Lääk.trin väitöskirja hellareiden ihmeparanemista

Anonyymi

-yhtään paranemisihmettä ei löytynyt

-yliopiston turvatoimia piti lisätä

-tutkija sai valtavan määrän vihapostia

106

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaksi helluntailaista. Hirsilä ja Maanselkä tekivät myös tutkimuksen helluntailaisten ihmeparanemisista.

Yhtään ei löytynyt.

• Anonyymi

Kyllä löytyy ihmisiä, jotka lääkäri on todennut ihmeen kautta tervehtyneen. Tervemenoa Hirsilälle ja Maanselälle eri seurakuntiin tutkimaan asioita ja kyselemään riviseurakuntalaisilta.

Näyttävistä ja julkisista parantamiskokouksista, joita enimmäkseen äärikarismaattiset tv:ssä harrastavat, löytyy paljon humpuukia. Tavalliset risviseurakuntalaiset eivät kokemuksistaan julkisesti kerro, vaan ainoastaan omissa seurakunnissaan.

Jos oikeasti haluaa parantumisasiaa selvittää, ei luulisi olevan vaikeaa lähettää vaikka jotain kyselyä tavallisiin seurakuntiin. Siinä se asianlaita nopeasti selviäisi, onko parantuneita.

Tosin moni ei mene lääkäriin enää sen jälkeen, kun on parantunut Herran kautta. Mitäpä siellä turhaan tekisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä löytyy ihmisiä, jotka lääkäri on todennut ihmeen kautta tervehtyneen. Tervemenoa Hirsilälle ja Maanselälle eri seurakuntiin tutkimaan asioita ja kyselemään riviseurakuntalaisilta.

Näyttävistä ja julkisista parantamiskokouksista, joita enimmäkseen äärikarismaattiset tv:ssä harrastavat, löytyy paljon humpuukia. Tavalliset risviseurakuntalaiset eivät kokemuksistaan julkisesti kerro, vaan ainoastaan omissa seurakunnissaan.

Jos oikeasti haluaa parantumisasiaa selvittää, ei luulisi olevan vaikeaa lähettää vaikka jotain kyselyä tavallisiin seurakuntiin. Siinä se asianlaita nopeasti selviäisi, onko parantuneita.

Tosin moni ei mene lääkäriin enää sen jälkeen, kun on parantunut Herran kautta. Mitäpä siellä turhaan tekisi.

"Kyllä löytyy ihmisiä, jotka lääkäri on todennut ihmeen kautta tervehtyneen. "

Miksei näistä tapauksista sitten koskaan ole esittää mitään muuta todisteita, kuin tyhjiä väitteitä?

"Jos oikeasti haluaa parantumisasiaa selvittää, ei luulisi olevan vaikeaa lähettää vaikka jotain kyselyä tavallisiin seurakuntiin. Siinä se asianlaita nopeasti selviäisi, onko parantuneita."

Vähän tuon tyylisellä tavalla he yrittivät selvittää väitettyjä paranemisia. He laittoivat ilmotuksia lehtiin ja kyselivät myös netmission.fi:n keskustelupalstalla. Ainakin yhteen väitetysti ihmeparantuneeseen he ottivat itse yhteyttä. Ja he olivat aivan varmoja että täytyyhän niitä löytyä vaikka kuinka paljon, koska niistä niin paljon puhutaan.

https://docplayer.fi/49789041-Herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa.html

Onko sinulla tarjota mitään todisteita väitteistäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos oikeasti haluaa parantumisasiaa selvittää, ei luulisi olevan vaikeaa lähettää vaikka jotain kyselyä tavallisiin seurakuntiin. Siinä se asianlaita nopeasti selviäisi, onko parantuneita."

Ei kuitenkaan totuus, sillä niin kova on itsesuggestion ja sosiaalisen paineen vaikutus.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kuitenkaan totuus, sillä niin kova on itsesuggestion ja sosiaalisen paineen vaikutus.

Minä olen tutkinut tutustunut asiaan psykologiselta ja todennut, JUMALA ON PARANTANUT ja PARANTAA jatkuvasti kaikenlaisista sairauksista.

Olen nähnyt myös sairaalassakin yliluonollisia parantumisia rukoiltaessa Jumalan vaikutuksella, jotka lääkärikin on todistanut todeksi.

• Välva kirjoitti:

Minä olen tutkinut tutustunut asiaan psykologiselta ja todennut, JUMALA ON PARANTANUT ja PARANTAA jatkuvasti kaikenlaisista sairauksista.

Olen nähnyt myös sairaalassakin yliluonollisia parantumisia rukoiltaessa Jumalan vaikutuksella, jotka lääkärikin on todistanut todeksi.

Tarkennan
        Psykologiseltakin kannalta, että Jumala on parantanut monenlaisia sekä fyysisiä, että myös psyykkisiä sairauksia toodistettavasti.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Nyt ei puhuta mistään Jumalasta, vaan helluntilaisten tekemistä valeparamisista.

Monet usko parantuneensa ja jätti lääkkeet ottamatta vakavin seurauksin. Viikatemies tuli ennen aikaisesti.

• Välva kirjoitti:

Niin niin, näinhän se aina on: ihmeita on väitteiden mukaan vaikka miten paljon. Mutta annas kun arvaan: sinulla ei ole tarjota minkäänlaista todistetta väitteistäsi, vaan ne pitäisi vain uskoa sokeasti ja kritiikittä?

• Michelarkangelo kirjoitti:

Niin niin, näinhän se aina on: ihmeita on väitteiden mukaan vaikka miten paljon. Mutta annas kun arvaan: sinulla ei ole tarjota minkäänlaista todistetta väitteistäsi, vaan ne pitäisi vain uskoa sokeasti ja kritiikittä?

Kyllä minulla on paljonkin todisteita. Ilmaisen niitä henkilökohtaisissa tapaamisisissa.

• Välva kirjoitti:

Kyllä minulla on paljonkin todisteita. Ilmaisen niitä henkilökohtaisissa tapaamisisissa.

Millaisia? Jonkinlaisia sairaalapapereita, röntgenkuvia tms.? Vai pelkkiä väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiikittä?

Millaisia? Jonkinlaisia sairaalapapereita, röntgenkuvia tms.? Vai pelkkiä väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiikittä?

Vaitiolovelvollisuus.

• Välva kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus.

Hetkonen, rikotko siis vaitiolovelvollisuuttasi levittämällä tietoa henkilökohtaisissa keskusteluissa? Elit harrastaisit virkarikkomusten tekoa.

Vai rikkoisitko vaitiolovelvollisuuttasi vastaamalla suoraan ja kiertemättä kysymykseeni että onko sinulla tarjota todisteeksi A: sairaalapapereita tai vastaavia, vai B: väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti? Aika kummallinen vaitiolovelvollisuuden alainen asia.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Voi Kuule kun et ole uskottava edes minun,uskovaisen mielestä. Pilkkaat Jumalaa kun et oikeasti halua julistaa totuutta!

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus.

Vaitiolovelvollisuutta ei rikota kun ei kerrota henkilön henkilötietoja tai muuta, mistä hänet voisi tunnistaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuutta ei rikota kun ei kerrota henkilön henkilötietoja tai muuta, mistä hänet voisi tunnistaa.

Noin ei ole laki, eikä moraali tässätapauksessa. Kristityn yksi ominaisuus on luotetavuus hänelle kerrotuista henkilökohtaisista asioista.

• Välva kirjoitti:

Noin ei ole laki, eikä moraali tässätapauksessa. Kristityn yksi ominaisuus on luotetavuus hänelle kerrotuista henkilökohtaisista asioista.

Olenhan monesti kertonut minun itseni henkilökohtaisista tapahtumista, jos ne eivät paljasta toisten asioita tai henkilötietoja.

Hetkonen, rikotko siis vaitiolovelvollisuuttasi levittämällä tietoa henkilökohtaisissa keskusteluissa? Elit harrastaisit virkarikkomusten tekoa.

Vai rikkoisitko vaitiolovelvollisuuttasi vastaamalla suoraan ja kiertemättä kysymykseeni että onko sinulla tarjota todisteeksi A: sairaalapapereita tai vastaavia, vai B: väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti? Aika kummallinen vaitiolovelvollisuuden alainen asia.

Kyllä nämä on dokumentoitu sairaalantiedostoissa ja ne henkilökuntakin on todistanut minulle.
        Toistaseksi, en nyt koe oikeaksi henkilötietojeni tunnistamista.

• Välva kirjoitti:

Kyllä nämä on dokumentoitu sairaalantiedostoissa ja ne henkilökuntakin on todistanut minulle.
        Toistaseksi, en nyt koe oikeaksi henkilötietojeni tunnistamista.

"Toistaseksi, en nyt koe oikeaksi henkilötietojeni tunnistamista."

Eikä kukaan ole sellaista pyytänytkään. Sen olen pyytänyt että vastasit kysymykseen:
        Onko sinulla esittää
        A: sairaalapapereita tms. todisteeksi kertomistasi ihmeparantumisista
        Vai
        B: pelkkiä väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiokiittä (myös väite dokumentoiduista sairaskertomuksista kuuluu tähän luokkaan, jos niiden olemassaoloon pitäisi vain uskoa)?

• Anonyymi

Homma menee näin. Miehellä todetaan syöpä, johon hän saa syöpähoitoa. Hoito ei tehoa. Mies käy helluntaisaarnaajan luona, rukoillaan, ja seuraavana päivänä syöpä on hävinnyt. Lääkäri on ihmeissään, mutta toteaa, että syöpähoidot auttoivat sittenkin, mutta harvinaisen äkillisesti yhdessä yössä, jollain erikoisella mekanismilla jota ei tunneta. Lääkärin johtopäätös: apu tuli hoidoista, ihmettä ei tapahtunut.

• Anonyymi kirjoitti:

Homma menee näin. Miehellä todetaan syöpä, johon hän saa syöpähoitoa. Hoito ei tehoa. Mies käy helluntaisaarnaajan luona, rukoillaan, ja seuraavana päivänä syöpä on hävinnyt. Lääkäri on ihmeissään, mutta toteaa, että syöpähoidot auttoivat sittenkin, mutta harvinaisen äkillisesti yhdessä yössä, jollain erikoisella mekanismilla jota ei tunneta. Lääkärin johtopäätös: apu tuli hoidoista, ihmettä ei tapahtunut.

Ei lääkärin tarvitse erikseen julistaa että parantuminen on ihme. Kyllä yhdessä yössä syövästä paraneminen olisi ihme. Aina välillä tällaisia juttua levitellään, mutta sitten kun kysyy sairaalapapereita tms. todisteeksi, joko tulee hiljaisuus, alkaa selittely ettei papereita anneta (ja pako keskustelusta, kun huomauttaa että ihmisillä on aina oikeus omiin papereihinsa) tai selittely sinun tyyliisi "ei ne kirjoittanut että ne on ihmeitä".

Onko sinulla tarjota sairaalapapereita yhdessä yössä tapahtuneesta syövästäparanemisesta, vai pitääkö väitteesi vain uskoa sokeasti ja kritiikittä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä sitä kertomaan ihmeparantumisesta, kun seuraavana aamuna vaivat ovat palanneet.

"Toistaseksi, en nyt koe oikeaksi henkilötietojeni tunnistamista."

Eikä kukaan ole sellaista pyytänytkään. Sen olen pyytänyt että vastasit kysymykseen:
        Onko sinulla esittää
        Vai
        B: pelkkiä väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiokiittä (myös väite dokumentoiduista sairaskertomuksista kuuluu tähän luokkaan, jos niiden olemassaoloon pitäisi vain uskoa)?

Kuten jo mainitsin. Minulla on esittää todisteet.

• Välva kirjoitti:

Kuten jo mainitsin. Minulla on esittää todisteet.

Niin, ja minä olen yrittänyt tiedustella, että minkälaatuisia nämä sinun todisteesi oikein ovat. Voisitko nyt vihdoin ja viimein vastata suoraan ja kiertelemättä:
        Onko sinulla esittää
        Vai

• Anonyymi

Jumala vastaa ihmisten rukouksiin ja Jumala käyttää myös lääkäreitä.
      Uskon päämäärä on sielun pelastaus eikä ruummiin terveys.
      Jumala varjelee uskovaisia ja voi myös parantaa.

Jumalan apu - Tapani Rautalahti
      Videon kohta 15:45-18:20min

https://www.youtube.com/watch?v=K7YOZgyheY0&t=61s

• Anonyymi

>> Uskon päämäärä on sielun pelastaus eikä ruummiin terveys. <<

Ei parantumista kai kukaan "uskon päämääräksi" väitäkään.

Jumala parantaa ihan omasta tahdostaan, koska hän on hyvä Jumala, joka haluaa auttaa meitä kuoleman varjon ja kurjuuden maassa vaeltavia vaivoissammekin. Ja uskon rukous parantaa sairaan, sanoo raamattu itse. Kun itse rukoilin sairaan puolesta ja hän omaksikin ihmeekseni myös parantui Herran kosketuksesta, niin Herra toi tämän jakeen silloin mieleeni, kun hänen paranemistaan hämmästelin.

• Anonyymi

"Jumala varjelee uskovaisia ja voi myös parantaa."

Jumala ei ole luvannut Raamatussa uskovaisille parempaa kohtelua jokapäiväisessä elämässä, kuin muillekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala parantaa ihan omasta tahdostaan, koska hän on hyvä Jumala, joka haluaa auttaa meitä kuoleman varjon ja kurjuuden maassa vaeltavia vaivoissammekin. Ja uskon rukous parantaa sairaan, sanoo raamattu itse. Kun itse rukoilin sairaan puolesta ja hän omaksikin ihmeekseni myös parantui Herran kosketuksesta, niin Herra toi tämän jakeen silloin mieleeni, kun hänen paranemistaan hämmästelin.

On se kumma juttu, että 11 vuotta petipotilaana ja lukuisten ystävien rukouskohteena sekä monta kertaa vanhinten voideltavana mutta silti Jumala haluaa, että olen sairas. Jumala on halunnut myöskin kymmenien seurakuntamme uskovien kärsiä vuosikymmeniä, antaen heidän kuolla rukoilevana omaan sairauteensa. En tunne ketään, joka olisi sanonut Jumalan parantaneen hänet.

Rupesin voimaan paremmin vasta kun sain kerättyä rahaa Suomessa kiellettyihin ulkomaanhoitoihin ja nyt en ole enää petipotilas. Kaikki pitää tehdä itse. Silti olen vakavasti sairas. Näin Jumala haluaa asioiden olevan.

Jos minulla olisi kyky parantaa, parantaisin, kuten Jeesus, kaikki vastaan tulevat sairaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala varjelee uskovaisia ja voi myös parantaa."

Jumala ei ole luvannut Raamatussa uskovaisille parempaa kohtelua jokapäiväisessä elämässä, kuin muillekaan.

Jumala parantaa, myös arlipäivinäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

>Kun itse rukoilin sairaan puolesta ja hän omaksikin ihmeekseni myös parantui Herran kosketuksesta

Mikä oli tuo sairaus ja missä vaiheessa? Useimmista sairauksista ihminen paranee itsestään, olipa uskossa tai paatunut pakana.

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

>Kun itse rukoilin sairaan puolesta ja hän omaksikin ihmeekseni myös parantui Herran kosketuksesta

Mikä oli tuo sairaus ja missä vaiheessa? Useimmista sairauksista ihminen paranee itsestään, olipa uskossa tai paatunut pakana.

Korvat ja poskiontelot, jotka olivat olleet kymmenisen vuotta tukossa.

• Anonyymi

Nyt keskustellaan Ylivainion aikaisista helluntailaisten valeparanemisista, 1403 tapausta, jotka lääkäri tyrmäsi väitöskirjassaan. Mitään yliluonnollista niihin ei liittynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala parantaa, myös arlipäivinäkin.

Aprillipäivinäkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma juttu, että 11 vuotta petipotilaana ja lukuisten ystävien rukouskohteena sekä monta kertaa vanhinten voideltavana mutta silti Jumala haluaa, että olen sairas. Jumala on halunnut myöskin kymmenien seurakuntamme uskovien kärsiä vuosikymmeniä, antaen heidän kuolla rukoilevana omaan sairauteensa. En tunne ketään, joka olisi sanonut Jumalan parantaneen hänet.

Rupesin voimaan paremmin vasta kun sain kerättyä rahaa Suomessa kiellettyihin ulkomaanhoitoihin ja nyt en ole enää petipotilas. Kaikki pitää tehdä itse. Silti olen vakavasti sairas. Näin Jumala haluaa asioiden olevan.

Jos minulla olisi kyky parantaa, parantaisin, kuten Jeesus, kaikki vastaan tulevat sairaat.

Jeesus pystyi parantamaan erityisesti hikan ja pitkät varpaan kynnet.
        Ja pystyi ajamaan riivaajan sikalaumaan, saattoi possujen omistajan perheen kurjuuteen. Siat kun painelivat tuotapikaa mereen.

• Anonyymi

Minulla oli joku siitepölyallergia. Lääkäri diagnosoi sen. Se tapahtui, kun menin uudelleen silmäoireiden takia hakemaan hoitoa terveyskeskuksesta, kun se bakteeritulehduslääke ei ollut auttanut, jota lääkäri ensin oli minulle määrännyt silmääni. Nyt hän tutki silmän, mutta ei löytänyt vammoja, haavoja tm., joka olisi voinut ylläpitää punoitusta. Sen takia hän määräsi minut lopulta antihistamiinia ostamaan ja sanoi, että allergia on ainut vaihtoehto. Tulehdus alkoikin hävitä ensimmäisistä antihistamiinitipoista. Joten lääkärin diagnoosi oli ilmeisesti oikea, että minulla oli allergia.

Vuosia myöhemmin tämä lääkärin toteama, joka keväinen allergiariesa kuitenkin parani, kun TV7:n rukousohjelmassa tuli tiedon sanat silmäallergian parantumisesta. Koin sanat tulleeni itselleni. Niin myös kävi, ettei allergiaa enää sen jälkeen ole tullut.

Lääkäriin en kuitenkaan ole koskaan mennyt, vaikka paranin yliluonnollisesti. Tuskin sellaiselle edes myönnetään lääkäriaikaa, jos haluaisi vain tulla kertomaan parantuneensa. 😁 Puhelimeen vastaavalle vastaanottovirkailijalle pääsisi korkeintaan asian kertomaan.

• Anonyymi

Monet silmävaivat paranevat kun saa riittävästi D-vitamiinia. Niin taisi sinullekin käydä. Elimistö muuttuu ihmisen vanhetessa ja allergiatkin poistuvat. Niin kävi myös veljelleni, joka ei nuorena voinut syödä oikein mitään mutta nykyään pystyy normaaliin suomalaiseen ruokavalioon. Hän ei ole uskossa. Entä oletko tieteellisesti sulkenut pois muut ulkoiset tekijät?

Minusta tuntuu, että sinä vain haluat parantumisen johtuvan Jumalasta, vaikkei Jumala itse ole sanonut sinulle korvin kuultavalla fyysisellä äänellään, että hän olisi parantanut sinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet silmävaivat paranevat kun saa riittävästi D-vitamiinia. Niin taisi sinullekin käydä. Elimistö muuttuu ihmisen vanhetessa ja allergiatkin poistuvat. Niin kävi myös veljelleni, joka ei nuorena voinut syödä oikein mitään mutta nykyään pystyy normaaliin suomalaiseen ruokavalioon. Hän ei ole uskossa. Entä oletko tieteellisesti sulkenut pois muut ulkoiset tekijät?

Minusta tuntuu, että sinä vain haluat parantumisen johtuvan Jumalasta, vaikkei Jumala itse ole sanonut sinulle korvin kuultavalla fyysisellä äänellään, että hän olisi parantanut sinut.

Höpön höpön. Paraneminen tapahtui tiedon sanojen jälkeen, kun sanat uskossa otti vastaan.

• Anonyymi

Helluntailainen Teologian tohtori Matti Kankaanniemi kirjoittaa:

<>>iKrjassaan he perustelevat väitettään muun muassa lääketieteen tohtori Matti A. Miettisen tunnetulla tohtorinväitöskirjalla, joka tarkasteli Niilo Yli-Vainion parantumiskokouksissa vuonna 1980 koettuja ihmeparantumisia. Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ettei yksikään ihmeparantumiseksi väitetty tapaus täyttänyt tutkijan yliluonnolliselle parantumiselle asettamia kriteerejä.

Kankaanniemen mukaan Miettisen väitöstutkimus ei asiaa ratkaise. Tutkimus on ongelmallinen ainakin tutkimusotannan valikoimisen ja ihmeparantumisen määritelmän vuoksi. Kankaanniemi tietää itsekin ihmisiä, jotka kokivat pysyväksi jääneen parantumisen Yli-Vainion kokouksissa, ja olemassa on myös muuta uskottavaa evidenssiä ihmeparantumisen puolesta.

– Vaikka näissä asioissa on paljon psykosomaattista kuvitelmaa ja hetkellistä oireiden katoamista, niillä koko ilmiötä ei voida kuitata: ihmiset ovat kokeneet niin erikoisia parantumiskokemuksia, etten minä ainakaan voi älyllisesti ohittaa niitä.

– Mielestäni tavallisille ihmisille tapahtuneita ihmeitä, joiden varaan ei rakenneta mitään järjestöjen markkinointiohjelmaa, voi yleisesti pitää varsin luotettavina. Myös se, että parantumisia tapahtuu tilanteissa, joissa se ei kuulu osaksi show’ta – kuten tavallisissa arki-illan rukouskokouksissa – on merkittävää.<<<

• Anonyymi

"ihmiset ovat kokeneet niin erikoisia parantumiskokemuksia, etten minä ainakaan voi älyllisesti ohittaa niitä."

Ei tarvita kuin ymmärrystä ihmisen elinympäristöstä fysiologiasta ja ravitsemuksesta, niin moni asia selittyy niillä. Itselläni on pari alan korkeakoulututkintoa enkä minä älyllisesti voi väittää yhtäkään kuviteltua parantumista Jumalan tekemäksi.

• Anonyymi

Eiköhän sen lääketieteen tohtori Miettisen hyväksytty väitöskirja ole pätevämpi tässä asiassa, kun teologian tohtorin lausunnot niistä helluntailaisten väittämistä 1403 valeparemisista, jotka lääkäri totesi kaikki "tullelmointiefekteiksi".

Lisäksi vakava tulos hellareiden kohdalla on se, että lääkäri totesi psykologisten testein perusteella heistä vain 20% olevan "normaaleja" eli terveitä ihmisiä.

• Anonyymi

Lähdetieto, kiitos. Muutoin väitteesi on todennäköisesti fiktiota.

• Anonyymi

Aloitus on aloittajan tms. hölynpölyä

• Anonyymi

Velluntailaisuus kävisi väittelijöille parhaiten. Siellä niillä kaikki alkaisi V:ä

• Anonyymi

Jumalalla ja Amerikasta tänne tuodulla helluntailaisuudella eli Parhamilaisuudella ei ei ole mitään tekemistä keskenään. Niitä ei pidä sokea keskenään näissä keskusteluissa.

Keskustelun aiha on helluntailaisuus.

On eri palsta, jonka aihe on Jumala.

• Anonyymi

Uskonlahkojen väittämät ihmeparanemiset on humpuukia. Uskonlahkojen eräs tapa on väittää, että heidän uskontonsa avulla tapahtuu ihmeparanemisia.
      Ylivainion aikana lääkäri totesi kaikki helluntailaisten väittämät 1403 ihmeparanemista vääriksi väitteiksi tekmässään lääk.tri:n väitöskirjassa.
      Helluntailaiset Hirsilä ja Maanselkä teki samanlaisen tutkimuksen 15 v. myöhemmin. Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan sama. Helluntailaisten väittämistä ihmeparanemisista yksikään ei ollu totta.

Maailmassa on tutkittu eri maissa valtava määrä erilaisia lahkojen väittämiä ihmeparanemisia, mikään niitä ei pidä paikkaansa.

Oikeitakin ihmeita on tapahtunut, mutta ne eivät liiity uskonlahkoihin mitenkään. Niiden takana on Jumala.

• Anonyymi

Lahkoissa ihmisten taipumusta uskoa yliluonnollisiin asioihin käytetään härskisti hyväksi kun ihmisiä houkutellaan uskonnollisten yhdistysten ry:n jäseniksi ja maksaviksi sellaisiksi.
        Vasta lahkon oman uudestikasteen jälkeen voidaan nimittäin alkaa periä kymmenyksiä rahana.

• Mikä saa ihmiset uskomaan ihmeparantumisiin, mutta ei sikojen kykyyn lentää?

• Anonyymi

Saihan se sikalauma sen "upotuksen" järveen. Lensi jonkin matkan ainakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Saihan se sikalauma sen "upotuksen" järveen. Lensi jonkin matkan ainakin.

Vapaa pudotus ei ole lentämistä. Se tuntuu kyllä lentämiseltä, ilman uskoakin.

• Anonyymi

Oma paraneminen viimeistään saa. Itse olen parantunut selästäni ja silmistäni, kuten jo olen täälläkin kertonut. Ja rukoillut toisen paranemisen puolesta, joka hänkin parani. Senkin jo kerroin täällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Oma paraneminen viimeistään saa. Itse olen parantunut selästäni ja silmistäni, kuten jo olen täälläkin kertonut. Ja rukoillut toisen paranemisen puolesta, joka hänkin parani. Senkin jo kerroin täällä.

Onko sinulla kertomustesi tueksi mitään todisteita, vai pitääkö väitteesi vain uskoa sokeasti ja kritiikittä?

• Anonyymi

Matt. 8:30

Jonkin matkan päässä oli suuri sikalauma laitumella.

Silloin henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.

• Anonyymi

Oikeat yliluonnolliset parantumistapaukset, joita on terveydenhuollossa todettu, liittyvät ihan muihin ihmisiin kuin uskonlahkojen jäseniin mitenkään. Uskonlahkoissa niillä asioilla huijataan ja eksytetään siinä tarkoituksessa, että ihmisiä menisi sinne lahkoihin ja liittyisi niihin jäseniksi. Ylivainion tilastojen mukaan he saivat ihmeparaniskampanjan avulla 6000 uutta jäsentä kääntymään helluntailaiseen uskoon.

• "Oikeat yliluonnolliset parantumistapaukset, joita on terveydenhuollossa todettu,"

Missä näihin ihmeparanemisiin pääsisi tutustumaan vai ovatko nekin samanlaisia "ihmeitä" kuin Miettisen väitöskirjassa ja Hirsilän ja Maanselän selvityksessä?

• Anonyymi
        Michelarkangelo kirjoitti:

"Oikeat yliluonnolliset parantumistapaukset, joita on terveydenhuollossa todettu,"

Missä näihin ihmeparanemisiin pääsisi tutustumaan vai ovatko nekin samanlaisia "ihmeitä" kuin Miettisen väitöskirjassa ja Hirsilän ja Maanselän selvityksessä?

Niistä tietää vain ne lääkärit, jotka sitä potilasta on hoitannu. Miten paraneminen on tapahtunut, onko kyse normaalista prosessista, vai jotenkin ihmeellisesti nopeutunut parantuminen. Ei ne asiat kuulu ulkopuolisille ihmisille mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niistä tietää vain ne lääkärit, jotka sitä potilasta on hoitannu. Miten paraneminen on tapahtunut, onko kyse normaalista prosessista, vai jotenkin ihmeellisesti nopeutunut parantuminen. Ei ne asiat kuulu ulkopuolisille ihmisille mitenkään.

Maailmassa on paljon vaivoja ym., joista ei edes mennä lääkäriin ja joissa Jumala auttaa ja parantaa. Ja kuten jo sanottu täällä, kuka sinne lääkäriin senkään jälkeen menee, kun on jo parantunut.

• Anonyymi kirjoitti:

"Niistä tietää vain ne lääkärit, jotka sitä potilasta on hoitannu. "

Ovatko lääkärit siis rikkoneet virkavelvollisuutensa ja jättäneet päivittämättä tietoja parantuneiden hoitotietoihin? Vai onko sittenkin niin että päätit keksiä hätävalheen puolustellaksesi sokeaa uskoasi?

"Ei ne asiat kuulu ulkopuolisille ihmisille mitenkään."

Mikset sitten valita noille tässä keskustelussa ihmeparanemisista kertoneille, että asia ei kuulu heille? Miksi sinä vetoat niihin, jos ne kerran eivät kuulu ulkopuolisille? Vai onko kenties tämä hätäselitys, jonka jouduit keksimään selitykseksi miksi sinulla ei ole todisteita?

Eli ilmeisesti sinulla ei ole antaa minkäänlaisia todisteita väitteistä eikä sinulla myöskään ole selkärankaa todeta asiaa suoraan ja kiertelemtää.

• Anonyymi

"Oikeat yliluonnolliset parantumistapaukset, joita on terveydenhuollossa todettu,"

Oikeita terveystietoja ihmisten sairauksista ei anneta ulkopuolisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikeita terveystietoja ihmisten sairauksista ei anneta ulkopuolisille.

"Oikeita terveystietoja ihmisten sairauksista ei anneta ulkopuolisille."

Ei niin, mutta ihmisillä on oikeus omiin terveystietoihinsa ja heillä on oikeus jakaa ne muille. "Ihmeparantuneet" ovat aivan vapaita jakamaan terveystietonsa todisteeksi ihmeistä, elleivät heitä hoitaneet lääkärit ole syyllistyneet virkavirheeseen ja pimittäneet tietoja. Tai eiköhän syy ole se, että väitteet ihmeparanemisista ovat hurskasta satua.

Ilmeisesti halusit alleviivata, että sinulla ei ole antaa minkäänlaisia todisteita ihmeparenemisväitteistä eikä sinulla myöskään ole selkärankaa todeta asiaa suoraan ja kiertelemtää.

Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymykseen:
        Miksi sinä vetoat ihmeparanemisiin, jos ne kerran eivät kuulu ulkopuolisille? Vai onko kenties tämä hätäselitys, jonka jouduit keksimään selitykseksi miksi sinulla ei ole todisteita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli et pysty olemaan uskottava. Keksittyä kaikki!

• Anonyymi

Amerikassa äänitettiin erään uskonlahkon hurmoskielistä "kielillä puhumista".

Mistään oikeista vieraista kielistä ei ole kysymys.

Eräskin nainen kirkui niin mahdottomasti, että kun sitä ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, kun se vastasi kojootin huutamista.

• Anonyymi

Luuk. 8:46

Mutta Jeesus sanoi: "Joku koski minuun. Minä tunsin, että minusta lähti voimaa."

Jeesuksesta lähti voima eli Pyhä Henki, joka paransi ja pelasti kaikki, jotka vain "koskivat" Jeesukseen.

Siksi sylilapsiakin (infant,brephos) vietiin Jeesuksen syliin saamaan sen ihmeellisen, parantavan ja pelastavan Pyhän uskon Hengen antavan "kosketuksen". Jeesuksen ihmeellisen "kosketuksen" jälkeen Jeesus sanoo lapsen uskovan häneen.

Nyt Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen "kosketus" lapselle tapahtuu kasteessa.

Parhamin suorittamassa "koskettelussa" on ihan eri asiata kysymys.

• Anonyymi

"Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa."

Jeesus ei kastanut ketään, ei aikuisia eikä lapsia silloin käytössä olleella Johanneksen kasteessa.

Jeesus alkoi kastaa opetuslapsien kanssa yhdessä vedestä ja Hengestä Helluntaina, jolloin 3000 ihmistä sai pelastuksen, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa,kuten Pietari sanoo. (Apt.3:38-39)

• Anonyymi

>>>>"Jeesus ei kastanut ketään<<<<

eihän kastetta Jeesukseen, vielä Jeesuksen ollessa maan päällä ollutkaan,
        Jeesus antoi kastekäskyn VASTA ylösnousemuksensa jälkeen.

Jeesuksella oli maan päällä valta antaa syntejä anteeksi.
        "tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"
        Luuk: 5: 24

Jeesuksen Ylösnousemuksen jälkeen, syntien anteeksianto on , kasteessa,

"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te
        saatte Pyhän Hengen lahjan,
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"
        Apt: 2: 38-39
        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22:16

• Anonyymi

Jumala on aina parantanut. Jo vanhan testamentin ajoista asti ihmeparanemisesta ja kuolleista heräämisestäkin voi lukea raamatusta. Ne eivät ole helluntailainen eikä uusi ilmiö Jumalan seurakunnassa.

• Anonyymi

Helluntailaisia kaatavilla villitsevillä hurmoshengillä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Helluntailaiset ovat taitavia sotkemaan asioita keskenään - eksytystarkoituksessa!

Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan.

• Anonyymi

Nyt keskustellaan uskonliikkeestä nimiltään Pentecostalismi eli Helluntailailaisuus.

On ihan oma palsta, jossa keskustellaan Jumalasta.

• Anonyymi

No mitäs lääketiede parantaa,kun 60 % suomlaisista käyttää reseptilääkkeitä? Eikö lääketieteen kehittyessä ihmisten pitäisi olla terveempiä ja tarvita vähemmän lääkkeitä?

• Anonyymi

Porilainen tohtori yritti murhauttaa uskovan ihmisen joka tuhosi hänen uransa. Lääkäri on pelkkä roisto ja raukka.

• Anonyymi

Voidaan oikeasti puhua lääkärimafiasta.
      Lääkärit lahtaavat ihmisiä surutta, eikä vastuuta tarvitse ottaa mistään.
      Hyvä esimerkki Satak.sh-piirin lääkäri, joka pahoinpiteli joukkovoimaa käyttäen avuttoman uskovan ihmisen, väärenteli potilastietoja, valehteli viranomaisille, yritti pimittää potilaskertomusta tuomioistuimelta, kun hänet haastettiin oikeuteen.
      Lääkäri yritti pidätyttää syyttömän ihmisen valehtelemalla viranomaisille, väärennetyin asiakirjoin, yritti lahjoa ja kiristää, uhkasi henkeä ja terveyttä jollei häntä päästetä syytteistä, viimein murhayritys.
      Tämän johdosta satasairaalan henkilökunta pahoinpitelee sumuttein lääkärin haastaneen henkilön, eikä poliisi puutu tähänkään rikosilmoituksista huolimatta. Kertoo viranomaismädännäisyydestä satakunnassa.

• Anonyymi

"yhtään paranemisihmettä ei löytynyt"

Ja tämä on syy siihen miksi et näe ihmeparantajia sairaaloissa ja miksi he olivat avuttomia koronviruspandemian kanssa.

• Anonyymi

Jos ihmeparantajia olisi, sairaalat käyttäisivät heitä työssään!!!

• Anonyymi

"kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos?"

• Anonyymi

Voimia ja henkiä on monenlaisia ja lahkoissa ne tuntuu viihtyvän oikein hyvin.

Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

• Anonyymi

Juuri äsken radiosta tuli baptisten jumalanpalvelus, jossa äiti kertoi kuinka hänen lapsensa parantui allergiasta, kun rukoiltiin.
      Lääkäri oli todennut, että allergiasta ei voi parantua kuin kolmen vuoden siedätyshoidon kautta.

• Niin, niin ainahan näitä ihmeparanemisia tapahtuu tarinoissa vaikka kuinka paljon. Arvaan, että tuolla äidillä ei ollut esittää kertomuksensa todeksi mitään muuta, kuin väitteitä, jotka olis pitänyt uskoa sokeasti ja kritiikittä?

• Anonyymi

Niin, niin ainahan näitä ihmeparanemisia tapahtuu tarinoissa vaikka kuinka paljon. Arvaan, että tuolla äidillä ei ollut esittää kertomuksensa todeksi mitään muuta, kuin väitteitä, jotka olis pitänyt uskoa sokeasti ja kritiikittä?

Onhan lapsesta tehty sairaskertomukset keskussairaalassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten puheisiin ei kannata luottaa pätkääkään.
        Heidän missio on eksyttää kristittyjä mukaan lahkotoimintaan ja eroon elävästä Jumalasta.
        Jeesus ei valehtele kenenkään parantuneen, jos kerran niin ei ole tapahtunut.

• Anonyymi

Allergiassa voi olla taukoja kun allergian aiheuttajista pysytään erossa, mutta oireet palaa kun mennään allergeenien yhteyteen.

Lasten allergiat yleensä paranee itsestään kun ikää tulee lisää. Elimistö osaa korjata itse itseään.

• Anonyymi kirjoitti:

"Onhan lapsesta tehty sairaskertomukset keskussairaalassa."

No onko niitä julkaistu, vai pitääkö väitteeseen tuollaisen sairaskertomuksen olemassaolosta vain uskoa sokeasti ja kritiikittä?

• Anonyymi

Uskot ilmeisesti kaiken, mitä sinulle kerrotaan. Allergiat ovat sellaisia, että aika parantaa joillakin allergian. Kokemusta on. Siihen ei Jumalia tarvita.

• Anonyymi

Minä olen kokenut ihmeparantumisen, mutta en anna todistetta tälle palstalle räävittäväksi.

Matt. 7:
      1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
      2. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan, ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa hirttä omassa silmässäsi?
      4. Tai kuinka voit sanoa veljellesi: 'Anna minun ottaa roska silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
      5. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, niin sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
      6. Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi raatelemaan teitä."

• Anonyymi

Valehtelijat pitää tuomita välittömästi harhojensa levittäjäksi, ettei kukaan lähde heidän peräänsä samaan riettauden lätäkköön.

Joh. 7:24

"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

• Anonyymi

Raamatun mukaan ihmisen omat todistelut ei riitä todistamaan asiaa todeksi.

Todistajia pitää olla vähintään kolme, jotta asia on täysin varma.

Raamattu kehottaa tutkimaan kaikki asiat ja väitteet. Pelkkä Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei ole mikään varma todiste mistään. Pikemminkin päinvastoin.

Matt7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

• Anonyymi

omat todistukset ei ole sama kuin Jeesuksen todistus,

helluntailaiset tahtoo käännyttää niitä kristittyjä u u d e l e l l e e n kasteelle, jotka ovat jo saaneet kasteen Kristukseen: > "ne joilla on JEESUKSEN TODISTUS" Ilm: 12: 17

"KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27
        helluntailaisuus kun ei usko ollenkaan Jumalan sanaa > "Kristuksen todistus" Ilm: 12:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

omat todistukset ei ole sama kuin Jeesuksen todistus,

helluntailaiset tahtoo käännyttää niitä kristittyjä u u d e l e l l e e n kasteelle, jotka ovat jo saaneet kasteen Kristukseen: > "ne joilla on JEESUKSEN TODISTUS" Ilm: 12: 17

"KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27
        helluntailaisuus kun ei usko ollenkaan Jumalan sanaa > "Kristuksen todistus" Ilm: 12:

Helluntailaisten harhaopit on suunnitellut sodomaseksistä vankilaan viety Charles Fox Parham.

Gal.5:1,20 "lahkot perustetaan lihan himojen tyydyttämiseksi."

eivä peri Jumalan vastakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten harhaopit on suunnitellut sodomaseksistä vankilaan viety Charles Fox Parham.

Gal.5:1,20 "lahkot perustetaan lihan himojen tyydyttämiseksi."

eivä peri Jumalan vastakuntaa.

Liittymällä helluntailaiseksi hyväksyy sen lahkon perustajan ja hengellisen ja opillisen isän Charles Fox Parhmin sodomian synnit. Liittyminen lahkoon on niiden syntien hyväksymisen merkki.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Jumalan vihan maljat sodomian synnin tähden voi kohdata kokonaista kaupunkia. Sodomian syntisaastasta joutuu myös pienet lapsetkin kärksimään.

Muista Lootin vaimoa. Pakene juoksemalla Sodomasta taakse katsomatta.

Hoos. 13:16

(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittymällä helluntailaiseksi hyväksyy sen lahkon perustajan ja hengellisen ja opillisen isän Charles Fox Parhmin sodomian synnit. Liittyminen lahkoon on niiden syntien hyväksymisen merkki.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Jumalan vihan maljat sodomian synnin tähden voi kohdata kokonaista kaupunkia. Sodomian syntisaastasta joutuu myös pienet lapsetkin kärksimään.

Muista Lootin vaimoa. Pakene juoksemalla Sodomasta taakse katsomatta.

Hoos. 13:16

(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

Raamatussa synti on Jumalan käsite ja se on laaja käsite, paljon laajempi kuin vain pelkkä ihmisen oma paha teko ja henkilökohtainen asia. Perisynti on kuin synnin sumu, joka saavuttaa kaikki ihmiset ja joutuvat sen kirousten maksumiehiksi. Perisynnin takia ihminen kuolee ja sen Jumala toteuttaa erilaisten sairauksien avulla. Jos ihminen olisi synnitön, niin kukaan ei kuolisi eikä sairastuisi ollenkaan kuoleman tauteihin.

Room. 5:12 "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Maailmansynti tarkoittaa perisyntiä, joska kaikki tulivat osalliseksi yhden ihmisen synnin vuoksi.

Helluntailaiset joutuvat omia valheellisia Parhamin keksimiä harhaoppejaan puolustaessaan keksimään jatkuvasti uusia väitteitä, joilla yrittävät kumota Raamatun totuudet.

• Anonyymi

Helluntailaiset yrittävät kaikki konstit hyväkseen käyttäen käännyttää ja taivutella ihmisen heluntailaisten harhahoppien hyväksyjäksi ja kääntymään helluntailaiseen uskoon, mikä on kaukana terveesta kristinuskosta.

Oletko huomannut saman asian?

• Anonyymi

en ole etkä sinäkään ole eikä kukaan ilman vääristelyä ole huomannut, oletko sitä huomannut !

..helluntalaiseen uskoon...voi hyvä yksinkertaisuus kun siihen ei tarvi kenenkään kääntyä eikä sellaiseen voikkaan kun sellaista ei ole olemassakaan.

käänny sinäkin Raamatulliseen uskoon niin lakkaa hölynpölyn raapustelu foorumeille.

• Anonyymi

millähän mahtanet mitata mikä ontervettä uskoa ja mikä ei ole, haha kaikkea sitä pitääkin lukea !

kun et tajua mitään terveestä uskosta, se on pieni ongelma siinä arvioinnissasi!

• Anonyymi

Lutterillako oli terve usko ja opetus häh !

lue vähän ja tule järkiisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutterillako oli terve usko ja opetus häh !

lue vähän ja tule järkiisi.

Martti Luther oli perusteellisesti Raamatun alkukielisien tekstien lukija ja kääntäjä vailla vertaa, yksinäinen munkki, joka teki uskonpuhdistuksen Katolisen kirkon anekaupan lopettamiseksi.

Anekauppa on pelkkää puuhastelua nykyisten valaiden suuntien uskonlahkojen rahastukse kanssa, johon kukaa ei ala tekemään mitään uskonpuhdistua, vaan lisää kikkoja rahastuksen lisäämiseksi vaan aina keksitään.
        Lahkoissa opit ja kasteet on sivuseikka, pääasia, että paljon väkeä saadaan houkuteltua paikalle keinolla millä hyvänsä, sillä se tietää paljon rahaa ja nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Martti Luther oli perusteellisesti Raamatun alkukielisien tekstien lukija ja kääntäjä vailla vertaa, yksinäinen munkki, joka teki uskonpuhdistuksen Katolisen kirkon anekaupan lopettamiseksi.

Anekauppa on pelkkää puuhastelua nykyisten valaiden suuntien uskonlahkojen rahastukse kanssa, johon kukaa ei ala tekemään mitään uskonpuhdistua, vaan lisää kikkoja rahastuksen lisäämiseksi vaan aina keksitään.
        Lahkoissa opit ja kasteet on sivuseikka, pääasia, että paljon väkeä saadaan houkuteltua paikalle keinolla millä hyvänsä, sillä se tietää paljon rahaa ja nopeasti.

MOT-ohjelman mukaan uskonlahkoje suurin tulonlähde nykyisin on ihmisiltä saadut testamenttitulot.
        Isommissa lahkoissa on palkattu päätoimisia testamenttien metsästäjiä.

Että semmoista evankeljumia ne levittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MOT-ohjelman mukaan uskonlahkoje suurin tulonlähde nykyisin on ihmisiltä saadut testamenttitulot.
        Isommissa lahkoissa on palkattu päätoimisia testamenttien metsästäjiä.

Että semmoista evankeljumia ne levittää.

Kun raha kirstuun kilahtaa, nii sielu taivaaseen vilahtaa.

Tarkoitus pyhittää keinot, sanoi Parhami.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläs ny viitti. Kirkko kerää kirkollisverolla vuodessa 800milj kolehdit siihen päälle. Vapaiden suuntien rahastus on nappikauppaa tuohon verrattuna. Uskonpuhdistaja Luther olisi voinut jättää verojen keräämisen pelkästään maallisille instituuteille, mutta mammonan himo oli valtava eikä Luther siksi jättänyt sitä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläs ny viitti. Kirkko kerää kirkollisverolla vuodessa 800milj kolehdit siihen päälle. Vapaiden suuntien rahastus on nappikauppaa tuohon verrattuna. Uskonpuhdistaja Luther olisi voinut jättää verojen keräämisen pelkästään maallisille instituuteille, mutta mammonan himo oli valtava eikä Luther siksi jättänyt sitä pois.

kirkollisvero on pisara meressä, lahkojen kymmenyksiin verrattuna,
        itse maksan 1,3 % tuloistani, lahkoissa se on 10 % tuloista.

"keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava"
        Luuk: 2: 1

eikö sitten kristityille kuulu raamatunmukaiset verot !

• Anonyymi

Heti kun havaitaan ensimmäinen kiistaton ihmeparantuminen, niin tieto leviää siitä lähes valon nopeudella ympäri maapallon. Siihen asti ihmeparantumisisväitteitä tulee pitää mielikuvituksen tuotteina.

Käden kasvaminen katkenneen tilalle, siinäpä oiva tapa saada kirkot ja kokousteltat täyteen sanan kuulolle janoavaa väkeä.

• Anonyymi

Sairaudet ja onnettomuudet on Raamatun mukaan Jumalan tekemiä asioita.

Jes. 45:7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.

Helluntailaiset ovat heittäneet Tooran roskiin ja siksi eivät ymmärrä Jumalan luonteesta ja toimintavoista yhtään mitään. Lukevat vain sitä Korinton molouskieltä, jonka Paavali myönsi lopuksi olevan pelkkää merkityksetöntä hurmoskieltä (glossolaliaa)

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Eksyttäjät käyttävät erilaisia "henkien" tekemiseksi oletettuja asioita eksyttämiseen.

• Anonyymi

Tässä mielenkiintoinen tutkimus myös:

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vaitostutkimus-nosti-esiin-nama-viisi-esirukouspalveluun-turvautuvien-ryhmaa-rukousjonojen-aika-nayttaisi-olevan-ohi/

>ihmiset kokevat saavansa siitä tukea sairautensa kohtaamiseen, todetaan kesäkuussa Itä-Suomen yliopistossa tarkastetussa teologian tohtori Martti Keinäsen väitöskirjassa Esirukouksen merkitys sairaalle ihmiselle.

>Tutkimusaineiston 62 vastaajasta kaikkiaan 32, eli noin puolet, kertoi kokeneensa parantumisen rukouksen seurauksena. Heistä kahdeksan kertoi parantumisen tulleen todetuksi ainakin oman lääkärin toimesta.

>Martti Keinänen ei väitöskirjaansa varten tutkinut parantuneiden kertomuksia tarkemmin.
      – Kyse oli nyt teologisesta tutkimuksesta. Parantumisten täsmälliseen toteamiseen taas tarvittaisiin lääketieteellistä tutkimusta.

• Eiköhän se kaikille ole selvää, että ihmeparanemisia on koettu. Sen sijaan ei ole mitään todisteita että näillä päänsisäisillä kokemuksilla olisi mitään vastinetta oikeassa maailmassa. Viestiketjun aiheena on, että mielikuvituksen ulkopuolella ihmeparanemisia ei näytä tapahtuvan.

• Anonyymi

Lähinnä tuo vihaposti ihmetyttää. Ei hurskaiden uskovaisten pidä sellaista lähettää. Sama näkyy täälläkin: valtava viha ja raivo jyllää palstalla, ja ihmisiä tuomitaan jatkuvasti helvettiin ja ties mihin.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jeesuksen konstit olivat monet. Eräänkin kerran herran sokea silmä parani, kun Jeesus otti multaa maasta ja sylkäisi siihen, levitti tahtaan miehen silmiin.
      Äkkisestään luulisi, että nyt se hävisi loppukin näkö.
      Mutta, vielä mitä, pyhä räkä paransi!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1847
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      100
      1839
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      137
      1669
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1411
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      33
      1344
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      314
      1233
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      59
      1191
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1092
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      273
      1039
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      933
    Aihe