Onko Raamattu Jumalan sanaa? Onko Jeesus Jumala?

Anonyymi

Jos Raamattu on Jumalan sanaa, niin Raamattu muuttuu siinä tapauksessa mielenkiintoiseksi!
Samoin jos Jeesus olisi joko Jumalan poika tai jopa itse Jumala!

Onko Raamattu Jumalan sanaa?

Onko Jeesus Jumala?

Onko Jeesus ihmisenä Jumala?

Onko Jeesus Jumalana Jumalan poika?

Onko Jeesus Jumalana Jumalan kanssa tasa-arvoinen?

7

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kukaan tiedä?

Aloitetaanpa vaikka kysymyksestä että onko Raamattu Jumalan sanaa?

• Anonyymi

Raamattu on kokoelma ihmisten kirjoittamia kirjoituksia. Jotkut kirjoitukset ovat enemmän Jumalan inspiroimia kuin toiset. Jeesus ei ole Jumala. Hän on profeetta. Termi Jumalan poika on eräänlainen arvonimi.

• Anonyymi

Kysyin uskiksilta!

• Anonyymi

Jumala on Pyhä henki. Jeesus kastoi Pyhällä hengellä, luoden yhteyden Jumalaan. Sen saaneet ovat kirjoittaneet Raamatun.

• Anonyymi

Isä Jumalalla on Raamatun mukaan sisko, joka on Jeesuksen täti.
      Isä Jumalalla on Raamatun mukaan Sisko Jumala.
      Poika Jumalalla on Raamatun mukaan Täti Jumala.
      Isä Jumala oli Raamatun mukaan syvästi rakastunut Sisko Jumalaan.

Korkea Veisu:
      4:9 "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.

Korkea Veisu:
      4:10 Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!

Korkea Veisu:
      4:12 "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.

Korkea Veisu:
      5:1 "Minä tulen yrttitarhaani, siskoni, morsiameni; minä poimin mirhani ja balsamini, minä syön mesileipäni ja hunajani, juon viinini ja maitoni." Syökää, ystävät, juokaa ja juopukaa rakkaudesta.
      5:2 Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi. Kuule, rakkaani kolkuttaa: "Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni, puhtoiseni. Sillä pääni on kastetta täynnä, kiharani yön pisaroita."

Job:
      1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.

Jumalalla on Jumalapoikia.
      Jeesuksella on Jumalaveljiä.
      Jumalaveljeksillä on Jumalasisko.
      Jeesus Jumalan Sisko Jumalalla ei ole vielä rintoja, josta Jeesus Jumala keskustelee Veli Jumalien kanssa.
      Kun siskollemme kasvaa rinnat niin mitä teemme hänelle, kysyy Jeesus veljiltään.

Korkea Veisu:
      8:8 "Meillä on pieni sisko, jolla ei vielä ole rintoja. Mitä teemme siskollemme sinä päivänä, jona häntä kysytään?

Jeesus kävi Egyptissä (by Matthew) ja kun tiedämme että faaraot siellä saivat lapsia siskojensa kanssa ja kun Jeesus varmaankin on jumalveljilleen ja jumalsiskolleen isojumalveli, niin eiköhän tuokin probleema siinä jumalperheessä ole tullut jo ratkaistuksi ja suku lisääntynyt.

• Anonyymi

Samalla mietin sitä, että kun kerran Jumala on Yksi ja Jeesus osa tuota Yhtä Jumalaa, niin silloinhan Jeesus oma isänsä, isä itselleen, sekä myös poikansa, poika itselleen, sekä myöskin oma isoisänsä ja pojanpoikansa itselleen. Mielenkiintoinen kirja tuo Raamattu. Rippikoulussa ei se vielä kiinnostanut, eikä sen jälkeen ehtoollisella käydessä, että Jeesustahan siinä syötiin kuin kannibaalit.

• Anonyymi

>...Onko Jeesus Jumalana Jumalan kanssa tasa-arvoinen?

Raamattu opettaa näin:

"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"
      Joh. 5:44

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
      Joh. 20:17

"...sillä Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

"Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. "
      1 Kor. 15:27-28

"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe