On paha virhe estää lasten kastaminen Jeesuksen omiksi !

Anonyymi

On todella vaarallista yrittää estää pienten lasten kastamista Jeesuksen omaksi. Kristuksen ylösnousemusruumiin eli seurakunnan jäseniksi.

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Siellä se Parhami jo odottelee seuraajiaan?

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi se lapsi ei tiedä mitään mitään kasteistaan eikä sen puutteesta !

      Eikä kenestäkään tule Jumalan omaa millään ihmisten tekemisillä.

      vaikka kaikki piispat jha papit kostuttaa vaavin otsaa mitään ei tapahdu vaavin sydämessä eikä missään.

      vesilasku hiukan kasvaa.

      • Anonyymi

        vaan Jumala tietää :)

        "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

        kasteessa lupaus: "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38
        "ja katso MINÄ OLEN teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti " Matt: 28: 20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaan Jumala tietää :)

        "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

        kasteessa lupaus: "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38
        "ja katso MINÄ OLEN teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti " Matt: 28: 20

        Sitäpä mahtaa kiinnostaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaan Jumala tietää :)

        "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

        kasteessa lupaus: "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38
        "ja katso MINÄ OLEN teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti " Matt: 28: 20

        Siis ihanko aikuisen oikeasti uskot että nuo raamatunkohdat koskee vaunuissa makaavaa vauvaa jonkunlaisten kirkollisten rituaalien seurauksena!!?

        kun minusta ne on kirjoitettu aikuisille uskoontulleille jotka ovat ottaneet kuulemansa evankeliumin vastaan omasta halustaan!

        eikä mitään kasteen lupaust aole, miksi katkaiset lauseen keskeltä, narraatko itseäsi vai ketä meinasit narrata, miksi noin teet!!?


    • Anonyymi

      Niin, vauvakaste on vauvalle ja koko vauvan suvulle valehtelmista. Siitä täytyy tulla Jumalan rangaistus.

      • Anonyymi

        kiellät siis Raamatun Sanan, ja luotat itseesi , ihmiseen.

        "Älkää luottako ruhtinaihin, älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa"
        Ps. 146: 3

        uskova ihminen USKOO Jumalan sanaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiellät siis Raamatun Sanan, ja luotat itseesi , ihmiseen.

        "Älkää luottako ruhtinaihin, älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa"
        Ps. 146: 3

        uskova ihminen USKOO Jumalan sanaan,

        NIIN VOI olla mutta miten se vayva uskoo kun ei tiedä mitään asiasta, kerrotko?


    • Anonyymi

      On paha virhe kertoa lapselle ettei joulupukkia ole. Samat jutut, eri satu.

      • Anonyymi

        Joulupukki on ukastajilla samanlainen olento kuin Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulupukki on ukastajilla samanlainen olento kuin Jeesus

        On paha virhe väittää viattomia vauvoja perkeleen lapsiksi, kuten lut kirkko tekee.

        Mutta ellei niin tehtäisi, menettäisi vauvakaste tarkoituksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paha virhe väittää viattomia vauvoja perkeleen lapsiksi, kuten lut kirkko tekee.

        Mutta ellei niin tehtäisi, menettäisi vauvakaste tarkoituksensa.

        On paha virhe väittää ihmisät synnittömnäksi kten hell kirkko tekee

        Mutta elleivät he niin tekisi, olisi uudestikaste symboleineen turha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paha virhe väittää ihmisät synnittömnäksi kten hell kirkko tekee

        Mutta elleivät he niin tekisi, olisi uudestikaste symboleineen turha

        Vain Jeesus Kristus oli vailla syntiä. Kaste ei siksi menetä tarkoitustaan, koska Jeesuksen työtä tarvitsevat kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jeesus Kristus oli vailla syntiä. Kaste ei siksi menetä tarkoitustaan, koska Jeesuksen työtä tarvitsevat kaikki.

        Mikään kaste ei poista kenenkään syntejä.

        Parannus ja kääntymys Jeesuksen puoleen sydämen tasolla on se joka puhdistaa, eli uudestisyntyminen Jumalan Hengestä, jota ei mikään kaste tee koskaan.

        kaste pesee ulkokuorta, synti asuu kuoren alla, ikävä kyllä tämä on utterin kirkolta pimennossa ja he kuvittelevat etä rituaalit autta ajotain heidän syntisyyteensä, ei auta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään kaste ei poista kenenkään syntejä.

        Parannus ja kääntymys Jeesuksen puoleen sydämen tasolla on se joka puhdistaa, eli uudestisyntyminen Jumalan Hengestä, jota ei mikään kaste tee koskaan.

        kaste pesee ulkokuorta, synti asuu kuoren alla, ikävä kyllä tämä on utterin kirkolta pimennossa ja he kuvittelevat etä rituaalit autta ajotain heidän syntisyyteensä, ei auta !

        Raamattu taa sanoo että kaste pesee synnit pois. Parannus ja kääntyminen on välttämätöntä syntien anteeksi saamiseksi. Kaste ei pese ulkokuorta vaan synnit pois. Ikävä kyllä parhamissa tätä ei uskota vaikka Raamattu sen selvästi sanoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu taa sanoo että kaste pesee synnit pois. Parannus ja kääntyminen on välttämätöntä syntien anteeksi saamiseksi. Kaste ei pese ulkokuorta vaan synnit pois. Ikävä kyllä parhamissa tätä ei uskota vaikka Raamattu sen selvästi sanoo

        Tuo on totta. En ymmärrä miksi helluntailaiset kieltää selvät Jumalan Sanan totuudet

        Parannus ja kääntymus on eri asia kuin uudestisyntyminen joka tapahtuu vedestä ja Hengestä. Nuokin menee vaarilla sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. En ymmärrä miksi helluntailaiset kieltää selvät Jumalan Sanan totuudet

        Parannus ja kääntymus on eri asia kuin uudestisyntyminen joka tapahtuu vedestä ja Hengestä. Nuokin menee vaarilla sekaisin.

        Outoa, että kuivassa erämaassa, missä ei ole vettä, ei kukaan voi uudestisyntyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, että kuivassa erämaassa, missä ei ole vettä, ei kukaan voi uudestisyntyä!

        Onneksi Jumalalle on kaikki mahdollista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Jumalalle on kaikki mahdollista

        onko muutama teoria mielessäsi kuinks se toimisi käytännössä?

        1/ löytyykö hietikosta yllättäen valmis vesikippo jossa on vettä johon on Sana jo valmiiksi liuenneena!

        2/haikara tuo vesidesin j apudottaa sen juuri oikeaan kohtaan dyynien välissä.

        3/ kauhean yllättävä ukkoskuuro jopa ihan sokea jost avettä tulee suoraan ylhäältä.

        jokin muu edellisten lisäksi. toki uskon että Jumalalle ON kaikki mahdollista, kunhan ajattelin mielessäni kuinka se käytännössä toimisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. En ymmärrä miksi helluntailaiset kieltää selvät Jumalan Sanan totuudet

        Parannus ja kääntymus on eri asia kuin uudestisyntyminen joka tapahtuu vedestä ja Hengestä. Nuokin menee vaarilla sekaisin.

        ei vaarilla mene sekaisin, teillä menee kun olette vailla Pyhän Hengen silmiä avaavaa silmävoidetta ja korvalääkettä!

        läydätte raamatusta vain peräkkkäisiä kirjaimia, ei mitään sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu taa sanoo että kaste pesee synnit pois. Parannus ja kääntyminen on välttämätöntä syntien anteeksi saamiseksi. Kaste ei pese ulkokuorta vaan synnit pois. Ikävä kyllä parhamissa tätä ei uskota vaikka Raamattu sen selvästi sanoo

        Raamattu sanoo selvästi kaiken, mutta niiden sanomisten ymmärtäminen ei ole jokamiehen eikä naisen.

        mihinkä Raamatulliseen ymmärtämiseen mahtoi perustua suurten kirkkoisien käyttämä menetelmä kuviteltujen ns.noitanaisten paljastamiseksi!?

        ja miksi kirkko ei käytä samaa menetelmää tänä päivänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko muutama teoria mielessäsi kuinks se toimisi käytännössä?

        1/ löytyykö hietikosta yllättäen valmis vesikippo jossa on vettä johon on Sana jo valmiiksi liuenneena!

        2/haikara tuo vesidesin j apudottaa sen juuri oikeaan kohtaan dyynien välissä.

        3/ kauhean yllättävä ukkoskuuro jopa ihan sokea jost avettä tulee suoraan ylhäältä.

        jokin muu edellisten lisäksi. toki uskon että Jumalalle ON kaikki mahdollista, kunhan ajattelin mielessäni kuinka se käytännössä toimisi.

        Ei tarvi teorioita kun uskotaan Jumalan Sanaa ja kastetaan Kristuksen käskyn mukaan.

        Mutta sinullahan kaste on vain vettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vaarilla mene sekaisin, teillä menee kun olette vailla Pyhän Hengen silmiä avaavaa silmävoidetta ja korvalääkettä!

        läydätte raamatusta vain peräkkkäisiä kirjaimia, ei mitään sen enempää.

        Vaarilla menee saisin parannus ja uudestisyntyminen, noin se on niillä joilla ei ole Pyhää henkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo selvästi kaiken, mutta niiden sanomisten ymmärtäminen ei ole jokamiehen eikä naisen.

        mihinkä Raamatulliseen ymmärtämiseen mahtoi perustua suurten kirkkoisien käyttämä menetelmä kuviteltujen ns.noitanaisten paljastamiseksi!?

        ja miksi kirkko ei käytä samaa menetelmää tänä päivänä?

        Sanoo selvästi mutta sinä et usko mitä se sanoo

        mihin raamatun kohtaan perustuu esim molotuskurssit

        miksi helluntaikirkko ei käytä väkivaltaa? Vaikka sen jäsenet ihannoivat sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi teorioita kun uskotaan Jumalan Sanaa ja kastetaan Kristuksen käskyn mukaan.

        Mutta sinullahan kaste on vain vettä

        ehdottomasti katson aina että vesi on puhdasta jos kastaisin uskoon tulleen!

        ainakin yhtä puhdasta kuin Jordanissa, jossa käy lutterin pappejakin salaa kastattamassa itsensä.
        jotkut jopa itse kastavat ja kyselevät sitten onko se raamatullinen tapa !

        no ei ole vastaan heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo selvästi mutta sinä et usko mitä se sanoo

        mihin raamatun kohtaan perustuu esim molotuskurssit

        miksi helluntaikirkko ei käytä väkivaltaa? Vaikka sen jäsenet ihannoivat sitä

        teksi mieleni sanoa että sinulla ei oleihankaikki inkkarit kanootissa, niin hassu on kommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Jumalalle on kaikki mahdollista

        Ja tarvittaessa voi kuvitella uudenlaisen jumalan vanhan kuvitelman tilalle.


    • Anonyymi

      Parhamilaisuus eli helluntailaisuus on vihamiehen jälkikäteistä Amerikkaan kylvämää lusteviljaa, joka rehottaa kovasti ja näyttä kovasti kiinnostavat kaikesta yliluonnollisesta kiinnostuneita, mutta heikosti Raamatun tuntevia ihmisiä.

      Raamatun hengellisen puolen viisauden ymmärtämät ihmiset kavahtavat helluntailaisuutta ja pitävät siihen selvän turvavälin. Tyhmät käy kohti ja saa vahingon.

      • Anonyymi

        Olemme kuulleet tuon kyllä, kiitos.


      • Anonyymi

        Kertoisitko kuinka se Raamatun hengellisen puolen ymmärtäminen tulee luterilaisen osaksi joka ei pääsääntöisesti (99%) ikinä avaa raamattuaan omatoimisesti jotain oikeasti löytääkseen?

        onko kyseessä se kuuluisa jumalantekoihme vai mistä lienee kyse tässä mysteeriossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko kuinka se Raamatun hengellisen puolen ymmärtäminen tulee luterilaisen osaksi joka ei pääsääntöisesti (99%) ikinä avaa raamattuaan omatoimisesti jotain oikeasti löytääkseen?

        onko kyseessä se kuuluisa jumalantekoihme vai mistä lienee kyse tässä mysteeriossa.

        ihmisiäkö te seuraatte . . .

        "Jos minä tahdon, että hän JÄÄ TÄNNE siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun
        koskee? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        tajuaakohan helluntailaiset edes mitä Jeesus tuossa sanoo . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmisiäkö te seuraatte . . .

        "Jos minä tahdon, että hän JÄÄ TÄNNE siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun
        koskee? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        tajuaakohan helluntailaiset edes mitä Jeesus tuossa sanoo . . .

        Hyvin tajuaa!

        mutta sinä et tajua koska tarjoat tuota kohtaa jolla ei ol e yhtään mitään tekemistä tässä aiheessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tajuaa!

        mutta sinä et tajua koska tarjoat tuota kohtaa jolla ei ol e yhtään mitään tekemistä tässä aiheessa!

        niinpä niin, helluntailaisten ymmärryksellä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä niin, helluntailaisten ymmärryksellä . . .

        Niinpä, ei tuo hengellinen ymmärtäminen vaarilla oikein pelaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä niin, helluntailaisten ymmärryksellä . . .

        sinulla ei oikein toimi tuo tietäjähenki olisko jokin tulppa jossain mieti asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinulla ei oikein toimi tuo tietäjähenki olisko jokin tulppa jossain mieti asiaa.

        mietipä itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmisiäkö te seuraatte . . .

        "Jos minä tahdon, että hän JÄÄ TÄNNE siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun
        koskee? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        tajuaakohan helluntailaiset edes mitä Jeesus tuossa sanoo . . .

        Jos minä tahdon, että hän JÄÄ TÄNNE siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun
        koskee? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22
        tajuaakohan helluntailaiset edes mitä Jeesus tuossa sanoo . . .?????

        Eikös tuossa viitata selvästi vauvakasteeseen, koska siinä vauva jää kirkon jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mietipä itse

        mietin useinkin mikä estää teitä olemasta töissä, eikö teillä ole mitään ammattia, kyllä yleensä 0saajat saa työpaikan ja yöpaikankin omalla tontilla !

        perin outoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mietin useinkin mikä estää teitä olemasta töissä, eikö teillä ole mitään ammattia, kyllä yleensä 0saajat saa työpaikan ja yöpaikankin omalla tontilla !

        perin outoa

        Miksei vaari ole töissä, foorumilla vain kitisee kaiken aikaa

        outoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä tahdon, että hän JÄÄ TÄNNE siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun
        koskee? Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22
        tajuaakohan helluntailaiset edes mitä Jeesus tuossa sanoo . . .?????

        Eikös tuossa viitata selvästi vauvakasteeseen, koska siinä vauva jää kirkon jäseneksi.

        Eli eivät tajua mitä se sanoo


      • Anonyymi

        oi, korkeasti kunnioitettu ano, annoit taas ison lohkareen korvaamattomasta asiantuntemuksestasi foorumille !

        epäilen työpaikan aukeavan lähivuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oi, korkeasti kunnioitettu ano, annoit taas ison lohkareen korvaamattomasta asiantuntemuksestasi foorumille !

        epäilen työpaikan aukeavan lähivuosina.

        annoin ja sinun kohdalla se on helppo tehdä

        en usko että työäpaikka aukeaa vaarille lähivuosinakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        annoin ja sinun kohdalla se on helppo tehdä

        en usko että työäpaikka aukeaa vaarille lähivuosinakaan

        antaako kela hyppynarun talven ajaksi muista kysellä kun ripaa vedät !

        kuumavesipullon nyt kai ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        annoin ja sinun kohdalla se on helppo tehdä

        en usko että työäpaikka aukeaa vaarille lähivuosinakaan

        unohdit taas että olkiukkovaarinne on tätien käänneltävänä ja mikäli omiin sanoihinne on luottamista niin omissa pascoissaan makaa vanhainlaitoksessa, niin jotain lookisuutta toivoisi tarinoistanne löytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antaako kela hyppynarun talven ajaksi muista kysellä kun ripaa vedät !

        kuumavesipullon nyt kai ainakin.

        kela voi katsella huonolla tuota kitinääsi foorumilla

        saattavat antaa sen hyppynarun, ehkä myös räpylät !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        unohdit taas että olkiukkovaarinne on tätien käänneltävänä ja mikäli omiin sanoihinne on luottamista niin omissa pascoissaan makaa vanhainlaitoksessa, niin jotain lookisuutta toivoisi tarinoistanne löytyvän.

        " omissa pascoissaan makaa vanhainlaitoksessa,"

        Rohkea tunnustus !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kela voi katsella huonolla tuota kitinääsi foorumilla

        saattavat antaa sen hyppynarun, ehkä myös räpylät !

        voi kun en ole ikinä kelassa käynyt omilla asioillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi kun en ole ikinä kelassa käynyt omilla asioillani.

        Sinun puolestasi siellä pitää käydä, tiedän sen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe