Bentsoista eroon

Anonyymi

Eli keväällä 2022 todettiin masennus. Aloin syömään siihen lääkkeit (seronil 10mg) aluksi lääkkeet toimivat, mutta sitten alkoi helvetti. Kauheita itsetuhoisia kohtauksia, sitten hetken päästä kaikki oli taas hyvin yms
Noh lopetin seronilin kesällä (välillä olen napsinut niitä jos on vituttanut..)

Heinäkuun alussa kokeilin ihan huvin vuoksi bentsoja (ksalol 1mg). ( Ei olisi kannattanut)
Siitä lähtien olen napsinut niitä noin 2kpl kerran viikossa, koska se olo minkä sain siitä oli vain niin ihana ja sain aina mahtavat yöunet.
Sittenkun kun benet poistu elimistöstä kauhea masennu iski päälle (kesti onneksi vain noin pari pv)
No nyt on viimeiset benet vedetty ja päätin etten osta niitä enää lisää, koska ne vain tekee elämästä helvettiä.
Mitä sivuoireita on tiedossa ? Jos jollakin kokemusta. Ja onko helppo päästä eroon jos oon käyttäny vain päälle 1kk?

4

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kerran olet käyttänyt niitä vain kerran viikossa, olet kyllä ne sivuoireet jo aiemmilla viikoilla kokenut. Eli tiedät mitä on tulossa.

      Muutenkin, olet siis käyttänyt ainetta noin 4 kertaa. Ei elimistösi ole siihen vielä mitään voimakasta riippuvuutta luonut. Hienoa tietysti, että olet päättänyt lopettaa.

    • Anonyymi

      Seronil ei ole lääke, jota otetaan vain silloin tällöin toisinaan.
      Sitä käytetään kuuureina, jotka kestävät joillakin esim. 6 kk, jollakulla toisella taas 10 v.
      Seronilin teho näkyy (jos näkyy) muutamassa viikossa.
      Pelkät aloitusoireet (fyysiset) kestää tuon muutaman viikon ajan.

      Bentso-tabletti silloin tällöin otettuan ei aiheuta riippuvutta, ainakaan fyysistä sellaista.
      Toki aina parempi, jos bentsoja ei käytä ollenkaan. Jossain vaiheessa siinä nimittäin saattaa jäädä koukku päälle.
      Siksipä bentsoreseptejä ei juurikaan enää TK-lääkäreiltä saa.

    • Anonyymi

      Kun todettiin masennus, saitko yhtään psykoterapiaa vai ainoastaan lääkkeet?
      Bentsot aiheuttavat voimakasta psyykkistä ja fyysistä riippuvuutta joten elä enää ota niitä ja leiki tulella. Pitkäaikainen väärinkäyttö voi aiheuttaa masennusoireita. Tapaturmatkin yleisiä niiden vaikutuksen alaisena. Alkoholin tai muiden päihdyttävien aineiden kanssa käytettynä kuolemia ilmenee paljon, puhumattakaan yliannostuksista. Väärinkäyttö on yleistä. Vieroitushoito vaikeaa.
      SSRI-lääkkeistä on tullut uutta tutkimustietoa. Hieman varauksellinen olen ollut aina masennuslääkkeitä kohtaan koska alunalkaenkin ihmettelin kuinka sitä serotoniinimäärää voivat muka mitata aivoissa ja päätellä että se olisi liian matala. No, nyt uusi tutkimus romutti sitä ajattelutapaa.. Juttele lääkärisi kanssa ja mieti kuinka voisit hoitaa masennusta että jaksaisit paremmin.
      Vastaisuudessa muista että vain oikein otettuna lääke auttaa ja toimii, ei silloin tällöin napsittuna jos kuuriluontoinen/jatkuva käyttö on määrätty.

      • Anonyymi

        Sain lääkkeet ja sen lisäksi kävin psykologilla pari krt kk.
        Sen kyllä opin ettei bentsoja enää uusiksi, tälläviikolla vääntyi polvi niiden ansiosta…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe