Rukousliinat - nyt jo One Wayssäkin

Anonyymi

Olipa todellinen yllätys kuulla, kuinka One Way konferenssissa Teppo Lehtomäki siunaili rukousliinoja! 🙄

Oikeastiko kristityt uskovat - nyt jopa onewayläisetkin! - että kankaanpaloissa olisi kiinnittyneenä jotain jumalallista voimaa...?!

Eikö tämä rukousliina-oppi ole täysin samaa sellaisten pakanauskomusten kanssa, jossa uskotaan esim. amuletteihin, talismaaneihin, voodoonukkeihin yms. esineisiin ja niissä piileviin voimiin...?

Raamatun esimerkit siitä, kuinka Paavalin vaatteitakin vietiin päältä tai opetuslasten varjossa paraneminen eivät perustuneet "vaatteissa tai varjoissa piileviin jumalallisiin voimiin", vaan siihen, että ihmiset USKOIVAT Jumalan parantamishaluun ja parantamiskykyyn.

Jumala siis vastasi ihmisten uskoon. Vaatteilla ja varjoilla ei ollut mitään osuutta eikä arpaa raamatun paranemisissa.

Tämä on minun vankka käsitykseni raamatun pohjalta.

Rukousliinat ovat täysin nykyajan ilmiö, lopun ajjan uusi villitys, nykyaikaisia taikakaluja, joiden käyttämiseen yksi jos toinenkin kristitty näkyy langenneen.

Raamatun Jumala ei tarvitse sellaisia välikappaleita parannustyössään.

96

2869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jotkut helluntaiseurakunnat ovat siunannet rukousliinoja. Teppo Lehtomäki muistaakseni tuli onewayhin Baptisti lähetys seurakunnasta ja ehkä siellä on ollut sama käytäntö.

• Anonyymi

Teppo on minun nähdäkseni entinen vapaaseurakuntalainen.

Olen luterilaisessa kirkossakin nähnyt rukousliinoja käytettävän. Mutta siellä se on jotenkin ymmärrettävämpää, koska kirkossa on muitakin kankaita symbolisesti käytetty vuosisatoja ym. itse keksittyä, ja sen takia hairahtuminen rukousliinoihinkin on helpompi tajuta.

Mutta jopa kirkon piirissä olen nähnyt myös parannusta tässä asiassa ja jopa sielläkin on paikoitellen alettu jo tajuta, että moiset liinat ovat vain "Egyptin ruokosauvoja", eli oman kehnon uskon jatkeita ja pönkittäjiä.

Itse olen alkanut nimittää niitä aikuisten unirievuiksi, koska eräskin kehottaa laittamaan liinan nukkumaan mennessä esim. tyynyn alle, jotta nukkuisi paremmin yms.

Uskon kyllä, että Herra on armollinen tässäkin asiassa, eikä ketään tuomitse, jos uskovat hairahtuvat tällaisiin turhiin välikappaleisiin. Mutta uskon myös, että Herran tahto on, että uskovat oppisivat toimimaan raamatullisesti ja ymmärtäisimme senkin, ettei näitä rukousliinoja mihinkään tarvita. Ja etteivät ne mitään tee, vaan Herra.

• Anonyymi

>> Jotkut helluntaiseurakunnat ovat siunannet rukousliinoja. <<

Kyllä tätä näkee varmasti ihan minkä suunnan seurakunnissa vain, niin kuin muitakin raamatunvastaisia asioita. Tulevat varmasti vain lisääntymään tämmöiset asiat. Ainakin raamatun mukaan luopumus ja lipsuminen sen kuin vain lisääntyvät loppua kohden.

Siinäkin helluntaiseurakunnassa, missä itse käyn, joku yritti joskus rukousliinoja "kaupitella". Yhteen kertaan jäi se yritys. Tehtiin selväksi, että siellä uskotaan Herran parantavan ilman liinoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen luterilaisessa kirkossakin nähnyt rukousliinoja käytettävän. Mutta siellä se on jotenkin ymmärrettävämpää, koska kirkossa on muitakin kankaita symbolisesti käytetty vuosisatoja ym. itse keksittyä, ja sen takia hairahtuminen rukousliinoihinkin on helpompi tajuta.

Mutta jopa kirkon piirissä olen nähnyt myös parannusta tässä asiassa ja jopa sielläkin on paikoitellen alettu jo tajuta, että moiset liinat ovat vain "Egyptin ruokosauvoja", eli oman kehnon uskon jatkeita ja pönkittäjiä.

Itse olen alkanut nimittää niitä aikuisten unirievuiksi, koska eräskin kehottaa laittamaan liinan nukkumaan mennessä esim. tyynyn alle, jotta nukkuisi paremmin yms.

Uskon kyllä, että Herra on armollinen tässäkin asiassa, eikä ketään tuomitse, jos uskovat hairahtuvat tällaisiin turhiin välikappaleisiin. Mutta uskon myös, että Herran tahto on, että uskovat oppisivat toimimaan raamatullisesti ja ymmärtäisimme senkin, ettei näitä rukousliinoja mihinkään tarvita. Ja etteivät ne mitään tee, vaan Herra.

Hindut myös käyttää esineitä näin ja poppamiehet sekä gurut munkit. Parannuksen kaste on tietysti hieno asia mutta ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Herra nimenomaan voi parantaa
        SIUNATTUJEN rukousliinojen kautta.
        Eräs uskova nainen oli parantunut
        aivokasvaimesta. Se oli yksinkertaisesti
        hävinnyt.
        Raamatun mukaan on myös SIUNATULLA
        öljyllä voitelu ja Herra Jeesus on
        parantanut myös tämän käytännön
        kautta.
        Jumalan Henki toimii niinkuin tahtoo
        ja siinäkin meidän ylpeiden, omaan
        viisauteemme luottavien ihmisten
        on niin vaikea taipua.
        Nöyrtykäämme Jumalan väkevän
        käden alle ja tehkäämme parannus
        kovasydämisyydestämme ja ylpeydestämme.
        Sillä kerran meidän KAIKKIEN ON
        NOTKISTETTAVA polvemme Jumalan
        edessä ja tunnustettava, että
        JEESUS ON HERRA.

Olemmeko me viisampia kuin Jumala?
        On siis parempi JO NYT notkistaa
        mielemme , väärät asenteemme
        parannukseen Suuren ja Ihmeellisen ja
        Pyhän Jumalan edessä. Amen.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin Herra nimenomaan voi parantaa
        SIUNATTUJEN rukousliinojen kautta.
        Eräs uskova nainen oli parantunut
        aivokasvaimesta. Se oli yksinkertaisesti
        hävinnyt.
        Raamatun mukaan on myös SIUNATULLA
        öljyllä voitelu ja Herra Jeesus on
        parantanut myös tämän käytännön
        kautta.
        Jumalan Henki toimii niinkuin tahtoo
        ja siinäkin meidän ylpeiden, omaan
        viisauteemme luottavien ihmisten
        on niin vaikea taipua.
        Nöyrtykäämme Jumalan väkevän
        käden alle ja tehkäämme parannus
        kovasydämisyydestämme ja ylpeydestämme.
        Sillä kerran meidän KAIKKIEN ON
        NOTKISTETTAVA polvemme Jumalan
        edessä ja tunnustettava, että
        JEESUS ON HERRA.

Olemmeko me viisampia kuin Jumala?
        On siis parempi JO NYT notkistaa
        mielemme , väärät asenteemme
        parannukseen Suuren ja Ihmeellisen ja
        Pyhän Jumalan edessä. Amen.

Julle saa polvet notkumaan, mutta se on ihastumisen tunne, eikä pakottaminen.

• Anonyymi

Luterilainen SRO kirjoittaa asiasta näin

https://sro.fi/radioraamattupiiri/kysy/
      Vastaus: Eivät rukousliinat ole höpöjuttuja, kun Raamattukin niistä puhuu. Taisimme vain todeta että asiaan liittyy meidän rajallisten ja langenneiden ihmisten käytössä monenlaisia väärinkäytön riskejä, joissa huomio menee itse liinoihin (ja niiden käyttäjään) Jeesuksen sijasta. Hän yksin voi – ilman liinoja ja liinojen kanssa – parantaa, milloin se on hänen tahtonsa ja suunnitelmansa.

Niin öljyllä voitelu kuin rukousliinatkin ovat aivan mahdollisia välineitä rukouksen tukena, kun pyydämme Jumalaa siunaamaan tai parantamaan.

Hän on sitten se, joka siunaa ja parantaa. Näin ajatellen eivät öljy tai liinat ole Jumalan työn esteenä vaan mahdollisina välikappaleina ottaa vastaan se, mitä hän rakkaudessaan antaa. Erkki

• Anonyymi

>> Eivät rukousliinat ole höpöjuttuja, kun Raamattukin niistä puhuu. <<

Sinun juttusi ovat höpöjuttuja, jos väität, että raamatussa lukisi "rukousliinoista" jotain. Yhtäkään kohtaa ei löydy.

Raamatussa puhutaan ihmisistä, jotka veivät vaatteetkin opetuslapsilta, koska he uskoivat niissä olevan voimaa. Herra opetuslapsineen ei sellaista käytäntöä kuitenkaan opeta raamatussa.

• Anonyymi

Siis kun Jeesus oli maan päällä ihmisenä hänestä lähti voimaa mikä paransi uskon kautta häneen. Mutta nykyään kun Jeesus on taivaassa niin toki hänen henkensä muistuttaa hänestä ja sovituksesta todistaa siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Eivät rukousliinat ole höpöjuttuja, kun Raamattukin niistä puhuu. <<

Sinun juttusi ovat höpöjuttuja, jos väität, että raamatussa lukisi "rukousliinoista" jotain. Yhtäkään kohtaa ei löydy.

Raamatussa puhutaan ihmisistä, jotka veivät vaatteetkin opetuslapsilta, koska he uskoivat niissä olevan voimaa. Herra opetuslapsineen ei sellaista käytäntöä kuitenkaan opeta raamatussa.

Trooppinen hikoilu yritti käärinliinat ja parantava voima. No judet varasti Jeesuksen vaatteetkin Juudas...

• Anonyymi

Onko tämä nähtävissä jossakin ettet vain valehtele?

• Anonyymi

Edes okkultismissa, jossa vaikuttaa ja näyttää tapahtuvan asioita erilaisten esineitten kautta, ei noissa esineissä itseensä kuitenkaan ole mitään voimaa siirtynyt, vaan silloinkin kysymys on esineiden taustalla vaikuttavasta hengestä. Okkultismissa kysymys pahoista hengistä, jotka liikuttavat esineitä yms.

Esineisiin voi ja kuuluu suhtautua samoin kuin Jer. 10:5 opettaa epäjumalankuvista:

"Ne ovat kuin linnunpelätin kurkkumaalla, eivät ne voi puhua; kantamalla täytyy niitä kantaa, sillä eivät ne voi astua. Älkää peljätkö niitä, sillä eivät ne voi pahaa tehdä; mutta eivät ne myöskään voi tehdä hyvää."

• Anonyymi

Eräs saarnaaja, joka ennen uskoon tuloa harrasti spiritismiä, koki sen ihmeen, että kun he istunnossa huomasivat Raamatun hyllyssä, ja mielijohteesta pistivät sen pöydälle okkultistisen esineen viereen, niin tuo taikaesine lähti loittonemaan Pyhästä Raamatusta.

Vähän sama asia, kuin kävi filistealaisten epäjumalalle liitonarkin läheisyydessä Samuelin aikaan. Ei näistä mitään oppia tietenkään tule tehdä. Raamattukin on itsessään vain paperia ja mustetta siinä missä muutkin kirjat. En kuitenkaan pitäisi sen välissä mitään rahaa tai vastaavaa. Se kirja kuuluu ylähyllylle arvokkaimpaan paikkaan. Ja ennen kaikkea luettavaksi.

• Anonyymi

Noidat kabbala myös käyttää numeroita ja esineitä okkulttismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noidat kabbala myös käyttää numeroita ja esineitä okkulttismia.

Budhan munkit parantaa meditoimalla ja hypnoosilla tavallaan psyykataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräs saarnaaja, joka ennen uskoon tuloa harrasti spiritismiä, koki sen ihmeen, että kun he istunnossa huomasivat Raamatun hyllyssä, ja mielijohteesta pistivät sen pöydälle okkultistisen esineen viereen, niin tuo taikaesine lähti loittonemaan Pyhästä Raamatusta.

Vähän sama asia, kuin kävi filistealaisten epäjumalalle liitonarkin läheisyydessä Samuelin aikaan. Ei näistä mitään oppia tietenkään tule tehdä. Raamattukin on itsessään vain paperia ja mustetta siinä missä muutkin kirjat. En kuitenkaan pitäisi sen välissä mitään rahaa tai vastaavaa. Se kirja kuuluu ylähyllylle arvokkaimpaan paikkaan. Ja ennen kaikkea luettavaksi.

Abstraktit asiat, kuten tavarat, eivät liiku ns. itsestään, vaan taustalla vaikuttavat joko henkivallat tai fysikaaliset voimat. Tämän spiritistin kohdalla kenties Jumala halusi osoittaa konkreettisesti oman kantansa asioihin. Mikäli tarina on tosi, eikä esine liikkunut muusta syystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on vain kirja muiden joukossa, mustetta ja lehtiä. Ihan sama mille hyllylle sen laittaa.

• Anonyymi

Hankin joskus rukousliinan nähdäkseni, tekeekö se mitään. Ei tehnyt.

Kuitenkin, kun kerran rukoilin erään sairaan puolesta, Herra paransi hänet vaivastaan.

Olen saanut siis käytännönkin todistuksen siitä, kuka parantaa. Ja se ei ole rukousliina, joka parantaa, vaan Herra, juuri niin kuin raamattu opettaa. Öljyllä voitelussakin Herra on se, joka parantaa, ei öljy. Itse olen parantunut selkävaivasta ilman kenenkään muun läsnäoloa, ilman rukousta, ilman välikäsiä. Vain Herra oli läsnä.

Ymmärtääkseni edes vanhassa liitossa eri esineet eivät tehneet mitään, vaan olivat vain symboliikkaa.

• Anonyymi

Jeesus teki sokealle silmän savesta ja syljestään, ei silmä tyhjästä ilmestynyt.

Kankaat ja nahat liittyvät syntisen ihmisen peittämiseen ja kuolleet käärittiin käärinliinoihin.

• Anonyymi

Ei siihen mitään taikoja tarvita mutta tavaroiden jumaloiminen on taikauskoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus teki sokealle silmän savesta ja syljestään, ei silmä tyhjästä ilmestynyt.

Kankaat ja nahat liittyvät syntisen ihmisen peittämiseen ja kuolleet käärittiin käärinliinoihin.

>> Jeesus teki sokealle silmän savesta ja syljestään, ei silmä tyhjästä ilmestynyt. <<

Jeesus ei tehnyt silmiä savesta ja syljestä. Jumala luo uutta ja terveyttä omalla sanallaan, juurikin siitä, mikä meidän mielestämme on ns. tyhjästä nyhjäämistä. Savi ja sylki olivat pelkkää sen ajan tapakulttuuria. Syljen on kuulemma uskottu olevan parantavaa. Samsta syystä Jeesus ei tuomitse niitä, jotka rukousliinoja käyttävät, vaan kunnioittaa tapojamme. Mutta yhtä turhia ja tarpeettomia Jumalalle ovat kaikki tällaiset tavat ja välikappaleet siitäkin huolimatta.

• Anonyymi

Erittäin hyvä aloitus.
      Noituutta ei pidä hyväksyä.
      Raitishenkisessä kristinuskossa menemme fyysisesti rukoilemaan sairaiden ja kärsivien puolesta.
      Mutta jos joku on Paavalin kaltainen rukoilija, joka rukoilee lakkaamatta, paastoaa paljon, on paljon valvonut, jne. niin voimme viedä sellaisen alusvaatteita sairaiden päälle, jolloin pahat henget pakenevat pois aiheuttamasta sairautta.

Rukousliinojen siunaaminen on epäraamatullista muotomenoa, johon sisältyy taikausko.

Jeesus on Herra meidän Parantajamme.

Jesaja 53:5.

• Anonyymi

>> jos joku on Paavalin kaltainen rukoilija, joka rukoilee lakkaamatta, paastoaa paljon, on paljon valvonut, jne. niin voimme viedä sellaisen alusvaatteita sairaiden päälle, jolloin pahat henget pakenevat pois aiheuttamasta sairautta. <<

Väitätkö vakavissasi, että jonkun kalsarit kuuluisi viedä sairaiden päälle, pahojen henkien karkoittamiseksi?

Kyllä minun oman konkreettisen kokemukseni mukaan henki läksi eräästä ihan sillä sanomisella, kun rukoilin Jeesuksen nimessä tämän henkilön puolesta. Sanaakaan en maininnut edes mistään hengistä. Ja henkilö itse kertoi kuinka hänestä lähti pois jotain.

Paavalikin ajoi hengen ulos yksinkertaisesti sanomalla: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti. Myös Jeesus itse sanoi ainoastaan: "Vaikene ja lähde hänestä." Jeesuksen oma auktoriteetti ja nimi siis riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> jos joku on Paavalin kaltainen rukoilija, joka rukoilee lakkaamatta, paastoaa paljon, on paljon valvonut, jne. niin voimme viedä sellaisen alusvaatteita sairaiden päälle, jolloin pahat henget pakenevat pois aiheuttamasta sairautta. <<

Väitätkö vakavissasi, että jonkun kalsarit kuuluisi viedä sairaiden päälle, pahojen henkien karkoittamiseksi?

Kyllä minun oman konkreettisen kokemukseni mukaan henki läksi eräästä ihan sillä sanomisella, kun rukoilin Jeesuksen nimessä tämän henkilön puolesta. Sanaakaan en maininnut edes mistään hengistä. Ja henkilö itse kertoi kuinka hänestä lähti pois jotain.

Paavalikin ajoi hengen ulos yksinkertaisesti sanomalla: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti. Myös Jeesus itse sanoi ainoastaan: "Vaikene ja lähde hänestä." Jeesuksen oma auktoriteetti ja nimi siis riittää.

“Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.” (Apt 19:13-16)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

“Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.” (Matt 7:22-23, FinPR)

• Anonyymi

Siis pimeyden enkelit voi pistää tai kirota tai budhan henget mustia keltaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisista oli tosiaan noita demoneja riivaajia paljon siihenkin aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

“Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.” (Apt 19:13-16)

Bar Jeesus oli noita myös. Juutalainen.

• Paavalin rukous on wäkevä kuin leijona tai vihainen gorillaemo. Mutta Paavalikin otti monta kertaa selkäänsä matkojensa aikana, ties miltä porukoilta. Ties miltä instanssilta. Paavali oli vain tavallinen ihminen. Taikausko, sellainen mitä nykykristityllä on, liittyy _aina_ henkilönpalvontaan. Oli kyse sitten muinaisesta kirkkoisästä, tai lähetyskäskyä toteuttavasta opettajasta.

• Anonyymi

Rukousliinojen siunailu liitty äärikarismaattisten seurakuntien harhaoppeihin.

• Anonyymi

Ihan ensiksi selvitä itsellesi käsite "harhaoppi" ja mitä sillä tarkoitetaan.

Teillä, kristinuskon ulkopuolisilla, villeillä uskonlahkoilla on tietysti omat oppinne ja teidän näkökulmanne harhaoppi-nimittelyyn, mutta kristinuskoa tuo ei ole.

Harhaoppi = heretismi ="kerettiläisyys":
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kerettiläisyys

Mikäli pyhästi käsiteltyjen rukousliinojen käyttöä voisi pitää harhaoppina... En heti keksi, mihin tunnettuun harhaoppiin sen voisi liittää. Kaukaa haettuna, ehkä gnostilaisuuteen?

Epäpyhästi ja epäkristillisesti käytettynä taas: okkultismiin. Mutta okkultismi ei ole "harhaoppi", vaan nk. toinen usko. Noituus.

Gnostilaista noituutta, ehkä?
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan ensiksi selvitä itsellesi käsite "harhaoppi" ja mitä sillä tarkoitetaan.

Teillä, kristinuskon ulkopuolisilla, villeillä uskonlahkoilla on tietysti omat oppinne ja teidän näkökulmanne harhaoppi-nimittelyyn, mutta kristinuskoa tuo ei ole.

Harhaoppi = heretismi ="kerettiläisyys":
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kerettiläisyys

Mikäli pyhästi käsiteltyjen rukousliinojen käyttöä voisi pitää harhaoppina... En heti keksi, mihin tunnettuun harhaoppiin sen voisi liittää. Kaukaa haettuna, ehkä gnostilaisuuteen?

Epäpyhästi ja epäkristillisesti käytettynä taas: okkultismiin. Mutta okkultismi ei ole "harhaoppi", vaan nk. toinen usko. Noituus.

Gnostilaista noituutta, ehkä?
        .

On tää jännä, miten S24 estää ei-toivotut linkit.
        Kristinuskon vastaisia linkkejä se ei estä.

Mutta asia löytyy kyllä suoralla hakusanallakin.

• Anonyymi

Aloittaj aesiintyy Raamatun tuntijana, jopa "vankkana", muttei tunne sanasta alkeitakaan.

Matt. 24: 4, 5
      4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Aloittaja tosin ei esiinny suoraan itse kristuksena.

Tämä aloituksen henki perustuu etenkin nestoriolaiseen harhaoppiin.

• Anonyymi

Apt. 19: 10-12
        10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.
        11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
        12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.

Nestoriolaisuus on harhaoppi, järkeisoppi, joka kieltää Jumalan voiman "voivan" tapahtua tiettyjen asioiden, kuten aineen kautta.

Tästä syystä nestoriolainen järkeisoppi kieltää myös sakramentit: Jumalan sanan ja voiman aineessa (jonka Jumala Itse on sanallaan jopa luonut!).

Tällaiset asiat ovat pyhiä, eikä näillä saa leikkiä, eivät saa muuttua epäpyhäksi okkultismiksi, leikiksi, vaan näitä asioita on kohdeltava kunnioituksella.

Tällaisten esineiden kautta kun voivat vaikuttaa myös muutkin henget.

Tiedän erään henkilön tulleen lopulta jopa uskoon, kun hänen tyynynsä alle oli piilotettu rukousliina (jokin helluntai-seurakunnassa siunattu nenäliina?).

Jumala VOI kaiken.

• Anonyymi

On hellareissa vääriä henkiä yksikin mies joko minä olen Jeesus ja tuomitsee muita älkää tuomitko käsky. Älä varasta ja varastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.
        12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.

Nestoriolaisuus on harhaoppi, järkeisoppi, joka kieltää Jumalan voiman "voivan" tapahtua tiettyjen asioiden, kuten aineen kautta.

Tästä syystä nestoriolainen järkeisoppi kieltää myös sakramentit: Jumalan sanan ja voiman aineessa (jonka Jumala Itse on sanallaan jopa luonut!).

Tällaiset asiat ovat pyhiä, eikä näillä saa leikkiä, eivät saa muuttua epäpyhäksi okkultismiksi, leikiksi, vaan näitä asioita on kohdeltava kunnioituksella.

Tiedän erään henkilön tulleen lopulta jopa uskoon, kun hänen tyynynsä alle oli piilotettu rukousliina (jokin helluntai-seurakunnassa siunattu nenäliina?).

Jumala VOI kaiken.

Ei sitä kuka kiellä, etteikö Jumala VOI. Vaan sitä, ettei Jumala TARVITSE sellaisia kuin rukousliinat.

Täyttä harhaoppia on se, jos luulee Jumalan tarvitsevan apuvälineitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala VOI kaiken.

>> Tiedän erään henkilön tulleen lopulta jopa uskoon, kun hänen tyynynsä alle oli piilotettu rukousliina <<

VARMASTI ei kukaan tule uskoon tyynynalusliinojen kautta, vaan uskon kautta Kristukseen, jonka vaikuttaa Herra.

• Anonyymi

>> Aloittaj aesiintyy Raamatun tuntijana, jopa "vankkana", muttei tunne sanasta alkeitakaan. <<

On se Herralle riittänyt se raamatuntuntemus niin, että on saanut opettaakin raamatusta.

• Anonyymi

Alkuseurakunnan aikaisten ihmisten mielessä taikausko ja kristinusko sekoittui toisiinsa.
      Paavalin likaiset ja hikiset alushousut ei ketään parantannu yhtään mistään.

Nykyisin on luotu Terveydenhuolto erilaisten sairauksien hoitoon erikoistuneistä ihmisistä koottu organisaatio, joka Jumalan johdatuksessa hoitaa ihmisten sairauksiin liittyviä asioita.

Netissä oli yksikin tarina, kun jossain uskonlahkossa mies sairasti epilepsiaa ja oli psykoosissa, mutta ei suostunut käyttämään lääkärin määräämiä lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta siitä uskonyhdistyksessä kohtaustensa vuoksi.

• Anonyymi

Kyllä silloin kun ihminen kuulee päästään ääniä ja muita humauksia ja näkee niitä valoilmiöitä ja valopatsaita sänkynsä vieressä, niin heti kiireesti lääkäriin, eikä odottele mitään rukousliinoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä silloin kun ihminen kuulee päästään ääniä ja muita humauksia ja näkee niitä valoilmiöitä ja valopatsaita sänkynsä vieressä, niin heti kiireesti lääkäriin, eikä odottele mitään rukousliinoja.

Mitähän kuvittelet niiden "lääkärien" voivan asiassa tehdä?

Otat vastuun toisen ihmisen elämästä ja iankaikkisuudesta, kieltämällä häntä turvaamasta Jumalaan ja etsimään apua ihmisistä.

Kerro minulle mikä on hoitokeino tuollaisissa tapauksissa. Ja kerro se myös lääkäreille!

He nimittäin kun eivät kykene muuhun kuin sulkemaan henkilö neljän seinän sisään, kynää pyöritellen kuuntelemaan häntä ja sanomaan "hmmm" ja määräämään jotain lääkettä, jonka oikean lääkkeenkin löytäminen tuntuu heillä olevan tuskallisen vaikeaa.

Tällainen "sairas" henkilö on kuitenkin kelvollinen lääketehtaiden vuosikymmenien koekaniiniksi sekä kalliilla, mutta usein toimimattomilla lääkkeillä tukemaan niitä taloudellisesti. Lääkärit käyttävät myös kalliita, nk. lumelääkkeitä.

Jumala taas auttaa ilmaiseksi.

• Anonyymi

No niin siis Arabiassa Egyptissä oli naisilla tapana laittaa huntu päähän temppelissä RUKOUSHUONEELLA siis missä ei saanut olla myyntipöytiä.Jeesus ajoi ne pois. Myyjät. Niin siellä jo ilmasto oli trooppinen.Mutta mitään tullu LIIIINOJA LIINA PÖYTÄ LIINA ESI LIINA ei ollut.Jos muistatte siellä lukee lähinnä 2000 vuotta sitten käärinLIINAT. Vainajille.Apostolit käytti siis TROOPPISESSA ilmastossa hikiliinoja hikoilun takia.Kun he olivat hengen vaikutuksessa niin nämä hikoiluun tarkoitetut kankaat tietysti kostui hiestä ja hengen vaikutusta kyllä taikauskoa siirtyi siitä koskettamalla toisesta toiseen.Taudit tarttuu koskettamalla. Niin hyvää vaikutusta näin uskottiin.Luoja parantaa kyllä lääkkeillä yrteillä myös puhdistamalla vedellä haavoja ja hiilellä myrkytyksiä tai kermalla.Useimmat voiteet on öljyä tai yrttejä.Jeesus käski sitoa haavat konkreettisesti. Puhtaus on tärkeää.Varastettu tavara painaa aiheuttaa piilottelua voitte palautella.

• Anonyymi

Siitä palauttamaan rahoja takaisin mitä huijannut.

• Anonyymi

Suomeen 40 ens. helluntaiseurakuntaa perustanut Gerhard Olsen-Smidt oli kuuluisa homoseksuaali, mutta ei se näytä hellareita häiritsevän yhtään.
      Paritteli nuorten hellapoikien kanssa niin rajusti, että tuli tuomio 6 kk vankeutta ja karkotus Norjaan.

• Anonyymi

Sama mies määräsi ehtoollisen annettavaksi vain helluntailaisille ja kaste rajoitettiin vain aikuisiin Olsseninn määräyksellä.
        Siitä helluntailaiset jakaantuivat keskenään riiteleviin kuppikuntiin ja hajaannus jatkuu vieläkin.

• Anonyymi

Tapani Suonto on Leif Nummelan, Timo Eskolan ja Jukka Norvannon ohella merkittävämpiä kristillisen uskon vaikuttajia Suomessa.

https://onewaykauppa.mycashflow.fi/product/986/suonto-tapani----hengellinen-johtajuus
      "One Way Mission syntyi ja kasvoi täysin itsenäisesti ilman yhdenkään kirkkokunnan tai herätysliikkeen myötävaikutusta tai taloudellista tukea. Sen kasvua on seurattu maassamme vuosikymmeniä – välillä ihmetellen, välillä ihastellen – mutta aina suurella uteliaisuudella. Kaikki nämä vuodet työtä on johtanut toiminnanjohtaja Tapani Suonto. Tässä kirjassa hän valottaa niitä tekijöitä, joihin One Wayn synty ja voimakas kasvu ovat perustuneet. Samalla hän kertoo avoimesti johtajuuden haasteista ja kivuista omakohtaisen kokemuksensa pohjalta.

"Hengellinen johtajuus ei ole ihmiselle vaikea tehtävä, vaan mahdoton – ilman Pyhän Hengen voimakasta ja jatkuvaa apua. Hengelliseen johtajuuteen liittyy lukematon määrä erilaisia ulottuvuuksia ja vaikeita asioita, joista monet eivät tiedä mitään. "

• Anonyymi

"Tapani Suonto on Leif Nummelan, Timo Eskolan ja Jukka Norvannon ohella merkittävämpiä kristillisen uskon vaikuttajia Suomessa."

He ovat kornservatiivien korvasyyhyyn saarnaavia pastoreita, joita kaikkia leimaa väärän laittomuuden evankeliumin saarnaaminen ja armon käyttäminen väärin vääristelemällä Paavalin kirjoituksia. Heidän opeilla ei voi kukaan pelastua.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Helluntailaiset nostavat ihmisen "merkittävämpiä kristillisen uskon vaikuttajia Suomessa"

Ihminen ei kuitenkaan sitä uskoa ihmiselle anna mitenkään eikä se kuulosta syntyvä päänusko ketään pelasta yhtään mistään.

Lahkot tekee käännyttämällä niitä omia uskovaisiaan eli ihmisistä tulee lahkouskoisia eli päänuskoisia. (Jehovat,Hellarit,Mormonit)

Jumala tekee ihmisestä kasteessa puhdistamaansa sieluun lahjaksi antamansa Pyhän Hengen avulla ihmisestä oikeita uskovaisia, Uskon Henki on yhteys Jumalan kanssa, Jumala on Henki.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi

Maailman suurin Luterilainen kirkko ja seurakunta on Etiopiassa, jossa oikea usko on todettavissa, Usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo on Pyhän Hengen omnaisuuksia, jotka ihminen saa kun saa Pyhän Hengen lahjan kasteessa Kristuksen ruumiin jäseneksi.

Käännyttämällä lahkoihin aikuisia tehdään lahkouskovaisia.

• Anonyymi

Suonto puhuu asiaa:
      https://www.ristinvoitto.fi/uutiset/mita_on_terve_karismaattisuus/?numero=51–52/2019&osasto=Opetus

Mikä sinua uuskarismaattisuudessa huolestuttaa, toiminnanjohtaja Tapani Suonto?

– Aikamme hengellisyyteen on tullut trendi, jossa Raamatun sijaan asioita arvioidaan aivan uusin argumentein, kuten rakkauden ja hyvän tekemisen perusteella. Monet aikamme karismaattiset julistajat edustavat niin sanottua torontolaisuutta, jota en pidä terveenä ja raittiina ilmiönä. Pakkoliikkeet, kouristukset, naurukohtaukset ja humaltuminen ”Pyhästä Hengestä” ovat vanhaa torontolaisuutta, joka toisia ihastuttaa, mutta monia kauhistuttaa.

– Monet eivät uskalla kyseenalaistaa myöskään julistajan ”voitelua”, jos hän on tehnyt paljon hyvää tai moni on tullut uskoon hänen kauttaan. Ihminen voi kuitenkin tästä huolimatta eksyä. Olen nähnyt esimerkiksi mormonien kertovan kyyneleet silmissä Jumalan rakkaudesta ja tekevän hyvää. Mormoneilla on jopa Jeesuksen Kristuksen kirkko, mutta eivät he silti ole raittiita kristittyjä.

Miten suhtaudut suuren herätyksen odotukseen?

– Herätyksen kärsimätön odotus nostaa aina uudelleen esiin niin sanotun kynnyskristillisyyden, jossa eletään todeksi valtavia lupauksia, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut: ”Olemme aivan uuden kynnyksellä. Aivan kohta alkaa tapahtua valtavia ihmeitä ja koko maailma muuttuu.”

– Pyhä Henki vuodatettiin kuitenkin jo lähes 2 000 vuotta sitten, ja silloin herätys alkoi. Ei sitä tarvitse enää todellisuutta paeten odottaa. On vain palveltava omalla paikallaan nöyrästi Herraa, uskoen, että Jumalan sana tekee tehtävänsä.

Mitä on terve karismaattisuus?

– Karismaattisuus on tervettä silloin, kun pysytään siinä, mitä Raamattu opettaa, ja koetellaan henget, ovatko ne Jumalasta. Lisäksi tarvitaan selkeää parannuksen julistusta, sillä ilman sitä painopiste on helposti väärä.

– Ilmiöt, joita maailmassakin pidetään sairaina, eivät ole raitista kristillisyyttä. Jumala on terve ja tekee myös ihmisistä terveitä ja normaaleja.

• Anonyymi

Suonto puhuu epätervettä äärikarismaattisutta vastaan, mikä ei kuitenkaan todista, että Suonto olisi yhtään parempi saarnamies.

Kun arvoimme Suonnon opetuksen sisältöä Vuorisaarnan sanojen mukaisesti, niin Suonnon opetus ei kestä koettelua. Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.

Tässä on Suonnon kadotukseen vievät harhaopit:

1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ...
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä.

• Anonyymi

Suonto puhuu asiaa:
      >>Pyhä Henki vuodatettiin kuitenkin jo lähes 2 000 vuotta sitten, ja silloin herätys alkoi. Ei sitä tarvitse enää todellisuutta paeten odottaa. On vain palveltava omalla paikallaan nöyrästi Herraa, uskoen, että Jumalan sana tekee tehtävänsä.<<

• Anonyymi

Nummela tuli uskoon ja on pysynyt uskossa.

https://leifnummela.fi/leif-nummela/
      Rippileirillä 15-vuotiaana aloin kysellä kiinnostuneena, onko Jumala olemassa, mikä on elämän tarkoitus, kuka Jeesus oli, ja niin edelleen. Siitä alkoi hyvin tiiviin uskonnollisen etsinnän aika, jolloin ensi kertaa elämässäni myös rukoilin ja luin Raamattua. Ensimmäisiä rukouksiani oli: ”Jumala, jos olet olemassa, ilmaise itsesi minulle.”

Kun olin muutaman kuukauden hyvin tiiviisti miettinyt, rukoillut ja etsinyt, minut johdatettiin hengelliseen nuorisokokoukseen, jossa koin voimakkaan uskoontulon, kun muutamat uskovat nuoret rukoilivat puolestani. Kohtasin Kristuksen, joka oli elävää todellisuutta, ja tämä kokemus muutti elämäni kokonaan. Ostin itselleni ensimmäisen oman Raamatun ja aloin lukea sitä läpi. Liityin seurakunnan nuorten joukkoon ja aloin kulkea evankelioimassa.

Kaksi vuotta uskoontuloni jälkeen aloin epäillä ja kyseenalaistaa uskoani. Pitkähkön aikaa pohdiskelin elämääni, keskustelin eri ihmisten kanssa ja luin paljon, ja lopulta omaksuin vahvistuneen konservatiivisen herätyskristillisen vakaumuksen ja uuden innon puolustaa kristillistä uskoa.

• Anonyymi

helluntailaisuus on Parhamin lanseeraama valeuskonto, jossa kaikelle mahdollselle totuudelle annetaan väärä sisältä ja merkitys: luominen, syntiinlankeemus eli perisynti, syntien periytyminen, Jumalan rangaistus synnistä, syntien anteeksisaamisen, kaste, Pyhän Hengen saaminen, jne.

Parhami oli paha mies, joka vietiin vankilaan.

• Anonyymi

Sydämen eli Hengen tason usko ei ole mikää vakaumus ja sielullinen päätös, vaan Jeesuksen kärsimykset läpikäynyt Henki meissä, mikä annetaan lahjaksi kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
        Mutta jolla Kristuksen Henkeä ei ole, se ei ole Jeesuksen oma.

Hellareidet villitsevät hurmoshenget ovat epäpyhiä henkiä, joiden tehdä on eksyttää ihmisiä.

• Anonyymi

Kyllä Suonto on pätevä Evankeliumin julistaja. JOka muuta väitää ei kyllä evankelioinnista tiedä yhtään mitään.

Tapio Puolimatka on Nummelan, Timo Eskolan ja Norvannonn lisäksi myös tärkeä kristinuskon puolustaja Suomessa.

Toki ei pidä unohtaa myöskään Päivi Räsästä.

Helluntailaisten yhteiskunnallisesti tunnetuin on ehkä Jeesus-tutkija Matti Kankaanniemi.

• Anonyymi

Suonto on harhaoppinen saarnaaja konservatiivisen viihdeyleisön korvasyyhyyn. Olet umpipaatunut, koska et edes tässä keskustelussa esille otetuista tiedoista kykene tekemään oikeaa johtopäätöstä. Suonnon opeilla ei kukaan pelastu.

• Anonyymi

Tämä rukousliina-asia on erityisen paha One Wayn kohdalla, joka on aina mainostanut olevansa "raamatullinen".

Ei nyt ainakaan tässä asiassa sitten ole raamatullinen.

• Anonyymi

Rukousliinoja siunailee harhaoppiset äärikarismaattiset seurakunnat.

• Anonyymi

Jenkkilahkot on eksytysuskontoja, harhaoppisia eli pahoja heresioita.

(Jehovantodistaminen,Helluntaintodistaminen,Mormonintodistaminen,Adventintodistaminen)

• Anonyymi

Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on Amerikkalainen uskonto.

Helluntailaisuuden tunnetuin tutkija Amerikassa on Daniel Silliman -niminen mies.

• Anonyymi

The 1st Pentecostal scandal - Daniel Silliman
        http://www.danielsilliman.org › blog
        Käännä tämä sivu
        28.7.2016 — Charles Parham. In 1907 in San Antonio, in the heat of July and Pentecostal revival, Charles Fox Parham was arrested. Parham, the father of ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

The 1st Pentecostal scandal - Daniel Silliman
        http://www.danielsilliman.org › blog
        Käännä tämä sivu
        28.7.2016 — Charles Parham. In 1907 in San Antonio, in the heat of July and Pentecostal revival, Charles Fox Parham was arrested. Parham, the father of ...

" Charles Fox Parham , the father of Pentecostalism, the midwife of glossolalia"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Charles Fox Parham , the father of Pentecostalism, the midwife of glossolalia"

Juuriensa kautta puu saa ravinteensa ja synnyttää hedelmänsä. Juurien (rooth) tunteminen on tärkeätä.

• Anonyymi

One Waytahän on moitittu myös naispastoreitten suosimisesta, vaikka totuus on, että heidän virallinen uskomuksensa on, että miehet johtavat seurakuntaa. He kuitenkin myöntyvät työyhteyteen kaikkien kanssa. Niidenkin, jotka uskovat toisin kuin he.

Toivon todella, että tuo rukousliinajuttu olisi myös joku myönnytys niille ihmisille, jotka ehkä ovat liinojen siunausta tuossa tilaisuudessa pyytäneet ja uskovat niihin, eikä mikään OW-seurakunnan virallinen uskomuslinja.

• Anonyymi

Tapani Suonto hyväksyy naispappeuden ja kutsuu naissaarnaajia seurakuntaansa täysin Raamatun vastaisesti. Koska Suonto ei tunnusta Jumalan käskyä, että nainen vaietkoon seurakunnassa, niin Jumala ei tunnusta Suontoa omakseen. Naispappeuden hyväksyminen on yksi syy, miksei Suonto voi pelastua.

1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ...
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapani Suonto hyväksyy naispappeuden ja kutsuu naissaarnaajia seurakuntaansa täysin Raamatun vastaisesti. Koska Suonto ei tunnusta Jumalan käskyä, että nainen vaietkoon seurakunnassa, niin Jumala ei tunnusta Suontoa omakseen. Naispappeuden hyväksyminen on yksi syy, miksei Suonto voi pelastua.

...

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

>> Tapani Suonto hyväksyy naispappeuden <<

Onko lukihäiriö? Juuri kerroin, että One Wayn kanta ja opetus on, että miehet johtavat seurakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko lukihäiriö? Juuri kerroin, että One Wayn kanta ja opetus on, että miehet johtavat seurakuntaa.

Täällä on monilla lukihäiriö.
        Kiistävät suoran Raamatun sanan, vaikka sen nenän eteen laittaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kieltää naisia opettamasta, saarnaamasta ja puhumasta seurakunnassa. Tätä käskyä Tapani Suonto rikkoo jatkuvasti monin eri tavoin.

“Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.” (1Tim 2:11-12)

“sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.” (1Kor 14:33-34)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kieltää naisia opettamasta, saarnaamasta ja puhumasta seurakunnassa. Tätä käskyä Tapani Suonto rikkoo jatkuvasti monin eri tavoin.

“Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.” (1Tim 2:11-12)

“sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.” (1Kor 14:33-34)

Sinulla on vuosia jatkunut tämä sama yksipuolinen saarnasi, jossa unohdat tyystin Jumalan armon ja kasvatuksen asioissa. Hänellä on aikaa odottaa parannuksentekoa, vaikka sinulla ei olisi.

Syy, miksi Herra ei vaikuta puuttuvan esim. näihin naisten paimenvirkoihin, on se, että hän kasvattaa omiaan rakkauden, erehdyksen ja ymmärryksen kautta. Ei niin, että besserwisserit sanelevat, kuinka muiden tulee toimia, ja sitten erehtyneen on pakko mukautua siihen, mitä muut sanovat, vaikka asianosaiset itse eivät asiaa edes ymmärtäisi.

Jumalan tahto on, että ihminen itse ymmärtää asiat oikein ja sitä kautta itse tahtoo korjata suuntaansa totuuteen. Vaikka se sitten veisi koko ihmisen eliniän.

Tätä Jumalan metodia on näköjään vaikea sulattaa. Hän ei taktiikkaansa kuitenkaan siitä muuksi muuta, vaikka kuinka singottaisiin vihapuheita asianosaisia (niitä erehtyneitä) kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on vuosia jatkunut tämä sama yksipuolinen saarnasi, jossa unohdat tyystin Jumalan armon ja kasvatuksen asioissa. Hänellä on aikaa odottaa parannuksentekoa, vaikka sinulla ei olisi.

Syy, miksi Herra ei vaikuta puuttuvan esim. näihin naisten paimenvirkoihin, on se, että hän kasvattaa omiaan rakkauden, erehdyksen ja ymmärryksen kautta. Ei niin, että besserwisserit sanelevat, kuinka muiden tulee toimia, ja sitten erehtyneen on pakko mukautua siihen, mitä muut sanovat, vaikka asianosaiset itse eivät asiaa edes ymmärtäisi.

Jumalan tahto on, että ihminen itse ymmärtää asiat oikein ja sitä kautta itse tahtoo korjata suuntaansa totuuteen. Vaikka se sitten veisi koko ihmisen eliniän.

Tätä Jumalan metodia on näköjään vaikea sulattaa. Hän ei taktiikkaansa kuitenkaan siitä muuksi muuta, vaikka kuinka singottaisiin vihapuheita asianosaisia (niitä erehtyneitä) kohtaan.

Pikemminkin pitäisi sanoa, että Tapani Suonnolla on ollut vuosikausia täysin yksipuolinen Jumalan käskyn vaistainen tapa kutsua naisia puhumaan seurakuntaan, eikä hän ole tehnyt parannusta synnistään, vaikka häntä on ojennettu. Suonto on ollut besserwisser, joka on uhonnut Jumalan käskyä vastaan. Koska hän tieten tahtoen rikkoo Jumalan käskyä vastaan, hänellä ei ole armoa eikä pelastusta.

Kuten Paavali kirjoitti, Jumalan pyhien seurakunnassa naiset eivät puhu, joten Tapani Suonnon seurakunta ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä sieltä löydä armoa eikä pelastusta.

1 Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        ...

Heb 10:
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikemminkin pitäisi sanoa, että Tapani Suonnolla on ollut vuosikausia täysin yksipuolinen Jumalan käskyn vaistainen tapa kutsua naisia puhumaan seurakuntaan, eikä hän ole tehnyt parannusta synnistään, vaikka häntä on ojennettu. Suonto on ollut besserwisser, joka on uhonnut Jumalan käskyä vastaan. Koska hän tieten tahtoen rikkoo Jumalan käskyä vastaan, hänellä ei ole armoa eikä pelastusta.

Kuten Paavali kirjoitti, Jumalan pyhien seurakunnassa naiset eivät puhu, joten Tapani Suonnon seurakunta ei ole Jumalan pyhien seurakunta, eikä sieltä löydä armoa eikä pelastusta.

1 Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        ...

Heb 10:
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Ihmisellä on aikaa parannuksentekoon kuolemaansa asti. Myös opillisissa asioissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä on aikaa parannuksentekoon kuolemaansa asti. Myös opillisissa asioissa.

Ei välttämättä. Se kun ei ole ihmisen kädessä. Etsikkoaika ("kahdesti TAI kolmesti sinua kutsun") tulee yläkerrasta.

• Anonyymi

Onko se totta, että Tapani Suontoa ntaa naisten puhua seurakunnassaan? Onko hän sen tähden harhaoppinen?

• Anonyymi

Eihän One Way ole helluntai-srk, vaan jonkinlainen, uuskarismaattinen luterilainen.

Asia ei kuulu tälle foorumille.

• Anonyymi

Mailis Janatuinen on vanhaluterilainen ja puhuu myös evankeliumia mutta ei johda seurakuntaa.

• Anonyymi

Mailis Jantunen tekee syntiä, koska hän opettaa seurakunnassa.

“sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.” (1Kor 14:33-34, FinPR92)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mailis Jantunen tekee syntiä, koska hän opettaa seurakunnassa.

“sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.” (1Kor 14:33-34, FinPR92)

Sinä olet erehtynyt. Nainen voi opettaa ja vaikka johtaakin jotain pientä ryhmää alemmalla tasolla. Mutta ei koko seurakuntaa, eikä toimia virassa miesjohdon yläpuolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet erehtynyt. Nainen voi opettaa ja vaikka johtaakin jotain pientä ryhmää alemmalla tasolla. Mutta ei koko seurakuntaa, eikä toimia virassa miesjohdon yläpuolella.

"Nainen voi opettaa ja vaikka johtaakin jotain pientä ryhmää alemmalla tasolla."

Kommenttisi on ilmiselvästi Raamatun käskyn vastainen. Paavali kielsi naisia opettamasta seurakunnassa. Ei ole olemassa mitään "alemman tason" opetusta, joka olisi naisille sallittua.

1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

Paavali myös kielsi naisia kyselemästä kesken saarnan, mikä on miehille sallittua. Naisilla ei ole mitään lupaa puhua seurakunnan kokouksessa.

Joka ei Jumalan käskyä "nainen vaietkoon seurakunnassa" tunnusta, sitä Jumala ei tunnusta omaksi. Sen takia Mailis Jantunen ja Tapani Suonto ovat menettäneet pelastuksensa. Tapani Suonto on saanut paljon tilaisuuksia tunnustaa syntinsä ja tehdä parannus, mutta hän ei ole sitä tehnyt.

35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Nainen voi opettaa ja vaikka johtaakin jotain pientä ryhmää alemmalla tasolla."

Kommenttisi on ilmiselvästi Raamatun käskyn vastainen. Paavali kielsi naisia opettamasta seurakunnassa. Ei ole olemassa mitään "alemman tason" opetusta, joka olisi naisille sallittua.

1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

Paavali myös kielsi naisia kyselemästä kesken saarnan, mikä on miehille sallittua. Naisilla ei ole mitään lupaa puhua seurakunnan kokouksessa.

Joka ei Jumalan käskyä "nainen vaietkoon seurakunnassa" tunnusta, sitä Jumala ei tunnusta omaksi. Sen takia Mailis Jantunen ja Tapani Suonto ovat menettäneet pelastuksensa. Tapani Suonto on saanut paljon tilaisuuksia tunnustaa syntinsä ja tehdä parannus, mutta hän ei ole sitä tehnyt.

35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?

Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen. Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.

Miksi naisen piti vaieta seurakunnassa?

Professori Jukka Thurén tarjoaa siihen näkökulman. Paavali vastusti naisten korottamista papeiksi, koska hänen aikanaan päätään nosti jo gnostilaistyyppinen julistus, jossa syntiinlankeemuskertomus käännettiin nurinpäin. Siinä käärme ja Eeva olivatkin totuuden opettajia. Tästä seurasi fantasia, että naiset (kuten esim. Maria Magdaleena) olivat apostolien oppiäitejä ja hallitsevassa roolissa. Gnostikoista lasten synnyttäminen oli turmiollista ja siksi Paavali yhtäältä vastustaa naiseuden korottamista edellä kuvatun kaltaiseksi jumalallisen tiedon kanavaksi, ja toisella kädellä puolustaa halveksittua äitiyttä. - Tästä ymmärrämme, ettei Paavalin naiskriittikseksi väitetty puhe olekaan naiseutta vastaan, vaan pikemminkin sen puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen. Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.

Miksi naisen piti vaieta seurakunnassa?

Professori Jukka Thurén tarjoaa siihen näkökulman. Paavali vastusti naisten korottamista papeiksi, koska hänen aikanaan päätään nosti jo gnostilaistyyppinen julistus, jossa syntiinlankeemuskertomus käännettiin nurinpäin. Siinä käärme ja Eeva olivatkin totuuden opettajia. Tästä seurasi fantasia, että naiset (kuten esim. Maria Magdaleena) olivat apostolien oppiäitejä ja hallitsevassa roolissa. Gnostikoista lasten synnyttäminen oli turmiollista ja siksi Paavali yhtäältä vastustaa naiseuden korottamista edellä kuvatun kaltaiseksi jumalallisen tiedon kanavaksi, ja toisella kädellä puolustaa halveksittua äitiyttä. - Tästä ymmärrämme, ettei Paavalin naiskriittikseksi väitetty puhe olekaan naiseutta vastaan, vaan pikemminkin sen puolesta.

>>>Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.<<<

Tässä ei kerrota, että nainen olisi puhunut seurakunnassa.

Mitä tulee sinun muuhun varsin sekavaan selitykseesi, niin tätä asiaa ei kannata filosofoida sen enempää. Naiset eivät saa opettaa eikä puhua seurakunnassa. Jos niin tekevät, he tekevät vakavaa syntiä.

• Anonyymi

rukousliinat ja vastaavat fyysiset jutut kuuluu heikkouskoisille joista Raamatun opetus on selvä, eli hoivatkaa heikkouskoisia ryhtymättä hakkaamaan rajalinjoja valtakunnan rajoiksi.

nämähän on yksinkertaisia alakoulutason asioita joista ei luulis enää tarvittavan pitää raamatutunteja.

• Anonyymi

Jos joku kuolinvuoteella makaava pyytää rukousliinaa, niin pitäisikö hänelle kirjoittaa pitkä opetuskirje kuinka sellaista ei nyt tarvita eli ei lähetetä, niinkö se tosihengellinen toiminta menisi!

se on kummallista miten se onkin joillekkin niin vaikeaa löytää se Raamatunmukainen kultainen tie jota vaeltamalla maximi toteutuu tässä ajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku kuolinvuoteella makaava pyytää rukousliinaa, niin pitäisikö hänelle kirjoittaa pitkä opetuskirje kuinka sellaista ei nyt tarvita eli ei lähetetä, niinkö se tosihengellinen toiminta menisi!

se on kummallista miten se onkin joillekkin niin vaikeaa löytää se Raamatunmukainen kultainen tie jota vaeltamalla maximi toteutuu tässä ajassa.

>Jos joku kuolinvuoteella makaava pyytää rukousliinaa, niin pitäisikö hänelle kirjoittaa pitkä opetuskirje kuinka sellaista ei nyt tarvita eli ei lähetetä, niinkö se tosihengellinen toiminta menisi!<

Helluntaiseurakunnissa on toimittu yleensä näin:

1. Sairas uskovainen menee itse tai hänet viedään seurakuntaan jotta vanhimmat voivat voidella öljyllä ja rukoilla parantumista.
        2. Jos hän ei voi mennä seurakuntaan niin vanhimmat tai kaksi heistä voi mennä voitelemaan öljyllä ja rukoilemaan sairaan luokse.
        3. Jos vanhimmat eivät voi mennä niin silloin rukousliina on hyvä vaihtoehto ja seurakunnassa vanhimmat rukoilevat ja siunaavat rukousliinan ja joku vie sen sairaan luokse ja siellä rukoillaan terveyttä

Uuden testamentin seurkakuntaa johtavat vanhimmat eli vanhimmisto ja yleensä pastori on yksi vanhin eli vanhimmiston jäsen.

5:14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. >> Jakeen lisätiedot
        5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
        5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Jos joku kuolinvuoteella makaava pyytää rukousliinaa, niin pitäisikö hänelle kirjoittaa pitkä opetuskirje kuinka sellaista ei nyt tarvita eli ei lähetetä, niinkö se tosihengellinen toiminta menisi! <<

Miksi suhtaudut ihmisten leikkaamaan ja painattamaan kankaanpalaseen noin tunteellisesti? Suhtaudutko esim. raamatunlausepostikorttiin samoin? Ja jos et, niin miksi et...? Lukeehan siinäkin raamatunlause. Ja lähettäjä on voinut sen ennen lähettämistään siunata. Sama koskee mitä tahansa muuta esinettä, missä lukee raamatunlause. Tai mikä siunataan.

Kyllä se on ihan hölmöä luulla, että siunaus ja paraneminen välittyisivät jonkun matreian kautta.

Ja riippuuko kuolinvuoteella olevan määränpää muka siitä, saako hän viimeisen tahtonsa eli sen pyytämänsärukousliinan...? Ei tietenkään, vaan se asia riippuu hänen suhteestaan Kristukseen ja yksin siihen.

Rakkaudesta voidaan kuitenkin rukousliinakin kuolevalle toimittaa, mutta korostaa, että vain Kristus voi auttaa.

• Anonyymi

>>Niin öljyllä voitelu kuin rukousliinatkin ovat aivan mahdollisia välineitä rukouksen tukena, kun pyydämme Jumalaa siunaamaan tai parantamaan.

Hän on sitten se, joka siunaa ja parantaa. Näin ajatellen eivät öljy tai liinat ole Jumalan työn esteenä vaan mahdollisina välikappaleina ottaa vastaan se, mitä hän rakkaudessaan antaa.<<

Tuossa on hyvin sanottu asian ydin. Öljyllä voitelu on mielestäni se ensisijainen käytäntö jota ainakin uskovaisen kannatta totettaa jos se on mahdollista.

• Anonyymi

Uskossa ei ole kysymys yksittäisten tapauksien kopioimisesta ja matkimisesta ja silloin käytettyihin tekniikoihin ja tapauksiin yksityiskohtiin uskomisesta.

Jumala toimii aina omalla ajallaan ja omalla tavallaan, kun armahtaa, parantaa tai jättää armahtamatta ja tai jättää parantamatta. Kaikki tapahtuu Jumalan tahdosta, ei ihminen vaatimusten mukaisesti.

• Anonyymi

Sananl.28:9 Joka korvansa kääntää kulemasta lakia, sen rukouskin on hauhistus. Job.27:8-23

• Anonyymi

Ps.18:42-51 He huutavat, mutta pelastajaa ei ole huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa. Minä survon heidät tomuksi tuuleen, viskaan heidät niinkuin loan kadulle. Sinä pelastat minut kansan riidoista, sinä asetat minut pakanain pääksi, kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua. Jo korvan kuulemalta he minua tottelevat; muukalaiset malelevat minun edessäni. Muukalaiset masentuvat ja tulevat vavisten varustuksistansa. Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun pelastukseni Jumala, Jumala, joka hankii minulle koston ja saattaa kansat minun valtani alle; sinä joka pelastat minut vihollisistani ja korotat minun vastustajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä. Sentähden minä ylistän sinua Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta, sinun, joka annat kuninkaallesi suuren avun ja teet laupeuden voidellullesi, Daavidille ja hänen jälkeläisilleen, iankaikkisesti. 2Sam.7:8-13 Sano minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra Sebaot: Minä olen ottanut sinut laitumelta, lammasten jäljestä, kansasi Israelin ruhtinaaksi. Ja minä olen ollut sinun kanssasi kaikkialla, missä sinä vaelsit, ja olen hävittänyt kaikki vihollisesi sinun tieltäsi. Ja minä teen sinulle suuren nimen, suurimpien nimien vertaisen maan päällä. Ja minä vamistan sian kansalleni Israelille ja istutan sen niin, että se asuu paikallansa eikä enää ole levoton, eivätkä vääryyden tekijät sitä enää sorra niinkuin ennen, siitä ajasta saakka, jolloin minä asetin tuomareita kansalleni Israelille; minä annan sinun päästä rauhaan kaikista vihollisistasi. Ja Herra ilmoittaa sinulle, että Herra on tekevä sinulle huoneen. Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka tähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa. Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi. 1Kun.8:17-27.

• Anonyymi

>>Olipa todellinen yllätys kuulla, kuinka One Way konferenssissa Teppo Lehtomäki siunaili rukousliinoja!<<

Teppo Lehtomäki on tyypillinen konservatiivinen helluntailainen, jolla on näitä eriskummallisia tapoja. Hänen kautta liinaan ei tulee mitään yliluonnollisia voimia.

Paavalin vaatteet paransivat sairaita, koska Jumala vahvisti Paavalin julistaneen oikeaa evankeliumia. Teppo Lehtomäki ei saarnaa oikeaa evankeliumia.

• Anonyymi

Kyllä se liina tekee yhtä paljon ihmeitä kuin vestippa vauvan otsalla !

Eikö olekkin niin häh %

• Anonyymi

Koskahan Mauno alkaa konservatiivihellarina pyörittää liinoja?

• Jos tällaiset ja tuolliset esineet ovat pahasta, miksi ei samantien ainakin kehoiteta luopumaan kaikista esineistä, kuten patsaista ja alttaritauluista?

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Ilmiö muistuttaa plaseboa, tai Oral Robertsin oppia "point of contact", vrt. usko vaikuttaa tekojen kanssa yhdessä synergisesti, Jaak 2. Eri asia, että pelastusta ei saada tekojen kautta.

• Anonyymi

Tuskin Jeesus siirtää parantavia henkiä mihinkään rätteihin.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      122
      6352
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4052
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3345
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      485
      2871
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      278
      1868
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1546
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1426
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      172
      1369
    9. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1323
    Aihe