Maastanosto

Anonyymi

Teettekö kehonmuokkaajat mavea, millä tekniikalla ja mille päivälle se sijoittuu?

Teen itse nykyään selkäpäivänä mutta aikoinaan voimanostossa ja painonnostossa oli eri jutut.

Tulee tehtyä niin että nosto ja hallittu hitaanlainen lasku ja uusi nosto. Kutosia raskaimmillaan, yleensä kaseja joskus jopa kymppejä.

8

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suorin jaloin vetoa takareisipäivinä aina. Myötäotteella ja ilman remmejä säilyttäen jännityksen kokoajan lihaksella eikä välillä maahan laskien lepäämään. Ristiotteella tehty rysäyttely laskien maahan välillä ei palvele lihaskasvua mitenkään. On tuotakin tullut joskus tehtyä, mutta suorin jaloin vedosta aktivoituvat ne alaselän lihakset myös.

      • Anonyymi

        Suorin jaloin tulee kyllä tehtyä myös. Minä teen sitä jalkapäivänä jullen kanssa vaihdellen. Se saa monet sekoamaan että ei muka saisi koska teen vetoakin mutta minulle se toimii koska tulee hyvin päällekkäisyyksiä eikä palautumisen kanssa ole mitään ongelmia.
        Ihan samalla tavalla teen kuin sinäkin, myötäotteella eikä maahan laskua.

        No oikeastaan halusin keskustelua tavallisesta maastanostostosta koska kaikki eivät sitä tee mutta suorin jaloin kylläkin moni tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suorin jaloin tulee kyllä tehtyä myös. Minä teen sitä jalkapäivänä jullen kanssa vaihdellen. Se saa monet sekoamaan että ei muka saisi koska teen vetoakin mutta minulle se toimii koska tulee hyvin päällekkäisyyksiä eikä palautumisen kanssa ole mitään ongelmia.
        Ihan samalla tavalla teen kuin sinäkin, myötäotteella eikä maahan laskua.

        No oikeastaan halusin keskustelua tavallisesta maastanostostosta koska kaikki eivät sitä tee mutta suorin jaloin kylläkin moni tekee.

        Normaali mave kiristää jo riittävästi takareisiäni.
        Minulla ei ole mitään "päiviä" mutta runkona on tapa tehdä koivet keskiviikkona ja sunnuntaina.
        Joka toinen kerta mave ja joka toinen kerta normitangon hack kyykky.
        Minulla oli 38:n vuoden treenitauko.
        Alkuvuodet tein mavea tasa vitosina kerran viikossa.
        Sittemmin kapeana pyramidina.

        Järkyttyneenä reisien, pakaroiden ja selän lihaskatoon, olen useamman kuukauden tehnyt molempia 10:n sarjoina. vain satunnaisesti kapea pyramidi tai maksimin kokeilu.
        Voimataso laskee mutta tuskin se onkaan ensi vuotena 80v täyttävälle ukolle tärkeää.

        Ykkös mavet vedän aoittaen tangon pienestä likkeestä lavassa sääriin, siitä perse alas taakse ja veto säärtä myöten.
        Vedän vanhanaikaisilla remmeillä koska ristiotteella vetäessäni selkä kiertyy johtuen koipien eriparisuudesta. Sormilukkoa en edes uskalla ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suorin jaloin tulee kyllä tehtyä myös. Minä teen sitä jalkapäivänä jullen kanssa vaihdellen. Se saa monet sekoamaan että ei muka saisi koska teen vetoakin mutta minulle se toimii koska tulee hyvin päällekkäisyyksiä eikä palautumisen kanssa ole mitään ongelmia.
        Ihan samalla tavalla teen kuin sinäkin, myötäotteella eikä maahan laskua.

        No oikeastaan halusin keskustelua tavallisesta maastanostostosta koska kaikki eivät sitä tee mutta suorin jaloin kylläkin moni tekee.

        Kyllä tavallinen maastanosto on todella yleinen näky.


    • Anonyymi

      Tulee tehtyä selkäpäivänä viimeisenä liikkeenä ennen hauiksia mutta melko pienillä painoilla. En mene yli sadan kilon lainkaan ja teen 8-10 toistoa.

      Lopetin raskailla romuilla vetelyn kun huomasin että Cutler vetää nykyään sadalla kilolla.
      Totesin että harjoittelussani on jotain pahasti pielessä koska puolet isompi kaveri vetää sadalla ja minä kahdella. Se oli sellainen ahaa-elämys. Vetoa kun tekee bodausmielessä niin suoritustekniikka on tärkeämmässä osassa. Selkäkin kiittää.
      Olen sen huomannut vuosia sitten muissa liikkeissä mutta vedossa piti aina vetää täysillä.

      https://youtu.be/xdf3FuLV1HE?t=577

      https://youtu.be/ILEq7UVqzeo?t=1168

      https://youtu.be/u6dNFHDpgCU?t=935

      PS. Suuri ja mahtava Bill West, westside barbell clubin perustaja ei tehnyt missään liikkeessä yli 90 kilolla voimanostosta kehonrakennukseen siirtyessään.

      • Anonyymi

        Naturaaleille ei pidemmän päälle toimi enää samoilla painoilla hinkkaaminen, vaan kun kroppa tottuu, se alkaa huutaa lisää vastusta kehittyäkseen. Runsailla lääkemäärillä homma on paljon yksinkertaisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naturaaleille ei pidemmän päälle toimi enää samoilla painoilla hinkkaaminen, vaan kun kroppa tottuu, se alkaa huutaa lisää vastusta kehittyäkseen. Runsailla lääkemäärillä homma on paljon yksinkertaisempaa.

        Ei ole olemassa naturaali ja roinalihasta. Molemmissa tapauksissa toimii samat jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa naturaali ja roinalihasta. Molemmissa tapauksissa toimii samat jutut.

        Roinaamalla vähempi rasitus riittää saamaan kehitystä aikaan. Ei kannata alkaa kopioimaan mitään jenkkikehonrakentajien tyylejä ainakaan naturellina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe