Kristinusko ja synnin vaikutus pelastumiseen

Anonyymi

Olen alkanut lukemaan kristinuskosta ja Raamattua ja en pääse omin avuin selvyyteen mitä kristinusko opettaa synnin vaikutuksesta pelastumiseen. Esimerkiksi Raamattu opettaa että yksin uskolla pelastuu ja lain noudattamisella ei ole enää mitään virkaa mutta samaan aikaan siellä sanotaan myös että lakia ei ole kumottu ja että ihminen tuomitaan tekojensa mukaan. Onko tämä ristiriita vai mitä?

2

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelastumiseen - mistä? Kaikki eri uskonlahkot ja kirkkokunnat pelottelevat syntikäsitteellä. Se vaihtelee kuitenkin eri porukoiden välillä. Yhteistä niille on, että synti on jokaisen porukan keksimää, jolla alistetaan ja määräillään muita. Jos et tottel - olet syntinen ja sinut tuomitaan kadotukseen. Jos tottelet meitä, sinut pelastetaan. Pelastetaan lahkon keksimästä tottelemattomuuden rangaistuksesta - kadotuksesta.

Kiellettyjä, siis syntejä ovat mm. ehkäisy, verenluovutus, sunnuntaisin työskentely, sianlihan syönti, kahvin juonti jne. Sen sijaan joillain porukoilla suositaan suoranaista rikollisjoukkoa sallimalla mm. oma tyttärn raiskaus.

Onko uskovaisten armollinen jumala todellakin sellainen, että se kyttää vaikkapa minua, ja päättää polttaa helvetin kiirastulessa, koska juon viinaa, käyn naisissa jne.? Polttaako jumala minut, koska en usko yhdenkään öahkon juttuihin ja syntihöpinöihin, vaan elän ihan itse omaa elämääni? Ja minun elämä on ihan hyvää ja onnellista ilman yhtään uskovaisporukkaa.

• Anonyymi

Niin ojennusta, kuria, opetusta ja varoitusta löytyy paljon pyhistä kirjoista. Niiden tarkoitus on synnyttää ja ylläpitää korkea moraali ja puhtaus orjaluokan jäsenten keskuudessa.

Valitettavasti sosialismista alkaen kaikki orjatkin halusivat vapauden ja orjuus kiellettiin.
      Niin alkoi vapaat ja oikeamieliset humanismin miehet hallita maailmaa orjien, joihin uskovaiset kuuluvat asemesta.

Humanismia 1470-1960 on määrä seurata teokratian 1960-2450 mutta merkitseekö se sitä että kaikki kansat alistetaan jälleen orjuuteen.
      Psalmi no 2 ja velkaantuminen kansojen näyttää viittaavan siihen että ikeet, kahleet ja orjuus palaavat teokratian myötä takaisin.

Jos ei kansat muuten suostu Niin pedon merkki ja vastaavat asetetaan motivoimaan oikeaan suuntaan eli orjuuteen palaamiseen.

Toisaalta humanismia ja valistusta ikuista oikeudenmukaisuutta piti Gabriel Danielille annetussa näyssä ikuisesti vallitsevana.

Vapaus vai orjuus? Alea iacta est?
      Raamattu kertoo Ihmisen Pojan valtakunta on rauta ja pronssikahleissa vuoteen 2780 asti.
      Vapaus on Sakarjan kirjan mukaan seuraavaa:
      MINÄ VAPAUTAN TEIDÄT MIEKKAAN, NÄLKÄÄN JA RUTTOON.

2011 alkoi vapauden huuma ennen näkymätön, mutta 2020 nähtiin covind rutto ja 2022 Ukrainan sota ja inflaatio kielii nälänhädän mahdollisuudesta.

Siis on selvää että ORJUUS ON AINOA JÄRKEVÄ ELÄMÄNTAPA YHÄ VIELÄ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      5004
    2. Nordstream sabotaasi todennäköisesti Yhdysvaltojen työtä

Kuten koko Ukrainan sodan provosointi, niin jenkit ovat taas asialla. Kaikessa on lopulta kyse petrodollarin tuomasta valta-aseman säilyttämisestä kei
      Maailman menoa
      536
      2508
    3. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      86
      2098
    4. Nord Stream 1 -putki vuotaa kahdesta kohtaa - Saksa epäilee sabotaasia

Saksa epäilee sabotaasia https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de63783e-7ae3-489f-a086-607fe43ab42a Saksa epäilee tahallisuutta "Saksalaisen Der Tages
      Maailman menoa
      266
      1857
    5. 217
      1651
    6. Ensitreffit alttarilla: Kouvolan komistus Miikka yllättää Henni-vaimon: "Sie oot toivonut sitä..."

Miikka ja Henni on kyllä söpö pari. Onhan siinä romantiikkaa, kun Miikka hurauttaa "valkealla ratsullaan", valkealla pakettiautolla, hakemaan tuoretta
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1535
    7. Martina ei osaa kirjoittaa

Jälleen upea taidonnäyte tämän peruskoulun rimaa hipoen läpäisseen Martinan kirjoitustaidosta. Eilen stoorissa kulmienvärjäys ja teksti: näillä kelpaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      356
      1357
    8. Nalle mä rakastan sua :)

Oon hehkulamppu ja haluun sut ja sua :) Sua parempaa ei oo eikä tuu :)
      Romantiikka
      280
      1181
    9. Kenellä on suurin motiivi sabotoida Nord Streamin kaasuputkea..

Muistin virkistämiseksi..... https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/3180533
      Maailman menoa
      181
      990
    10. Ketkä räjäyttivät Nord Stream I ja II kaasuputket?

Suomessa jo "tiedetään" syyllinen, jos kuuntelemme hurjimpia syytöksiä - jopa 'Mainilan laukaukset' |1 ovat nousseet esille --- .. muualla EU-Euroopa
      Maailman menoa
      245
      956
    Aihe