Parisuhde narkomaanin kanssa

Anonyymi

Aloitin miehen tapailun noin 6kk sitten ja tiesin jo tuolloin runsaasta käytöstä, mutta ihanan luonteensa takia annoin kuitenkin miehelle mahdollisuuden. Suhteen alku oli kuin romanttisestakomediasta, mies kehui minua paljon ja sai minut käytöksellään luulemaan ettei huumeet tai lääkkeet ikinä tulisi meidän väliimme. Ehkä luulin että voisin auttaa tätä ihmistä ja että ”rakkauteni auttaisi häntä pääsemään eroon kaikista edellämainituista”. Kärsin huonosta itsetunnosta ja sanat ja teot saivat minut tuntemaan itseni kauniiksi ja erityiseksi. Mies kertoi haluavansa muuttua, vähentää ja lopulta lopettaa. No kuten arvata saattaa käyttö jatkui ja jatkui, lupaukset rikottiin uudelleen ja uudelleen. Ainakun mainitsin että nämä tyhjät lupaukset sattuvat sainkin vastaukseksi selityksiä selityksien perään, tai miten minä olin syypää käyttöön sillä olin saanut hänet niinsanotusti ”vittuuntumaan”. Lopulta rupesin kyseenalaistamaan itseäni, ehkä olenkin syypää, mutta se ei loppunut siihen. Eriskummallisia tilanteita joihin en ikinä uskonut päätyväni jatkui tapahtumistaan, jopa joissa minä olin vaarassa. Toisen käytös muutti omaakäytöstäni ja lopulta sain mittanitäyteen itseni huonoksituntemisesta. Aloitin vihdoin vakavan keskustelun jossa kerroin että voimani ovat loppu ja olen kadottanut itseni. Tilanteen mies käänsi puolelleen, jälleen. Yhtäkkiä olinkin todella rakas ja ainut valo hänen elämässään eikä pystyisi elämään ilman minua. Nyt ollut ilman huumeita 2-viikkoa, mutta alkoholia menee monta annosta joka päivä, saattaa sitten joka ilta humalassa soitella minulle miten rakas olen. En ole ikinä halunnut syyttää miestä teoistaan sillä riippuvuus on sairaus mutta jotenkin olen nyt niin avuton tilanteen kanssa joten toivon teiltä vinkkejä mitä minun kuuluisi tehdä. Antaakko mahdollisuus vielä muuttua sillä 2-viikkoa on hyvä alku vai päästää irti..

7

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika pattitilanteessa olet. Sen takia ei koskaan addiktin, minkäänlaisen addiktin kanssa kannata alkaa olemaan. Ei siihen auta rakkaus tai mikään mukaan ellei ihminen itse ole valmis/kypsä tilanteeseensa. Se on valinta sinullekkin.. ymmärrän että on raastavaa. Itse kokenut vastaavaa muutamankin kerran.. minä olen lähtenyt suhteesta koska toinen lupaili eikä tosissaan ollut valmis itsensä takia lopettamaan. Mutta se on eri asia jos toinen on tosissaan niin siinä voi yrittää tukea rinnalla. Ensin toisen on kyllä hakeuduttava katkolle ja muun avun piiriin. Kaikke hyvää sinulle ja koita jaksaa. Älä kadota lopullisesti itseäsi❤️

• Anonyymi

Ystäväsi tarvitsee NAA / AA ryhmää tuekseen.
      Hän yrittää päästä kuiville mutta ulkopuolknen tumi on tarpeen.
      Sinun rakkautesi ei riitä saamaan hänestä viinatonta/huumeetonta. Ei vaikka kuinka todistat sitä itselles.

Olet jo huomannut että sinä ( tiedottomasti) olet toiminut auttajana ja yllyttäjänä hänen riippuvuuteensa. Olet sallinut hänen rikkoa lupauksensa, tekemättä mitään konkreettista.
      Paras apu. mitä voit antaa, on ensin ohjata hänet hakemaan apua ja tukea. Sitten poistua hänen elämästään ilmoittamalla että et halua enää tuollaista jojoilua.

Mikäli yhä yllytät häntä vieressä jatkamaan ko. elämäntyyliään, tulet 100% sairastumaan itsekin.
      Tuossa yhtälössä = 2 tuhottua elämää.
      Sekö on sinun haaveesi tulevaisuudesta?

• Anonyymi

Jaa, addiktin rakastaminen terveeksi ei oikein taida onnistua, huoh!

• Anonyymi

Marko vois sua auttaa

Teillä on jotain yhteistä

Olette molemmat antaneet uuden elämän vajaalle 200

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marko vois sua auttaa

Teillä on jotain yhteistä

Olette molemmat antaneet uuden elämän vajaalle 200

Juntunen meinaan

Aluksi

• Anonyymi

Niin tyypillinen esimerkki, ettei viitsi muuta sanoa, kuin että kaikenlaisiin parisuhteisiin ihmiset lähtevätkin!!

• Anonyymi

Kyllä sinä voit lähteä.

Jos hän retkahtaa, se on hänen oma valintansa. Jos hän jatkaa olemista selvin päin, sekin on hänen oma valintansa.

Entä sinä, mitä sinä haluaisit tehdä ensi tammikuussa? Entä ensi vuoden syksynä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6535
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe