Ensi alvenniroittaka täpeslit jos naapuriinlataa autoaan koko yön
Pitää säästää
Sähkö loppuu ei sähkö sauna ja sähköauton lataus kielto talveksi voimaan
30
172
Vastaukset
- Anonyymi
Toiset sammuttaa ledi lampun ja irroitaa känny laturin seinästä
Naapuri lataa saastuttvaa hilivoimalla kulkevaa sähköautoa koko yön yli - Anonyymi
Se sähköautoilija lataa autoaan pienemmällä teholla kuin itse lämmität bensiiniautoasi.
- Anonyymi
Et näköjään ole sähköinen.
Tehot on kymmenkertaiset ongelmajäteautossa - Anonyymi
Mulla hybriidi joka on kaikista ympäristöystävällisen kun akutkin on pienet eikä ongelma jätettä ole niin paljon ja kulutus kohtuullinen alla 5 lmmaasturissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään ole sähköinen.
Tehot on kymmenkertaiset ongelmajäteautossaSähköutonnlataus noin 2o kWh tunti. 1o tuntii
Bensamautonnlämmitys 1kwh tunti tunninan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköutonnlataus noin 2o kWh tunti. 1o tuntii
Bensamautonnlämmitys 1kwh tunti tunninanMissään sähköautossa ei ole noin suurta akkua (yli 200 kWh, akku ladataan 80 prosenttiin)! Sähköauton hidaslataus on 1,8 kW ja jos se on päällä 10 tuntia, sähköä ladataan (teoreettisesti, pienenee akun täyttyessä) 18 kWh ja sillä pääsee ajamaan yleensä 100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missään sähköautossa ei ole noin suurta akkua (yli 200 kWh, akku ladataan 80 prosenttiin)! Sähköauton hidaslataus on 1,8 kW ja jos se on päällä 10 tuntia, sähköä ladataan (teoreettisesti, pienenee akun täyttyessä) 18 kWh ja sillä pääsee ajamaan yleensä 100 km.
Mitään säästöä tuosta ei enää tule.
Diesel 5l/100km= 10€
Sähkö 18kw x 0,5€= 9€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel 5l/100km= 10€
Sähkö 18kw x 0,5€= 9€Mulla ensi talvenakin sähkö 0,106 € (2,4 2,8 5,4) eli hiukka dieseliä halvempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel 5l/100km= 10€
Sähkö 18kw x 0,5€= 9€Täyssähkö sutopinssvhkrveedyi renkaat kuluu ja makeaa noin 80t e
Siis kunnollinen
- Anonyymi
Meillä lämmitetään puulla talo, sauna, talousrakennus. Puut haetaan omasta metsästä metsänhoidon yhteydessä ja hyötyliikuntana. Auto on hyväkuntoinen vähäpäästöinen bensiiniauto. Pienemmät päästöt kun 10v uudemmissa vastaavissa autoissa. Auto pidetään kunnossa ettei tarvitse rakentaa sitä turhanpäiväistä sähköautoa. Sähköä menee todella vähän. Meidän toimet pelastaa maapallon, ei sähköautojen rakenteleminen lyhyeksi ajaksi.
- Anonyymi
Kysyppä bilettäjä Marinilta tuota samaa, niin saat vastaukseksi sen, että kyllä tämä maapallo nimen omaan pelastuu noita patterileluja rakentamalla, ja käyttämällä!! 😆
https://areena.yle.fi/1-50482461 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyppä bilettäjä Marinilta tuota samaa, niin saat vastaukseksi sen, että kyllä tämä maapallo nimen omaan pelastuu noita patterileluja rakentamalla, ja käyttämällä!! 😆
https://areena.yle.fi/1-50482461Jotkut luulee että kokoomus tulee antamaan kansalle ruokaa ja bensaa ja sähkö ilmaiseksi
Kokomus ahneet kaupoiaayhan han tämän hinnan nousun on saaneet aikaiseksi
Ei hinnan nostaminen lisää tuotteiden määrää josta pulaa - Anonyymi
No kyllähän taloon poijaat lämmittää talonsa maataolustuila jonai duunarit maksaa veroissaan
Ja kehtaavat vielä kehua kun olisivat vaan ja viettävät luksiselömöö
Albumia sosiali pukkeja ovat talonpoijaat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://areena.yle.fi/1-50482461Bilettäjä Marin maksaa itse omat bileet
Normaali siinä on saanut eniten elintasoo nyt Marin aikan
2o edellistä vuotta olleet kokomusnja keskustan hallitukset jolloin vaan riistetyt teitä työssäkäyvien duunareita .
Ettekö tajuu kuinaknhyvin nyt menee. Palkansajalla
Vai oletkos te yritysjihtajii kaikki
- Anonyymi
Kannattaa panostaa kirjoitustaitoon nyt kun sähköäkin pitää säästää, se onnistuu kynttilänkin valossa.
- Anonyymi
Suola sillä Skoda kaupassa parempi kone
- Anonyymi
Ei kai se sähkö lopu mutta ulkomailla maksavat vaan enemmän niin myydään mielummin sinne kuin kotimaahan kiitos sähköpörssin.
- Anonyymi
Eli säästäkää sähköä että sähköfirmat voivat tehdä vielä enemmän voittoa paremmilla markkinoilla?
- Anonyymi
Suomesta ei pystytä myymään sähköä huippukuorman aikaan muualle, AINA huippukulutuksen aikana joudutaan ostamaan sähköä rajojen ulkopuolelta, maksoi mitä tahansa.
- Anonyymi
Tästä voi katsoa mikä on Suomen sähkön CO2 / kWh.
Näyttää olevan jossain 40-50g/kWh välissä.
KUn sähköauto keskimäärin (kesä talvi) vie 20kWh/100km niin päästöt on alle 10g/km. Paljonkos se sinun bensakoneisesi päästöt olikaan kilometria kohti?- Anonyymi
Eli jos jatkan että viime vuonna Suomessa käytetyn sähkön päästöt oli 91g/kWh eli talvi huomioiden olisi kokonaispäästö alle 20g/km. Siitä sitten vaan laskemaan bensakoneisen todellisen kulutuksen mukaan päästöt.
- Anonyymi
En tiedä , eikä kiinnosta .
- Anonyymi
Söhköa auto ladataan hiili viåoimalla ja akkujen valmistus saastutava mailla vesistöt
Hybriidi auto en kaista vähäinen saastuttaa koko mistakaavassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos jatkan että viime vuonna Suomessa käytetyn sähkön päästöt oli 91g/kWh eli talvi huomioiden olisi kokonaispäästö alle 20g/km. Siitä sitten vaan laskemaan bensakoneisen todellisen kulutuksen mukaan päästöt.
Mulla on hybriidi auto
Sen valmistus ei saastuta vesistöjä ja kaivistoiminyåyakaannei saastuta koko maailmaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söhköa auto ladataan hiili viåoimalla ja akkujen valmistus saastutava mailla vesistöt
Hybriidi auto en kaista vähäinen saastuttaa koko mistakaavassaHesassa ja Vantaalla ainakin sähköautot ladataan hiilivoimalla
Siis poltat vaan kivihiiltä siinä saastuttvassa ongelmajöte purkissa
Häpeä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesassa ja Vantaalla ainakin sähköautot ladataan hiilivoimalla
Siis poltat vaan kivihiiltä siinä saastuttvassa ongelmajöte purkissa
HäpeäSÄHKÖAUTON AKKU ON ONGELMAJÄTE JA SAASTUTTAA JO TUOTANNOSSA ENEMMÄN KUIN polttomoottoriautot

- eli- unohtakaa Suomessa sähköautot-
ne sopii etelänmaihin- ei kylmään vaikeaan suomeen.
- Anonyymi
Ja sähköpotku laudat kieltoon ha nuoret kävelemään.
- Anonyymi
Plussapuolella että Kongon kobolttikaivosten lapsiorjat saavat pienen karkkirahan.
Karkkirahaa?
Piiskaa saavat jos eivät ole tarpeeksi ahkeria.
- Anonyymi
Sähkön riittävyyden kannalta tehokkaampaa on vetää töpselit irti kaikista polttomoottoriautoista, jotka on lämmityksessä huippulutuksen aikaan pakkasaamuisin!
Tuolloin nimittäin sähköä ei välttämättä riitä ihmisille ja työllistäville yrityksillekään. Miksi sitä pitäisi tuhlata lähes yhden Olkiluodon ydinvoimalan verran juuri tuohon kriittisen aikaan pihan harakoille?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197