2 tölkkiä halppis hernekeitto tölkkejä prismasta, hinta 0,99€/tölkki sekä pussillinen lihapullia hinta 0,89€/pussi.
Tyhjennä tölkkien sisältö kattilaan, pilko lihapullat sekaan ja lisää tölkillinen kraanavettä. jos on sinappia niin lisää sitä myös sekaan ja jauhelihamauste viimeistelee makunautinnon.
Anna satsin hautua kattilassa kannen alla 20 minuuttia ja levy 1 teholla eli pienimmällä. Poista sitten satsi levyltä ja anna jäähtyä kansi raollaan 10 minuuttia. Sekoita jotta ainekset sekoittuu kattilassa.
On muuten helppo ja riittoisa ateria. Ruuan hautuessa kattilassa voi odotellessa vaikka trollailla suomi24 sivustolla.
Helppo ja edullinen ruoka vuorokaudeksi
22
386
Vastaukset
- Anonyymi
Jossei toi pieretä niin sitten ei mikäääään!
lisäisin vielä puoli kiloa raakaa sipulia.
-niilo22 - Anonyymi
Totta toinen puoli ni kyllä tuolla aloituksen annoksella viikonlopun pärjäis ja näkkäriä lisäks.Aloitus vinkki paljon parempi kuin joku makaroni.
- Anonyymi
Tuo tölkkihernerokka on senkin vuoksi hyvää tavaraa, että sitä voi duunata vielä edullisestikin maukkaammaksi sekä riittoisammaksi.
- Anonyymi
Hernesopalla on voitettu monia sotia, vahvimmat aseetkin ovat käyttökelvottomia jos vatsassa kelluu vain makaronia ja keskikaljaa ja keukoissa kärrryytystupakkia.
Hernesoppa ja näkkileipä kylmä lasi maitoa = Voittamaton yhdistelmä - Anonyymi
Joskus yks rekkakuski poikkeili ja sano että syö kylmänä purkkihernekeittoa ja itse koitin vastaavan ni pieni purkki heh niinkun maha räjähtäs. Köyhän eväät vaikka viikonlopuks hernekeittoa purkki maksalaatikko ja näkkäriä ni ei tarvi nälkää nähdä nooh toki makkarapaketti lisäks.
- Anonyymi
Joidenkin vatsalle sopii, muiden ei.
Mutta tuo on jo aika "vanha" kikka syödä hernekeittoa purkista suoraan kylmänä.
Porukat teki sitä jo mun lapsuudessani 80-luvulla ja olivat tottuneet siihen jo aiemmin, jos eivät viitsineet/ehtineet/jaksaneet lämmittää sitä. Tuohon aikaanhan ei vielä ollut mikroaaltouuneja ainakaan siinä määrin kuin nykyään. Ja nekin mitä oli, olivat vielä suhteettoman kalliita koneita kuitenkin.
Ja itsekin opin tuohon tyyliin. Yleensä kyllä lämmitän hernekeiton, mutta välillä lusikoin myös kylmänä suoraan tölkistä.
- Anonyymi
Aloittajan ohje on ihan hyvä, mutta tiedossani on myös versio, missä hernekeiton sekaan kaadetaan stroganof-purkki. Sekin maistui oikein hyvältä.
On muuten ammattikokin suositus, kun purkkihernari on muuten niin mautonta. - Anonyymi
Teen huomenna omenapiirakkaa ja korvapuusteja. Hain tänään aineet kaupasta.
- Anonyymi
No jo on taas ohjeet uus'avuttomille! Hernaria saa halvalla, kun ostaa kuivattuja herneitä 30kg säkin, se maksaa alle 15€!!!
Tein tässä taannoin "jauheliha" kastikkeen, kun turvotin kuumalla vedellä 2dl tummaa soijarouhetta (maksaa 500g pussi 3€) mausteiden kanssa, lisäsin purkillisen tomaattimurskaa (maksoi Lidlissä 0,24€) ja kiehautin kattilassa tämän kastikkeen. Keitin uusia Siikli perunoita siihen lisäksi ja söin pari päivää tuosta kastikkeesta niiden perunoiden kanssa.
ps. S-ryhmän kaupoissa tarjouksissa on myyty hernaria 435g purkkia 0,19€ hintaan, ostin silloin ison satsin, kun oli pitkät päiväykset.- Anonyymi
Kysymys oli nyt valmis hernekeittopurkista eikä mistään hernekeiton valmistamisesta. Apinakin sen voi tietää että itse valmistettu ruoka voi tulla halvemmaksi kuin kaupasta ostaen. Päätös että nyt syön hernekeittoa ja ei muuta kun kansi auki ja kattilaan.Tarviiko joka homma vääntää rautalangasta.
- Anonyymi
Itse ostin aikanaan tätä broilerihernekeittoa halvalla oman kylän Tokmannilta.
Oli vissiin poistumassa valikoimasta, sitä sai eurolla 3 purkkia, joten siinäkin oli kilohinta kohdillaan. Oli myös pitkät päiväykset, joten ostin myös saman tien ison satsin, taisi olla jotain 30-40 purkkia ellei enempikin.
Hyvääkin oli vielä, että sinänsä harmi kun ei tehdä enää. Vaikkakin kyllä loppuvaiheessa jo alkoi tökkimään, kun olin muutaman kuukauden aikana syönyt tuota broilerihernekeittoa useamman purkin kuukausivauhtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys oli nyt valmis hernekeittopurkista eikä mistään hernekeiton valmistamisesta. Apinakin sen voi tietää että itse valmistettu ruoka voi tulla halvemmaksi kuin kaupasta ostaen. Päätös että nyt syön hernekeittoa ja ei muuta kun kansi auki ja kattilaan.Tarviiko joka homma vääntää rautalangasta.
No sitten apina voi ostaa ne hernaripurkit tarjouksesta edullisesti, eikä osta niitä kalliisti jollain 0,99€ hinnalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten apina voi ostaa ne hernaripurkit tarjouksesta edullisesti, eikä osta niitä kalliisti jollain 0,99€ hinnalla!
Onko tuhlausta jos hernekeittoon menee 4eur kk.
- Anonyymi
Ihan kohtuu hintaista näköjään vielä.Kerran viikossa hernekeittopäivä.
- Anonyymi
Hernekeittoon voi lisätä säilykeherneitä tai sen voi keittää sikanautasäilykkeestä tehtyyn keitinveteen. Voi myös pohtia sitä löytyisikö esim. lihaliemistä jotain, jota voi lisätä perushernekeittoon? Ja on myös kasvisliemiä, joilla voi olla ehkä mahdollista saada hernekeittoihin variaatioita?
- Anonyymi
Tässähän on vain taivas rajana näiden variaatioiden kanssa. Itse lisään hernariin pakasteherneitä, puolet halvinta jauhelihaa, puolet soijarouhetta. Sipulia vielä niin jo on hyvää.
Halvalla hyvä tulee! Varsin täyttävää.
- Anonyymi
Joskus kun tein hernekeiton niin muussasin sikanautasäilykkeen sinne sekaan ja ihan hyvän syötävää on. Esim, kun puolustusvoimilla tehdään hernekeittoa niin litrahinta ei varmaankaan päätä huimaa.
- Anonyymi
Se pitkään haudutettu maistuukin erinomaiselta .
- Anonyymi
Kyllä ei hernekeitto paljoa maksa, kun itse keittelee! 30kg säkki herneitä maksaa alle 15€ ja siitä keittelee paljon hernekeittoa. Tarjouslihoista jo laittelee sattumat sinne tai jauhaa ensin jauhelihaksi ja hieman ruskistaa ne jauhelihat, niin hyvää tulee.
Höyrykeittimellä saa tehtyä hernekeiton hyvin, ei pala pohjaan ja voi keitellä pitkään, kun vaan muistaa lisätä välillä vettä keittimeen.
- Anonyymi
Ei tuu juu paljonkaan maksaan hernekeitto ja mikseipä kerran viikossa hernekeittoa.
- Anonyymi
Ihan hyvä vinkki! Itse syön usein kasvishernekeittoa.Johon tyhjennän viellä punaisen papu purkin hautuman kattilaan tovin.,Pavut ovat kypsiä,halpoja. huuhdon ennen kattilaan laittoa vedellä. Koska kelluvat suolavedessä, Ovat halvempia kuin lihapullat,mutta proteenin lähde kuitenkin.. Lisään siihen lautasella kun jo on.Sinappia ja raakaa sipulia.
- Anonyymi
Oletpa kova patu syömään!
Minulle vaimonikanssa yhdestä mukaellusta hernaripurkista riittää kahdeksi päiväksi.
Siis 4 ateriaa.
Viimeeksi täydensin sitä superalesta ostamallani nötkötillä.
Tilanteen mukaa heittelen lisäksi käsillä olevia rehuja. Kuitenkin aina kuullottua sipulia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257057Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291148- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14786- 43763