Hei !
Minulta leikattiin pahoin tulehtunut umpilisäke reilu kuukausi sitten. Leikkauksen jälkeisenä infektiona kehittyi alavatsaan abskessi( märkäpaise). Abskessin tyhjennystä ei onnistuttu tekemään turvallisesti, joten päädyttiin antibioottilääkitykseen. Kuumeilun ja kipujen vuoksi märkäpaise kuvattiin uudestaan, Se oli onneksi kuitenkin alkanut pienenemään reilusti. Nyt kuitenkin mietityttää voiko märkäpaise kutistua kokonaan pelkästään antibiooteilla. Erään lääkärin mukaan märkäpaise uusiintuu ilman tyhjennystä, toisen lääkärin mukaan tästä voi toipua ilman tyhjennystä. Kysyisinki onko kenelläkään tietoa tai omakohtaista kokemusta asiasta ? Olen huolestunut, sillä kivut jatkuvat lääkityksestä huolimatta.
abskessi märkäpaise
3
411
Vastaukset
- Anonyymi
Minulta leikattiin tuollainen abskessi alavatsasta, kirurgi sanoi leikkauksen jälkeen, että sinne voi hyvinkin tulla sellainen uudestaan.
Sanoi myös, että se oli voinut siellä kehittyä edellisestä leikkauksesta asti ( joka oli vajaa 7 vuotta aiemmin ).
Kuvissa ja labroissa ei pitkään aikaan näkynyt mitään, ennenkuin tilanne meni pahaksi.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Toivottavasti olet toipunut leikkauksesta hyvin.
Minulla tuntuu toipuminen edistyvän todella hitaasti.
Saitko minkäänlaisia ohjeita millä voisi välttää märkäpesäkkeen uusiutumista? Pystyitkö jatkamaan elämää entiseen malliin ?
Oma työnkuvani sisältää mm. paljon liikuntaa ,nyt mietityttää voiko liika fyysinen rasitus olla riskitekijä uusiutumiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Toivottavasti olet toipunut leikkauksesta hyvin.
Minulla tuntuu toipuminen edistyvän todella hitaasti.
Saitko minkäänlaisia ohjeita millä voisi välttää märkäpesäkkeen uusiutumista? Pystyitkö jatkamaan elämää entiseen malliin ?
Oma työnkuvani sisältää mm. paljon liikuntaa ,nyt mietityttää voiko liika fyysinen rasitus olla riskitekijä uusiutumiselle.En usko, että paiseen syntyminen olisi mitenkään kiinni fyysisestä rasituksesta.
Paisehan on usein bakteerin aiheuttama märkäpesäke, joka voi tulla periaatteessa lähes minne päin kehoa tahansa.
En paiseen takia mitään ohjeita saanut, muuta kuin juuri se, että sanottiin sen voivan uusiutua.
Minulla on vatsaa leikelty moneen kertaan muutenkin, elämäni ei tule koskaan palaamaan yhtä hyväksi kuin oli ennen ensimmäistä leikkausta.
Jotenkuten on vain pärjäiltävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255