Ahdistun kristinuskosta. Sairastan skitsofreniaa

Sain lapsena kristillisen kasvatuksen. Meitä juoksutettiin pyhäkoulussa ja koulussa opettaja puhui Jeesuksesta tosi asiana. Aivopesu oli jatkuvaa ja toisella asteella sitten hurahdin kunnolla kristinuskoon.
Nykyään en usko Jumalaan. Koskaan ei tullut rukous vastauksia ja pikkuhiljaa alkoi tuntua hölmöltä puhua itsekseen silmät kiinni ja kädet ristissä. Kun olin lukenut Raamatun kolmannen kerran läpi en enää jaksanut pitää sitä totena. Ei siihen vaan voi uskoa.
Hiljalleen menetin kokonaan uskoni ja olen katsonut YouTubesta paljon mielenkiintoisia kristinuskon vastaisia videoita mm. Richard carrierin luentoja.
Mutta siis sairastan skitsofreniaa ja tähän sairauteen kohdallani kuuluu tietyn väliajoin tapahtuva "hengellinen herääminen" jolloin olen taas "uskossa." Silloin rukoilen ja luen Raamattua ja kuuntelen kristillisiä radioita . Se kestää päivän tai pari ja sitten alan ahdistua. Jos joutuisin kunnolla psykoosiin niin todennäköisesti se olisi uskonnollinen psykoosi.
En hyvinä päivinä usko Jumalaan. Päinvastoin ahdistun kaikesta hengellisyydestä.
Minulle on jopa sanottu että sairauteni johtuu saatanasta ja r
Demoneista ja se on sellainen asia, jota ei pitäisi koskaan mieleltään sairastuneelle sanoa. Se pahentaa tilannetta ja on johtanut minun kohdalla monesti hengelliseen sekoamiseen.

Minulle henkilökohtaisesti kristinusko on sairauteni oire. Kuten sanoin niin hyvinä päivinä ( joita on suurin osa) en usko Jumalaan mutta kun vointini heikkenee niin höyrähdän hetkeksi uskovaiseksi. Ja se ahdistaa.
En haluaisi edes huonoina päivinä uskoa mihinkään olentoon mutta en juuri mahda sille mitään.

Jos en olisi saanut lapsena niin voimakasta kristillistä aivopesua niin oireilisin toisella tavalla. Nyt harhaluuloja ja paranoijani kohdistuu helvettiin ja ikuiseen kidutuksen enkä saa niitä pois vaikka kuinka yritän oppia ajattelemaan uudella tavalla.

Kristinusko on pahoinpidellyt minut

7

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpöhöpö. Liity jauhojengiin.. niitä ei näytä ahdistavan mikään.

      • Sehän oli taas malliesimerkki kristillisestä rakkaudesta.


      • Anonyymi
        Meister-Heinrich kirjoitti:

        Sehän oli taas malliesimerkki kristillisestä rakkaudesta.

        USkovaisten matemaatikkojen piiri. Palvotaan Johtajaa kuin kultti>
        < jossa kaikki jakaa muttei kukaan kerro.


    • Anonyymi

      maanis depressiiivinen eikös siihen ole lääkeitä ?
      laihduttaa / lihoo , lopettaa tupakoinnin /tupakoi taas , aivoissa toimii palkkiojärjestelmä !!!

    • Anonyymi

      Älä välitä. Jumalakin on skitsofreenikko. Hänen minänsä on jakaantunut kolmeen osaan ja lisäksi hänellä on takapiruna itse Piru. Jumala itsekään ei usko itseensä, koska on loihtinut itsensä täysin kadoksiin.

    • Anonyymi

      Oi, oi, harmi, että sinulla on huonoja kokemuksia. Voimia sinulle!

      • Anonyymi

        Harmin paikka, mutta jos kuitenkin kirjoittaisit nimesi testamenttiin 🤣🤣🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe