Johanneksen kaste vs. Jeesuksen kaste vs. Srk:aan liittymiskastetoimitus

Anonyymi

On kolmenlaisia kasteita.
• Johanneksen kaste
• Jeesuksen Kristuksen kaste
• Seurakuntaan liittymiskaste
Mutta mikä näistä on oikea kaste?
Sapatin pyhittäjät ovat ympärileikattuja ja he eivät hyväksy Uuden Testamentin kastetta.

Johannes vastasi kaikille sanoen: Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

- Pyhän Hengen kaste
- tulella kastaminen
- yksi usko ja yksi kaste periaatteella

Raamatussa ei ole seurakuntaan liittymiskastetoimitusta.

Todista uskossa Jeesukseen että olet kastettu Pyhällä Hengellä ja tulella sillä muutoin kasteesi ei ole raamatullinen.
Adventistinen kaste muistuttaa Johanneksen vesikastetta jos se tehdään parannuksen kasteena tai sitten epäkristillisenä seurakuntaan liittymisrituaalina.

8

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

> Mutta mikä näistä on oikea kaste?

kaikki voi olla oikeita, mutta on ehkä hyvä miettiä mikä tarkoitus niillä on. Itse suosittelen kastetta Jeesuksen opetuksen mukaan. Mutta, ei kaikki välttämättä halua olla Jeesuksen opetuslapsia, vaan seuraavat mieluummin jotain muuta.

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

• Anonyymi

Mutt eihän kaste pelasta...

• Anonyymi

"Itse suosittelen kastetta Jeesuksen opetuksen mukaan. Mutta, ei kaikki välttämättä halua olla Jeesuksen opetuslapsia, vaan seuraavat mieluummin jotain muuta."

Eikö lainaamasi kohta ole nimenomaan jonkun muun kuin Jeesuksen keksimä?
        Matteuksen evankeliumissa varmasti on joitakin autenttisiakin sitaatteja jotka ovat Jeesuksen itsensä opettamia, mutta on myös näitä kohtia joita voidaan 100% varmuudella pitää Jeesuksen kuoleman jälkeen keksittyinä.

• Anonyymi

Harva on Jeesuksen opetuslapsi.
      Adventismi = 10 käskyä 28 opinkohtaa yht. 38

• Anonyymi

Mikä mahtaa olla Adventtikirkossa virallinen alaikäraja kasteelle?
      Myös jehovantodistajilla on kaste.

Jehovan todistajien kasteikä

Minkä ikäisenä menit kasteelle?
      10 – 12-vuotiaana 21 vastausta (14 %)
      13 – 14-vuotiaana 55 vastausta (36,5 %)
      15 – 16-vuotiaana 44 vastausta (29,5 %)
      17 -vuotiaana 30 vastausta (20 %)

• Anonyymi

Lähde puuttui!

• Anonyymi

No sulla murheita! Kaste on vain symboli!!! Ei pelastuksen tuoja eikä syntien anteeksi antaja. Pelkkä omantunnon takia tehtävä kikka, joka tosin kertoo ulkopuolisille uskosta.

• Anonyymi

Ympärileikkaus kertoo ulkopuoliselle ketkä ovat sapatin pitäjiä eikä kaste.
        Sapatin pyhittäjät ovat ympärileikattuja ja he eivät hyväksy Uuden Testamentin kastetta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe