https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/
Tuolla voi hyvin laskea todellisia kuluja eri käyttövoimalla
Hyvä laskuri
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Joo vielä vuonna 2037 olen 16000 euroa voitolla omalla bensakoppanallani, ja annoin vielä tasoitusta sen verran että laitoin hankintahinnankin kuluihin, vaikka se on jo maksettu pari vuotta sitten. Mutta joutuu sen ehkä uusimaan vielä jossain välissä 15 vuoden aikana.
- Anonyymi
Muutama pikku kuluerä tuosta laskurista saattaa puuttuakin, kuten esim. huollot, korjauskulut ja niiden kehitys auton iän mukana, vakuutukset, ajoneuvovero ja sen kehitys poliittisen ohjauksen mukaan, sähkön ja bensan hinnan kehitys ja sekin että monikaan ei varmaan aja samalla autolla 15 vuotta vaan korkeintaan ehkä 5 vuotta jos sitäkään.
- Anonyymi
Laskuri näyttää juuri sen kuinka kauan pitäisi ajella autolla, että pienempi kulutus antaisi etua sijoitetulle pääomalle.
Vaikea perustella sähköauton ostoa rahallisella säästöllä kun katsoo missä vaiheessa kustannukset pienemmät kuin bensiinillä.
Bensa on toistaiseksi kaikkein edullisin vaihtoehto jos pitää autoa alle viisi vuotta.
Ei tuossa on ehkä kaikkea ole huomioitu mutta samalla viivalla kaikki.- Anonyymi
Aika olennainen tekijä mikä tuosta puuttuu on jälleenmyyntiarvo, oletettavasti sähköauton jälleenmyyntiarvo on parempi kalliimman ostohinnan vastineeksi. Samoin huoltokustannusten ero puuttuu.
Mielenkiintoinen laskuri sinänsä, mutta palvelee käytännössä aika harvaa. Uuden auton ostaja kun ei yleensä pidä autoa kovin montaa vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika olennainen tekijä mikä tuosta puuttuu on jälleenmyyntiarvo, oletettavasti sähköauton jälleenmyyntiarvo on parempi kalliimman ostohinnan vastineeksi. Samoin huoltokustannusten ero puuttuu.
Mielenkiintoinen laskuri sinänsä, mutta palvelee käytännössä aika harvaa. Uuden auton ostaja kun ei yleensä pidä autoa kovin montaa vuotta.Mulla oli mielessä uuden säköauton ostaminen mutta kun laskin tuolla laskurilla niin into lopahta. Käytännössä vasta seuraava omistaja olisi hyötynyt sähköauton pienemmistä km kustannuksista. Tosin tuo tulee varmasti muuttumaan, kun verotulot polttoaineista vähenee niin aletaan verottamaan liikkumista.
- Anonyymi
Köyhät noita laskureita käyttää ja toiset perustelee miksi on paras ajaa vanhoilla romuilla. Missä on itsetunto? Ihmisen pitää nautti elämän lahjasta ja turhat pidättelyt ja laskemiset ja edullisuudet pilaa ilon. Pitää elää fiiliksen ja varojensa mukaan ilman miettimistä monia kymmeniä vuosia eteenpäin, sillä elo voi katketa minä hetkenä hyvänsä.
- Anonyymi
Mulle ei nää nykyiset perusautot herätä mitään intohimoja. Siinä mielessä hyvä kun tuollaisella laskurilla katsoa millä pääsee edullisesti paikasta toiseen ja käyttää sitten säästyneet rahat muihin intohimoihin.
Varsinkin sähköauton kaapelijumppa, tägien ja appien kanssa pelaaminen tuntuu rasittavalta. Ei ainakaan herättele mitään nautinnollisia ajatuksia.
- Anonyymi
Sähköhypettäjät ovat hiljaa...
- Anonyymi
Bensa on halvin jos vaihtaa muutaman vuoden välein.
- Anonyymi
Ei ainakaan jos taaksepäin katsoo, johtuen sähköautojen korkeasta kysynnästä joka nostaa käytettyjen hintatasoa.
Myin joku aika sitten 2,5v vanhan Seat Mii Electricin, ja sain siitä 2000 euroa enemmän kuin mitä itse maksoin uutena... Millä bensa-autolla pystyt samaan suoritukseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan jos taaksepäin katsoo, johtuen sähköautojen korkeasta kysynnästä joka nostaa käytettyjen hintatasoa.
Myin joku aika sitten 2,5v vanhan Seat Mii Electricin, ja sain siitä 2000 euroa enemmän kuin mitä itse maksoin uutena... Millä bensa-autolla pystyt samaan suoritukseen?Kyseessä ei olekkaan mikään auto vaan Mikki-Hiiri auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myin joku aika sitten 2,5v vanhan Seat Mii Electricin, ja sain siitä 2000 euroa enemmän kuin mitä itse maksoin uutena... Millä bensa-autolla pystyt samaan suoritukseen?Okei. Ja nyt sinulla ei ole autoa sitten ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myin joku aika sitten 2,5v vanhan Seat Mii Electricin, ja sain siitä 2000 euroa enemmän kuin mitä itse maksoin uutena... Millä bensa-autolla pystyt samaan suoritukseen?"Myin joku aika sitten 2,5v vanhan Seat Mii Electricin, ja sain siitä 2000 euroa enemmän kuin mitä itse maksoin uutena... Millä bensa-autolla pystyt samaan suoritukseen?"
Eli sähköautojen hinnat sen kun karkaavat yhä kauemmaksi tavallisen palkansaajan ulottumattomiin, joten niiden yleistyminenkin hidastuu ihan samassa suhteessa.
On aivan turha haaveilla jostain miljoonista sähköautoista vuonna X kun niitä ei pysty edes ostamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Ja nyt sinulla ei ole autoa sitten ollenkaan.
Talouteen jäi toinen auto, ja Miillä ajetut kilometrit on korvattu pitkälti esim. pyörällä. Käytettyjen sähköautojen hintataso vaan on tällä hetkellä niin korkea että kannatti pistää auto lihoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talouteen jäi toinen auto, ja Miillä ajetut kilometrit on korvattu pitkälti esim. pyörällä. Käytettyjen sähköautojen hintataso vaan on tällä hetkellä niin korkea että kannatti pistää auto lihoiksi.
Niin varmaan. Ja se toinenkin auto on tietysti sähköauto. Kas kun et sitä ole vielä laittanut lihoiksi, kun niistä saa nyt niin "hyvän" hinnan. 😆
- Anonyymi
Tuohon laskuriin kun laittaa todellisen sähkön hinnan ensi talvena 59 cnt/kwh ja auton kalliin hankintahinnan niin alkaamiettiä kaksi kertaa sitä hankintaa.
- Anonyymi
Kun ajaa vieläkin -76 valmistetulla erinomaisella kunnolla olevalla jenkillä, jossa on 7.5L V8 Bensamoottori, ja jolla on ajettu nyt 78000km, niin väitän, että olen saastuttanut vähemmän maailman ilmaa, kuin te noilla säälittävillä sähköhärpättimillänne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajaa vieläkin -76 valmistetulla erinomaisella kunnolla olevalla jenkillä, jossa on 7.5L V8 Bensamoottori, ja jolla on ajettu nyt 78000km, niin väitän, että olen saastuttanut vähemmän maailman ilmaa, kuin te noilla säälittävillä sähköhärpättimillänne!
Mutta kun pääministeri Marin Juhlii velkavetoisella hallituksen veroeuroilla bileissä, kuten sinunkin maksamilla veroilla of course, niin se se vasta kivaa onkin!!! 😆
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840