Kellä on syvyyden kuilun avain?

Anonyymi

Harry Potterillako? Jossain päin raamattua ilmeisesti kirjeissä todettiin Jeesuksen käyneen syvyyden kuiluissa nuhtelemassa paikallisia.
Ei kai Hän mennyt sinne ilman avainta?
Ilmestyskirjan 9:1 kuuluu: "Viides enkeli puhalsi torveensa. Silloin minä näin, että taivaasta oli pudonnut maahan tähti.
Sille annettiin syvyyden kuilun avain."
Ja Ihmiskuntaa tuhovat voimat päästettiin irralleen.
Todistettavasti Raamatun mukaan Jeesus oli viimeinen jolla oli syvyydenkuilun avain.
Arvoisat uskonoppineet, kysymys kuuluukin, tipatiko Jeesus tässä taivaista vai lainsiko Hän syvyyden avaimiansa jollekkin muulle tähdelle?
Pelkättekö kertoa totuutta ja siunaatte Harry Potter jutuillanne vainajatkin?

7

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei missään kerrota Jeesuksen käyneen syvyyden kuiluissa, joka on eri paikka kuin kadotus.
      Kyseessä on ilmeisesti langennut enkeli joka tekee vain tehtävän joka on sille annettu, ja sitten poistuu.
      Obadja.

    • Anonyymi

      Kuka ja mikä on Harry potter?

      "Harry Potterillako? Jossain päin raamattua ilmeisesti kirjeissä todettiin Jeesuksen käyneen syvyyden kuiluissa nuhtelemassa paikallisia."

      "Pelkättekö kertoa totuutta ja siunaatte Harry Potter jutuillanne vainajatkin?"

      Loistavalla englanninkielellä, saattaa kyseessä olla pullo?
      ei ollutkaa vaan se on Savenvalaja, rinnastus itse Jumalaa?!!!

      no, vaatimaton on kirjoittaja kuka lie, englantilainen, mutta toki ei savua ilman tulta?
      Nyt
      Tiesitkö ja tottahan tiedät että, "Teoksen taustalla on tarkasti suunniteltu mytologinen maailma."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Taru_sormusten_herrasta

      - - - Teoksen historia ja tausta
      ja osa siitä on Suomen Kalevalasta ja jopa kieli osin on Suomesta eli vanhaa kieltä, ja joikuja sekä mitä samaanit tekivät.
      nyt myös:

      - - - "itse on sanonut kirjan olevan pohjimmiltaan kristillinen teos,! - - -
      "joka heijastaa hänen harrasta roomalaiskatolilaisuuttaan. Kristillisyys, kuten muukaan uskonto tai mytologia, ei näy teoksesta suoraan, mutta on vahvasti sisäistetty kirjan tarinaan ja symboliikkaan."

      https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015082620243545
      "Taru Sormusten herrasta -kirjailijan Kalevalaan perustuva teos julkaistaan huomenna"

      Tolkien tekee varhaistyössään kunnianosoituksen Suomen kansalliseepokselle Kalevalalle, mistä kertoo myös novellin nimi The Story of Kullervo (suomeksi Kullervon tarina).
      https://en.wikipedia.org/wiki/The_Story_of_Kullervo

      no sama se, nyt se savu. eli itse Kalevala ja sen hahmot että tapaukset ovat, hyvin lähellä mitä on
      Itse Raamatun/Kirjoituksien Rinnastus, esim "jumalien" nimet, kuten Ukko ja Ukkosen puhe ukonilma!
      ja sitten akka tahi ämmä!
      eli nämä sanat ovat vanhastaan Suomalaisia, Jumalan "nimiä" kuten Pappa eli Abba / Isä !
      Vanhanikäinen, pitkä valkopartainen, seppä ilmerinen ja Sampo, runsauden sarvi.
      no sama se, joten tietyllä tavalla, kyllä, Savenvalajalla, Ukolla / Ukko on avain kaikkeen eli ei tarvitse itse mitään avaimia.

      En ole lukenut enkä katsonut tätä elokuvaa, mutta jotain sen lukijat/arvostelijat ja muut ovat kirjoittaneet.
      Joten en kuitenkaan suosittele tätä vaan Jumalan Sanaa ja itse Jumalaa :)

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Öö, Harry Potterin kirjoitti J.K.Rowling niminen nainen, joten eläpä luule, että J.R.Tolkienilla olisi Potterin kans mittään tekemistä.


    • Anonyymi

      "Ilmestyskirjan 9:1 kuuluu: "Viides enkeli puhalsi torveensa. Silloin minä näin, että taivaasta oli pudonnut maahan tähti.
      Sille annettiin syvyyden kuilun avain."
      Ja Ihmiskuntaa tuhovat voimat päästettiin irralleen."

      Ilm. 9:
      1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
      2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.

      1776 hyvä käännös, ja sen mukavat sanan muodot :)
      "kaivon savu kävi ylös niinkuin suuren pätsin savu, ja aurinko ja ilma pimisi kaivon savusta."

      mitä tapahtuu kun saunassa heitä vettä kiukaalle, kuumille kiville, sihisee ja tuottaa "savua" eli höyryä.
      Mitä tapahtuu jos heität kuuman kiven tahi muun tulikuuman "esineen" jäänpäälle.

      ja vielä heikko väännös -92
      2 ja se avasi tuon syvyyteen vievän kuilun. Kuilusta nousi savua kuin suuresta uunista, ja savu pimensi auringon ja ilman. [2. Moos. 19:18; Joel 2:2]

      Lue TARKAAN Joel 2 luku!
      HUOM, Suomalainen sana:
      - - - jae 2 / väkevä kansa
      - - - jae 7 / sankarit

      ja sitten "samoja" sanoja käytettään tässä:
      1. Moos. 6:
      4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

      - - - "nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita."
      Geneettisen sekoituksen tulos? koljat? anakilaiset?

      Nyt sanat eivät ole täsmälleen samat, mutta
      https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=H1368&t=KJV&cscs=Joe
      voit ihmetellä ja
      HAVAITSE ASIA YHTEYS ! ! !
      https://biblehub.com/hebrew/6099.htm
      ja
      https://biblehub.com/hebrew/1368.htm


      Nyt tätä 'tieto' tähän väliin, ettei se pääse unhoittumaan minulta :)

      Eenok, puhuu vankeudessa olevista perkleen pahoista ja JUURI tästä kohden eli 1 Moos 6 ja niiden pahojen teoista joiden takia sitten Herra, Jumala heitti heidät vamkeuteen, "syvyyden kaivoon" eli mahdollisesti jään alle eli etelä mantereelle!

      no, tästä voit lukea, jostain lisää, mutta samase.

      Nyt: "syvyyden kaivo" / bottomless pit
      https://biblehub.com/greek/12.htm
      https://biblehub.com/text/revelation/9-1.htm
      ja
      https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Rev&c=9&v=1#conc/1
      Strong's G12 - abyssos - 'syvyys'
      https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=G12&t=KJV
      ja
      https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=G5421&t=KJV
      Strong's G5421 - phrear - 'kaivo'

      Nyt, kun tämä kaikki, mitä on esillä vedetään yhteen mitä siitä tulee?

      oi, meinas unhoittua eräs tärkeä seikka, mutta ei unhoittunut :)

      Ilm. 9:
      1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;

      tarkenna katseesi ja havaintosi ja tarkuutesi, sanaa. tähti ja taivas ja avain!

      Tähti = Strong's G792 - aster - kivi taivaalta.
      ja HUOM
      Dan. 2:
      34 Sinun sitä katsellessasi irtautui kivilohkare-ei ihmiskäden voimasta-ja iski kuvapatsasta jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne.

      45 niinkuin sinä näit, että kivilohkare irtautui vuoresta-ei ihmiskäden voimasta-ja murskasi raudan, vasken, saven, hopean ja kullan. Suuri Jumala on ilmoittanut kuninkaalle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Ja uni on tosi ja sen selitys luotettava."

      tämä kivi, taivaalta sitten tuhoaa kaikki muut, mitä lopunajan pahat pyrkivät tekemään ja mitä hankkeita heillä on.

      joten
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Asteroidi
      nyt kuitenkin, tämä on MITÄ JOHANNES NÄKI ja meille kirjoitti, eli miten voi sen selittää mitä näki ellei tiedä esim atomipommista tahi muista isoista pommeista, kuin että ne obvat kuin kiviä taivaalta.

      jatkuu - xxx-001
      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        ja Juuda sanoo:
        Juud. 1:
        5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
        6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;

        eli vedenpaisumisen yhteydessä, sitten vankittiin pahat henget, enkelit, jumalan pojat ja ihmiset surmattiin!

        ja HAVAITSE, ASIAYHTEYS, 1 Moos 6 perimän tuhoutumiseen ja pilalle menemiseen, eli syy miksi Herra tuhosi maailman vedellä.
        eli
        10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

        TURMELEVAT itsensä, perimän eli keenit!
        ja
        15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

        nyt sitten jos etelä-manner on se vankila niin se vankila tulee avata avaimella ja se on esillä:
        Taivaalta tulee KUUMA AVAIN joka saa aikaa, savu-hyöry pilven ja sen vaikutus on, että vankit pääsevät pakoon!
        ja, tämä saattaa olla, se että aurinko, kuu ja tähdet eivät anna valoa!

        Matt. 24:
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        Joten ei ole kyseessä tavallinen "sota",
        ja
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        ja
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        Viimeinen pasuuna ja pahat jotka tulevat, surmaavat kaksi todistajaa!
        Ilm. 11:
        7 Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.

        Syvyydestä nouseva peto!
        aj surmaa heidät ja sitten tulee VIIMEINEN PASUUNAj kotiin lähtö :)

        ja Herra jatkaa:
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        ja vielä yksi:
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.


        Nyt sitten lyhytkäisesti olen tuonnut ilmi, oman käsityksen:
        TÄMÄ ON MINUN, kuka lie olen, TULKINTANI ja Jumala ei sitä ole minulle vahvistanut, mutta

        lyhytkäisesti vastasin: "Kellä on syvyyden kuilun avain?"

        eli tämä ei ole ihan selvää, edes itselleni, kuka lie olen, mutta jos tahdotte, toki voin sitten vähän pidemmän tutkimuksen teille tuoda :)

        ellei tyytykää tähän vähään ja

        Lukekaa Jumalan Sanaa
        sillä tämä on paras keino ja tapa ettei kukaan voi teitä eksyttää.

        joten, nyt olen ansainnut uutta tuoretta, juuri pavuista jauhettua kahvia :)

        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä Herra tulee pian!
        vieläkin sanon teille, iloitkaa!

        Nostakaa päänne, sillä meidän vapautus on lähellä eli pääsemme kotiin :)

        jatkuu - xxx-003
        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Tutkikaa itse ja
      LUKEKAA JUMALAN SANAA

      hyvä on lukea, Vanhaa Testamenttia ja Uutta.
      Mutt pää-asia on että itse LUET ja tutkit!


      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Johanneksen ilmestys 9

      1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;

      2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.

      3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;

      4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.

      5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.

      6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

      7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;

      8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.

      9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.

      10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.

      11 Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.

      12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!" -huutoa tämän jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe