Kynikselle kysymys.

Anonyymi

Käsittääkseni olet ammatiltasi pappi? Joka tapauksessa kirjoitat kohtuuden rajoissa.

Mitä mieltä olet nykysometuksesta? Silloin ysärillä, kun oli se piippaava modeemi ja minuuttihinta, ihmiset olivat kaikki kavereita keskenään.

Nykyisin netin itseensä selvyys on saanut hörhöjen räksyttämään ja kuvittelevat sen nostavan kannatustansa.

Mutta se kysymys: oletko ammatissasi koskaan ottanut esille palstoilla ilmenevää pahaa puhetta?

Usko tai älä, mutta sinulla saattaa olĺa yllätävän paljon mielipide vaikuttamista.

>agnostikko simiti<

4

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatoin vahingossa muistaa nimimerkin väärin. Vammaisessa aivokopassani olen kuitenkin varma, että olen vaihtanut ajatuksia palstalle kirjoittavan ammattipastorin kanssa.

    • Olen pappi ja eläkkeellä.

      Netin ilkeilyongelma johtuu itse tekniikasta. Ennen aikaan ilkeilijät karistettiin seurasta ja lehdet sensuroivat rajusti heidän kirjoituksiaan. He olivat olemassa, mutta heillä ei ollut ilmaisukanavia.

      Netti taas on tehnyt mahdolliseksi, että ilkeilijät voivat pakkosyöttää ilkeyksiään rajattomasti, ja ne pääsevät läpi, koska 1. klikkauksien ja kirjoitusten määrä tuo nettialustaa pitävälle firmalle runsaimmat mainostulot, ja 2. sensurointi on erittäin kallista.

      Vastuulliset tahot ovat yrittäneet vähentää ilkeilyä, mutta ainakin toistaiseksi se on vain lisääntynyt. Se taas on johtanut siihen, että yhä useampi asiallinen on saanut tarpeekseen ja poistunut. Vanhimmat nettikirjoitukset olivat vielä huomattavasti asiallisemmat kuin nykyiset.

      En näe mitään keinoa tilanteen korjaamiseksi, koska se pohjimmiltaan johtuu tekniikan muuttumisesta, eli netin tulosta.

      Hyvää jatkoa , nättiä syksyä. 🌹👀

      • Anonyymi

        Kirjoitat asiaa. Muistan vielä, kun ysärillä ostimme ensimmäisen tietokoneen ja lisäksi vielä piipittävä modeemi (56Kbit).

        Silloin oli surffailussa minuuttitaksa ja piti oikein suunitella ja tarkkaan harkita netin käyttöä. Lähinnä tuli käytettyä asiointiin, mutta joskus tuli jopa chattailtua.

        Ei silloin ollut vihapuheita ja muiden aliarvioimista. Päinvastoin, kaikki olivat yhtä suurta perhettä, vaikka eivät tunteneet toisiaan.

        Nykyään netti on niin yleinen, ellei suorastaan välttämättömyys, että kaiken maailman pahat kielet luulevat nostavansa aatettansa suoltamalla nettiin "väärin ajattelevien" haukkumista.

        Olisikohan pohjimiltaan kyse kuitenkin heikosta itsetunnosta? Nooh, näillä mennään ja epämieluiset haukkumiset voi sivuuttaa.

        Hyvää syksyn jatkoa.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat asiaa. Muistan vielä, kun ysärillä ostimme ensimmäisen tietokoneen ja lisäksi vielä piipittävä modeemi (56Kbit).

        Silloin oli surffailussa minuuttitaksa ja piti oikein suunitella ja tarkkaan harkita netin käyttöä. Lähinnä tuli käytettyä asiointiin, mutta joskus tuli jopa chattailtua.

        Ei silloin ollut vihapuheita ja muiden aliarvioimista. Päinvastoin, kaikki olivat yhtä suurta perhettä, vaikka eivät tunteneet toisiaan.

        Nykyään netti on niin yleinen, ellei suorastaan välttämättömyys, että kaiken maailman pahat kielet luulevat nostavansa aatettansa suoltamalla nettiin "väärin ajattelevien" haukkumista.

        Olisikohan pohjimiltaan kyse kuitenkin heikosta itsetunnosta? Nooh, näillä mennään ja epämieluiset haukkumiset voi sivuuttaa.

        Hyvää syksyn jatkoa.

        >simiti<

        Olipa snadi kanava. Meillä ei silloin ollut vielä nettiä ollenkaan, ei modeemia puhelinliittymään, mutta snadi tietokone ja rom-kasetteja pojan pelejä varten. 🌹👀


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe