Ahdistun kristinuskosta. Sairastan skitsofreniaa

Sain lapsena kristillisen kasvatuksen. Meitä juoksutettiin pyhäkoulussa ja koulussa opettaja puhui Jeesuksesta tosi asiana. Aivopesu oli jatkuvaa ja toisella asteella sitten hurahdin kunnolla kristinuskoon.
Nykyään en usko Jumalaan. Koskaan ei tullut rukous vastauksia ja pikkuhiljaa alkoi tuntua hölmöltä puhua itsekseen silmät kiinni ja kädet ristissä. Kun olin lukenut Raamatun kolmannen kerran läpi en enää jaksanut pitää sitä totena. Ei siihen vaan voi uskoa.
Hiljalleen menetin kokonaan uskoni ja olen katsonut YouTubesta paljon mielenkiintoisia kristinuskon vastaisia videoita mm. Richard carrierin luentoja.
Mutta siis sairastan skitsofreniaa ja tähän sairauteen kohdallani kuuluu tietyn väliajoin tapahtuva "hengellinen herääminen" jolloin olen taas "uskossa." Silloin rukoilen ja luen Raamattua ja kuuntelen kristillisiä radioita . Se kestää päivän tai pari ja sitten alan ahdistua. Jos joutuisin kunnolla psykoosiin niin todennäköisesti se olisi uskonnollinen psykoosi.
En hyvinä päivinä usko Jumalaan. Päinvastoin ahdistun kaikesta hengellisyydestä.
Minulle on jopa sanottu että sairauteni johtuu saatanasta ja r
Demoneista ja se on sellainen asia, jota ei pitäisi koskaan mieleltään sairastuneelle sanoa. Se pahentaa tilannetta ja on johtanut minun kohdalla monesti hengelliseen sekoamiseen.

Minulle henkilökohtaisesti kristinusko on sairauteni oire. Kuten sanoin niin hyvinä päivinä ( joita on suurin osa) en usko Jumalaan mutta kun vointini heikkenee niin höyrähdän hetkeksi uskovaiseksi. Ja se ahdistaa.
En haluaisi edes huonoina päivinä uskoa mihinkään olentoon mutta en juuri mahda sille mitään.

Jos en olisi saanut lapsena niin voimakasta kristillistä aivopesua niin oireilisin toisella tavalla. Nyt harhaluuloja ja paranoijani kohdistuu helvettiin ja ikuiseen kidutuksen enkä saa niitä pois vaikka kuinka yritän oppia ajattelemaan uudella tavalla.

Kristinusko on pahoinpidellyt minut

7

286

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpöhöpö. Liity jauhojengiin.. niitä ei näytä ahdistavan mikään.

• Sehän oli taas malliesimerkki kristillisestä rakkaudesta.

• Anonyymi
        Meister-Heinrich kirjoitti:

Sehän oli taas malliesimerkki kristillisestä rakkaudesta.

USkovaisten matemaatikkojen piiri. Palvotaan Johtajaa kuin kultti>
        < jossa kaikki jakaa muttei kukaan kerro.

• Anonyymi

maanis depressiiivinen eikös siihen ole lääkeitä ?
      laihduttaa / lihoo , lopettaa tupakoinnin /tupakoi taas , aivoissa toimii palkkiojärjestelmä !!!

• Anonyymi

Älä välitä. Jumalakin on skitsofreenikko. Hänen minänsä on jakaantunut kolmeen osaan ja lisäksi hänellä on takapiruna itse Piru. Jumala itsekään ei usko itseensä, koska on loihtinut itsensä täysin kadoksiin.

• Anonyymi

Oi, oi, harmi, että sinulla on huonoja kokemuksia. Voimia sinulle!

• Anonyymi

Harmin paikka, mutta jos kuitenkin kirjoittaisit nimesi testamenttiin 🤣🤣🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1610
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      106
      832
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      129
      581
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      538
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      60
      502
    Aihe