Häpeänoloisia sossuja
Espoon keskuksessa kävelee nyt arkiaikana likkoja musta lapsi sylissään, kaupungin työntekijän kortti kaulassa ja ilme tällainen "surullista, mutta välttämätöntä". He ovat iloisia saatuaan vakanssin opintojen jälkeen, eivätkä halua kyseenalaistaa huostaanottoja. Täällä on toimiston läheisyyden takia hirveästi sosiaalityöntekijöitä. He kiertävät lounaalla Entresse-kauppakeskuksessa ja löntystävät toimistoon. Toimiston vanhemmat viranaiset näyttävät kadulla yhtä moraalisesti surkeilta. Se kuvastaa heidän häpeäänsä, intuitiivista epäröintiä "pitäisikö minun tehdä näitä". Minä tiedän miten hymyillään ja ollaan reippaita. Onko ämmien korviin kantautunut vastarinnan huutoja yhteiskunnassa? Ainakaan sillä ei ole vielä käytännön vaikutusta muodolliseen virkatyöskentelyyn. Kyse ei ole hädänalaisten lasten tai ongelmaisten vanhempien lisääntymisestä. Kyse on lastensuojelun toiminnan lisääntymisestä. Eivätkä sen syyt mene niin kuin asiat todella perheissä ole. Likat kantavat lapsia viraston tahdosta. Tekisi mieli mennä ja tehdä jotain oikeudenmukaista.
Huostaanotto on kiellettävä
Sossut häpeävät kadulla itseään
1
150
Vastaukset
- Anonyymi
Rauhoitu, ystävä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j602751Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all472311Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔611984Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?3231501- 781326
- 641286
- 691150
- 631032
- 27986
- 79976