Hyvät todisteet

Anonyymi

Löysin netistä videon, jonka nimi oli "todisteet Jumalan olemassaolosta".

Se oli todella paha pettymys. Videossa pyöriteltiin taas niitä samoja vanhoja jumalatodistuksia, jotka eivät "todista" yhtään mitään muille kuin niille, jotka jo valmiiksi uskovat, että heidän Jumalansa on olemassa.

Miksi niitä edelleen pyöritellään, vaikka eihän niitä ole alunperinkään tarkoitettu todistamaan Jumalan olemassaoloa niille, jotka eivät jo usko. Keskiaikaiset teologit itsekin kai myönsivät näin olevan. Niiden tarkoitus oli vain osoittaa, että olisi jotenkin järjellistä uskoa Jumalaan.

Miksi uskovaiset eivät voi reilusti ja rehellisesti esittää niitä todisteita Jumalan olemassaolosta, joita he väittävät niin paljon olevan? En usko, että nytkään tulee mitään oikeita todisteita.

On aika kummallista, että edes teologit eivät osaa antaa todellisia todisteita Jumalan olemassaolosta. Luulisi edes heillä olevan jotain todisteita. Mutta ei, aina alkaa vain loputon sanojen pyörittely eikä koskaan päädytä mihinkään.

8

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala pelkää minua ja siksi ei uskalla näyttäytyä , muuta selitystä ei ole .

• Anonyymi

Kuten arvasinkin: Mitään todisteita Jumalan olemassaolosta ei ole...

• Anonyymi

Mitähän siellä teologisessa tiedekunnassa oikein opetetaan? Luulisi, että tärkeintä olisi opettaa vastaansanomattomat todisteet Jumalan olemassaolosta heti ensimmäisenä. Papit voisivat sitten esittää nämä todisteet koko kansalla.

Miksi niitä ei opeteta?

Arvaan kyllä. Ei teologeillakaan ole mitään tietoa siitä, onko Jumala olemassa. Kenelläkään ihmisellä ei ole (eikä ole koskaan ollut) mitään havaintoja mistään jumaluuksista. Heistä vain tuntuu siltä, että Jumalan on oltava olemassa, vaikka kukaan ei ole koskaan kuullut eikä nähnyt Jumalaa.

Eikö tällainen puuhastelu koskaan turhauta...

• Anonyymi

Eipä ollut uskovaisilla mitään sanottavaa. Aika heikko on heidän uskonsa perusta.

• Anonyymi

Jumala pelkää älykkäitä koska voisivat paljastaa hänen typeryytensä, huijaukset ja uskovaisten tekemnät murhat ja rikokset.

• Anonyymi

Todisteet Jumalan olemassa olosta näet kun katsot ulos, mitään ei synny tyhjästä!

• "Todisteet Jumalan olemassa olosta näet kun katsot ulos"

En nähnyt. Rohkenisitko suoraan kiertelemättä kertoa mihin todisteisiin viittaat?

"mitään ei synny tyhjästä!"

Jos yrität tällä vihjata, että maailma ei ole syntynyt tyhjästä ja tarvitsee Jumalan luojaksi, niin sittenhän luojakin tarvitsee luojan, joka sekin tarvitsee luojan jne. Jos sanot että Jumala voi olla olemassa luomattakin, tulet samalla myöntäneeksi että asioita voi olla olemassa ilman luomista. Näin ollen maailman ei tarvitse olla luotu.
        Ja vaikka maailma olisi luotu, eihän se vielä todistaisi että luoja on Jumala

• Anonyymi

Miten juutalaisten keksimä satuolento luo mitään tyhjästä? Samaan pystyy Aku Ankka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      5228
    2. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      3554
    3. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      501
      2379
    4. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      103
      1625
    5. Taas se nähtiin. USA on itse piru

Miksi Venäjää syyllistetään omien kaasuputkiensa räjäyttämisestä, ja miksi radioon päästetään paskiaisia syyllistämään Venäjää, kun mitään ei ole todi
      Kokkola
      144
      1309
    6. Taas kerran, anteeksi

Anteeksi että turhaan huolestuin Vain koska mua aiemmin kaipasit Siitä mun pitäisi tajuta olla onnellinen Mut kiusaajan valheisiin takerruin Ja ihan o
      Romantiikka
      173
      1012
    7. Jari Sillanpää paljastaa huumearjen kiroista: "Kauanko voin ottaa, ennen kuin lähden..."

Karua... Ex-tangokuningas jäi kiinni auton ratista metamfetamiinin eli kristallihuumeen vaikutuksen alaisena v. 2017. Hän sai tuomion ja ehdollista v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      992
    8. Miksi media haluaa ylläpitää valheellista kuvaa Martinan urheilullisesta tasosta

Martina on nätti ja sanavalmis ihminen, mutta urheilijana aivan kuntotasoa. Hyvän kuvan Martinan tasosta antaa hänen aikansa ja sijoituksensa tänä vuo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      975
    9. Venäjästä tulee hitaasti mutta varmasti supervalta

Venäjä on pikkuhiljaa palautumassa samaan tilaan kuin Neuvostoliiton kulta-aikoina viime vuosisadan puolivälissä. Putin on täydellinen kapteeni ohjaam
      Maailman menoa
      340
      964
    10. Tuijotan yhden ihmisen

wa-kuvaa ja tekisi mieli kirjoittaa sinne pieni viaton viesti: Hyvää viikonloppua X! Tässähän se menee mitä varmimmin väärään osoitteeseen ja laitan s
      Ikävä
      42
      932
    Aihe