Kuka työtön oikeasti haluaa työhön? Kättä ylös vaan rohkeasti ja perustelut asiaan!...

Anonyymi

Itse olen ollut työtön n. 6kk ja en todellakaan halua enään työhön 10min. taukojen ikeeseen ja työ on kyseessä vuotuinen haitta josta hermot/ terveys menee hitaasti ja varmasti.

Pakko joustamiset ja kesälomien loputon siirtelyshow, vaikka 11kk duunia tehnyt niin tärkein firman duunihetki on se vuosiloman aika joka juuri kesälomilla, milloin asia olisi itselle parasta aikaa?...

Firmat jotka arvostava tekijöitä on ok, mutta harvassa.

Minä en halua enään töihin!

113

1706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka maksaa kotona loisimisesi?

      • Anonyymi

        Kysyisit joskus herroilta että ovatko he palkkansa ansainneet, varsinkin Valtion leivissä olevilta virkaköpeiltä joilla on suojatyöpaikka eläkkeelle saakka.

        Onko ok että niille maksetaan 10 000 euroa palkkaa pelkästään kampaviinereiden syömisestä ja ottaen huomioon missä tilassa koko maa on niin heidän työnsä tuottavuus on nollatasoa.

        Kallita turhakkeita jotka loisivat eri nimikkeillä suojíksissa vuosikymmeniä jollain keksityllä työnkuvalla tai projektirahoituksella, yhteistä näillä on vain hyväveli kerho ja ja suhteet millä paikka järjestyy koko suvulle jatkossakin.


      • Anonyymi

        Kuka tässä mistään loisimisesta on maininnut? Työtä vaan en enään halua tehdä 10min. kellotettuineen taukoineen jne.

        Onko ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisit joskus herroilta että ovatko he palkkansa ansainneet, varsinkin Valtion leivissä olevilta virkaköpeiltä joilla on suojatyöpaikka eläkkeelle saakka.

        Onko ok että niille maksetaan 10 000 euroa palkkaa pelkästään kampaviinereiden syömisestä ja ottaen huomioon missä tilassa koko maa on niin heidän työnsä tuottavuus on nollatasoa.

        Kallita turhakkeita jotka loisivat eri nimikkeillä suojíksissa vuosikymmeniä jollain keksityllä työnkuvalla tai projektirahoituksella, yhteistä näillä on vain hyväveli kerho ja ja suhteet millä paikka järjestyy koko suvulle jatkossakin.

        Kyllä se on niin, että duunari ei pysty tehdä niin vähää työtä etteikö firman omistajat tee voittoa min. puolet!


      • Anonyymi

        Työläiset siis duunarit maksaa itse oman työttömyyskorvauksen veroissaan ja vielä on ylimääräinen sosialiturva käykin?

        Esim nyt töissä köyhät nmaksaa mun työttömyyden kustannukset ja minä maksoin kun olin töissä vielä.

        Mutta yritystukiloisten luksus elämää ei maksa kukaan yritykset itse vaan Edeleen duunarit ja lisäksi oletetaan ulkomaan velkaa kolme olis johtajille äyritustuet pois ja kansalispalkka


      • Anonyymi

        Ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Olen ollut työtön 12 vuotta, pistäkää paremmaksi.
      Työ ei tee onnelliseksi. Työstä ei saa kiitosta eikä arvostusta eikä varsinkaan palkkaa jolla elää.

      • Anonyymi

        Olin töissä yli 20 vuotta ja kun viimeisestä työpaikasta lempattiin ulos "liian vanhana" organisaatio muutoksen takia niin ei ole hinkua tuon jälkeen ollut töihin.

        Työnkuormitus ja palkka eivät ole tätä päivää eikä missään suhteessa enää missään duunari ammatissa.

        Suomi on persläpimaa.


      • Anonyymi

        9 vuotta vasta työttömänä. Tai no, ehkä ennemminkin vapaaherra.
        Terve ruumis ja sielu ei töitä kaipaa. Kannattaa elämässä hankkia varallisuus aikaisin, jotta ei tarvitse olla muiden pompoteltavana...


      • Anonyymi kirjoitti:

        9 vuotta vasta työttömänä. Tai no, ehkä ennemminkin vapaaherra.
        Terve ruumis ja sielu ei töitä kaipaa. Kannattaa elämässä hankkia varallisuus aikaisin, jotta ei tarvitse olla muiden pompoteltavana...

        22v ja lopetin palkkatyöt kesäkuun lopussa. :-)


    • Anonyymi

      Kysymyksesi pitäisi tietenkin asettaa että millaiseen työhön ja millaisiin työskentelyolosuhteisiin.

      Jos toimeentulotukielämä tuntuu houkuttelevammalta kuin ansiotyöelämä, pitäisi kaikkien häläreiden soida kuin palosireeni kaikkialla. Pitäisi herätä ISO KYSYMYS mikä helvetti meidän normaalissa työelämässä sitten on niin pielessä etteivät ihmiset halua elää elämäänsä sen turvin, vaan jäävät mieluummin elämään tekohengityksellä koko olemassaolonsa ajaksi.

      • Anonyymi

        Jos työ olisi herkkua, niin firman pomot ja pääliköt sitä tekisivät ja pitäisivät 10min. taukoja 2x päivässä...
        Rajansa kaikella ainoassa elämässä eli kun kokemusta kertyy muuttu lapsenmaailma erilaiseksi.

        Kunhan sinäkin joskus työhön menet ja tajuat olevasi jonkinlainen "koneenosa" rattaiden seassa ja sen todellisen tilin tekee kaikki muut, vaikka tingit kaikesta itsenäisyydestä vuosilomineen kaikkineen vuodesta toiseen kymmeniä vuosia...

        Asianydin olisi paras tajuta jo heti kun työsuhteeseen alkaa että kyse ei ole hyväntekeväisyydestä vaan tilintekoa tekijästä jonka voi vaihtaa kun siltä tuntuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työ olisi herkkua, niin firman pomot ja pääliköt sitä tekisivät ja pitäisivät 10min. taukoja 2x päivässä...
        Rajansa kaikella ainoassa elämässä eli kun kokemusta kertyy muuttu lapsenmaailma erilaiseksi.

        Kunhan sinäkin joskus työhön menet ja tajuat olevasi jonkinlainen "koneenosa" rattaiden seassa ja sen todellisen tilin tekee kaikki muut, vaikka tingit kaikesta itsenäisyydestä vuosilomineen kaikkineen vuodesta toiseen kymmeniä vuosia...

        Asianydin olisi paras tajuta jo heti kun työsuhteeseen alkaa että kyse ei ole hyväntekeväisyydestä vaan tilintekoa tekijästä jonka voi vaihtaa kun siltä tuntuu!

        Ai teillä on 2 x 10 min tauko. Meillä on vain yksi ja palkaton lounastauko.

        En ole voinut pitkään aikaan näin huonosti kuin nyt töissä. Päivä on melkein mennyt, kun kotiin pääsee. Ei jaksa tehdä mitään, eikä oikeastaan ehdi, kun aamulla aikainen herätys ja töihin pitää lähteä n. tunti ennen työajan alkua, toinen tunti menee kotimatkaan.

        Ennen työttömänä pystyi pitämään huolta terveydestä, liikkua paljon, oli aikaa tehdä terveellistä kotiruokaa, harrastaa ja olla aktiivinen. Työelämä on tehnyt ihan täysin sohvaperunaksi.


      • Anonyymi

        Ei työelämässä ole mitään vikaa. Nylyisin ryön pitäisi olla palkallinen harrastuksen ja itsensä toteuttamisen jatke jossa vain voi rutista mikä ei ole itse mieleistä.

        Kyllä se nyt ja jatkossa on niin että se päättää joka maksaa. Asiakas maksaa yritykselle ja päättää mistä vai maksaako ollenkaan, siis onko porukalla töitä lainkaan. Sitten yrityksen johto päättää, miten hommat tehdään että se on kannattavaa.

        Työntekijä sitten päättää tehdäänkö hyvin vai huonosti. Huono tai tehoton johtaa siihen ekaan kohtaan eli onko töitä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työ olisi herkkua, niin firman pomot ja pääliköt sitä tekisivät ja pitäisivät 10min. taukoja 2x päivässä...
        Rajansa kaikella ainoassa elämässä eli kun kokemusta kertyy muuttu lapsenmaailma erilaiseksi.

        Kunhan sinäkin joskus työhön menet ja tajuat olevasi jonkinlainen "koneenosa" rattaiden seassa ja sen todellisen tilin tekee kaikki muut, vaikka tingit kaikesta itsenäisyydestä vuosilomineen kaikkineen vuodesta toiseen kymmeniä vuosia...

        Asianydin olisi paras tajuta jo heti kun työsuhteeseen alkaa että kyse ei ole hyväntekeväisyydestä vaan tilintekoa tekijästä jonka voi vaihtaa kun siltä tuntuu!

        Nykyään jokainen on yrittäjä ja sillä pitäis pärjä jos ei niin valitetaan kasaamaan yritystukee

        Muta eihän jäätä myymällä eskimoille ja vikaa myymällä arabeille voi yritystä pyörittää kuin Suomessa yritystukien luvatussa massa Joss yrittämjat ajanilmsissi verottomilla masstureilaan vakka olis ravintola jossa paku olis niinkuin yyösuyona parmempi
        Eihän rekskuskikaan aboutolla hiekkaa kuskaa

        Asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työelämässä ole mitään vikaa. Nylyisin ryön pitäisi olla palkallinen harrastuksen ja itsensä toteuttamisen jatke jossa vain voi rutista mikä ei ole itse mieleistä.

        Kyllä se nyt ja jatkossa on niin että se päättää joka maksaa. Asiakas maksaa yritykselle ja päättää mistä vai maksaako ollenkaan, siis onko porukalla töitä lainkaan. Sitten yrityksen johto päättää, miten hommat tehdään että se on kannattavaa.

        Työntekijä sitten päättää tehdäänkö hyvin vai huonosti. Huono tai tehoton johtaa siihen ekaan kohtaan eli onko töitä lainkaan.

        "Ei työelämässä ole mitään vikaa. Nylyisin ryön pitäisi olla palkallinen harrastuksen ja itsensä toteuttamisen jatke jossa vain voi rutista mikä ei ole itse mieleistä."

        Siinä taas yksi reaalielämästä erkaantunut tosielämästä mitään tietämätön papukaija hokee samaa ulkoa opittua paskaa jota hoettiin kuin heikkopäiset jo kolkyt vuotta sitten. Anna mä arvaan: olet eläkeläinen? Et tiedä yhtään mitään sen enempää siitä "oikeasta työelämästä" ja siellä olevista realiteeteista kuin oikean työelämän ulkopuolella pesivästä massiiviesta riistotyökoneistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työ olisi herkkua, niin firman pomot ja pääliköt sitä tekisivät ja pitäisivät 10min. taukoja 2x päivässä...
        Rajansa kaikella ainoassa elämässä eli kun kokemusta kertyy muuttu lapsenmaailma erilaiseksi.

        Kunhan sinäkin joskus työhön menet ja tajuat olevasi jonkinlainen "koneenosa" rattaiden seassa ja sen todellisen tilin tekee kaikki muut, vaikka tingit kaikesta itsenäisyydestä vuosilomineen kaikkineen vuodesta toiseen kymmeniä vuosia...

        Asianydin olisi paras tajuta jo heti kun työsuhteeseen alkaa että kyse ei ole hyväntekeväisyydestä vaan tilintekoa tekijästä jonka voi vaihtaa kun siltä tuntuu!

        Sunkin pitäisi kuule nyt ihan ensi alkuun itse kasvaa sieltä lapsen maailmasta itse ajattelevaksi aikuiseksi. Opettele tässä järjestyksessä:

        1. ensin lukemaan
        2. toiseksi ymmärtämään lukemasi
        3. kolmanneksi ajattelemaan itsenäisesti
        4. neljänneksi suhtautumaan kriittisesti main stream ajatteluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai teillä on 2 x 10 min tauko. Meillä on vain yksi ja palkaton lounastauko.

        En ole voinut pitkään aikaan näin huonosti kuin nyt töissä. Päivä on melkein mennyt, kun kotiin pääsee. Ei jaksa tehdä mitään, eikä oikeastaan ehdi, kun aamulla aikainen herätys ja töihin pitää lähteä n. tunti ennen työajan alkua, toinen tunti menee kotimatkaan.

        Ennen työttömänä pystyi pitämään huolta terveydestä, liikkua paljon, oli aikaa tehdä terveellistä kotiruokaa, harrastaa ja olla aktiivinen. Työelämä on tehnyt ihan täysin sohvaperunaksi.

        Sama itsellä. Työttömänä/opiskelijana ehti ja jaksoi käydä salilla 5x viikossa, kulkea pyörällä ja tehdä asioita.

        Nyt 1,5v töissä olleena ei ole ikinä ollut näin huono kunto, salille ei ehdi tai jaksa, varsinkin kun sinne ei pääse enää kuin ruuhka-aikoina eikä kiinnosta saada koronaa.

        Mitään ei jaksa tehdä, kun nukkuu huonosti. Käy vaan töissä ja sitten makaa kotona. Eikä kotonakaan huvita oikein mikään.

        Töissä ei kuulu joukkoon, joten sielläkin on aika yksinäistä ja työssä ei ole enää haastetta, niin mielenkiinto puuttuu.

        Palkka on 3500€ brutto, vaan ei siitäkään juuri iloa ole, kun ei tuo riitä mihinkään suureen, eikä pieniä asioita jaksa tai kiinnosta yksin touhuta. Omaan taloon tai asuntoon ei yhden tulot riitä, joten aika turha on käydä töissä. Brutto pitäisi olla pitkälle yli 4000 että yksin asuvalla olisi varaa asioihin, joihin pareilla on.

        Ja sain tämän työn verrattain myöhään, kun piti opiskella monta tutkintoa että vihdoin töitä sai ilman suhteita, joten on jo vähän myöhäistä kun ei ehdi säästämään suuria rahoja vaikkapa siihen taloon kun aloittaa nollasta. Samalla kun muut rakentelee taloja ja kehuu kalliilla autoillaan toimistolla

        Töissä olo tuntuu melkein samalle kuin työttömänä taloudellisesti, mutta aikaa ei ole mihinkään. Sitten jos tuhlaa rahansa niin ei ainakaan ole mihinkään isompaan ikinä varaa, eli on pakko yrittää säästää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama itsellä. Työttömänä/opiskelijana ehti ja jaksoi käydä salilla 5x viikossa, kulkea pyörällä ja tehdä asioita.

        Nyt 1,5v töissä olleena ei ole ikinä ollut näin huono kunto, salille ei ehdi tai jaksa, varsinkin kun sinne ei pääse enää kuin ruuhka-aikoina eikä kiinnosta saada koronaa.

        Mitään ei jaksa tehdä, kun nukkuu huonosti. Käy vaan töissä ja sitten makaa kotona. Eikä kotonakaan huvita oikein mikään.

        Töissä ei kuulu joukkoon, joten sielläkin on aika yksinäistä ja työssä ei ole enää haastetta, niin mielenkiinto puuttuu.

        Palkka on 3500€ brutto, vaan ei siitäkään juuri iloa ole, kun ei tuo riitä mihinkään suureen, eikä pieniä asioita jaksa tai kiinnosta yksin touhuta. Omaan taloon tai asuntoon ei yhden tulot riitä, joten aika turha on käydä töissä. Brutto pitäisi olla pitkälle yli 4000 että yksin asuvalla olisi varaa asioihin, joihin pareilla on.

        Ja sain tämän työn verrattain myöhään, kun piti opiskella monta tutkintoa että vihdoin töitä sai ilman suhteita, joten on jo vähän myöhäistä kun ei ehdi säästämään suuria rahoja vaikkapa siihen taloon kun aloittaa nollasta. Samalla kun muut rakentelee taloja ja kehuu kalliilla autoillaan toimistolla

        Töissä olo tuntuu melkein samalle kuin työttömänä taloudellisesti, mutta aikaa ei ole mihinkään. Sitten jos tuhlaa rahansa niin ei ainakaan ole mihinkään isompaan ikinä varaa, eli on pakko yrittää säästää

        "Palkka on 3500€ brutto, vaan ei siitäkään juuri iloa ole, kun ei tuo riitä mihinkään suureen, eikä pieniä asioita jaksa tai kiinnosta yksin touhuta. Omaan taloon tai asuntoon ei yhden tulot riitä, joten aika turha on käydä töissä."

        No et sinäkään älyn lahjoillasi ja osaamisellasi noille liksoille ole päätynyt.

        Itse elän toimeentulotukien varassa eikä toivoakaan päästä ikinä edes unissani tuon tason ansioille. Mutta jos pääsisin osaisin kyllä:

        - Säästää
        - Ottaa asuntolainan mikäli haluaisin oman asunnon
        - Opetella sijoittamaan
        - Jos työssä ei ole haastetta tarpeeksi, haastetta voi kehittää suunnittelemalla elämäänsä eteenpäin. kun on tuon tason liksat erilaisten unelmien toteuttaminen on mahdollista.
        - Jos työ ei hotsita pitkässä juoksussa, osaisin kyllä ihan itse irtisanoutua kunhan olisin tuollaisten ansioiden turvin ensin päässyt taloudellisesti vakaalle pohjalle.

        Kaikesta päätellen et ole ansainnut tuon tason palkkaasi. uikutat kuin kurja rakki vaikka elät leveästi kuin kroisos ja mahdollisuuksia on annettu nenän eteen lukemattomia.

        "Sitten jos tuhlaa rahansa niin ei ainakaan ole mihinkään isompaan ikinä varaa, eli on pakko yrittää säästää"

        Voi surkeuden surkeus! 3500 kuukausiansioista pitää "yrittää säästää".

        Kokeile säästää toimeentulotuista. Otat nollan perästä pois ja kokeile säästää siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama itsellä. Työttömänä/opiskelijana ehti ja jaksoi käydä salilla 5x viikossa, kulkea pyörällä ja tehdä asioita.

        Nyt 1,5v töissä olleena ei ole ikinä ollut näin huono kunto, salille ei ehdi tai jaksa, varsinkin kun sinne ei pääse enää kuin ruuhka-aikoina eikä kiinnosta saada koronaa.

        Mitään ei jaksa tehdä, kun nukkuu huonosti. Käy vaan töissä ja sitten makaa kotona. Eikä kotonakaan huvita oikein mikään.

        Töissä ei kuulu joukkoon, joten sielläkin on aika yksinäistä ja työssä ei ole enää haastetta, niin mielenkiinto puuttuu.

        Palkka on 3500€ brutto, vaan ei siitäkään juuri iloa ole, kun ei tuo riitä mihinkään suureen, eikä pieniä asioita jaksa tai kiinnosta yksin touhuta. Omaan taloon tai asuntoon ei yhden tulot riitä, joten aika turha on käydä töissä. Brutto pitäisi olla pitkälle yli 4000 että yksin asuvalla olisi varaa asioihin, joihin pareilla on.

        Ja sain tämän työn verrattain myöhään, kun piti opiskella monta tutkintoa että vihdoin töitä sai ilman suhteita, joten on jo vähän myöhäistä kun ei ehdi säästämään suuria rahoja vaikkapa siihen taloon kun aloittaa nollasta. Samalla kun muut rakentelee taloja ja kehuu kalliilla autoillaan toimistolla

        Töissä olo tuntuu melkein samalle kuin työttömänä taloudellisesti, mutta aikaa ei ole mihinkään. Sitten jos tuhlaa rahansa niin ei ainakaan ole mihinkään isompaan ikinä varaa, eli on pakko yrittää säästää

        Tuo ulkopuolisuus työpaikalla kuulostaa niin tutulta. Olen aivan totaalisen kyllästynyt huutavaan ja kiroilevaan työkoaveriin, joka yrittää jatkuvasti siirtää omia töitään minulle. Kaikkiin niihin ihmisiin, joita työpaikalla on, jotka eivät edes tervehdi aamuisin. Sekä kaikkeen siihen negatiivisuuteen, mikä työpaikan sotkuinen ilmapiiri on saanut aikaan. Juuri kukaan ei ota vastuuta mistään, joten hommat menee tuurilla miten sattuu. Asiakkaat on tyytymättömiä ja saa vain odotella, milloin jokin katastrofi iskee. Tuon työpaikan työntekijöiden välinpitämättömyys on jotain uskomatonta.


      • Anonyymi

        Minä elän ainakin ihan kokohengityksellä koko ajan työttömänä 😘

        Hyvää syksyn odotusta sinulle 🌞🥳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Palkka on 3500€ brutto, vaan ei siitäkään juuri iloa ole, kun ei tuo riitä mihinkään suureen, eikä pieniä asioita jaksa tai kiinnosta yksin touhuta. Omaan taloon tai asuntoon ei yhden tulot riitä, joten aika turha on käydä töissä."

        No et sinäkään älyn lahjoillasi ja osaamisellasi noille liksoille ole päätynyt.

        Itse elän toimeentulotukien varassa eikä toivoakaan päästä ikinä edes unissani tuon tason ansioille. Mutta jos pääsisin osaisin kyllä:

        - Säästää
        - Ottaa asuntolainan mikäli haluaisin oman asunnon
        - Opetella sijoittamaan
        - Jos työssä ei ole haastetta tarpeeksi, haastetta voi kehittää suunnittelemalla elämäänsä eteenpäin. kun on tuon tason liksat erilaisten unelmien toteuttaminen on mahdollista.
        - Jos työ ei hotsita pitkässä juoksussa, osaisin kyllä ihan itse irtisanoutua kunhan olisin tuollaisten ansioiden turvin ensin päässyt taloudellisesti vakaalle pohjalle.

        Kaikesta päätellen et ole ansainnut tuon tason palkkaasi. uikutat kuin kurja rakki vaikka elät leveästi kuin kroisos ja mahdollisuuksia on annettu nenän eteen lukemattomia.

        "Sitten jos tuhlaa rahansa niin ei ainakaan ole mihinkään isompaan ikinä varaa, eli on pakko yrittää säästää"

        Voi surkeuden surkeus! 3500 kuukausiansioista pitää "yrittää säästää".

        Kokeile säästää toimeentulotuista. Otat nollan perästä pois ja kokeile säästää siitä.

        Miksi olet noin vihamielinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä elän ainakin ihan kokohengityksellä koko ajan työttömänä 😘

        Hyvää syksyn odotusta sinulle 🌞🥳

        Pahinta tässä on se, että itsestäkin on tullut negatiivinen,kun on jatkuvasti 8 h hyvin negatiivisen (huutaa kiroilee) ihmisen seurassa. Valittamistahan se on tämäkin kommentointi työkavereista. Aamulla kun sanoo hyvää huomenta ja kysyy jotain, vastaus voi olla "haista paska, älä mulle puhu mitään" -huutamalla. Ei jaksa kuunnella sitä huutoa ja valitusta koko päivä. Itse en sentään huuda ja valita työkavereille. Täällä pakko avautua.

        Pitää taistella tosissaan, ettei tuollainen negatiivinen ajattelu leviä. Työttömänä pystyi tekemään positiivisia asioita, pitkiä kävelylenkkeja, jaksoi lukea kirjoja, tehdä kaikkea, mikä tukee hyvää mieltä. Sai olla hyvässä omassa positiivisessa mielentilassa. Voi henkisesti ja fyysisesti niin paljon paremmin kuin työelämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta tässä on se, että itsestäkin on tullut negatiivinen,kun on jatkuvasti 8 h hyvin negatiivisen (huutaa kiroilee) ihmisen seurassa. Valittamistahan se on tämäkin kommentointi työkavereista. Aamulla kun sanoo hyvää huomenta ja kysyy jotain, vastaus voi olla "haista paska, älä mulle puhu mitään" -huutamalla. Ei jaksa kuunnella sitä huutoa ja valitusta koko päivä. Itse en sentään huuda ja valita työkavereille. Täällä pakko avautua.

        Pitää taistella tosissaan, ettei tuollainen negatiivinen ajattelu leviä. Työttömänä pystyi tekemään positiivisia asioita, pitkiä kävelylenkkeja, jaksoi lukea kirjoja, tehdä kaikkea, mikä tukee hyvää mieltä. Sai olla hyvässä omassa positiivisessa mielentilassa. Voi henkisesti ja fyysisesti niin paljon paremmin kuin työelämässä.

        Niin ja kiitos hyvän syksyn toivotuksesta. Ihan tässä alkaa käytöstavat unohtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työ olisi herkkua, niin firman pomot ja pääliköt sitä tekisivät ja pitäisivät 10min. taukoja 2x päivässä...
        Rajansa kaikella ainoassa elämässä eli kun kokemusta kertyy muuttu lapsenmaailma erilaiseksi.

        Kunhan sinäkin joskus työhön menet ja tajuat olevasi jonkinlainen "koneenosa" rattaiden seassa ja sen todellisen tilin tekee kaikki muut, vaikka tingit kaikesta itsenäisyydestä vuosilomineen kaikkineen vuodesta toiseen kymmeniä vuosia...

        Asianydin olisi paras tajuta jo heti kun työsuhteeseen alkaa että kyse ei ole hyväntekeväisyydestä vaan tilintekoa tekijästä jonka voi vaihtaa kun siltä tuntuu!

        Erittäin hyvin kirjoitettu!

        Varsinkin tuo alku: Sille on syy, miksi pomot eivät sitä työtä tee, vaan hyväuskoiset lampaat, jotka eivät uskalla vaatia hyviä työoloja ja -palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei työelämässä ole mitään vikaa. Nylyisin ryön pitäisi olla palkallinen harrastuksen ja itsensä toteuttamisen jatke jossa vain voi rutista mikä ei ole itse mieleistä."

        Siinä taas yksi reaalielämästä erkaantunut tosielämästä mitään tietämätön papukaija hokee samaa ulkoa opittua paskaa jota hoettiin kuin heikkopäiset jo kolkyt vuotta sitten. Anna mä arvaan: olet eläkeläinen? Et tiedä yhtään mitään sen enempää siitä "oikeasta työelämästä" ja siellä olevista realiteeteista kuin oikean työelämän ulkopuolella pesivästä massiiviesta riistotyökoneistosta.

        Anteeksi, olen narsistikokoomuslainen joka piereskelee kotonaan kun sinä pakerrat töissäsi.


    • Anonyymi

      Herrathan ne elää ilman työntekoakin tai kakarat, kun pappa betalar.


      Me muut hankimme leipämme otsamme hiessä:-) Tai no, työhän kyllä palkitsee muutenkin, se osaaminen ja arvostus ja työkaverit ja silleen. Ja on mahdollisuus oppia uutta!

    • Anonyymi

      Minä voin nostaa käteni!

      2 kk ehdin olla työttömänä. Ahkeralla työnetsimisellä ja hakemusten lähettämisellä sainkin nyt uuden työpaikan ja olen iloinen.

      Perusteluja pyydettiin:
      - Itsekunnioitukseni ja omantunnonarvoni ei salli minun nauttia yhteiskunnan loisena muiden kustannuksella elämisestä.
      - Tilipäivä ilahduttaa aina, vaikka palkka ei mikään huikea olekaan. Pakolliset menot saa takuuvarmasti hoidettua, ei tarvitse juosta tarjousten perässä eikä valita ostaako uudet farkut vai sisäfilettä, voin ostaa molemmat. Rahaa jää järkevillä valinnoilla säästöönkin siten, että voin myös hemmotella itseäni vaikkapa matkalla.
      - Koko ikäni töitä tehneenä voin jäädä eläkkeelle hieman yli 50-vuotiaana ja eläkesäästöjen turvin elää mukavasti. Suunnitelmissa on mm. loma-asunto ulkomailta. Jos tarve tulee, minulla on varaa maksaa hoidostani eikä jäädä kunnallisten palvelujen armoille.
      - Vapaapäivät, vapaat viikonloput, lomat - nautin niistä paljon enemmän, kun ne eivät ole jokapäiväistä kauraa.

      • Anonyymi

        Voi voi tule tänne sitten ittees kehuun kun yli 40vuotta työelämää on takana, eikä tuo 50 ikävuotta tarkoita että olet koko ikääsi töitä tehnyt, alin eläkeikähän on 65vuotta.


      • Anonyymi

        " - Koko ikäni töitä tehneenä voin jäädä eläkkeelle hieman yli 50-vuotiaana ja eläkesäästöjen turvin elää mukavasti. Suunnitelmissa on mm. loma-asunto ulkomailta. Jos tarve tulee, minulla on varaa maksaa hoidostani eikä jäädä kunnallisten palvelujen armoille."

        Puppua. Kirjoitit edellä, ettei palkkasi ole suuren suuri, joten et tule toteuttamaan mitään mainitsemistasi asioista - ainakaan, jos niiden rahoitus on pelkkien palkkatulojen varassa.


      • Anonyymi

        Nyt korkki kiinni ja sienisato roskikseen kun alkaa karkaamaan mopo käsistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi tule tänne sitten ittees kehuun kun yli 40vuotta työelämää on takana, eikä tuo 50 ikävuotta tarkoita että olet koko ikääsi töitä tehnyt, alin eläkeikähän on 65vuotta.

        Helsingin poliisilaitos on aloittanut esitutkinnan kansanedustaja Wille Rydmanin (kok.) nimikkeinä ovat törke
        Työläiset siis duunarit maksaa itse oman työttömyyskorvauksen veroissaan ja vielä on ylimääräinen sosialiturva käykin?

        Esim nyt töissä köyhät nmaksaa mun työttömyyden kustannukset ja minä maksoin kun olin töissä vielä.

        Mutta yritystukiloisten luksus elämää ei maksa kukaan yritykset itse vaan Edeleen duunarit ja lisäksi oletetaan ulkomaan velkaa kolme olis johtajille äyritustuet pois ja kansalispalkka


        Äänestä SDP


      • Anonyymi

        Minä tykkään loisia sinun verovaroillasi.

        Kiitos että kustannat ylläpitoni. Minä olen nähnyt tissit. Däy däy däy.


      • Anonyymi

        Minun omanarvoni ottaa mielellään sinun rahasi itselleni.


    • Anonyymi

      Olin töissä 21 vuotiaasta 36 vuotiaaksi asti. Sen jälkeen ei ole kukaan palkannut pitemmäksi aikaa. Olen ollut korkeintaan kuukauden töissä viimeisen 10 vuoden aikana. Olen nyt 47 v. Uskon etten saa enää töitä.

      • Anonyymi

        mitä alan töitä teit silloin kun olit 21-36 vuotias? Oliko enempi kuin 1 työnantaja. Mikä koulutuspohja.


    • Anonyymi

      Olipas hauska ja osuva aloitus! Työelämässä mättää niin moni asia, että kaikki pitäisi laittaa uusiksi. Perseily ei saisi olla ykkösasia, niinkuin se nyt on. Nykyinen meno ei houkuttele muita, kuin pomoja ja pikkupomoja sekä välisarjan pomoja, plus sellaisiksi pyrkiviä. Työtekijät eivät tiedä, itkisivätkö vai nauraisivatko koko touhulle.

      Olen ollut vuosikymmeniä työelämässä. Kesälomani ovat joko keväällä tai myöhään syksyllä, koska pomo ja hänen ystävänsä näin päättävät. Ja vuosittainen lomashow on sentään sitä pienintä vittuilua.

      • Anonyymi

        Minua vituttaa työpaikkamme jatkuvasti paheneva kehittämisvauhti (julkissektori) ja kokoustamiset sekä etätyön vähentämispaineet niin paljon, että nyt harkitsen ekaa kertaa todella vakavissani pois lähtöä, kortistoon. Ei jumalauta mitä touhua, pässinpää-esihenkilöt ja johto istuvat norsunluutornissaan tajuamatta että yhä pienetyneillä henkilöstöresursseillamme emme enää selviydy kunnolla nykytöistäkään ja uusia osia kaadetaan vaan niskaan! Osa on sairiksilla ja näkee että välinpitämättömyys ja kyynistyminen lisääntyy.

        En tiedä miten rahallisesti selviytyy hengissä jos loparit ottaa, mutta en halua sairastuakaan tuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vituttaa työpaikkamme jatkuvasti paheneva kehittämisvauhti (julkissektori) ja kokoustamiset sekä etätyön vähentämispaineet niin paljon, että nyt harkitsen ekaa kertaa todella vakavissani pois lähtöä, kortistoon. Ei jumalauta mitä touhua, pässinpää-esihenkilöt ja johto istuvat norsunluutornissaan tajuamatta että yhä pienetyneillä henkilöstöresursseillamme emme enää selviydy kunnolla nykytöistäkään ja uusia osia kaadetaan vaan niskaan! Osa on sairiksilla ja näkee että välinpitämättömyys ja kyynistyminen lisääntyy.

        En tiedä miten rahallisesti selviytyy hengissä jos loparit ottaa, mutta en halua sairastuakaan tuolla.

        Täällä taas heikko asiakaspalvelu (julkissektori). Ihmisiä odotutetaan turhaan. Jos jokin muu homma on kesken, se tehdään loppuun ja jutellaan vielä 5 min työkaverin kanssa, sitten vaivaudutasn kysymään, mitä asiaa. Tahallaan venytetään kaikkea että odottajat hermostuisi ja lähtis pois. Tuollaista ei mitenkään hyväksyttäisi yksityisessä firmassa. Julkisen sektorin löysäily on vielä meidän kaikkien verotuloilla kustannettua.


    • Anonyymi

      Eihän se ole kuin rahasta kiinni. Yhdelle riittää 1500/kk, että vääntäytyy työpaikalle, kun Fortumin pomolle pitää olla sata tuhatta/kk lähteäkseen. Riitävän iso korvaus, niin jokainen lähtee ihan minne vaan.

      • Anonyymi

        Jos ei makseta asiallista liksaa niin ei kannata tehdä mitään, itse ovat ryssineet kun palkkoja alkoivat leikkaamaan sekä keskenään sopimaan että palkkakatto on duunarilla 13 ekua tunnissa.

        Ei kukaan enää tule tuottavaan töihin liksalla jonka sai jo yli 20-vuotta sitten ihan yleisesti ja ostovoimakin oli tuolloin ihan eriluokkaa kuin nyt.


    • Anonyymi

      Te ootte vaan laiskoja.

      Kyl se raha tuntuu paremmalta ku on tehny töitä sen etten.

      Kerro sit kuka maksaa kotonas lojuumisen ku kukaan ei käy töissä

      • Anonyymi

        Olen tajunnut että se ansiosidonnainen ilman työtä maistuu paremalta kuin se, että olisin koko valoisan päivän duunissa rahalla jolla pärjää ihan ok...
        Jemma-Tilitä voin ottaa toiminta seteleitäkin jos jotain eritystyistä tarvetta esiintyy.
        Työmatkakulujen loppuminen on myös merkittävä asia.


      • Anonyymi

        Aina käy joku töissä. Turhaan uhkailet.

        Loisikaa kaikki vaan jos haluatte. Saavat muut parremmat todennäköisyydet työllistymiseen.


      • Anonyymi

        Aina käy joku, joten turhaan uliset.


    • Anonyymi

      "Puppua. Kirjoitit edellä, ettei palkkasi ole suuren suuri, joten et tule toteuttamaan mitään mainitsemistasi asioista - ainakaan, jos niiden rahoitus on pelkkien palkkatulojen varassa."

      Sanoinko, että kaikki on vain palkkatulojen varassa? En.
      Sanoinko, että olen nyt saanut uuden työpaikan? Sanoin.

      Tätä ennen olen tehnyt paremmalla palkalla töitä lähes 40 vuotta, säästänyt ja sijoittanut.

      Kateus on paska juttu, koita kestää.

    • Anonyymi

      Haluan töihin. Vituttaa vaan kun paikat vaihtuu ja nyt työkkäri otti hampaisiin.

      • Anonyymi

        Paskaduuneja voi löytyä mutta sekään ei ole ratkaisu työttömyyteen, poljet elämäsi vain paikallaan ja työkokemus paskaduuneista ei johda mihinkään parempaan kun ne duunit tekee vaikka opetettu apina, eli ei kannata uskoa poliitikkojen paskapuheisiin paremmista duuneista kun saa jalan firman oven väliin, se tarkoittaa että teet pelkkiä paskaduuneja kunnes olet liian vanha tai alat sairastelemaan jolloin sinusta tulee ikityötön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaduuneja voi löytyä mutta sekään ei ole ratkaisu työttömyyteen, poljet elämäsi vain paikallaan ja työkokemus paskaduuneista ei johda mihinkään parempaan kun ne duunit tekee vaikka opetettu apina, eli ei kannata uskoa poliitikkojen paskapuheisiin paremmista duuneista kun saa jalan firman oven väliin, se tarkoittaa että teet pelkkiä paskaduuneja kunnes olet liian vanha tai alat sairastelemaan jolloin sinusta tulee ikityötön.

        Tämä on niin totta. Nuorena sanottiin, että kannattaa ottaa mikä vain työ vastaan, niin voi näyttää ahkeruutensa. Edelleen teen samoja p-hommia, huonolla palkalla ja ketään ei kiinnosta, miten ahkera olen. Olisi ihan sama, vaikka lusmuilisi kuinka, kuten muut tekee. Kukaan ei joudu vastuuseen mistään virheistä eikä kukaan seuraa, miten välttelet töitä. Palkka on ihan sama, eikä parempiin töihin pääse.


    • Anonyymi

      Haluan töihin. Ja hakenut tosissani olen, mutta mitä on työ jossa 5h viikko töitä tai max 15h viikko. Silleen jos työtä on niin minkä takia ei anneta kunnon tunteja. Haen töitä missä vähintään se 30h viikko.

      • Anonyymi

        Sitten menet kahteen eri työpaikkaan, niin saat haluamasi tunnit.
        Näin tekevät mm. monat kaupan kassat.


    • Anonyymi

      Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Mitä ovat nämä "paskaduunit"?
      Eikö ole mitään mahdollisuutta lisäkouluttautua? Onko se palkka yhtä pieni kaikilla työnantajilla? Eikö niistä saadusta kokemuksesta ole mitään hyötyä muilla aloilla?

      • Anonyymi

        Paskaduuneja tekemällä teet jatkossakin pelkkiä paskaduuneja.

        Vuokrafirmoilla on pelkkiä paskaduuneja surkeilla TES liksoilla, tehtävät ovat usein toissijaisia hommia ja kiireenpurkajana ja heittopussina olemista kunnes väsyt ja saat kenkää.

        Paskaduunit ovat myöskin avustavia tehtäviä minimi liksalla, myös ns. ammattimiehen hommista maksettavat palkat ovat minimi tasoa.

        Kuten tuli selväksi paskaduunissa yhdistyvät huonot työt ja erittäin huono palkka jolla ei tule toimeen ja tarvitset työssä käydessäsi kuitenkin sosiaaliturvaa kuten esim. asumistukea pärjätäksesi.

        Tämähän on silkkaa riistoa ja piiloyritystukea kun osa palkkakuluista tulee yhteiskunnan maksettavaksi ja sen maksamattoman palkan erotuksen firma riistää johtajilleen puhtaana käteen.

        Kun systeemi on jo niin yleinen koko maassa niin eihän tämä Suomi enää mikään demokratia ole, tulee lähinnä mieleen 1800-luvun torppari yhteiskunta joka on ajettu 2020-luvulle sisään uudestaan eri muodossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaduuneja tekemällä teet jatkossakin pelkkiä paskaduuneja.

        Vuokrafirmoilla on pelkkiä paskaduuneja surkeilla TES liksoilla, tehtävät ovat usein toissijaisia hommia ja kiireenpurkajana ja heittopussina olemista kunnes väsyt ja saat kenkää.

        Paskaduunit ovat myöskin avustavia tehtäviä minimi liksalla, myös ns. ammattimiehen hommista maksettavat palkat ovat minimi tasoa.

        Kuten tuli selväksi paskaduunissa yhdistyvät huonot työt ja erittäin huono palkka jolla ei tule toimeen ja tarvitset työssä käydessäsi kuitenkin sosiaaliturvaa kuten esim. asumistukea pärjätäksesi.

        Tämähän on silkkaa riistoa ja piiloyritystukea kun osa palkkakuluista tulee yhteiskunnan maksettavaksi ja sen maksamattoman palkan erotuksen firma riistää johtajilleen puhtaana käteen.

        Kun systeemi on jo niin yleinen koko maassa niin eihän tämä Suomi enää mikään demokratia ole, tulee lähinnä mieleen 1800-luvun torppari yhteiskunta joka on ajettu 2020-luvulle sisään uudestaan eri muodossaan.

        Työtehtävä yksinkertainen asiakaspalvelu, työkaverien koulutus: suomen kielen opettaja, teologi, aineenopettaja... Feissari, koulutus suomen opettaja, kulttuurintuottaja... Kannatti opiskella!

        Miksi ihmiset suostuu tuollaiseen? tunnollisuuttaan? Palkka n.1500e brutto. Työttömyyskorvaus ja asumistuki on suunnilleen sama. Ei mitään järkeä. Nyt vois unohtaa sen perisuomalaisen työmoraalin.


    • Anonyymi

      Tämä on yhteiskunnan kannalta se perusongelma, joka "ilmaisen rahan" saaminen aiheuttaa.

      • Anonyymi

        Ilmaista rahaa ei ole!
        Ansiosidonnainenkin perustuu aiempien jopa vuosikymenien kestäneisiin työsuhteisiin!!!

        Kerroppa nyt sitten mitä se aiheuttaa koska se nyt jäänyt kertomatta vaikka ensin aloitit? Voit avautua omainsanoin miten näet asian ja toteat rauhassa että yhteikunnan perusongelma on ilmainen raha?

        Tähän saakka ainoa mahdollisuus ihmiskunnan selviämisessä eteenpäin on oma vastine asiaan!

        Kun ihmiseltä loppuu kaikki tuki 100% alkaa alle 10 vrk jälkeen hälläväliä asenteet eli syntyy anarkian aika joka ei lakia noudata vaan ruokaa haetaan kaupoista ja asuma-alueiden hyvinvoivilta pesäpallomailat/ kirveet mukana!...

        Yhteiskuntaa pidetään pystyssä yllättävän pienellä tukirahalla vs. seuraukset jos niissä säätetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaista rahaa ei ole!
        Ansiosidonnainenkin perustuu aiempien jopa vuosikymenien kestäneisiin työsuhteisiin!!!

        Kerroppa nyt sitten mitä se aiheuttaa koska se nyt jäänyt kertomatta vaikka ensin aloitit? Voit avautua omainsanoin miten näet asian ja toteat rauhassa että yhteikunnan perusongelma on ilmainen raha?

        Tähän saakka ainoa mahdollisuus ihmiskunnan selviämisessä eteenpäin on oma vastine asiaan!

        Kun ihmiseltä loppuu kaikki tuki 100% alkaa alle 10 vrk jälkeen hälläväliä asenteet eli syntyy anarkian aika joka ei lakia noudata vaan ruokaa haetaan kaupoista ja asuma-alueiden hyvinvoivilta pesäpallomailat/ kirveet mukana!...

        Yhteiskuntaa pidetään pystyssä yllättävän pienellä tukirahalla vs. seuraukset jos niissä säätetään.

        Joo jenkeistä tai oikeastaan Venäjältä näette mitä tapahtuu kun köyhältä viedään kaikki.

        Anarkiaa ja rikkaat tarvii vartijat sekä 24h suojelua, muutoin kaapataan lunnaitten toivossa joku rikas hemmo ja jos kusetetaan niin ei löydy koskaan tyyppiä enää ainakaan elävien kirjoista.

        Puhumattakaan normi kaupassa käymisestäkään, otetaan kaikki mitä halutaan eikä maksta mitään, sakot voi repiä heti ja vankilakäyntikin saa vain inhon kasvamaan sekä
        rikollisuuden taso menee heti potenssiin 3.

        Kokoomuslaisilla tulee kuumat paikat kun vittuilevat köyhille, sillä nyt on oikeasti tullut tilinteon aika, vai mitä luulette kun väestönosa jolla ei ole mitään menetettävää kasvaa jo valtavaa tahtia?


    • Anonyymi

      Tietenkin haluan töihin. Kyllähän työmarkkinatuella elää, mutta jos saisi ihan oikeaa palkkaa, edes vähän, niin eläisi vielä paremmin.

      Aika erikoista nykyään tämä rekrytointi. Marjatilat valittavat työvoimapulasta. Sitten katson avoimet työpaikat ja auki on vain kourallinen marjanpoimijan työpaikkoja, joihin on sitouduttava viikoista kuukausiin. Jos tarjottaisiin keikkatöinä viikosta kahteen, niin tarttuisin heti täkyyn. Juuri tähän aikaan vuodesta on parhaat mahdollisuudet saada vakituinen työpaikka omilta aloilta, joten viikkojen tai kuukausien sitoutuminen marjanpoimintaan ei siksi kohdallani onnistuisi, koska saattaisin menettää jonkun todella hyvän mahdollisuuden.

      Mielenkiintoista on myös se, että olen täyttänyt useimpiin hakemiini työpaikkoihin vaatimukset täydellisesti ja toisinaan jopa ylikin, mutta haastattelukutsuja noihin työpaikkoihin ei vain tule.

      • Anonyymi

        Miten köyhä autoton suomalainen siirtää itsensä joka aamu marjatilalle kaupunkialueelta? Tai autollinen kun ei ole varaa bensaan?

        Thaikkulaisillla marjanpoimijoilla on siellä köyhässä thaimaassa varaa jostain aina repiä kymppitonneja kasaan matkustaakseen Suomeen marjoja poimimaan.

        Työperäisen ihmiskaupan uhreilla on aina ollut köyhässä kurjassa kotimaassa jostain taikasauvalla taikoa tuhottomia määriä riihikuivaa rahaa sille ihmissalakuljettajalle jotta pääsevät matkustamaan länsimaihin ollakseen työperäisiä orjia.

        Suomalaisella kaupunkialueella elävällä tukiorjalla ei ole varaa edes matkustaa marjatilalle!


    • En halua töihin koska tiedän mitä joudun kärsimään työelämässä. Never ever again

    • Anonyymi

      Olihan avaus, voi voi!
      Yrität siis selitellä kun et pärjää normaalia elämää ja yhteiskunnan "paineita".
      Taidat olla alkoholisti tai mt-tapaus?
      Ryhdistäydy ja hakeudu sellaiseen työhön joka maittaa, se voi vaatia jonkinlaista kouluttautumista, mutta se palkitsee.
      Siten pääset kiinni normaaliin elämänrytmiin ja sinut hyväksytään yhteisöön. Loisia emme kaipaa ja sinä itsekin joudut kituuttamaan Kelan tuilla ja katkeroidut vaan entistä enemmän, vaikka syyllinen olet sinä itse.

      • Anonyymi

        Paskaduuneja on pelkästään nytkyään tarjolla, parhaat meneesuhteilla joten täällä puhutaan asiaa mutta eihän kultalusikka hanurissa syntyneet sitäkään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaduuneja on pelkästään nytkyään tarjolla, parhaat meneesuhteilla joten täällä puhutaan asiaa mutta eihän kultalusikka hanurissa syntyneet sitäkään ymmärrä.

        Tollot haukkuvat paskaduunareita kermaperseiksi, kultalusikka suussa syntyneiksi ja avioliiton rikkojiksi. Vuodesta toiseen.


      • Anonyymi

        Hienosti joku kokkari haukkuu heikompiaan mt-ongelmaiseksi ilman mitään perusteita. Taidat itse olla rapajuoppo velkataakan alla 👍


      • Anonyymi

        Älä arvaile kysyjää, vaan vastaa ihan aloituksen kymykseen, se oli se jutun juuri!

        Miksi edes tehdään kekittyjä omia juttuja selkeään kyselyyn on henkilön oma psyyke ilmeisesti käsitellä kysymystä?
        Vaikea varmasti hakea työtäkään, saati kun TE-toimistossa ensin arvioi ja jumittaa kyselynsä kysymyksen tekijään miten hänen henk. koht. tilanne elämässä ja onko alkoholilla osuutta jne...

        Nyt vaan ryhtiä omaan elämämän järjestykseen ja ulosantiin jotta pärjäät jatkossa!...


    • Anonyymi

      Mutta MITÄ ne paskaduunit ovat? Minkä alan töitä, millä nimikkeellä? Mikä on paskaduunin palkka?

      • Anonyymi

        Kannattaa olla sille Issin siivoojalle kade. Sehän on se kermaperse ja suhteilla töihin päässyt.


    • Anonyymi

      Tuota tuota... kukaan ei ole sanonut paskaduunaria kultalusikka suussa syntyneeksi avioliiton rikkojaksi, mistä ihmestä tuon revit?

      Vai osuiko arkaan kohtaan?

    • Anonyymi

      Haluaisin töihin. Kyse on ennen kaikkea itsekunnioituksesta ja elämän merkityksellisyydestä. En pidä oikeudenmukaisena sitä, että toiset joutuvat maksamaan elämiseni.

      • Anonyymi

        Huonosti on sun asiat jos itsekunnioituksesi on kiinni työelämässä olemisesta.

        Terve ihminen ymmärtää kunnioittaa itseään ja muita riippumatta yhtään mistään ulkoisista tekijöistä.


    • Anonyymi

      Muistan kun nuorena 18- vuotiaana valmistuin ensimmäiseen ammattiini. Olin aivan innoissani että tästä se elämä alkaa. Oli aivan täpinöissäni menossa työelämään ansaitsemaan elantoni.

      Sitten minut ohjattiin velvoittavasti TE- toimiston palveluiden piiriin..... joka pilasi kaiken.

      • Anonyymi

        Muistan kun nuorempana yli 20 vuotta sitten halusin opiskelemaan politiikan tutkimusta ja toisena työpaikkavaihtoehtona opettajan työn ohella olisi ollut työskentely valtion virastossa valtion virkamiehenä. Sitten työ valtion virastossa muutti kaiken ja käänsi lopullisesti mieleni. Enää ei mieli tekisi tuolle alalle hakeutua missään olosuhteissa ikinä. Valtio lipposineen ja kaasuputkihankkeineen pilasi kaiken. Hyvä etten koskaan päässyt opiskelemaan niin ei tullut sitten turhaan otettua viiden vuoden opintolainaakaan.


    • Anonyymi

      En ole koskaan halunnut olla työtön. 37 vuotiaana työn saaminen loppui ja olen jo 47 vuotias. Tekisin mitä vaan töitä mutta ei vaan kelpaa mihinkään. En tajua miksi en pääse töihi vaikka olen ahkera ja osaan vaikka mitä. Rakennustöitä olen tehnyt aika paljon. En pelkäälikaisia töitä olen ollut lapio hommissa ja vaikka mitä tehnyt. Minulla on myös suosittelijoita mutta kun ei vaan saa töitä.

      • Anonyymi

        Kukaan ei helvetti soikoon mieluummin kitkuta toimeentulotukien varassa ja jätä elämänsä elämättä jos toinen vaihtoehto on ansaita edes jonkinlaista palkkaa kivassa duunissa ja toteuttaa unelmiaan.

        Työttömät pitää alkaa näkemään yhteiskunnassa järjestelmällisen tempputyöllistämiskoneiston ja diskriminaation uheina sen sijaan että työttömiä syytetään loisimisesta verorahoilla. Varsinkin se tolkuton määrä työttömiä jotka tempputyöperseilyn seurauksena sementoiiin ikuiseen köyhyyteen jo nuorena kun elämän piti olla edessä.


      • Anonyymi

        Ikärasisimi, se on siinä, tervetuloa joukkoon suureen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikärasisimi, se on siinä, tervetuloa joukkoon suureen...

        Työttömyys ei mistään ikärasismista johdu. Jokainen todellisuudesta jotain ymmärtävä tietää tämän. jos ikärasismia on, se kohdistuu nuoriin koska heiltä puuttuu työkokemus. Iäkkäämmillä yleensä on työkokemusta.

        Lopeta ikärasismiulina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys ei mistään ikärasismista johdu. Jokainen todellisuudesta jotain ymmärtävä tietää tämän. jos ikärasismia on, se kohdistuu nuoriin koska heiltä puuttuu työkokemus. Iäkkäämmillä yleensä on työkokemusta.

        Lopeta ikärasismiulina.

        Lopeta itse paskanjauhaminen, Suomessa on pitkäaikaistyöttömiä yli 50-vuotiaita noin 100 000 henkilöä, saitteko?


    • Anonyymi

      Kokemusta löytyy 30v työelämässä. Koskaan, koskaan ei ole ollut niin tylyä kuin nykyään. Yksi työkaveri uhkasi pahoinpidellä. Haukkuu päivät pitkät muita ja käyttäytyy uhkaavasti. Jotkut asiakkaat ovat jopa itkeneet hänen vihamielisen käytöksensä vuoksi. Kukaan ei reagoi mitään, vaan kaveri jatkaa töissä kuin ei mitään.

      Ylipäätään ihmisten suhtautuminen toisiin ihmisiin on muuttunut todella epäkohteliaaksi koronan jälkeen. Sosiaaliset taidot taisi unohtua joillakin eristyksissä. Huudetaan, haukutaan päin naamaa ja selän takana. Harvojen ihmisten asiallisuus sentään ilahduttaa, mutta noin ylipäänsä toisille voi sanoa ihan mitä p...kaa vain päin naamaa.

      Mihin katosi empatia ja ystävällisyys?

      • Anonyymi

        Syy on meidän


        Sanoma Oy ja Aller Media


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy on meidän


        Sanoma Oy ja Aller Media

        Luulin aina, ettei kukaan keskustele kasvokkain, kuten täällä netissä keskustellaan.Suorastaan pelkäsin, että tapaisin sellaisen tyypin, mitä täällä välillä on, aggressivisia ja ahdasmielisiä. Sitten menin töihin.


    • Anonyymi

      Minä olen onnellisesti työtön.

    • Anonyymi

      Minä loisin tänäänkin veronmaksaijen rahoilla vituttaako.

      Muista itkeä hjomennakin itsesi uneen työläinen.

      • Anonyymi

        Huomenna on sairaslomaa.... eli omaa lomaa.


      • Anonyymi

        Hetken vitutti, oli taas sen verran rankka ja pitkä työpäivä takana.
        SItten muistin, että ensi viikolla on tilipäivä, ja sieltähän tämän kovan työnteon ansiosta tulee taas n. 6500€ nettona tilille.

        Vituttaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetken vitutti, oli taas sen verran rankka ja pitkä työpäivä takana.
        SItten muistin, että ensi viikolla on tilipäivä, ja sieltähän tämän kovan työnteon ansiosta tulee taas n. 6500€ nettona tilille.

        Vituttaako?

        Millä alalla työskentelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetken vitutti, oli taas sen verran rankka ja pitkä työpäivä takana.
        SItten muistin, että ensi viikolla on tilipäivä, ja sieltähän tämän kovan työnteon ansiosta tulee taas n. 6500€ nettona tilille.

        Vituttaako?

        6500e*12 tekee 78000e vuodessa. Kannattaa varmaan kommentoida niiden n.5% puolesta, ketä edustaa.

        "Suurituloisimpaan kymmenykseen pääsee, jos ansaitsee verojen jälkeen vuodessa noin 45 403 euroa tai enemmän. Suurituloisimpaan prosenttiin pääsee 92 649 euron tuloilla." (2019 tilasto)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6500e*12 tekee 78000e vuodessa. Kannattaa varmaan kommentoida niiden n.5% puolesta, ketä edustaa.

        "Suurituloisimpaan kymmenykseen pääsee, jos ansaitsee verojen jälkeen vuodessa noin 45 403 euroa tai enemmän. Suurituloisimpaan prosenttiin pääsee 92 649 euron tuloilla." (2019 tilasto)

        Puolet suomalaisista saa rahaa n.2000e/kk netto tai alle sen.

        5. tulokymmenys 23 337e- 26 104e vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä alalla työskentelet?

        Koulutus liioittelun suurmaisteri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6500e*12 tekee 78000e vuodessa. Kannattaa varmaan kommentoida niiden n.5% puolesta, ketä edustaa.

        "Suurituloisimpaan kymmenykseen pääsee, jos ansaitsee verojen jälkeen vuodessa noin 45 403 euroa tai enemmän. Suurituloisimpaan prosenttiin pääsee 92 649 euron tuloilla." (2019 tilasto)

        Saksassa keskipalkka on 49200e vuodessa. Suomessa siihen pääsee vain 10% tulonsaajista. Kyllä Suomessa on heikot palkat. Ei kannattaisi mennä töihin noilla palkoilla.

        Average gross salary in Germany as of 2021 49'200.00 €. Asunnot maksaa isoissa kaupungeissa samaa tai vähemmän kuin Suomessa. Miksi suomalaiset suostuu tällaiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa keskipalkka on 49200e vuodessa. Suomessa siihen pääsee vain 10% tulonsaajista. Kyllä Suomessa on heikot palkat. Ei kannattaisi mennä töihin noilla palkoilla.

        Average gross salary in Germany as of 2021 49'200.00 €. Asunnot maksaa isoissa kaupungeissa samaa tai vähemmän kuin Suomessa. Miksi suomalaiset suostuu tällaiseen?

        Mieti, puolet saksalaisista tienaa enemmän kuin 90% suomalaisista. Suomi on palkkojen kehitysmaa. Syytäkin protestoida ja pysyä työttömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa keskipalkka on 49200e vuodessa. Suomessa siihen pääsee vain 10% tulonsaajista. Kyllä Suomessa on heikot palkat. Ei kannattaisi mennä töihin noilla palkoilla.

        Average gross salary in Germany as of 2021 49'200.00 €. Asunnot maksaa isoissa kaupungeissa samaa tai vähemmän kuin Suomessa. Miksi suomalaiset suostuu tällaiseen?

        Erittäin typerä ja äo-alarvoinen kommentti! Kertonee vain vastaajan todellisestä tasosta....
        Miten saksa edes liitty tähän asiaan?.... vain idiot sen teitää....


    • Anonyymi

      En halunnut olla työtön, mutta niin vain tapahtui. Nyt töissä ja voin paremmin.

      • Anonyymi

        Meitä on moneen junaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä on moneen junaan.

        Omituinen muka gurun lause, koska junat jää matkalle ja aikataulut eivät toimi!


    • Anonyymi

      Minun ei tarvitse liioitella palkkaani, kateus se siellä taas vain nostaa rumaa päätään.
      Outoa, sillä jokaisella on mahdollisuus samaan, valinnoista se vain on kiinni.

      Olen koodaaja, sen lisäksi teen toista työtä osastonsihteerinä sairaalassa, pelkkiä yövuoroja, joten lisät nostavat palkkaani mukavasti.
      Kuten sanoin, päivät ovat usein pitkiä ja henkisesti raskaita, mutta vastapainoksi saan koodaajana itse määritellä taukoni ja työtahtini ja sihteerin työ on melko leppoista, en muuten öitä tähän päälle jaksaisikaan.

      • Anonyymi

        Eli elämässä on vain työtä. Onko se sen arvoista? Eläkkeellä sitten tulee sydänkohtaus heti, kun sille pääsee, jollei sitten aiemmin. Siinäpä se elämä sitten meni.

        Ettei vain tarkoitus olisi päästä pois työelämästä ennen eläkeikää?

        Se kyllä sitten on sallittua, että sijoittamalla revitään tuotot toisten selkänahasta. Pahimpia on nämä toisten kodeilla keinottelijat. Asuntorahastot ja sijoitusasuntojen vuokraajat yms. Kelan asumistuki siirtyy näppärästi asuntosijoittajan taskuun, ja se sitten on ihan ok.

        Samalla tavalla hekin elää yhteiskunnan tukien varassa! Oikeisiin töihin siitä toisten ahdingosta hyötymästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli elämässä on vain työtä. Onko se sen arvoista? Eläkkeellä sitten tulee sydänkohtaus heti, kun sille pääsee, jollei sitten aiemmin. Siinäpä se elämä sitten meni.

        Ettei vain tarkoitus olisi päästä pois työelämästä ennen eläkeikää?

        Se kyllä sitten on sallittua, että sijoittamalla revitään tuotot toisten selkänahasta. Pahimpia on nämä toisten kodeilla keinottelijat. Asuntorahastot ja sijoitusasuntojen vuokraajat yms. Kelan asumistuki siirtyy näppärästi asuntosijoittajan taskuun, ja se sitten on ihan ok.

        Samalla tavalla hekin elää yhteiskunnan tukien varassa! Oikeisiin töihin siitä toisten ahdingosta hyötymästä!

        Rikkaat täällä on sosiaalipummeja, on yritystuet, maataloustuet, sähköauton ostamistuet, verosuunnittelu eli veronkierto... pelkkää kusetusta kaikki.


    • Anonyymi

      Koodari-oh ja 2x8h päivät eli ehtii hyvin nukkua 8h muun ajan. Uskoako tuota?

      • Anonyymi

        Muuttaisit Saksaan, saisit saman palkan yhdestä työstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttaisit Saksaan, saisit saman palkan yhdestä työstä.

        Saksassa saa myös maksaa tuplasti monesta asiasta, mikä meillä on ilmaista tai puoli-ilmaista.


    • Anonyymi

      "pelkkiä yövuoroja, ja en muuten öitä tähän päälle jaksaisikaan."

      On yövuoroja, muttei jaksa yövuoroja? Miten se menikään? Taitaa väsy painaa.

    • Anonyymi

      Ehkä pahinta, mitä työelämä on tehnyt itselle on itsetunnon menetys. Ennen työttömänä uskoin itseeni ja olin optimistinen ja iloinen. Pärjäsin hyvin haastatteluissa ja uskoin osaavani työt, mitä oli tarjolla. Jatkuva haukkuminen ja arvostelu on tehnyt sen, etten usko enää pärjääväni muissakaan töissä. Asiakkailta tulee positiivista palautetta, mutta työkaverit tulee heti raportoimaan vaikka kyse on muiden virheistä. Aina syyttävä sormi osuu uuteen työntekijään, vaikka hän ei ole edes ollut paikalla. Epäselvät ja muuttuvat ohjeet tekevät hulluksi.

    • Anonyymi

      Itse olen ihan tyytyväinen suoritettuun työmäärääni ja lisää en sitä kaipaa.
      43v riittää oman alan työtä joka eivain jaksa kiinnostaa enää.

      Voisin tietysti pientä työsyteemiä vielä puuhastella, mutta kokopäivätyöt on taputeltu.

    • Anonyymi

      Armeijalle pääsee aina töihin, mutta nuo typerät rvotn tekemät työnhakuilmoitukset ilman työn tarjoajan henkilökohtaista allekrijoisusta ovatäysin mitättöniä.

      Armwijalta jotulee, niin on kylläkin sitten komentajan tai majurin henk.koht. allekirjoitus että pyyntö hommiin, -ö

      Eikä mitään viton ruutuputpaerivihkoa kuten KLELALLA.

    • Anonyymi

      En halua

    • Anonyymi

      Työelämä on raiskattu pilalle jo ajat siten, kuka orjaksi haluaa, paskaduuni on orjuuttamista.

      • Anonyymi

        Ajatelkaa että 50- 60 luvuilla työnantajalla saattoi olla työntekijöiden lapsille oma päiväkoti työpaikan vieressä. Aamulla äiti ja isä vei omat lapset työpaikan omaan päiväkotiin ja työpäivän päätteeksi haki pois. Töihin vain mentiin. Käveltiin tehtaan tai muun firman ovelle ja kysyttiin nejän vuoden kiertokoulutuksella olisko pojalle tai tytölle töitä. Ja sitten jäätiin saman tien siltä seisomalta duuniin. Jotkut työnantajat rakennuttivat jopa asuntoja omille työntekijöilleen. Eikä mitään koirankoppeja työsuhdeasunnoiksi vaan oikeita taloja. Kuvastaa vähän toisenlaista sitoutumista ja asennetta työntekijöitä kohtaan kuin mikä on nykymeininki.

        Nykyajan vuokratyöläinen ei edes tiedä millaista normaalin terveen työelämän pitäisi olla.


    • Anonyymi

      Ihanaa olla työtön, kiitos kaikille työläisille, jotka mahdollistavat työttömyyteni.

    • Anonyymi

      me ihmiset olemme erilaisia. Se alkaa jo pikkulapsena ja kouluvuosien aikana sitä muokkaantuu tietynlaiseksi. Toinen ponnistelee ja haluaa toteuttaa asioita elämässänsä. Toiselle riittää kun vaan on olemassa päivästä toiseen Pikku-Mattina. . Jos äly ja/tai motivaatio ponnistella on heikkoa silloin helposti ajautuu duunariksi tehtaasen. On juurikin sillä tasolla mihin oma kapasiteetti ja kyvyt ja halu ponnistella kiidättää. Toinen piirtää korkeintansa epämääräisiä tikku-ukkoja ja toinen maalaa Rembrandt tasoisia teoksia. Toinen juoksee 3500 m cooperin hengästymättä 60 vuotiaana ja toinen katkokävelee 60 vuotiaana. Olet monastikin sitä miten elämäsi rakennat ja mitkä ovat tavoitteesi. Jos pituutesi ei riitä NBA koripallolijaksi niin teet sitten elämässäsi jotain muuta intohimoisesti jos haluat menestyä. . Tai sitten vaan olet ja hengität isommin ponnistelematta. Jäät silloin Pikku-Matiksi. Myöhemmällä iällä asioita on enää vaikeata muuttaa kun ihmisestä on tullut kivettynyt fossiili ja kalkkis. Elämänsä tarkoitus ja filosofiat on pohdittava 7 vuotiaana tai viimeistänsä 25-vuotiaana.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe