Kuinka olet varautunut syksyyn ja talveen?

Anonyymi

Minulla on sapuskaa kylmäkomerossa taloyhtiön kellarissa. Myös 20 litraa lähdevettä. Ostin Motonetista kaasu retkikeittimen muutamalla kympillä ja kaksi patruunaa siihen.
Näkkäriä on kuivakaapissa, papuja, hernekeittoa, ym. kynttilöitä, tikkuja.
Ottakaa tosissanne, silloin kun se alkaa turha itkeä sitten.
Kaupan hyllyt tyhjenee hetkessä, eli se ei pelasta.
Varoitettu on.
https://www.youtube.com/watch?v=tdfIWBKYw4A

154

942

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entä jos naapurisi varastavat ne sinulta sieltä taloyhtiön kellarista?

• Anonyymi

Oma naapurini laittoi talonsa ja koko omaisuutensa myyntiin, ja lähtee luultavasti lastensa perässä pois Suomesta.
        Vielä en ole ryhtynyt vastaaviin toimenpiteisiin mutta asia on päätöstasolla päätetty, ja toimet omaisuuden realisoimiseen aloitettu. Poistuminen Suomesta on täälläkin se lopullinen varautuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma naapurini laittoi talonsa ja koko omaisuutensa myyntiin, ja lähtee luultavasti lastensa perässä pois Suomesta.
        Vielä en ole ryhtynyt vastaaviin toimenpiteisiin mutta asia on päätöstasolla päätetty, ja toimet omaisuuden realisoimiseen aloitettu. Poistuminen Suomesta on täälläkin se lopullinen varautuminen.

Monet korkean tason sijoittajat ovat jo pakanneet tavaransa. Ja se on todella huono merkki.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtiövastikkeesi tulee noiåusemaan kymmenkeraiseksi ja sinulle tulee oma vesimittari sähkön hinta nousee ja joudut jatkossa maksamaan itse lömmityksen ja roskien biennin.

Hallitus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin, te, joilla on vielä mahdollisuus,lähtekää tästä paskaläjästä. Olen sanonut lapsilleni, että lähtekää, tässä maassa ei ole tulevaisuutta. Se oli nähtävissä heti, kun tämä idioottihallitus astui puikkoihin. Suomi on slummi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin, te, joilla on vielä mahdollisuus,lähtekää tästä paskaläjästä. Olen sanonut lapsilleni, että lähtekää, tässä maassa ei ole tulevaisuutta. Se oli nähtävissä heti, kun tämä idioottihallitus astui puikkoihin. Suomi on slummi.

Hullun puhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hullun puhetta.

Oli todella järkipuhetta. Nuoren ei kannata jäädä elämäänsä Suomeen hukkaamaan. Jos itse olisin vielä niissä voimissa kuin olin 30 vuotta sitten, tällä järjellä lähtisin heti. Nyt eläkeikäisenä kaikkine vaivoineen vaikea enää lähteä Amerikkaan, koska siellä kyllä menestyy ne jotka jaksavat tehdä.
        Turhaan painoin Suomessa 14 tuntista päivää 15 vuotta, ja verotus kuppasi kaiken niin ettei kuitenkaan voi sanoa että olisi mitenkään "rikastunut" suhteessa työmäärään.
        Suorastaan v*tuttaa ettei edes 90 tonnin käteiskaupalla sähköautoakaan kykene ostaa vaikka näin paljon on töitä tehnyt. Kaikki verotettiin huolella pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta osittain, mutta mihin täältä sitten lähtisi? Koko Eurooppa on kohta yhtä suurta slummia. Ongelmat leviävät joka puolelle maailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervemenoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtiövastikkeesi tulee noiåusemaan kymmenkeraiseksi ja sinulle tulee oma vesimittari sähkön hinta nousee ja joudut jatkossa maksamaan itse lömmityksen ja roskien biennin.

Hallitus

Kiva ku kerroit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli todella järkipuhetta. Nuoren ei kannata jäädä elämäänsä Suomeen hukkaamaan. Jos itse olisin vielä niissä voimissa kuin olin 30 vuotta sitten, tällä järjellä lähtisin heti. Nyt eläkeikäisenä kaikkine vaivoineen vaikea enää lähteä Amerikkaan, koska siellä kyllä menestyy ne jotka jaksavat tehdä.
        Turhaan painoin Suomessa 14 tuntista päivää 15 vuotta, ja verotus kuppasi kaiken niin ettei kuitenkaan voi sanoa että olisi mitenkään "rikastunut" suhteessa työmäärään.
        Suorastaan v*tuttaa ettei edes 90 tonnin käteiskaupalla sähköautoakaan kykene ostaa vaikka näin paljon on töitä tehnyt. Kaikki verotettiin huolella pois.

Vai että 15 v. painoit hommia, oot tosi kova tekijä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että 15 v. painoit hommia, oot tosi kova tekijä.

15 vuotta painanut 14 tuntista. Muu aika on kai mennyt työaikalain ja liittojen mukaan.

• Anonyymi

Olen hakenut metsistä mustikkaa ja vadelmia sekä kanttarelleja ja mustatorvisieniä.
      Laiskat hakee kaiken kaupasta, eivät selviä tosi paikan tullen...

• Anonyymi

Tottakai ostaa kaupasta, se on taloudellisempaa kuin ajella jonnekin huitsin Nevadaan samoilemaan. Polttoaine maksaa ja aika on Rahaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai ostaa kaupasta, se on taloudellisempaa kuin ajella jonnekin huitsin Nevadaan samoilemaan. Polttoaine maksaa ja aika on Rahaa

Vaikka asuisit pk-seudulla, niin ei ole pitkä matka metsään.
        Kova kiire tuntuu olevan oravanpyörässä olevilla, mun aika on sen verran arvokasta ettei sitä rahalla voi ostaa. Ja kun itse kerää, niin tietää mitä suuhunsa laittaa...

• Anonyymi

Vai ihan hakenut. Kuinkas kauan aiot niillä sienillä ja mustikoilla elää.

• Anonyymi

Meinaat vetää mustikoita koko talven?
        Kova on suoritus👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaat vetää mustikoita koko talven?
        Kova on suoritus👍

Osa palettia, laiskamato makaa sohvalla...
        Pystyn kyllä hankkimaan ravintoni luonnosta kesät ja talvet, toisin kuin suurin osa kansasta. Jospa ruokakaupan ovi menee kiinni, niin evoluutio hoitaa loput?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa palettia, laiskamato makaa sohvalla...
        Pystyn kyllä hankkimaan ravintoni luonnosta kesät ja talvet, toisin kuin suurin osa kansasta. Jospa ruokakaupan ovi menee kiinni, niin evoluutio hoitaa loput?

Evoluutiolla tarkoittanet ryöstöjä/varkauksia, miksi sitä kukakin nimittää? Alkaa kauppojen ikkunat helisemään, kun kansalaiset siirtyy ryöstelemään nälissään. Tämähän on nähty jo maailmalla moneen kertaan. Onhan täälläkin jo varastettu polttopuita ja polttoaineita, seuraavaksi ryöstellään ruoat kaupoista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evoluutiolla tarkoittanet ryöstöjä/varkauksia, miksi sitä kukakin nimittää? Alkaa kauppojen ikkunat helisemään, kun kansalaiset siirtyy ryöstelemään nälissään. Tämähän on nähty jo maailmalla moneen kertaan. Onhan täälläkin jo varastettu polttopuita ja polttoaineita, seuraavaksi ryöstellään ruoat kaupoista

"seuraavaksi ryöstellään ruoat kaupoista"

Eiköhän kulissien takana kauppiaat ole jo valmiiksi tehneet esisopimuksen, joka mahdollistaa sen, että kun varsinainen sopimus allekirjoitetaan, niin siitä alkaen kaupoissa on aseistetut vartijat 24h / 7.

MUTTA:

Ovatko kauppiaat varautuneet myös sähkökatkoihin ?

Jos sähköä aletaan säännöstellä, se voi olla tuhoisaa ensin pakastimien sisällölle, sitten myös pakastimille itselleen.

• Anonyymi

Valmistan kiljua kylpyammeessa.

• Anonyymi

Ja sitten eiku vaihtokaupalla selvitymistä?

• Anonyymi

Kilju lämmittää ja ammeellinen riittää viikoksi.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tälleensä? https://www.youtube.com/watch?v=oyRXkNXGnks

Täydellistä.

Tuossa onkin suoraan sivistyksen post mortemin koko huipentuma kuvattu 26 sekan klipiksi.

Muistakaamme tuo video, koska se aidosti todensi ihmiskunnan rappion laadun juuri ennen ihmiskunnan atlantissoitumista.

Kaunista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kilju lämmittää ja ammeellinen riittää viikoksi.

Jos korkki pitää

• Anonyymi

wc asiointiin tarvitsee jätepusseja jotka laitetaan pyttyyn reinoille taitetaan
      ja tarpeen jälkeen suljetaan ja laitetaan sankoon ja tiiviskansi päälle
      parveke kylmempipaikka säilyttää.
      kiinalainen keksintö.

• Anonyymi

Aiot siis paskoa pusseihin ja jemmata ne parvekkeelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa, ei yhtään hassumpi ajatus hällä.
        Monelleki perussettii pian; aka Suomesta villi vuonna 2022?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nyt on vanha viisas keksintö! Ne paskapussit voi sitten viedä ajan kanssa isompana eränä talon jäteastiaan! Itse säilytän tarpeet sankossa parvekkeella myös kesällä, kansi vaan kiinni niin ei haise!

• Anonyymi

Hanki sinne parvekkeelle iso roskis, jonne tyhjennät kompostikäymäläsankon. Sankoon kuivikkeeksi sahanpurua, haketta, paperia (vessapaperi, revityt munakennot ym), rahkasammalta. Virtsa tietysti eri astiaan, jotta ei haise, ja astia tyhjennetään ulos. Se on hyvää lannoitetta puille ja pensaille. Varmaan kerrostalojenkin pihoille nousee yhteisiä komposteja, jos jätteiden keräys loppuu. Kompostoimalla jätteistä tulee lannoitetta. Tutustu bokashi-kompostointiin, se sopii erityisen hyvin myös kerrtostalon asukkaille.

• Anonyymi

Ei lopu ruoka. Kylläpä sinut on media peloitellut. Metsässä riittää riistaa ja kaapeista löytyy vaatteita.

• Anonyymi

Niin on pääasia on ette netti kuitenkin toimii niin voi länkyttää täällä💩💩💩.....

• Anonyymi

Aikuisen rehellisesti, oletko metsästänyt nälissäsi peuroja ja sitten nylkenyt ne ja palotellut ne lihoiksi?

Oletko koskaan kalastanut?

Osaatko tehdä tulta ilman tulitikkuja ja sytkäriä?

Oletko tapellut kolme isoa nälkäistä miestä vastaan voitokkaaksi?

Onko kaapissasi olevat vaatteet, Suomen oloihin ja luontoon tehtyjä ja suunniteltuja, kuten armeijan vaatteet ja palomiesten vaatteet sekä metsurien vaatteet?

Onko kengäsi, TALVIKENGÄT vai italialaista kumi-muovia joka ei kestä edes pientä pakkasta vaan halkee, vain Suomalainen talvikengä on turvallinen ja lämmin ja suositeltava Suomen luonnossa. mahdollisesti, Kotimainen esim vanha hyvä n...ia kumisaaapas ja ohut töppönen eli huopavuori sisällä.
        ja taas armeijan käyttämät Kotimaiset talvi kengät tai saappaat!
        ellei varpaasi on jäässä ja järki katoaa!

Monet Suomalaiset eivät selviä luonnossa ellei saa apua, mutta apua ei tule eikä ole, Vain sinä autat itseäsi, ei kukaan muu.

Paitsi tietysti Jeesus, Jumalan Poika jos pyydät apua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuisen rehellisesti, oletko metsästänyt nälissäsi peuroja ja sitten nylkenyt ne ja palotellut ne lihoiksi?

Onko kaapissasi olevat vaatteet, Suomen oloihin ja luontoon tehtyjä ja suunniteltuja, kuten armeijan vaatteet ja palomiesten vaatteet sekä metsurien vaatteet?

Onko kengäsi, TALVIKENGÄT vai italialaista kumi-muovia joka ei kestä edes pientä pakkasta vaan halkee, vain Suomalainen talvikengä on turvallinen ja lämmin ja suositeltava Suomen luonnossa. mahdollisesti, Kotimainen esim vanha hyvä n...ia kumisaaapas ja ohut töppönen eli huopavuori sisällä.

Monet Suomalaiset eivät selviä luonnossa ellei saa apua, mutta apua ei tule eikä ole, Vain sinä autat itseäsi, ei kukaan muu.

Varo! Ne kolme nälkäistä miestä voivat syödä sinut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ehkä ko. ihminen, mutta jos edes jk lähipiiristään on, niin siinähän sitten eräjormaillaan yhes.

Mutta hyvää listaa sulta kyllä tulee perusturvallisuuden ylläpitoa varten ekstremeoloja ajatellen.

Haluaisin sen alleviivata, että jos viimeiseen ehdottamaasi tukeutuu totaalisella tasolla, on kaikki aiempimainittu oikeastaan kivaa ekstraa jota jaella sittemmin lahjana ympärillä oleville noita kaikkia tarvitseville.

Se todella on aivan toista luokkaa, tuosta avunpyytämisestä seuraava suojakuvutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumisaapasta kylmempää jalkinetta on pakkasella mahdotonta edes keksiä

• Anonyymi

Itse pidän vaatteita komerossa enkä missään kaapisssa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varo! Ne kolme nälkäistä miestä voivat syödä sinut!

kolme sataa miestä ?
        ei niistä ole kuin suupalaksi :)

Ihminen, mikä on kuin kuiva olki rutikuivassa ladossa ja Jumalan Sana suussani on tuli!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vaan, vaikka se oudolta tuntuukin niin kumisaapas on oikein käyttökelpoinen talvioloissa. Mietipä vaikka metsurin turvajalkinetta. Tarkoitan kumisaappaalla kunnon polven alapuolelle ylettyvää vartta missä on kiristysmahdollisuus ja saapas on laadukasta kumia, joka kestää hyvin pakkasta. Kun jalkaansa laittaa ekana kunnon puhtaat alussukat sitten villasukat (oikeet saapassukat eikä mitään nilkkasukkia) sitten huovan (on vähän, kuin huopatossu), niin lämpöä riittää. On ainakin mulla riittänyt.

Kumisaapas on siitä hyvä, että se ei kastu, js sattuu olemaan vaikkpa suojasää. Toki hyvät on nahkasaappaatkin, mutta ikävä kyllä harvat osaavat hoitaa niitä siten, että ekojen suojien tullessa ne ei ime vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ehkä ko. ihminen, mutta jos edes jk lähipiiristään on, niin siinähän sitten eräjormaillaan yhes.

Mutta hyvää listaa sulta kyllä tulee perusturvallisuuden ylläpitoa varten ekstremeoloja ajatellen.

Haluaisin sen alleviivata, että jos viimeiseen ehdottamaasi tukeutuu totaalisella tasolla, on kaikki aiempimainittu oikeastaan kivaa ekstraa jota jaella sittemmin lahjana ympärillä oleville noita kaikkia tarvitseville.

Se todella on aivan toista luokkaa, tuosta avunpyytämisestä seuraava suojakuvutus.

Suomella on vielä, oman "tuntemukseni" mukaan joka perustuu Jumalan Hyvyyteen, aikaa ja Meille, Suomalaisille on luvattu paljon RAAMATUSSA!

on suuri mahdollisuus että, me olemme osa, Efraimin ja Iskarin heimoa!
        ainakin 60% ja mahdollisesti 80%!
        Joten paha, nyt kun kaikki antavat keenitiedonsa ilmatteeksi, sitten tietävät kuka on kuka ja missä!

eli Jos, Herra ei ole armollinen ja laupias meille, on syytä mennä metsään vaeltamaan, ja se kestää, valitettavasti ainakin 3.5 vuotta:
        "autuas se joka kestää 1335 päivää!"

Dan. 12:

1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

lastesi, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja sitten Joosefin ja Efraimin jälkeläiset ovat Jumalan lapsia ja meistä, Suomalaista niitä on paljon, joten iso enkeli, itse Miikael, Jumalan Sotajoukkojen Päämies on meidän apuna :)

Jeremia sanoo että, se että Efraim, ESIKOINEN:

Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

ja mitä sanotaan ENNEN tätä:
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

ja sitten lisää
        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Joten, Jeesuksen aikana ja vielä tänäpäivänä Mooses on "suurin", mutta tulee aika:

Jeremia 16
        13 Niin minä heitän teidät pois tästä maasta maahan, jota te ette tunne eivätkä teidän isänne tunteneet, ja siellä te saatte palvella muita jumalia päivät ja yöt, sillä minä en teille armoa anna.
        14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

Joten Mooses pannaa museoon ja tulee esikoinen, eli ME, Suomalaiset, suuri osa meistä!

Ja kuka ei tiedä mitä Mooses teki?
        se mitä tulee meidän osaksi on paljon suurempi tapahtuma ja maailma näkee sen ja palkää!

ja kuten oli, Mooseksen aikana, niin on nytkin, Jumalan lapset, eli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläiset tahdotaan surmata, ja niistä tärkein on esikoinen eli Efraim eli me, Suomalaiset.

joten ei ole ihme että perkele tahtoo meidät sotaan ja tuhota!

Joten Jumalan Henki lepää täällä ja tekee oman tahtonsa!

Sak. 6:8
        Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen
        maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

No, mitä ja miten Herra meitä ja ketä sitten on, ne, tulee kovasti rangaisemaan vitsalla on Jumalan tiedossa, mutta koko suuri osa on Jumalan Silmäterä!

Sak. 2:
        1 Ja minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oli mies ja hänen kädessänsä mittanuora.
        2 Minä sanoin hänelle: "Mihin sinä olet menossa?" Ja hän vastasi minulle: "Mittaamaan Jerusalemia, nähdäkseni, kuinka leveä ja kuinka pitkä se on oleva".

Missä muussa paikassa, Kirjoituksissa puhutaan tästä?!!!
        kuka ja missä mitataan ilm 11!
        ja sitten:
        6 Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.

eli Juuda, eli toinen Jumalan suunnitelmissa ole Kunikas kunta ja valta kunta, Efraimin olessa toinen !
        eli he tulevat yhdeksi kansaksi !
        Juudan huone ja Efraimin huone!

Hes. 37:19
        niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.

Herra Jeesus sanoi että on myös TOINEN lammas lauma ja sitten tulee olemaan:
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

ja Esikoinen saa suuremman armon ja kunnia! Luuk 15, tuhlaajapoika palaa takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisällä HUOPA vuori eli huopatossu ja 40 pakkasta eikä sitä havaitse varpaat!
        ja armeijan mantteli takkina tahi peittona laavun sisällä :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on vuosia ollut talven pihatöissä ylisuuret korkeavartiset suomalaiset kumpparit, joissa itse neulotut pitkävartiset kahdet villasukat. Jalat pysyvät kuivina ja lämpiminä. Eivät halkeile pakkasessa. Raskaat kävellä, ja naurettavan rumat, mutta se nyt on pieni haitta. Kyllä varmaan kunnolliset suomalaiset villavuoriset nahkajalkineetkin hyvät olisi, mutta ovat liian kalliita meikäläisen budjettiin.

Ylisuuri untuvatakki 90-luvulta kruunaa asun. Lapasten tai sormikkaiden päällä lampaantaljasta ommellut rukkaset. Rukkanen on huomattavasti lämpimämpi kuin sormikas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vaan, vaikka se oudolta tuntuukin niin kumisaapas on oikein käyttökelpoinen talvioloissa. Mietipä vaikka metsurin turvajalkinetta. Tarkoitan kumisaappaalla kunnon polven alapuolelle ylettyvää vartta missä on kiristysmahdollisuus ja saapas on laadukasta kumia, joka kestää hyvin pakkasta. Kun jalkaansa laittaa ekana kunnon puhtaat alussukat sitten villasukat (oikeet saapassukat eikä mitään nilkkasukkia) sitten huovan (on vähän, kuin huopatossu), niin lämpöä riittää. On ainakin mulla riittänyt.

Kumisaapas on siitä hyvä, että se ei kastu, js sattuu olemaan vaikkpa suojasää. Toki hyvät on nahkasaappaatkin, mutta ikävä kyllä harvat osaavat hoitaa niitä siten, että ekojen suojien tullessa ne ei ime vettä.

Armeijassa 1980-luvulla talvijalkineina oli huopavuoreton peruskumppari tai nahkasaappaat. Vain jollain mekaanikoilla ja traksakuskeilla oli huopavuorisaappaita. 11kk kokemuksella voin sanoa että paskempia pakkasjalkineita saa hakea. Vaikka samaa sontaahan silloin kaikki muukin varustus oli, rättejä ja lumppuja oli aivan järkyttävät määrät muttei niistä oikein mitään mielekkäitä kokonaisuuksia saanut kasattua. Oli siinä varmaan hankinnasta vastanneita kapiaisia syötetty ja juotettu huolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomella on vielä, oman "tuntemukseni" mukaan joka perustuu Jumalan Hyvyyteen, aikaa ja Meille, Suomalaisille on luvattu paljon RAAMATUSSA!

on suuri mahdollisuus että, me olemme osa, Efraimin ja Iskarin heimoa!
        ainakin 60% ja mahdollisesti 80%!
        Joten paha, nyt kun kaikki antavat keenitiedonsa ilmatteeksi, sitten tietävät kuka on kuka ja missä!

eli Jos, Herra ei ole armollinen ja laupias meille, on syytä mennä metsään vaeltamaan, ja se kestää, valitettavasti ainakin 3.5 vuotta:
        "autuas se joka kestää 1335 päivää!"

Dan. 12:

1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

lastesi, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja sitten Joosefin ja Efraimin jälkeläiset ovat Jumalan lapsia ja meistä, Suomalaista niitä on paljon, joten iso enkeli, itse Miikael, Jumalan Sotajoukkojen Päämies on meidän apuna :)

Jeremia sanoo että, se että Efraim, ESIKOINEN:

Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

ja mitä sanotaan ENNEN tätä:
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

ja sitten lisää
        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Joten, Jeesuksen aikana ja vielä tänäpäivänä Mooses on "suurin", mutta tulee aika:

Jeremia 16
        13 Niin minä heitän teidät pois tästä maasta maahan, jota te ette tunne eivätkä teidän isänne tunteneet, ja siellä te saatte palvella muita jumalia päivät ja yöt, sillä minä en teille armoa anna.
        14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

Joten Mooses pannaa museoon ja tulee esikoinen, eli ME, Suomalaiset, suuri osa meistä!

Ja kuka ei tiedä mitä Mooses teki?
        se mitä tulee meidän osaksi on paljon suurempi tapahtuma ja maailma näkee sen ja palkää!

ja kuten oli, Mooseksen aikana, niin on nytkin, Jumalan lapset, eli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläiset tahdotaan surmata, ja niistä tärkein on esikoinen eli Efraim eli me, Suomalaiset.

joten ei ole ihme että perkele tahtoo meidät sotaan ja tuhota!

Joten Jumalan Henki lepää täällä ja tekee oman tahtonsa!

Sak. 6:8
        Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen
        maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

No, mitä ja miten Herra meitä ja ketä sitten on, ne, tulee kovasti rangaisemaan vitsalla on Jumalan tiedossa, mutta koko suuri osa on Jumalan Silmäterä!

Sak. 2:
        1 Ja minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oli mies ja hänen kädessänsä mittanuora.
        2 Minä sanoin hänelle: "Mihin sinä olet menossa?" Ja hän vastasi minulle: "Mittaamaan Jerusalemia, nähdäkseni, kuinka leveä ja kuinka pitkä se on oleva".

Missä muussa paikassa, Kirjoituksissa puhutaan tästä?!!!
        kuka ja missä mitataan ilm 11!
        ja sitten:
        6 Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.

eli Juuda, eli toinen Jumalan suunnitelmissa ole Kunikas kunta ja valta kunta, Efraimin olessa toinen !
        eli he tulevat yhdeksi kansaksi !
        Juudan huone ja Efraimin huone!

Hes. 37:19
        niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.

Herra Jeesus sanoi että on myös TOINEN lammas lauma ja sitten tulee olemaan:
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

ja Esikoinen saa suuremman armon ja kunnia! Luuk 15, tuhlaajapoika palaa takaisin.

"valitettavasti ainakin 3.5 vuotta ; autuas se joka kestää 1335 päivää!"

Vaihtoehtoisesti

JOKO: Perustele laskelmilla tuo väite "1335 päivää"

TAI: "Lopeta 1335 päivästä jauhaminen " !

Rasittavia se osa uskovista, joka toistelee kuin papukaija "1335 päivää" eikä perustele tuota päivälukua mitenkään !

tai sitten perustelee sitä vain näin: 1260 30 45 = 1335, mutta taas kerran: ei selitystä, mistä nuo 1260, 30 ja 45 päivää tulevat !

Todellisuudessa: 3,5 vuotta = 1278,375 päivää. Laskutapa: 3,5 * 365,25 = 1278,375.

Vuodesta 1901 alkaen vuoteen 2099 saakka vuoden keskipituus on 365,25 päivää per vuosi, toki 400 vuoden ajanjaksolla laskettuna vuoden keskipituus on 365,2425 päivää.

Johtuu siitä, että vuosi 2000 on jaollinen paitsi 4:llä, myös 400:lla ja on siten karkausvuosi sensijaan 1700, 1800, 1900, 2100, 2200 ja 2300 eivät ole karkausvuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"valitettavasti ainakin 3.5 vuotta ; autuas se joka kestää 1335 päivää!"

Vaihtoehtoisesti

JOKO: Perustele laskelmilla tuo väite "1335 päivää"

TAI: "Lopeta 1335 päivästä jauhaminen " !

Rasittavia se osa uskovista, joka toistelee kuin papukaija "1335 päivää" eikä perustele tuota päivälukua mitenkään !

tai sitten perustelee sitä vain näin: 1260 30 45 = 1335, mutta taas kerran: ei selitystä, mistä nuo 1260, 30 ja 45 päivää tulevat !

Todellisuudessa: 3,5 vuotta = 1278,375 päivää. Laskutapa: 3,5 * 365,25 = 1278,375.

Vuodesta 1901 alkaen vuoteen 2099 saakka vuoden keskipituus on 365,25 päivää per vuosi, toki 400 vuoden ajanjaksolla laskettuna vuoden keskipituus on 365,2425 päivää.

Johtuu siitä, että vuosi 2000 on jaollinen paitsi 4:llä, myös 400:lla ja on siten karkausvuosi sensijaan 1700, 1800, 1900, 2100, 2200 ja 2300 eivät ole karkausvuosia.

Jumala ilmoitti enkelin kautta ,että kova aika on 1260 päivää ja se joka saavuttaa ja elää vielä 1335 päivän jälkeen, on Autuas eli yli-super onnellinen.

Dan. 12:
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.

Aika, eli Jumalan tekemä päivä ja aika ei tunne karkaus päivää!
        vaan
        1. Moos. 1:
        14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,

Aurinko, kuu ja tähdet osoittavat aikoja, ja ovat samalla merkkejä ajan tapahtumista.

1260 / 30 = 42 // 42 kuukautta
        1260 / 360 = 3.5 vuotta eli 3 vuotta ja 6 kuukautta.

joku joka ei tahdo että taivaan kelloa seurataan on tehnyt oman kellonsa joka ei perustu mihinkää!

Se että monissa kalentereissa on 13 kuukautta vuodessa on sitten sen muutaman sekunin kato joka päivä.
        Etsi itse ja OPI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On liukas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sisällä HUOPA vuori eli huopatossu ja 40 pakkasta eikä sitä havaitse varpaat!
        ja armeijan mantteli takkina tahi peittona laavun sisällä :)

Se huopatossu siellä saappaan sisällä on paljon parempi, kuin huopavuori. Sen "huopatossun" saa sieltä saappaan siltä pois. Jos on vaikka päässyt kostumaan vaikkapa jalkahiestä tai haukannut lunta saappaan varresta, niin "huopattossu" kuivuu mukavasti yön aikana ja taas voi matka jatkua.

Mulla on metsurin turvasaappaissa sellanen huopatossu. Kätevä on ja lämmin.

• Anonyymi

Olen varautunut käymällä töissä. Kokeile sinäkin.

• Anonyymi

Niin minäkin ja rahaakin on sen verran että pärjäisin pari vuotta omillani vaikka ei tulisi latin latia....mutta kun sähköä tai kaukolämpöä ei tule ja kaupan hyllyt on tyhjillään...niin kusessa me ollaan vaikka olisi töitä ja rahaakin... tosin en ole maistanut maistuuko 200€ seteli paremmalta kuin 5€ seteli...hampaani ei kolikkoja kyllä kestä järsiä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minäkin ja rahaakin on sen verran että pärjäisin pari vuotta omillani vaikka ei tulisi latin latia....mutta kun sähköä tai kaukolämpöä ei tule ja kaupan hyllyt on tyhjillään...niin kusessa me ollaan vaikka olisi töitä ja rahaakin... tosin en ole maistanut maistuuko 200€ seteli paremmalta kuin 5€ seteli...hampaani ei kolikkoja kyllä kestä järsiä..

"tosin en ole maistanut maistuuko 200€ seteli paremmalta kuin 5€ seteli".
        Päivän paras.

Tässä puskurivarakas osoitti omasta mielestä takuuvarmasti työnTEKIJÄNÄ toimeentulevalle nettotodellisuuden? Tuon vuoksi työnantajat jne. ja -tekijät ovat valitettavasti aina kaksi eri ryhmää. Se ajattelu kun vaan yksinkertaisesti sitten aina on kuin päivä ja yö. Eikä kyse ole elitismistä, vaan ihan aidosti erikorkeustasoista perspektiiveissä. Eri ymmärrys. Eri tietoisuus, jne. Ovatko sitten kypsyysvaiheita vaiko luonneasioita, vaiko peräti kaikenmaailman kombinaatioita, kuka tietää - tietää.

Minua mentoroinut Suomen tasolla maksimimenestynyt, peruskoulutaustainen mutta pitkän elämänsä aikana itseoppinut, itsenoussut mies sanoi kerran niin, että kun nouset työntekijästä yksityisyrittäjäksi, menetät 80% kavereistasi. Kun tuosta taas työnantajaksi lähtee seuraavat 9% alkuperäisestä kokonaispaletista ja kun nouset sijoittajaksi asti, niin löydät pian itsesi lähestulkoon yksin. Mutta tuolloin, voit edelleen kommunikoida 100%n kanssa .. ainoo ikävä puoli siinä on se, ettet mistään sinua aidosti kiinnostavasta asiasta.

Seteleissäkin on yksi ikävä asia ja se on säästäjälle inflaatio. Milli tänään, 50% hyperinflaatioonvievällä ostaakin enää vuoden päästä puolet siitä mitä sillä sai tänään. Sama massimäärä, eri ostovoima.

Tämän vuoksi pitäisi aina pyrkiä tekemään juurikin kuten supon suosittelee työpaikkailmossaan, eli kehittämään itseään; taitoja, kykyjä, tietämystä ja ihmisuhteita - tai jopa sitä rukousta ja aidosti jämerintä tukea Jeesukselta. Koska nää ovat ne ajat, jolloin tuolle tulee olemaan ISOSTI kysyntää.

Muttei noista voi kuiskata, koska tuo koko prosessi pitää ensin kokea, tai edes ymmärtää, jotta aidosti fiinit asiat, arvonmuodostuksineen sittemmin hiffais.

Toisaalta, on olemassa ihmisiä jtk tietävät kaiken hinnat - ja ihmisiä jtk käsittävät kaiken arvon. Ja noin toi vaan on mennäkseen. Sitten voi valita, syväkusettaako toisia ja itsekkästi syvällisyydestä hyötyy, vai jaksaako välittää ja sen toisenkin noususta saapi ajanmittaan iloita. Toisen noususta, joka ideaalina menee jopa heittämällä omien saavutusten ohitse. Evoluutio on kehitystä jossa yhdessä, sivilisaationa nostamme toinen toisemme - sosiaalinen devoluutio on taas sitä, että itsekkäästi poljemme toisen kuolemaan asti ollaksemme itse maassa kaunehin.

Molempiin realiteetteihin voidaan kansakunnat menestyksekkäästi johtaa. Riippuen siitä mitä kukakin sitten tukee ja aidosti haluaa.

Dualismia; itsekäs välinpitämättömyys taikka sitten altruismi

• Anonyymi

Varovasti aurinkoa - kohtuullisella nesteytyksellä.

-Aurinkoa Espanjan rannalla-

• Anonyymi

Käteistä lomssaan.

• Anonyymi

Tyylillä!

Muttei epsanjoissa ole syvällinen se heidän kulttuuri, kuten Suomessa .. ja vaikka paikallisnaikkoset lämmittävätkin kyllä kuumina kivojen kelien aikaan puhtaiden - ainoastaan kerran - pestyjen puuvillalakanoiden alla, ni kun tulee aika kokea hiukka substanssii, niin ei se ihan niin mee, ku mitä täältä Finskilästä sitä löytää.

Täällä on nääs mm. tää jo ikivanhaksi tullut saunakulttuuritausta.

Mulla on näitä kohtuu vanhan rahan tukholmalaisia naapureina täs vieressä, eikä edes niiden kanssa ole yhtä syvällistä elämästä keskustelemista ku mitä suomalaisten. Toisella puolen tonttii, tuolla noin niin, on myös noita ulkolaisii sijoittajii, jotka asuvat Thaikuissa talvet ja tulevat tänne ainoastaan muutaman päivän vuodessa kalasteleen yms. muttei nekään oo sama asia ku suomalaiset.

Minä tiedän mistä tuo johtuu, (ja siis saunaperintö jätetään täs kokonaan asian ulkopuolelle) tää suomalaisuuden uniikkisuus. Mut sen on sellainen juttu se, että se ymmärrys menee kanssasi suoraan hautaan; Se on meinaan sellainen kokonaisuus, että kun sen oivaltaa, kaikki tää tuleva hiton lopunaika, eli tähän kansaan kohdistuva kärsimys - huomiden tää maailman meno ja sen yhteys tähän kansaan - olisi kelle tahansa yksikertaisesti aivan liian suurta surupaskana kestää. Minä kestin, jotenkin, koska Luoja tuki. Mut ilman tota, se ko. ymmärrys vie kyllä jo suoraan junanallerientämisiin. Senkin tietäminen mitä on, on tuskaista. Mutta sen täydellinen yhdistäminen siihen, millaiselle kansalle ko. tämä ilmestyskirjan lopunaikasetti Suomen kohdalla tuo tapahtuu .. on jo mille tahansa empaattiselle ihmismielelle jo aidosti liikaa.

No joo..

• Anonyymi

Espanjassa inflaatio on jo yli 10, eli ei ole ilmaista sapuskaa ja viiniä sielläkään.
        Tietysti voi olla lämpimämpää.
        Tuon mökiltä peittoja kaupunkiin talveksi, kyllä niiden alla tarkenee makailla.
        Niitä voi vaikka ripustaa akkunan eteen estämään kymän ilman sisään tuloa.
        Mummojen lahjoisksi kutomat villasukat käyttöön.

• Anonyymi

Tämä on kuin lukisi pikkulasten joululahja toiveita!

Te ette näköjään ymmärrä mitä on tulossa ja kuinka kauan se kestää!
      Normaali kotivara on tietysti pakollinen eli jokaisella tulee olla vähintää kolmen päivän varastot.
      MUTTA
      se ei riitä sillä jo pieni sähkökatko vaikuttaa siihen että tulee viikkojen pula KAIKESTA!
      ja isompi ongelma jos joku tärkeä osa rattaista hajoaa, kuten kaasu tai öljy tai ravinnon saanti ulkomailta!

se merkitsee että, tulee todella iso ongelma ja sitä varten on JO HARJOITELTU monta kuukautta jos kansa lähtee kapinoimaan kaduille.
      ja kun on kylmä ja ravintoa ei ole, kansa lähtee kaduille, joka ei kuitenkaan vaikuta mihinkää vaan saa sitten mellakajoukout liikeelle ja sen jälkeen armeijan!
      ja koko maa suljettaan eikä sallita ulkonaliikkumista kuin vain pakollisia syitä varten.
      KAIKKI tullaan säännöstelemään, ja jakamaan jos on tottelevainen hallitukselle, ellei pääsee kiven sisään!
      joten kansalaisilla ei ole mitään syytä poistua kotoa ja se on rangaistavaa, ja kaikki jotka poistuvat pääsevät kiven sisälle.

Lukekaa miten tilanteet kehittyvät maailmalla!

Koko hallitus ja lehdistö valhetelee kansalle että se olisi hiljaa ja istuisi odottamassa parempaa aikaa.
      Parampa aikaa ei tule vaan kaikki menee pahemmaksi.
      Tämä on lopunalkua, totutelkaa siihen että olette valmiit kohtaamaan Luojanne!

• Anonyymi

Hanki pian foliohattu!😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Totta. Muttei elämä tarkoitus taida olla kuolemattomuus. Vaan se, että edes jotenkin a. hyväksyy vikat kolme lausettasi ja b. niihin koitoksiin edes minimitasolla valmistautuu.

Tuossa tilanne voi olla jollekin jopa se, että tuota kaikkea itseenliittyvää on jopa toista vuosikymmentä vartoilluki. Sitten kun on lopunajat vielä päälle, niin kaipa sitä on ihan jees muillekin kertoo mitä kuolemanjälkeinen on, että edes muut sitten pääsis sinne Yläkertaan.

Tosin se mistä sinä tuossa kerroit johtaa raamatun kohtaan:

Luukas 21:10-11 FINRK

Sitten Jeesus sanoi heille: ”Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee suuria maanjäristyksiä ja monin paikoin nälänhätää ja ruttoa. Pelottavia asioita tapahtuu ja taivaalla näkyy suuria ennusmerkkejä".

Mitä itse ehdotin, ilman, että sain sille oikeastaan yhtään tukea, oli se, ettei mentäis kansainvälisen valtavirran mukana tän valtiorajojen sisäpuolella olevana väestönä vaan hyödynnettäisiin anteeksipyytämistä ja -antoa sekä rukoiltaisiin Kyösti Kallion rukousoivallusperintöstretegiaa hyödyntäen meille eheyttämisihmeitä sekä kansallistason yhtenäisyyttä mennä kunnialla läpi näistä seuraavist 4.4-vuodesta - mitä täs luomakunnalla jäljel enää on. Ei pahemmin myyny mun idea. Ja sitten kun sitä helvetissä ikuisesti yhdessä kadutaan, niin siitä ideastani ei olekaan tuolloin enää milloinkaan mitään hyötyä.

Mutta minä suosittelin, ehdotin ja rääyin täällä sen minkä pystyin. Joten tiedossa ko. vaihtoehto oli kyllä. Siihen ei vain uskottu; kuten ei siihenkään että venäläiset meinaa neutronipommittaa meidät partikkeleiksi. Noi feikkitaiei medianhehkuttamat rasismi-kassakuitit, autojen töhrimiset sun muut ovat ainoastaan alunalkua - täällä tulee aivopesty osa kansasta vielä lahtaamaan kymmeniä vuosia tai jopa täällä syntyneitä suomenvenäläisiä; josta sitten noiden se blonditiedottajanainen saa oikeutuksensa leimata suomalaiset natseiksi, josta sitten jokainen tajuaakin mitä siitä seuraapi. Tai sit ei tajua.

Ei ole väliä, koska tän kaiken ollessa yliprosentuaalisiin täystuhopaskoihin perustuvaa Suomen kansan olemassaolon nollaamista, viimeiseen asti siis, ulkoosanellusti, voimme siltä ilman samanaikaista kansallistason yhteisrukousta suojatuu taikka sen torjuu samoin kuin minä, joka torjuin ja suojauduin kemitreillseiltä tokmannista ostetulla vesipyssyllä. Siitä laaja-alaisesta bioasehyökkäyksestä seurasi kuume, joka edelleen on minulla noin kolmekasissa. En usko ettei saulisannatkin sitä samaa ilmamyrkkyä itsekin hengitäis. Perheineen, sukuinee, läheisinee, tuttuinee, kansalaisinee.

Tässä ei haluata myöntää tosiasioita kognitiivisen dissonanssin jarrutusjälkien ehtojen tähden, josta seuraa asioiden vyöryminen Suomen päälle juuri ja tasan kuten ulkoa Suomelle tahdotaan. Moni luulee vielä, erheellisesti, että tästä on yksilöselvityminen varmaa kun vaan nokkelan ovelasti kaikki taitavasti ITSE kikkaillaan ja hyvä tulee jne. Mut eivät ota huomioon sitä, mikä painoarvo sillä voikaan olla, että he, jtk elämänsä aikana tekivät lähimmäisenrakkauden tekoja ja tuonpäälle evankeliumin sanoman vielä tuntevat, voivat koska tahansa rukoilla Jeesukselta pitkittyneesti apua ja tälle kaikelle lopunaika paskalle täyttä iskunvaimennusta - suojakuvutuksena - koko tälle väelle tääl Finskilässämme välittää.

Isoja asioita, ja ihan liian vähän tukea heiltä, joilla näistä kansallistason kokonaisuuksista vastuu pitäisi loogisestiottaen olla. sou..? täystuhopastaa. Ei paskaa, vaan pastaa.

Tuosta tulikin mieleen se, että pitäisi hiukan teetä keittää, ja ottaa pari lusikallista hunajaa tyhjään vatsaan eka, ettei vatsasäryt taas mene nekin ihan mahdottomiks päivän mittaan.

En minä voi tällaisista olla onnellinen, mutta hyvä juttu jos joillekin tää lopun aika on kuolaaerittävää. Toteuttivatpa tuolloin omaa itseään? Kaukosäädin, nimeltään Suomen valinnat&päätökset, jo vuosiTUHANSIA ikääntyneissä käsissään.

Otetaan vähän lambadaa ja macarenaa tähän loppuun etten teitä kaikkia ihan täysin tällä kaikella masentaisi:

Kaoma - Lambada (Official Video) 1989 HD
        André Rieu ft. Los Del Rio - Macarena

Tiedätteks sen kohdan titanicista kun ne viulunsoittajat jatkaa sitä robottimaista habituaatiotansa, vaiks se laiva menee jo täysillä kohti pohjaa? Noh, andrehan tarjoaa tuossa viihdettä sydämensä kyllyydestä kun maailman väkiluku menee täs muutamaan sataan milliin. Harmin paikka, ettei sillä vikalla listalla ole yhtainuttakaan suomalaista nimeä. Harvempi sellaisii vippi listoja on nähny; mut hassuinta on se, et vaik joku sen olisikin nähny ja tuosta avoimestiki kertoisi, kukaan ei uskoisi ikinä sanaakaan.

Ja nimenomana ja täsmälleen tuossa ovat sodankäynnin maksimit.

Ainoa asia mitä minä pyysin oli se, ettei Suomi meniskä Suomelle suunnitellus eka-aallos. Ei näin, et ihmiset eivät vie tunne Jeesusta ENNEN menehtymistä. Ei näin....

....

:(
        :(((((((

:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Muttei elämä tarkoitus taida olla kuolemattomuus. Vaan se, että edes jotenkin a. hyväksyy vikat kolme lausettasi ja b. niihin koitoksiin edes minimitasolla valmistautuu.

Tuossa tilanne voi olla jollekin jopa se, että tuota kaikkea itseenliittyvää on jopa toista vuosikymmentä vartoilluki. Sitten kun on lopunajat vielä päälle, niin kaipa sitä on ihan jees muillekin kertoo mitä kuolemanjälkeinen on, että edes muut sitten pääsis sinne Yläkertaan.

Tosin se mistä sinä tuossa kerroit johtaa raamatun kohtaan:

Luukas 21:10-11 FINRK

Sitten Jeesus sanoi heille: ”Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee suuria maanjäristyksiä ja monin paikoin nälänhätää ja ruttoa. Pelottavia asioita tapahtuu ja taivaalla näkyy suuria ennusmerkkejä".

Mitä itse ehdotin, ilman, että sain sille oikeastaan yhtään tukea, oli se, ettei mentäis kansainvälisen valtavirran mukana tän valtiorajojen sisäpuolella olevana väestönä vaan hyödynnettäisiin anteeksipyytämistä ja -antoa sekä rukoiltaisiin Kyösti Kallion rukousoivallusperintöstretegiaa hyödyntäen meille eheyttämisihmeitä sekä kansallistason yhtenäisyyttä mennä kunnialla läpi näistä seuraavist 4.4-vuodesta - mitä täs luomakunnalla jäljel enää on. Ei pahemmin myyny mun idea. Ja sitten kun sitä helvetissä ikuisesti yhdessä kadutaan, niin siitä ideastani ei olekaan tuolloin enää milloinkaan mitään hyötyä.

Mutta minä suosittelin, ehdotin ja rääyin täällä sen minkä pystyin. Joten tiedossa ko. vaihtoehto oli kyllä. Siihen ei vain uskottu; kuten ei siihenkään että venäläiset meinaa neutronipommittaa meidät partikkeleiksi. Noi feikkitaiei medianhehkuttamat rasismi-kassakuitit, autojen töhrimiset sun muut ovat ainoastaan alunalkua - täällä tulee aivopesty osa kansasta vielä lahtaamaan kymmeniä vuosia tai jopa täällä syntyneitä suomenvenäläisiä; josta sitten noiden se blonditiedottajanainen saa oikeutuksensa leimata suomalaiset natseiksi, josta sitten jokainen tajuaakin mitä siitä seuraapi. Tai sit ei tajua.

Ei ole väliä, koska tän kaiken ollessa yliprosentuaalisiin täystuhopaskoihin perustuvaa Suomen kansan olemassaolon nollaamista, viimeiseen asti siis, ulkoosanellusti, voimme siltä ilman samanaikaista kansallistason yhteisrukousta suojatuu taikka sen torjuu samoin kuin minä, joka torjuin ja suojauduin kemitreillseiltä tokmannista ostetulla vesipyssyllä. Siitä laaja-alaisesta bioasehyökkäyksestä seurasi kuume, joka edelleen on minulla noin kolmekasissa. En usko ettei saulisannatkin sitä samaa ilmamyrkkyä itsekin hengitäis. Perheineen, sukuinee, läheisinee, tuttuinee, kansalaisinee.

Tässä ei haluata myöntää tosiasioita kognitiivisen dissonanssin jarrutusjälkien ehtojen tähden, josta seuraa asioiden vyöryminen Suomen päälle juuri ja tasan kuten ulkoa Suomelle tahdotaan. Moni luulee vielä, erheellisesti, että tästä on yksilöselvityminen varmaa kun vaan nokkelan ovelasti kaikki taitavasti ITSE kikkaillaan ja hyvä tulee jne. Mut eivät ota huomioon sitä, mikä painoarvo sillä voikaan olla, että he, jtk elämänsä aikana tekivät lähimmäisenrakkauden tekoja ja tuonpäälle evankeliumin sanoman vielä tuntevat, voivat koska tahansa rukoilla Jeesukselta pitkittyneesti apua ja tälle kaikelle lopunaika paskalle täyttä iskunvaimennusta - suojakuvutuksena - koko tälle väelle tääl Finskilässämme välittää.

Isoja asioita, ja ihan liian vähän tukea heiltä, joilla näistä kansallistason kokonaisuuksista vastuu pitäisi loogisestiottaen olla. sou..? täystuhopastaa. Ei paskaa, vaan pastaa.

Tuosta tulikin mieleen se, että pitäisi hiukan teetä keittää, ja ottaa pari lusikallista hunajaa tyhjään vatsaan eka, ettei vatsasäryt taas mene nekin ihan mahdottomiks päivän mittaan.

En minä voi tällaisista olla onnellinen, mutta hyvä juttu jos joillekin tää lopun aika on kuolaaerittävää. Toteuttivatpa tuolloin omaa itseään? Kaukosäädin, nimeltään Suomen valinnat&päätökset, jo vuosiTUHANSIA ikääntyneissä käsissään.

Otetaan vähän lambadaa ja macarenaa tähän loppuun etten teitä kaikkia ihan täysin tällä kaikella masentaisi:

Kaoma - Lambada (Official Video) 1989 HD
        André Rieu ft. Los Del Rio - Macarena

Tiedätteks sen kohdan titanicista kun ne viulunsoittajat jatkaa sitä robottimaista habituaatiotansa, vaiks se laiva menee jo täysillä kohti pohjaa? Noh, andrehan tarjoaa tuossa viihdettä sydämensä kyllyydestä kun maailman väkiluku menee täs muutamaan sataan milliin. Harmin paikka, ettei sillä vikalla listalla ole yhtainuttakaan suomalaista nimeä. Harvempi sellaisii vippi listoja on nähny; mut hassuinta on se, et vaik joku sen olisikin nähny ja tuosta avoimestiki kertoisi, kukaan ei uskoisi ikinä sanaakaan.

Ja nimenomana ja täsmälleen tuossa ovat sodankäynnin maksimit.

Ainoa asia mitä minä pyysin oli se, ettei Suomi meniskä Suomelle suunnitellus eka-aallos. Ei näin, et ihmiset eivät vie tunne Jeesusta ENNEN menehtymistä. Ei näin....

....

:(((((((

:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Ei mllään pahalla mutta kuka noita maratonpostauksia jaksaa lukea.............krooh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mllään pahalla mutta kuka noita maratonpostauksia jaksaa lukea.............krooh

Kaikella hyvällä, ilmeisesti ei yhtään kukaan.

Mutta jos oikeat ihmiset ne kaikkii tod. näk. vastaan lukisivatkin, ja sisäistä rohkeutta heissä sittenkin ois hylätä ulkoosanellut täystuhopaskaan johtavat suunnitelmat, niin tämä kansa VOISI pelastua.

Mutta kuten jo sanoin ja sinäkin huomasit myös, marathonpaskaa ei kukaan tietenkään jaksa lukea.

Mutta, ei hätiä mitiä, ei kai tässä nyt OIKEASTI venäläiset muka ala neutronipommittaan meitä, eiväthän.

Tää o vähä niiku "rakastelisi" tukiaista, martinaa, sofiaa, liekkiä ja paikallista thaihierojaa päivän verran putkeen ja sitten toivoisi, että pissatestissä olisi vaihdekeppi vielä samankaltainenkaan edes kuin yhteiskivaa edeltävänä hetkenä, eikä tarttettaiska letkuja alkuperäis pissapojan sijaan suorittaaksemme sen virtsanäytteenoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan

• Anonyymi

Vakava ilmoitus turvetyömailta: Vain 30% tavoitteista saatiin kesällä aumoihin – ”Meillä on nyt energiakriisi!”

”Ensi talvi näyttää ne kuuluisat närhen munat. Ja kuluttaja maksaa. Iskee lujaa kaikille. Vanhoja varastoaumoja ei juurikaan ole. Energiakriisi on meillä jo nyt! Kivihiilen siirtymäaikainen tuonti idästä loppuu 10.8. Tämän jälkeen kivihiilen hinta tuplaantuu ja saatavuus vaikeutuu entisestään. Eipä löydy talveksi sitten sitäkään.”

Lukekaa uutisia mistä löydätte, ei ole tiedosta pulaa jos kiinnostaa!

• Anonyymi

• Anonyymi

Ei tietenkään ole. Mutku EVVK niin multilateraalinen täystuhopaskahan tässä on se väistämätön luonnolliseksi maskeerattu seuraus näist kaikist, ellei kaikki sano just nyt, että hei, ei me haluta kuolla ja mennä täst suoraan kuolemanjälkeiseen helvettiin. Me tahdomme lisäajan ja ihmeidenkokemiset, suojakuvutukset anteeksipyynnöt ja -annon. Me aidosti haluamme siniRISTIlipun kristinuskon tän ilmiselvän satanin viimestä iikkaa myöten toimitettavan täystuhopaskan sijaan.

Soon vähä niinkun ammatinvalintakysymys, pikkusen isommilla panoksilla vaa.

Heh, minua suorastaan naurattaa jo tämä koko hiton pyllistelevä tekohymyily. Mutta eipä täs hätii mitii jos kaikki haluu suudella sofian botoksia. Se ei vaan ollut mun juttu, se. Minulta lensi tuollaisesta laatta. Eikä ollut muuten alapään.

Se onkin ainoa kerta kun olen toisen ihmisen suuhun oksentanu. Oudointa oli se, ettei edes hävettäny jälkeenpäin; minusta kun oli ihan loogista että yökkäsin kun se botoksi oksennusimpulssin aiheutti. Tyhmä tosin olin sen tähden, koska koskaan edes kuvittelinkaan että botoksi, taikka täystuhopaska, hyväksyttävää ois edes teorianaka alunperin ollutka.

Mutta kun se kaiken etovan koin ja kuviot oivalsin, en ikinä antanut erehdyksen muuttuu pahentuvaksi virheeksi. Vaan automatisoitunut toisto loppui enkä enää koskaan botoksia suudellu. Vaikka olisin voinut kyllä.

Mutta minä tiesin, että laattahan siinä lentää. Taikka koko väestö great resetoituu.

VIIMEISTÄ IIKKAA MYÖTEN. Koko tää ainutlaatuinen Suomen väki.. huoh.

Mutta:
        Hipsulihei!

• Anonyymi

• Anonyymi

Bloomberg: Energian hinta puskee eurooppalaiset ruokaköyhyyteen

"Bloomberg raportoi tiistaina, että elintarvikkeiden tuottajat kaikkialla Euroopassa kamppailevat jyrkästi nousevien energiahintojen kanssa ja nousu tuntuu nopeasti elinkustannuskriisin kanssa kamppailevien kuluttajien taskuissa."

”Luulen, että pahin on vielä tulossa, kun energian hinnat nousevat. Tämä talvi muuttaa pelin ja käsittelykustannukset todennäköisesti nousevat.”

Rehut lopussa: Ranskaa uhkaa maitopula

Ranskalaiset kuluttajat voivat kohdata pulaa maidosta ja maitotuotteista tänä syksynä sekä ensi talvena kuivuuden aiheuttaman ruokarehun puutteen vuoksi, varoitti Ranskan maataloustuottajien liitto (FNSEA).

Uusi naula EU:n arkkuun – Puola kieltäytyy jakamasta kaasua ja vähentämästä kaasunkulutustaan

EU-komissio ei voi pakottaa Puolaa liittymään EU:n uuteen suunnitelmaan kaasunkulutuksen leikkaamisesta 15%, eikä Puola jaa kaasuvarantojaan muiden unionin jäsenmaiden kanssa, maan ilmasto- ja ympäristöministeri Anna Moskwa sanoi uutistoimisto Siecille.

Koko eurooppa on paniikissa!
      Joten Lukekaa itse!

ympäri maailmaan ravitoketjuja, palaa ja tuhotuu oudosti!
      Juuri luin, jenkeissä iso vilja-siilo, joka tekee viljasta jauhoja ja sitten jauohoista leipää on onnettomuuden vaikutusesta palanut poroksi!

• Anonyymi

droneilla thermite sytkäreitä pelloille niin johan levii vaiks metsapaloiks asti - no morree lämmityspyytä taikka suojaa taikka - pahinta, happea. Noinhan se muualla toteutetaan, ulkoosanellusti.

Kyllä on hardcorea pian ilmassa kun Jeesuksesta oikein kunnolla tässä vielä erkaudutaan. Tulevat monet kuolemaan vielä kauhusta sydäreihin kun tää pehmoporno avautuu demoni helvetiksi maan päällä; ja sit tulee vielä moni muistelemaan ravelin boleroa pikkusen lämpimäs mestas ku kolkyt nelkyt asteisena kesäpäiväkokemuksena maanpäällä. Häröä, mutta nuo hard core kokemukset ovat jo semmotteita, että niissä sotatoimitaustankin kaverit tulee hiukan ihmetteleen että mitä hevonvitunperkelettä TÄMÄ on!?

Nämä todella ovat ne ajat. Aivan vitun mahdottoman uskomattoman epätodennäköistä näitä oli sattuu elää, mutta nää ne ovat.

Tällaisii asioita keskikertaisen mielen raha/valta-ahneus mahdollistaa, kirjaimellisen maailmanlopun alun. Ja koska gaussin käyrän keskiväli on massana suurin, niin avot, mopolla pääsee ja rahalla saa sen mopon.

Ja Andre senkun viihdyttää esiintymiskyvyillään kansaa, ja kansa manipuloituina työntävät toinen toistaan lujempaa kohti jyrkänteen reunaa; feeeeeeeeel the pride.

Tuosta tässä on kysymys; ylpeyden tunteen motivoimasta toiminnasta. Eli egoinflaatiosidotusta onanoinnista tekohymy liimattuna kauneusleikkauksella kestohymyksi.

Ja kaikki on aivan vitun huippuuuuuuuuu! Ja sitten eka-aalto iski ja jouduitteki kaikki mun perässä suoraan helvettiin.

....

no joo, sarkasmista takas perusmasiskeen, jossa tosiseikat ovat ne, et aivan prkl surullistahan tää kaikki on.

Devoluutio. Logaritmisena versionaan .... kohti suurta NOLLAUSTA.

Sotatieteellisesti täydellisyyttä; jos vihollisesti on jokainen ihmisolento, joka Luojansa kaltaiseksi Luojansa hänet loi.

Ja ravelin bolero vaan hehkuttaa itseään taustalla andre kapellimestarina!

Tai näin:
        André Rieu - The Beautiful Blue Danube (official video)

Minä kävin useinkin klassisen musiikin konserteissa maailmalla. Ja nyt, kun tämä päättyy, niin kyllä on muuten lapsen mieli muuttunut kun klassisen musiikinkin jopa nyt koen huomionvarkaus-pikku-hämynä.

Koska perimmiltään, KAIKESSA, kyse oli aina ja ainoastaan ihmissieluista. Ja niiden ikuisesta kohtalosta. Se on, kaikkien aikojen suurin varkaus. Varastaa toisen ikuisuus. Ja se on satanin tasan ainoa päämäärä. Aina ollut, on ja tulee seuraavat 4.4-vuotta vie oleen.

Mutta tuon lyhyehkön mutta negatiivisuutensa vuoksi pitkältä vaikuttavan ajanjakson jälkeen, se kokonais yhtälö muuttuukin taas luonnottomasta luonnonmukaiseksi. Vähä niinku universumin tasapainojuttuna? Ja silloi kilpaapiereskelyt rahasta päättyy ja kilvoittelu aidosta ikuisesta onnellisuudesta alkaa. Toiset, tietty, saivat pikku maistiaisii jo maanpäällisinä tai jopa pikkuvisiittien muodossa alakerras ja sittemmin jopa Kotona Yläkerras. Mut tuollaisita en mä ite tietenkään mitään tiie - kunha kerron vaa siitä, mitä muut tuon kaiken kokeneet ja siitä kaikesta aidosti suuresta sössöttivät.

Ajat ovat mitkä ne ovat. Kyse oli ainoastaan siitä, valittinks hardcoree iskunvaimentaa samanaikaisella kansallistason yhteisrukouksella, vaiko mentiinkö sarvikuonoina suoraan siihen tulevaan hard coreen ilman Luojamme armon suojakuvutusta. Minä suosittelin jälkimmäistä. Ainahan minä sitä suosittelin.. ihan aina.

No joo.. kohta alkaa taas surupaska josta seuraa vielä syvempi masis jne.kun tuota ehdotusta ei toimeenpanna kai sit lainkaa, millonkaa.

• Anonyymi

Sähkö virtaa meillä.
      Tällähetkellä 04,19 cent / kWh.

• Anonyymi

Tällä hetkellä uusia sähkösopimuksia tehdään hintaan 26 senttiä kilovattitunti. Kun määräaikainen sähkösopimuksesi joskus loppuu, ollaan luultavasti eri lukemissa, eivätkä ne lukemat ole alaspäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä hetkellä uusia sähkösopimuksia tehdään hintaan 26 senttiä kilovattitunti. Kun määräaikainen sähkösopimuksesi joskus loppuu, ollaan luultavasti eri lukemissa, eivätkä ne lukemat ole alaspäin.

Kun kaksivuotinen sopimukseni kesällä vaihtui 12 senttiin, eli nousi kaksi ja puoli -kertaiseksi, olin kauhuissani. Nyt huokaan helpostuksesta, kun hinta nousee päivittäin. Ei auta muu kuin säästää sähköä, vaikka se toisaalta saattaa nostaa hintaa, koska yhtiöiden omistajat haluavat varmistaa voittonsa. Ei tosiaan oikein tiuedä, pitäisikö nostaa vai laskea kulutustaan; melkoinen noidankehä.

• Anonyymi

50 kpl makarooni pussia.
      20 spaketti pussia
      10 kg riisiä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Hunaja ja näkkileipä
        rasvaa jossain muodossa kuten ruoka-öljy
        kuivattuja, viheriäisiä ruohoja, eli vaikka papuja tahi herneitä.

vitamiineja pilleripurkista.
        tai vielä parempi, kuusen ja männyn neulasista :)
        koivun ja nokkosen lehtiä, salaattia tahi teetä :)

on hyvä tutkia Suomen luonnossa olevia, ravinnon lähteitä, kesällä on niitä paljon ja talvella myös, mutta ne ovat lumen alla.
        ei ne kasvien juuret ole minnekään menneet, ova tvain piilossa ja lapiolla ne löytää :)

Puhdasta vettä saa joka paikasta, Suomen vedet, järvet ja lammet ovat puhtaita ja niistä saa kalaa pyytämällä, sekä kesällä että talvella.

vesi, tahi lumi on kuitenkin hyvä ja tarpeelista keittää, vaikka armeijan pakissa, joka on samalla hyvä vesi ja ruoka astia.
        Hiekkalla sen saa puhtaaksi ja tulisella vedellä eli kiehauttaa ja se on puhdas.

netti on täynnä monia hyviä neuvoja, ne ovat parempia katso ja kuunnella kuin typerät elokuvat ja muut saippua sarjat.

se mitä niissä opettaan on hyvä harjoitella.
        Tulen tekeminen, esin kipinä-raudalla ja puukolla on pakko osata.

tutkikaa ja oppikaa ja tehkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosimies pyyhkii kesällä lehtiin, talvella lumeen ja niinä kahtena muuna vuodenaikana suoraan verhoihinsa.

Suomesta ei sammal lopu ja kerran viikossa voi hypätä järveen ja se auttaa terveyttä kaikin tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista hamstrata myös paskapaperia....
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b0fae059-26d2-4dcb-8a86-2dc1275d1d36

Vanhoista lakanoista voi repiä rättejä, joilla voi pyyhkiä itsensä, ainakin pienemmän tarpeen jälkeen, ja pestä ja käyttää uudelleen. Niin kautta vuosisatojen tehtiin. Naisten hygieniatuotteet ja vaipat nekin voivat olla kankaisia. Paperinenäliinoja ei kannata ostaa, vaan kankaisia. Itselläni on siivouskomerossa ja keittiössä vino pino lakanarättejä kaupasta ostettujen puhdistusliinojen sijaan. Pesen niitä joskus, tai heitän pois, jos on liian likaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hunaja ja näkkileipä
        rasvaa jossain muodossa kuten ruoka-öljy
        kuivattuja, viheriäisiä ruohoja, eli vaikka papuja tahi herneitä.

vitamiineja pilleripurkista.
        tai vielä parempi, kuusen ja männyn neulasista :)
        koivun ja nokkosen lehtiä, salaattia tahi teetä :)

on hyvä tutkia Suomen luonnossa olevia, ravinnon lähteitä, kesällä on niitä paljon ja talvella myös, mutta ne ovat lumen alla.
        ei ne kasvien juuret ole minnekään menneet, ova tvain piilossa ja lapiolla ne löytää :)

Puhdasta vettä saa joka paikasta, Suomen vedet, järvet ja lammet ovat puhtaita ja niistä saa kalaa pyytämällä, sekä kesällä että talvella.

vesi, tahi lumi on kuitenkin hyvä ja tarpeelista keittää, vaikka armeijan pakissa, joka on samalla hyvä vesi ja ruoka astia.
        Hiekkalla sen saa puhtaaksi ja tulisella vedellä eli kiehauttaa ja se on puhdas.

netti on täynnä monia hyviä neuvoja, ne ovat parempia katso ja kuunnella kuin typerät elokuvat ja muut saippua sarjat.

se mitä niissä opettaan on hyvä harjoitella.
        Tulen tekeminen, esin kipinä-raudalla ja puukolla on pakko osata.

tutkikaa ja oppikaa ja tehkää.

Tänään kokeilen voikukanjuurien keräämistä. Niistä voi kuivattamalla ja paahtamalla ja jauhamalla tehdä kahvijauhojen veroista herkkua. Väittävät sen tuoksuvan kahvilta ja pähkinältä. Jos jaksan, nostan juuria kilotolkulla ja kuivaan niitä vaihtokauppaakin varten.

Voikukan lehdet kannattaa myös kerätä, puhtaat ja terveet lehdet. Ne voi koota nipuiksi ja ripustaa kuivamaan. Niistä voi sitten murentaa viherjauhetta, joka säilyy paperipussissa tai lasitölkissä. Nokkosenlehdet jo mainittiin, nekin ovat valtava vitamiinipommi. On paljon muitakin teeksi kelpaavia lehtiä, mieleen muistuu heti mansikka, vattu ja mustaherukka, mustikka ja vuohenputki. Juolavehnän juurista voi jauhaa jauhoa. Rikkaruohoissa on suuri rikkaus! Niitä voisi alkaa kutsua rikkausruohoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoista lakanoista voi repiä rättejä, joilla voi pyyhkiä itsensä, ainakin pienemmän tarpeen jälkeen, ja pestä ja käyttää uudelleen. Niin kautta vuosisatojen tehtiin. Naisten hygieniatuotteet ja vaipat nekin voivat olla kankaisia. Paperinenäliinoja ei kannata ostaa, vaan kankaisia. Itselläni on siivouskomerossa ja keittiössä vino pino lakanarättejä kaupasta ostettujen puhdistusliinojen sijaan. Pesen niitä joskus, tai heitän pois, jos on liian likaisia.

"Naisten hygieniatuotteet"
        ennen vanhaa kun jänis tai muu pikku eläin näki naisen, juoksi hengestä edestä karkuun, ettei muutu ; Naisten hygieniatuotteeksi.

Tosin myös silloin oli, vanhoja tahi ylimääräisiä vaatteita ja osia niistä.
        Pellavaa, erittäin pehmeää on osattu Suomessa tehdä jao aikojen alusta, eli noin 5000 vuotta sitten :)
        joten kyllä se siitä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään kokeilen voikukanjuurien keräämistä. Niistä voi kuivattamalla ja paahtamalla ja jauhamalla tehdä kahvijauhojen veroista herkkua. Väittävät sen tuoksuvan kahvilta ja pähkinältä. Jos jaksan, nostan juuria kilotolkulla ja kuivaan niitä vaihtokauppaakin varten.

Voikukan lehdet kannattaa myös kerätä, puhtaat ja terveet lehdet. Ne voi koota nipuiksi ja ripustaa kuivamaan. Niistä voi sitten murentaa viherjauhetta, joka säilyy paperipussissa tai lasitölkissä. Nokkosenlehdet jo mainittiin, nekin ovat valtava vitamiinipommi. On paljon muitakin teeksi kelpaavia lehtiä, mieleen muistuu heti mansikka, vattu ja mustaherukka, mustikka ja vuohenputki. Juolavehnän juurista voi jauhaa jauhoa. Rikkaruohoissa on suuri rikkaus! Niitä voisi alkaa kutsua rikkausruohoiksi.

Rautalehti :
        http://www.yrttitarha.fi/kanta/piharatamo/
        on erittäin hyvä, haavojen sulkemiseen ja "suojeluu".

"Ratamoiden nuoret lehdet sopivat erinomaisesti keittoihin, salaatteihin ja muhennoksiin. Niitä voi käyttää pinaatin tapaan kiehautettuina ja hienonnettuina. Sellaisten henkilöiden, joilla on usein yskää, olisi hyvä ottaa ratamo käyttöön keittiössä."

ja Kuten "kaikki" Suomenluonossa olevat kasvit ja puut ja pensaat, niistä saa ravintoa ja lääkettä ja "kahvia" ;)

Nyt, "älä etelän mie's huijo, ota offia"
        Luonnon oma hyttysen karkotin, savuinen nuotio jossa vaoi samalla savustaa kalaa, mutta savu putki eli savupiippu tektan sisällä tahi omatekoisen suojan sisällä on parempi.

Nyt hyttysen karkoitus

Laventeli
        http://www.yrttitarha.fi/alasivu.html

Muu käyttö
        "Laventelin tärkein käyttöalue on kosmetiikka ja siellä varsinkin saippuat ja hajuvedet. Kotona laventelin kukkia voidaan käyttää hajustamaan vaatekomeroa, ja vaatekoitakin kukilla on torjuttu. Eteeristä laventeliöljyä voi käyttää myös hyttyskarkotteena perusöljyyn sekoitettuna. "

eli kaksi kärpästä tahi hyttystä yhdellä, SAIPPUALLA :)
        eli puhtaus ja hyttyset ja muut inisijät.

Tätä lavantelia kannattaa käyttää VAROVASTI, mutta se on kans' super lääke :)

ja lisää löytyy, täältä:
        http://www.yrttitarha.fi/

Joten Suomen luonto on erittäin rikas, kunhan tietää mitä etsii ja tekee, joten
        Nyt kaikki takasin kuolunpenkille ;)

• Anonyymi

E mitenkään. Elän normaalisti. Käyn kaupasta ruokaa, tankkaan autoni, asun asunnossani. That's it.

• Anonyymi

Taidat olla kylän kovin jäbäleissoni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla kylän kovin jäbäleissoni?

On kyllä massiivista kontrastia ajoittain tällä palstalla.

• Anonyymi

Niin, siis "mikä alkaa" noin äkillisesti avaajan mielestä?

• Anonyymi

En tiedä avaajasta havainnoista, mutta jos väestöän sietokyvyn rajaa aletaan testailla enemmänkin, moni vaipuu väistämättä epätoivoon ja alkaa vetään massailmiönä ittensä hirteen (masentuessaan täysin), varastelemaan yms rikollista paskaa täysin Suomen etujen vastaisesti.

Sinäkin siinä kohtaa kun alat nälkää nähdä taikka joku venäjä tai vielä pahempaa suoraan kinuskit alkaa iskemään tänne ohjuksilla masennut kyllä. Masennus ei ole mikään pikku vitutus silloin tällöin, vaan oikeasti toimintakykyyn suoraan ja pitkäkestoisesti vaikuttava mielialasairaus.

Tää kaikki ilmestyskirja kokonaisuus on todella surullista.

Siksi. On parempi vaan ajaa nurtsi yms. ja ehkä kattoo redtuubia tai vaihtoehtoisesti jopa rukoilla ittekseen jossain huoneensa kulmissa sen aikaa mitä netti vielä toimii, kuin miettii tulevaa ohjuspaskaa yms masentavaa sen enempää.

Viinallahan monikin huolensa nollaa. Murheiden hukuttamista, niin ikään. Et jaksaa taas vielä sen yhden päivän. Ja taas. Ja taas. Sellaista maailman menoa, että pitäisi viinasta tulla kaikille ilmaista. Mutta kun rukoilemallakin saa "humalan" aikaiseks. Mutta juurikin kuten alkoholi mielen ja koko ihmisen sumentaa, rukous samat kirkastaa. Ja toisessa hyvänolon tunne on hetkellinen kun taas rukouksesta ikuinen.

No joo.

Ei ketään oikeasti voisi vähempää nuo sössötykset kiinnostaa. Tietenkään.

• Anonyymi

Se on jo alkanut, voit ihmetellä sitä kun käy kaupassa:
        miksi se mikä eilen maksoi 2 euroa tänään maksaa 2.5 euroa!

el inflaatio on nyt monissa tavaroissa ja varsinkin ravinnossa, jo 9 - 10 %

eli kaikki kallistuu joka päivä ja lisää eikä loppua näy.
        onko poltto-ainme kallistunut?
        onko sähkö kallistunut?

• Anonyymi

Joo, pitää varautua. Ostin juuri kaksi hernekeittopurkkia.

• Anonyymi

Hyvä. Kaksi tänään jemmaan, kaksi huomenna, kaksi sunnuntaina, siitä se kato lähtee.

• Anonyymi

Perunakuopassa olen ollut jo vuodesta 2009 lähtien. Ampumasektorien heinikot pidän lyhyenä kesäaikana ja talvella pidän ne lumesta puhtaana. Muuten ihan normi 7:n vuoden ruokavarasto täydentyy aina sopivasti tähän aikaan marjoilla js sienillä. Syssymällä tulee kaadettua hirvi tai kaksi.

• Anonyymi

Hirvestä parista omaa lihaa talveks, OIKEIN.

Noihin ampusektoreihin pitäisi sunkin saaha lisää äijiä tueksi, täällä on monia jotka asuvat betoniparatiiseissa tahtonsa vastaisesti, ota näitä messiin sinne missä tuontasoisia olosuhteita on Suomella heille tarjota. Parempi soon isommalla porukalla selvityy jos tulevat itänaapurit sittenkin ainoastaan konventionaalisesti päällemme. Taikka tämä talousromahdus ajaa salamamaisesti koska tahansa muutamassa päivässä vain kaikki kaupungissaelävät epätoivonpartaalla anarkiapaskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noihin ampusektoreihin pitäisi sunkin saaha lisää äijiä tueksi, täällä on monia jotka asuvat betoniparatiiseissa tahtonsa vastaisesti, ota näitä messiin sinne missä tuontasoisia olosuhteita on Suomella heille tarjota. Parempi soon isommalla porukalla selvityy jos tulevat itänaapurit sittenkin ainoastaan konventionaalisesti päällemme. Taikka tämä talousromahdus ajaa salamamaisesti koska tahansa muutamassa päivässä vain kaikki kaupungissaelävät epätoivonpartaalla anarkiapaskaan.

Hirvenliha...kuin lahopuuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirvenliha...kuin lahopuuta.

Kuka siellä oikein kitisee taas. Onhan se kuin puuta söis, mut entäpä silloin kun tuon ainoana vaihtoehtona todella on se mänty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jänis ja kani ovat myös hyvää ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jänis ja kani ovat myös hyvää ruokaa.

JA lisääntyvät nopeiten ikinä, eli uutta lihaa nopeasti.

Viisas sälli. Erinomainen asenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei idästä meille tule ja ole vaaraa, vaan se vaara on jo tullut ja se tuli lännestä.
        Jos ehtivät tulee sitten eu poliisi ja armeija hallituksen tueksi!

Natohan täällä jo on.

On suuri mahdollisuus että veli Venäläinen pelastaa meidät heistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka siellä oikein kitisee taas. Onhan se kuin puuta söis, mut entäpä silloin kun tuon ainoana vaihtoehtona todella on se mänty?

Eikö Suomen metäst eli pellot ole täynnä peuroja:)
        aina sen yhden kerran kuussa saa jousella otettua, ja sitten oppimaan missä ne syö ja juo.
        Lintuja voi ritsalla pudotella.
        Karhut kannattaa jättää väliin ellei ole ole vähintää sataa miestä mukana, niin se metsän kuninkas ei tykkää jos yksi mies menee sen pentuja kiusaamaan!

ja nahat, niistä voi tehdä mitä vain kunhan on sen nahan putsannut.

• Anonyymi

Me otamme sähkön talomme rappukäytävästä roikan johdolla, kuten muutkin normaalit romanit.

• Anonyymi

Pihalta saa autojen sähkötolpista pari tuntia päivässä

• Anonyymi

Meillä sähkön kiinteä hinta vielä 2 vuotta 10c kwh.

muuten olisi 30c kwh mutta tein sopimuksen keväällä.

• Anonyymi

Laitan katolle aurinkopaneelit, joiden tuottamalla sähköllä lämmitän sitten tammikuisena öinä 200 neliöisen talon. Taloni on melkein yhtä suuri kuin luonnonsuojelija Ohisalolla ja luonnonsuojelija Haavistolla. Näin seuraan Vihreitten neuvoja, ja hiilijalanjälkeni tulee olemaan aika pieni.

Puita en polta, koska ne tuottavat hiilidioksidia ja pienhiukkasia.

Kaupassa käydessäni ostan ruuaksi vain ulkomaista, Etelä-Amerikassa tuotettua luomuruokaa, joten näin ei rasita Suomen luonto maanviljelyn kautta.

Ajattelin käydä myös talven aikana lentämällä muutaman kerran katsomassa Ranskassa, kuinka ilmastomuutos on kuivuttanut joet. Näin myös osallistun ilmastonmuutos vastaiseen taisteluun.

• Anonyymi

Ehdolla vuosikymmenen parhaaksi! Hulvatonta.

• Anonyymi

Yksityis lentokoneella, älä liiku köyhien lähellä!

• Anonyymi

Aloittajan kirjoituksessa tärkein kohta on juomavesi. Vaikka ei viitsisi mitään ruokavarastoja kerätä, niin vettä tai valmista juotavaa mehua pitäisi olla kotona. Ilman juotavaa ei voi esimerkiksi ottaa lääkkeitä. Kaupasta ostettu vesi säilyy vuoden, mutta voi myös itse laskea hanasta vettä puhtaisiin pulloihin. Hanasta otettu vesi säilyy juomakelpoisena jääkaapissa joitakin päiviä ja sitten veden voi vaihtaa uuteen.

• Anonyymi

Kraanavesi puhtaissa pulloissa säilyy pakasteessa erittäin kauan. Jos pelkää veden saastuneen niin voi ostaa vedenpuhdistus tapletteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kraanavesi puhtaissa pulloissa säilyy pakasteessa erittäin kauan. Jos pelkää veden saastuneen niin voi ostaa vedenpuhdistus tapletteja.

Jos vesipulloon laittaa lisäksi pikku lorauksen hopeavettä, se säilyy puhtaana. Tai puhtaanpana. Niin ainakin väitetään.

• Anonyymi

Mihin talveen? Ei karibialla ainakaan mitään lunta ole satanut viime vuosina kun olen siellä nuo talvet viettänyt...

• Anonyymi

Jaahas, jaahas. Joku elää tyylikkäästi?

• Anonyymi

Olen varautunut niin että syön vaikka omat sanani jos kaupat sulkeutuvat .

• Anonyymi

Ekonomisti Malinen on valitettavasti oikeassa ja Putin katselee naapurissa ihmeissään tätä Suomen touhua, Suomi on katkaissut välit typerällä politiikalla naapuriimme, Venäjä ei ole uhannut Suomea 80 vuoteen, eikä uhannut nytkään, tämä oli vain tekosyy juosta USA, n ja Naton syliin.
        Marinin hallitus on viemässä Suomen katastrofiin, eikä hän välitä siitä tippaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ekonomisti Malinen on valitettavasti oikeassa ja Putin katselee naapurissa ihmeissään tätä Suomen touhua, Suomi on katkaissut välit typerällä politiikalla naapuriimme, Venäjä ei ole uhannut Suomea 80 vuoteen, eikä uhannut nytkään, tämä oli vain tekosyy juosta USA, n ja Naton syliin.
        Marinin hallitus on viemässä Suomen katastrofiin, eikä hän välitä siitä tippaakaan.

sanna on täten siis sittenkin uskonnollinen?

jos sannukka olisi kristinuskolle samoissa määrin lojaali, olisi mooses vielä kuulkaa pikkupoika verrattuna sannaan.

Mutta jos tuommoine tekee hänet onnelliseksi, niin varmaan Suomen tuhkatkin kengistään koneeseen noustessaan täältä suoraan bora boralle lähtiessään karistaa.

Muttei koskaan pidä sanoa ei koskaan. Jos enkeli vaikka taikka Pyhä Maria taikka Jeesus sannalle totuuden ja onnen näyttäisi sittenkin, niin ehkä tuolloin sitten sannakin läytäisi taas lähimmäisenrakkauden.

soois kova näky se

• Anonyymi

Olen varautunut talveen siten että pöllin taloyhtiön varastosta paviaanin säilykkeet häh häh häää

• Anonyymi

Tästä täysi kymppi 🤭

• Anonyymi

Minulla ei ole varavarastoa kaapeissa muuta kuin pari tonnikalapurkkia, muutama paputölkki ja paseerattua tomaattia,, yksi kahvipaketti ja jauhopussi sekä kuivahiivaa.. Pakasteeseen en säilö muuta kuin puolukoita metsästä. Enempää en aio hamstrata. Jos elintarvikkeet loppuvat kaupoista siitä voidaan syyttää myös elintarvikkeiden hamstraajia, joilla on kaapit pullollaan ruokatarvikkeita joista iso osa päätyy roskiin koska ehtivät pilaantua ennen kuin ne ehditään käyttää.

• Anonyymi

Tuhlaat pakastetilaa puolukoilla. Puolukat kannattaa survoa ja laittaa kellariin tai metaliastiassa jättää ulos.

• Anonyymi

Sanna jos saa innolla ja himolla ajettua suomalaiset 1800-luvun elintasoon niin meikäläisen osalta Floridan maill' gulda kägöset kukkuu.

• Anonyymi

Aloittakaa nyt kunnon lihotuskuuri talvella voitte sitten laihduttaa ja kesällä ootte jo rantakunnossa 😂🤣

• Anonyymi

Juokaa viinaa kuten maailman kaunein ja vaikutusvaltaisin pääministerimme niin ei tule nälkä.

• Anonyymi

Olen kerännyt käpyjä

• Anonyymi

Laitan kaikki pahvit sun muut paperit polttokelpoiseen, jotta saadaan energiaa

• Anonyymi

Lintujen talviruokintapaikoilta voi haavilla pyytää tiaisia ja muita paikalle eksyneitä. Ei niissä paljoa ole syötävää, mutta jos tarpeeksi monta saa pyydystettyä.

• Anonyymi

Onko valkoposkihanhet hyviä, ne rantojen paskoajat, niitä metästämään niin saa roteiinia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko valkoposkihanhet hyviä, ne rantojen paskoajat, niitä metästämään niin saa roteiinia.

Rottia on kaupungeissa paljon.

Joskus Finnair syötti rottia lennoillaan broilerina. Hyvin meni läpi monelta

• Anonyymi

• Anonyymi

Kilo hiivaa ja säkki sokeria.

• Anonyymi

Ruokaa piisaa kuukausiksi ja olutta. Konjakkia rommia votkaa kahvia teetä samoin. No hätä 😉

• Anonyymi

Vararavintoa nahan alle. Vähintään plus 10 kg

• Anonyymi

En tiennytkään että Suomessa on sotatila päällä ensi talvena, miksei missään ole infottu tästä?

• Anonyymi

Pula-sota aikana kissoista tehtiin rasvaa, olisko ollut joku floora tahi mikä lie, vesi-rasva kyseessä.

Oikeaa punaista voita sen tulee olla ja punaista juustoa, ei mitään rasvattomia tekeleitä, ja punaista lihaa.

Sokeria (puhdistettua valkoista myrkkyä) ei kannata syödä vaan oikeaa hunajaa, kotimaista :)
      Jos löytää jostain kokonaisen ei puhdistettua sokeria juurta tahi ruokoa sen voi nauttia.
      kuten koko viljat, ei siis puhdistettua valkoista jauhoa ,se on myrkkyä!
      Kuten kerma joka on maidosta puhdistettua, mutta vaarallista, melkein myrkkyä joten koko-maitoa ja yleensä, ei mitään puhdistettua ja jalostettua.

• Anonyymi

Helvetisti jodia. Geiger-mittari. Paljon kertakäyttöisiä sadetakkeja.

• Anonyymi

Minulla ja vaimolla on aina vähintäin 2 kuukauden kuivamuona, jauho, makaronia,
      purkkiruokaa ym varasto. Kahdessa pakasteessa marjoja, hilloja, lihaa, kalaa, jauhelihaa, hiivoja ja kymmenkunta leipäpakettia. Mehua tehty 20 litraa joista saa mehujuomaa tehtyä noin 100 litraa.

• Anonyymi

Kuivamuonille ja purkkiruualle olisi kyllä kaappitilaa kolmessa tyhjässä pystykaapissa. Perunoiden säilytystilaa löytyy viileästä nurkkakaapista ja jääkaapista. Yleensä niillä pärjäilemme maaliskuulle asti.

• Anonyymi

-hernekeittopurkkeja
      -pastamakaroonipusseja
      -jauhoja leiväntekoa varten (8 kg)
      - pakastettuja perunasipulisekoitusta (4 kg)
      - irtoperunaa 40 kg luvassa syyskuussa
      -pakastettua kalaa n.5 kg
      - kuivahiivaa 3 pakettia
      -hiivapaketteja pakkasessa noin 20

Liiterissä 10 pinokuutiota polttopuita.

• Anonyymi

Aina pitäisi olla jemmassa jauhoja, hiivaa sekä rypsiöljyä. Samoin sokeria ja suolaa. Nimittäin leiväntekoa ja kastilkeentekoa varten. Peruna on hyvää ja edullista ruokaa. Samoin kauraryynit. Jokainen täysjärkinen ok-talossa asuva omistaa myös leivinuunin ja polttopuita. Vettä voi sulattaa puhtaasta lumesta talvella.

• Anonyymi

Kuivasäilytyksessä on mm. Vehnäjauhoja 12 kg, sämpyläjauhoja 12 kg, pizzajauhoja 5 kg, riisiä, 4 kg, jasmineriisiä 2 kg, mannasuurimoita 3 kg, ruisjauhoja 4 kg, makaroonia 3 kg, spaghettia 3 kg, kahvia 4 kg, vaikken ite juokaan, teetä 4 isoa pakettia, kaurahiutaleita 6 kg, perunajauhoja 2 kg, öljyä 6 pulloa, ketchuppa 4 pulloa, sinappiatuubeja ja isompia n, 3 kg, etikkaa 3 litraa, kuivaherneitä 8 pussia, kuivamaitoa 4 laatikkoa, sokeria 6 kg, Erilaisia valmiskastikkeita n. kilo, kuivattua tilliä, persiljaa, basilikaa sieniä vähän viimevuodelta, sieniä tulee lisää muutama kilo kuivattuna, kunhan vaan tulee sateita. erilaisia keksejä varmaankin jotain 8 kiloa, kaikenlaisia maustepurnukoita noin 15 kpl. täyttöpusseja varmaankin kilon verran. Jotain jäi aivan varmasti poiskin.

Säilykkeitä mm. ananas, kirsikka, hedelmacocteil, persikka, nauta-sikaa, keittokinkkua, herkkusieniä, tomaattimurskaa maustettuina, valkosipulia, tonnikaloja paljon, hilloja (mustaherukka, vattu, mansikka, puolukka). Säilykkeitä kaikkiaan on noin 35-40 kg (en jaksa ite nostaa laatikkoa). Eikä ole muuten yhtäkään ärtsoppaa.

Leipomiseen mm. erilaisia kuorrutteita ja koristeita, kuivahiivaa 8 pakettia, rusinoita, maizenajauhoja, pähkinöitä, kuivattuja hedemiä, hazelpähkinöitä, mantelirouheita ja -lastuja yms. yms.. Ehkä noin 6 kg yhteensä.

Pakastimessa on mustikkaa, vattua, mansikkaa yhteensä n. 20 kg., puolukkaakin tulee n. 8 kg survottuna, erilaisia raakoja lihoja n. 15 kg, puolivalmisteita n. 10 kg (laatikoita, keittoja, lasagnetäytettä), mehuja n. 6 litraa, omenasoseita 4 kiloa, katkarapuja NAM, mutta ei yhtään kalaa nyyh!, erilaisia perunoita, jätskiä, yms. yms...

Varmaankin jotain unohtu, mutta tuollaista suurinpiirtein meiltä löytyy 2:lle hengelle. Ja tavara kiertää kokoajan.

• Anonyymi

Laita vielä osote niin tiedetään tulla teille syömään kun ruoka loppuu.

• Anonyymi

Säilykkeet siis ne peltiset säilykepurkit säilyy yleensä useamman vuoden päiväysten mukaan. Lasitölkeissä ja pahvipurkeissa säilyvyys on vähän huonompi mutta vuoden parikin voi olla. Kuivatuotteet voi olla kans samaa luokkaa. Taitaa tulla syödyks ennenkuin menee vanhaks.

Jos sähköt menee niin pakastimet sulaa...

Viinakset säilyy ikuisuuden lasipullossa 😀

• Anonyymi

Helposti, tilasin lentolipun tarpeeksi kauas lämpimään maahan ja vietän siellä vaikka loppuelämäni. Ei tarvi välihousuja, talvikenkiä, karvalakkia, eikä tarvi kaivaa autoja lumikinoksista ym.

• Anonyymi

Motonet ja Jalostaja arvostaa sinua.

• Anonyymi

Hiivaa ja tuoremehua.

• Anonyymi

Jossain Saksan netti kivijalka kaupassa myydään montaa lihaa säilykepurkeissa ja säilyvyys on TUTKITUSTI kymmenen vuotta! 10 vuotta!

Suomalainen kaura tai neljänviljan paketti kestää ainakin 10 vuotta, kuivassa ja pimeässä.
      Jyvät joista voi itse jauhaa jauhoja / leipää, kestää ikuisesti!
      Suomesta on löydetty yli 3000 vuotta vanhoja jyviä, ulkohuusin "tavaran" seasta ja ne itivät!
      Hunaja kestää ainakin 1000 vuotta, ja sitä mitä on löydetty on maistettu ja on parempaa kuin viini satoja vuosia veden-alla.
      joten hunaja kestää hyvänä useita satoja vuosia!

ruottalaanen jauheliha, jostain väestösuojasta / pommisuojasta, löytyi ja sitä maisteltiin. kyllä sitä nälkäänsä syö mutta ei jos on muuta tarjolla.

näkkileipä, jossa alle 1-1.5% vettä eli rutikuiva kestää ikuisesti.

• Anonyymi

Minulla on nippu rakastetun johtajamme Sanna Marinin kuvia,niitä kun katselen kynttilän valossa kylmässä kämpässä niin mpö täyttää ruumiini.

• Anonyymi

Kannattaa muistaa pari pulloa Kossua. Ne on tosiarvokkaita jos ei pääse Alkion!

• Anonyymi

Länsi eurooppaan suunnitellaan perheen kanssa muuttoa, en mie jää tänne tapettavaksi

• Anonyymi

Mitä realistista ikävää sitten talvella voisi tapahtua?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe