Onko Keskusta jäänyt pimentoon?

Siltä näyttää. Hyvin vähän Keskusta on ollut esillä lehdissä ja muussakin mediassa, varsin vähän tällä Keskustalle nimetyllä palstallakin. Miksi on noin? Turha kysymys; Sanna Marin on kaikkien huomionkohteena niin, että Keskusta ei ole hänen rinnallaan yhtään mitään.

Sanna Marinin saamassa huomiossa varsinkin tällä palstalla ja osin myös mediassa on paljon myös sellaista, jota ei voitane nähdä eduksi Sannalle. Sellainen on kuitenkin tullut enimmäkseen tahoilta, joilta muuta ei voi odottaakaan, joten eiköhän tuollainenkin huomio koitune lopulta eduksi Sannalle ja hänen puolueelleen. Sanna on saanut paljon toisenlaista huomiota vakavammin otettavilta arvostetuilta tahoilta. Kuten esim. Yhdysvaltain entiseltä ulkoministeriltä, entisen presidentin puoliso Hillary Clintonilta, joka lopuksi heitti hauskasti: ”Jatka tanssiasi, Sanna!”

Joo, Keskustastahan tällä palstalla olisi puhuttava, mutta kun Keskusta ei nyt puheenaihetta anna, niin otinpa esille tuon.

Tuonne aito-arskan palstan parasta tarkoittavalle hyvälle avaukselle perjantaina heitin edellisen viestini, tämän:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17343230/tama-on-erittain-hyva-asia-jos-palstan-valvonta-tata-valvoo#comment-116101459

Siinä ilmoitan, että palsta saa jäädä minulta rauhaan viikonlopuksi. Joka päivä olen kyllä palstan avannut, mutta nähnyt menon täällä sellaiseksi, ettei se ole houkuttanut minua mukaansa. Arskan hyvä pyrkimys ei ole tuottanut toivomansa tulosta. Palstan ahkerikko on joka päivä tehnyt kymmeniä avauksia ja niillä sitten itselleen puskasta vastaillut ja niihin heti nikillään vastatessaan on niitä edellisiään minun tekemikseni nimitellyt. Eihän tuollaisen tarkoitus voi olla muu kuin pyrkimys ainoaan, johon kykynsä riittävät: pastan tuhoamiseen.

No, eipä tuo ole suuren murheen aihe minulle, kun vanhuksen elämässä on kyllin paljon muutakin kuin tällaiset nettikeskustelut. En toki koskaan ennenkään tehnyt uusia avauksia päivittäin, en edes viikoittain, kun viimeisen 20 vuoden aikana olen tehnyt nelisenkymmentä kaukomatkaa, joiden aikana en tietenkään näillä palstoilla käynyt. 85-vuotismatkaseni varaamani Irlannin kiertomatka peruuntui koronan vuoksi. Harmittaa, sillä vaikka olen reissannut kaikilla asutuilla mantereilla paitsi en Australiassa, Irlanti on niitä harvoja Euroopan maita, jossa en ole käynyt. Täytynee nyt alkaa suunnitella 90-vuotismatkaa. Vitsi, vitsi - kyllä minä silloin matkustelen jo tuonpuoleisissa.

Tässähän nyt kuitenkin vielä olen ja jos näissäkin voimissani vielä pysyn, tulen varmaan käymään täälläkin, varsinkin, jos Keskusta sille aihetta antaa. Nyt se ei antanut, joten puhuinpa sitten noista.

139

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voivittu, meinasit jättää saitin rauhaan muttet jättänyt?

      Todella merkittävä uutinen pölvästi.

    • Onko sinulla esittää joku muu saitin sotkijaksi kuin sinä. Minulla ei ole pienintäkään havaintoa kenestäkään muusta.
      Koko ajan täällä surkimus kyttäät. Se on kaikille selvää.

      • Anonyymi

        Nuppi turvoksissa Turtiaisen VKK spede tuli antamaan panoksensa keskusteluun, no se ei paljoa ole, mutta ei näiltä venäjäkiimaisilta ja väyrysfaneilta voi mitään odottaa!
        Hyvää iltaa Herra Kapille, Suomen naiset pelanneet hyvin MM-kisoissa!


      • Anonyymi

        Onko Turtiainen hurraa helluntalainen vai lipevä lesta? Kovin rikollinen uskovaiseksi..


      • Anonyymi

        Kapi ollut Leskustan kimpussa;-))))))) Hyvä aisa!


    • Anonyymi

      Niin no Kaikkonen on usein positiivisessa ja isänmaallisessa valossa uutisissa ja keskusteluissa esillä. Muu keskusta sitten onkin väyrystä ja sitä lapin twiittailevaa kansanedustajaa.

      Mutta keskustan oma mokahan tää on: mitäs ootte niin kilttejä renkipoikia ja suostutte jokaiseen hulluun ja epäisänmaalliseen ehdotukseen mitä vihreät keksivät. Kepu on nykyisin vihreiden nöyrä renkipoika. Pitäisikö puolueen vähän ryhdistäytyä eikä antaa vihreiden kävellä koko ajan ylitse kynnysmattona?

      • Joo, kuinka unohdinkaan! Kaikkonen on tosiaan saanut laajaakin myönteistä huomiota selkeistä, vahvoista kannanotoistaan ajallemme tärkeimmässä asiassa, Natoon liittymisessämme. Erinomainen puolustusministeri hän on!


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Joo, kuinka unohdinkaan! Kaikkonen on tosiaan saanut laajaakin myönteistä huomiota selkeistä, vahvoista kannanotoistaan ajallemme tärkeimmässä asiassa, Natoon liittymisessämme. Erinomainen puolustusministeri hän on!

        Kaikkonen on hoitanut hommansa todella hyvin. Kriisiajat karsivat usein jyvät akanoista ja Kaikkoselle tämä kevät on ollut sellainen Churchill hetki. Miehestä on kasvanut vakavasti otettava poliitikko joka kykenee johtamaan vaikeissakin oloissa. Menee ihan heittämällä yhdeksi Suomen poliittisen historian parhaimmista puolustusministereiksi. Haastaa Saarikon puolueen puheenjohtajuudesta ihan taatusti. Menestyksellisesti voisin vielä lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkonen on hoitanut hommansa todella hyvin. Kriisiajat karsivat usein jyvät akanoista ja Kaikkoselle tämä kevät on ollut sellainen Churchill hetki. Miehestä on kasvanut vakavasti otettava poliitikko joka kykenee johtamaan vaikeissakin oloissa. Menee ihan heittämällä yhdeksi Suomen poliittisen historian parhaimmista puolustusministereiksi. Haastaa Saarikon puolueen puheenjohtajuudesta ihan taatusti. Menestyksellisesti voisin vielä lisätä.

        Näin kyllä luulisi käyvän ja Kaikkonen on arvostettu omiensa joukossa.


    • Anonyymi

      Ei suinkaan, pääsihän Väyrynen peräti pääkirjoitukseen ja luulisi hänen olevan hyvin tyytyväinen. Tosi aihe ei ehkä ollut Väyrysen mieleen: Väyrynen on kuoleman suudelma keskustalle! Tästä makeat naurut, Väyrynen naurattaa aina!

      https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000009035489.html

      • Heh heh. Kyllähän tuo Väyrynen pyrkii naurattamaan minuakin, vaikka sääliä kai häntä pitäisi. Ei kai kepun johdossa voitane olla niin tyhmiä, että päästäisivät hänet mihinkään vaikutusvaltaiseen asemaan puolueessaan. Se olisi todellakin kuolemansuudelma Keskustalle.


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Heh heh. Kyllähän tuo Väyrynen pyrkii naurattamaan minuakin, vaikka sääliä kai häntä pitäisi. Ei kai kepun johdossa voitane olla niin tyhmiä, että päästäisivät hänet mihinkään vaikutusvaltaiseen asemaan puolueessaan. Se olisi todellakin kuolemansuudelma Keskustalle.

        Kyllä ne voi ja luultavasti ovat.. Väyrysen pitäisi kyllä saada Pekka Puupäähattu! Hauskuuttanut ja naurattanut ihmisiä vuosikymmeniä! Mutta jos tuon tekee kepulle, niin olisi Väyrysen ensimmäinen hyvä teko suomalaisille, aikaisemmat on ollut venäjälle tai hänelle itselleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne voi ja luultavasti ovat.. Väyrysen pitäisi kyllä saada Pekka Puupäähattu! Hauskuuttanut ja naurattanut ihmisiä vuosikymmeniä! Mutta jos tuon tekee kepulle, niin olisi Väyrysen ensimmäinen hyvä teko suomalaisille, aikaisemmat on ollut venäjälle tai hänelle itselleen...

        Väyrynen se vaan porskuttaa eikä joudu tyytymään
        johonkin nettipalstaan kuten Jombe on turvautunut jo parikymmentä vuotta itseään tehostaakseen.


    • Anonyymi

      Kepu on parhaimmillaan kuin herkkusienen kasvatus, pidetään pimeässä ja ruokitaan paskalla. Siitä on hyvät keput tehty!

    • Anonyymi

      Kaikkonen oli tänään kyllä uutisissa, oli allekirjoittamassa 76 Patrian miehistökuljetuspanssarin kauppaa ja Slovakian arvio oli, että ostavat mahdollisesti yhteensä 500 ja kaikki Suomesta. Kaikkonen on postinsa hoitanut hyvin, kaikki muuta kepulaiset ministerit on ollu katasrofaalisen huonoja, Lintillä viedään kuin litran mittaa, Saarikko uhoaa ja sitten alkoi kaikille kaikkea päivät budjettiriihessä.

      • Annoin jo tuossa edellä tunnustusta Kaikkoselle. Ottamatta kantaa muihin kepun ministereihin, totean vielä vain sen, että Kaikkonen on osoittautunut erinomaiseksi puolustusministeriksi.


    • Anonyymi

      Kepu ollut vahvasti esillä. Nuorisosäätiön ja Matti Vanhasen uskollinen ystävä, sai neljä vuotta linnaa ja liki 40 miljoona korvaukset maksettavaksi. Kyllä keskusta on saanut hyvin palsta tilaa!

      • No, vielä tuohonkin. Keskusta ei varmaankaan kaipaa tuollaista julkisuutta, mutta ei puolue siitä täysin eroon pääse, kun sen nuorisosäätiön johdossa on huseerannut tuo tarkoittamasi ja kaltaisensa Haaro. Taitavat jäädä ne miljoonakorvaukset saamatta, sillä varmaan on niitä kavaltamiaan jo käyttänyt ja loput jotenkin piilottanut.


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        No, vielä tuohonkin. Keskusta ei varmaankaan kaipaa tuollaista julkisuutta, mutta ei puolue siitä täysin eroon pääse, kun sen nuorisosäätiön johdossa on huseerannut tuo tarkoittamasi ja kaltaisensa Haaro. Taitavat jäädä ne miljoonakorvaukset saamatta, sillä varmaan on niitä kavaltamiaan jo käyttänyt ja loput jotenkin piilottanut.

        No, onhan se varma, että noin on. Kun tuonkin itse itsellesi vastaamalla vielä vahvistat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan se varma, että noin on. Kun tuonkin itse itsellesi vastaamalla vielä vahvistat.

        Se on sitä kapin debattia, kun ei muuten saa riittävästi kehuja ja huomiota. Laittaa itse itselleen todistuksia käymistään kursseista ja kouluista ja väliin kyselee itseltään omasta pojastaankin.
        Narsistinen persoonallisuushäiriö tms?


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        No, vielä tuohonkin. Keskusta ei varmaankaan kaipaa tuollaista julkisuutta, mutta ei puolue siitä täysin eroon pääse, kun sen nuorisosäätiön johdossa on huseerannut tuo tarkoittamasi ja kaltaisensa Haaro. Taitavat jäädä ne miljoonakorvaukset saamatta, sillä varmaan on niitä kavaltamiaan jo käyttänyt ja loput jotenkin piilottanut.

        Ovat itse tehneet nuo kuprut, on aivan oikein, että ne puidaan loppuun asti. Matti Vanhanen on varmasti vääntänyt jännäkakkaa useampana päivänä. Aki Haaro tulee varmaan olemaan seuraava. Nuo rahat jää saamatta, mutta koko säätiö oli perustettu keskustalaisten lapsia varten, että olisi edullisempaa opiskella tai asua Helsingissä. Mutta kepu on susi toiselle kepulaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat itse tehneet nuo kuprut, on aivan oikein, että ne puidaan loppuun asti. Matti Vanhanen on varmasti vääntänyt jännäkakkaa useampana päivänä. Aki Haaro tulee varmaan olemaan seuraava. Nuo rahat jää saamatta, mutta koko säätiö oli perustettu keskustalaisten lapsia varten, että olisi edullisempaa opiskella tai asua Helsingissä. Mutta kepu on susi toiselle kepulaiselle.

        Onpa kapi touhukkaana kepua tuhoamassa. Käykö aika vähiin, vielä viimeiset ponnistukset? Esitä nyt vielä jotain niillä vaihtuvilla sotilasnimimerkeilläsi ennen kuin lusikkasi lopullisesti nurkkaan heität, surkimus..


    • Anonyymi

      Mitä pojallesi kuuluu nykyään? Sille, joka sortui...?

      • Anonyymi

        Mutta Juhantalon keikaus nauratti niin pirusti;-)))) Ja Väyrysen Kansalaispuolue;-))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Juhantalon keikaus nauratti niin pirusti;-)))) Ja Väyrysen Kansalaispuolue;-))))

        Vai sellaista kuuluu sille pojallesi.


    • Anonyymi

      MPP ei enää kommentoi sinua?

    • Anonyymi

      Kuis Jorma Kalevilla muutoin hurisoo?

      • Anonyymi

        Korvien välissä sillä lienee hurissut koko ikänsä sillä tavalla, että ammattiapu olisi ollut tarpeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvien välissä sillä lienee hurissut koko ikänsä sillä tavalla, että ammattiapu olisi ollut tarpeen?

        Eiköpä kohta saane sellaisen avun, joka kaikki vaivansa poistaa. Ja omaiset helpotuksesta huokaisevat, onhan tuo onneton heidätkin nettipalstajuttuihinsa sotkenut.


    • Anonyymi

      Miten tuon nyt ottaa. Onhan Kepu ollut esillä.

      Kaikkonen on heilunut siellä ja täällä, Rovajärvellä yhteisharjoituksissa Ruotsin ja Brittien sotilaiden kanssa, Patrian asekauppoja vahvistamassa jne. Saarikkokin näyttää saavan aloitteensa ylimääräisestä lapsilisästä läpi. Väyrysen ja Kärnän kärhämöinti Lapissa sekin valtakunnan uutiseksi, ja Nuorisosäätiönkin ex pomot saivat ansaitsemansa tuomiot.

      Itse asiassa aika ovela veto Kepulta ehdottaa tuota lisälapsilisää. Jos vasemmistopuolueet olisivat sitä vastustaneet, olisivat saaneet leiman lapsiperheiden tukemisen vastustajina. SDP:n ja Vasemmistoliiton on siis "pakko" sitä puolustaa, mutta pinnat kotiin vetää aloitteen tekijä. Kepu.

      Aivan kuten sanot, Sanna Marinin bilepuolta on keskustelussa todellakin ylläpitänyt taho, jonka lausumaa ei voi nähdä eduksi Sannalle - Tarja Halonen. Tavja meni möläyttelemään New York Timesille, että Sanna Marinin ryyppyreissut, tai ainakin niiden tulo julkisuuteen, johtuisi siitä, että miehet pelkäävät naisvaltaista hallitusta. Hölmöyden huippua edustava analyysi. Itselläni on onneksi puhdas omatunto, en ole Halosta koskaan äänestänyt. Ymmärsin jo aikanaan millaisesta kääkästä on kyse.

      • Anonyymi

        Kapin Jekyll ja Hyde-syndrooma tavallaan tuossakin viestissä..


      • Toivottavasti tuo ei ollut kepulta vain ovela veto pohjamudissa laahaavan kannatuksensa kohottamiseksi vaan puolue ihan oikeasti pyrki olemaan lapsiperheiden asialla. En ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota tuohon asiaan, joka tällaiselle vanhukselle ei ole kovin läheinen, kun jälkikasvussanikaan ei ole sellaisia, jotka ylimääräistä lapsilisää tarvitsivat.

        Tuon Tarja Halosen möläytyksen kyllä huomasin ja sitä ihmettelin. Itselläni ei ole puhdas omatunto tarkoittamassasi mielessä, kun äänestin Halosta presidentiksi v. 2000 vaaleissa. Tosin tein niin vaimoni pyynnöstä. Hän pyysi minua v. 2004 pressavaaleissa äänestämään Elisabeth Rehniä, kun halusi saada maahamme naispresidentin. Äänestin kuitenkin Martti Ahtisaarta. V. 2000 en voinut kieltäytyä jo kuolemaan johtavaksi tiedettyä syöpää sairastavan vaimoni pyynnöstä, joten hän sai vielä nähdä maassamme naispresidentin.


    • Anonyymi

      Kovaa kyytiä tulossa taas Herra Kapi-Luokan avaus! Tuli palstalle pöhinää!!! Kiitoksia Herra Kapi, ilmatkin vähän viileni, energia kallistui, ja taas pidät keput lämpöisenä!

      • Anonyymi

        Mikäpä sen kissan hännän nostaa, ellei kapi itse.


      • Anonyymi

        Kapi pitää itse itseään lämpimänä juttelemalla itsekseen.


      • Anonyymi

        Aivan, kertakaikkiiaan Kapi luokkaa. Ei sanaakaan asiaa muusta kuin itsestään, kuinka sanoi jossain toisessa ketjussa jotain, ja kuinka ei ole palstalla piustelehtinyt, ja jopa iänikuisesti mainostamansa matkat tuli mainittua. Eihän tuosta litaniasta jäänyt pois kuin priimustodistusten kehu. Olisiko siis sittenkään Kapi luokkaa kun noin oleellinen jäi pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, kertakaikkiiaan Kapi luokkaa. Ei sanaakaan asiaa muusta kuin itsestään, kuinka sanoi jossain toisessa ketjussa jotain, ja kuinka ei ole palstalla piustelehtinyt, ja jopa iänikuisesti mainostamansa matkat tuli mainittua. Eihän tuosta litaniasta jäänyt pois kuin priimustodistusten kehu. Olisiko siis sittenkään Kapi luokkaa kun noin oleellinen jäi pois?

        Asbestitodistusta jäin vielä kaipaamaan-


    • Anonyymi

      Pelkäätkö Jorma kuolemaa? Sehän sinulla on lähiaikoina edessä, kuinka siihen suhtaudut? Äläkä valehtele, että olet elänyt elämän, joka on sinulle antanut niin paljon, että otat kuolemasi vastaan tyynesti, koska kaikki kirjoituksesi kertovat siitä, että olet elämässäsi jäänyt jotain vaille niin pahasti, että sitä olet pyrkinyt korvaamaan kaikella sillä, mitä olet persoonastasi nettipalstoillaki esiin tuonut, itse itseäsi korostaen. Kuinka lapsellista käytöksesi onkaan ollut, eikö vaan?
      Jotain sinulta on elämässäsi jäänyt puuttumaan ja siksi kuoletkin yksinäisenä hylkiönä tietäen, että elit katkeruuden sävyttämän elämän, vailla oikeaa onnea ja elämän tasapainoisuutta.

      • Aika hyvin "faitterin" elämää analysoitu. Onni on edelleen hänen saavuttamattomisssa, ollut aina. Siksi kaunainen katkeruus on päällimmäisenä.


      • Anonyymi
        SOTILASpiinkova kirjoitti:

        Aika hyvin "faitterin" elämää analysoitu. Onni on edelleen hänen saavuttamattomisssa, ollut aina. Siksi kaunainen katkeruus on päällimmäisenä.

        Soittokunnan tuhkakuppikauppiaalta aika absurdi kommentti.


      • Anonyymi

        ???

        Miksi teet minulle noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ???

        Miksi teet minulle noin?

        Siksi, että voin.


      • Anonyymi
        SOTILASpiinkova kirjoitti:

        Aika hyvin "faitterin" elämää analysoitu. Onni on edelleen hänen saavuttamattomisssa, ollut aina. Siksi kaunainen katkeruus on päällimmäisenä.

        Käytännössä VKK näyttää olevan Venäjän-mielisen helluntailaisuuden poliittinen haarakonttori. Viime VKK puoluekokous muistutti vahvasti helluntalaisten halleluja kokousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittokunnan tuhkakuppikauppiaalta aika absurdi kommentti.

        Oikeastaan ei ollut, absurdius kuvaa aisan ja soittokunnan tuhkakuppikauppiaan surkeaa elämää. Kaikkea mitä yrittänyt, on mennyt täysin pieleen ja siksi katkeruus on aisalla aina päällimmäisenä 24/7.


      • Anonyymi

        Köyhänä sinulla ei ole muutama mahdollisuutta, kuin tyytyä tuohon kurjuuteesi, se on eri asia, kuin olla tyytyväinen. VKKlaiset on Suomen kurtturuusut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä VKK näyttää olevan Venäjän-mielisen helluntailaisuuden poliittinen haarakonttori. Viime VKK puoluekokous muistutti vahvasti helluntalaisten halleluja kokousta.

        Turtiaisen twitterit on nykyään pelkää julistamista siitä, että jumala rankaisee meitä venäjän hylkäämisestä;-))) Jep, jep! Alkaa olla tasoa Väyrynen, paitsi Väyrynen luulee itse olevansa jumala;-)))


    • Onhan avaukseni saanut taas nopeasti melkoista huomiota. Eli palstalle on tullut pöhinää, kuten eräs tuossa edellä sanoo. Yhteen viestiin juuri heitin vastineen, mutta muussa pöhinässä on suurin osa sellaista, johon en viitsi vastailla. Oikaisen kuitenkin muutamissa niissä sanottua:

      Ensimmäiselle: Minun ei ole tarvinnut nyt eikä koskaan ennenkään täällä tai muuallakaan jutella itseni kanssa. Sanomallani olen aina ja kaikkialla saanut kyllä juttukumppanin.

      Toiselle: Kyllä tuossa avauksessani oli jotain muutakin kuin vain itsestäni. Joo, niistä matkoistani olen kyllä täällä kertonut ja jopa matkakertomuksia valokuvien kera esittänyt. En ole ymmärtänyt, että sellainen olisi kolahtanut pahoin niihin, joilla ei ole ollut mahdollisuuksia laillani maailmalla matkustella.

      Kolmannelle: En pelkää kuolemaa, kun vaston hänen sanomaansa olen saanut elää hyvin antoisan elämän. Monessakin mielessä paljon antoisamman kuin lähtökohtani olisivat luvanneet. Enpä viitsi puhua siitä antoisuudesta enempää.

      Tämä riittää minulta tälle illalle, joten vain Hyvän Yön toivotukset kaikille tämän mahdollisesti lukeville!

      • Anonyymi

        Hyvää ötyä!

        https://www.youtube.com/watch?v=FlD3MmpEfpw

        Ei, en ole palstan pankkolängvitsin taitaja vaikka tuo videoklippi saattaisikin herättää epäilyksen siitä. Sitä "kunniaa" ei hapsumattomajurilta voi viedä kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää ötyä!

        https://www.youtube.com/watch?v=FlD3MmpEfpw

        Ei, en ole palstan pankkolängvitsin taitaja vaikka tuo videoklippi saattaisikin herättää epäilyksen siitä. Sitä "kunniaa" ei hapsumattomajurilta voi viedä kukaan.

        Ryijylentäjä majuri on yliveto ja kova valehtelemaan.


      • Mistäs sinä muiden mahdollisuuden matkailla tiedät. Ei matkat edes kalliita ole. Kunhan taas itseäsi ja tuplaeläkettasi luulet ainutkertaisena olevan.


    • Anonyymi

      Kyllä keskusta on ollut hyvin raastuvanoikeuksissa esillä ja keskustan tuntien, tulee vielä olemaan.

    • Anonyymi

      Jos Väyrynen valitaan eduskuntaa kepun listoilta, niin jää taatusti pimentoon.
      Tällä kertaa muut kepulaiset perustaa uuden puolueen...

    • Anonyymi

      Jos Saarikko jatkaa valehtelemista tähän tahtiin, niin joutaakin pimentoon "rahaa ei ole jaettavaksi, valtion velka on niin korkea", päivä siitä ja "ottakaa ottakaa" ... Ajaa Suomen talouden kymmeniksi vuosiksi vaikeuksiin.

    • Anonyymi

      Väyrysen mielestä hänet, eli keskusta on jätetty mediassa pimentoon.

    • Anonyymi

      Pääosa "keskustan palstalla" on kuitenkin täysin asiatonta maalittamista, herjausta ja paskanheittoa,, joka kohdentuu vain PM Sanna Mariniin

      Kepupalsta on nykyään pelkkä kitisijöiden kaatopaikka.

      • Ei tämä palsta ole Sanna Marinin arvostelun osalta eronnut muista keskustelupalstoista, joissa politiikkaa ja julkkiksia käsitellään. Varsinainen syntipukki on kuitenkin media, joka Marinin "juhlimista" piti ykkösaiheenaan ainakin viikon. Jos media ei olisi asiaa lainkaan uutisoinut, ei sitä olisi täälläkään käsitelty.

        Syynä median käyttäytymiseen on raha. Se laski, että Marin-kohu saa kansan klikkaamaan sitä koskevia uutisia sekä ostamaan lehtien irtonumeroita. Katsotut uutiset nostavat mainosten hintoja. Niin myös täällä Suomi24 -palstalla, joka on yksityistä bisnestä. Yleisradiolle juhlimisuutisointi ei tuota mainostuloja, mutta siellä lasketaan, että kansa maksaa nurisematta Yle-veroa, jos yhtiö tarjoaa sille kohu-uutisia vakavampien uutisten rinnalla.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Ei tämä palsta ole Sanna Marinin arvostelun osalta eronnut muista keskustelupalstoista, joissa politiikkaa ja julkkiksia käsitellään. Varsinainen syntipukki on kuitenkin media, joka Marinin "juhlimista" piti ykkösaiheenaan ainakin viikon. Jos media ei olisi asiaa lainkaan uutisoinut, ei sitä olisi täälläkään käsitelty.

        Syynä median käyttäytymiseen on raha. Se laski, että Marin-kohu saa kansan klikkaamaan sitä koskevia uutisia sekä ostamaan lehtien irtonumeroita. Katsotut uutiset nostavat mainosten hintoja. Niin myös täällä Suomi24 -palstalla, joka on yksityistä bisnestä. Yleisradiolle juhlimisuutisointi ei tuota mainostuloja, mutta siellä lasketaan, että kansa maksaa nurisematta Yle-veroa, jos yhtiö tarjoaa sille kohu-uutisia vakavampien uutisten rinnalla.

        Marin on päässyt vähällä repostelulla jos vertaa miten media on muutamia muita poliitikkoja riepotellut yksityiselämän koukeroista.

        Muistetaan esim Matti Vanhasen ympärillä olleet kohut; Väitetty suhde Tanja Karpelaan, valheellinen väite tuppeensahatun laudan kähmimisestä omaan taloon, suhde Ruususeen jne. Tai jos vertaa mankelia Ilkka Kanervan ympärillä muutamasta tekstiviestistä.

        Siinä missä media suorastaan lynkkasi Kanervan, Marinia on kohdeltu silkkihansikkain, kohut aiheutti Marinin lähipiiri jakelemalla kuvia ja videoita noista juhlista, ei media omilla toimillaan.

        Toki kaupallinen media tienaa kohu-uutisilla, aikanaan Matti Nykäselle jopa maksettiin kun antoi julkaista sekoilujaan. Marin antaa medialle näkyvyyttä ilman eri korvausta.


      • Anonyymi

        Missä "todellisuudessa" sinä oikein elät? Titityy.....!


    • Anonyymi

      Eikös kepun sihteeri "KMS" Jarmo Korhonen ollut pimennossa perunakellarissa?

      • Anonyymi

        Oli ja taisi unohtaa pari pottua taskuunsa, jakoi niitä lahjuksina äänestäjille, pottu ja ääni, ei päässyt eduskuntaan.


    • Anonyymi

      Keskusta on jäänyt pois vallasta ja kilpailee vihreiden kanssa, välillä vihreät on suurempi ja välillä kepu pienempi.

    • Tällä vanhuksella oli tänään ensin viikkojumppa - salissa ja altailla ja sitten lounaskin H:gin Sydäntalolla - ja sitten muuta niin, että vasta nyt ehdin tulla tänne vilkaisemaan. Eipä näy tulleen avaukselleni sellaista, joka kaipaisi kommentointiani.

      Selailin muutakin palstaa. Kovin alhaiseksi on mennyt taso täällä. Enemmän puhutaan muista keskustelijoista kuin mistään asioista. Minä näyn olevan ajatusten kohteena myös jollakin toisella kuin vain tuolla yhdellä, jonka elämän ainoana sisältönä olen ollut jo vuosikausia. Näyn sitä toki olevan edelleen, kun monia avauksiakin on minusta tehnyt ilmeisesti taas uudella nikillään - kun edellinen on heivattu roskakoriin.

      On noissa muissakin yksi niin hauska, että siihen vielä. Tuo, jossa sanotaan, että minulta on poistettu kapteenin sotilasarvo. Niin ei toki ole tehty eikä tulla tekemään, mutta ei sillä arvolla ole enää juuri merkitystä minulle eikä puolustusvoimillekaan. Joskus aikaisemminkin tuota samaa on esitetty ja vastasin silloin siihen, että poistettakoon toki se sotilasarvoni, kun eivät poista vain eläkettäni, jota olen 25 vuoden aktiivipalveluksesta nauttinut vasta 42 vuotta. Jos se eläke poistettaisiin, jäisin vain sen eläkkeen varaan, jota olen jo 24 vuotta nauttinut 18 vuoden palveluksesta Valiolta. No, en nyt ihan sen eläkkeen varaan jäisi, kun on noita sijoituksia ja kohtalaisia tuottoja niistä.

      Mikähän muuten mahtaa olla se tekijä, joka tuollaista minuun kohdistuvaa tuottaa? Olisiko se kateus, jonka kerrotaan olevan eräille suurin voimavara?

      Eipä enempää nyt eikä varmaan viikonloppunakaan. Lauantaina ja sunnuntaina on Suomi-Ruotsi maaottelu, pitkästä aikaa täällä Stadin stadikalla, joten luultavasti menen sinne matsia seuraamaan. Lippua en ole ostanut, sillä varmaan saan sen sieltä portiltakin, sillä ei stadikkaa ennakkoon loppuunmyydä.

      Viikonloppuja kaikille!

      • Anonyymi

        Tiesitkö että teidät sdp upseerit on lakkautettu, kirjoitat kuin et tietäisi että ratsusi on ammuttu altasi. Palaaminen aliupseeriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö että teidät sdp upseerit on lakkautettu, kirjoitat kuin et tietäisi että ratsusi on ammuttu altasi. Palaaminen aliupseeriksi.

        Saavutettu sotilasarvo voidaan menettää vain näistä syistä

        https://urly.fi/2LxV

        Kapilla ei varmaan ole sellaisia syitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavutettu sotilasarvo voidaan menettää vain näistä syistä

        https://urly.fi/2LxV

        Kapilla ei varmaan ole sellaisia syitä.

        Laki näitä ohjaa. Kun joku ala lopetetaan, sitä ei enää siten ole.
        Vaikka joki ohjataan uuteen uomaan, vanhaa ei enää ole. Uusi eduskunta ja hallitus tulee, hallitusta ei enää ole entistä. Vaikka siihen pääministeri Sipilän perään huutaminen ollut kovaa, muttei se auta, sivussa on.

        Armeija lakkautti aliupseereina alunpitäen tulleet, uudemmat toimiupseereina, vieläkin uudemmat opistoupseereina. He olleet titteliensä perään, huippu oli kun SDP keksi että tehdään heistä upseereja kun alkoivat alkupää SDP kuntavaali ehdokkaiksi. Heidät lakkautettu, ovat nyt palanneet aliupseereiksi. Mitä on vielä, he ovat arvossaan eläkkeelle asti, vielä kymmenkuntavuotta.
        Se on finis siltä osin. On vain upseerit ja aliupseerit. Toimi eikä opistoupseereja sitten enää ole. Haikailla voi, että olin paras, ja priimuksia tuli joka paikasta.
        Ympyrä sulkeutuu. Jos yhä herrottelet,, sano "herra aliupseeri"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laki näitä ohjaa. Kun joku ala lopetetaan, sitä ei enää siten ole.
        Vaikka joki ohjataan uuteen uomaan, vanhaa ei enää ole. Uusi eduskunta ja hallitus tulee, hallitusta ei enää ole entistä. Vaikka siihen pääministeri Sipilän perään huutaminen ollut kovaa, muttei se auta, sivussa on.

        Armeija lakkautti aliupseereina alunpitäen tulleet, uudemmat toimiupseereina, vieläkin uudemmat opistoupseereina. He olleet titteliensä perään, huippu oli kun SDP keksi että tehdään heistä upseereja kun alkoivat alkupää SDP kuntavaali ehdokkaiksi. Heidät lakkautettu, ovat nyt palanneet aliupseereiksi. Mitä on vielä, he ovat arvossaan eläkkeelle asti, vielä kymmenkuntavuotta.
        Se on finis siltä osin. On vain upseerit ja aliupseerit. Toimi eikä opistoupseereja sitten enää ole. Haikailla voi, että olin paras, ja priimuksia tuli joka paikasta.
        Ympyrä sulkeutuu. Jos yhä herrottelet,, sano "herra aliupseeri"

        >>Mitä on vielä, he ovat arvossaan eläkkeelle asti, vielä kymmenkuntavuotta.
        Se on finis siltä osin.<<

        Mitä ihmeen merkitystä sotilasarvolla edes on sen jälkeen, kun on eläkkeellä? Eiväthän eläkeläisupseerit komenna ketään tai joudu tekemään muitakaan hommia puolustusvoimien organisaatiossa sotilasarvonsa mukaisesti. Ovat koko päivän siviiliasuissaan ja huvittelevat kukin tavallaan, vaikkapa nettisaiteille kirjoittamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki näitä ohjaa. Kun joku ala lopetetaan, sitä ei enää siten ole.
        Vaikka joki ohjataan uuteen uomaan, vanhaa ei enää ole. Uusi eduskunta ja hallitus tulee, hallitusta ei enää ole entistä. Vaikka siihen pääministeri Sipilän perään huutaminen ollut kovaa, muttei se auta, sivussa on.

        Armeija lakkautti aliupseereina alunpitäen tulleet, uudemmat toimiupseereina, vieläkin uudemmat opistoupseereina. He olleet titteliensä perään, huippu oli kun SDP keksi että tehdään heistä upseereja kun alkoivat alkupää SDP kuntavaali ehdokkaiksi. Heidät lakkautettu, ovat nyt palanneet aliupseereiksi. Mitä on vielä, he ovat arvossaan eläkkeelle asti, vielä kymmenkuntavuotta.
        Se on finis siltä osin. On vain upseerit ja aliupseerit. Toimi eikä opistoupseereja sitten enää ole. Haikailla voi, että olin paras, ja priimuksia tuli joka paikasta.
        Ympyrä sulkeutuu. Jos yhä herrottelet,, sano "herra aliupseeri"

        Ja sinä et sitä lakia näytä edes tuntevan. Sönkötät vaan pelkkien oletustesi pohjalta. Kuka on ottanut Kapilta kapteenin sotilasarvon pois? Ei sotilasarvo lähde eläkkeelle siirryttäessä saati minkään hallinnollisen muutoksen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et sitä lakia näytä edes tuntevan. Sönkötät vaan pelkkien oletustesi pohjalta. Kuka on ottanut Kapilta kapteenin sotilasarvon pois? Ei sotilasarvo lähde eläkkeelle siirryttäessä saati minkään hallinnollisen muutoksen tähden.

        Kun lakkaa olemasta ei sitä silloin ole. Kelpasitko sinä kyselijä armeijaan lainkaan, kun vaikutat niin uunolta armeija asioihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et sitä lakia näytä edes tuntevan. Sönkötät vaan pelkkien oletustesi pohjalta. Kuka on ottanut Kapilta kapteenin sotilasarvon pois? Ei sotilasarvo lähde eläkkeelle siirryttäessä saati minkään hallinnollisen muutoksen tähden.

        Tuskin "majuri" oikeasti noin luuleekaan. Hänellä on vain ikävä Kapia ja kokeilee, saisiko väitteellään Kapin vastaamaan. Joskushan Kapi on "majurille" tuohon asiaan vastannutkin kuittaamalla, että sama arvo hänelle ikäisenään, kunhan eläkettään ei leikata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lakkaa olemasta ei sitä silloin ole. Kelpasitko sinä kyselijä armeijaan lainkaan, kun vaikutat niin uunolta armeija asioihin.

        Sitä lakkaa olemasta vasta siinä vaiheessa, kun lusikka lentää nurkkaan. Sen jälkeen homma jatkuu historiankirjoissa. Kai sinä mielikuvitusmajuri tämän tiedät?

        Kyselet taas niin tyhmiä, ettei niihin viitsi edes vastata. Kuvittele sitten vaikka mitä.


    • Anonyymi

      Eihän kepupalstalla keskustella kepusta, vaan demareista ja haukutaan Sanna Marinia!

    • Anonyymi

      Kyllä Saarikko on esiintynyt velkakuningattarena ja rahan jakajana. Kepulle nannaa.

    • Anonyymi

      Saarikko on niiiin iso, että on fyysisesti mahdotonta, ettei osaa aina näkyisi.

    • Anonyymi

      Aisan avauksissa on joskus vastauksia, niistä 99% aisan itsensä vastauksia.

    • Anonyymi

      Kepu on taas jakamassa rahaa, heille se on helppoa, eivät juurikaan maksa veroja ja eivät osallistu velan maksuun. Kepu on hyvin samanlainen vasemmiston ja vihreiden kanssa.

    • Anonyymi

      Silloin on pimeys lähellä, kun Pekkarinen jättää pitkän varjon!

    • Anonyymi

      Väyrynen: Kahta en vaihda, venäjää ja sukkia.

    • Torstaina jo toivottelin Hyvät Viikonloput, mutta täytyi tulla nyt käymään, kun katsoin tv:n ykkösaamun. Haastateltavana siinä oli ulkoministeri Pekka Haavisto. Haastattelunsa havahdutti minut entistäkin vahvemmin ajattelemaan, että kyllä meillä nyt on poikkeuksellisen vahvat ihmiset niillä paikoilla, jotka tässä tilanteessa ovat tärkeimmät. Ne tärkeimmät ovat tietenkin Tasavallan Presidentti, pääministeri, ulkoministeri ja puolustusministeri. Kolmea ensiksi mainitsemaani olen kehunut jo aikaisemmin, mutta tässä vielä vähän lisää:

      Niinistöä parempaa presidenttiä meillä ei voisi nyt olla. Toki hän oli osoittanut erinomaisuutensa jo aikaisemminkin. Kolmissa vaaleissa minäkin häntä olen äänestänyt, mutta v. 2006 ei tullut vielä valituksi, kun presidenttinä sai jatkaa Tarja Halonen - jota minäkin olin äänestänyt v. 2000 jo kuolemansairaan vaimoni pyynnöstä, kun hän halusi vielä eläessään saada maahamme naispresidentin, jota ei saanut vielä v. 1994 Elisabeth Rehniä äänestäessään.

      Sanna Marin osoitti poikkeuksellisen vahvoja johtamiskykyjään jo 27-vuotiaana Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja yhtä vahvaa johtamista hän on osoittanut 34-vuotiaana alkaneella pääministerikaudellaan. Vastuullisuudestaan määrätietoisen työnsä ohella on osoittanut olevansa myös ihan tavallinen nuori nainen, joka osaa välillä rentoutuakin.

      Antti Kaikkoseen en ollut aikaisemmin paljon huomiota kiinnittänyt, mutta nyt puolustusministerinä hän on osoittautunut hyvin jämäkäksi mieheksi vastuullisessa tehtävässään, jonka vaatimukset ja tarpeet tehtävässään hän on osoittanut täysin sisäistäneensä. Luulenpa, että hän on seuraava Keskustan johtaja ja nostaa puolueensa ylemmäs siitä alhosta, johon se on vajonnut Sipilän, Kulmunin ja Saarikon sitä johtaessa.

      Haaviston osoittama erinomainen pätevyys ulkoministerinä ei ole suuri ylläty. Se kun perustuu hänen jo pitkään ja monipuoliseen kokemukseen asioista, joita hän nyt ulkoministerinä johtaa. Esittämistapansa on aina vakaa mutta ei koskaan turhan uhoava. Aivan erinomainen ulkoministeri. Ehkäpä seuraava presidenttimmekin, sillä vain yhden prosenttiyksikön jäljessä hän viimeisessä gallupissa oli kärjessä olevaa Olli Rehniä, tuloksilla 21 % ja 30 %. Tosin siinä gallupissa Sanna Marin ja Mika Aaltola roikkuivat aivan noiden kahden kannoilla, tuloksilla 29 % ja 28 %.

      Tätä pidemmälle en viikonloppuani täällä vietä, kun ohjelmassani on muuta mukavaa päivälläkin ja illalla sitten stadikalle Suomi-Ruotsi maaottelua katsomaan.

      • Anonyymi

        Oletko sinä tosiaan niitä hanurimiehiä?

        Jutut ovat kovin sen suuntaisia.


      • Näkyy lipsahtaneen minulta kirjoitusvirhe noihin presidenttigallupin tuloksiin. Tällaiset ne kannatukset oikeasti olivat:

        Olli Rehn 31 %, Pekka Haavisto 30 %, Sanna Marin 29 % ja Mika Aaltola 28 %.


      • Hyvin ajateltu, hyvin kirjoitettu. Hyvää viikonloppua sinulle.


    • Anonyymi

      Kepu tarjoaa hauskaa kaikille. Nyt idioottimainen esitys opintovelkojen takaisin maksamattomuus. Näin opetetaan kepurosvot siihen, että muut maksaa, ei kepulainen.

    • Anonyymi

      Onnittelut Herra Kapille, taas Kapi-Luokan avaus, tietysti ja sitä ei kukaan rohjennut edes epäillä!

    • Täytyipä tulla tänäänkin täällä käymään. Edellisessä, eilisessä viestissäni sanoin näin:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17549217/onko-keskusta-jaanyt-pimentoon#comment-116245832

      Annan siinä siis tunnustusta neljälle, jotka kaikki edustavat eri puolueita. Näin laaja-alainen on puolueisiin sitoutumiseni;))

      Toiseen asiaan: Täällä on kerrottu, että minun kapteenin arvoni olisi peruutettu. On kai sitten peruttu myös palstan SOTILAAN yliluutnantin arvo. No, noin ei ole meille kummallekaan tapahtunut eikä varmaan tapahdukaan, mutta jos tapahtuisikin, ei kai sentään lopetettaisi eläkettäni jota olen 25 vuoden palveluksesta nauttinut vasta 42 vuotta. Eikä varmaan peruttaisi ainakaan sitä vänrikin arvoani, jonka sain jo ylikersanttivaiheessani RUK:n suoritettuani;-))

      Kolmanteen asiaan: Olin eilen illalla olympiastadikalla Suomi-Ruotsi -maaottelua seuraamassa. E-katsomon eli takasuoran viereisen katsomon neljännellä penkkirivillä katsomon eteläpäässä, johon parhaiten näkee juoksumatkojen maaliintulojärjestyksen etusuoralla. Kylmää siellä oli, kun olin liian kevyesti pukeutunut ja kylmyyden tunnetta lisäsi Ruotsin jyrääminen niin, että johtaa selvästi nyt niin miesten, naisten kuin poikien ja tyttöjenkin ottelussa. Enpä viitsi enää tänään sinne stadikalle lähteä. Katson kuitenkin kisat loppuun tv:sta, vaikka Suomella ei liene enää tänään mahdollisuuksia kääntää lopputuloksia eilisiä järjestyksiä paremmiksi.

      Eipä nyt aihetta enempään.

    • Jo avauksellani osoitin ”laaja-alaista puolueisiin sitoutumistani” kun annoin siinä tunnustusta tämän hetken neljälle suurimmalle poliittiselle vaikuttajalle, joista jokainen edustaa eri puolueita. Nyt osui netistä silmiini tämä:

      https://urly.fi/2LEa

      Tunnustukseni ansaitsee myös hän. Tuossa esittämästään järkevästä, vastuullisesta asenteestaan. Mielipidettäni varmaan vahvistaa sekin, että onhan tuo reservin vääpeli myös vanha faitteri, palvellut rauhanturvaajana Golanilla 1988-90 - siis lähes 10 vuotta myöhemmin kuin minä palvelin siellä kolmannella eli viimeisellä rauhanturvaajareissullani.

      Nyt vain Hyvät Yöt ja kaiken hyvän toivotukset myös alkavalle viikolle!

      • Anonyymi

        Älä Ossi ajattele asioita, jotka ovat liian haastavia ymmärrettäväksesi. Menet vain entistä enemmän sekaisin siitä.


      • Esität kysymyksesi jollekin toiselle mutta kun puhut siinä minusta, vastaanpa kerran sinullekin:

        Korkeasta iästäni huolimatta olen vielä niin terve päästäni, etten todellakaan kuvittele olevani enää mikään sotilas. Lyhyellä mutta monipuolisella sotilasurallani minut kuitenkin nähtiin varsin hyväksi sotilaaksi, varmaan sinua paremmaksi, kun sinua nopeammin ja korkeammalle ylenin.

        Sotilasaikani loppui kuitenkin jo yli 40 vuotta sitten ja sen jälkeen on ollut elämässäni muuta, tiedäthän. Evp-toiminnoissa olen kyllä ollut vahvasti mukana. Sinun elämässäsi ei kai ole ollut sen sotilasaikasi jälkeen mitään, kun olet noin sairaasti jämähtänyt siihen sotilasaikaasi. Ja minuun - miksiköhän??? Eikä sinua ole nähty noissa evp-toiminnoissakaan - miksiköhän ei???


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Esität kysymyksesi jollekin toiselle mutta kun puhut siinä minusta, vastaanpa kerran sinullekin:

        Korkeasta iästäni huolimatta olen vielä niin terve päästäni, etten todellakaan kuvittele olevani enää mikään sotilas. Lyhyellä mutta monipuolisella sotilasurallani minut kuitenkin nähtiin varsin hyväksi sotilaaksi, varmaan sinua paremmaksi, kun sinua nopeammin ja korkeammalle ylenin.

        Sotilasaikani loppui kuitenkin jo yli 40 vuotta sitten ja sen jälkeen on ollut elämässäni muuta, tiedäthän. Evp-toiminnoissa olen kyllä ollut vahvasti mukana. Sinun elämässäsi ei kai ole ollut sen sotilasaikasi jälkeen mitään, kun olet noin sairaasti jämähtänyt siihen sotilasaikaasi. Ja minuun - miksiköhän??? Eikä sinua ole nähty noissa evp-toiminnoissakaan - miksiköhän ei???

        Mikä on tämänkin vuodatuksen syvempi merkitys?

        Aivan täyttäpaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tämänkin vuodatuksen syvempi merkitys?

        Aivan täyttäpaskaa.

        Voi sitä varmasti kunnioittavammallakin tavalla vastata. Mutta jos tuo toinen räksyttää 20-30 kertaa päivässä, niin ei se ihme ole, että muutaman sadan viestin jälkeen voi jonkun vastakommentinkin esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tämänkin vuodatuksen syvempi merkitys?

        Aivan täyttäpaskaa.

        Siinähän ihmispasko mietit.


      • Anonyymi

        Ei siis ihme, että siirsivät sinut soittokuntaan pitämään nokkahuilut ojennuksessa.


    • Anonyymi

      Velkaa tämä hallitus on kyllä tehnyt ja paljon..

    • Eipä tuo Keskusta tai muukaan politiikka nyt anna aihetta, joten puhun vähän muusta. Tämän palstan tilasta. Se on mennyt sellaiseksi, ettei se enää houkuta tänne minua eikä näy houkuttavan juuri muitakaan asiakeskustelijoita. Suurin syyllinen palstan tilaan on tuo, jolle eilen poikkeuksellisesti vastasin tällä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17549217/onko-keskusta-jaanyt-pimentoon#comment-116277264

      Vaikka ylläpito vähintään päivittäin sulkee profiilinsa ja poistaa sillä tuotetun, välittömästi tuo palstalle ne samat satoja kertoja toistamansa yhden lauseen avaukset, joissa koskaan ei ole mitään sellaista, joka herättäisi keskustelunhalua muissa. Siksipä hän sitten itse puskasta niihin vastailee ja rekisteröitynä sitten vastaa niihin jne… kunnes taas ylläpito heivaa ne kaikki roskikseensa.

      Kuinka hän jaksaakaan tuota samaa vuosikausia? No, kun kykyä ei ole mihinkään muuhun ja kun joutilasta aikaa on loputtomiin, täytyyhän hänen sitä käyttää kykyjensä mukaisesti. Minähän avauksissaan ja viesteissään olen aina keskiössä, mutta vähät minä siitä. Ei suuri koirakaan reagoi pikkurakkiin, vaikka se sille kuinka räksyttäisi. Siitä näin esimerkin aamulenkilläni: Eräs rouva talutteli hyvin suurta koiraa ja vastaansa tullut talutteli hyvin pientä. Se pikkukoira kovasti räksyttäen yritti lähennellä sitä isoa, mutta tämä ei ollut pikkuista huomaavinaankaan.

      Se minua vaivaa, että jokainen tuolle palstan pikkurakille vastanneista joutuu aina minuksi; siksi siihen eilen puutuin tuolla viestilläni, jonka tuohon alkuun linkitin. Varmaan nuo hänelle vastanneet tarkoittavat hyvää minulle mutta silti pyydän: älkää enää koskaan tehkö niin! Antakaa hänen jäädä keskustelemaan vain itsensä kanssa. Älkääkä te varmaan hyvää minulle tarkoittavat enää nostelko avauksianikaan niitä kehuen, ellette halua minuksi joutua! Kyllä minä itsekin tulen avauksilleni silloin, kun näen sille aihetta olevan. Nyt näin tämän verran ja tämän jälkeen palsta saanee jäädä minulta rauhaan taas pidemmäksi ajaksi, jollei Keskusta tai muu politiikka anna aihetta tänne tulla.

      Ps.

      Minulla on kai jo kymmenkunta vuotta ollut tämä nikki, ja vain tällä olen tänne kirjoitellut, en yhden yhtä viestiä ole tarkoituksella puskasta heittänyt, Muutamia kertoja on sellainen tullut vahingossa, kun rekisteröinti oli tippunut pois päältä, mutta kun aina sen heti huomasin, välittömästi ilmoitin vietin tulleen minulta.

      • Anonyymi

        On tää sekoääliömukaSOTILAS käsittämätön!


      • Anonyymi

        Hyvinhän tuo näkyy houkuttavan, joka jumalan päivä tuota samaa jollotusta vailla päätä eli persettä.


      • Anonyymi

        Ei huolta huomisesta Kapi! Tuo SOTILAS hoitaa itsensä vielä pöpilään omalla touhullaan, ennemmin tai myöhemmin. Tai toisena vaihtoehtona on Perhon Ekin kohtalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei huolta huomisesta Kapi! Tuo SOTILAS hoitaa itsensä vielä pöpilään omalla touhullaan, ennemmin tai myöhemmin. Tai toisena vaihtoehtona on Perhon Ekin kohtalo.

        Munakarva-au ottaa ja rauhoittuu nyt! HO HOO, HO HOO!


    • Anonyymi

      Keskusta on antanut demareille valtakirjan sotkea Suomen asiat ja häpeävät nyt sitä ja pysyttelevät piilossa.

      • Anonyymi

        Sisällötöntä populismipropagandaa oppositiosta.


    • Anonyymi

      Saarikko on niin iso ja pullea, ettei voi olla pimennossa.

    • Anonyymi

      Mistä näitä keputolliskoja sikiää ja miksi tyhminnät pistetään päättämän asioita?


      Lintilä on normi keputollisko toimien kaikessa Suomen tuhoksi Pekkarisen tavoin.

      Pekkarisen syntilista on pitkä ja jälki kauhistuttava: tuulivoimatuet, Partek-"kaupat", Kemira jne.


      Laskelma tyrmää Mika Lintilän puheet sähkön hinnasta – tutkija: "Ministeriö on irtaantunut todellisuudesta"

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/e2986c64-5a7a-44e5-9c4d-fbb08beb0d78

      "Aalto-yliopiston tutkijat: Suomalaiset maksoivat sähköstään 210 miljoonaa euroa ”liikaa” heinä–elokuussa."

    • Oho! Onpa tämä avaukseni pudonnut jo kovin alas, palstan seitsemännelle sivulle! No, onhan tämä saanut jo yli 600 katselukertaa, 144 viestiäkin on jäljellä vaikka 35 näkyy tulleen poistetuksi.

      Nostan tämän nyt kuitenkin esille, kun puhun avauksessa Sanna Marinin saamasta arvostettavalta taholta tulleesta myönteisestä huomiosta ja sitä on tullut lisää tänäänkin. Päivällä siitä heitin tuonne Mielipidepankin avaukselle ”Miksi hallituksen suosio kasvaa?” yhden viestin, siis tämän:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17562371/miksi-hallituksen-suosio-kasvaa#comment-116422635

      Siinähän - sen linkissä - Sanna saa hienoja kehuja! On tuo viestini saanut vastauksenkin, mutta kuittaan sen tässä vain toteamuksella, että viestinsä on toki asiallinen, lähettäjänsä näkemyksestä perusteltukin, mutta en kuitenkaan ole samaa mieltä siinä - varsinkaan sen loppupuolella - sanotusta.

      Enpä ole enää aikoihin tänne läheskään päivittäin mitään laittanut, mutta tänään heitän toisenkin viestin, siis tämän. Enkä voi olla lopuksi toteamatta, mikä oli tämän päivän kohokohta minulle. Kyllä se oli Pääkaupunkiseudun Päällystön evp-yhdistyksen syyssauna Santahaminassa. Hieno sauna, jonka kerhomme 1970-luvun alkupuolella rakensi ja nyt se kuuluu evp-yhdistyksellemme. Olihan meitä taas pitkälti toistakymmentä saunojaa, grillimakkaroista mainioine lisukkeineen ja alkoholitonta olutta palanpainikkeeksi nauttijaa. Tässäpä muutama kuva joukostamme. Otetuista kuvista kolme vein facebookilleni, niiden pitäisi aueta tästä linkistä:

      https://www.facebook.com/photo?fbid=10160210253519182&set=a.10153306116459182

      Eipä sitten muuta kuin vain toteamus, että huomennakin on minulla saunapäivä; on nimittäin joka torstain viikkojumppani, tällä kertaa aluksi kuntosalia, sitten altaalla ja tietenkin saunominen! Pitäkään te muutkin yhtä hyvää huolta puhtaudestanne!

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista, tiesmikäSOTILAS osaa kirjoittaa jotain muutakin kuin "kapi"!


      • Onkohan palstan "majuri" ihan oikeasti majuri, sillä hän on sinuakin innokkaampi saunoja. Sieltä saunakamaristahan saunaa lämmittäessähän hän kirjoitti yhteen aikaan vähintään viikottain. No, ainakin saunamajuri hän on. :D

        Mitä tuohon puhtaudesta huolehtimiseen tulee, se on joidenkin osalta mennyt ylikin. On sanottu, että jos käy suihkussa päivittäin, ei ole hyväksi saippuoida joka kerta koko vartaloa. Se tuhoaa iholta sitä suojaavaa rasvaa. Ehkä sähkön hinnannousu saa nyt aikaan sen, ettei käydä suihkussakaan päivittäin. Mielestäni koko vartalon päivittäinen pesu ei olekaan tarpeen, ainakaan eläkeläisille.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Onkohan palstan "majuri" ihan oikeasti majuri, sillä hän on sinuakin innokkaampi saunoja. Sieltä saunakamaristahan saunaa lämmittäessähän hän kirjoitti yhteen aikaan vähintään viikottain. No, ainakin saunamajuri hän on. :D

        Mitä tuohon puhtaudesta huolehtimiseen tulee, se on joidenkin osalta mennyt ylikin. On sanottu, että jos käy suihkussa päivittäin, ei ole hyväksi saippuoida joka kerta koko vartaloa. Se tuhoaa iholta sitä suojaavaa rasvaa. Ehkä sähkön hinnannousu saa nyt aikaan sen, ettei käydä suihkussakaan päivittäin. Mielestäni koko vartalon päivittäinen pesu ei olekaan tarpeen, ainakaan eläkeläisille.

        No, enhän minä oikeasti ole ihan niin innokas saunoja kuin edellä sanomastani päättelet. Joka torstaisen viikkojumppani Helsingin Sydänkuntoutuksen fysioterapeuttien vetämänä on jatkunut jo 24 vuotta - ohitusleikkauksestani alkaen - ja olkoonpa jumppa sali- tai allasjumppaa tahi kuntosali, aina sen lopuksi on saunominen. Varsinkin kesällä usein - mutta en aina - saunon vielä viikonloppuna kotisaunassani. En ole kyllä kokenut saavani mainitsemiasi haittoja runsaasta saunomisestani.

        Palstan majuri lienee oikeasti vain saunamajuri, mutta arvonsa sellaisellakin. Kerronpa saman, jonka olen kai kertonut joskus ennenkin:

        Siinailla YK-faitterina palvellessani saunoimme joka päivä. Esikunnan nuorimman toimistoaliupseerin - reserviläinen tietysti - tuli ”saunamajurina” lämmittää sauna niin, että se oli kylpykunnossa klo 14.00 jolloin normaalioloissa päättyi klo 07.00 alkanut työpäivämme. Saunojajoukossamme oli eräs ylivääpeli, jonka intohimona oli lyömällään löylyllä pudottaa muut ylälauteilta, jonne hän sai jäädä yksikseen.

        Esikuntaan tullut uusi pataljoonaupseeri oli ensi kertaa saunomassa ja kun tuo ylivääpeli käyttäytyi edellä kertomallani tavalla hän jo alalauteilla kyyristellen komensi ylivääpeliä lopettamaan moisen ”löylytyksen”. Ylivääpeli löi vain kauhallisen lisää kiukaalle. Silloin tuo pataljoonaupseeri suorastaan huusi ylivääpelille:”Olen majuri, eikö ylivääpeli aio totella minua?”. Tähän ylivääpeli: ”Saunassa ei ole muita majureita kuin saunamajuri” ja heitti taas kauhallisen kiukaalle.


      • kapi_ kirjoitti:

        No, enhän minä oikeasti ole ihan niin innokas saunoja kuin edellä sanomastani päättelet. Joka torstaisen viikkojumppani Helsingin Sydänkuntoutuksen fysioterapeuttien vetämänä on jatkunut jo 24 vuotta - ohitusleikkauksestani alkaen - ja olkoonpa jumppa sali- tai allasjumppaa tahi kuntosali, aina sen lopuksi on saunominen. Varsinkin kesällä usein - mutta en aina - saunon vielä viikonloppuna kotisaunassani. En ole kyllä kokenut saavani mainitsemiasi haittoja runsaasta saunomisestani.

        Palstan majuri lienee oikeasti vain saunamajuri, mutta arvonsa sellaisellakin. Kerronpa saman, jonka olen kai kertonut joskus ennenkin:

        Siinailla YK-faitterina palvellessani saunoimme joka päivä. Esikunnan nuorimman toimistoaliupseerin - reserviläinen tietysti - tuli ”saunamajurina” lämmittää sauna niin, että se oli kylpykunnossa klo 14.00 jolloin normaalioloissa päättyi klo 07.00 alkanut työpäivämme. Saunojajoukossamme oli eräs ylivääpeli, jonka intohimona oli lyömällään löylyllä pudottaa muut ylälauteilta, jonne hän sai jäädä yksikseen.

        Esikuntaan tullut uusi pataljoonaupseeri oli ensi kertaa saunomassa ja kun tuo ylivääpeli käyttäytyi edellä kertomallani tavalla hän jo alalauteilla kyyristellen komensi ylivääpeliä lopettamaan moisen ”löylytyksen”. Ylivääpeli löi vain kauhallisen lisää kiukaalle. Silloin tuo pataljoonaupseeri suorastaan huusi ylivääpelille:”Olen majuri, eikö ylivääpeli aio totella minua?”. Tähän ylivääpeli: ”Saunassa ei ole muita majureita kuin saunamajuri” ja heitti taas kauhallisen kiukaalle.

        Eihän kaksi saunakertaa viikossa ole edes erityisen paljon. Nykyisten sähkönhintojen aikaan suositellaankin tuollaisia yhteissaunoja. Ja nuo haitat liittyivät siihen jokapäiväiseen saippuankäyttöön, joka rasvan ohella tuhoaa iholta hyödyllisiä bakteereja.

        Omana varusmiesaikanani jaoksellamme taisi olla kasarmialueella saunavuoroja vain neljä, viisi kertaa koko kahdeksan kuukauden aikana. Viimeisellä kahden viikon ampumaleirillä saunomiseen tarjoutui mahdollisuus kerran. Viikon kestäneillä talvileireillä ei päässyt peseytymään kertaakaan, ei edes ylä- tai alapäätä. Sellaisestakin ajasta peseytymättä kuitenkin selvittiin.


      • kapi_ kirjoitti:

        No, enhän minä oikeasti ole ihan niin innokas saunoja kuin edellä sanomastani päättelet. Joka torstaisen viikkojumppani Helsingin Sydänkuntoutuksen fysioterapeuttien vetämänä on jatkunut jo 24 vuotta - ohitusleikkauksestani alkaen - ja olkoonpa jumppa sali- tai allasjumppaa tahi kuntosali, aina sen lopuksi on saunominen. Varsinkin kesällä usein - mutta en aina - saunon vielä viikonloppuna kotisaunassani. En ole kyllä kokenut saavani mainitsemiasi haittoja runsaasta saunomisestani.

        Palstan majuri lienee oikeasti vain saunamajuri, mutta arvonsa sellaisellakin. Kerronpa saman, jonka olen kai kertonut joskus ennenkin:

        Siinailla YK-faitterina palvellessani saunoimme joka päivä. Esikunnan nuorimman toimistoaliupseerin - reserviläinen tietysti - tuli ”saunamajurina” lämmittää sauna niin, että se oli kylpykunnossa klo 14.00 jolloin normaalioloissa päättyi klo 07.00 alkanut työpäivämme. Saunojajoukossamme oli eräs ylivääpeli, jonka intohimona oli lyömällään löylyllä pudottaa muut ylälauteilta, jonne hän sai jäädä yksikseen.

        Esikuntaan tullut uusi pataljoonaupseeri oli ensi kertaa saunomassa ja kun tuo ylivääpeli käyttäytyi edellä kertomallani tavalla hän jo alalauteilla kyyristellen komensi ylivääpeliä lopettamaan moisen ”löylytyksen”. Ylivääpeli löi vain kauhallisen lisää kiukaalle. Silloin tuo pataljoonaupseeri suorastaan huusi ylivääpelille:”Olen majuri, eikö ylivääpeli aio totella minua?”. Tähän ylivääpeli: ”Saunassa ei ole muita majureita kuin saunamajuri” ja heitti taas kauhallisen kiukaalle.

        Olen ollut useassa YK:n rauhanturvaamiseen liittyvässä operaatiossa mukana vuosina 1982-2001.

        Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että missä yli kymmenen suomalaista oli näissä tehtävissä samoissa majoituksissa yli viikon niin varmasti joku, usein useampi heistä oli pioneeri ja johti/opasti muita saunan rakentamisessa.

        Missä ensimmäinen sauna rakennettiin sai sen sen huomion minkä se ansaitsi ja vieraita muista lähialueen suomalaisista yksiköistä alkoi ilmaantumaan. Vähitellen kun alueilla oltiin pidempään jokaisella joukkueellakin alkoi olemaan omia saunoja.

        Kävin joskus 1983-84 vaiheilla eräässä YK-operaatiossa Kanadan YK:n alueella heidän kuntosalinsa saunassa. Siellä oli tiukka kielto olla heittämättä löylyä ja saunan lämpötila oli mittarin mukaan n. 50c. En käynyt siinä saunassa toiste. Vastavierailulla omalle alueelleni Kanadan pataljoonan muutamat pitkän uran armeijassaan tehneet karskit ammattisotilaat arastelivat meikäläisten n.80-90c lämpötiloja ja väittivät sen olevan terveydelle epäterveellistä.

        Nykyään en voi käydä lainkaan saunomassa syistä jotka liittyvät terveydentilaani ja useaa asiaa kaipaan nykyään. Yksi niistä on sauna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, tiesmikäSOTILAS osaa kirjoittaa jotain muutakin kuin "kapi"!

        Kyse on Marinin kyvyttömyydestä johtaa, yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Huomasin kommenttisi, joten tiivistän sen tähän (muillekin), mitä tuossa toisessa ketjussa sinulle vastasin & lisään loppuun jotain muuta: (minä, yksi lukuisista tämän palstan "Kapeista" :D)

        Hallituksen suosio johtuu näistä asioista, mielestäni lähes pelkästään:

        - Ensin tuli korona. Ihmiset pelkäsivät sitä, ja suuri enemmistö huusi tiukkoja toimia koronaa vastaan. Hallitus teki kuten ihmiset halusivat. Tai kuten ihmiset oli saatu haluamaan. ( = Tällä en ota kantaa puolesta tai vastaan, olivatko tiukat rajoitustoimet tarpeellinen asia vai ei. Totean vain syyn hallituksen suosion kasvuun.)

        - Sitten tuli Ukrainan sota, ja NATOn kannatus nousi Suomessa huippulukuihin. Hallitus teki jälleen, kuten enemmistö suomalaisista nyt halusi: haki NATOn jäsenyyttä.

        Tämän hallituksen vähän yli kolmesta vuodesta (jos lasketaan Rinteen hallitus tähän mukaan) noin 2½ vuotta on kulunut poikkeusoloissa. Ja hallitus on toiminut, kuten enemmistö suomalaisista on halunnut.

        MUTTA viimeisen kolmen vuoden aikana ei ole paljoa hoidettu tai ehditty hoitaa tavallisia asioita. Ei ole hoidettu sellaisia asioita, joista saisi ikävää mainetta. JA mediakin on sopivasti muokannut maaperää hallituksen toimille suosiollisiksi. Tarkoitan sitä, että koronan suhteen tiukkoja toimenpiteitä esitettiin hyvänä asiana, ja sitten hallitus "vastasi huutoon". Samoin NATOn suhteen.

        Jos viimeisen kolmen vuoden aikana olisi pitänyt hoitaa jotain muitakin asioita kuin näitä kahta kriisiasiaa, joissa suomalaisten suuri enemmistö on ollut asioiden hoidosta samaa mieltä hallituksen kanssa... Tai ehkäpä niin päin, että hallitus on ollut asioiden hoidosta samaa mieltä kansan enemmistön kanssa... Jos olisi tarvinnut hoitaa melkein mitä tahansa sellaista, mitä hallitukset yleensä hoitavat, niin hallituksen suosio olisi ollut aivan muuta kuin se nyt on. Mutta nyt on ollut hallituksen suosion kannalta aivan erinomainen aika hoitaa asioita: kaksi suurta kriisiä, joista kansan enemmistö on samaa mieltä.

        No, tietysti voi olla, että Rinteen vetämän hallituksen aikana kansansuosio ei olisi ollut samaa luokkaa kuin nyt. Ja ehkäpä nykyinen pääministeri vetoaa ainakin nuoriin naisiin. Olen huomannut tämän ainakin yhden naispuolisen työkaverini kohdalla. Mutta kun itse olen Tampereelta ja olen nähnyt nykyisen pääministerin toimintaa jo Tampereen kuntapolitiikassa, niin itse en mitenkään pysty hänen toimintaansa ihailemaan.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Eihän kaksi saunakertaa viikossa ole edes erityisen paljon. Nykyisten sähkönhintojen aikaan suositellaankin tuollaisia yhteissaunoja. Ja nuo haitat liittyivät siihen jokapäiväiseen saippuankäyttöön, joka rasvan ohella tuhoaa iholta hyödyllisiä bakteereja.

        Omana varusmiesaikanani jaoksellamme taisi olla kasarmialueella saunavuoroja vain neljä, viisi kertaa koko kahdeksan kuukauden aikana. Viimeisellä kahden viikon ampumaleirillä saunomiseen tarjoutui mahdollisuus kerran. Viikon kestäneillä talvileireillä ei päässyt peseytymään kertaakaan, ei edes ylä- tai alapäätä. Sellaisestakin ajasta peseytymättä kuitenkin selvittiin.

        Sellaisestakin ajasta peseytymättä kuitenkin selvittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on Marinin kyvyttömyydestä johtaa, yhtään mitään.

        Kyse on Marinin kyvyttömyydestä johtaa, yhtään mitään.


    • Anonyymi

      sipilän hallituksessa persut jäi pimentoon kun kok ja kepu taistelivat sotesta opposition kanssa.

    • Anonyymi

      Keskustaa pitää kasvattaa sienten tavoin, ruokkia paskalla pimeydessä.

    • Anonyymi

      Super-avaus kärkeen!

    • Anonyymi

      Pääosin, jostain syystä, tällä palstalla ei keskustella kepusta, vaan demareista ja haukutaan, herjataan ja panetellaan varsinkin Sanna Marinia.

      Tämä tuntuu olevan palstan tarkoitus, kuka törkeimmät herjat keksii, sitä parempi.

    • Anonyymi

      Kyllä kepulaiset hölmöilee sen verran, että lööpeissä pysyvät. Nuorisosäätiö ja Vanhasen osuu vielä auki.

    • Anonyymi

      Mukavasti kepun kannatus laskee, ei mene pitkään, kun alittavat 10% ja sitten vasemmiston kanssa vääntävät pienpuolueena kättä.

    • Anonyymi

      Keskusta ja varsinkin Väyrysen keskusta on pimeys.

    • Anonyymi

      Kyllä Väyrynen pitää Kepun otsikoissa, tosin hyvin negatiivisesti.

    • Anonyymi

      Saarikon kokoinen lehmä ei ole pimennossa, se on fyysisesti mahdotonta.

    • Anonyymi

      Väyrynen nousee otsikkoihin jatkuvasti venäjämielisillä kirjoituksillaan.

    • Anonyymi

      Keskustan kannattaisi pitää Väyrynen pimennossa, muuten muutkin kepulaiset leimautuu ryssämielisiksi. Tosin kyllä niitä kepussa edelleen on.

    • Anonyymi

      Väyrynen tekee parhaansa keskustan kannatuksen laskemiseksi, jopa venäläiset kelpaa siihen.

    • Anonyymi

      Keskusta vaeltaa vihreiden tukipuolueena kohti vaalitappiota.

      • Anonyymi

        Ja vasemmiston, säälittävää vanhalta maalaisliitolta, tosin heillä on aina ollut omituinen rakkaussuhde venäjään.


      • Anonyymi

        Jaa. Tuo on lause, jolla ei liene todellisuuspohjaa reaalimaailmassa, mutta sitä vaan toistellaan. Vähän kuin se yksi täällä näkee yhtä toista palstalaista aivan kaikissa toisissa kirjoittajissa.


    • Anonyymi

      Nyt alkaa menemään venäläisten touhut tahattoman komiikan puolelle ja kutsuntoihin tulleet joutuu ottamaan terveyssiteitä ja tamppooneja haavoittumista varten. Mistä nämä venäläiset kaiken keksii!

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009096013.html

    • Anonyymi

      Vastaus otsikkoon: ON!

    • Anonyymi

      Ei aihetta enempään.

    • Anonyymi

      Upsansaa!Upsansaa!

    • Anonyymi

      Ei keskusta ole pimennossa, heillä ei vaan ole mitään sanottavaa!

    • Anonyymi

      Keskustalta on lamppu hukassa.

    • Anonyymi

      Kepu kulkee pimeydessä Saarikon perässä!

    • Anonyymi

      Saarikon varjo pimentää keskustaa!

    • Anonyymi

      Jääkö aisa tänään pimentoon, ylläpito vaanii..

    Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      3770
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      592
      3549
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3472
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2199
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2171
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1947
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1927
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      170
      1694
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1381
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe