Kun pyöräilijä lähtee ylittämään suojatietä ajamalla hän on tällöin ajoneuvo. Suojatie on tarkoitettu jalankulkijan turvaksi ei ajoneuvon. Pyöräilijän on laskeuduttava alas satulasta jos ja kun ylittää suojatietä.
Minkälainen autoilija on niin nopea, että ehtii jarruttamaan jos suojatielle yhtäkkiä sujahtaakin pyöräilijä, kukaan ei ehdi pysähtyä, on läheltäpiti kokemuksia. Tietenkään kännykkää ei saa autolijan räplätä mikä on yhtä typerä asia.
Tämä ei tahdo mennä pyräilijöiden päähän.
8
106
Vastaukset
- Anonyymi
Monet porhaltaa mäkeä alas pyörällä yli suojatien edes kattomatta tuleeko autoja, vaarallista, syyllinenhän on se ajoneuvo, eli pyörällä ajava, ellei ole erikseen merkillä osoitettu, että pyörätie jatkuu pyörätienä, eli se on tällöin ajotie jolloin auto on väistämisvelvollinen ja siihen pätee normaali risteystilanne, vasemmalta tullut väistää. Eli jos pyöräilijä tässä tilanteessa laskeutuu ajoneuvon päältä kävelijäksi hän saa suojatien turvan. Näin minä olen asian oppinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet porhaltaa mäkeä alas pyörällä yli suojatien edes kattomatta tuleeko autoja, vaarallista, syyllinenhän on se ajoneuvo, eli pyörällä ajava, ellei ole erikseen merkillä osoitettu, että pyörätie jatkuu pyörätienä, eli se on tällöin ajotie jolloin auto on väistämisvelvollinen ja siihen pätee normaali risteystilanne, vasemmalta tullut väistää. Eli jos pyöräilijä tässä tilanteessa laskeutuu ajoneuvon päältä kävelijäksi hän saa suojatien turvan. Näin minä olen asian oppinut.
Itse paljon pyöräilevänä en usko, että kukaan fillaristi porhaltaa tien yli katsomatta tuleeko autoa. Niin tyhmää fillaristia ei olekaan, joka ei tietäisi, kumpi siinä jää toiseksi.
Vahinkoja silti sattuu aina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse paljon pyöräilevänä en usko, että kukaan fillaristi porhaltaa tien yli katsomatta tuleeko autoa. Niin tyhmää fillaristia ei olekaan, joka ei tietäisi, kumpi siinä jää toiseksi.
Vahinkoja silti sattuu aina.Työmatkafillaristina näen valitettavan usein niitä pyöräilijöitä jotka sivuilleen vilkuilematta porhaltavat risteyksistä ylitse, lähes poikkeuksetta ovat aina nuorisoa varhaisteini-ikäisestä noin parikymppisiin. Harvemmin vanhemmat aikuiset tuolla tavoin ajavat, heissä kylläkin on sellaisia jotka ns. vanhoilla vihreillä kiihdyttävät kadenssia kun on niin kamalan kiire jonnekin 😂
- Anonyymi
Monessa pyöräkolarissa ajetaan polkupyörällä lujaa auton kylkeen, ilman suojatietäkin. Silti sanotaan että pyöräilijä "jäi auton alle".
Hupaisimpia tapauksia on eräs jossa auto oli ylittänyt suojatien jota pyöräilijä oli vasta lähestymässä parinkymmenen metrin päässä. Pyöräilijä oli sitten lähtenyt psykopaattina auton perään uhoamaan ja uhkailemaan.- Anonyymi
Sairaita ihmisiä on niin pyöräilijöissä kuin autoilijoissaki, hiihtäjistä puhumattakaan.
Ainakin minun kotitieni varressa on talvisin ihan erikseen varoitus "Varokaa hiihtäjiä."
Taitavat olla äkäistä porukkaa ne hiihtäjät.
- Anonyymi
Jos pyöräilijän jalka osuu katuun ennen kuin kopsahtaa niin hän on jalankulkija
- Anonyymi
Määräys? 5. rakettiartikla?
Suomeen yms. on porattava 35 metriä syviä ja 3.5 metriä leveitä viistoja siiloja lieriömäisiä onkaloita graniittiin tarkkaan määriteltyihin kalteviin tasoihin 10 miljoonaa kappaletta. ”Se näyttää onko maaperässä malmimineraaleja”. Samalla kun otetaan mineraalinäytteet, saadaan käyttökelpoisia, tarkkaan suunnattuja siiloja, pomminkestäviä suojia pitkän kantaman ohjuksille. Hmm! 10 miljoonaa etukäteen tarkkaan tulenohjattuja keskipitkän ja pitkän kantaman raketteja? Mitä se tarkoittaisi. Olisivatko ne niin kuin polkumiinat, mutta laukaistuisivat automaattisesti vastavuoroisuusperiaatteella.
Näin tehden noudatamme maailmalla vallitsevaa ”rauhan doktriinia”.
Onko muualla Natomaissa vastaavia kallioperiä? Entä Ukrainassa
-Näyttää siltä, että pakkovallan; mielivallan ja väkivallan doktriinit eivät ole enää vain valtakuntien sisäisiä kansalaiset pakkovallan alle, vastaajan oikeusturvanormeista riippumattoman tuomiovallan asettavia oikeusvaltioperiaatteita.
Nyttemmin sama logiikka kansainvälisen oikeudellisen aseman suhteen on heikomman mielivaltaisen ja vastaajan oikeusturvanormeista riippumattoman alistamisen pääperiaate. Yksittäiset ihmiset ovat julkisen vallan alla ilman todellista mahdollisuutta saada asiaansa käsitellyksi riippumattomassa ja puolueettomassa oikeudenkäynnissä, jossa hänelle taataan kaikki lakien ja kansainvälisesti ratifioitujen ihmisoikeuksien, oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja objektiviteettiperiaatteen edellyttämät takeet. Kun sama peli asetetaan kansainvälisiin oikeudellisiin mittasuhteisiin ja kontekstiin, tuo peli alkaa avautua myös tavallisille kansalisille.
Valtiotasolla myös on vahvemman oikeus määrittää totuus, historiatulkinta tapahtumista ja tulkinnat ja pakotetut seuraukset. Heikomman on alistuttava. Kuka yksittäinen ihminen voi taistella valtion vääriä pakkokeinoja vastaan? Ei kukaan. Kansainvälisesti pyritään liittoutumaan, jotta poliittiset voimat ja vallan kartellit olisivat omalla puolella. Kerran väärien pelien objekteiksi joutuneet, he ollevat ainoat, jotka ymmärtävät ja tietävät mitä oikeasti tapahtuu. Muut manipuloidaan julkisen valvotun median kautta toteuttamaan ja manipuloimaan totuudeksi ja oikeudeksi mielivallan, pakkovallan ja väkivallan tulkinta totuudesta ja tapahtumista. Keinoina käytetään jopa salaisiksi julistettuja oikeudenkäyntejä, jotka salataan jopa 50 vuodeksi, jotta totuutta ei tuhottujen ihmisten elinaikana voitaisi kyseenalaistaa.
Venäläispropaganda nähdään lännessä julkisyhteisöissä olevan myös uhkaavaa. Mutta yksittäisten ihmisten kohtalot väärien tuomioiden objekteiksi joutuneina vain naurattaa päättäjiä. On helppoa vain Pilatuksen tavoin pestä kädet ja uhrata yksittäinen ihminen mielivallan, väkivallan ja pakkovallan alttarille. Otsikolla ”Valitettavasti tuo asia ei kuulu toimivaltuuksieni piiriin vallan kolmijaon mukaan.
Kolmatta maailmanpaloa odotellessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938078
- 403862
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241340
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321163Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311089Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11885Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27772