu yhtä ainoaakaan synti-sanaa.

Tämä tulee esille juuri Johanneksen evankeliumin 8. luvussa, kun hän kertoo pystyvänsä vapauttamaan juutalaiset synnin orjuudesta taivasten valtakunnan Isällä, kun näiden Jumala on Jahve, jota tuossa luvussa Jeesus sanoo perkeleeksi.

Ja tästä sitten on napattu: Jeesus onkin taivasten valtakunnan Isä Jumala ja vapauttaa synnistä kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna ristiin. Jota täällä päivät pitkät uskovaiset hokevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tästä sitten on napattu: Jeesus onkin taivasten valtakunnan Isä Jumala ja vapauttaa synnistä kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna ristiin. Jota täällä päivät pitkät uskovaiset hokevat.

Jehovien ei ole pakko LUKEA !
        Pysykää poissa. KIITOS:

• Anonyymi

Pysykää siellä moskeijassa ja synagogalla budhan temppelissä Jehovan saleissa säilyy rauha. Älä varasta kuule kristityiltä mitään enää yhtään edes ruokaa.

• Anonyymi

Kiitos hyvästä aloituksesta. Luulisi luterilaisten Suomessa tietävän nämä asiat. Niitähän on aikanaan opetettu kirkossakin. Ja ne opit kuuluvat edelleen kristinoppiin.
      Mutta kirkossa ei enää opeteta sijaisuhrin merkitystä, että se on AINOA MAHDOLLISUUTEMME päästä Taivaaseen.

• Anonyymi

Raamatun mukaan pääsette ihan varmasti. Löytyy 1.Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 11-13. Siellä palaa tosin tuli.

• Anonyymi

Niin Jumalan ristiin kirottu sijaisuhrimerkitys johtaa teidät taivaaseen, jossa palas tuli, ja on ymmärrettävää, että sitä ei enää kirkossa julisteta, ja vähin äänin kerätään ristiinnaulitun kuvatkin pois.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Heh ja alkaa 'Miten pääsemme taivaaseen kuoleman jälkeen'? Ei ole mitään taivasta Raamatussa kuoleman jälkeen?! Paavalin opilla te menette tulenliekkeihin ja Jeesus opettaa paluuta paratiisiin, mutta Jeesuksen opetus ei kuulu teihin mitenkään, ja hänen mukaan se taivasten valtakunta on eläessä meis sä ja meidän ympärillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh ja alkaa 'Miten pääsemme taivaaseen kuoleman jälkeen'? Ei ole mitään taivasta Raamatussa kuoleman jälkeen?! Paavalin opilla te menette tulenliekkeihin ja Jeesus opettaa paluuta paratiisiin, mutta Jeesuksen opetus ei kuulu teihin mitenkään, ja hänen mukaan se taivasten valtakunta on eläessä meis sä ja meidän ympärillä.

Mutta saahan sitä keksiä päästänsä nyt ihan kuka tahansa ja mitä tahansa, vaikka se ei liittyisikään Raamattuun, niinhän uskovaiset tekevätkin koko ajan - ovat sitten jehovia tai mitä tahansa uskovia tai kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta saahan sitä keksiä päästänsä nyt ihan kuka tahansa ja mitä tahansa, vaikka se ei liittyisikään Raamattuun, niinhän uskovaiset tekevätkin koko ajan - ovat sitten jehovia tai mitä tahansa uskovia tai kristittyjä.

Amerikkahan oikeesti on melko tyhmää kanssa, siis tavallinen kansa > tyhmää kutakuinkin.
        ja siellä Amerikassahan uppoo asia kuin asia, myös uskonto,
        joka LUPAA paljon > maalliseen elämään,

Amerikan uskonnot >"maallisiin on heidän mielensä"

• Anonyymi

Juu, se on kirkolla nyt tiukka paikka, että mitä tekevät.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe