Roomalaiskirje 8
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Millainen mieli sulla on ? Riitaisa ?? Pahennukseva? Räjähtävä ????
20
84
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi siis et itse elä Hengen mukaan ?
Sinä itsehän riitelet ja syyttelet ja väheksyt ja paheksut kaikkia muita, paitisi itseäsi !
Tässä kerrotaan sinun omasta toiminnastasi:
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.Niin rakas niinkö tuntu ?? Jos syntisi sussa tuntuu että mä riitele sinua , tai synti vastaan , kun sanon Hengessä , että älä jatkaa synnin tiellä , niin mitä minä voin siitä , että sinulla ei ole saanut vielä Jumalan mieli ???
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin rakas niinkö tuntu ?? Jos syntisi sussa tuntuu että mä riitele sinua , tai synti vastaan , kun sanon Hengessä , että älä jatkaa synnin tiellä , niin mitä minä voin siitä , että sinulla ei ole saanut vielä Jumalan mieli ???
Taas kerran tuomitsit vain itse itsesi !
Miksi sinä ITSE jatkat loputtomasti synnin tielläsi ? Savis kirjoitti:
Niin rakas niinkö tuntu ?? Jos syntisi sussa tuntuu että mä riitele sinua , tai synti vastaan , kun sanon Hengessä , että älä jatkaa synnin tiellä , niin mitä minä voin siitä , että sinulla ei ole saanut vielä Jumalan mieli ???
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
( Room. 2)
- Anonyymi
No varohan vaan...olemasta koskaan tekemästä kuten aloituksessa kirjoitit ja jos teet, toivottavasti omatuntosi muistaa 🙂muistaako ja näkeekö?
Jeesus on antanut toki synnit anteeksi ja sen vuoksi ihmisen ei pidä pitää itseään syntisenä, vaan armahdettuna. Onko täydellinen ja täysin pyhä, kuten Jumala? No ei, kun on vaan vaillinainen ihminen virheineen kaikkineen.
En itsekään pidä synnin korostamisesta, koska se voi johtaa siihen, että ihminen koko ajan pyrkii parannusta tekemään, mutta en pidä siitäkään, että ihmisiä, joilla on rankkaa ja se voi näkyä käytöksessä, että on elämässä jääty ilman rakkautta, syyllistetään.
No...syyllistin kait minäkin sinua? No olenhan vain ihminen...ja en ehkä edes ymmärrä kuinka rikki voisit olla?
LSNiin ?? Mikäkö valhe armo se on joka armahtaa ,, mutta ei päästä ihminen vapaiksi synneistä ?? Kyllä ratsatte väärän armon hevosen päällä ja uskotte pärjävän sille.
Mun ARMO >> Jeesus päästä minut synneistä !!
Ette pysty kaata mun USKONI joka olen saanut Jumalalta . Ei millään väärällä opetuksilla ,, 38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
EI RAKKAUS OLE Että vastoin Jeesuksen ja Jumalan Tahdon teet syntiä..
Kirjoita nyt sitten että taas sä tuomitsit itse'si !!!!!!!!!!!!!!!
Tu pois synneistä rakas !
Että teet Jumalan Tahtoa ja olette Jeesuksen Ystävä. Se on >> päästät siihen että Jumala sinua Rakastaa !!!
Sun tulis muista miten kävi Sodom ja Gomorralle . Ja synti vedenpaisumisessa. Myös synti erämaassa Jumalan omalle kansalle niin mitä sinä sitten luulet että voit vaella synnissä jossain ihme halvassa armossa jos hänen omalle kansalle kävi huonosti ja kuoli kun Jumala sen tuhosi..
Missä on sun Jumalan Pelko syntinen ihminen ????- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin ?? Mikäkö valhe armo se on joka armahtaa ,, mutta ei päästä ihminen vapaiksi synneistä ?? Kyllä ratsatte väärän armon hevosen päällä ja uskotte pärjävän sille.
Ette pysty kaata mun USKONI joka olen saanut Jumalalta . Ei millään väärällä opetuksilla ,, 38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Että teet Jumalan Tahtoa ja olette Jeesuksen Ystävä. Se on >> päästät siihen että Jumala sinua Rakastaa !!!
Sun tulis muista miten kävi Sodom ja Gomorralle . Ja synti vedenpaisumisessa. Myös synti erämaassa Jumalan omalle kansalle niin mitä sinä sitten luulet että voit vaella synnissä jossain ihme halvassa armossa jos hänen omalle kansalle kävi huonosti ja kuoli kun Jumala sen tuhosi..
Missä on sun Jumalan Pelko syntinen ihminen ????Millä tavoin suhtaudut lähimmäisiisi arjessa? Millainen isä olet? Koetko vaativasi paljon muilta?
LS - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Niin ?? Mikäkö valhe armo se on joka armahtaa ,, mutta ei päästä ihminen vapaiksi synneistä ?? Kyllä ratsatte väärän armon hevosen päällä ja uskotte pärjävän sille.
Missä on sun Jumalan Pelko syntinen ihminen ????Olisi nimittäin hirveää, jos lapsella olisi vanhempi, joka kieltäisi, joskus yli äyräidenkin menevät tunteet ...niin voi käydä vanhemmillekin, mutta lasten ja nuorten elämässä, se on aika tavallista.
Elävätkö lapsesi pelossa vai valehteletko palstalla, kun kerrot odottavasi ihmisiltä täydellisyyttä...siis ettei se päde kaikkialla ja kaikissa tilanteissa?
LS Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin suhtaudut lähimmäisiisi arjessa? Millainen isä olet? Koetko vaativasi paljon muilta?
LS7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Eli sellainen vastaus se.
Mitä enemmän sitä vastaan itse taistelet ja mitä enemmän sen luulet itse voittaneesi, sen suuremmin sille häviät.
Lihasta pitää tulla merkityksetöntä.
LS Anonyymi kirjoitti:
Olisi nimittäin hirveää, jos lapsella olisi vanhempi, joka kieltäisi, joskus yli äyräidenkin menevät tunteet ...niin voi käydä vanhemmillekin, mutta lasten ja nuorten elämässä, se on aika tavallista.
Elävätkö lapsesi pelossa vai valehteletko palstalla, kun kerrot odottavasi ihmisiltä täydellisyyttä...siis ettei se päde kaikkialla ja kaikissa tilanteissa?
LSJumala tieää ja lapset , etten vaati sinulta eikä keneltä. Eikä varsinkaan mun omilta lapsita Täydellisyytä heidän sisin vaan kerron koko ajan että vain <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Jumala voi tehdä heidät ><< Täydellisiä sisimmissään niinkuin kirjoitettu on keskusteluissa Jeesuksen kanssa Täydellisyydessä.. OLEN Kertonut että Jumala VOI !! Ja sanonut että kiittää ette ole Täydellinen.. Jeesus tuli sairaita varten että Hänen Täydellinen kirkkaus voisi tulla tilalle..
Matt. 19:26
Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Mutta itelleni olen kiven kova ja vaadin että olen Täydellinen kuin Isä ON Taivaassa. Pitää opettaa niinkuin Kirjoitettu . Lapset niinkuin tekin olette >> Ei ole mahdollista Omiin Voimiin tulla Täydellinen sisimmissä vaan ainoastaan Hengen ja Hengessä Jumalaan tullaan sellaiseksi.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
VOI KUN OLISITTE JA OLISI JO VALLOITETTU JA KRISTUKSEN HENKI OLISI VALLASSA NIIN ETTE PUHUISITTE KUN NYT PUHUTTE JA AJATTELETTE,
NE JOTKA HYÖKKÄÄVÄT ALOITUSTA VASTAAN..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Jumala tieää ja lapset , etten vaati sinulta eikä keneltä. Eikä varsinkaan mun omilta lapsita Täydellisyytä heidän sisin vaan kerron koko ajan että vain <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Jumala voi tehdä heidät ><< Täydellisiä sisimmissään niinkuin kirjoitettu on keskusteluissa Jeesuksen kanssa Täydellisyydessä.. OLEN Kertonut että Jumala VOI !! Ja sanonut että kiittää ette ole Täydellinen.. Jeesus tuli sairaita varten että Hänen Täydellinen kirkkaus voisi tulla tilalle..
Matt. 19:26
Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Mutta itelleni olen kiven kova ja vaadin että olen Täydellinen kuin Isä ON Taivaassa. Pitää opettaa niinkuin Kirjoitettu . Lapset niinkuin tekin olette >> Ei ole mahdollista Omiin Voimiin tulla Täydellinen sisimmissä vaan ainoastaan Hengen ja Hengessä Jumalaan tullaan sellaiseksi.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
VOI KUN OLISITTE JA OLISI JO VALLOITETTU JA KRISTUKSEN HENKI OLISI VALLASSA NIIN ETTE PUHUISITTE KUN NYT PUHUTTE JA AJATTELETTE,
NE JOTKA HYÖKKÄÄVÄT ALOITUSTA VASTAAN..Eli odotat Jumalan tekevän heistä täytellisiä...ok, mutta sanasnobbailua...ja sekin kun julistaja argumentti on joka käy aloitustani vastaan, ei olisi oikeassa hengessä....sinulta puuttuu ihan alkeelliset keskustelun taidot. 🙂 En usko että olet oikeasti onnellinen ja tyytyväinen "täydellisyydessäsi"..tai hengessä joka teki sinusta sellaisen....tai miten sen nyt haluatkaan muotoilla.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli odotat Jumalan tekevän heistä täytellisiä...ok, mutta sanasnobbailua...ja sekin kun julistaja argumentti on joka käy aloitustani vastaan, ei olisi oikeassa hengessä....sinulta puuttuu ihan alkeelliset keskustelun taidot. 🙂 En usko että olet oikeasti onnellinen ja tyytyväinen "täydellisyydessäsi"..tai hengessä joka teki sinusta sellaisen....tai miten sen nyt haluatkaan muotoilla.
LSMinä taasen uskon että ihminen joka on todella lähellä Jeesusta niin hän varmasti on onnellinen koska hänellä on täydellinen yhteys Jeesukseen.
Anonyymi kirjoitti:
Eli odotat Jumalan tekevän heistä täytellisiä...ok, mutta sanasnobbailua...ja sekin kun julistaja argumentti on joka käy aloitustani vastaan, ei olisi oikeassa hengessä....sinulta puuttuu ihan alkeelliset keskustelun taidot. 🙂 En usko että olet oikeasti onnellinen ja tyytyväinen "täydellisyydessäsi"..tai hengessä joka teki sinusta sellaisen....tai miten sen nyt haluatkaan muotoilla.
LSJaa ?? Se mukas on sanasnobbailua kun luottaa Jumalaan ja pitää Hänet uskollisena eikä petturi niinkuin ihminen. Siis odotan edelleen että Jumala tekee jokainen Täydellinen joka Usko Ja Odottaa sitä Häneltä..
Fil. 2:5
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
Fil. 3:15
Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
Room. 8:5
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Room. 8:6
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
Room. 8:7
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
1. Kor. 2:16
Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
2. Kor. 11:3
Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
Ef. 4:17
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
Ef. 4:17
Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
Fil. 1:17
nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
1. Tess. 2:3
Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;
1. Tess. 2:4
vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme.
2. Tess. 2:12
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Ilm. 17:13
Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.- Anonyymi
perustelluista asioista saakin kimpaantua,
Raamatussa Jeesuskin "kimpaantui",
"Ja Jeesus meni pyhäkköön; ja hän ajoi ulos KAIKKI, jotka myivät ja ostivat
pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysten myyjäin
istuimet.
Matt: 21: 12
vielä nykyäänkin tätä pyhäkössä myynti harrastetaan , välittämättä mitä Jeesus
sanoo.
"rahanvaihtajat" >pyhäkössä rahanvaihtoa on myydä ja ostaa,
"myydä ostaa" = raha VAIHTAA omistajaa ! - Anonyymi
Kiitos Jumalalle, etten kuitenkaan itse ole kuin savis, jolla jatkuvasti muiden vikoja uteleva ja niistä jatketusti kuitenkin omia versioitaan levittelevä valheenisän mieli.
Pilkatessaan muiden uskoa, savis ei kuitenkaan kerro näin muista, vaan ainoastaan itsestään: kuinka hän itse kristityt näkee ja missä asioissa hänen mielensä askartelee.
Luultavasti ikuisuuden porteille asti, sillä hänellä olisi myös (ollut) mahdollisuus ottaa selville totuus sekä myös puhua totta. Savis ei puhu totta, vaan levittää omia, pahansuopia valheitaan.
No, tehtyä ei saa koskaan jälkeenpäin tekemättömäksi ja jokainen siemen on jo myös kasvanut oman viljansa, näin leviää myös luste. - Anonyymi
Enimmäkseen rauhaisa, mutta joskus jotkut uskovaiset saavat kyllä suivaantumaankin. Esim. ne itse itseänsä erinomaisempina suosittelevat, ylenkatseellisesti halveksuvat, lähimmäisiään mollaavat, ensimmäisiä sijoja pidoissa hamuavat. Sellaisia tekisi mieli kumauttaa metrin pituisella pyöreällä koivuhalolla otsaluuhun niin, että madot pölähtävät kuoren alta.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa pahennukseva? Ei ole suomenkieltä tuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti41941442Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199984Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316330Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös225208Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623965Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta563949Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783598- 403087
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192518Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212358