Lääke osteoporoosiin

Anonyymi

Olen 70v.nainen ja kipuillut selkäni kanssa pitkään...
Minulle määrättiin osteoporoosilääkitys, mutta sitä ennen hammaskalustoni tutkitaan ja hoidetaan tulevan lääkityksen vuoksi...Kysyisinkin millaisia osteoporoosilääkkeitä olette käyttäneet, miten ne ovat toimineet ja millaisia ovat haittavaikukset? Netissä maalataan kauhukuvia haittavaikuksista ja olen lievästi sanottuna kauhuissani lukemastani...Kiitos jos joku ystävällinen henkilö kertoisi omista kokemuksistaan...

3

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen sairastanut osteoporoosia muutaman vuoden ja syönyt siihen kerran viikossa otettavaa tablettimuotoista Alendronat Mylania. Lääke ei ole ainakaan vielä korjannut osteoporoosia, joten toivon, että lääkitys vaihdetaan. Nykyisen lääkkeen syömisen aikana olen saanut tinnituksen - johtuuko sitten osteoporoosilääkkeestä vai muusta, mutta vaiva on varsin ikävä. Onneksi ei ole ollut muita oireita, tosin olen taipuvainen uskomaan, että hitaasti tulevia oireita haittavaikutuksista on vaikea huomata siitä syystä, että ihminen sopeutuu oireisiin, jos oireet ilmenevät vähittäin.
      Pistoshoidosta olen kuullut positiivisia kokemuksia, mutta en tiedä, sopisiko se minulle. Toivon, että saat asianmukaista hoitoa ja oireesi alkavat pian helpottaa.

• Anonyymi

Onko kellään kokemusta Prolia piikistä, otetaan 2x vuodessa. Millaisia sivuvaikutuksia piikistä tulee? On vaikea saada ko. lääkettä pois elimistöstään pois jos pahat sivuvaikutukset...Onko puoli vuotta täyttä helvettiä sivuvaikutusten vuoksi? Vai onko korkean hintansa vuoksi parempi kuin muut lääkkeet....Vastatkaa please joilla olisi tietoa...

• Anonyymi

osteoporoosi ei parane enää, kun / jos se on todettu.
        lääkkeillä voidaan pysäyttää , ettei osteoporoosi enempää pahene,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe