"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan. Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen]. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Matteus 6:1-15 FB38
https://bible.com/bible/365/mat.6.1-15.FB38
Jumala joka oli Kristuksessa puhuu minulle ja sinulle.
14
103
Vastaukset
- Anonyymi
Täällähän on aloituksia, joissa on Asiaakin! Jeesus sanoi: "Ne sanat, jotka minä olen puhunut ovat henki ja elämä."
Terv.seriousHyvä tosiaan, että aloittaja muuttaa tapansa.
Tosin Jeeusuksen puheet ovat olleet yhtä tyhjän kanssa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Hyvä tosiaan, että aloittaja muuttaa tapansa.
Tosin Jeeusuksen puheet ovat olleet yhtä tyhjän kanssa.Kuin niin?! Kannattaa rukoilla, ettei Jumala saata kiusaukseen - tärkeä asia, jos uudestisyntymällä saa kerran demonit kimppuunsa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Hyvä tosiaan, että aloittaja muuttaa tapansa.
Tosin Jeeusuksen puheet ovat olleet yhtä tyhjän kanssa.OIet täynnä tyhjää sen toisen mässäävän Bàxun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuin niin?! Kannattaa rukoilla, ettei Jumala saata kiusaukseen - tärkeä asia, jos uudestisyntymällä saa kerran demonit kimppuunsa.
"jos uudestisyntymällä saa kerran demonit kimppuunsa."
Tuo ei kuulosta ainakaan Raamatun opetukselta. Taitaa olla ihmisten keksimä juttu. Anonyymi kirjoitti:
OIet täynnä tyhjää sen toisen mässäävän Bàxun kanssa.
Oletko huomannut, että uskovan oppien noudattaminen on lukea Raamattua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuin niin?! Kannattaa rukoilla, ettei Jumala saata kiusaukseen - tärkeä asia, jos uudestisyntymällä saa kerran demonit kimppuunsa.
Asiallista. Kannattaa rukoilla, ettei Jumala saata kiusaukseen,
jos on vaikka kana, sika tai lohi.
- Anonyymi
""Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. "
Suvaitsevaiset tekee justiin tätä. Hyvesignalointi ja somekohut. Koko LGBT-ideologian taktiikka on pyrkiä julkisuuteen tavalla tai toisella. Toitotetaan joka paikassa yhteistä agendaa ja se on sitten olevinaan sitä hyvän tekemistä ja rakkautta.
Mutta Jeesus sanoo selvästi että tätä tulisi kavahtaa. Menkää suvaitsevaiset kotiinne ja esittäkää asianne Jumalalle eikä nettiin.- Anonyymi
Kyllä se nyt on hieman eri asia, että onko Jumalana Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, vaiko Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana VT:n vihainen Jahve uutena liityona Jeesuksen verellä. Ja tämä perusasia jo jakaa ihmisten näkemyksiä uskonnosta ja omasta toiminnastaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se nyt on hieman eri asia, että onko Jumalana Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, vaiko Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana VT:n vihainen Jahve uutena liityona Jeesuksen verellä. Ja tämä perusasia jo jakaa ihmisten näkemyksiä uskonnosta ja omasta toiminnastaankin.
Suvaitsevaiset juuri kuvittelee noin. Että heillä on taivasten valtakunta sisällään vaikka Jeesus sanoi myös että ihmisen sydämestä tulee kaikki pahat teot ja synti. Mutta hedelmistän heidät tunnetaan. Suvaitsevainen rakkaus on synnin hyväksyntää. Sitä ei Jeesus koskaan hyväksynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvaitsevaiset juuri kuvittelee noin. Että heillä on taivasten valtakunta sisällään vaikka Jeesus sanoi myös että ihmisen sydämestä tulee kaikki pahat teot ja synti. Mutta hedelmistän heidät tunnetaan. Suvaitsevainen rakkaus on synnin hyväksyntää. Sitä ei Jeesus koskaan hyväksynyt.
EI Jeesus opettanut synnistä mitään, vaan opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä Jumalan valtakunnan (taivasten valtakunnan Isä) ollessa sisällisesti meissä. Ne jotka hokevat syntiä ja synnistä ovat Jahven (Saatana) syntien valtakunnassa. Nämä ovat täysin eri asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI Jeesus opettanut synnistä mitään, vaan opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä Jumalan valtakunnan (taivasten valtakunnan Isä) ollessa sisällisesti meissä. Ne jotka hokevat syntiä ja synnistä ovat Jahven (Saatana) syntien valtakunnassa. Nämä ovat täysin eri asioita.
On todennäköistä, että sellainen joka on Paavalin sanoin ja Lutherin referoimana jo luonnostaan vihattava ja elää siellä Paavalin pahantekomaailmassa, ei edes pysty tietämään tai tunnistamaan tai tuntemaan mikä ero tässä on. Vain ne jotka kuulevat Jeesuksen äänen - hänen mukaan - ja nimet ovat elämän kirjassa olleet jo aikojen alusta asti, ymmärtävät Jeesuksen opetuksen, eivätkä hoe mitään Jahven syntimaailmaa edes. Tähän tulokseen olen tullu, kun uskovaiset eivät erota edes Jumalaa Saatanasta. Ei tähän voi olla mitään muuta syytä kuin tuo luonnostaan oleva pahuus.
- Anonyymi
" älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan"
Ihan hymyilyttää kuinka hyvin tämä sopii tämänkin palstan ei-uskovaisiin. Vuodesta toiseen hoetaan samoja iskulauseita. Valheesta tulee totuus jos valheen toistaa tarpeeksi monta kertaa. Niin he luulevat. Mutta he saarnaavat vain itselleen koska omatunto kolkuttaa jokaisesta valheesta.- Anonyymi
Miten samojen iskulauseiden hokemisesta tulee monisanaisuus?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722