Kalassa tänään

Anonyymi

Aamulla reippain mielin lähdin taas kuuden jälkeen kalaan. No ahvenia tulikin sitten ihan mukavasti 40 kpl joten ei ollut turha reissu kalaan.
Kun tulin kalasta menin lidliin koska sielä oli tarjous. Ostin juusto sämpylöitä 10 kpl. Tarjous oli jos ostaa vähintään 3 kpl niin saa 40 % alennuksen. Normisti sämpylät maksoi 0.69 euroa.

60

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja eno ostaa taas säälistä sisarenpojalta kalat kovaan hintaan. Eikö se näin mene ja perinnöt alkaa olemaan tuhlattu, vai kuinka.
      Vaimoni perheessä oli myös kaksi tuollaista reppanaa elätettävänä, setämies ja täti, jotka ei pystyneet itsenäiseen elämään, appiukko heidät hyysäsi.

      • Anonyymi

        Niimpä kun henkilö jaksaa kirjoittaa noista ahvenista.Taitaa vaan unohtaa kirjoittaa sen mikä menee kaljaan ja peleihin. Sillipurkin saa kaupasta2.50eur eikä tarvi kuin kansi avata ja se määrä mitä kalaa syö kuukaudessa niin siihen menee 10eur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä kun henkilö jaksaa kirjoittaa noista ahvenista.Taitaa vaan unohtaa kirjoittaa sen mikä menee kaljaan ja peleihin. Sillipurkin saa kaupasta2.50eur eikä tarvi kuin kansi avata ja se määrä mitä kalaa syö kuukaudessa niin siihen menee 10eur.

        Lisäksi kalastus on elinkeinonharjoittsmista. siitä tulisi ilmoittaa verottajalle ja sosiaalitoimeen


    • Anonyymi

      Kalastus on hyvä harrastus. Mone laiskat köyhät vaan ryyppää ja poltaa röökiä ja kunto huononee. Nukutte puoleen päivään ja ette jaksa mitään tehdä sitten podette krpaulaa myös.
      Hyvä että joku kalastaa se on rankkaa hommaa. Kalasta saa hyvää ja terveellistä ruokaa mutta ei laiskat köyhät sitä ymmärrä..

      • Anonyymi

        Kyllä kalastus on hyvä harrastus, minäkin sitä harrastan vaikka en ole edes työtön. Töistä tullessa käyn katsomassa katiskat ja aina on kotiin jotain kalaa tuoda. Aikaa menee vain muutamia minuutteja poiketa katiskoilla ja kotona fileeraan kalat, siinäkään ei kovin paljoa aikaa mene.
        Meillä on hyvin kalaa fileerattuna pakastimessa, käytännössä ilmaista ruokaa ja hyvin terveellistä.
        Minun mielestä katiskat on hyviä välineitä kalastuksessa, kun voin tehdä jotain työtä sillä aikaa ja katiskat hoitavat hommansa. En ole enää vuosiin vienyt venettä vesille, vaan kalastelen katiskoilla rannalta laittamalla ne pitkällä riu'ulla veteen pyyntöön. Minulla on useampi kokoon taittuva katiska, ne on tosi hyviä pyytämään kalaa, joskus on kerralla 15kg kalaa!
        Opin aikoinaan kalastamisen isoisältäni, hän kalasti myös katiskoilla ja verkoillakin päivätöiden ohessa. Isoisä kävi aikaisin aamulla ennen töiden alkua katiskoilla, joten isoäidillä oli heti aamusta tuoreet kalat, joista valmistaa ruokaa lounaaksi työmiehille. Roskakalat isoäiti keitti kanoille rehuksi, niin ne kalat muuttuivat kananmuniksi sillä lailla.
        Eihän se kalastaminen nyt niin kovin rankkaa hommaa ole, hyvin pienellä saa kalastettua kalaa katiskoilla tai vaikka rysällä. Rysällä isoisä sai kerralla 128 haukea, siinä olikin kalaa melkoisesti kerralla. Isoisän kaveri sai rysällä 300 lahnaa, tosin se rysä oli iso merirysä. Torille veivät kalat myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kalastus on hyvä harrastus, minäkin sitä harrastan vaikka en ole edes työtön. Töistä tullessa käyn katsomassa katiskat ja aina on kotiin jotain kalaa tuoda. Aikaa menee vain muutamia minuutteja poiketa katiskoilla ja kotona fileeraan kalat, siinäkään ei kovin paljoa aikaa mene.
        Meillä on hyvin kalaa fileerattuna pakastimessa, käytännössä ilmaista ruokaa ja hyvin terveellistä.
        Minun mielestä katiskat on hyviä välineitä kalastuksessa, kun voin tehdä jotain työtä sillä aikaa ja katiskat hoitavat hommansa. En ole enää vuosiin vienyt venettä vesille, vaan kalastelen katiskoilla rannalta laittamalla ne pitkällä riu'ulla veteen pyyntöön. Minulla on useampi kokoon taittuva katiska, ne on tosi hyviä pyytämään kalaa, joskus on kerralla 15kg kalaa!
        Opin aikoinaan kalastamisen isoisältäni, hän kalasti myös katiskoilla ja verkoillakin päivätöiden ohessa. Isoisä kävi aikaisin aamulla ennen töiden alkua katiskoilla, joten isoäidillä oli heti aamusta tuoreet kalat, joista valmistaa ruokaa lounaaksi työmiehille. Roskakalat isoäiti keitti kanoille rehuksi, niin ne kalat muuttuivat kananmuniksi sillä lailla.
        Eihän se kalastaminen nyt niin kovin rankkaa hommaa ole, hyvin pienellä saa kalastettua kalaa katiskoilla tai vaikka rysällä. Rysällä isoisä sai kerralla 128 haukea, siinä olikin kalaa melkoisesti kerralla. Isoisän kaveri sai rysällä 300 lahnaa, tosin se rysä oli iso merirysä. Torille veivät kalat myyntiin.

        Tuhat tulimaista. Rekka tuo Norjasta kerralla 30.000 kg lohta .
        Siitä riittää monelle perheelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhat tulimaista. Rekka tuo Norjasta kerralla 30.000 kg lohta .
        Siitä riittää monelle perheelle.

        Niin tuo rekka, mutta ei sitä ilmaiseksi saa. Itse kalastaen kala ei maksa juuri mitään, pyydykset kestävät vuosikymmeniä ja kalastusluvat kuittaantuu jo ensimmäisellä saaliilla.

        Kyllä minä ainakin kalasta ihan harrastuksen vuoksi katiskoilla ja samalla tulee hyvää ruokaa pienellä vaivalla, kun töistä tullessa kotimatkalla katson katiskat ja tuon kalat kotiin. Ei tarvitse ostella kaupasta! Säästetty euro on jopa ansaittua parempi, kun siitä ei ole tarvinnut maksaa veroja ja muita kuluja!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kalastus on hyvä harrastus, minäkin sitä harrastan vaikka en ole edes työtön. Töistä tullessa käyn katsomassa katiskat ja aina on kotiin jotain kalaa tuoda. Aikaa menee vain muutamia minuutteja poiketa katiskoilla ja kotona fileeraan kalat, siinäkään ei kovin paljoa aikaa mene.
        Meillä on hyvin kalaa fileerattuna pakastimessa, käytännössä ilmaista ruokaa ja hyvin terveellistä.
        Minun mielestä katiskat on hyviä välineitä kalastuksessa, kun voin tehdä jotain työtä sillä aikaa ja katiskat hoitavat hommansa. En ole enää vuosiin vienyt venettä vesille, vaan kalastelen katiskoilla rannalta laittamalla ne pitkällä riu'ulla veteen pyyntöön. Minulla on useampi kokoon taittuva katiska, ne on tosi hyviä pyytämään kalaa, joskus on kerralla 15kg kalaa!
        Opin aikoinaan kalastamisen isoisältäni, hän kalasti myös katiskoilla ja verkoillakin päivätöiden ohessa. Isoisä kävi aikaisin aamulla ennen töiden alkua katiskoilla, joten isoäidillä oli heti aamusta tuoreet kalat, joista valmistaa ruokaa lounaaksi työmiehille. Roskakalat isoäiti keitti kanoille rehuksi, niin ne kalat muuttuivat kananmuniksi sillä lailla.
        Eihän se kalastaminen nyt niin kovin rankkaa hommaa ole, hyvin pienellä saa kalastettua kalaa katiskoilla tai vaikka rysällä. Rysällä isoisä sai kerralla 128 haukea, siinä olikin kalaa melkoisesti kerralla. Isoisän kaveri sai rysällä 300 lahnaa, tosin se rysä oli iso merirysä. Torille veivät kalat myyntiin.

        Minun eno opetti minua kalastamaan kun olin 4 vuotias. Osti minulle virvelin ja vei joelle kalaan. Siitä lähtien olenkin kalastanut. Sittne vei minua lapsena paljon aina kalaan omalla veneellä. Asui melko kaukanakin että bensa maksoi mutta kävi hakemassa kalaan satoja kertoja. Senkin takia minä haluan antaa tai myydä sille kalaa aina halvalla. Sain ekan veneeni 13 vuotiaana kun kävin kesätöissä ja ostin oman soutuveneen sitten enon avustuksella.

        Itsellä ei ole katiskoja vaan verkkoja. Kalastan myös virvelillä pääasiassa jigiä heittämällä koska siten saa nopeasti paljon ahvenia. Vaappua vedän myös keväisin ja syksyllä.

        Verkoilla tulee hyvin ahvenia ja ei niitten tarvii olla kuin 3-6 tuntia vedessä. Kun lähden kalaan niin lasken verkot mereen. Sitten menen heittelee jigiä vakio kalapaikoille ja saan ahvenia. Voin myös vetää pientä ahven vaappua 2-3 tuntia ja hyvin tullut ahvenia 20-30 kpl.

        Sitten kun lähden kotiin niin menen samalla nostamaan verkot ja sielläkin on ahvenia. Usein tulee hyvät ruokalalat ja toki myyn myös kalaa koska tulee paljon. Enolle myyn koska se minut opetti kalastamaan aikoinaan ja on auttanut minua vene asioissa.

        Sillä on traileri ja se nostaa veneeni syksyllä ja laskee keväällä. Enon pihalla myös säilytän venettäni talvella joten tottakai sille myyn ahvenia tosi halvalla. Itsellä kun ei autoa ole nin eno auttanut aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun eno opetti minua kalastamaan kun olin 4 vuotias. Osti minulle virvelin ja vei joelle kalaan. Siitä lähtien olenkin kalastanut. Sittne vei minua lapsena paljon aina kalaan omalla veneellä. Asui melko kaukanakin että bensa maksoi mutta kävi hakemassa kalaan satoja kertoja. Senkin takia minä haluan antaa tai myydä sille kalaa aina halvalla. Sain ekan veneeni 13 vuotiaana kun kävin kesätöissä ja ostin oman soutuveneen sitten enon avustuksella.

        Itsellä ei ole katiskoja vaan verkkoja. Kalastan myös virvelillä pääasiassa jigiä heittämällä koska siten saa nopeasti paljon ahvenia. Vaappua vedän myös keväisin ja syksyllä.

        Verkoilla tulee hyvin ahvenia ja ei niitten tarvii olla kuin 3-6 tuntia vedessä. Kun lähden kalaan niin lasken verkot mereen. Sitten menen heittelee jigiä vakio kalapaikoille ja saan ahvenia. Voin myös vetää pientä ahven vaappua 2-3 tuntia ja hyvin tullut ahvenia 20-30 kpl.

        Sitten kun lähden kotiin niin menen samalla nostamaan verkot ja sielläkin on ahvenia. Usein tulee hyvät ruokalalat ja toki myyn myös kalaa koska tulee paljon. Enolle myyn koska se minut opetti kalastamaan aikoinaan ja on auttanut minua vene asioissa.

        Sillä on traileri ja se nostaa veneeni syksyllä ja laskee keväällä. Enon pihalla myös säilytän venettäni talvella joten tottakai sille myyn ahvenia tosi halvalla. Itsellä kun ei autoa ole nin eno auttanut aina.

        Etkö tiedä mitään muita kaloja kuin ahvenia.


    • Anonyymi

      Toisaalta Prisman pakastelaarikin on melko mukava kala-allas .
      Saalis on aina varma ja saa vielä valita mieleisen merkkisen.

      • Anonyymi

        Prismassa maksaa ahven fileet yli 30 euroa. Ne ei ole ruodotonta ahventa edes.


      • Anonyymi

        Ne kalat maksaa siellä Prisman kalatiskillä! Jos minulla on pari kolme katiskaa tuolla järvessä, niin ne kalat ei maksa juuri mitään. Ensimmäisillä kaloilla kuittaantuu kalastusluvat, kerralla on tullut n. 15kg kalaa. Saalis on kuitenkin varma, kun minulla on kolme katiskaa pyynnössä. Kahdellakin katiskalla tulee kalaa niin paljon, että osan pistän fileerattuna pakastimeen, ei kaikkea pysty kerralla syömään.
        Pakastimesta otan sitten niitä kalafileitä ja jauhan ison satsin kalapihvejä varten. Kerralla teen kolme uunipellillistä niitä kalapihvejä, eli n. 30kpl ja osan taas pakastan ja osa syödään heti kohta parin päivän aikana. Jos tyttäret käy täällä meidän luona, niin anna heille mukaan kalapihvejä, niin ei heidänkään tarvitse kaupasta ostella.
        Voin toki ostaa kaupasta kalaa, silakkafilettä ostelen tarjouksesta, jos on alle 2€/kg ja joskus on tuolla K-marketissa kirjolohta alle 2€/kg, kun paikallinen kalankasvattamo tyhjentelee altaitaan, silloin ostan sitäkin enempi.
        Ammatikseni en kalasta, mutta harrastuksena se menee töiden ohessa. Ei ole paljoa kustannuksia poiketa töistä kotimatkalla katiskoilla ja katiskat kestää pitkään, ei ole niistä kuluja, kun on kerran ne ostanut. Millään virvelillä en viitsi alkaa kalastelemaan, siinä menee vaan joutavasti aikaa, silläkin aikaa voi tehdä jotain muuta.


    • Anonyymi

      Helvettiä kalastus ei ole mitenkään verrattavissa työhön jos se on harrastus ni taas jonkun työttömän tanopään ajatuksenjuoksua joka ei edes kykene palkkatyöhön.Miksei sitten mene kalanjalostus tehtaaseen töihin tai norjaan perkaan kaloja. Rautalangasta täytyy porilaisille asiat vääntää.

      • Anonyymi

        Siis on kalastajia ja kalastajia.
        Toinen kalastajaryhmä on juurikin tämä, joka pitää max. muutamaa katiskaa ja paria verkkoa vesistössä ja käyvät itse silloin tällöin vapakalastamassa. Ja ei siinä mitään, se on hieno harrastus ihan miltä kannalta katsottuna ja sillä tosiaan saa samalla ruokaa itselleen.
        Mutta tämä toinen kalastajaryhmä on taas kunnon kalastusta tekevää porukkaa, joka myöskin tienaa elantonsa sillä.
        Eli verkkolinjoja on samantien useita kilometrejä, joita tietysti säännöllisesti koetaan.
        Rysiä on, joilla tulee samantien esimerkiksi 1000-2000kg silakkaa kerralla. Jne.
        Kalat myydään joko tukkuihin, itse muuta kautta jne.
        Tuolla tavoin pyöritetään nyt ainakin yhden miehen tmi-firmaa, mahdollisesti palkataan ainakin sesonkiaikaan työntekijöitä ja tienataan itselle samalla elämiseen rahat.
        Eli kalastajissa on eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis on kalastajia ja kalastajia.
        Toinen kalastajaryhmä on juurikin tämä, joka pitää max. muutamaa katiskaa ja paria verkkoa vesistössä ja käyvät itse silloin tällöin vapakalastamassa. Ja ei siinä mitään, se on hieno harrastus ihan miltä kannalta katsottuna ja sillä tosiaan saa samalla ruokaa itselleen.
        Mutta tämä toinen kalastajaryhmä on taas kunnon kalastusta tekevää porukkaa, joka myöskin tienaa elantonsa sillä.
        Eli verkkolinjoja on samantien useita kilometrejä, joita tietysti säännöllisesti koetaan.
        Rysiä on, joilla tulee samantien esimerkiksi 1000-2000kg silakkaa kerralla. Jne.
        Kalat myydään joko tukkuihin, itse muuta kautta jne.
        Tuolla tavoin pyöritetään nyt ainakin yhden miehen tmi-firmaa, mahdollisesti palkataan ainakin sesonkiaikaan työntekijöitä ja tienataan itselle samalla elämiseen rahat.
        Eli kalastajissa on eroa.

        Niin eihän kalastamisessa mitään kun katiskalla kalastelee ja verkolla mutta palstalla henkilö joka kalastaa ni on työtön ja hänen mielestä harrastuskalastus verrattavissa työhön ja pah kun on jonkun persoonahäiriöisen kirjoitusta. Juu koittakaapa olla ammattikalastaja. Kerran telkkarista tuli ohjelma ni kalastusaluksesta jolla oli 100tonnia kalaa saaliina.Penttilinkolahan oli biologi mutta järvikalastuksella itsensä elätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eihän kalastamisessa mitään kun katiskalla kalastelee ja verkolla mutta palstalla henkilö joka kalastaa ni on työtön ja hänen mielestä harrastuskalastus verrattavissa työhön ja pah kun on jonkun persoonahäiriöisen kirjoitusta. Juu koittakaapa olla ammattikalastaja. Kerran telkkarista tuli ohjelma ni kalastusaluksesta jolla oli 100tonnia kalaa saaliina.Penttilinkolahan oli biologi mutta järvikalastuksella itsensä elätti.

        Linkola nyt elätti itsensä varsin vaatimattomalla omavaraistaloudella ja tekijänoikeuspalkkioilla, toki kalastuksella tuli rahaa. Linkolan kauppalasku oli aikoinaan sokkona Hesarin toimittajan arvioitavana, kaupasta Linkola oli ostanut vain maitoa ja toimittaja epäili kotijuuston valmistusta siitä maitomäärästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eihän kalastamisessa mitään kun katiskalla kalastelee ja verkolla mutta palstalla henkilö joka kalastaa ni on työtön ja hänen mielestä harrastuskalastus verrattavissa työhön ja pah kun on jonkun persoonahäiriöisen kirjoitusta. Juu koittakaapa olla ammattikalastaja. Kerran telkkarista tuli ohjelma ni kalastusaluksesta jolla oli 100tonnia kalaa saaliina.Penttilinkolahan oli biologi mutta järvikalastuksella itsensä elätti.

        Joo tuota juurikin tarkoitin.
        On ihan eri asia tosiaan kalastella parilla katiskalla tai tehdä sitä täysipäiväisenä itseään elättäen. Ja perhettään, jos sellainen sattuu olemaan.
        Parin katiskan kalastaja on harrastuskalastaja, mitä ei millään ilveellä saa väännettyä oikeasti työksi eikä ole työhön verrattavaa toimintaa.
        Sellainen, joka vertaa sitä työksi, on kyllä sitten todella heikkokuntoinen tavalla tai toisella tai tällaisella henkilöllä on muuten todella vääristynyt maailmankuva.
        Itse olen aikanaan elättänyt kalastamisella itseäni jonkun vuoden ajan ja voin sanoa, että on todella rankkaa ja vaativaa työtä. Vaikka on kyllä hienokin ammatti, mutta tosiaan rankka.
        Verkkokalastajallakin päivät ovat pitkiä ja fyysisesti raskaita, työt ei lopu siihen, kun tulee saaliin kanssa rantaan. Päinvastoin, saalis pitää vielä hoidella myyntikuntoon jne.
        Nykyään saan elantoni maista, elintarvikealalta silti edelleenkin, ja toisaalta on kivakin juttu. Kun ei tarvitse enää lähteä paskimpiin keleihin kokemaan verkkoja ja niin edelleen. Ja onhan se helpompaa olla kellokorttityössä. Kuittaat itsesi aamusta töihin, teet 8-10 tuntia töitä ja leimaat itsesi ulos. Ja töitä ei tarvitse miettiäkään ennen seuraavaa aamua.
        Mutta harrastuksena tosiaan kalastus on todella hieno asia ja sillä tosiaan voi saada itselleen muutaman päivän ruuatkin, jos kalaonni on kohdillaan. Eli suosittelen sitä kyllä.
        Mutta pidetään nyt kuitenkin selvä ero kalastajien välillä. Tosiaan, on kalastajia ja on kalastajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuota juurikin tarkoitin.
        On ihan eri asia tosiaan kalastella parilla katiskalla tai tehdä sitä täysipäiväisenä itseään elättäen. Ja perhettään, jos sellainen sattuu olemaan.
        Parin katiskan kalastaja on harrastuskalastaja, mitä ei millään ilveellä saa väännettyä oikeasti työksi eikä ole työhön verrattavaa toimintaa.
        Sellainen, joka vertaa sitä työksi, on kyllä sitten todella heikkokuntoinen tavalla tai toisella tai tällaisella henkilöllä on muuten todella vääristynyt maailmankuva.
        Itse olen aikanaan elättänyt kalastamisella itseäni jonkun vuoden ajan ja voin sanoa, että on todella rankkaa ja vaativaa työtä. Vaikka on kyllä hienokin ammatti, mutta tosiaan rankka.
        Verkkokalastajallakin päivät ovat pitkiä ja fyysisesti raskaita, työt ei lopu siihen, kun tulee saaliin kanssa rantaan. Päinvastoin, saalis pitää vielä hoidella myyntikuntoon jne.
        Nykyään saan elantoni maista, elintarvikealalta silti edelleenkin, ja toisaalta on kivakin juttu. Kun ei tarvitse enää lähteä paskimpiin keleihin kokemaan verkkoja ja niin edelleen. Ja onhan se helpompaa olla kellokorttityössä. Kuittaat itsesi aamusta töihin, teet 8-10 tuntia töitä ja leimaat itsesi ulos. Ja töitä ei tarvitse miettiäkään ennen seuraavaa aamua.
        Mutta harrastuksena tosiaan kalastus on todella hieno asia ja sillä tosiaan voi saada itselleen muutaman päivän ruuatkin, jos kalaonni on kohdillaan. Eli suosittelen sitä kyllä.
        Mutta pidetään nyt kuitenkin selvä ero kalastajien välillä. Tosiaan, on kalastajia ja on kalastajia.

        kaikki sellanen on oikea työ jos kalastaa ja tienaa sillä rahaa vaikka olisi vain kaksi katiskaa ja työmäärä ja työ heppoista. kaikki millä tienataan rahaa on oikeaa työtä. Jotkut tekee vähän jotku paljon jotku ei ollenkaan tai hyvin vähän mutta tienaa kyllä se on työtä. raskas työ on raskasta ja kevyt kevyttä ja homma vähän henkilön kapasiteettien mukaan.


    • Anonyymi

      Kaloja ajatellen, maha alkoi murisemaaqn kuin karhu, on pakasteessa paketti pakastejuttua, ei kaqlaqpuikkoja toista vaan niitä pannulla ja penqamuusia pussista vedellä herkullista e3hkä.

      Maha murisee ääntelee kuin vihainen harmaakarhu, mäörisee.

    • Anonyymi

      Juu kyllä kalapuikot menee perunamuusin kanssa.

      • Anonyymi

        Uus'avuttomat syö kalapuikkoja kaupan pakastealtaasta ja taitaa perunamuusikin olla tehty jostain valmisjauheesta.


    • Anonyymi

      Välillä toki kun myyn kaloja ni otan kylläkin suihin huh eno varsinainen kiimakolli ku vetäsee persuuksiin.

    • Anonyymi

      Tänään tuli hyvin ahvenia. Tein niistä ruokaa heti.

      • Anonyymi

        Oikea älynväläys tehdä ruokaa ahvenista olen kuullut että ihmiset syö ruokaa.Riittääkö 10vuotta mitä olet ollu työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea älynväläys tehdä ruokaa ahvenista olen kuullut että ihmiset syö ruokaa.Riittääkö 10vuotta mitä olet ollu työtön.

        Onhan ahvenista tehty ruoka hyvää. Hyvät täytteet saa ahvenista pizzaan. Tosi hyvä kalakeitto tulee ahvenista. Savustettuna ahvenet on myös hyviä. Pannulla paistaen maistuu kyllä ahven. Kalakukko tulee tosi hyvä ahvenista. Pienistä ahvenista saa hyvää kalasäilykettä umpioimalla, maistuu talvella hyvältä. Kalapihveihin voi jauhaa pieniä ahvenia, tulee tosi hyviä kalapihvejä.
        Kyllä ahvenista on moneen, kun ruokaa valmistaa!

        Minulla on muutakin kalaa pakastimessa fileerattuna, mutta kyllä siellä jokunen ahvenkin on.


    • Anonyymi

      Laiska köyhä ei jaksa kalastaa vaan menee leipäjonoon hakemaan ilmaiset ruuat koska työttömyys rahat on ryypätty.

      • Anonyymi

        Viisas pääsee helpommalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas pääsee helpommalla.

        Helppoa se on kalastaminenkin, katiskalla kalastaa hyvin ruokakalat, ei mene montaa minuuttia poiketa katiskoilla ja perkaaminen ei vie aikaa, kun opettelee fileeraamaan. Käytännössä ilmaista ruokaa, kun itse kalastaa! Pitää sinne leipäjonoonkin mennä, samalla vaivalla tekee reissun katiskoille.


    • Anonyymi

      Ahven on mitä surkein kala.

      • Anonyymi

        Ahven on kyllä yksi parhaimmista kaloista makunsa puoleen, jos jotain kaloista ymmärtää.


    • Anonyymi

      Etkö lohesta ole kuullu puhuttavan.Ei kalastuksessa ole mitään järkeä kun kaupassa sillipurkki ei paljon maksa.Eikä köyhät mitään kalasta kun muuta eivät tee kuin ryyppäävät.Jakeluista ruokia haetaan.

      • Anonyymi

        Olen minäkin kirjolohta ostanut tuolta K-Supermarketista tarjouksesta, kun on alle 2€/kg.
        Vaan itse kalastan ruokakalat katiskalla, koska se on niin vaivatonta. Töistä tullessa poikkean katsomaan katiskat ja aina on kalaa kotiin tuoda, se on kuin kaupan kalatiskillä kävisi, mutta ei tarvitse mennä kassan kautta.
        Kyllä sillipurkki maksaa, ei niitä ilmaiseksi kaupasta jaeta. Minä teen itse "roskakalasta" kalasäilykettä umpiomalla, pienet ahvenet, särkeä ym. purkkiin ja mausteita mukaan, tulee hyvää. Syksyllä kavereilta saa muikkua, siitä tulee tosi hyvää säilykettä umpioimalla!
        Olen myös joskus syyskesällä tuulastanut, sillä konstilla saa tosi hyvin kalaa. siihen vain tarvitaan jonkinlainen vene, minulla pieni jolla ja pojan kanssa oltiin tuulastamassa aikoinaan. Nyt ei olla vuosiin oltu yhdessä kalastamassa, kun poika ajaa rekkaa ja ei oikein natsaa meidän vapaa-ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin kirjolohta ostanut tuolta K-Supermarketista tarjouksesta, kun on alle 2€/kg.
        Vaan itse kalastan ruokakalat katiskalla, koska se on niin vaivatonta. Töistä tullessa poikkean katsomaan katiskat ja aina on kalaa kotiin tuoda, se on kuin kaupan kalatiskillä kävisi, mutta ei tarvitse mennä kassan kautta.
        Kyllä sillipurkki maksaa, ei niitä ilmaiseksi kaupasta jaeta. Minä teen itse "roskakalasta" kalasäilykettä umpiomalla, pienet ahvenet, särkeä ym. purkkiin ja mausteita mukaan, tulee hyvää. Syksyllä kavereilta saa muikkua, siitä tulee tosi hyvää säilykettä umpioimalla!
        Olen myös joskus syyskesällä tuulastanut, sillä konstilla saa tosi hyvin kalaa. siihen vain tarvitaan jonkinlainen vene, minulla pieni jolla ja pojan kanssa oltiin tuulastamassa aikoinaan. Nyt ei olla vuosiin oltu yhdessä kalastamassa, kun poika ajaa rekkaa ja ei oikein natsaa meidän vapaa-ajat.

        Katiskalla pyydystäminen ihan järkevää ettei niinkuin yks kirjoittaa,pitkäaikaistyötön ahventa ahventa,verrattavissa työntekoon hänen mielestä mitä helvettiä jos kalastus harrastus on. Katiska on ihan järkevä ja sitä mukaan syö mitä tulee. Itseä kiinnostas muikku kun helppo perata ja laittaa pannulle. Tälle ahventa ahventa tyypille niin perehdy sihen miten Pentti linkola hommansa hoisi. Järvikalastusta ammatikseen eikä varmaan rahoissa kylpeny.Köyhyyspalstalla prkl joka asia täytyy vääntää rautalangasta.


      • Anonyymi

        Itse asun kalaisan järven rannalla. Tai no rannalla, matkaa on noin 500 metriä. Mutta kuitenkin.
        Olisi helvetin tyhmää olla kalastamatta. Kuitenkin mukavaa ajankulua ja saa sieltä nyt aika hyviäkin määriä kalaa, myös lohikalojakin kuten siikaa.
        Joten kalastan.
        Niin enkä ole mikään "tyhmä juoppotyötön, joka ryyppää päivät pitkät ja hakee ruuat jakeluista".
        Eli työssäkäyvä mies olen, joka ryyppää max. 3 kertaa vuodessa, eli juhannuksena, uutena vuotena sekä omilla syntymäpäivillä. En aina silloinkaan.
        On vain niin helvetin kiva lähteä järvelle aina silloin, kun siihen on aikaa. Saa olla omissa oloissa ja rauhassa kaikilta ja kaikelta turhanpäiväisiltä asioilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asun kalaisan järven rannalla. Tai no rannalla, matkaa on noin 500 metriä. Mutta kuitenkin.
        Olisi helvetin tyhmää olla kalastamatta. Kuitenkin mukavaa ajankulua ja saa sieltä nyt aika hyviäkin määriä kalaa, myös lohikalojakin kuten siikaa.
        Joten kalastan.
        Niin enkä ole mikään "tyhmä juoppotyötön, joka ryyppää päivät pitkät ja hakee ruuat jakeluista".
        Eli työssäkäyvä mies olen, joka ryyppää max. 3 kertaa vuodessa, eli juhannuksena, uutena vuotena sekä omilla syntymäpäivillä. En aina silloinkaan.
        On vain niin helvetin kiva lähteä järvelle aina silloin, kun siihen on aikaa. Saa olla omissa oloissa ja rauhassa kaikilta ja kaikelta turhanpäiväisiltä asioilta.

        Juu mikäs siinä kalastellessa kun saalistakin tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu mikäs siinä kalastellessa kun saalistakin tulee.

        Aivan. Järjetöntä laiskuutta ja omalla tavallaan ihan turhaa tuhlaamistakin, jos ei kalasta vaikka kalaisa järvi on parin minuutin kävelymatkan päässä.
        Ja kyllä saalista aina tulee, kun käy kalastamassa. Vähintään neljällä kerralla viidestä kalareissusta on vähintään 1-2 päivän ruokakalat saatuna.


    • Anonyymi

      Tai paistaa muikkuja ni kyllä ahven siinä sivuun jää. Suutarilohta perunaa.Voi pyhä yksinkertaisuus ahvena.

    • Anonyymi

      Ahven fileet hyviä ja ahven on parhaita kaloja. Niitä saa suht helposti lähes järveltä kuin järveltä ja merestä myös jos asuu länsi rannikolla.

    • Anonyymi

      On tämäkin ketju, kun tyhmät juopot yrittävät kuorossa irviä ihmistä, joka viitsii käydä kalastamassa itselleen terveellistä ja hyvää ruokaa.

      • Anonyymi

        Jos viitsii mennä kalastamaan niin sillonko unohtuu palkkatyö hurraa hurraa kaikki työttömät kalaan ahventa ahventa ahventa. Niinkuin puusta pudonnut persoonallisuushäiriöinen pitkäaikaistyötön porista huh ni kalastus on perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos viitsii mennä kalastamaan niin sillonko unohtuu palkkatyö hurraa hurraa kaikki työttömät kalaan ahventa ahventa ahventa. Niinkuin puusta pudonnut persoonallisuushäiriöinen pitkäaikaistyötön porista huh ni kalastus on perseestä.

        Ei palkkatöitä saa mistään. Älä nyt ala väittämään että töitä saisi kaikki jotka haluaa tuosta vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei palkkatöitä saa mistään. Älä nyt ala väittämään että töitä saisi kaikki jotka haluaa tuosta vain.

        Kyllä niitä töitä on tarjolla, jos vaan viitsii tehdä. Monella alalla on pula työntekijöistä ja maksetaan hyvää palkkaakin. Miten muuten luulet ulkomaalaisten työllistyvän hyvin. Meilläkin täällä ukrainalaiset on töissä ja ovat ostaneet omat talotkin, joten ei ole edes huonosti maksettu palkkaa, kun tulot riittäneet omaan.


    • Anonyymi

      Syön just tonnikalapizzaa nami nami jookosta juu järsi sinä ahventa.

      • Anonyymi

        Kyllä tulee ahvenesta hyvää pizzan täytettä. Samoin savustetuista lahnoista saa hyvät täytteet vaikka voileipäkakkuun taikka pizzaan. Nami nami!


    • Anonyymi

      Laiskat ei jaksa kalastaa ja sitten valittavat nälkää ja kallista ruokaa vaikka kalaa saa merestä ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Tänään hyvä päivä kalassa ja ahvenia tuli paljon. Pakastimeen meni taas yli kilo filettä.

      • Anonyymi

        Kalliita fileitä sinulla nyt pakastimessa, jos koko päivän kalastit ja vain yli kilo on saldo. Jo minimipalkallakin olisi tienannut enempi töissä ja töiden jälkeen poikennut pikaisesti katiskoilla poimimassa kalat kotiin tuomiseksi.
        Minäkin tein tänään kotona paperitöitä, kun satoi kaatamalla, ei tarvinnut ulkona. Huomenissa käyn katiskoilla, kun teen pienen työkeikan, niin siinä samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliita fileitä sinulla nyt pakastimessa, jos koko päivän kalastit ja vain yli kilo on saldo. Jo minimipalkallakin olisi tienannut enempi töissä ja töiden jälkeen poikennut pikaisesti katiskoilla poimimassa kalat kotiin tuomiseksi.
        Minäkin tein tänään kotona paperitöitä, kun satoi kaatamalla, ei tarvinnut ulkona. Huomenissa käyn katiskoilla, kun teen pienen työkeikan, niin siinä samalla.

        En kalastanut kuin pari tuntia. Joskus tulee vähemmän kalaa ja joskus enemmän. Mutta kuluja ei ole juuri ollenkaan koska olen työtön. Kuljen fillarilla kalaan. Venee tarvii toki bensaa mutta sitä ei kulu kuin ehkä 1 -2 dl koska ajaa ei tarvii kauas ahven paikoille. Joten jos tulee vain noin 20 ahventa ja niistä saa kilon filettä nin se kannattaa. Kaupassa file kilo maksaa 33 euroa, katsoin tänään. Jos myyn 20 eurolla niin saan voittoa. Sitten kun on hyvä syönti niin kalastan 4-5 tuntia ja saan 50 ahventa eli 10 kg. Siitä tulee jo 3.5 kg fileitä.
        Aikaa se vie mutta työttömällä on aikaa. Kalastan verkoilla tai jigeillä. En usko että katiskalla saa 10 kg ahvenia koska ahvenien pitäisi olla 200-300 g että ei niin paljon mahdu katiskaan. Kalastan vain yli 20 cm ahvenia jostta niissä on jotain syötävää.


    • Anonyymi

      Näet jotain unta että joku maksais 20eur kg ahvenfileestä heh heh.Lohta saa kaupasta 15eur kg fileenä, On oikein kalajuttuja.

    • Anonyymi

      Eihän kalastaja ahvenesta saa paljon mitään ja höpö höpö että kalastaja vielä fileeksi laittamaan. Kuka ostaa jotain ahventa ylipäätänsä kun muikku 8 eur fileenä.

    • Anonyymi

      Yhden kalastajan tiedän niin hän savustaa lohta saaressa ja on 20eur kg,ihmiset hakee veneellä sieltä kaloja ja tiettynä päivänä myy mantereellakin.Täyttää soopaa että joku ostaa yksityiseltä kalastusharrastajalta ahvenfilettä 20eur kg. 5eur itse voisin maksaa mutta en keneltäkään runkkarilta ostais.

    • Anonyymi

      Ihan turha mainita jotain kalan hintaa mitä se kaupassa maksaa kun eihän köyhät niitä osta.Juupa juu kertoilee itselle satuja ja uskoo niihin.

    • Anonyymi

      Kateksi käy tuore hyvä kala.En ole ongellani saanut muistin venettömänä kalaa Itä-Helsinki Vartiokylän lahdelta. Mutta sielu lepää meren rannalla ja rauhoittaa mieltä. Mutsi 69v.

    • Anonyymi

      Kyllä moni ihminen ostaa ahven filettä 20 euroa kilo. Kaupassa maksaa 35 euroa kilo. Monet harrastajat myy kuhafilettä 25 euroa kilo.

    • Anonyymi

      Katoin yhden kaupan ilmoitusta niin muikkufilee 8eur ni eipä paha hinta mutta kai sitä joku toki kalaa ostaa jolla lompakko kunnossa. Joskus yhden kaupan edustallal oimulohi yrittäjä ni 40eur kg heko heko.Yleisellä tasolla ammattikalastus jos vaikka saa ison silakkasaaliin niin menee minkeille syötäväksi prkl mitä järkeä tuossa on.

      • Anonyymi

        Se on tätä suomihölmölämeininkiä aina ja ikuisesti jos silakkaa minkeille syötetään ihmisten sijaan. sama juttu särjessä ja muissa särkikaloissa. jotkut haukkuvat haukeakin..


    • Anonyymi

      Köyhällä pitää olla katiska ja paikka minne sen voi ja saa laittaa . saalis ei silloinkaan ole taattu. sillin ja kalan hinta kaupoissa on karmea vaikka kalaa pitäisi syödä ja suomessa vesistöjä piisaa. Silliä purkissa ostaisin itsekin mutta hinnat hirvittäviä ja mulle ei riitä sillipurkki viikoks vaan kahdeksi päiväksi vaikka melko pieniruokainen olen.

    • Anonyymi

      Kanoja, perunaa, metsämarjoja ym.

      Kalastamalla itse loput.

    • Anonyymi

      Facessa on sivusto jossa ihmiset tai kalastajat myy kalaa suoraan kuluttajalle.

    • Anonyymi

      Tänään olin kalassa 1.5 kg sain ahven filettä ahvenista. Ei huono päivä. Se on 45 euron fileet ja sain ne ilmaiseksi merestä. Vähän aikaa siihen noin 4 tuntia meni mutta työttömällä on aikaa. Voisi sitä kotonakin makoilla ajankuluksi mutta minä käynkin kalassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe