Aitouskovaisen aitous

Anonyymi

Kuinka varmennetaan aitouskovaisen aitous? Vai riittääkö siihen pelkkä uskovaisen oma ilmoitus uskonsa aitoudesta? Voiko kuka tahansa julistaa olevansa aitouskovainen?

93

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällä palstalla asian ratkaisee ihan oikeiden aitouskovien raati. Oma ilmoitus ei siis riitä, asia puidaan täällä juurta jaksain. Ensin kysytään kantaa homoihin ja homottajiin. Sitten Päivin jupakkaan. Ja sitten Mariniin ja hallitukseen. Näillä kolmella kysymyksella saadaan luotettava tulos ja vain tuloksella kolme oikein pääsee jengiin.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Noilla kysymyksillä selvitetään se, kuka on harhaoppinen.


      • "Näillä kolmella kysymyksella saadaan luotettava tulos ja vain tuloksella kolme oikein pääsee jengiin."

        :D Ainakin joidenkin uskovien kohdalla tuo pitää paikkansa. Ensin pitää olla "oikeat" poliittiset mielipiteet, ennen kuin he sitten tuomitsevat voiko toinen uskova olla aito vai ei.


      • Olet selvästi päässyt asian ytimeen 😏


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Näillä kolmella kysymyksella saadaan luotettava tulos ja vain tuloksella kolme oikein pääsee jengiin."

        :D Ainakin joidenkin uskovien kohdalla tuo pitää paikkansa. Ensin pitää olla "oikeat" poliittiset mielipiteet, ennen kuin he sitten tuomitsevat voiko toinen uskova olla aito vai ei.

        Sano nyt mielummin miten se uskovaisen aitous mielestäsi varmistetaan, kun kerran olet uskova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano nyt mielummin miten se uskovaisen aitous mielestäsi varmistetaan, kun kerran olet uskova.

        Millaiselle uskovalle on ongelma toisen uskovaisen aitous?
        Siis ketkä palstallakin yrittävät toisia vähättelemällä ja mollaamalla epätoivoisesti osoittaa olevansa aidosti uskossa?
        Olenko väärässä jos oletan kyseessä olevan herätysliikkeiden sekä vapaiden suuntien edustajien?
        Kyllä kai aitouskoon pitäisi kuulua apostolien tapaan rohkeus tunnustaa viiteryhmänsä nimellä uskoaan, vai olenko tässäkin asiassa väärässä?


    • Anonyymi

      Yksinkertainen lakmuspaperin nuolaisu ja sen vertaaminen värikartastoon antaa PH lukemaksi aitouskavaisella aina alle 7.
      Mieluummin lähempänä 5 kuin 7 niin aidosti on happaman puolella.

      • Anonyymi

        Olipa hyvä, mutta kun nimen omaan uskovilla tuo happamuus perataan pois, kun Jeesus sanoo taivasten valtakunnan olevan happaman taikinan kaltainen, koska Paavali sanoo, että peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tuli uusi taikina, sillä onhan Jeesus Kristuksena teurasrerru pääsiäisen uhrilampaana. Uskovaisten kuuluu olla siis happamattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvä, mutta kun nimen omaan uskovilla tuo happamuus perataan pois, kun Jeesus sanoo taivasten valtakunnan olevan happaman taikinan kaltainen, koska Paavali sanoo, että peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tuli uusi taikina, sillä onhan Jeesus Kristuksena teurasrerru pääsiäisen uhrilampaana. Uskovaisten kuuluu olla siis happamattomia.

        Jeesushan teurastettiin happamattoman leivän juhlan aikaan, joka on esikoispoikien Jahven määräämä surmajuhla.


    • Anonyymi

      aito uskova luopuisi uskosta , jos tietäisi totuuden jeesuksesta ?

      • Anonyymi

        Tana, ei vaan tietäisi totuuden KRISTUKSESTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tana, ei vaan tietäisi totuuden KRISTUKSESTA.

        Uskon edellytys on uskoa Kristukseen ei Jeesukseen. Sellaista kuin uskoa Jeesukseen ei ole edes olemassa


    • Anonyymi

      Uskovan aitouden ratkaisee Jeesus Kristus, kuinka Hän elää uskovassa ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Olla Kristuksessa niin kaikki ratkee, antaa Jeesuksen sitten vaikuttaa toiminnan kokonaan.

      • Anonyymi

        Jos käyttämäsi nimimerkki osoittaa uskovan aitoutta, niin millaisen merkityksen arvioit kaikkien meidän anonyymien saavan Jeesukselta?


    • Anonyymi

      No en ole koskaan kuullut kenenkään julistavan itseään aitouskovaiseksi.
      Kysyttäessä oletko kristitty, olen monesti kuullut vastauksen, että olen.

      Näin kävi minullekin viime vuoden joulun alusviikolla.
      Katselin erästä näyteikkunaa puolisoni kanssa ja kiinnitin huomioni erääseen uskonnollistaustaiseen joulukorttiin mainiten puolisolleni, että onpa kaunis joulukortti.
      Viereeni oli tullut minulle tuntematon ihminen, joka kysyi, että oletko kristitty.
      Vastasin, että olen. Hänkin mainitsi olevansa kristitty, ja yhteinen kieli välillämme syntyi välittömästi.

      Jeesus toteaa tosi kristitystä tähän tapaan, että se kuka rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestään, kaikesta voimastaan ja kaikesta mielestään ja lähimmäistään kuten itseään, sen Jumala julistaa vanhurskaaksi, ja hänen nimensä on kirjoitettuna Elämän Kirjassa.
      Pyhän hengen hedelmät saavat aikaan todellisen mielenmuutoksen ja muutoksen käyttäytymisessä lähimmäisiään kohtaan.

      Ja tottakai "tosi kristitty" tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen ihmisten edessä julistaen samalla, mikäli mahdollista, evankeliumien ilosanomaakin.
      -jeesusfani-

      • Anonyymi

        "Ja tottakai "tosi kristitty" tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen ihmisten edessä "


        Miksi ihmeessä ihmisten edessä eikö yksin omassa rauhassa voi tällaista tehdä vai pitääkö se tehdä ihmisten edessä siksi että nämä ihmiset sitten käyvät kertomassa Jeesukselle tämän asian ?Onko tämä siis jonkinlainen tiedotus ja informaatioketju?

        Miten sitten sellainen ihminen joka oikeasti uskoo Jeesukseen mutta ei kerro sitä ihmisten edessä onko hän jotenkin väliinputoaja ?

        Kun sitten viimeisellä tuomiolla Jeesus (kaikkitietävänä) tietää että henkilö on uskonut Jeesukseen hän sanoo ettei se ole asian pointti taivaaseen vaan se että kertoo tämän ihmisille .

        Siksi olisinkin hyvä että opetettaisiin että usko ei sinänsä näissä kotimaisissa lahkoissa ole asian ydin vaan se kertominen lahkon jäsenille että uskoo Jeesukseen .

        Mitä tehdä ihmiselle joka uskoo Jeesukseen ja että Jeesus on Jumala mutta ei kerro siitä julkisesti onko se tie helvettiin lahkoissa ? Onko siis olemassa vilpittömästi Jeesukseen uskovia ihmisiä jotka poltetaan helvetissä ja miksi näistä ei juurikaan puhuta.?


      • Anonyymi

        Jeesus ei ole voinut todeta kristityistä yhtään mitään, koska kristinusko luotiin kymmeniä vuosia hänen kuilemansa jälkeen, ja siihen sopivat evankeliumitkin tuntemattomien tekijöiden toimesta noin satavuotta myöhemmin.


    • Anonyymi

      Se mitataan kaatumiskokouksissa joka kaatuu korkeimmalta ja lujimpaa sekä mölisee kielillä vakuuttavimmin.

      • Varsin helppo hoitaa desibelimittarilla.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Varsin helppo hoitaa desibelimittarilla.

        No nämä ovat vain jumalattomien pahantahtoisia irvikuvia mitä kuvittelevat ilkeyksissään, mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä! Ongelmaksi vaan muodostuu, että jumalaton ei tunne Jeesusta eikä ainakaan tunnusta Häntä eli on tosi ongelmaista yleensäkään jumalattoman ihmisen tai liberaalin arvioida on henkilö Jeesuksessa vai ei?

        Eli parhaiten meidät tunnistaa ja tunnustaa Jeesus Kristus! Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nämä ovat vain jumalattomien pahantahtoisia irvikuvia mitä kuvittelevat ilkeyksissään, mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä! Ongelmaksi vaan muodostuu, että jumalaton ei tunne Jeesusta eikä ainakaan tunnusta Häntä eli on tosi ongelmaista yleensäkään jumalattoman ihmisen tai liberaalin arvioida on henkilö Jeesuksessa vai ei?

        Eli parhaiten meidät tunnistaa ja tunnustaa Jeesus Kristus! Amen

        Ei kyllähän se nyt jos äänestä mitataan niin desibelimittari on siis oikein luotettava laite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nämä ovat vain jumalattomien pahantahtoisia irvikuvia mitä kuvittelevat ilkeyksissään, mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä! Ongelmaksi vaan muodostuu, että jumalaton ei tunne Jeesusta eikä ainakaan tunnusta Häntä eli on tosi ongelmaista yleensäkään jumalattoman ihmisen tai liberaalin arvioida on henkilö Jeesuksessa vai ei?

        Eli parhaiten meidät tunnistaa ja tunnustaa Jeesus Kristus! Amen

        Room. 12:11

        Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nämä ovat vain jumalattomien pahantahtoisia irvikuvia mitä kuvittelevat ilkeyksissään, mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä! Ongelmaksi vaan muodostuu, että jumalaton ei tunne Jeesusta eikä ainakaan tunnusta Häntä eli on tosi ongelmaista yleensäkään jumalattoman ihmisen tai liberaalin arvioida on henkilö Jeesuksessa vai ei?

        Eli parhaiten meidät tunnistaa ja tunnustaa Jeesus Kristus! Amen

        "mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä!"

        Eli jeesus on jonkinlainen loinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä!"

        Eli jeesus on jonkinlainen loinen

        Ei, vaan KRISTUS Nämä ei vain erota että mikä on Jeesus ja mikä on Kristus, kuten eivät hyvää ja pahaakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nämä ovat vain jumalattomien pahantahtoisia irvikuvia mitä kuvittelevat ilkeyksissään, mutta uskovan tunnistaa mm. siitä että asuuko Jeesus hänessä! Ongelmaksi vaan muodostuu, että jumalaton ei tunne Jeesusta eikä ainakaan tunnusta Häntä eli on tosi ongelmaista yleensäkään jumalattoman ihmisen tai liberaalin arvioida on henkilö Jeesuksessa vai ei?

        Eli parhaiten meidät tunnistaa ja tunnustaa Jeesus Kristus! Amen

        Voitko kertoa miten määrittelet mainitsemasi jumalattoman ihmisen?
        Annat ymmärtää sinun tapasi uskoa Jeesukseen olevan ainoa oikea kapean portin tie ja meidän muiden taas olevan lavean tien kulkijoita, kuitenkaan kukaan ei noudata Raamatun Kirjoituksia kirjaintakaan muuttamatta uskossaan ja elämässään.
        Mitä Jeesus tekee seuraajillaan, jotka eivät noudata Hänen Raamatussa antamaansa Tahtoa ihmisille? Ruokkiiko tottelematonta hänen oma itsekkyytensä ja oletus muihin nähden parempiosaisuudesta?


      • Anonyymi

        Tarkennuksena kaatumiseen: kun kaatuu ja pää kolahtaa maahan/lattiaan mitä pidempään jatkuu tyhjä kumina sen varmemmin aitouskovainen!


    • Anonyymi

      Kyllä kuka tahansa pystyy tarkistamaan uskovaisen aitouden. Mitä älyttömämpiä uskovaisen jutut ovat, sitä aidompi uskovainen on kyseessä.

      • Anonyymi

        Osittain oikeassa, sillä Jumalahan saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa meidät jotka nyt yleensä pelastukseen suostuvat ja ovat pelastettavissa.

        1. Kor. 1:21

        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osittain oikeassa, sillä Jumalahan saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa meidät jotka nyt yleensä pelastukseen suostuvat ja ovat pelastettavissa.

        1. Kor. 1:21

        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

        Juuri näin, ja kyseessä on siis Jahve Jumala, vielä aitouden vakuudeksi.


    • Anonyymi

      😸 Hyvä aloitus! 👍

    • Anonyymi

      Minä siis en ole aito uskovainen kun uskon Jeesukseen mutta en halua huudella asiasta kadunkulmissa tai muualla ihmisille koska pidän sitä tekopyhänä enkä näe asiassa mitään tarkoitusta .

      Jos en ole siis aito uskovainen onko aidolla uskovaisella vinkkiä miten saisin todistettua itselleni että en usko Jeesukseen vaikka uskonkin Jeesukseen .

      • :D Tuo oli aika hyvin sanottu.


      • Anonyymi

        "Minä siis en ole aito uskovainen kun uskon Jeesukseen ..."

        Tämä on kauheaa, ei puolinainen ja taktinen "usko" ole sitä mitä Jeesus tarkoitti. Hän tarkoitti sitä, että uskoo aidosti ja toimivasti Jeesukseen, uudestisyntyy upotuksessa ja sitten elää aidolla ja toimivalla tavalla yhdessä Jeesuksen kanssa, joka sitten aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen, lähimmäis- ja lähetystyön.

        Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa.

        Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä siis en ole aito uskovainen kun uskon Jeesukseen ..."

        Tämä on kauheaa, ei puolinainen ja taktinen "usko" ole sitä mitä Jeesus tarkoitti. Hän tarkoitti sitä, että uskoo aidosti ja toimivasti Jeesukseen, uudestisyntyy upotuksessa ja sitten elää aidolla ja toimivalla tavalla yhdessä Jeesuksen kanssa, joka sitten aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen, lähimmäis- ja lähetystyön.

        Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa.

        Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto.

        "Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto."


        Olen ihan hereillä oleva ihminen ja uskon Jeesukseen en pelkää mitään enkä varsinkaan uskoani tai uskoni ulkopuolella olevia asioita .
        Ihmettelen vain miten tämä uskoni enteilee minulle huonoa palkkaa tuomiolla siksi jos mahdollista on aion siellä viimeisellä tuomiolla etsiä aitouskovan juuri sinut todistamaan ja perustelemaan Jeesukselle miksi minun uskoni on sinun uskoasi niin paljon huonompi usko ja miksi juuri sinun uskosi on aitoa Jeesuksen silmissä verrattain minun uskooni .

        Tämä on todellakin kauheaa uskoa Jeesukseen mutta ei pääse uskostaan irti vaikka paremmat aitouskovaiset kertovat heidän uskonsa olevan ainoa oikea usko ja tämä minun vähäpätöinen vilpitön usko vie minut vain turmioon tai ainakin saan kovin huonon palkan tuomiolla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto."


        Olen ihan hereillä oleva ihminen ja uskon Jeesukseen en pelkää mitään enkä varsinkaan uskoani tai uskoni ulkopuolella olevia asioita .
        Ihmettelen vain miten tämä uskoni enteilee minulle huonoa palkkaa tuomiolla siksi jos mahdollista on aion siellä viimeisellä tuomiolla etsiä aitouskovan juuri sinut todistamaan ja perustelemaan Jeesukselle miksi minun uskoni on sinun uskoasi niin paljon huonompi usko ja miksi juuri sinun uskosi on aitoa Jeesuksen silmissä verrattain minun uskooni .

        Tämä on todellakin kauheaa uskoa Jeesukseen mutta ei pääse uskostaan irti vaikka paremmat aitouskovaiset kertovat heidän uskonsa olevan ainoa oikea usko ja tämä minun vähäpätöinen vilpitön usko vie minut vain turmioon tai ainakin saan kovin huonon palkan tuomiolla .

        "Ihmettelen vain miten tämä uskoni enteilee minulle huonoa palkkaa tuomiolla siksi jos ..."

        Arvioni perustuu edelliseen viestiisi, jossa toit esiin että olet ns. unelias ja pelokas uskova, kun Jeesus peräänkuuluttaa taistelevia uskovia. Ihana asia että itsekin huomasit erheesi ja pyrit sitä nyt korjaamaan. Ärhäköinti toista uskovaa vastaan on jo sopimatonta eikä tällainen metelöinti ole yhtään Jeesuksen tahdon mukaista.

        Olet hieman ristiriitainen, korjasit ensimmäisen viestin erheesi ja sitten tämän viestin lopussa palaat taas vihamielisyyden syövyreihin mikä ei ole taatusti Herramme tahdon mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä siis en ole aito uskovainen kun uskon Jeesukseen ..."

        Tämä on kauheaa, ei puolinainen ja taktinen "usko" ole sitä mitä Jeesus tarkoitti. Hän tarkoitti sitä, että uskoo aidosti ja toimivasti Jeesukseen, uudestisyntyy upotuksessa ja sitten elää aidolla ja toimivalla tavalla yhdessä Jeesuksen kanssa, joka sitten aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen, lähimmäis- ja lähetystyön.

        Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa.

        Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto.

        Kaikki ev.lut kirkkoon kuuluvat rahoittavat raamattu.fi palvelua, ja näin edesauttavat evankeliumin saatavuutta. Se ei ole "uinuvaa uskoa".

        Ei varmasti tarvitse kenenkään mennä kadunkulmaan huutelemaan, mitä Jeesus väitetysti olisi opettanut. Jokainen voi lukea raamattu.fi -sivulta Jeesuksen opetukset itse, jolloin välttyy myös virheellisiltä väitteiltä ja huutelijoiden omilta mielipiteiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmettelen vain miten tämä uskoni enteilee minulle huonoa palkkaa tuomiolla siksi jos ..."

        Arvioni perustuu edelliseen viestiisi, jossa toit esiin että olet ns. unelias ja pelokas uskova, kun Jeesus peräänkuuluttaa taistelevia uskovia. Ihana asia että itsekin huomasit erheesi ja pyrit sitä nyt korjaamaan. Ärhäköinti toista uskovaa vastaan on jo sopimatonta eikä tällainen metelöinti ole yhtään Jeesuksen tahdon mukaista.

        Olet hieman ristiriitainen, korjasit ensimmäisen viestin erheesi ja sitten tämän viestin lopussa palaat taas vihamielisyyden syövyreihin mikä ei ole taatusti Herramme tahdon mukaista.

        "Arvioni perustuu edelliseen viestiisi, jossa toit esiin että olet ns. unelias ja pelokas uskova, "

        Arviosi voi joskus olla väärä vaikka muuten kuulostatkin niin täydelliseltä ihmettelin vain miten voin uskoa Jeesukseen vilpittömästi mutta en ole aitouskovan mielestä aidosti uskovainen .Miten sinä löysit pelokkuutta kyseisestä kommentista ?

        "kun Jeesus peräänkuuluttaa taistelevia uskovia"

        Niin itse olen rauhan uskova ja silti uskon Jeesukseen ja pidän Jeesustakin enemmän rauhan ilmentymänä kuin taistelijana tai sotilaana.

        " Ihana asia että itsekin huomasit erheesi ja pyrit sitä nyt korjaamaan."

        ??? Nyt minä kyllä ihmettelen mihin viittaat

        " Ärhäköinti toista uskovaa vastaan on jo sopimatonta eikä tällainen metelöinti ole yhtään Jeesuksen tahdon mukaista."

        Tosi on näin en voisi koskaan sanoa ihmiselle joka kertoo uskovansa Jeesukseen että tällä tulee olemaan huono palkka asiasta tuomiolla syystä että hän ei toimi tai usko kuten minä kyllä toisen uskoa pitää kunnioittaa ja arvostaa yhtä korkealle kuin omaansa muutenhan se on jo itsensä ylentämistä ja käy pian niin että se joka luulee olevansa sokeudessaan ja itse ihailussaan Jeesuksen luona ensimmäisten joukossa joutuukin viimeiseksi tai jopa ovet sulkeutuu.

        "Olet hieman ristiriitainen, korjasit ensimmäisen viestin erheesi ja sitten tämän viestin lopussa palaat taas vihamielisyyden syövyreihin mikä ei ole taatusti Herramme tahdon mukaista."

        Niin voi olla että Jeesus ja usko minussa loukkaantui siihen että joku ulkopuolinen taho jakelee Jeesuksen puolesta palkkoja uskovaisille heidän oman uskonsa perusteella ja se minusta on saatanan työtä jos mikä ja on saanut lukemattomia ihmisiä luopumaan edes mahdollisuudesta saada tutustua Jeesukseen ja kristinuskoon .

        Yleensä tällaisen saatanan työntekijän tuntee siitä että hän korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja mesoaa julkisesti erinomaisuudestaan katujen kulmilla nykyään somessa ja palstoilla eikä osaa olla vaatimaton vilpitön uskovainen joka kunnioittaa muiden uskoa ja ymmärtää että kaikilla meillä on oma uniikki suhde Jeesukseen ja ne vilpittömät vaatimattomat uskovaiset jotka eivät kailota uskoaan kadunkulmissa niin että muut sen huomaisi ovat yleensä vilpittömiä myös muissa toimissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minä siis en ole aito uskovainen kun uskon Jeesukseen ..."

        Tämä on kauheaa, ei puolinainen ja taktinen "usko" ole sitä mitä Jeesus tarkoitti. Hän tarkoitti sitä, että uskoo aidosti ja toimivasti Jeesukseen, uudestisyntyy upotuksessa ja sitten elää aidolla ja toimivalla tavalla yhdessä Jeesuksen kanssa, joka sitten aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen, lähimmäis- ja lähetystyön.

        Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa.

        Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto.

        "Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa"

        Niin eikö tuo ole Herran suuri siunaus ja muuten yhtäkään en ole 56 vuoden aikana nähnyt, en kotimaassa enkä ulkomailla. Missä vika , onko usko heikoissa ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        "Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa"

        Niin eikö tuo ole Herran suuri siunaus ja muuten yhtäkään en ole 56 vuoden aikana nähnyt, en kotimaassa enkä ulkomailla. Missä vika , onko usko heikoissa ?

        "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja
        kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa
        saaneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on
        salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Arvioni perustuu edelliseen viestiisi, jossa toit esiin että olet ns. unelias ja pelokas uskova, "

        Arviosi voi joskus olla väärä vaikka muuten kuulostatkin niin täydelliseltä ihmettelin vain miten voin uskoa Jeesukseen vilpittömästi mutta en ole aitouskovan mielestä aidosti uskovainen .Miten sinä löysit pelokkuutta kyseisestä kommentista ?

        "kun Jeesus peräänkuuluttaa taistelevia uskovia"

        Niin itse olen rauhan uskova ja silti uskon Jeesukseen ja pidän Jeesustakin enemmän rauhan ilmentymänä kuin taistelijana tai sotilaana.

        " Ihana asia että itsekin huomasit erheesi ja pyrit sitä nyt korjaamaan."

        ??? Nyt minä kyllä ihmettelen mihin viittaat

        " Ärhäköinti toista uskovaa vastaan on jo sopimatonta eikä tällainen metelöinti ole yhtään Jeesuksen tahdon mukaista."

        Tosi on näin en voisi koskaan sanoa ihmiselle joka kertoo uskovansa Jeesukseen että tällä tulee olemaan huono palkka asiasta tuomiolla syystä että hän ei toimi tai usko kuten minä kyllä toisen uskoa pitää kunnioittaa ja arvostaa yhtä korkealle kuin omaansa muutenhan se on jo itsensä ylentämistä ja käy pian niin että se joka luulee olevansa sokeudessaan ja itse ihailussaan Jeesuksen luona ensimmäisten joukossa joutuukin viimeiseksi tai jopa ovet sulkeutuu.

        "Olet hieman ristiriitainen, korjasit ensimmäisen viestin erheesi ja sitten tämän viestin lopussa palaat taas vihamielisyyden syövyreihin mikä ei ole taatusti Herramme tahdon mukaista."

        Niin voi olla että Jeesus ja usko minussa loukkaantui siihen että joku ulkopuolinen taho jakelee Jeesuksen puolesta palkkoja uskovaisille heidän oman uskonsa perusteella ja se minusta on saatanan työtä jos mikä ja on saanut lukemattomia ihmisiä luopumaan edes mahdollisuudesta saada tutustua Jeesukseen ja kristinuskoon .

        Yleensä tällaisen saatanan työntekijän tuntee siitä että hän korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja mesoaa julkisesti erinomaisuudestaan katujen kulmilla nykyään somessa ja palstoilla eikä osaa olla vaatimaton vilpitön uskovainen joka kunnioittaa muiden uskoa ja ymmärtää että kaikilla meillä on oma uniikki suhde Jeesukseen ja ne vilpittömät vaatimattomat uskovaiset jotka eivät kailota uskoaan kadunkulmissa niin että muut sen huomaisi ovat yleensä vilpittömiä myös muissa toimissaan.

        "... mutta en ole aitouskovan mielestä aidosti uskovainen ."

        Tämä on sinun arviosi itsestäsi!


        "Niin itse olen rauhan uskova ja silti uskon Jeesukseen ja ..."

        Hyvä näin, mutta hyväksy myös taistelevat uskovat joita Herramme käyttää eri rintamalohkoilla.

        "Tosi on näin en voisi koskaan sanoa ihmiselle joka kertoo uskovansa Jeesukseen että tällä tulee olemaan huono palkka asiasta tuomiolla syystä että ..."

        Juuri näinhän se on että unelias ja pelokas uskova saa melko huonon palkan, vaikka pelastuukin. Lisäksi kaikenlainen uhkailu on turhaa ja lisäksi olet aika vihamielinen ihminen.


        "Niin voi olla että Jeesus ja usko minussa loukkaantui siihen että joku ulkopuolinen taho jakelee Jeesuksen puolesta palkkoja ..."

        Minusta kuvittelusi palkkojenjaosta jo nyt tässä keskustelussa on tosi yliampuvaa ja voisi jopa taas todeta, että vihamielistä. Jeesus maksaa sitten aikanaan palkansa joten odottele nyt siihen saakka kärsivällisesti.

        Eiköhän tuo vihamielisyytesi jo huuda tarpeeksi eli loppupurkaukseesi ei ole tarvis vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja
        kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa
        saaneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on
        salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

        ""Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja
        kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä."

        Näkyvä rukous kadunkulmissa on sopimatonta, mutta evankeliumin julistus kadunkulmissa on sitäkin hyväksyntävämpää jos Jeesus on tällaiseen kehoittanut. Tulee olla tarpeeksi nöyrä uskova, että tottelee Herramme käskyjä ja tahtoa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "... mutta en ole aitouskovan mielestä aidosti uskovainen ."

        Tämä on sinun arviosi itsestäsi!


        "Niin itse olen rauhan uskova ja silti uskon Jeesukseen ja ..."

        Hyvä näin, mutta hyväksy myös taistelevat uskovat joita Herramme käyttää eri rintamalohkoilla.

        "Tosi on näin en voisi koskaan sanoa ihmiselle joka kertoo uskovansa Jeesukseen että tällä tulee olemaan huono palkka asiasta tuomiolla syystä että ..."

        Juuri näinhän se on että unelias ja pelokas uskova saa melko huonon palkan, vaikka pelastuukin. Lisäksi kaikenlainen uhkailu on turhaa ja lisäksi olet aika vihamielinen ihminen.


        "Niin voi olla että Jeesus ja usko minussa loukkaantui siihen että joku ulkopuolinen taho jakelee Jeesuksen puolesta palkkoja ..."

        Minusta kuvittelusi palkkojenjaosta jo nyt tässä keskustelussa on tosi yliampuvaa ja voisi jopa taas todeta, että vihamielistä. Jeesus maksaa sitten aikanaan palkansa joten odottele nyt siihen saakka kärsivällisesti.

        Eiköhän tuo vihamielisyytesi jo huuda tarpeeksi eli loppupurkaukseesi ei ole tarvis vastata.

        "Eiköhän tuo vihamielisyytesi jo huuda tarpeeksi eli loppupurkaukseesi ei ole tarvis vastata."


        Höpö höpö et ole edes uskovainen vaan jonkun lahkon mannekiini ei oikea uskovainen koskaan puuttuisi toisen ihmisen uskoon ja arvostelisi sitä ja jopa antaisi sille tuomioita Jeesuksen nimissä .

        Olet varmasti nuori ihminen ja vielä vajavainen henkisen kasvun kohdalla joten elämä varmasti antaa sinullekkin viisautta tuon "taistelun " ja muun agressiivisen ja yli -innokkaan oman itsen esille tuomisen sijaan .

        Ole rauhassa vielä sinäkin löydät rauhan ja ihan oman uskon jossa huomaat että turha mesominen ja taisteleminen on aivan turhaa alat arvostaa taistelun sijaan rauhaa ja viisautta ja mikä tärkeintä itseäsi terveellä tavalla silloin opit arvostamaan myös muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja
        kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä."

        Näkyvä rukous kadunkulmissa on sopimatonta, mutta evankeliumin julistus kadunkulmissa on sitäkin hyväksyntävämpää jos Jeesus on tällaiseen kehoittanut. Tulee olla tarpeeksi nöyrä uskova, että tottelee Herramme käskyjä ja tahtoa. Amen

        Tekopyhää on kaikenlainen hurskaiden tekojen tuominen ihmisten näkyville.
        "1 »Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."
        Esimerkkinä Jeesus mainitsee almujen antamisen, rukoilun ja paaston, ja kertoo miten ne voisi tehdä salaa. Mutta myös julkinen saarnaus on tekopyhää hurskautta.

        Sen sijaan tekopyhää ei ole pitää saatavilla raamattu.fi sivuston kaltaista sivustoa josta halukkaat voivat oma-aloitteisesti käydä lukemassa evankeliumia, ilman että sitä yritetään väkisin tuputtaa. On myös perusteltua kuulua ev.lut kirkkoon ja maksaa kirkollisveroja, joista osa käytetään ko. sivuston ylläpitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekopyhää on kaikenlainen hurskaiden tekojen tuominen ihmisten näkyville.
        "1 »Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne."
        Esimerkkinä Jeesus mainitsee almujen antamisen, rukoilun ja paaston, ja kertoo miten ne voisi tehdä salaa. Mutta myös julkinen saarnaus on tekopyhää hurskautta.

        Sen sijaan tekopyhää ei ole pitää saatavilla raamattu.fi sivuston kaltaista sivustoa josta halukkaat voivat oma-aloitteisesti käydä lukemassa evankeliumia, ilman että sitä yritetään väkisin tuputtaa. On myös perusteltua kuulua ev.lut kirkkoon ja maksaa kirkollisveroja, joista osa käytetään ko. sivuston ylläpitoon.

        Juuri näin rauhassa omilla ehdoilla antaa Jeesuksen vetää puoleensa itse jos ihmistä kiinnostaa kyllä hän sitten yhä enemmän asiasta alkaa kiinnostumaan ja tutkimaan.

        Nämä älämölöt jotka kutsuvat itseään nykyajan apostoleiksi jotka mesoavat arvostelevat ja uhkailevat mitä hulluimmilla tavoilla tekevät karhunpalveluksen kristinuskolle ajamalla ne vähänkin kiinnostuneet negatiivisuudellaan kauaksi pois ja antavat vielä sellaisen leiman kristinuskolle että se on vain joidenkin hullujen leikkikenttä.

        Ihmistä pitää ymmärtää ja antaa ihmisen itse päätellä asioita haluaako hän jotakin vai ei silloin kaikki lähtee omasta itsestä ja se on vilpitöntä se ei perustu mielikuvituksellisiin pelkoihin tai narsistisiin päämääriin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä siis en ole aito uskovainen kun uskon Jeesukseen ..."

        Tämä on kauheaa, ei puolinainen ja taktinen "usko" ole sitä mitä Jeesus tarkoitti. Hän tarkoitti sitä, että uskoo aidosti ja toimivasti Jeesukseen, uudestisyntyy upotuksessa ja sitten elää aidolla ja toimivalla tavalla yhdessä Jeesuksen kanssa, joka sitten aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen, lähimmäis- ja lähetystyön.

        Myös jotkut aitouskovat saavat Jeesukselta käskyn käydä kadunkulmille huutamaan apostolien tyyliin eikä tätä Herramme tahtoa tule väheksyä ja ylenkatsoa.

        Vaikka oletkin ns. uinuva uskova, mutta voit silti pelastua Jeesuksessa, mutta uneliaisuus ja toimimattomuus kielii tosi huonoa palkkaa minkä Herramme sitten tuomiolla antaa. Uinuvia ja pelokkaita uskovia on mutta tämä ei ole Herramme Jeesuksen tahto.

        Tässä ollaan myös aitouskovaisuuden ytimessä, viestissä aitouskova uumoilee"epäaidolle" uskovalle "huonoa palkkaa" ja tämä onkin hyvin tyypillistä, että joko suoraan tai epäsuoraan jaellaan niitä kadotustuomiota ihmisen valtuuksin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että vaikka uskotkin Jeesusta? Vai tarkoitatko, että uskot siltikin Kristukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ollaan myös aitouskovaisuuden ytimessä, viestissä aitouskova uumoilee"epäaidolle" uskovalle "huonoa palkkaa" ja tämä onkin hyvin tyypillistä, että joko suoraan tai epäsuoraan jaellaan niitä kadotustuomiota ihmisen valtuuksin.

        -a-teisti-

        "kaduille ja kulmille" = KAIKKI SAAVAT tulla, = kaste kaikille !
        ketään siitä valikoimalla vaan k a i k i l l e.

        evankeliumia on kristityissä maissa julistettu / julistetaan,

        "Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kantautunut
        kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin" Room: 10: 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaduille ja kulmille" = KAIKKI SAAVAT tulla, = kaste kaikille !
        ketään siitä valikoimalla vaan k a i k i l l e.

        evankeliumia on kristityissä maissa julistettu / julistetaan,

        "Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kantautunut
        kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin" Room: 10: 11

        Niin julistetaan Paavalin syntioppievankeliumia Jeesuksen nimeen Kristuksena, joka Matteuksen evankeliumin mukaan - Jeesuksen nimeen tekeminen - on laittomuuden tekemistä ja näille Jeesus sanoo, menkää pois, en tunne teitä, te laittomuuden tekijät.

        Jeesus kehotti evankeliumillaan julistaamaan taivasten valtakunnan tulleen maan päälle, eikä itseään uhrina Jahvelle, jonka vastustamisesta tuomittiin jumalanpilkasta kuolemaan, ja joka Paavalin evankeliumi pelastaa palvelemaan lihalla synnin lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin rauhassa omilla ehdoilla antaa Jeesuksen vetää puoleensa itse jos ihmistä kiinnostaa kyllä hän sitten yhä enemmän asiasta alkaa kiinnostumaan ja tutkimaan.

        Nämä älämölöt jotka kutsuvat itseään nykyajan apostoleiksi jotka mesoavat arvostelevat ja uhkailevat mitä hulluimmilla tavoilla tekevät karhunpalveluksen kristinuskolle ajamalla ne vähänkin kiinnostuneet negatiivisuudellaan kauaksi pois ja antavat vielä sellaisen leiman kristinuskolle että se on vain joidenkin hullujen leikkikenttä.

        Ihmistä pitää ymmärtää ja antaa ihmisen itse päätellä asioita haluaako hän jotakin vai ei silloin kaikki lähtee omasta itsestä ja se on vilpitöntä se ei perustu mielikuvituksellisiin pelkoihin tai narsistisiin päämääriin .

        Sinun pitäisi ymmärtää, että juuri se älämölö oikeasti on sitä kristinuskoa, jossa opin mukaan palvotaan Jeesusta uhrina ja teurastettuna uhrilampaana. Valitettavasti he ovat oikeassa. Ehkä olet ajatellut, että kristinuskolla olisi jotakin tekemistä Jeesuksen opetulsen kanssa? Ei ole, vaan ainoastaan Jahven uhrikultin, jota Jeesus vastusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ollaan myös aitouskovaisuuden ytimessä, viestissä aitouskova uumoilee"epäaidolle" uskovalle "huonoa palkkaa" ja tämä onkin hyvin tyypillistä, että joko suoraan tai epäsuoraan jaellaan niitä kadotustuomiota ihmisen valtuuksin.

        -a-teisti-

        "Tässä ollaan myös aitouskovaisuuden ytimessä, viestissä aitouskova uumoilee"epäaidolle" uskovalle "huonoa palkkaa" ja ..."

        Juuri näin, hyvin olet ymmärtänyt että aidossa uskossa olevan tulee olla ehdottoman rehellinen aina, vaikka tämä maailma käyttää sitä sitten häntä vastaan. Täsmälleen samoin kävi Jeesukselle, tätä se elävä kristinusko on, Jeesuksen täsmällistä seuraamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmettelen vain miten tämä uskoni enteilee minulle huonoa palkkaa tuomiolla siksi jos ..."

        Arvioni perustuu edelliseen viestiisi, jossa toit esiin että olet ns. unelias ja pelokas uskova, kun Jeesus peräänkuuluttaa taistelevia uskovia. Ihana asia että itsekin huomasit erheesi ja pyrit sitä nyt korjaamaan. Ärhäköinti toista uskovaa vastaan on jo sopimatonta eikä tällainen metelöinti ole yhtään Jeesuksen tahdon mukaista.

        Olet hieman ristiriitainen, korjasit ensimmäisen viestin erheesi ja sitten tämän viestin lopussa palaat taas vihamielisyyden syövyreihin mikä ei ole taatusti Herramme tahdon mukaista.

        Ahaa, sinunko todistuksesi mukaan kanssasi eri mieltä oleminen on Raamatullisesti sopimatonta? Vaikka sinäkään et kirjaintakaan muuttamatta elä elämääsi Raamatussa kerrotulla tavalla, jonka kerrot olewan ainoa oikea tapa elää Herran tahdon mukaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä ollaan myös aitouskovaisuuden ytimessä, viestissä aitouskova uumoilee"epäaidolle" uskovalle "huonoa palkkaa" ja ..."

        Juuri näin, hyvin olet ymmärtänyt että aidossa uskossa olevan tulee olla ehdottoman rehellinen aina, vaikka tämä maailma käyttää sitä sitten häntä vastaan. Täsmälleen samoin kävi Jeesukselle, tätä se elävä kristinusko on, Jeesuksen täsmällistä seuraamista.

        Otan osaa, kommenttisi mukaan teillä on Jeesuksen täsmällisessä seuraamisessa edessänne julma kohtalo ennen pääsyänne Taivaan Kirkkauteen.
        Pikkasen oudoksuttaa, ettei media ole havainnut teidän elävän tuhansia vuosia sitten Raamatussa kerrotulla tavalla ja tehnyt teistä juttua?
        Hyvä että kaltaisianne on, jotka eivät omalla toiminnallaan ole aiheuttamassa maapallon ilmastonmuutosta ja tuntemamme elävän elämän muotojen katoamista.
        Onnistut siis liittymään tietoverkkoonkin jollakin muulla tapaa, kuin laitteella jonka valmistusprosessi edesauttaa ilmastonmuutoksen toteutumista ihmiselle vaarallisella tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin rauhassa omilla ehdoilla antaa Jeesuksen vetää puoleensa itse jos ihmistä kiinnostaa kyllä hän sitten yhä enemmän asiasta alkaa kiinnostumaan ja tutkimaan.

        Nämä älämölöt jotka kutsuvat itseään nykyajan apostoleiksi jotka mesoavat arvostelevat ja uhkailevat mitä hulluimmilla tavoilla tekevät karhunpalveluksen kristinuskolle ajamalla ne vähänkin kiinnostuneet negatiivisuudellaan kauaksi pois ja antavat vielä sellaisen leiman kristinuskolle että se on vain joidenkin hullujen leikkikenttä.

        Ihmistä pitää ymmärtää ja antaa ihmisen itse päätellä asioita haluaako hän jotakin vai ei silloin kaikki lähtee omasta itsestä ja se on vilpitöntä se ei perustu mielikuvituksellisiin pelkoihin tai narsistisiin päämääriin .

        ”Nämä älämölöt jotka kutsuvat itseään nykyajan apostoleiksi jotka mesoavat arvostelevat ja uhkailevat mitä hulluimmilla tavoilla tekevät karhunpalveluksen kristinuskolle ajamalla ne vähänkin kiinnostuneet negatiivisuudellaan kauaksi pois ja antavat vielä sellaisen leiman kristinuskolle että se on vain joidenkin hullujen leikkikenttä.”

        Täsmälleen näin. Sitten he uhriutuvat siitä, että toimintansa ansiosta heitä vieroksutaan.


    • Anonyymi

      Kymmenen jännehyppyä kadunkulmassa Jeesuksen nimeen, jokaisen hypyn ääneen nimeten vakuuttaisi ohikulkevan ateistin aitouskovaisen aitoudesta.

      • Anonyymi

        Jeesuksen nimi ei yksin riitä, vaan Jeesuksen nimeen Kristuksena.

        (Tikku, kun nyppii tämä teidän jatkuva nimien sotkeminen , kun ette edes ymmärrä , että miten niitä kuuluu käyttää uskonnossa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimi ei yksin riitä, vaan Jeesuksen nimeen Kristuksena.

        (Tikku, kun nyppii tämä teidän jatkuva nimien sotkeminen , kun ette edes ymmärrä , että miten niitä kuuluu käyttää uskonnossa).

        Myös uskovaiset uskovat vain Jeesuksen nimeen Kristuksena. Ei ole mitää Jeesukseen uskomista, Jeesus oli aikansa opettaja, jolla oli oppilaita. Jos haluaa käyttää Jeesuksen nimeä yksin, niin silloin uskotaan Jeesusta. Ei kukaan usko professoriin tai opettajaan koulussakaan, vaan uskotaan professoria tai opettajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimi ei yksin riitä, vaan Jeesuksen nimeen Kristuksena.

        (Tikku, kun nyppii tämä teidän jatkuva nimien sotkeminen , kun ette edes ymmärrä , että miten niitä kuuluu käyttää uskonnossa).

        Eiköhän turha ilveily pelleily ja ritualisoiminen ole aivan turhaa pelleilyä ihmisiähän me olemme emmekä sirkupellejä siksi että henkisesti ja älyllisesti saamme itse kukin uskovainen Jeesukselta sen mitä itse kukin tarvitsee.

        asiat asioina ja leikit leikkeinä saahan niitäkin toki harrastaa mutta ei se itse uskosta tai Jeesuksesta tee perimmältään sen arvokkaampaa asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän turha ilveily pelleily ja ritualisoiminen ole aivan turhaa pelleilyä ihmisiähän me olemme emmekä sirkupellejä siksi että henkisesti ja älyllisesti saamme itse kukin uskovainen Jeesukselta sen mitä itse kukin tarvitsee.

        asiat asioina ja leikit leikkeinä saahan niitäkin toki harrastaa mutta ei se itse uskosta tai Jeesuksesta tee perimmältään sen arvokkaampaa asiaa

        Niin, että Jeesus olisi uskonnon varjolla tällainen kivoja asioita antava automaatti, kun lykkää rahan reikään ja kääntää kammesta, niin lokosesta tipahtaa pallo, jonka sisällä on jotakin kivaa? Ei todellakaan ole.

        Luther on sentään puhdistanut uskonnosta tuon puolen krääsän jo ajat sitten - kaikki kunnia kuitenkin katolisille positiivisesta uskostaan, mutta nyt ollaan luterilaisuudessa ja hieman totisempia ja ehdottoman Raamatun mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimi ei yksin riitä, vaan Jeesuksen nimeen Kristuksena.

        (Tikku, kun nyppii tämä teidän jatkuva nimien sotkeminen , kun ette edes ymmärrä , että miten niitä kuuluu käyttää uskonnossa).

        No ensimmäiselle hypylle Jeesus ja joka toiselle hypylle Kristus.
        Ateistina kelpuutan tämänkin aitouskovaisen todistuksen aitoudestaan.
        Tosi on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimi ei yksin riitä, vaan Jeesuksen nimeen Kristuksena.

        (Tikku, kun nyppii tämä teidän jatkuva nimien sotkeminen , kun ette edes ymmärrä , että miten niitä kuuluu käyttää uskonnossa).

        Jeesuksen nimi on Jeesus Nasaretilainen.
        Jeesus ei tiennyt, mikä joku "kristus" edes on tai kuka sellaista haluaisi palvoa, kun voi seurata myös Jeesuksen opetuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimi on Jeesus Nasaretilainen.
        Jeesus ei tiennyt, mikä joku "kristus" edes on tai kuka sellaista haluaisi palvoa, kun voi seurata myös Jeesuksen opetuksia.

        No selvä. Ensimmäiselle hypylle Jeesus Kristus ja joka toiselle Nasaretialainen.
        Kyllä tämäkin kelpaa ateistille todisteeksi kadun kulmassa hyppivän aitouskovaisen aitoudesta.
        Niin ja hyvästä fyysisestä kunnosta.


    • Anonyymi

      Aitouskovien usko on nimenomaan Jahven palvontaa ja Mooseksen lain hokemista ja olemista läpikotaisin syntisiä palvomalla Jeesuksen nimeen Kristusta itsen puolesta uhrattuna tosi Jumalana.

      • Anonyymi

        jaaha, tänne vielä sitten Jehovatkin tyrkyllä omine tulkintoineen, Jehovat kun ei ole kristinuskoa laisinkaan.

        tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaaha, tänne vielä sitten Jehovatkin tyrkyllä omine tulkintoineen, Jehovat kun ei ole kristinuskoa laisinkaan.

        tiedoksi.

        Jahven nimi on myös Jehovan. On se kumma ettet opi tätä asiaa edelleenkään, vaikka varmasti jo sata kertaa sinut on oikaistu tästä asiasta. Mikä vikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahven nimi on myös Jehovan. On se kumma ettet opi tätä asiaa edelleenkään, vaikka varmasti jo sata kertaa sinut on oikaistu tästä asiasta. Mikä vikana?

        Jos puhutaan Jahven kultista niin kyse on samalla Jehovan kultista. Kyseessä on 4000 v vanha uhrikulttijumala ja VT:n saatana ja yhtälailla jehovantodistajat palvovat tätä kuin kristitytkin. Jeesuksen puhuma Jumala on taivasten valtakunnan isä joka siis ei ole Jahve/Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaaha, tänne vielä sitten Jehovatkin tyrkyllä omine tulkintoineen, Jehovat kun ei ole kristinuskoa laisinkaan.

        tiedoksi.

        En tyrkytä uskontoa, olen ihan yhtä umpiateisti kuin Jeesuskin oli, mutta aion välttää ristiinnaulaamiseni.


    • Anonyymi

      Kuten edellä elävästi voimme nähdä niin tämän maailman ihmiset eivät ymmärrä elävää kristinuskoa eikä edes voikaan ymmärtää sillä se on salattu jumalattomilta, ja syystäkin.

      • Anonyymi

        Oi, me ymmärrämme oikein hyvin kristinuskoa. Kun te kristityt ette pysty millään järkevällä tavalla perustelemaan uskomuksianne, yritätte mystifioida ne kietomalla uskomuksenne valheen kaapuun.

        Ette kuitenkaan pysty millään piilottamaan tosiasiaa järjettömyydestänne ja uskomustenne onttoudesta.


      • Anonyymi

        Sellaista salattua tietoa ei tule julistaa meille jumalattomiksi kutsumillesi, joilta on salattu Raamattuun kirjoitettu totuus.
        Sellaista minkä Jumala on turvaluokitellut vain teidän valitsemiensa tietoon, ei pidä jakaa meille jotka emme voi sitä ymmärtää. Salaisen tiedon käsittely on vastuullista puuhaa ja edellyttää haltijaltaan suunsa supussa pitämistä visusti.

        Ihmetyttää miksi Raamattua jaetaan ja julistetaan kaikelle kansalle, kun kerran Sanojen sisältämä informaatio on tarkoitettu ainoastaan teidän piskuiselle joukollenne.
        Olkaahan varovaisia, Herra ei ehkä tykkää teistä jos julkistatte Hänen salaamaansa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi, me ymmärrämme oikein hyvin kristinuskoa. Kun te kristityt ette pysty millään järkevällä tavalla perustelemaan uskomuksianne, yritätte mystifioida ne kietomalla uskomuksenne valheen kaapuun.

        Ette kuitenkaan pysty millään piilottamaan tosiasiaa järjettömyydestänne ja uskomustenne onttoudesta.

        "Kun te kristityt ette pysty millään järkevällä tavalla perustelemaan uskomuksianne, "

        Hyvä kun tunnustit, mitään järkevää tapaa ei ole perustella elävää kristinuskoa, koska se ei kuulu rationalisteille, joille se oma"viisaus" on pääasi. Ei alkuasukkaalle pysty perustelemaan sähköhellankaan toimintaa, mutta käytännössä se onnistuu. Samoin käy elävän kristinuskon kohdalla, sen pitää kokea ja nähdä että huomaa kuinka rakastava Jeesus on käytännönkin elämässä. Ei rakkautta perustella koskaan, se koetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista salattua tietoa ei tule julistaa meille jumalattomiksi kutsumillesi, joilta on salattu Raamattuun kirjoitettu totuus.
        Sellaista minkä Jumala on turvaluokitellut vain teidän valitsemiensa tietoon, ei pidä jakaa meille jotka emme voi sitä ymmärtää. Salaisen tiedon käsittely on vastuullista puuhaa ja edellyttää haltijaltaan suunsa supussa pitämistä visusti.

        Ihmetyttää miksi Raamattua jaetaan ja julistetaan kaikelle kansalle, kun kerran Sanojen sisältämä informaatio on tarkoitettu ainoastaan teidän piskuiselle joukollenne.
        Olkaahan varovaisia, Herra ei ehkä tykkää teistä jos julkistatte Hänen salaamaansa tietoa.

        "Sellaista minkä Jumala on turvaluokitellut vain teidän valitsemiensa tietoon, ei pidä jakaa meille jotka emme voi sitä ymmärtää. "

        Näinhän se on - jumalattomilta kaikki se käytäntö mitä elävä kristinusko edustaa on salattu totaalisesti ja lopullisesti ...

        Luuk. 18:34
        Mutta he eivät ymmärtäneet tästä mitään, ja tämä puhe oli heiltä niin salattu, etteivät he käsittäneet, mitä sanottiin.


        Luuk. 19:42
        ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

        1. Kor. 2:7
        vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,



        "Ihmetyttää miksi Raamattua jaetaan ja julistetaan kaikelle kansalle, kun ..."

        Evankeliumin tähden että jumalattomat oppisivat tehdä parannuksen ja uskoa evankeliumi. Muuten he jäävät paitsi siitä todellisuudesta mikä kuitenkin on määräävässä roolissa tässä kaikkeudessa.


    • Anonyymi

      Uskon aitous, on niin henkilökohtainen asia, ettei sitä tarvitse tuoda ihmisten arvosteltavaksi. Jeesus kyllä tietää uskomme laadun ja vain se riittää. Oma julkinen suullinen tai kirjallinen tunnustus riittää näyttämään sen, ettei kiellä ja häpeä Jeesusta, eikä Jeesus häpeä minua Jumalan edessä.

      • Anonyymi

        " Oma julkinen suullinen tai kirjallinen tunnustus riittää näyttämään sen, ettei kiellä ja häpeä Jeesusta, eikä Jeesus häpeä minua Jumalan edessä."


        Mihin tarvitset julkista tunnustusta eikö Jeesus hyväksy sinua sellaisena kuin olet ? Eikö sinulla ole luottamuksellista suhdetta Jeesukseen vai miksi sinun pitää ilveillä julkisuudessa asian kanssa .

        Taidat olla vielä hieman vieras Jeesukselle .


      • Anonyymi

        "Uskon aitous, on niin henkilökohtainen asia, ettei sitä tarvitse tuoda ihmisten arvosteltavaksi. Jeesus kyllä tietää uskomme laadun ja vain se riittää."

        Viime kädessä asia on näin ja Herramme ei ainoastaan tiedä uskomme määrää ja tasoa, vaan Hän myös osaa ohjata sen oikeille raiteille ja kaikenlisäksi saamme voiman ja viisauden toimia eri tilanteissa Jeesuksen seurakunnan parhaaksi ja evankeliumin ja lähimmäistyön parhaaksi. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Oma julkinen suullinen tai kirjallinen tunnustus riittää näyttämään sen, ettei kiellä ja häpeä Jeesusta, eikä Jeesus häpeä minua Jumalan edessä."


        Mihin tarvitset julkista tunnustusta eikö Jeesus hyväksy sinua sellaisena kuin olet ? Eikö sinulla ole luottamuksellista suhdetta Jeesukseen vai miksi sinun pitää ilveillä julkisuudessa asian kanssa .

        Taidat olla vielä hieman vieras Jeesukselle .

        "Mihin tarvitset julkista tunnustusta eikö Jeesus hyväksy sinua sellaisena kuin olet ?"

        Jeesus ei hyväksy ketään ihmistä sellaisena kuin tämä ihminen on, vaan jokaisen tulee tehdä parannus ja ottaa vastaan uskoontulo Jeesukseen ja sitten tulee elää tässä uudestisyntyneessä olotilassa. Näin tehden henkilö muuntuu sellaiseksi kuin Jeesus haluaa hänen olevan ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihin tarvitset julkista tunnustusta eikö Jeesus hyväksy sinua sellaisena kuin olet ?"

        Jeesus ei hyväksy ketään ihmistä sellaisena kuin tämä ihminen on, vaan jokaisen tulee tehdä parannus ja ottaa vastaan uskoontulo Jeesukseen ja sitten tulee elää tässä uudestisyntyneessä olotilassa. Näin tehden henkilö muuntuu sellaiseksi kuin Jeesus haluaa hänen olevan ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Riittäkö siihen siis parannus, joka tapahtuu alkukantaisessa upotusriitissä ja uskottavalta vaikuttavalla tavalla annetulla suullisella ilmoituksella?
        Miten parannuksen teon pitäisi näkyä ihmisen käytöksessä ja esimerkiksi palstalla kirjallisessa esitystavassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskon aitous, on niin henkilökohtainen asia, ettei sitä tarvitse tuoda ihmisten arvosteltavaksi. Jeesus kyllä tietää uskomme laadun ja vain se riittää."

        Viime kädessä asia on näin ja Herramme ei ainoastaan tiedä uskomme määrää ja tasoa, vaan Hän myös osaa ohjata sen oikeille raiteille ja kaikenlisäksi saamme voiman ja viisauden toimia eri tilanteissa Jeesuksen seurakunnan parhaaksi ja evankeliumin ja lähimmäistyön parhaaksi. Amen

        Tarkoitatko jokaisen jotka julistavat Raamatullisena totuutena asioita jotka kirjaimenkaan verran poikkeavat Raamatun Kirjoituksista ja niiden ymmärtäminen edellyttää julistajan omia selityksiä, olevan aidon uskon ulkopuolella?
        Palstallakaan ei sitten esiintyisi aidossa uskossa olevia julistajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Oma julkinen suullinen tai kirjallinen tunnustus riittää näyttämään sen, ettei kiellä ja häpeä Jeesusta, eikä Jeesus häpeä minua Jumalan edessä."


        Mihin tarvitset julkista tunnustusta eikö Jeesus hyväksy sinua sellaisena kuin olet ? Eikö sinulla ole luottamuksellista suhdetta Jeesukseen vai miksi sinun pitää ilveillä julkisuudessa asian kanssa .

        Taidat olla vielä hieman vieras Jeesukselle .

        Tai sitten vieras sinulle itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittäkö siihen siis parannus, joka tapahtuu alkukantaisessa upotusriitissä ja uskottavalta vaikuttavalla tavalla annetulla suullisella ilmoituksella?
        Miten parannuksen teon pitäisi näkyä ihmisen käytöksessä ja esimerkiksi palstalla kirjallisessa esitystavassa?

        "Riittäkö siihen siis parannus, joka tapahtuu alkukantaisessa upotusriitissä ja uskottavalta vaikuttavalla tavalla annetulla suullisella ilmoituksella?"

        Parannus pitää sisällään täyden käännöksen elämässään, uskon Jeesukseen, upotuksen uudestisyntymisen merkiksi ja sitten tässä uudessa todellisuudessa elämisen ja toimimisen iankaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Riittäkö siihen siis parannus, joka tapahtuu alkukantaisessa upotusriitissä ja uskottavalta vaikuttavalla tavalla annetulla suullisella ilmoituksella?"

        Parannus pitää sisällään täyden käännöksen elämässään, uskon Jeesukseen, upotuksen uudestisyntymisen merkiksi ja sitten tässä uudessa todellisuudessa elämisen ja toimimisen iankaiken.

        Ja mitähän mainitsemasi "parannus" sitten ihan käytännön elämässä tarkoittaa?
        Yhdelle se tarkoitti tupakanpolton vähentämistä, toiselle seuroissa käymistä, kolmannelle kiroilun vähentämistä, neljännelle riitti kun antoi seurakunnalleen rahaa, viides piilotti pornokasettinsa, kuudennelle riitti kuin kertoi ettei hyväksy homoseksuaalisia ihmisiä ja naispappeja.
        Kaikki he paheksuivat uskonsa nimissä miestä joka ei kyennyt lopettamaan epätoivoisista yrityksistään huolimatta päihteiden käyttöä ja tämän vihdoin onnistuessa ilman heidän apuaan sekin parannuksen teko oli mitätön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän mainitsemasi "parannus" sitten ihan käytännön elämässä tarkoittaa?
        Yhdelle se tarkoitti tupakanpolton vähentämistä, toiselle seuroissa käymistä, kolmannelle kiroilun vähentämistä, neljännelle riitti kun antoi seurakunnalleen rahaa, viides piilotti pornokasettinsa, kuudennelle riitti kuin kertoi ettei hyväksy homoseksuaalisia ihmisiä ja naispappeja.
        Kaikki he paheksuivat uskonsa nimissä miestä joka ei kyennyt lopettamaan epätoivoisista yrityksistään huolimatta päihteiden käyttöä ja tämän vihdoin onnistuessa ilman heidän apuaan sekin parannuksen teko oli mitätön.

        "Ja mitähän mainitsemasi "parannus" sitten ihan käytännön elämässä tarkoittaa?"

        Tämä se tuntuu olevan hyvin vaikeaa ilmaista. Mieluummin puhutaan jotain ympärpyöreää ja toisaalta ollaan kovasti vaatimassa vaikka minkä suhteen sitä parannusta.


    • Anonyymi

      Kymmenysten maksaminen lahkolle on riittävä todistus aidosta uskosta. Enemmän maksaminen vain vahvistaa uskoa.

    • Anonyymi

      Aito usko liittyy siihen kuinka ottaa vastaan PYHÄN HENGEN tai PYHÄN HENGEN inkarnaation. Intialaisissa dokumenteissa kerrotaan kahdesta braamiiniluokan pojasta, jotka olivat langenneet juopotteluun, naisiin ja lihan syöntiin. Kun Pyhän Hengen inkarnaatio, Narayana yritti käännyttää heitä oikealle tielle takaisin niin toinen heistä käytti väkivaltaa ja heitti inkarnaatiota pullolla päähän. Molemmat myös pilkkasivat PARANNUKSEEN KUTSUJAA JA KEHOTTAJAA eli Pyhää Henkeä.
      Kaikesta tästä oli seurauksena että nuo kaksi joutuivat ikuiseen pois karsimiseen eli jälleensyntymän kiertokulkuun siten, että he joutuvat toistuvasti kuolemaan maan päällä päästäkseen taivaaseen vähäksi aikaa ja sieltä heidät heitetään aina jälleen takaisin maan päälle kuolemaan.
      Nuo kaksi kuvastaa neljättä kirkkoa eli Tyatiraa eli Jehovan todistajia eli Autuaita ovat ne joilla on vanhurskauden jano ja nälkä heidät ravitaan kirkkoa sekä viidettä kirkko eli Sardesta eli Helluntaikirkkoa eli Autuaita ovat ne jotka muita armahtavat heidät armahdetaan kirkkoa.

      Kolme ensimmäistä kirkkoa :
      1. Roomalais-katoliset = Rakkaus
      2. Protestantit = Toivo
      3. Kreikkalais-katoliset = Usko
      Ovat niitä joilla on rikkeetöön vaellus Jumalan lapsena ja he eivät ole väkivaltaa tehneet ja pilkanneet pyhää henkeä. Heitä voidaan pitää sen tähden ainakin koetuksen jälkeen aitosuskovina.

      Tää on nyt vähänä tekaistu tarina, mutta päätarkoitus oli sanoa että SUHTAUTUMINEN PYHÄÄN HENKEEN RATKAISEE JOIDENKIN OSALTA PALJON. Varmasti on olemassa parempiakin tarinoita, mutta Jeesus sanoi pilkatkoon toki Ihmisen Poikaa ja jopa Jumalaa niin paljon kuin huvittaa, mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä on syypää iankaikkiseen syntiin.

    • Anonyymi

      "Jeesus ei hyväksy ketään ihmistä sellaisena kuin tämä ihminen on"

      Kukaan ei ole kelvollinen Jeesukselle omana itsenään vaan ihmisen on muututtava joksikin toiseksi on vain psykologien ja muiden maallisten harhaanjohtaijien valheita se että ihminen sellaisena kuin on olisi jotenkin hyväksyttävä asia saati että Jeesus hyväksyisi tämän.

      Viha kampanjat joita maallinen ja tieteellinen maailma tekee aitouskovaisia vastaan kuuluu yleensä "hyväksy itsesi sellaisena kuin olet " on suurta eksytystä ja tie helvettiin kenenkään ihmisen ei pidä hyväksyä itseään sellaisena kuin on vaan nähdä itsessään vain suuri virhe ja epätäydellisyys jota Jeesuskaan ei voi sietää ja hyväksyä.

      Jeesus hyväksyy vain muuttuneen ihmisen joka on täydellinen se täydellsyys juuri meistä aitouskovista tekee erityisiä Jeesukselle .

      On turha tulla väittämään että joku jossain omassa kotonaan olisi löytänyt Jeesuksen ja uskon selailemalla jotain raamattua se ei koskaan mene niin vaan Jeesus toimii seurakunnan kautta ja vaatii julkisen tunnustuksen seurakunnalle ja seurakunnan hyväksynnän asialle ...yksin ei kenkään ole hyvä tutkia raamattua ja tulla valheuskoon sitä varten on olemassa seurakunnat ja seurakunnan vanhimmat ettei etsivä eksy oikealta tieltä ja luule uskovansa vaikkei oikeasti usko.

      • Anonyymi

        "On turha tulla väittämään että joku jossain omassa kotonaan olisi löytänyt Jeesuksen ja uskon selailemalla jotain raamattua se ei koskaan mene niin vaan Jeesus toimii seurakunnan kautta ja vaatii julkisen tunnustuksen seurakunnalle"

        Jeesus käski nimenomaan menemään huoneeseesi sisälle ja sulkemaan oven, ja kielsi rukoilemasta kirkossa. Harvinaisen selkokielinen ohje Matteuksen evankeliumissa.


      • Anonyymi

        "On turha tulla väittämään että joku jossain omassa kotonaan olisi löytänyt Jeesuksen ja uskon selailemalla jotain raamattua ..."

        Ehkä on turhaa näin väittää, muttaku näin on reaalisesti tapahtunut että ihminen on kuullessaan tai lukiessaan evankeliumia tullut uskoon Jeesukseen ja näin alkanut elää uutta elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On turha tulla väittämään että joku jossain omassa kotonaan olisi löytänyt Jeesuksen ja uskon selailemalla jotain raamattua ..."

        Ehkä on turhaa näin väittää, muttaku näin on reaalisesti tapahtunut että ihminen on kuullessaan tai lukiessaan evankeliumia tullut uskoon Jeesukseen ja näin alkanut elää uutta elämää.

        Jos esim. joku on pienenä lapsena pitänyt jumalanpalveluksia kirkossa todella pitkäveteisinä ja inhottavina, on mukava lukea Evankeliumista, ettei kirkossa pidä Jeesuksen mukaan edes käydä, ei edes jouluna, vaan Jeesus sanoi kirkossa käyntiä tekopyhäksi.


      • ”…kenenkään ihmisen ei pidä hyväksyä itseään sellaisena kuin on vaan nähdä itsessään vain suuri virhe ja epätäydellisyys jota Jeesuskaan ei voi sietää ja hyväksyä.”
        ”Jeesus hyväksyy vain muuttuneen ihmisen joka on täydellinen se täydellsyys juuri meistä aitouskovista tekee erityisiä Jeesukselle .”

        Siinäpä oli yksi julmimmista väitteistä. Samalla se sisältää aikamoisen valheen.
        Jos näkee itsessään vain virheitä, näkee niitä sitten muissakin. Syntyy negatiivinen elämänasenne, joka johtaa vain huonoihin valintoihin.
        Kaikissa ihmisissä on aina jotain vaillinaista, myös uskovissa. Ei kukaan muutu taianomaisesti joksikin toiseksi, vaan pysyy edelleen ihmisenä.

        ”…Jeesus toimii seurakunnan kautta ja vaatii julkisen tunnustuksen seurakunnalle ja seurakunnan hyväksynnän asialle…”

        Eli annat joillekin ihmisille vallan päättää, minkälainen pitää olla? Tätä mielivaltaa käyttämällä sitten manipuloidaan ihmisiä. Huono juttu.


    • Anonyymi

      Johan on saatu uskosta vaikea. Ei ole mitään vaikeutta sanoa itseäni uskovaiseksi, miksei aito-uskovaiseksikin, aika aidosti ja aitona yötä-päivää pyhää-arkea porskutan.
      Ei tulisi mieleenikään alkaa solvaamaan tai edes miettimään, onko joku toinen kanssaihmiseni uskovainen, mitä se minulle kuuluu. Jos valittaa ahdistusta niin saatan sanoa, tule mukaan uskonnolliseen tilaisuuteen josko löytäisit ahdistukseesi apua. Se on minun lähetys- ja opetuslapseksi pyytämistyötä. Muuhun en pysty, eikä minun tarvitse.
      Miten ihmeessä jollakin on aikaa tai halua miettiä ja vatvoa toisen uskoa.

      • Anonyymi

        Niin minut voi laittaa testiin uskoni varmentamiseksi. Jos en pääse läpi, että joku arvioi etten ole uskovainen, mikähän vaikutus sillä olisi elämääni. Se joka arvostelee, laittakoon konkreettiset kriteerit, miten uskossa olevan kuuluu elää, ei mitään raamatunlauseita.
        Ugh, olen puhunut vain tämän kerran, tämä sama teema (onko uskovainen vai ei) toistuu useissa ketjuissa. No toistukoon tästä lähin, enää en puutu. Kaikkea hyvää kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minut voi laittaa testiin uskoni varmentamiseksi. Jos en pääse läpi, että joku arvioi etten ole uskovainen, mikähän vaikutus sillä olisi elämääni. Se joka arvostelee, laittakoon konkreettiset kriteerit, miten uskossa olevan kuuluu elää, ei mitään raamatunlauseita.
        Ugh, olen puhunut vain tämän kerran, tämä sama teema (onko uskovainen vai ei) toistuu useissa ketjuissa. No toistukoon tästä lähin, enää en puutu. Kaikkea hyvää kaikille.

        Ongelma on siinä että monet ketkä väittävät olevansa uskovaisia eivät kuitenkaan ole oikeita uskovaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä että monet ketkä väittävät olevansa uskovaisia eivät kuitenkaan ole oikeita uskovaisia.

        Mikä ongelma? Miten voi joutaa kiinnostumaan, onko joku uskovainen vai ei. Ja jos sinä uskot vaikka minun valehtelevan kertoessani olevani uskovainen, niin mitä haittaa siitä on meille kummallekaan.


      • ”Ei tulisi mieleenikään alkaa solvaamaan tai edes miettimään, onko joku toinen kanssaihmiseni uskovainen, mitä se minulle kuuluu.”
        ”Miten ihmeessä jollakin on aikaa tai halua miettiä ja vatvoa toisen uskoa.”

        Aivan, ellei jostain syystä tuo tule erityisestä syystä puheeksi. Kaikkien vähiten tulee mieleen kieltää ketään uskomasta vain siksi, ettei ajattele asioista samalla tavalla.

        Tämä on erikoinen piirre siinä mielessä, että sillä pyritään sulkemaan pois muita uskovia. Jopa joskus kielletään hyvin ilkeästi lähestymään Jumalaa. Ellei tee sitä juuri siten, kuin joku tahtoo ja määrää.

        ”…niin saatan sanoa, tule mukaan uskonnolliseen tilaisuuteen josko löytäisit ahdistukseesi apua. Se on minun lähetys- ja opetuslapseksi pyytämistyötä.”

        Tuo on erittäin hyvä juttu. Jokainen tekee sen, mikä on mahdollista. Eikä ketään kannata väkisin käännyttää, sillä se ei tuota hyviä hedelmiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe