Jumalan suunnitelma ajan loppuun asti

Anonyymi

1. Moos. 2:
24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.
1. Moos. 3:
22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
1. Moos. 5:
2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

Niin Jumala Herra loi miehen ja naisen, että he olisivat yhtä. Yksi liha, että he olisivat hedelmälliset ja lisääntyisivät ja täyttäisivät Jumalan tahdon.
Mutta samoin syntyi paha, joka syttyi niiden sydämissä, jotka valitsivat pahan tien.
Jokaisella on oma vapaa tahto valita hyvän ja pahan välillä.
Jo Eevan ja Aadamin ajoista asti on ollut hyvän ja pahan taistelu.

(Herran profeetta, psta)

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1. Moos. 7:
      1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
      5 Ja Nooa teki näin, aivan niin kuin Herra oli hänen käskenyt tehdä.
      6 Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, kun vedenpaisumus tuli maan päälle.
      1. Moos. 8:
      13 Ja Nooan kuudentenasadantena yhdentenä ikävuotena, vuoden ensimmäisenä kuukautena, kuukauden ensimmäisenä päivänä, oli vesi kuivunut maan päältä. Niin Nooa poisti katon arkista ja katseli; ja katso, maan pinta oli kuivunut.
      21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.

      Ja näin tapahtui. Herra Jumala hukutti Kainin jälkeläiset, koska paha oli vallannut heidän sydämensä. Se oli Edenin jälkeläisten tuho ja loppu.
      Kain tappoi Aapelin ja hän itse valitsi pahuuden.
      Sydän, joka on hyvyyden ja Jumalan Herran edessä hän pelastuu.
      Nooa oli yhdeksän vuotta arkissa ja odotti uutta maata ja näin tapahtui. Tuli uusi päivä ja uusi maa. Jumala synnytti uuden alun ja Nooan kautta syntyi uusi ihminen ja kaikki syntyi Nooasta.

      (Herran profeetta, psta)

      • Anonyymi

        Tuossa ei puhuttu sanallakaan mitään Kainista.


    • Anonyymi

      1. Moos. 9:
      4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
      5 Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.
      6 Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.
      9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
      12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
      13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
      14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
      19 Nämä kolme ovat Nooan pojat, ja heistä kaikki maan asukkaat polveutuvat.

      Liiton merkki. Se on Jumalan asettama. Jumala on ihmisen kanssa tehnyt liiton ja se on A ja O, alku ja loppu. Ja kaikista suurin on armo, laupeus ja rakkaus ihmiskuntaa kohtaan.
      Armosta ihminen pelastuu. Lihan himo viettelee ihmistä syntiin. Lihallinen ihminen ei tunne henkeä, joka on Jumalasta ja Jeesuksesta. Lihallinen ihminen on synnin orja.
      Hengellinen ihminen on armon alla taistellen lihallisuutta vastaan.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      Sen tähden!!!... minkä tähden, no sen kertoo aiempi jae:

      “...Tämä on nyt luu minun luustani ja liha minun lihastani. Tätä on kutsuttava naiseksi, sillä miehestä hänet on otettu.”” (1Moos 2:23, FinRK)

      Ei siis liity ainakaan homosuhteisiin mitenkään vaan siihen, että koska miehestä on otettu luu, ja tehty siitä miehetär, pitäisi ihmislasten lähteä pois isänsä ja äitinsä luota. Toisin sanoen kyse on perheenmuodostamisesta muiden kuin omien vanhempien kanssa.

      Jae on hieman absurdi, koska kummallakaan ei ollut vanhempia. Toisaalta juuri siksi, kun heillä ei ollut vanhempia, oli heidän mentävä yhteen ja juuri TÄMÄN takia kaikkien muidenkin kuuluu lähteä pois vanhempien tyköä asumaan yhdessä jonkun muun kanssa.

      Jokaisella sanalla on Raamatussa merkitys ja asiayhteys merkitsee.

    • Anonyymi

      1Moos.3:24 Biblia (1776) Ja ajoi Adamin ulos, ja pani idän puolelle Edenin Paradisia Kerubimin paljaalla, lyöväisellä miekalla elämän puun tietä vartioitsemaan.

    • Anonyymi

      1Moos.3:20 Biblia (1776) Ja Adam kutsui emäntänsä nimen Heva, että hän on kaikkein elävitten äiti. * Nimen hebrealainen muoto Hawa muistuttaa herbrealaista sanaa haj, elävä.

    • Anonyymi

      1Moos.2:23-24 Biblia (1776) Niin sanoi Adam, tämä on nyt luu minun luistani, ja liha minun lihastani: se pitää kutsuman miehiseksi, sillä hän on otettu miehestä. Sentähden pitää miehen luopuman isästänsä ja äidistänsä, ja vaimoonsa sidottu olemaan, ja tulevat yhdeksi lihaksi.

    • Anonyymi

      Matt.19:3-6 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanonen: Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa? Hän vastasi ja sanoi: Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa loi heidät mieheksi ja naiseksi ja sanoi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä äköön ihminen eroittako. Mark.10:4-12 He sanoivat: Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon. Niin Jeesus sanoi heille: Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. Mutta luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen eroittako. Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa. Ja hän sanoi heille: Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin. 1Kor.7:10-16

    • Anonyymi

      2Kor.11:1-2 Jospa kärsitte minusta hiukan mielettömyytäkin! Ja kyllähän te sitä kärsittekin. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Ef.5:25-27 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. Ilm.14:4-5 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämät ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu, he ovat tahrattomat. Hoos.2:19-20

    • Anonyymi

      Ilm.19:9 Biblia (1776) Ja hän sanoi: minulle: kirjoita: autuaat ovat ne, jotka ovat Karitsan häihin ehtoolliselle kutsutut. Ja hän sanoi minulle: nämä Jumalan sanat ovat totiset. Ilm.21:5. 22:6.

    • Anonyymi

      Jool.3:13 Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt. Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaat pursuvat ylitse; sillä heidän pahuutensa on suuri. Jes.63:1-6 Kuka tuolla tulee Edomista tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen autamaan. Miksi on punaa sinun puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan? Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni. Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi on tullut. Ja minä katselin, mutta ei ollut autajaa, ja minä ihmettelin, kun ei kukaan tueksi tullut. Silloin minun oma käsivarteni minua auttoi, ja minun vihani minua tuki. Ja minä tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudellani; minä vuodatin maahan heidän verensä. Jes.19:14-25. Jes.24:1-23. Ilm.19:12-16.

    • Anonyymi

      Saarnatauti on paha tauti.:)

    • Anonyymi

      Täysin tarpeeton aloitus.

      • Anonyymi

        San. 4:
        20 Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
        21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
        22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
        24 Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
        25 Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
        26 Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
        27 Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        San. 4:
        20 Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
        21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
        22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
        24 Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
        25 Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.
        26 Tasoita polku jaloillesi, ja kaikki sinun tiesi olkoot vakaat.
        27 Älä poikkea oikeaan, älä vasempaan, väistä jalkasi pahasta.

        Turhia Raamatun kopiointeja vailla mitään omaa sanottavaa. Tämähän on keskustelupalsta, eikö?


    • Anonyymi

      1 Moos. 9:
      20 Ja Nooa oli peltomies ja ensimmäinen, joka istutti viinitarhan.
      21 Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.
      22 Ja Haam, Kanaanin isä, näki isänsä hävyn ja kertoi siitä molemmille veljillensä ulkona.
      23 Niin Seem ja Jaafet ottivat vaipan ja panivat molemmat sen hartioilleen ja menivät selin sisään ja peittivät isänsä hävyn; ja heidän kasvonsa olivat käännetyt toisaalle, niin etteivät he nähneet isänsä häpyä.
      24 Kun Nooa heräsi päihtymyksestänsä ja sai tietää, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt,
      25 niin hän sanoi: "Kirottu olkoon Kanaan, olkoon hän veljiensä orjain orja".
      1. Moos. 10:
      15 Ja Kanaanille syntyivät Siidon, hänen esikoisensa, ja Heet,
      19 Ja kanaanilaisten alue ulottui Siidonista Gerariin päin aina Gassaan asti sekä Sodomaan, Gomorraan, Admaan ja Seboimiin päin aina Lesaan asti.

      Nooan pojat uskoivat Jumalaan ja Hän siunasi heidät ja heidän sukukuntansa ja antoi heidän lisääntyä maan päällä. Siunaten heitä antamalla heille kaiken sen, mitä he tarvitsivat.
      Mutta hän, joka oli nuorin. Hän oli paha. Hänestä lähti pahuuden alku ja juuri. Hänet Jumala kirosi. Hänen sukukunnastaan lähti Sodoman ja Gomorran tuho, jotka Jumala tuhosi, koska hänen sukukuntansa oli kirottu. He vaelsivat maailman mukaan tehden sielullisia tekoja.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      Tietoahan ei ilmesty ihan tyhjästä joka kerran takuulla.

    • Anonyymi

      1. Moos. 13:
      4 siihen paikkaan, johon hän ennen oli rakentanut alttarin; ja Abram huusi siinä avuksi Herran nimeä.
      5 Ja myöskin Lootilla, joka vaelsi Abramin kanssa, oli pikkukarjaa, raavaskarjaa ja telttoja.
      8 Silloin Abram sanoi Lootille: "Älköön olko riitaa meidän välillämme, minun ja sinun, älköönkä minun paimenteni ja sinun paimentesi välillä, sillä olemmehan veljeksiä.
      12 Abram asettui Kanaanin maahan, Loot asettui lakeuden kaupunkeihin ja siirtyi siirtymistään telttoineen Sodomaan asti.
      13 Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä.
      14 Ja Herra sanoi Abramille, sen jälkeen kuin Loot oli hänestä eronnut: "Nosta silmäsi ja katso siitä paikasta, missä olet, pohjoiseen, etelään, itään ja länteen.
      15 Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.

      Ja näin tapahtui. Herra erotti veljekset. Aabrahamille siunattiin kaikki maa Jumalan antaman lupauksen mukaan. Ja Loot perheineen joutui perkeleen valloittamaan kaupunkiin. Sodoma ja Gomorra olivat niitä, missä pahuus asui.
      Loot perhekuntineen lähti poissa täältä, enkelten ilmoittaessa heille, paetkaa, älkää taaksenne katsoko. Lootin vaimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi. Loot pakeni tyttäineen ja yöllä he yhtyivät Lootiin ja heistä tuli kaksi kansaa.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      Osataan tuota naida ihan käskemättäkin.

    • Anonyymi

      SANON AAMEN HERRAN PROFEETALLE..

    • Anonyymi

      1. Moos. 17:
      16 Ja minä siunaan häntä ja annan hänestäkin sinulle pojan; niin, minä siunaan häntä, ja hänestä tulee kansakuntia, polveutuu kansojen kuninkaita."
      19 Niin Jumala sanoi: "Totisesti, sinun vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun on pantava hänen nimekseen Iisak, ja minä teen liittoni hänen kanssaan iankaikkiseksi liitoksi hänen jälkeläisillensä.
      20 Mutta myös Ismaelista minä olen kuullut sinun rukouksesi; katso, minä siunaan häntä ja teen hänet hedelmälliseksi ja annan hänen lisääntyä ylen runsaasti. Hänestä on polveutuva kaksitoista ruhtinasta, ja minä teen hänestä suuren kansan.
      1. Moos. 19:
      1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
      4 Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
      5 Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
      6 Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä
      7 ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin.
      11 Ja he sokaisivat ne miehet, jotka olivat talon ovella, sekä nuoret että vanhat, niin että he turhaan koettivat löytää ovea.

      Aabraham, siunattu mies sukupolvesta toiseen. Jumalan siunaus oli hänen ja hänen sukunsa päällä aikojen alusta aikojen loppuun.

      Ismael, orjattaren poika, josta lähtee kaikki uskonnot, muut jumalat, joita ihmiset palvelevat osoittaen heille kunniaa. On vain yksi Jumala, maailman hallitsija, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolmiyhteinen ja Häntä kaiken lihan tulee rakastaa ja täyttää Hänen tahtoaan.

      Lootin ja enkeleiden tapaaminen ja he olivat kauniita miehiä ja kaikki Sodoman miehet himoisivat heitä, eivätkä tahtoneet sitä, että Loot piti heitä vierainaan. Jumalan lähetit, jotka tulivat puhumaan Lootille. Hänen tuli ottaa oma sukunsa ja lähteä tästä saatanan valtaamasta paikasta, koska Loot oli Jumalalle rakas, hän pelastui. Jumala näkee sydämen. Ei kukaan voi peittää sydämen aivoituksia, siksi totuus paljastaa valheen ja totuus tekee vapaaksi.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1. Moos. 28:
      2 vaan nouse ja mene Mesopotamiaan, isoisäsi Betuelin kotiin, ja ota sieltä itsellesi vaimo enosi Laabanin tyttäristä.
      4 Ja hän suokoon sinulle Aabrahamin siunauksen, sinulle ynnä sinun jälkeläisillesi, että saisit omaksesi maan, jossa sinä muukalaisena asut ja jonka Jumala on antanut Aabrahamille."
      5 Niin Iisak lähetti Jaakobin matkalle, ja hän lähti Mesopotamiaan Laabanin luo, joka oli aramilaisen Betuelin poika ja Rebekan, Jaakobin ja Eesaun äidin, veli.
      6 Kun Eesau näki, että Iisak oli siunannut Jaakobin ja lähettänyt hänet Mesopotamiaan ottamaan sieltä itselleen vaimoa-sillä hän oli siunannut hänet, käskenyt häntä ja sanonut: "Älä ota vaimoa Kanaanin tyttäristä" -
      8 silloin hän huomasi, että Kanaanin tyttäret olivat hänen isälleen Iisakille vastenmieliset;
      9 ja niin Eesau meni Ismaelin luo ja otti Mahalatin, Aabrahamin pojan Ismaelin tyttären, Nebajotin sisaren, vaimokseen entisten lisäksi.

      Jumala kielsi Iisakia sekoittamasta vieraita jumalia Jaakobin sukuun ja Jaakob uskoi ja täytti Jumalan lupauksen ja näin Jaakobista tuli paljojen sukujen isä ja Jumala siunasi häntä.
      Sen sijaan hänen veljensä teki toisen valinnan ja hänen sukunsa alkoi seurata muita jumalia. Hänellä ei ollut isänsä Iisakin siunausta, koska hän oli siitä vapaaehtoisesti luopunut. Koska Iisak ei siunannut Eesauta, hän vihasi Jaakobia ja tahtoi tehdä juuri niinkuin Iisak oli kieltänyt.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1Moos.19:4 Biblia (1776) Ennkuin he levätä panivat, tulivat kaupungin miehet Sodomalaiaet, nuoret ja vanhat: kaikki kansa joka kulmalta, ja piirittivät huoneen.

    • Anonyymi

      1. Moos. 29:
      10 Kun Jaakob näki Raakelin, enonsa Laabanin tyttären, ja enonsa Laabanin lampaat, astui hän esiin ja vieritti kiven kaivon suulta ja juotti enonsa Laabanin lampaat.
      11 Ja Jaakob suuteli Raakelia ja korotti äänensä ja itki.
      16 Mutta Laabanilla oli kaksi tytärtä; vanhemman nimi oli Leea, nuoremman nimi oli Raakel.
      24 Ja Laaban antoi orjattarensa Silpan tyttärellensä Leealle orjattareksi.
      29 Ja Laaban antoi orjattarensa Bilhan tyttärellensä Raakelille orjattareksi.
      1. Moos. 31:
      50 Jos sinä kohtelet pahasti minun tyttäriäni tahi otat toisia vaimoja tyttärieni lisäksi, niin tiedä, että vaikkei ketään ihmistä olekaan läsnä, Jumala kuitenkin on todistajana meidän välillämme, minun ja sinun."

      Jaakobin sukukunnan naiset polveutuvat kaikki sukupolvesta toiseen.
      Lea ja Raakel. Silba ja Bilha, jotta tämä suku pysyisi puhtaana loppuun asti. Jumala siunasi näiden naisten sukupolven, eikä sallinut heidän sekoittua muihin sukukuntiin.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1. Moos. 32:
      24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
      25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
      26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
      27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
      28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
      30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

      Jaakobin ja Jumalan paini. Jaakobin rukous, siunaa minua, oli kuultu ja Jumala ilmoitti hänelle itsensä ja antoi Jaakobin voittaa. Koska ihminen taistelee maan päällä omaa lihallisuuttaan vastaan aivan kuin Jaakob Jumalaa vastaan.
      Jumala antoi armon Jaakobille ja nimitti hänet Israeliksi ja hänestä on saanut alkunsa Israelin kansa.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1. Moos. 33:
      4 Mutta Eesau riensi häntä vastaan ja sulki hänet syliinsä, halasi häntä kaulasta ja suuteli häntä; ja he itkivät.
      19 Ja hän osti sen maapalstan, johon hän oli pystyttänyt telttansa, Hamorin, Sikemin isän, pojilta sadalla kesitalla.
      20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.
      1. Moos. 35:
      2 Niin Jaakob sanoi perheellensä ja kaikille, jotka olivat hänen kanssaan: "Poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne, puhdistautukaa ja muuttakaa vaatteenne.
      3 Ja nouskaamme ja menkäämme Beeteliin, rakentaakseni sinne alttarin Jumalalle, joka kuuli minua ahdistukseni aikana ja oli minun kanssani tiellä, jota vaelsin."
      4 Niin he jättivät Jaakobille kaikki vieraat jumalat, jotka olivat heidän hallussansa, sekä renkaat, jotka olivat heidän korvissaan, ja Jaakob kätki ne maahan tammen alle, joka oli Sikemissä.
      5 Ja he lähtivät liikkeelle; ja Jumalan kauhu valtasi heidän ympärillään olevat kaupungit, niin etteivät nämä ajaneet takaa Jaakobin poikia.

      Jumala tahtoo kaikkien olevan uskollisia hänelle. Israelin pojat uskoivat siihen, että he riisuivat kaiken, joka oli väärien jumalien tuomaa.
      He tekivät parannuksen ja olivat uskolliset Jumalalle ja kaikki pelkäsivät Jaakobin poikia, koska heistä näkyi Jumalan läsnäolo.
      Se oli heille kauhistus ja he jättivät heidät rauhaan.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1. Moos. 36:
      1 Tämä on kertomus Eesaun, se on Edomin, suvusta.
      37 Kun Samla kuoli, tuli Saul, Rehobotista, virran varrelta, kuninkaaksi hänen sijaansa.
      1. Moos. 48:
      1 Tämän jälkeen tuotiin Joosefille sana: "Katso, isäsi on sairaana". Ja hän otti mukaansa molemmat poikansa, Manassen ja Efraimin.
      5 Kaksi poikaasi, jotka ovat sinulle syntyneet Egyptin maassa, ennenkuin minä tulin luoksesi Egyptiin, olkoot minun omani; Efraim ja Manasse olkoot minun omani niinkuin Ruuben ja Simeon.
      1. Moos. 46:
      20 Ja pojat, jotka syntyivät Joosefille Egyptin maassa, olivat Manasse ja Efraim; nämä synnytti hänelle Aasenat, Oonin papin Poti-Feran tytär.
      1. Moos. 48:
      15 Ja hän siunasi Joosefin sanoen: "Jumala, jonka kasvojen edessä minun isäni Aabraham ja Iisak ovat vaeltaneet, Jumala, joka on minua kainnut syntymästäni hamaan tähän päivään asti,
      17 Mutta kun Joosef huomasi, että hänen isänsä laski oikean kätensä Efraimin pään päälle, pani hän sen pahakseen ja tarttui isänsä käteen siirtääkseen sen Efraimin pään päältä Manassen pään päälle.

      Eesaun suvusta tuli kuninkaita, jotka hallitsivat. Kuningas Saul on lähtöisin Eesaun sukukunnasta. Joosef johdatti poikansa Efraimin ja Manassen siunattavaksi.
      Herra oli kuitenkin päättänyt siunata erityisesti Efraimia, josta myös oli tuleva suuri kansa.
      Jumalan suuri suunnitelma Efraimin osalle.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1. Moos. 49:
      22 Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin.
      23 Jousimiehet hätyyttävät häntä, ampuvat ja ahdistavat häntä.
      24 Mutta hänen jousensa pysyy lujana, ja hänen käsivartensa ovat notkeat Jaakobin Väkevän avulla, kaitsijan, Israelin kallion,
      25 isäsi Jumalan, avulla, joka sinua auttakoon, Kaikkivaltiaan avulla, joka sinua siunatkoon, antakoon siunauksia taivaasta ylhäältä, siunauksia syvyydestä alhaalta, siunauksia nisistä ja kohdusta.
      26 Sinun isäsi siunaukset kohoavat yli minun vanhempaini siunausten, yli ikuisten kukkulain ihanuuden. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, veljiensä ruhtinaan päälaelle.

      Joosef, joka eli muukalaisena Egyptin maassa, tuli siunatuksi Jumalan antaman lupauksen mukaan. Antaen suvun kasvaa ja lisääntyä.
      Hänen ja hänen veljiensä yllä oli Jumalan siunaus ja he menestyivät.
      Kaikki poika lapset, jotka saivat surmansa, mutta Mooses pelastui ja hänestä lähtee uusi alku.
      Hän syntyi Leevin sukuun, joka on pappis suku.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      2. Moos. 4:
      13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
      14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
      15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
      16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
      2. Moos. 6:
      26 Nämä olivat Aaron ja Mooses, joille Herra sanoi: "Viekää israelilaiset joukkoinensa pois Egyptin maasta".

      Ja näin tapahtui. Mooses ja Aaron olivat he, jotka ottivat vastaan Jumalalta tehtävän, jonka Jumala oli antanut heille. Johdattaa Israelin kansa pois Egyptistä, omaan maahansa. Kansa, jonka Jumala oli asettanut silmäterä kansakseen.
      Jumala antoi tapahtua suuria ihmeitä niin, että Jumalan suuruus tuli kaikkien näkyviin.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      2. Moos. 20:
      Kymmenen käskyä:
      2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      8 Muista pyhittää lepopäivä.
      9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
      10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

      Nämä käskyt Jumala antoi Israelin kansalle:
      12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
      13 Älä tapa.
      14 Älä tee huorin.
      15 Älä varasta.
      16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
      17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

      Ja Jumala antoi nämä säädökset aina niin kauan polvesta polveen, että Jumalan säädökset ovat ja pysyvät aina maailman loppuun asti.
      Nämä ovat ne säädökset, kun ihminen tottelee käskyjä ja rakkauden lakia, hän menestyy maan päällä ja hän saa uskollisuuden palkan ja Herran siunauksen.

      Pyhitä käskyt. Aseta ne sydämeesi. Pysy oikeudenmukaisena. Tee oikein ja tee parannusta pahoista ajatuksista ja töistä. Kadu ja tee parannus. Saat anteeksi ja löydät tien, joka vie kotiin.

      (Herran profeetta, psta)

    • Anonyymi

      1 Moos 6
      1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
      2 jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat.
      3 Herra sanoi: »Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta.»
      4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit.

    • Anonyymi

      Mitäs profetointia se sellainen on, missä kopioidaan Raamatun paikkoja koko ketju täyteen? Olisko sulla jotain oikeatakin asiaa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe