Kysymys on siitä, kun lämpötilassa on aika reilu ero mitattaessa kainalosta ja suusta.
Kainalosta näyttää 36,2 astetta ja suusta 37,5 astetta.
Eli kumpi on tarkempi ?
Mistä kannattaa kuume mitata ?
3
177
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyisin ammattilaiset mittaavat käytännössä aina kuumeen korvakäytävästä. Korvakuumemittareita löytyy ainakin apteekeista, joten kannattava ostos jos haluaa tarkan mittauksen.
- Anonyymi
Ammattilaisetkin kyllä mittaavat korvasta vähän miten sattuu.
Jotkut laittavat mittarin kunnolla korvakäytävään, kun taas jotkut hipaisevat vähän korvaa mittarilla, hyvä jos edes osuu.
Yritä nyt sitten siinäkin tietää, paljonko oikeasti on kuumetta, vai onko ollenkaan.- Anonyymi
Saman olen huomannut itsekin kun sairaalassa mitattiin usein lämpöä. Jotkut tökkää vaan suoraan korvaan, jotkut taas "tähtää" kunnolla korvakäytävään.
Otin tässä samantien muutaman mittauksen omalla korvakuumemittarillani. Huolimaton mittaus antoi 0,1-0,5 astetta alemman lämpötilan kuin kunnolla korvakäytävästä mitaten. Mutta korvakäytävästäkin mittaamisten hajonta oli noin 0,2 astetta. Huolimattomasti mittaaminenkin näyttää kyllä jos on kova kuume ja sitten voi ottaa tarkemman arvon huolellisesti korvakäytävästä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237