Moi!
Olen 14 vuotias poika. Verestä puhumisen kanssa minulla ei ole oikeastaan ollut ongelmaa. Ala-asteella koulussa siitä puhuttaessa tuli vain vähän epämukava olo mutta ei muuta. Nyt kuitenkin ylä-asteella terveystiedon tunnilla puhuttiin verestä sekä onnettomuuksista ja pyörryin kesken tunnin. Sen jälkeen minua on alkanut pyörryttää aika herkästi. Varsinkin koulussa. Kotona veren kanssa ei ole niinkään ongelmaa tai jos sitä itse ajattelen, tulee vain vähän epämukava olo. Kuitenkin koulussa jos vain mainitaan veri tai aletaan puhua jostain ihmisen elimistöstä alkaa välittömästi tulla huono/pyörryttävä olo. Mistä tämä voisi johtua? Ennen terveystiedon tunnilla pyörtymistä minulla ei ole siis ollut mitään tälläistä.
Huimaus ja pyörtyminen koulussa
5
892
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä mistä johtuu mutta itsellä oli sama vaivana yläasteella. Meni se vaihe ohi aika hyvin nuorena enkä ole enää niin yliherkkä.
- Anonyymi
Nyt koulussa alkaa myös biologia jossa keskitytään ihmiseen. Aiheina mm verenkierto, veri ja muut ihmisen sisäelimet. Miten voin selvitä noista? Onko jotain millä tuota pyörrytystä saa vähennettyä?
- Anonyymi
Veriarvot ja verenpaine ovat ilmeisesti kunnossa. En usko että on muuta keinoa kuin siedätys. Päin vaan, pyöryt tai et, otat etukäteen huomioon ettet kolhiinnu. Ehkä terveydenhoitajan kanssa voisi puhua.
Mieheni ei pysty katsomaan televisiossa verta vaan kääntää päänsä pois kun katsotaan rikoselokuvissa murhattuja, eikä ole siedättynyt. Muuten ihan hyvähermoinen ja normaali. Niin että et ainakaan ihan harvinaisuus ole. - Anonyymi
Meidän ryhmässä oli yks poika... tai siis mä olin ainut tyttö siinä parinkymmenen pojan puutyö-ryhmässä. Sillon oli jotain vuosi 1991. Siis se yks isokokoinen poika oli saanut pienen haavan sormeensa ja pyörtyi. Onneksi kaikki muut tiesi, mistä oli kyse. Siis se jätkä ei sietänyt nähdä verta. Olin ite tuolloin teinityttö ja tottunut näkemään kaikenlaista. Vähän ihmettelin, miksi joku iso jätkä pyörtyy. Niin . Voin sinulle vaan kertoa, että sinä et taida olla ainut tuosta vaivasta kärsivä. Mä olen esim. ite sairastunut paniikkihäiriöön aikuisena, mutta sain avun masennuslääkkeistä.
- Anonyymi
Vielä tuohon edelliseen kommenttiini lisään ... sinun kannattaa puhua tuosta asiasta koululääkärin kanssa. Jos ei koulussa sun terkkari tai lääkäri ota vakavasti tuota juttua, niin varaa aika terveyskeskukseen tai mielenterveystoimistoon. Totta ihmeessä tommoseen pitäisi puuttua hyvissä ajoin, muuten se saattaa pahentua. Joitakin auttaa jo puhuminen, ettei tarvitse kaikkea vatvoa itekseen. Kaikkea hyvää sulle ja kovasti tsemppiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156