Sinulle toimivin tyyli harjoitella?

Anonyymi

Minulle ehdoton jako on 1-jakoinen ja pelkkiä perusliikkeitä aina kovaa. Jos himmailen niin kehityskin pysähtyy. Pidän välillä lepoviikkoja jos ja kun olen reissussa enkä muutenkaan harjoittele kuin 2-3 kertaa viikossa niin ylirasitusta ei tule.

Jokaiselle isolle lihasryhmälle vain yksi liike, paitsi selälle tulee tehtyä usein leuanvedon lisäksi kulmasoutua. Käsiä en tee erikseen koska nuo selkäliikkeet ja ojentajat tulee pystypunnerruksessa, dipissä ja penkissä. Nuo perusliikkeet kun ottaa moneen lihakseen kerralla niin ei tarvitse montaa liikettä.

Kokeilin kerran ottaa jokaiselle lihasryhmälle kaksi liikettä ja ottamalla kädet mukaan niin tuli olo että ei tehnyt yhtään vaikka oli aivan loppu. Kun tekee vähemmän niin olo on loistava ja seuraavaa kertaa odottaa innolla.
Kokeilin myös jakaa harjoitteluni osiin mutta totesin että salilla pitäisi asua että kehittyisi mikä ei olisi enää kivaa. En halua olla rautojen orja.

Teidän vuoro. Eikä sitten haukuta toisten valintoja koska toiselle toimii joku mikä ei toiselle lainkaan.

15

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MUn on pakko ottaa paljon liikkeitä. Ainakin neljä joka lihakselle ja yksi lihasryhmä kerralla läpi. Teen aivan loppuun saakka siten etten saa edes tankoa liikkeelle. En ymmärrä miksi ihmiset tekee jotain full body treenejä mitä ei viedä loppuun asti ja sitten muka treenataan kovaa.

    • Anonyymi

      Hauraan vanhuksen rutiini. Viikon ainoa huilipäivä on lauantai.
      Samalla viikolla kuormitustapaa vaihdellen.
      Kapea pyramiidi, tasavitoset, kympin toistot, joskus puhdas maksimin kokeilu mavessa ja kyykyssä.
      Ma ja to koukistajat eritavoin.
      Ti ja pe sama ojentajille.
      Kaikki yläkropan harkat täysillä paitsi viimeaikojen 10:n sarjat.
      Ke ja su mave tai kyykky. Keskiviikkona pyramidi. Sunnuntaina 8 - 20:n sarjat kolinan vuoksi,
      Masulia maun mukaan.

      10:n sarjat ovat tulleet mukaan aivan lähikuukausina. Yritän hidastaa lihaskatoa. En tiedä onko järkeä.

      Lihasta katoaa ja voimataso laskee väistämättä puhukoot mitä tahansa loputtomasta päinvastaisuudesta!

    • Anonyymi

      Ennen korona-aikaa tuli harjoiteltua vähän samalla tyylillä kuin aloittaja, kun tuli vielä käytyä julkisella salilla. Koronan alettua järjestin kotini yhteyteen oman yksityisen salin, ja sillä tiellä ollaan edelleen. Nyt keskityn jokaisella harjoittelukerralla aina yhteen lihasryhmään, koska käydä pystyy ihan koska tahansa.

      • Anonyymi

        Aloittaja moi. Maistuuko kotitreeni? Itselläni on myös aina ollut kotisali, kohta 20 vuotta.
        Se on myös todella tärkeää minulle että saan harjoitella rauhassa.

        Olen myös käynyt välillä julkisella salilla mutta siellä on todella paljon ihmisiä jotka vain juttelevat vaikka tekisi selväksi että haluan harjoitella, ja sellaisia jotka alkavat puhua pahaa. Minustakin puhuttiin todella ilkeästi koska valmensin erään salilla kävijän voimanostossa kultamitalille eikä salin "päävalmentaja". Silloin lopetin saleilla käymisen tykkänään, 10 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja moi. Maistuuko kotitreeni? Itselläni on myös aina ollut kotisali, kohta 20 vuotta.
        Se on myös todella tärkeää minulle että saan harjoitella rauhassa.

        Olen myös käynyt välillä julkisella salilla mutta siellä on todella paljon ihmisiä jotka vain juttelevat vaikka tekisi selväksi että haluan harjoitella, ja sellaisia jotka alkavat puhua pahaa. Minustakin puhuttiin todella ilkeästi koska valmensin erään salilla kävijän voimanostossa kultamitalille eikä salin "päävalmentaja". Silloin lopetin saleilla käymisen tykkänään, 10 vuotta sitten.

        En vaihtaisi enää takaisin vanhaan mistään hinnasta. Moni aina väittää, että kehittymiseen tarvitaan sataa erilaista laitetta, jotka muistuttavat avaruusaluksia, mutta vapailla painoilla se suurin kehitys on tullut. Ja isoakin rautaa voi kotioloissa nostaa, kunhan suojaa lattiat hyvin.

        Ainoa asia joka harmittaa on, että tätä ei keksinyt aikaisemmin. Ei ole tiennytkään kuinka paljon kehityksestä on ollut pois, kun on monesti jättänyt salille menemättä, koska on ajatellut siellä olevan kuitenkin liikaa ihmisiä ja etenkin turhia notkujia. Yksin omassa salissa saa irvistellä ja näyttää kuinka typerältä tahansa eikä kukaan ole kuvaamassa nettiin.


      • Anonyymi

        Miten hyvin tuollainen toimii että yhdellä kerralla vain yksi lihasryhmä? Moni ammattilainenhan tekee noin mutta itse peruspulliaisena en ole kokeillut.

        Voisin muuten kokeilla mutta olen aikuisurheilija ja lajitreeniäkin tulee tehtyä 2-3 kertaa viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvin tuollainen toimii että yhdellä kerralla vain yksi lihasryhmä? Moni ammattilainenhan tekee noin mutta itse peruspulliaisena en ole kokeillut.

        Voisin muuten kokeilla mutta olen aikuisurheilija ja lajitreeniäkin tulee tehtyä 2-3 kertaa viikossa.

        Lihaskehitys ollut valtavaa, voimakehitys ei niinkään, mutta eivät ne kadonneetkaan ole. Ovat vain pysyneet samassa. Voimanhankintaan kelpaa taas pienempijakoinen sitten jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaskehitys ollut valtavaa, voimakehitys ei niinkään, mutta eivät ne kadonneetkaan ole. Ovat vain pysyneet samassa. Voimanhankintaan kelpaa taas pienempijakoinen sitten jossain vaiheessa.

        Jari Leino treenasi yhden lihasryhmän kerralla ja oli väkivahva. Jopa kaksinkertainen suomen vahvin. Leino tietenkin roinasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaskehitys ollut valtavaa, voimakehitys ei niinkään, mutta eivät ne kadonneetkaan ole. Ovat vain pysyneet samassa. Voimanhankintaan kelpaa taas pienempijakoinen sitten jossain vaiheessa.

        Minkä ikäinen olet?
        Parikymppisenä tuli vedettyä 3 jakoisella ppl jaolla 3 kertaa viikossa ja kehitystä tuli todella hyvin. Voimaakin tuli ns. Voimabodauksen ansiosta.

        Nyt pitkän tauon jälkeen reilusti yli kolmekymppisenä ja lihat menettäneenä olen tehnyt 1 ja 2 jakoista 3-4 kertaa viikossa enkä ole kehittynyt yhtään. Tämä on kuuleman mukaan paras jako hieman "vanhemmalle" "aloittelijalle" mutta ei se minulle toimi.

        Ajattelin vaihtaa takaisin tuollaiseen harvoin tehtävään jakoon jos se edelleen toimisi.

        Mutta mitää ei menetä jos kokeilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet?
        Parikymppisenä tuli vedettyä 3 jakoisella ppl jaolla 3 kertaa viikossa ja kehitystä tuli todella hyvin. Voimaakin tuli ns. Voimabodauksen ansiosta.

        Nyt pitkän tauon jälkeen reilusti yli kolmekymppisenä ja lihat menettäneenä olen tehnyt 1 ja 2 jakoista 3-4 kertaa viikossa enkä ole kehittynyt yhtään. Tämä on kuuleman mukaan paras jako hieman "vanhemmalle" "aloittelijalle" mutta ei se minulle toimi.

        Ajattelin vaihtaa takaisin tuollaiseen harvoin tehtävään jakoon jos se edelleen toimisi.

        Mutta mitää ei menetä jos kokeilee.

        32 vuotta ja puolet tuosta treenitaustaa.


    • Anonyymi

      2-jakoinen kotitreeni.

      Yläkroppaa 1-2 liikettä lihasryhmä, paria versioita vaihdellen. Toisessa keskityn enemmän pystypunnerruksiin ja toisessa penkkiin jossa olen surkea. Mitään pumppailua ei tule tehtyä koska olen huomannut että ne hidastaa voimien ja lihasten kasvua.

      Alakroppa jolloin teen joko takakyykyn, jullen/sjmv, hyppelyitä, pohkeet ja keskivartaloa kovaa tai toinen versio vetoa, etukyykkyä plus nuo muut. Näitä siis vaihtelen. Rinnalevetoa tein ennen myös tässä mutta teen nykyään pystypunnerrukset tangon maasta nostaen eli sekin tulee siinä.

      Jos on hieman kiireistä aikaa niin vaihdan 1-jakoiseen. Tai lepään.

    • Anonyymi

      Aika hyvin toimii olkapäät ja kädet / jalat / rinta ja selkä. 3-4 kertaa viikossa tulee käytyä.

      • Anonyymi

        Kunnon old school-meininkiä. Teetkö supereita esim. rinta ja selkä?


    • Anonyymi

      1-jakoinen voimaharjoittelu. Uskon siihen että kun tekee pelkkiä moninivelliikkeitä niin naturaali harrastaja kehittyy parhaiten.

      Kaikenlaiset kyykyt, vedot ja punnerrukset tangolla on yleensä parhaita. Ei tarvita yhtään eristävää liikettä.

    • Anonyymi

      Tuntuu että paikat iän myötä (33) vuosi vuodelta enemmän jumissa. Kävelyllä lähtee ylimääräiset kilot ja päälle monipuolista liikuntaa. Käykää kattoo FeelHobby, sieltä löytyy treeniä jokaisen makuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe